SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb geprobeerd die aan te maken maar dan krijg ik de melding dat ik nog 2 weken geduld moet hebben.quote:![]()
Het was ready to go, maar is vervolgens weer afgeschaald. Want capaciteit aanhouden die je niet direct gebruikt is veel te duur of zo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste is dat er nu geen excuus is. De vorige keer waren de vaccins nieuw, moest er infrastructuur worden opgezet, kwam de voorraad maar mondjesmaat binnendruppelen etc. etc.
Maar nu zou in principe alles ready to go moeten zijn. En dat is ook zo in de landen om ons heen.![]()
Ja bizar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste is dat er nu geen excuus is. De vorige keer waren de vaccins nieuw, moest er infrastructuur worden opgezet, kwam de voorraad maar mondjesmaat binnendruppelen etc. etc.
Maar nu zou in principe alles ready to go moeten zijn. En dat is ook zo in de landen om ons heen.
We hadden een acuut probleem en dat los je op met acute maatregelen zoals een lockdown etc.
Net als dat een acute blessure gelijk gekoeld moet worden. Na een half jaar is het een chroisch probleem en heeft koelen geen zin meer. Dat we deze pandemie nog steeds als een acuut probleem benaderen is echt bizar.Go hard or go home![]()
Antivaxxers protesteren tegen maatregelen door op verschillende plekken in het land IC-bedden te bezetten
Uit protest tegen de nieuwe coronamaatregelen, hebben antivaxxers op verschillende plekken in het land IC-bedden bezet. De infrastructuur in veel ziekenhuizen ligt volledig plat.
Antivaxxer Dirk Verhulst zegt vanuit zijn IC-bed helemaal klaar te zijn met het ‘coronagezwets’. “Op deze manier willen we duidelijk maken dat dat wij die troep niet gaan nemen. Geef ons maar een karavaan aan medicijnen om beter te worden.”
Petra ligt aan het infuus maar wacht nog op een IC-plek in het Erasmus MC om een vuist te maken tegen de belachelijke maatregelen. “Het moet afgelopen zijn met de tweedeling, de bedden zijn voor iedereen.”
![]()
http://speld.nl/2021/11/3(...)-bedden-te-bezetten/Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Na alleen dat filmpje gezien te hebben was ik er van overtuigd dat dit huisvlijt was of een Omroep Brabant-variant op LuckyTV, maar er hoort ook een artikel bij:quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh dat is knetternep ga ik vanuit, maar wel hilarisch
https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp
Dat Engels![]()
Ben er eigenlijk nog steeds niet van overtuigd dat het echt geen satire is, iemand hier uit Eindhoven?
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Ja en als je het dan over een lange periode hebt, is het misschien nog enigszins te begrijpen. Maar je hoeft helemaal niet ver terug. In september was het vaccinatieprogramma nog in full swing. We zijn amper twee maanden verder en opeens is alles wegquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het was ready to go, maar is vervolgens weer afgeschaald. Want capaciteit aanhouden die je niet direct gebruikt is veel te duur of zo.![]()
![]()
Welnee.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks was het toen veel strenger dan nu
We staan er nu slechter voor dan vorig jaar. Met onze codes en vaccins. Het is fantastisch.![]()
Sprak een chirurg gisteren en zij moest afschuwelijk veel operaties afblazen (oncologie), ze hebben het daar nu slechter dan in beide golven.Go hard or go home![]()
Wacht maar af, als straks half NL weer niet op vakantie kan vliegen er weer allerhande excuses over tafel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar nu zou in principe alles ready to go moeten zijn. En dat is ook zo in de landen om ons heen.zie email 27 oktober![]()
Cruciaal die 2 weken!quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd die aan te maken maar dan krijg ik de melding dat ik nog 2 weken geduld moet hebben.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben je helemaal betoeterd?! Weet je niet hoe duur een maand extra salaris doorbetalen is?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en als je het dan over een lange periode hebt, is het misschien nog enigszins te begrijpen. Maar je hoeft helemaal niet ver terug. In september was het vaccinatieprogramma nog in full swing. We zijn amper twee maanden verder en opeens is alles weg![]()
Ik denk nep, maar Brabant, dus toch twijfel. Jeweetzquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Na alleen dat filmpje gezien te hebben was ik er van overtuigd dat dit huisvlijt was of een Omroep Brabant-variant op LuckyTV, maar er hoort ook een artikel bij:
https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp
Dat Engels![]()
Ben er eigenlijk nog steeds niet van overtuigd dat het echt geen satire is, iemand hier uit Eindhoven?
@Lenny_LeonardOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Iemand die dit nog volgt;
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Misschien hadden ze Jolanthe ingehuurd?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en als je het dan over een lange periode hebt, is het misschien nog enigszins te begrijpen. Maar je hoeft helemaal niet ver terug. In september was het vaccinatieprogramma nog in full swing. We zijn amper twee maanden verder en opeens is alles weg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, dat was nu toch al?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wacht maar af, als straks half NL weer niet op vakantie kan vliegen er weer allerhande excuses over tafel.
Begin deze maand heeft Hugo de Jonge bezwaar gemaakt tegen het Oostenrijkse beleid om boosters te gaan vereisen, want "dat was niet de afspraak"
https://www.telegraaf.nl/(...)rikbeleid-oostenrijk![]()
Kloptquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.
Dat helpt geen ene klootOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zo waar dit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja bizar.
We hadden een acuut probleem en dat los je op met acute maatregelen zoals een lockdown etc.
Net als dat een acute blessure gelijk gekoeld moet worden. Na een half jaar is het een chroisch probleem en heeft koelen geen zin meer. Dat we deze pandemie nog steeds als een acuut probleem benaderen is echt bizar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Oh ja. Die gênante episode was ik alweer vergeten…quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat was nu toch al?
Begin deze maand heeft Hugo de Jonge bezwaar gemaakt tegen het Oostenrijkse beleid om boosters te gaan vereisen, want "dat was niet de afspraak"
https://www.telegraaf.nl/(...)rikbeleid-oostenrijkzie email 27 oktober![]()
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.![]()
Precies, stel vaccineren dan gewoon verplicht maar niet dit gerommel in de marge.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.![]()
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hij zal wel moeten, anders krijgt hij de Telegraaf over zich heen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat was nu toch al?
https://www.telegraaf.nl/(...)rikbeleid-oostenrijkVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Helemaal gek die vent.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.
Lijkt wel alsof die invoering van de qr code bij niet essentiële zaken een doel op zich is geworden voor hem.
Waarom? Het werkt niet!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Komt denk ik voort uit het feit dat ze geen andere opties hebben. Vaccinatie verplichten kunnen ze niet/willen ze niet dus dan maar mensen plagen met dat CTB.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.![]()
Hij krijgt terecht boze burgers over zich heen die geconfronteerd worden met extra eisen waar ze niet aan kunnen voldoen. Niet omdat ze niet mee willen werken, maar omdat in Nederland de boel niet op orde is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten, anders krijgt hij de Telegraaf over zich heen.![]()
Ik wens ze succes.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.
Maar dan ook geen corona steun meer van mijn belastingcenten.![]()
Ik heb het over de maatregelen, die waren vorig jaar strenger dan momenteelquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Welnee.
We staan er nu slechter voor dan vorig jaar. Met onze codes en vaccins. Het is fantastisch.![]()
Sprak een chirurg gisteren en zij moest afschuwelijk veel operaties afblazen (oncologie), ze hebben het daar nu slechter dan in beide golven.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
als het 2G zou worden dan zou het wel helpen, 3G is zinloosquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Helemaal gek die vent.
Lijkt wel alsof die invoering van de qr code bij niet essentiële zaken een doel op zich is geworden voor hem.
Waarom? Het werkt niet!![]()
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
We stay anderhalf meters from each other.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk nep, maar Brabant, dus toch twijfel. Jeweetz
@:lenny_leonard
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Zeg je nu dat we een acuut probleem hebben waar 1,2,3,6G ons niet uit gaat helpen? Wellicht kun je dat even gaan vertellen aan Bezuidenhoutseweg 67. Daar zit nog een stuk of 150 man die dat niet snapt…quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.zie email 27 oktober![]()
Het ging erom dat we er slechter voorstaan dan vorig jaar waarop jij aangaf dat het vorig jaar strenger was.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het over de maatregelen, die waren vorig jaar strenger dan momenteel
En dat is maar deels waar en alsof we er daarmee beter voorstaan ofzo.Go hard or go home![]()
Ik had ook niet verwacht dat we al zo snel een booster nodig zouden hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.
Qua bescherming tegen opnames werken ze nog steeds prima, alleen jammer dat ze niet goed beschermen tegen het overdragen van het virus.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hoe kan het dat hier eerst 11000 medewerkers gezocht moeten worden en in het buitenland meteen geprikt kon worden?![]()
Er is gewoon meer aan de hand, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Het ging erom dat we er slechter voorstaan dan vorig jaar waarop jij aangaf dat het vorig jaar strenger was.
En dat is maar deels waar en alsof we er daarmee beter voorstaan ofzo.
Met die variant des doods () die op ons afkomt. Met nu al volle ziekenhuizen en afgeschaalde zorg. Met vaccins die relatief snel hun werking verliezen. Met een regering die uiterst traag boosters bij de kwetsbaren prikt.
Ik vind het somberder dan vorig jaar.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
In Groot Brittannie wordt nagedacht over elke drie maanden een booster.
Farmaceutische industrie gaat heel heel heel rijk worden.![]()
Deze zinloze prestigestrijd lijkt voor Hugo veel belangrijker dan wat te doen aan acute problemen zoals aankomende code zwart, te trage boostercampagne, gebrek aan testcapaciteit en tekort aan zelftesten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Alle Britse volwassenen kunnen derde prik al na drie maanden krijgen
Alle volwassenen in Groot-Brittannië moeten de kans krijgen om een derde dosis van een coronavaccin te krijgen. Voortaan moet dat al drie maanden na de tweede dosis kunnen, in plaats van zes. Dat bevelen de wetenschappers die de Britse regering adviseren over de vaccinatiecampagne maandag aan.
Tot nu toe konden alleen 40-plussers een derde dosis krijgen, maar binnenkort zullen alle volwassenen een boosterprik kunnen krijgen. Het wetenschappelijk comité, het JCVI, maakte het nieuws bekend op een persconferentie. Ze adviseren het comité ook om kinderen van twaalf tot vijftien jaar al een tweede dosis te geven drie maanden na de eerste dosis.
https://www.gva.be/cnt/dmf20211129_96046015![]()
Ja.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik had ook niet verwacht dat we al zo snel een booster nodig zouden hebben.
Qua bescherming tegen opnames werken ze nog steeds prima, alleen jammer dat ze niet goed beschermen tegen het overdragen van het virus.
Denk dat onze regering hierdoor ook verrast is. Ze hebben maar op 1 paard gewed, en doen dat nog: vaccinatiegraad opkrikken.
Een plan B, boosters bij de kwetsbaren, is gewoon niet voorbereid. Terwijl we dat in bijv Israël wel al geruime tijd zien, dat het nodig is.
Gemiste kans.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Waarschijnlijk herhaling.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Maar met een vaccinatiegraad van 90% heeft bijna iedereen een QR code.
Dan blijft een groep over van anti vaxxers en mensen die geen vaccin kunnen krijgen.
Voor die laatste groep wordt een uitzondering bedacht.
Dan blijft een groep over van anti vaxxers die uiteindelijk wel een QR code krijgen ivm een besmetting.![]()
Omdat die niet geleid worden door Mark 'visie is een olifant die het zicht belemmert' Rutte en dus iets verder dan twee weken vooruit kijken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:26 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe kan het dat hier eerst 11000 medewerkers gezocht moeten worden en in het buitenland meteen geprikt kon worden?![]()
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het somberder dan vorig jaar.![]()
Het was wel voorbereid maar GGD moet eerst 11000 prikkers werven en daar begonnen ze pas mee toen de Gezondsheidsraad op 2 november groen licht had gegeven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Denk dat onze regering hierdoor ook verrast is. Ze hebben maar op 1 paard gewed, en doen dat nog: vaccinatiegraad opkrikken.
Een plan B, boosters bij de kwetsbaren, is gewoon niet voorbereid. Terwijl we dat in bijv Israël wel al geruime tijd zien, dat het nodig is.
Gemiste kans.
'Om de afweer tegen het coronavirus te versterken, zouden alle 60-plussers en bewoners van zorginstellingen van 18 jaar ouder een uitnodiging moeten krijgen voor een boosterprik. Dat adviseert de Gezondheidsraad.
Zij krijgen allemaal het vaccin van Pfizer of Moderna aangeboden, ook als er eerder bij hen een ander vaccin is gezet. De raad adviseert om de prik minimaal zes maanden na de laatste dosis te zetten. Ook wie na vaccinatie besmet is geraakt, komt zes maanden na de infectie in aanmerking voor de booster.'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-ema-deltavariant![]()
Hopen dat Omicron de verlossing komt brengen, in wat voor vorm dan ookquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.![]()
![]()
Wat ik zo snel via google kan vinden zoeken ze vooral via uitzendbureau's naar mensen voor meerdere dagen per week. De meeste collega's die ik ken willen best een dag per week gaan prikken, maar dat vinden ze te weinig uren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het was wel voorbereid maar GGD moet eerst 11000 prikkers werven en daar begonnen ze pas mee toen de Gezondsheidsraad op 5 november groen licht had gegeven.
Ja laat dan maar zitten. Succes met de werving.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Het is te laat, mensen sterven nu in verpleeghuizen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hopen dat Omicron de verlossing komt brengen, in wat voor vorm dan ook![]()
Anti-virale middelen? Zijn er enorm veel in ontwikkeling:quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.
https://www.ema.europa.eu(...)research-development![]()
FWIW, de 61 covid besmette KLM passagiers, alsmede de Omicron besmette personen in HongKong, Israel, Portugal, Botswana etc betreft mensen die 2 a 3 vaccin doses hadden ontvangen.
Het lijkt bijna alsof zij ontvankelijker zijn.
Indien in alle berichtgeving zou staan dat het hier ongevaccineerden zou betreffen ipv de 2 a 3 vaccin doses ontvangen hebbende personen die deze waarschijnlijk antistoffen omzeilende Omicron variant na hun vertier vakantie mee naar huis hadden gebracht zouden de rapen gaar zijn en mensen slaags raken en auto's van ongevaccineerden in brand staan. Of niet?![]()
De gang van zaken roept de vraag op of Nederland iets heeft geleerd van de fouten die eind vorig jaar werden gemaakt bij het opstarten van de vaccinatiecampagne. Nederland begon toen weken later dan andere Europese landen met massaal vaccineren, terwijl – net als nu – miljoenen vaccins op voorraad lagen. Volgens De Jonge omdat de voorbereiding „zorgvuldig” moest verlopen. De werkelijke reden was dat de GGD te laat door de minister was gevraagd locaties in te richten en personeel te werven.
Nu lijkt hetzelfde aan de hand. In een advies uit september riep de Gezondheidsraad het kabinet al op „te anticiperen” op een boostercampagne. De Jonges ministerie liet NRC eind september weten dat „de GGD paraat staat een eventuele booster uit te kunnen rollen”, maar pas vorige week kreeg de GGD daarvoor van het ministerie te horen welke doelgroepen zij dit keer moesten vaccineren. Het gevolg is dat er nog weken nodig zijn om te beginnen met prikken. Volgens het ministerie konden de GGD’s geen mensen aannemen „voor een klus die er nog niet is”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4065068
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.![]()
Het zorgt ervoor dat de kwetsbaren op minder plekken komen waar ze corona op kunnen lopen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Voor de kerst alle 60+ers toch?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah. Het mysterie opgehelderd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik geloof best wel dat als het tempo er eenmaal in zit het snel kan gaan. Maar ik geloof dat Hugo vorig jaar om deze tijd nog zo tegen symbolische prikken was. Want dat was niet zorgvuldig…quote:zie email 27 oktober![]()
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.quote:![]()
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.![]()
Als je geboortejaar 1939 of eerder is hoef je niet te wachten op een uitnodiging, dan kun je zo de GGD bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.![]()
Jawel hoor, ze zijn al bijna 1939!!quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat klopt niet. In het Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam zijn ze vorige week al begonnen met de boostersquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.
https://schie.nu/nieuws/1(...)tart-met-boosterprikIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja, dat geloof ik ook wel. Maar hoe langer er wordt gewacht, hoe minder nut die boosters nog hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat als het tempo er eenmaal in zit het snel kan gaan.![]()
Zorgpersoneelquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.. Ik ben 34 en sinds zaterdag geboosterd. Maar als je ziet hoe "makkelijk" dat gaat, is het daar cht bizar dat dit nog niet landelijk is uitgerold en in een moordend tempo gezet wordt.
![]()
O wacht, die is 71, vergis me.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze zijn al bijna 1939!!![]()
Want die twee zaken kunnen niet parallel lopen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.![]()
Ja, zorgmedewerkers inderdaad uitgezonderd. Maar onder het gewone publiek zijn ze nog niet eens in de buurt van de 60ers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
dat klopt niet. In het Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam zijn ze vorige week al begonnen met de boosters
https://schie.nu/nieuws/1(...)tart-met-boosterprik![]()
Maar de boosters liggen wel al massaal op de plank toch? Is het dan weer de administratieve rompslomp die dit bemoeilijkt om niet alle 50+ers binnen 2 weken te prikken?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is gewoon geen personeel volgens mij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar de boosters liggen wel al massaal op de plank toch? Is het dan weer de administratieve rompslomp die dit bemoeilijkt om niet alle 50+ers binnen 2 weken te prikken?![]()
Het coronaboek was in september al gesloten en hier heeft men ook naar gehandeld met het afbouw van teststraten en priklocaties en alles erom heen zoals GGD personeel etc...quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
De gang van zaken roept de vraag op of Nederland iets heeft geleerd van de fouten die eind vorig jaar werden gemaakt bij het opstarten van de vaccinatiecampagne. Nederland begon toen weken later dan andere Europese landen met massaal vaccineren, terwijl – net als nu – miljoenen vaccins op voorraad lagen. Volgens De Jonge omdat de voorbereiding „zorgvuldig” moest verlopen. De werkelijke reden was dat de GGD te laat door de minister was gevraagd locaties in te richten en personeel te werven.
Nu lijkt hetzelfde aan de hand. In een advies uit september riep de Gezondheidsraad het kabinet al op „te anticiperen” op een boostercampagne. De Jonges ministerie liet NRC eind september weten dat „de GGD paraat staat een eventuele booster uit te kunnen rollen”, maar pas vorige week kreeg de GGD daarvoor van het ministerie te horen welke doelgroepen zij dit keer moesten vaccineren. Het gevolg is dat er nog weken nodig zijn om te beginnen met prikken. Volgens het ministerie konden de GGD’s geen mensen aannemen „voor een klus die er nog niet is”.
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.
Nu moet je weer alles opstarten en dit heeft zijn tijd nodig, eerst de booster voor de 80+ dan nog
een update-booster voor de omicron- variant , de winter zal lang, koud en donker worden voor iedereen.![]()
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel ergerniswekkend wanneer er zaken fout lopen en de verantwoordelijke minister ondertussen laat weten aan heel andere zaken z'n aandacht te schenken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want die twee zaken kunnen niet parallel lopen?![]()
https://www.rijksoverheid(...)-vaccinatiedrang.pdf
Zinnig advies van de begeleidingscommissie digitale zaken COVID (of iets dergelijks). Raden aan om de app minder verplicht te maken ten gunste van analoge alternatieven én veel belangrijker zeggen dat Hugo moet kappen met vaccinatiedrang via een app omdat het het vertrouwen in de overheid ondermijnt.zie email 27 oktober![]()
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel ergerniswekkend wanneer er zaken fout lopen en de verantwoordelijke minister ondertussen laat weten aan heel andere zaken z'n aandacht te schenken.![]()
Begrijpelijk, maar kan een NOS-journalist eens in het buitenland kijken waarom het hun daar wél lukt om meteen te boosteren? Misschien hebben ze tips.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Het coronaboek was in september al gesloten en hier heeft men ook naar gehandeld met het afbouw van teststraten en priklocaties en alles erom heen zoals GGD personeel etc...
Nu moet je weer alles opstarten en dit heeft zijn tijd nodig, eerst de booster voor de 80+ dan nog
een update-booster voor de omicron- variant , de winter zal lang, koud en donker worden voor iedereen.![]()
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen personeel volgens mij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja zeker, maar hoe cru ook, dat is ook een "oplossing". Als Omicron echt tig keer besmettelijker is hou je het daar toch niet tegen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is te laat, mensen sterven nu in verpleeghuizen.![]()
Als dit een beetje achter de rug is mag er wel eens behoorlijk met de bezem door de zorgsector. Misschien wel een nationalisatie van kritieke delen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.
Hoe de zorgsector in NL in elkaar zit is compleet niet werkbaar in dit soort situaties.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De tips die de Belgen of Duitsers ons zullen mee geven is om niet te snel alles af te schalen, maar daar hebben we achteraf vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar kan een NOS-journalist eens in het buitenland kijken waarom het hun daar wél lukt om meteen te boosteren? Misschien hebben ze tips.![]()
Hij is toch de verantwoordelijk minister, of niet? Als ik dan lees dat je in alle landen om ons heen zo een booster kunt halen en we hier met 1939 zitten te kutten, begrijp ik niet waarom een debat in de eerste kamer blijkbaar zo belangrijk voor 'm is dat-ie er een tweet aan denkt te moeten wijden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.![]()
Er was vanmorgen iemand in de eerste kamer die zei dat ze zich aan wilde melden om te prikken, maar omdat haar BIG registratie al een tijd verlopen was kon ze niet solliciteren. Toen ze had gezegd dat ze het als vrijwilliger wilde doen was het ook allemaal moeilijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.
Soms heb ik het gevoel dat we het met onze regeltjes ook allemaal niet willen oplossen.![]()
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:35 schreef Za het volgende:
FWIW, de 61 covid besmette KLM passagiers, alsmede de Omicron besmette personen in HongKong, Israel, Portugal, Botswana etc betreft mensen die 2 a 3 vaccin doses hadden ontvangen.
Het lijkt bijna alsof zij ontvankelijker zijn.
Indien in alle berichtgeving zou staan dat het hier ongevaccineerden zou betreffen ipv de 2 a 3 vaccin doses ontvangen hebbende personen die deze waarschijnlijk antistoffen omzeilende Omicron variant na hun vertier vakantie mee naar huis hadden gebracht zouden de rapen gaar zijn en mensen slaags raken en auto's van ongevaccineerden in brand staan. Of niet?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik was dus in de Ikea met allemaal mensOn die keurig een mondkapje droegen overigens (aai over de bol van de zorg) maar dan ga je wat eten en dan laat je keurig je QR scannen en je ID zien om vervolgens weer door elkaar heen te krioelen als we weer gewoon wat spatels kopen maar de niet testende ongevaccineerden konden mooi geen cinnamon bun chappen. Het is zo absurd en GODVERGETEN STOM!!
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.
Go hard or go home![]()
Hoeveel boosters heb je het over boven de 50+? 7-8 miljoen prikken?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daarvoor moeten ze met lange termijn plannen bezig zijn en dat lijken ze nog niet te willen doen. Nu kijkt men zich weer blind op 2G en boosters (al gaat dat laatste veel te traag uiteraard). Maar ook als we hier 2G hebben voor alles; en ook als verreweg de meesten een booster hebben ontvangen zullen we niet af zijn van Corona. Grote kans dat we dan volgende winter weer dezelfde problemen gaan hebben. En geen woord over hoe ze dat dan aan willen pakken. Tegen die tijd zit ja al 2,5 jaar in de crisis; dan kunnen ze het echt niet meer maken om aan te komen met ''ja, maar de zorg kan het niet aan, dus laten we maar weer met lockdowns gaan werken''. Dan hebben ze toch wel alle tijd gehad om met alternatieve plannen te komen of om de zorg capaciteit te verbeteren. Hier op FOK! meermaals potentiele oplossingen voorbij zien komen (betaal de studie voor zorgmedewerkers, een versnelt traject, betere arbeidsvoorwaarden, etc). We gaan hier op de lange termijn niet enkel uit komen met wat boosters en 2G, dat geloof ik oprecht niet meer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.![]()
Eigelijk zou er ruimte moeten zijn om een medische noodtoestand af te kondigen in deze fase, waarbij administratie wordt uitgesteld in plaats van zorg.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was vanmorgen iemand in de eerste kamer die zei dat ze zich aan wilde melden om te prikken, maar omdat haar BIG registratie al een tijd verlopen was kon ze niet solliciteren. Toen ze had gezegd dat ze het als vrijwilliger wilde doen was het ook allemaal moeilijk.
Soms heb ik het gevoel dat we het met onze regeltjes ook allemaal niet willen oplossen.
(En gratis bier voor iedereen!)Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe zit het eigenlijk met mensen die Corona hebben gehad en Jansen.
Zou een booster voor hen ook ook goed zijn? Als in, net zo extra werkend als voor mensen die enkel bv 2x pfizer hebben gehad. Of is ivm dat zij corona hebben gehad, hun weerstand wss groter nog altijd / neemt minder af?![]()
Die 1500 was eerst 750, en die zijn er niet van de een op de andere dag. Bovendien zijn die er niet alleen om te prikken, maar ook om te testen, logistieke zaken etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.![]()
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemiequote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel boosters heb je het over boven de 50+? 7-8 miljoen prikken?![]()
![]()
Duitsland is al met een vaccinatieplicht bezig ,uiteindelijk zal er in Nederland ook een vaccinatieplicht komen maar wij zijn de laatste waar dit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De tips die de Belgen of Duitsers ons zullen mee geven is om niet te snel alles af te schalen, maar daar hebben we achteraf vrij weinig aan.![]()
half december of begin januari zelf maar even een boostertje halen in Oostenrijk.....we gaan niet wachten op de nederlandse overheid.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Dat kunnen ze wel beneden in de Swedish foodmarketquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Noek het volgende:
Ik was dus in de Ikea met allemaal mensOn die keurig een mondkapje droegen overigens (aai over de bol van de zorg) maar dan ga je wat eten en dan laat je keurig je QR scannen en je ID zien om vervolgens weer door elkaar heen te krioelen als we weer gewoon wat spatels kopen maar de niet testende ongevaccineerden konden mooi geen cinnamon bun chappen. Het is zo absurd en GODVERGETEN STOM!!
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Was een negatieve PCR test ook niet voldoende ten tijde van die vlucht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.![]()
Ik zie daar niets in. De overheid blinkt nou niet uit in competentie in de uitvoering.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als dit een beetje achter de rug is mag er wel eens behoorlijk met de bezem door de zorgsector. Misschien wel een nationalisatie van kritieke delen.
Hoe de zorgsector in NL in elkaar zit is compleet niet werkbaar in dit soort situaties.
Wat je volgens mij moet hebben is een soort slapende crisisorganisatie. Die stoffig plannen zitten te tikken op de 23ste etage. Maar zodra de pleuris uitbreekt is dat team meteen formeel de baas. Zoiets moet je inregelen.zie email 27 oktober![]()
Met uitzondering van dat gratis bier (quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigelijk zou er ruimte moeten zijn om een medische noodtoestand af te kondigen in deze fase, waarbij administratie wordt uitgesteld in plaats van zorg.
(En gratis bier voor iedereen!)) was dat ook zo tijdens de eerste golf. Die 'crisisstructuur' is zo rond juni gestopt blijkt.
![]()
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is toch de verantwoordelijk minister, of niet?![]()
Zou dat echt gebeuren in een land dat het niet eens voor elkaar krijgt om thuiswerken te verplichten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Duitsland is al met een vaccinatieplicht bezig ,uiteindelijk zal er in Nederland ook een vaccinatieplicht komen maar wij zijn de laatste waar dit zal gebeuren.![]()
En ook nog testen voordat je het vliegtuig in ging, las ik van die 'ontsnapten'.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was een negatieve PCR test ook niet voldoende ten tijde van die vlucht?
Want vlucht van buiten de EU.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Van die qr code komen we voorlopig niet af omdat dat zou betekenen dat men een fout moet toegeven en dus een bak gezichtsverlies er bij.
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
7,43 miljoen als ik even goed bij CBS gecheckt heb.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemie![]()
Zoals boosteren?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.
Verder lijkt het me niet heel moeilijk om de samenleving weer te openen. Persconferentie aankondigen en zeggen dat er weer meer mag. Tada.![]()
En het brengt ons helaas niet dichter bij de oplossing. Alleen maar meer polarisatie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Van die qr code komen we voorlopig niet af omdat dat zou betekenen dat men een fout moet toegeven en dus een bak gezichtsverlies er bij.
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik verdenk de politiek er ook van dat de formatie vertraagd wordt om niet te hoeven starten in een crisis.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Moet binnen 4 weken gewoon lukken, pomp daar eens 100 miljoen in ofzo..quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemie“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Trouwens @trein2000
Paul Frentrop (FVD) eerste kamer: "Voorzitter, de keizer heeft geen kleren aan" (over het coronatoegangsbewijs)
Ik denk dat FVD stiekem meeleest hier![]()
![]()
Dat is ook zo. Ik ben gewoon boos dat het hier weer zo'n zooitje is. Het enige dat ik uit z'n mond wil horen is wanneer ik terecht kan voor een booster.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.![]()
Die kerel is gevaccineerdquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
Trouwens @:trein2000
Paul Frentrop (FVD) eerste kamer: "Voorzitter, de keizer heeft geen kleren aan" (over het coronatoegangsbewijs)
Ik denk dat FVD stiekem meeleest hier
zie email 27 oktober![]()
Bovendien gebruikt vrijwel elk EU land zo'n systeem; dus NL gaat er echt niet opeens mee stoppen; dan moeten andere landen er eerst mee stoppen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.![]()
Ik vind dat wel een moeilijk. Aan de ene kant zou goed/snel formeren zorgen voor een betere borging van beslissingen, want nu vallen ze nogal vaak terug op "Ja wij zijn demissionair"quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik verdenk de politiek er ook van dat de formatie vertraagd wordt om niet te hoeven starten in een crisis.
Tegelijkertijd vraag ik me af of formeren nu het allerbelangrijkste is en ze niet beter alle aandacht even kunnen focusen.![]()
Bedankt voor het bevestigen van mn punt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel beneden in de Swedish foodmarket
Dat maakt het nóg stommer!Go hard or go home![]()
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.![]()
Volgens mij wil jij gewoon erg graag in een totalitaire staat wonen als ik dit zo lees.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Heb jij een achtergrond in de krijgsmacht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.![]()
We kunnen misschien al onze berichten uit november 2020 er weer bij pakken over de trage vaccinatie campagne en deze copy pasten naar 2021.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 30-11-2021 14:15:17 ]![]()
En dit moet je juist niet willen. Zoals het nu gaat met een maatregel nemen en dan door de kamer laten gaan is goed genoeg. Moeten ze nog wel leren om partijpolitiek ondergeschikt aan landsbelang te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
Als je wel een select groepje de absolute macht gaat geven is er in basis geen garantie dat ze die weer gaan afstaan zodra het kan.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Natuurlijk moet dat kunnen. Op het hoogtepunt hebben we er 1,5 miljoen per week gezet. Alleen toen was de GGD niet tegelijkertijd bezig met ruim 100k testen per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet binnen 4 weken gewoon lukken, pomp daar eens 100 miljoen in ofzo..![]()
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken , dequote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En het brengt ons helaas niet dichter bij de oplossing. Alleen maar meer polarisatie.
eerst sap in natuurlijk vaccineren dan 2G of 2G+ maar dit er meer als we ooit uit de lockdown komen.
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken, de
eerst sap in natuurlijk vaccineren dan 2G of 2G+ maar dit er meer als we ooit uit de lockdown komen.
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.![]()
Je grootste fout is "deze oorlog'', dus daarom is de rest ook onzin.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het maakt niet uit. Testen is een keuze.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.
De variant is in Canada, Duitsland, Nederland, Tjechie, Botswana, Italië, Oostenrijk, Israel etc het land binnengebracht door mensen met 2 a 3 doses van het vaccin.
In alle eerlijkheid capricia, stel dat het hier de ongevaccineerden zou hebben betroffen die deze waarschijnlijk immuniteit omzeilende variant massaal hun thuislanden zouden hebben binnengebracht, hoe zou de sfeer hier dan zijn?![]()
Wat is het nut van een QR bewijs als 95% gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken , de
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Maar is de volksgezondheid het enige algemeen belang dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
Nog los van het feit dat het een heel slecht idee is om het landsbestuur gedurende langere tijd uit handen te geven aan een man zonder controle. Die parlementaire betrokkenheid is een belangrijke waarborg als het gaat om grondrechten.zie email 27 oktober![]()
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij gewoon erg graag in een totalitaire staat wonen als ik dit zo lees.
Politici roepen altijd dat je de wetenschap moet volgen. Waarom zou de Kamer dan de kans moeten krijgen om kansloze dingen aan te passen zoals de avondklok half uurtje eerder of de horeca uurtje langer open. Totaal niet behulpzaa..![]()
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Noek het volgende:
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.![]()
Yeah, right....
Kunnen we savonds sporten?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Het maakt niet uit. Testen is een keuze.
De variant is in Canada, Duitsland, Nederland, Tjechie, Botswana, Italië, Oostenrijk, Israel etc het land binnengebracht door mensen met 2 a 3 doses van het vaccin.
In alle eerlijkheid capricia, stel dat het hier de ongevaccineerden zou hebben betroffen die deze waarschijnlijk immuniteit omzeilende variant massaal hun thuislanden zouden hebben binnengebracht, hoe zou de sfeer hier dan zijn?
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.
Politici roepen altijd dat je de wetenschap moet volgen. Waarom zou de Kamer dan de kans moeten krijgen om kansloze dingen aan te passen zoals de avondklok half uurtje eerder of de horeca uurtje langer open. Totaal niet behulpzaa..Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
van de door hun vertegenwoordigde belangen als het meezit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wetenschappelijk is niet vast te stellen wat het beste is in algemene zin. Je kunt hooguit een mogelijk effect van een aangepaste variabele beredeneren of meten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.![]()
Je ontwijkt mijn vraag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.![]()
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.
Yeah, right....
Kunnen we savonds sporten?![]()
![]()
Ook dat is niet 'sturen op wetenschap'. Je kunt zeggen dat wanneer het terugdringen van de besmetting je enige doel is ongeacht effecten van de maatregelen je wel wetenschappelijk te verantwoorden keuzes kunt maken. Maar je ziet al dat het sluiten van scholen, wat waarschijnlijk een enorm effectieve maatregel was geweest om meerdere redenen zelfs al door het OMT wordt afgeraden. Niet omdat het niet effectief zou zijn, maar omdat de nadelige gevolgen voor kinderen niet wenselijk zouden zijn. Dat is gewoon een waardeoordeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.
Kijk, als je mij als ingenieur vraagt om het probleem van de hoge besmettingsgraad op te lossen zonder daarbij overige eisen te stellen, dan is mijn advies gekscherend om de hele bevolking uit te moorden, dan zit je R zo op 0. Dat dat geen wenselijke oplossing is moge duidelijk zijn.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg![]()
![]()
De gevolgen voor de economie zijn ook onderdeel van de hier interessante wetenschap die je meeneemt in de belangenafweging. Het gaat niet alleen om medische wetenschap.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.![]()
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er is geen oorlog.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Er is geen behoefte aan een oberste heeres leitung.
En er is wel een algemeen belang wat wordt aangedragen in die andere geluiden. Anders hadden we nu allemaal met dichtgelaste voordeuren gezeten en nooit meer buiten gemogen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Prioriteiten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg![]()
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?![]()
H0: het regent nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.
Ha: β > 0![]()
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.
[ afbeelding ]
Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Invoeren is makkelijk. Het ongedaan maken is moeilijker. ''Kleine moeite toch'', of ''het kan toch geen kwaad''?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.
Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.![]()
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.![]()
Bezettingsgroei afgelopen week:
30 nov 2845 (2250+595) = totale groei +12,0% (+9,6% kliniek en +21,9% IC)
23 nov 2540 (2052+488)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.
Stel je hebt een groep van 100.000 met 10.000 ongevaccineerden en 90.000 gevaccineerden, en dat leidt tot 100 IC opnames met 70 ongevaccineerden en 30 gevaccineerden. Asl je de vaccinatiegraad naar 99% krijgt, dan vertaalt zich dat in 40 IC opnames met 7 ongevaccineerden en 33 gevaccineerden. Zeker bij grotere getallen scheelt dat dus behoorlijk.![]()
"Voor de rest zou ik het afraden om medische adviezen op te volgen van welke partijleider dan ook." Toch wat minder sensationeel dan de tweet doet vermoeden.quote:I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
H0=dullquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
H0: het regent niet
Ha: β > 0
Ik denk dat het niet regent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het slaat ook helemaal nergens op, en dan nog zet Hugo gewoon dit door. Dus meer tijd beperken, meet plekken beperken terwijl dat en infecties gaat verhogen en ervoor gaat zorgen dat men juist allemaal omwegen gaat zoeken of elkaar thuis gaat opzoeken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.![]()
En deze week zal het voor hem wel belangrijker zijn om daadkrachtig over te komen op het gebied van reizen. Even wat eisen erbij voor EU travel; zodat de aandacht daar even naar toe kan in plaats van de boosters die ook echt kunnen helpen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.![]()
Dit idd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.![]()
Ik vind je vraag niet reeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het beleid ervan de schuld geven dat mensen te dom zijn om te poepen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.
Ik reed net op de snelweg en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n maximumsnelheid ook is. Zeeën van ruimte daar. En er kwamen vrolijk twee Audi's voorbij scheuren met 200 km/u.![]()
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.
Stel je hebt een groep van 100.000 met 10.000 ongevaccineerden en 90.000 gevaccineerden, en dat leidt tot 100 IC opnames met 70 ongevaccineerden en 30 gevaccineerden. Asl je de vaccinatiegraad naar 99% krijgt, dan vertaalt zich dat in 40 IC opnames met 7 ongevaccineerden en 33 gevaccineerden. Zeker bij grotere getallen scheelt dat dus behoorlijk.![]()
Niemand weet volgens mij waar het vandaan komt. Alleen het eerste land dat aan de bel heeft getrokken (en het virus op de naam heeft gekregen).quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Doe niet zo lachwekkend, de zorg is Nederland is allesbehalve belabberd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.![]()
Begrijp ik. Maar dat is toch niet het geval?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
Ik laat me dan ook geen 'wat dan als' conclusies ontlokken over iets waar geen sprake van is.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.![]()
Lukt dat dan nog een beetje om dat ding te registreren voor de QR code eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Hoeveel IC bedden dan? Met de huidige instroom zou bijvoorbeeld een opschaling naar 2000 IC bedden alsnog binnen een aantal weken vol liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Misschien omdat mijn vraag niet duidelijk is.quote:
Ik verwijt de gevaccineerden niets, niet hun reizen, niet hun niet testen voor vertrek etc.
Daar gaat het niet om.
Maar zou er eenzelfde mildheid zijn maatschappelijk of op het forum wanneer de situatie andersom zou zijn, en de ongevaccineerden het virus overal naartoe hadden meegebracht wegens hun ongevaccineerd zijn, of zou dat tot extreme woede leiden?
Ik denk dat laatste, en daarom vind ik het een relevante vraag.![]()
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkigquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit idd.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjeswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
De behandelingen wellicht niet maar er zijn echt wel flinke problemen daar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe niet zo lachwekkend, de zorg is Nederland is allesbehalve belabberd.We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.
Maar in dit geval maakt het sowieso niet uit omdat het door vaccinaties heen gaat. (als in de cijfers lopen wekelijks op ondanks vaccinaties en boosters)![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gelukkig idd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkig
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjes
Ben je zo fair Predator40 toe te geven dat je zou kotsen op ongevaccineerden wanneer de initiële transmissieroute van Omicron naar NL via hen zou zijn verlopen?
(wat was je btw een poos, afwezig hier)![]()
Dan hadden we ook later maatregelen genomen vrees ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar hoeveel bedden zijn er nodig? Als er een vaccinatieplicht komt en iedereen heeft een verse voorraad antistoffen, is de IC capaciteit dan nog te klein om een leven zonder beperkingen mogelijk te maken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel IC bedden dan? Met de huidige instroom zou bijvoorbeeld een opschaling naar 2000 IC bedden alsnog binnen een aantal weken vol liggen.![]()
Zolang reizen met testen gaat, zul je mij niet in het buitenland zien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkig
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjes
Ben wel blij dat ik in de jaren ervoor nog wat mooie reizen heb meegemaakt. Want dat zal wel voorbij zijn voor de komende jaren.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit idd.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.https://www.rtlnieuws.nl/(...)tel-coronavirus-testquote:Vóór vertrek uit Zuid-Afrika was de uitslag van haar PCR-test negatief, net als die van haar vriend. Na aankomst in Nederland bleek zij één van de 61 reizigers bij wie een nieuwe test positief uitviel.
Kennelijk testten ze ook vooraf. Buiten de EU naar de EU.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Wat probeer je hier nou precies uit te lokken eigenlijk? Een bekentenis dat het toch wel super oneerlijk is om mensen die niet eens de kleinst mogelijke moeite doen om zichzelf en anderen te beschermen iets te verwijten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
Ben je zo fair Predator40 toe te geven dat je zou kotsen op ongevaccineerden wanneer de initiële transmissieroute van Omicron naar NL via hen zou zijn verlopen?
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
Nu haal je er een extra variabele bij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar hoeveel bedden zijn er nodig? Als er een vaccinatieplicht komt en iedereen heeft een verse voorraad antistoffen, is de IC capaciteit dan nog te klein om een leven zonder beperkingen mogelijk te maken?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Laten we gewoon samenkomen en stellen dat het de schuld van de Rabobank is. Ongevaccineerden, gevaccineerden, iedereen geeft samen de schuld aan de Rabobank. Dat werkt verbroederend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.![]()
Met jaarlijks dergelijke pieken en tegen code zwart aanschuren?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee? Kan je zo nazoeken dat ook in het griepseizoen de druk veel te hoog is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet op deze schaal. Niet voor deze duur. Niet bij zulke grote achterstanden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee? Kan je zo nazoeken dat ook in het griepseizoen de druk veel te hoog is.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.
Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (vertragen/verspreiden) en 3G Is eigenlijk volkomen kansloos en voegt heel weinig toe behalve een heel klein beetje vertraging door besmettelijke ongevaccineerden eruit te filteren.
Ja, ongevaccineerden zijn in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen waarom het (eerder) fout gaat, maar het was hoe dan ook fout gegaan op langere termijn.![]()
Maar ook niet zo druk als nu met Corona.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee? Kan je zo nazoeken dat ook in het griepseizoen de druk veel te hoog is.
Wel met je eens dat vooral de zorg capaciteit veel te laag is momenteel; lijkt er ook niet op alsof ze er haast mee hebben om dat te verbeteren. Schiet niet op als je op rustige momenten gaat afschalen omdat medewerkers zich anders gaan vervelen.![]()
Pre-Delta klopte dat ook aardig volgens mij. De communicatie is niet aangepast aan de werkelijkheid alleen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.
Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (Vertragen/verspreiden).
Ja, ongevaccineerden zijn in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen waarom het (eerder) fout gaat, maar het was hoe dan ook fout gegaan op langere termijn.![]()
Dat was een korte periode een paar jaar geleden, zonder maatschappijbrede maatregelen om transmissie in te dammen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee? Kan je zo nazoeken dat ook in het griepseizoen de druk veel te hoog is.
Valt niet te vergelijken met anderhalf jaar het merendeel in lockdown zitten met alsnog een ongekend hoge zorgdruk.
Jou vergelijking is alsof je het aanbranden van de aardappels vergelijkt met het afbranden van je halve huis, in beide gevallen blijft de geur inderdaad hangen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe is trouwens de weerstand verkregen door een besmetting met de Alpha of Delta variant tegen Omicron? Is die ook lager door deze verandering van het spike eiwit?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Klopt, maar 3G is bijvoorbeeld ingevoerd toen Delta de overhand had. 3G doet echt niks behalve een paar besmette ongevaccineerden eruit filteren. De gevaccineerden en genezen mensen kunnen gewoon hoestend en proestende naar binnen en ongevaccineerden besmetten. Dat was tijdens het invoeren van 3G al gewoon bekend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pre-Delta klopte dat ook aardig volgens mij. De communicatie is niet aangepast aan de werkelijkheid alleen.
Ze kunnen maar geen keuze maken en lopen overal achter de feiten aan.![]()
Ik heb in mijn 15 jaar ziekenhuis maar 1x meegemaakt dat er OK's stil gelegd werden zodat de IC ontlast werd. En dat was 3 weken. We hebben niet eens hoeven helpen toen. Dus nee, dit hebben we niet ieder jaar met de griep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
De behandelingen wellicht niet maar er zijn echt wel flinke problemen daar.
[..]
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.
Maar in dit geval maakt het sowieso niet uit omdat het door vaccinaties heen gaat. (als in de cijfers lopen wekelijks op ondanks vaccinaties en boosters)
En de zorg heeft vooral een capaciteitsprobleem op het moment. Komt ook omdat we tegenwoordig teveel kunnen genezen en dat ook doen. Daar valt veel winst te behalen, maar dat is een zeer lastige discussie voor de politiek. Dus ik verwacht niet dat er hier heel snek over gepraat gaat worden. Zeker niet met christelijke partijen in de regering.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Maar we willen toch ooit toe naar een leven zonder beperkingen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu haal je er een extra variabele bij.![]()
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.
Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (vertragen/verspreiden) en 3G Is eigenlijk volkomen kansloos en voegt heel weinig toe behalve een heel klein beetje vertraging door besmettelijke ongevaccineerden eruit te filteren.
En steeds maar de smoes gebruiken dat ze niet over het nieuwe kabinet heen willen regeren, als demissionaire ellende.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef Evenstar het volgende:
Ze kunnen maar geen keuze maken en lopen overal achter de feiten aan.
Maar ze worden potverdorie het nieuwe kabinet.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat kunnen. Op het hoogtepunt hebben we er 1,5 miljoen per week gezet. Alleen toen was de GGD niet tegelijkertijd bezig met ruim 100k testen per dag.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Klopt, daarvoor moet iedereen eerst nog weerstand opbouwen. Of tenminste 90-95% geloof ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar we willen toch ooit toe naar een leven zonder beperkingen?
Hoe de weerstand wordt opgebouwd en hoelang die behouden blijft is lastig te zeggen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het zal wel weer vloeken in de kerk zijn (no pun intended) maar ik begin er steeds meer voor te voelen om toch maar op die vaccinatieplicht over te schakelen als er geen structurele oplossing voor het zorgprobleem kan worden geboden (als in extra IC- en verpleegcapaciteit). De wijze waarop de zorg nu met name door ongevaccineerden wordt overspoeld is niet fair ten opzichte van het al twee jaar buffelende zorgpersoneel en vooral de uitgestelde zorg voor mensen die wel in het groepsbelang de vaccinatie hebben genomen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zo-hoog-rivm-cijfersKop op, jongens. Ze zijn al bij '39quote:Nog nooit zijn in zoveel verpleeghuizen in Nederland bewoners besmet geraakt. Uit de meest recente cijfers van het RIVM blijkt dat in 947 verpleeghuizen ten minste één coronabesmetting is. Maar de huizen weer helemaal op slot gooien, net als vorig jaar? "Dat nooit meer."
Zo kwalijk dit. Zoveel beter staan we er nu voor. Wil iemand nog even zwaaien met zn QR code anders?
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.Go hard or go home![]()
Probleem met 1G is vooral dat die capaciteit er helemaal niet is. En dat het natuurlijk enorm onhandig is om meermaals per week (daar zal het op neer komen voor veel mensen) langs een test straat te gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.
Haalt niet weg dat ik denk dat ze wel gaan eisen dat de reiswereld die kant op gaat. Vaccinatie verplicht + verplichte PCR + meest recente booster + speciale documenten voor een specifiek land.![]()
Ze zijn vooral demissionair als het ze zelf uitkomt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En steeds maar de smoes gebruiken dat ze niet over het nieuwe kabinet heen willen regeren, als demissionaire ellende.
Maar ze worden potverdorie het nieuwe kabinet.![]()
Volgens mij was het Gommers die in z'n podcast zei dat het OMT verwacht dat door 2G er een paar procent extra mensen overstag zouden gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.
Ik weet niet of dat nou zo in verhouding staat met wat het verder aan veiligheid oplevert.
Ik denk dat je dat geld beter kan besteden aan fatsoenlijke voorlichting. Ga persoonlijk bij die mensen langs. Beantwoord vragen. Neem desnoods al vaccins mee voor mensen die impulsief overstag gaan.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Nu bij '39?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zo-hoog-rivm-cijfers
[..]
Kop op, jongens. Ze zijn al bij '39
Zo kwalijk dit. Zoveel beter staan we er nu voor. Wil iemand nog even zwaaien met zn QR code anders?
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.
Dan komt mijn favoriete groep daarna aan de beurt.
Ik ga hier geen gifje voor posten. @miss_sly![]()
Onhandig, onhaalbaar en onbetaalbaar. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probleem met 1G is vooral dat die capaciteit er helemaal niet is. En dat het natuurlijk enorm onhandig is om meermaals per week (daar zal het op neer komen voor veel mensen) langs een test straat te gaan.
Haalt niet weg dat ik denk dat ze wel gaan eisen dat de reiswereld die kant op gaat. Vaccinatie verplicht + verplichte PCR + meest recente booster + speciale documenten voor een specifiek land.
Misschien een uitzondering voor hele grote ongeplaceerde evenementen binnen. Maar anders, niet aan beginnen.zie email 27 oktober![]()
Dat zitten ze dus niet, omdat zij niet direct alles afschalen als het eens twee weken of een maand rustig is hoeven zij niet elke keer als er een extra inspanning moet worden geleverd god weet hoe veel nieuw personeel werven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?![]()
40-45 geloof ik nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nu bij '39?
Dan komt mijn favoriete groep daarna aan de beurt.
Ik ga hier geen gifje voor posten. @:miss_sly
40-41 zal het wel worden.Go hard or go home![]()
Blijf thuis bij klachten is nooit weggegaan, ook niet voor gevaccineerden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De gevaccineerden en genezen mensen kunnen gewoon hoestend en proestende naar binnen en ongevaccineerden besmetten. Dat was tijdens het invoeren van 3G al gewoon bekend.
En nee, het was helemaal niet bekend dat de vaccinwerking tegen transmissie in deze orde van grootte zo snel terug zou lopen.
Als het zo bekend was, waarom is het dan toch ingevoerd in tal van landen?![]()
En ook absoluut geen plek op de IC want niet genoeg bedden (in tegenstelling tot de meeste fatsoenlijke landen). Deze mensen worden wederom het slachtoffer van de Gezondheidsraad, Hugo de Jonge en het ministerie van volksgezondheid. Terwijl die laatste 2 zitten te kutten met QR codes voor jongeren zijn deze mensen vogelvrij verklaard voor het virus.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
[..]
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.
Ik snap niet waarom er zo weinig ophef over lijkt te zijn. Dit is die partijen rechtstreeks aan te rekenen, deze vele doden.![]()
Dit verhaal komt uit de mond van een ontsnapte vrouw die op basis van een thuistest in haar hotelkamer besloot dat ze naar Spanje kon vertrekken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef capricia het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tel-coronavirus-test
Kennelijk testten ze ook vooraf. Buiten de EU naar de EU.![]()
Nee, weet ik niet. Nederland kent wel een behoorlijk lage werkloosheid, wat het vinden van mensen natuurlijk bemoeilijkt. Maar dat lijkt me niet de meest plausibele verklaring.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?![]()
![]()
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-11-2021 t/m 30-11-2021
nr / aantal posts / gebruiker
001 2219 chratnox
002 1348 WheeledWarrior
003 1281 Tijn
004 1258 Jor_Dii
005 1210 trein2000
006 1033 capricia
007 1000 Red_85
008 0974 Momo
009 0956 DireStraits7
010 0830 Mexicanobakker
011 0826 Evenstar
012 0787 Spablauw214
013 0782 THEFXR
014 0712 Stoney3K
015 0696 AlwaysHappy
015 0696 Bliksem92
017 0692 _serial_
018 0677 Molo
019 0617 Da_Sandman
020 0616 DonDruiper
021 0615 Elan
022 0581 Benny
023 0579 Sherlock_Holmes
024 0576 Jed1Gam
025 0557 dick_laurent
026 0555 Wirelessmouse
027 0546 aartstyle
028 0541 phpmystyle
029 0539 Noek
030 0520 Zipportal
031 0518 miss_sly
032 0497 Cesare-Borgia
033 0488 Kickinalfa
034 0482 Za
035 0471 GemMagic
036 0470 Vallon
037 0464 ludovico
038 0446 leolinedance
038 0446 Tarado
040 0427 Lenny_Leonard
041 0387 Confetti
042 0383 LTVDK
043 0378 Janneke141
044 0367 Mammietje
045 0366 Oriente
046 0362 galantis
047 0349 D_A
047 0349 GurneyIsBestOke
049 0325 bloodymary1
050 0324 DDDDDaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
AH dan had die FvD'er toch gelijk met z'n tribunalen die zouden komen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:47 schreef Confetti het volgende:
. Dit is die partijen rechtstreeks aan te rekenen, deze vele doden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dat vind ik ook het vervelende. De vaccins zijn er, de mensen die willen prikken zijn er, maar er zijn organisatorische redenen om het niet te doen. Die zorgen ervoor dat er meer mensen dan nodig overlijden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
[..]
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.![]()
Bron?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zitten ze dus niet, omdat zij niet direct alles afschalen als het eens twee weken of een maand rustig is hoeven zij niet elke keer als er een extra inspanning moet worden geleverd god weet hoe veel nieuw personeel werven.![]()
Onze goede vriend de ketenregeling deed ook een duit in het zakje begreep ik al.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, weet ik niet. Nederland kent wel een behoorlijk lage werkloosheid, wat het vinden van mensen natuurlijk bemoeilijkt. Maar dat lijkt me niet de meest plausibele verklaring.zie email 27 oktober![]()
Zijn ze nu bij 1939? Dan ben ik blij dat mijn grootouders ook aan de beurt zijn. Altijd wel een heel gedoe met mijn demente oma, maar mijn moeder en tante gaan weer mee met hun. Hoop dat de meeste bejaarden weer voor een prik gaan.![]()
Zeg ik iets heel raars als ik zeg: “lever een paar dozen af bij de huisarts en vraag de huisartsen om de griepprik nog een keer te doen”quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het vervelende. De vaccins zijn er, de mensen die willen prikken zijn er, maar er zijn organisatorische redenen om het niet te doen. Die zorgen ervoor dat er meer mensen dan nodig overlijden.zie email 27 oktober![]()
Pure nalatigheid wmb.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
En ook absoluut geen plek op de IC want niet genoeg bedden (in tegenstelling tot de meeste fatsoenlijke landen). Deze mensen worden wederom het slachtoffer van de Gezondheidsraad, Hugo de Jonge en het ministerie van volksgezondheid. Terwijl die laatste 2 zitten te kutten met QR codes voor jongeren zijn deze mensen vogelvrij verklaard voor het virus.
Ik snap niet waarom er zo weinig ophef over lijkt te zijn. Dit is die partijen rechtstreeks aan te rekenen, deze vele doden.
Snap ook niet dat men hier niks van vindt.Go hard or go home![]()
Of vrijwilligers die al meerdere momenten smeken om te mogen helpen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeg ik iets heel raars als ik zeg: “lever een paar dozen af bij de huisarts en vraag de huisartsen om de griepprik nog een keer te doen”![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:48 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-11-2021 t/m 30-11-2021
040 0427 Lenny_Leonard![]()
![]()
Hoe krijg je het voor elkaar.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dat lijkt me zowel juridisch als organisatorisch lastig.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of vrijwilligers die al meerdere momenten smeken om te mogen helpen.
Huisartsen prikken toch elk jaar een hele groep mensen?zie email 27 oktober![]()
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-11-2021 t/m 30-11-2021
001 2219 chratnox
002 1348 WheeledWarrior
003 1281 Tijn
004 1258 Jor_Dii
005 1210 trein2000
006 1033 capricia
007 1000 Red_85
008 0974 Momo
009 0956 DireStraits7
010 0830 Mexicanobakker
011 0826 Evenstar
012 0787 Spablauw214
013 0782 THEFXR
014 0712 Stoney3K
015 0696 AlwaysHappy
015 0696 Bliksem92
017 0692 _serial_
018 0677 Molo
019 0617 Da_Sandman
020 0616 DonDruiper
021 0615 Elan
022 0581 Benny
023 0579 Sherlock_Holmes
024 0576 Jed1Gam
025 0557 dick_laurent
026 0555 Wirelessmouse
027 0546 aartstyle
028 0541 phpmystyle
029 0539 Noek
030 0520 Zipportal
031 0518 miss_sly
032 0497 Cesare-Borgia
033 0488 Kickinalfa
034 0482 Za
035 0471 GemMagic
036 0470 Vallon
037 0464 ludovico
038 0446 leolinedance
038 0446 Tarado
040 0427 Lenny_Leonard
041 0387 Confetti
042 0383 LTVDK
043 0378 Janneke141
044 0367 Mammietje
045 0366 Oriente
046 0362 galantis
047 0349 D_A
047 0349 GurneyIsBestOke
049 0325 bloodymary1
050 0324 DDDDDaafNiet genoeg mijn best gedaan, niet eens de top 10 gehaald. Wat heeft het eigenlijk voor zin om hier te posten als ik dat niet eens voor elkaar krijgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gebaseerd op één uitspraak van iemand uit de Eerste Kamer?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
de mensen die willen prikken zijn er![]()
zeg je nou echt dat ik de kleinst mogelijk moeite doe om mezelf, mijn vrouw en anderen te beschermen ?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nou precies uit te lokken eigenlijk? Een bekentenis dat het toch wel super oneerlijk is om mensen die niet eens de kleinst mogelijke moeite doen om zichzelf en anderen te beschermen iets te verwijten?
dan ken je mij duidelijk niet.....woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ja, maar die hebben 't ook heel druk werd telkens aangegeven. En die kunnen prima gebruik maken van die mensen lijkt me. Als die vrijwilligers een BIG registratie hebben, waarom niet?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me zowel juridisch als organisatorisch lastig.
Huisartsen prikken toch elk jaar een hele groep mensen?![]()
30 november is nog niet voorbij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet genoeg mijn best gedaan, niet eens de top 10 gehaald. Wat heeft het eigenlijk voor zin om hier te posten als ik dat niet eens voor elkaar krijg![]()
Nee, gebaseerd op meerdere uitspraken op verschillende momenten. Er zijn veel mensen die kunnen prikken, ook in andere organisaties.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gebaseerd op één uitspraak van iemand uit de Eerste Kamer?![]()
Mijn tante is verpleegkundige, maar al een aantal jaren met pensioen, maar die mocht geen prikken zetten van de GGD eerder dit jaar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of vrijwilligers die al meerdere momenten smeken om te mogen helpen.![]()
001 2219 chratnox
002 1348 WheeledWarrior
003 1281 Tijn
004 1258 Jor_Dii
005 1210 trein2000
006 1033 capricia
007 1000 Red_85
008 0974 Momo
009 0956 DireStraits7
010 0830 Mexicanobakker
011 0826 Evenstar
012 0787 Spablauw214
013 0782 THEFXR
014 0712 Stoney3K
015 0696 AlwaysHappy
015 0696 Bliksem92
017 0692 _serial_
018 0677 Molo
019 0617 Da_Sandman
020 0616 DonDruiper
021 0615 Elan
022 0581 Benny
023 0579 Sherlock_Holmes
024 0576 Jed1Gam
025 0557 dick_laurent
026 0555 Wirelessmouse
027 0546 aartstyle
028 0541 phpmystyle
029 0539 Noek
030 0520 Zipportal
031 0518 miss_sly
032 0497 Cesare-Borgia
033 0488 Kickinalfa
034 0482 Za
035 0471 GemMagic
036 0470 Vallon
037 0464 ludovico
038 0446 leolinedance
038 0446 Tarado
040 0427 Lenny_Leonard
041 0387 Confetti
042 0383 LTVDK
043 0378 Janneke141
044 0367 Mammietje
045 0366 Oriente
046 0362 galantis
047 0349 D_A
047 0349 GurneyIsBestOke
049 0325 bloodymary1
050 0324 DDDDDaafSow, die chatnox heeft in zijn eentje even 7 hele topics dichtgeluld, de tering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
001 2219 chratnox
002 1348 WheeledWarrior
003 1281 Tijn
004 1258 Jor_Dii
005 1210 trein2000
006 1033 capricia
007 1000 Red_85
008 0974 Momo
009 0956 DireStraits7
010 0830 Mexicanobakker
011 0826 Evenstar
012 0787 Spablauw214
013 0782 THEFXR
014 0712 Stoney3K
015 0696 AlwaysHappy
015 0696 Bliksem92
017 0692 _serial_
018 0677 Molo
019 0617 Da_Sandman
020 0616 DonDruiper
021 0615 Elan
022 0581 Benny
023 0579 Sherlock_Holmes
024 0576 Jed1Gam
025 0557 dick_laurent
026 0555 Wirelessmouse
027 0546 aartstyle
028 0541 phpmystyle
029 0539 Noek
030 0520 Zipportal
031 0518 miss_sly
032 0497 Cesare-Borgia
033 0488 Kickinalfa
034 0482 Za
035 0471 GemMagic
036 0470 Vallon
037 0464 ludovico
038 0446 leolinedance
038 0446 Tarado
040 0427 Lenny_Leonard
041 0387 Confetti
042 0383 LTVDK
043 0378 Janneke141
044 0367 Mammietje
045 0366 Oriente
046 0362 galantis
047 0349 D_A
047 0349 GurneyIsBestOke
049 0325 bloodymary1
050 0324 DDDDDaafJaaa top 20.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ze zorgen gewoon voor bliksemafleiders. Het volk laten geloven dat we de ongevaccineerden de schuld moeten geven. Even daadkrachtig overkomen door hard in te grijpen in het straatbeeld; hinten naar strengere EU regels. Als dat niet werkt de schuld bij de jongeren neer kwakken; etc. En de kamer doet vervolgens enkel moeilijk over enkele details zodat we pas een half uur later een avondklok krijgen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Pure nalatigheid wmb.
Snap ook niet dat men hier niks van vindt.![]()
Klopt dat personeel moeilijk is te vinden maar ik krijg ook signalen dat gepensioneerde huisartsen die zich weken geleden melden om te testen of te vaccineren gewoon geen enkel gehoor krijgen van de GGD. Niet eens een afwijzing. Wat me ook weer doet denken aan de vriendin die zich meldde om te testen maar dat maar 3 dagen per week kon en daarom afgewezen werd. Volledig gekwalificeerd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, weet ik niet. Nederland kent wel een behoorlijk lage werkloosheid, wat het vinden van mensen natuurlijk bemoeilijkt. Maar dat lijkt me niet de meest plausibele verklaring.
Als zulke dingen misgaan op grotere schaal dan komt het ook niet goed natuurlijk.
Arrenmoede....And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
30 november is nog niet voorbij.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sow, die chatnox heeft in zijn eentje even 7 hele topics dichtgeluld, de tering.Zonder twijfel allemaal constructieve bijdrages.
![]()
bezig met wat andere dingen in het leven en even wat ingehaald na 1.5 jaar "opgesloten" te hebben gezeten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
(wat was je btw een poos, afwezig hier)
heerlijk naar duitsland, frankrijk, italie, zwitserland geweest in september.
ik kots sws op ongevaccineerden en hun redenen ervoor
en wat moeten we anders ?
alle grenzen dichtgooien helpt niks zijn we inmiddels achter, vooral niet met de nieuwe varianten.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Tja, ik ken het wervingsproces ook niet. Maar ik kan me mogelijk ook voorstellen dat het voor de doorloopsnelheid makkelijker is het proces anders in te richten. Terwijl individuen op zichzelf misschien wel geschikt zouden zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, gebaseerd op meerdere uitspraken op verschillende momenten. Er zijn veel mensen die kunnen prikken, ook in andere organisaties.![]()
Nur kwaliteitsposts.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]Zonder twijfel allemaal constructieve bijdrages.
Go hard or go home![]()
Zit het CDA bestuur daar?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:23 schreef trein2000 het volgende:
Wellicht kun je dat even gaan vertellen aan Bezuidenhoutseweg 67.![]()
Erg mooi. @DonDruiperquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe krijg je het voor elkaar.
![]()
Hoe moeilijk is een prik geven? Dat kunnen huisvrouwen. Ik denk dat ze daar in GB niet zo moeilijk over doen, hier zijn er veel te veel regeltjes.![]()
En nu over de hele reeksquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:48 schreef Zipportal het volgende:
info.gif Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-11-2021 t/m 30-11-2021
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
alleen al vanwege je usericon zie ik je bijdrages graag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]Zonder twijfel allemaal constructieve bijdrages.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ben je nu niet in de war met @zalkc ?quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
alleen al vanwege je usericon zie ik je bijdrages graag.![]()
![]()
De Griekse autoriteiten gaan 60-plussers verplichten om zich te laten inenten tegen het coronavirus. Vaccinweigeraars kunnen straks iedere maand een boete krijgen, maakte premier Kyriakos Mitsotakis bekend.
"Grieken van boven de zestig die nog niet zijn gevaccineerd moeten voor 16 januari een afspraak hebben gemaakt voor een eerste inenting", zei Mitsotakis. "Anders riskeren ze iedere maand een boete van 100 euro." Mensen die niet zijn gevaccineerd krijgen in Griekenland al te maken met beperkingen. Zo mogen ze niet naar horecazaken, bioscopen en musea.
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
Ook niet kinderachtig.![]()
Micromanagen is belangrijkerquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben 't ook heel druk werd telkens aangegeven. En die kunnen prima gebruik maken van die mensen lijkt me. Als die vrijwilligers een BIG registratie hebben, waarom niet?![]()
Haha een doppelgangerquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben je nu niet in de war met @:zalkc ?nou je het zegt
Nee niet eens daarom
Where law ends, tyrrany begins.![]()
![]()
_____
Ik had hem eerderquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben je nu niet in de war met @:zalkc ?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik denk dat de meeste mannen wel ervaring hebben in ''prikjes'' gevenquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:02 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe moeilijk is een prik geven? Dat kunnen huisvrouwen. Ik denk dat ze daar in GB niet zo moeilijk over doen, hier zijn er veel te veel regeltjes.![]()
![]()
![]()
Nederlandse Zorgautoriteit: een op de drie ziekenhuizen schrapt alle planbare zorg
De druk op de zorg neemt nog steeds toe, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De planbare zorg voor bijvoorbeeld knie- en heupoperaties is door bijna alle ziekenhuizen afgeschaald en 25 ziekenhuizen verlenen helemaal geen planbare zorg meer. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van begin vorige week, meldt de NZa.
Door dit soort ingrepen uit te stellen, kan acute zorg (zorg die binnen 24 uur moet worden verleend om gezondheidsschade te voorkomen) verleend blijven worden. Deze zorg is nog steeds overal toegankelijk voor alle patiënten.
Daarnaast geven 24 van de 74 ziekenhuizen aan dat ook kritieke planbare zorg niet geheel volgens planning geleverd kan worden. Bijvoorbeeld hartoperaties of kankerbehandelingen moeten dan soms meerdere keren worden uitgesteld. In 19 ziekenhuizen lukt het niet altijd om deze zorg binnen de vereiste zes weken te verlenen. Dat is de termijn waarin die zorg moet plaatsvinden om gezondheidsschade te voorkomen. Begin vorige week lukte dat bij 14 ziekenhuizen niet.
Verder zijn er 36 procent minder operatiekamers in gebruik. Ook dat is een afname. Vorige week maandag was dit nog 29%.![]()
Toch een voorzichtige afvlakking lijkt mequote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
6 minuten en 21 seconden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mannen wel ervaring hebben in ''prikjes'' geven![]()
![]()
Nou als je het goed vindt heb ik liever een opgeleide prikker dan een huisvrouw...quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:02 schreef Mondkapje het volgende:
En dan is dit nog enigszins vertekend ook.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:08 schreef Momo het volgende:
Nederlandse Zorgautoriteit: een op de drie ziekenhuizen schrapt alle planbare zorg
De druk op de zorg neemt nog steeds toe, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De planbare zorg voor bijvoorbeeld knie- en heupoperaties is door bijna alle ziekenhuizen afgeschaald en 25 ziekenhuizen verlenen helemaal geen planbare zorg meer. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van begin vorige week, meldt de NZa.
Door dit soort ingrepen uit te stellen, kan acute zorg (zorg die binnen 24 uur moet worden verleend om gezondheidsschade te voorkomen) verleend blijven worden. Deze zorg is nog steeds overal toegankelijk voor alle patiënten.
Daarnaast geven 24 van de 74 ziekenhuizen aan dat ook kritieke planbare zorg niet geheel volgens planning geleverd kan worden. Bijvoorbeeld hartoperaties of kankerbehandelingen moeten dan soms meerdere keren worden uitgesteld. In 19 ziekenhuizen lukt het niet altijd om deze zorg binnen de vereiste zes weken te verlenen. Dat is de termijn waarin die zorg moet plaatsvinden om gezondheidsschade te voorkomen. Begin vorige week lukte dat bij 14 ziekenhuizen niet.
Verder zijn er 36 procent minder operatiekamers in gebruik. Ook dat is een afname. Vorige week maandag was dit nog 29%.![]()
cursus van 15 min.....check youtubequote:Op dinsdag 30 november 2021 15:02 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe moeilijk is een prik geven? Dat kunnen huisvrouwen. Ik denk dat ze daar in GB niet zo moeilijk over doen, hier zijn er veel te veel regeltjes.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-02-2020 t/m 30-11-2021
001 16933 chratnox
002 14044 WheeledWarrior
003 13954 Jor_Dii
004 13201 _serial_
005 13188 DireStraits7
006 11629 trein2000
007 11596 Tijn
008 09439 miss_sly
009 09315 Molo
010 08525 Da_Sandman
011 08425 AlwaysHappy
012 08248 Predator40
013 07973 Evenstar
014 07760 Mammietje
015 07727 capricia
016 06950 Momo
017 06949 Elan
018 06785 Vallon
019 06757 Tijger_m
020 06721 raptorix
021 06410 Scrummie
021 06410 Tarado
023 06406 THEFXR
024 06349 Red_85
025 05960 Zipportal
026 05814 Janneke141
027 05416 DonDruiper
028 05372 Noek
029 05221 Drekkoning
030 04898 Dven
031 04897 Cesare-Borgia
032 04765 galantis
033 04521 leolinedance
034 04461 zalkc
035 04336 Za
036 04185 vosss
037 04025 Jed1Gam
038 04004 ludovico
039 03995 Anton91
040 03831 _I
041 03730 eragon2890
042 03705 dick_laurent
043 03698 MoreDakka
044 03684 tesssssssss
045 03651 crystal_meth
046 03618 Eyjafjallajoekull
047 03458 Lenny_Leonard
048 03398 Wirelessmouse
049 03390 sjorsie1982
050 03385 Caland
051 03356 VoMy
052 03194 Discombobulate
053 03123 ipa84
054 03096 Houtenbeen
055 03086 Claudia_x
056 03076 Fer_de_Lance
057 03009 popje
058 02959 Smack10
059 02869 Zeroku
060 02860 phpmystyle
061 02826 bloodymary1
062 02820 Kickinalfa
063 02816 DeVerzamelaar
064 02774 StateOfMind
065 02755 Erno-BE
066 02730 Spablauw214
067 02694 OProg
068 02688 Ven1972
069 02646 quirina
070 02629 DDDDDaaf
071 02533 Jaeger85
072 02493 Benny
073 02473 Sherlock_Holmes
074 02430 Mexicanobakker
075 02338 Simmertje
076 02319 Vasilevski
077 02302 maan_man
078 02283 Qarrad
079 02261 F.Sinatra
080 02255 TheVulture
081 02239 Mr.Sandman
082 02237 Stoney3K
083 02234 Confetti
084 02223 Wantie
085 02220 Gretzl
086 02213 hooibaal
087 02170 alpeko
088 02169 LTVDK
089 02150 aartstyle
090 02132 Haags
091 01971 Celestien
092 01951 nostra
093 01946 saparmurat_niyazov
094 01940 Markesh
095 01914 MichaelScott
096 01902 RipCity
097 01867 Gia
098 01810 Jarnsida
099 01798 hollandia02
100 01796 Vliegbaard
klik hier voor meer statsZuiger van het FOK!-OMT![]()
Als je hier in de top10 staat heb ik het écht met je te doen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-02-2020 t/m 30-11-2021
001 16933 chratnox
002 14044 WheeledWarrior
003 13954 Jor_Dii
004 13201 _serial_
005 13188 DireStraits7
006 11629 trein2000
007 11596 Tijn
008 09439 miss_sly
009 09315 Molo
010 08525 Da_Sandman
011 08425 AlwaysHappy
012 08248 Predator40
013 07973 Evenstar
014 07760 Mammietje
015 07727 capricia
016 06950 Momo
017 06949 Elan
018 06785 Vallon
019 06757 Tijger_m
020 06721 raptorix
021 06410 Scrummie
021 06410 Tarado
023 06406 THEFXR
024 06349 Red_85
025 05960 Zipportal
026 05814 Janneke141
027 05416 DonDruiper
028 05372 Noek
029 05221 Drekkoning
030 04898 Dven
031 04897 Cesare-Borgia
032 04765 galantis
033 04521 leolinedance
034 04461 zalkc
035 04336 Za
036 04185 vosss
037 04025 Jed1Gam
038 04004 ludovico
039 03995 Anton91
040 03831 _I
041 03730 eragon2890
042 03705 dick_laurent
043 03698 MoreDakka
044 03684 tesssssssss
045 03651 crystal_meth
046 03618 Eyjafjallajoekull
047 03458 Lenny_Leonard
048 03398 Wirelessmouse
049 03390 sjorsie1982
050 03385 Caland
051 03356 VoMy
052 03194 Discombobulate
053 03123 ipa84
054 03096 Houtenbeen
055 03086 Claudia_x
056 03076 Fer_de_Lance
057 03009 popje
058 02959 Smack10
059 02869 Zeroku
060 02860 phpmystyle
061 02826 bloodymary1
062 02820 Kickinalfa
063 02816 DeVerzamelaar
064 02774 StateOfMind
065 02755 Erno-BE
066 02730 Spablauw214
067 02694 OProg
068 02688 Ven1972
069 02646 quirina
070 02629 DDDDDaaf
071 02533 Jaeger85
072 02493 Benny
073 02473 Sherlock_Holmes
074 02430 Mexicanobakker
075 02338 Simmertje
076 02319 Vasilevski
077 02302 maan_man
078 02283 Qarrad
079 02261 F.Sinatra
080 02255 TheVulture
081 02239 Mr.Sandman
082 02237 Stoney3K
083 02234 Confetti
084 02223 Wantie
085 02220 Gretzl
086 02213 hooibaal
087 02170 alpeko
088 02169 LTVDK
089 02150 aartstyle
090 02132 Haags
091 01971 Celestien
092 01951 nostra
093 01946 saparmurat_niyazov
094 01940 Markesh
095 01914 MichaelScott
096 01902 RipCity
097 01867 Gia
098 01810 Jarnsida
099 01798 hollandia02
100 01796 Vliegbaard
klik hier voor meer stats![]()
Omikron:quote:Afgelopen week testten 155.152 mensen positief op het coronavirus. Dat aantal is ongeveer gelijk (+1 procent) aan dat van vorig week. De stabilisatie is volgens het RIVM waarschijnlijk een gevolg van de coronamaatregelen die 13 november ingingen. Verder zakte het reproductiegetal richting de 1. Dat blijkt dinsdag uit de weekupdate van het RIVM.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2021 15:12:21 ]![]()
Net 11e. Gelukkig, Onlogisch heeft niet met te doen nuquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je hier in de top10 staat heb ik het écht met je te doen.![]()
![]()
Recordhouder aantal posts op één dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je hier in de top10 staat heb ik het écht met je te doen.
4045
onlogisch
Ik ook met jou
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je hier in de top10 staat heb ik het écht met je te doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb vooral met @AlwaysHappy te doen. Die wel veel post, maar nog steeds de top 10 niet gehaald heeft.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je hier in de top10 staat heb ik het écht met je te doen.![]()
Nieuws over afvlakking is veel te positief.
Even doomposten
Op de valreep toch nog iedereen dood.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Fuck. Nog een paar posts en ik heb Eragon ingehaald.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Net 11e. Gelukkig, Onlogisch heeft niet met te doen nu![]()
![]()
![]()
Hoi Marinoquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:13 schreef speknek het volgende:
Even doomposten
[ twitter ]
[ twitter ]
Op de valreep toch nog iedereen dood.
Geen probleem, wij hebben QR codes.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:13 schreef speknek het volgende:
Even doomposten
[ twitter ]
[ twitter ]
Op de valreep toch nog iedereen dood.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ook met jou. Zoveel posts met veel inhoud, maar toch niet bovenaanquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb vooral met @:AlwaysHappy te doen. Die wel veel post, maar nog steeds de top 10 niet gehaald heeft.![]()
![]()
Maar op 88, dacht toch echt dat ik hier meer postte
_____
Ik kan het snel en je voelt er niets vanquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mannen wel ervaring hebben in ''prikjes'' geven![]()
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
- 22.154 nieuw gemelde positieve testen
- 339 nieuwe ziekenhuisopnames
- 47 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens![]()
Prima 40-45 plekje hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fuck. Nog een paar posts en ik heb Eragon ingehaald.
Moet je nagaan dat bijvoorbeeld Raptorix ook maanden niks heeft gepostquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fuck. Nog een paar posts en ik heb Eragon ingehaald.
_____
Dit gaat zo lang duren op deze manier..quote:
Anyway, another day vanuit sunny paradise.
En de cijfers lijken op een mooi plateau te zitten, niet? Dus vandaag, zoals gevraagd:
Een platte taart!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ERG MOOIquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:13 schreef speknek het volgende:
Even doomposten
[ twitter ]
[ twitter ]
Op de valreep toch nog iedereen dood.![]()
Ja, maar laten we de scholen vooral nog een paar weken open houdenquote:Op dinsdag 30 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat zo lang duren op deze manier..
Blijft toch wel apart, we zitten op de hoogste piek ooit en nu is het, oh weer 22kOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
en de openingstijden verkorten !!!quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar laten we de scholen vooral nog een paar weken open houden
het is overal pleurisdruk hahahahawoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Kleurschaal niet aangepast stiekem?quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:18 schreef Benny het volgende:
Ik zie langzaamaan steeds meer gemeenten van zwart naar rood kleuren. We gaan de goede kant opJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nopequote:Op dinsdag 30 november 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kleurschaal niet aangepast stiekem?
Vooral de bible belt kleurt langzaam roder. Op zich wel positief, want die liepen vooruit in de besmettingen en laten nu duidelijke dalingen zien![]()
Joepiequote:Op dinsdag 30 november 2021 15:20 schreef Benny het volgende:
65 overlijdens. Dat is een nieuw vierde golf-record
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Forum Opties Forumhop: Hop naar: