Als dit een beetje achter de rug is mag er wel eens behoorlijk met de bezem door de zorgsector. Misschien wel een nationalisatie van kritieke delen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.
De tips die de Belgen of Duitsers ons zullen mee geven is om niet te snel alles af te schalen, maar daar hebben we achteraf vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar kan een NOS-journalist eens in het buitenland kijken waarom het hun daar wél lukt om meteen te boosteren? Misschien hebben ze tips.
Hij is toch de verantwoordelijk minister, of niet? Als ik dan lees dat je in alle landen om ons heen zo een booster kunt halen en we hier met 1939 zitten te kutten, begrijp ik niet waarom een debat in de eerste kamer blijkbaar zo belangrijk voor 'm is dat-ie er een tweet aan denkt te moeten wijden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.
Er was vanmorgen iemand in de eerste kamer die zei dat ze zich aan wilde melden om te prikken, maar omdat haar BIG registratie al een tijd verlopen was kon ze niet solliciteren. Toen ze had gezegd dat ze het als vrijwilliger wilde doen was het ook allemaal moeilijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:35 schreef Za het volgende:
FWIW, de 61 covid besmette KLM passagiers, alsmede de Omicron besmette personen in HongKong, Israel, Portugal, Botswana etc betreft mensen die 2 a 3 vaccin doses hadden ontvangen.
Het lijkt bijna alsof zij ontvankelijker zijn.
Indien in alle berichtgeving zou staan dat het hier ongevaccineerden zou betreffen ipv de 2 a 3 vaccin doses ontvangen hebbende personen die deze waarschijnlijk antistoffen omzeilende Omicron variant na hun vertier vakantie mee naar huis hadden gebracht zouden de rapen gaar zijn en mensen slaags raken en auto's van ongevaccineerden in brand staan. Of niet?
Daarvoor moeten ze met lange termijn plannen bezig zijn en dat lijken ze nog niet te willen doen. Nu kijkt men zich weer blind op 2G en boosters (al gaat dat laatste veel te traag uiteraard). Maar ook als we hier 2G hebben voor alles; en ook als verreweg de meesten een booster hebben ontvangen zullen we niet af zijn van Corona. Grote kans dat we dan volgende winter weer dezelfde problemen gaan hebben. En geen woord over hoe ze dat dan aan willen pakken. Tegen die tijd zit ja al 2,5 jaar in de crisis; dan kunnen ze het echt niet meer maken om aan te komen met ''ja, maar de zorg kan het niet aan, dus laten we maar weer met lockdowns gaan werken''. Dan hebben ze toch wel alle tijd gehad om met alternatieve plannen te komen of om de zorg capaciteit te verbeteren. Hier op FOK! meermaals potentiele oplossingen voorbij zien komen (betaal de studie voor zorgmedewerkers, een versnelt traject, betere arbeidsvoorwaarden, etc). We gaan hier op de lange termijn niet enkel uit komen met wat boosters en 2G, dat geloof ik oprecht niet meer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.
Eigelijk zou er ruimte moeten zijn om een medische noodtoestand af te kondigen in deze fase, waarbij administratie wordt uitgesteld in plaats van zorg.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was vanmorgen iemand in de eerste kamer die zei dat ze zich aan wilde melden om te prikken, maar omdat haar BIG registratie al een tijd verlopen was kon ze niet solliciteren. Toen ze had gezegd dat ze het als vrijwilliger wilde doen was het ook allemaal moeilijk.
Soms heb ik het gevoel dat we het met onze regeltjes ook allemaal niet willen oplossen.
Die 1500 was eerst 750, en die zijn er niet van de een op de andere dag. Bovendien zijn die er niet alleen om te prikken, maar ook om te testen, logistieke zaken etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemiequote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel boosters heb je het over boven de 50+? 7-8 miljoen prikken?
Duitsland is al met een vaccinatieplicht bezig ,uiteindelijk zal er in Nederland ook een vaccinatieplicht komen maar wij zijn de laatste waar dit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De tips die de Belgen of Duitsers ons zullen mee geven is om niet te snel alles af te schalen, maar daar hebben we achteraf vrij weinig aan.
Dat kunnen ze wel beneden in de Swedish foodmarketquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Noek het volgende:
Ik was dus in de Ikea met allemaal mensOn die keurig een mondkapje droegen overigens (aai over de bol van de zorg) maar dan ga je wat eten en dan laat je keurig je QR scannen en je ID zien om vervolgens weer door elkaar heen te krioelen als we weer gewoon wat spatels kopen maar de niet testende ongevaccineerden konden mooi geen cinnamon bun chappen. Het is zo absurd en GODVERGETEN STOM!!
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.![]()
Was een negatieve PCR test ook niet voldoende ten tijde van die vlucht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.
Ik zie daar niets in. De overheid blinkt nou niet uit in competentie in de uitvoering.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als dit een beetje achter de rug is mag er wel eens behoorlijk met de bezem door de zorgsector. Misschien wel een nationalisatie van kritieke delen.
Hoe de zorgsector in NL in elkaar zit is compleet niet werkbaar in dit soort situaties.
Met uitzondering van dat gratis bier (quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigelijk zou er ruimte moeten zijn om een medische noodtoestand af te kondigen in deze fase, waarbij administratie wordt uitgesteld in plaats van zorg.
(En gratis bier voor iedereen!)
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is toch de verantwoordelijk minister, of niet?
Zou dat echt gebeuren in een land dat het niet eens voor elkaar krijgt om thuiswerken te verplichten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Duitsland is al met een vaccinatieplicht bezig ,uiteindelijk zal er in Nederland ook een vaccinatieplicht komen maar wij zijn de laatste waar dit zal gebeuren.
En ook nog testen voordat je het vliegtuig in ging, las ik van die 'ontsnapten'.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was een negatieve PCR test ook niet voldoende ten tijde van die vlucht?
7,43 miljoen als ik even goed bij CBS gecheckt heb.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemie
Zoals boosteren?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.
En het brengt ons helaas niet dichter bij de oplossing. Alleen maar meer polarisatie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Van die qr code komen we voorlopig niet af omdat dat zou betekenen dat men een fout moet toegeven en dus een bak gezichtsverlies er bij.
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |