Het zorgt ervoor dat de kwetsbaren op minder plekken komen waar ze corona op kunnen lopen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
Iemand die dit nog volgt;
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.
Voor de kerst alle 60+ers toch?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah. Het mysterie opgehelderd.
Ik geloof best wel dat als het tempo er eenmaal in zit het snel kan gaan. Maar ik geloof dat Hugo vorig jaar om deze tijd nog zo tegen symbolische prikken was. Want dat was niet zorgvuldig…quote:
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.quote:
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.
Als je geboortejaar 1939 of eerder is hoef je niet te wachten op een uitnodiging, dan kun je zo de GGD bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.
Jawel hoor, ze zijn al bijna 1939!!quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.
dat klopt niet. In het Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam zijn ze vorige week al begonnen met de boostersquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.
Ja, dat geloof ik ook wel. Maar hoe langer er wordt gewacht, hoe minder nut die boosters nog hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat als het tempo er eenmaal in zit het snel kan gaan.
Zorgpersoneelquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
O wacht, die is 71, vergis me.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze zijn al bijna 1939!!
Want die twee zaken kunnen niet parallel lopen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.
Ja, zorgmedewerkers inderdaad uitgezonderd. Maar onder het gewone publiek zijn ze nog niet eens in de buurt van de 60ers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
dat klopt niet. In het Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam zijn ze vorige week al begonnen met de boosters
https://schie.nu/nieuws/1(...)tart-met-boosterprik
Er is gewoon geen personeel volgens mij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar de boosters liggen wel al massaal op de plank toch? Is het dan weer de administratieve rompslomp die dit bemoeilijkt om niet alle 50+ers binnen 2 weken te prikken?
Het coronaboek was in september al gesloten en hier heeft men ook naar gehandeld met het afbouw van teststraten en priklocaties en alles erom heen zoals GGD personeel etc...quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
De gang van zaken roept de vraag op of Nederland iets heeft geleerd van de fouten die eind vorig jaar werden gemaakt bij het opstarten van de vaccinatiecampagne. Nederland begon toen weken later dan andere Europese landen met massaal vaccineren, terwijl – net als nu – miljoenen vaccins op voorraad lagen. Volgens De Jonge omdat de voorbereiding „zorgvuldig” moest verlopen. De werkelijke reden was dat de GGD te laat door de minister was gevraagd locaties in te richten en personeel te werven.
Nu lijkt hetzelfde aan de hand. In een advies uit september riep de Gezondheidsraad het kabinet al op „te anticiperen” op een boostercampagne. De Jonges ministerie liet NRC eind september weten dat „de GGD paraat staat een eventuele booster uit te kunnen rollen”, maar pas vorige week kreeg de GGD daarvoor van het ministerie te horen welke doelgroepen zij dit keer moesten vaccineren. Het gevolg is dat er nog weken nodig zijn om te beginnen met prikken. Volgens het ministerie konden de GGD’s geen mensen aannemen „voor een klus die er nog niet is”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4065068
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel ergerniswekkend wanneer er zaken fout lopen en de verantwoordelijke minister ondertussen laat weten aan heel andere zaken z'n aandacht te schenken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want die twee zaken kunnen niet parallel lopen?
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel ergerniswekkend wanneer er zaken fout lopen en de verantwoordelijke minister ondertussen laat weten aan heel andere zaken z'n aandacht te schenken.
Begrijpelijk, maar kan een NOS-journalist eens in het buitenland kijken waarom het hun daar wél lukt om meteen te boosteren? Misschien hebben ze tips.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Het coronaboek was in september al gesloten en hier heeft men ook naar gehandeld met het afbouw van teststraten en priklocaties en alles erom heen zoals GGD personeel etc...
Nu moet je weer alles opstarten en dit heeft zijn tijd nodig, eerst de booster voor de 80+ dan nog
een update-booster voor de omicron- variant , de winter zal lang, koud en donker worden voor iedereen.
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen personeel volgens mij.
Ja zeker, maar hoe cru ook, dat is ook een "oplossing". Als Omicron echt tig keer besmettelijker is hou je het daar toch niet tegen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is te laat, mensen sterven nu in verpleeghuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |