abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202405103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Confetti het volgende:

[..]
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.

Politici roepen altijd dat je de wetenschap moet volgen. Waarom zou de Kamer dan de kans moeten krijgen om kansloze dingen aan te passen zoals de avondklok half uurtje eerder of de horeca uurtje langer open. Totaal niet behulpzaa..
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:07:47 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202405128
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.
van de door hun vertegenwoordigde belangen als het meezit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202405130
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.

Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:09:29 #129
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202405149
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.

Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.
Wetenschappelijk is niet vast te stellen wat het beste is in algemene zin. Je kunt hooguit een mogelijk effect van een aangepaste variabele beredeneren of meten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202405154
quote:

[..]

Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.
pi_202405162
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:

Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?
Je ontwijkt mijn vraag.

Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.

Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.
pi_202405166
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.

Yeah, right....
Kunnen we savonds sporten?
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.

pi_202405169
quote:

[..]

Ook dat is niet 'sturen op wetenschap'. Je kunt zeggen dat wanneer het terugdringen van de besmetting je enige doel is ongeacht effecten van de maatregelen je wel wetenschappelijk te verantwoorden keuzes kunt maken. Maar je ziet al dat het sluiten van scholen, wat waarschijnlijk een enorm effectieve maatregel was geweest om meerdere redenen zelfs al door het OMT wordt afgeraden. Niet omdat het niet effectief zou zijn, maar omdat de nadelige gevolgen voor kinderen niet wenselijk zouden zijn. Dat is gewoon een waardeoordeel.
Kijk, als je mij als ingenieur vraagt om het probleem van de hoge besmettingsgraad op te lossen zonder daarbij overige eisen te stellen, dan is mijn advies gekscherend om de hele bevolking uit te moorden, dan zit je R zo op 0. Dat dat geen wenselijke oplossing is moge duidelijk zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:11:40 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202405170
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg :')
pi_202405171
quote:

[..]

De gevolgen voor de economie zijn ook onderdeel van de hier interessante wetenschap die je meeneemt in de belangenafweging. Het gaat niet alleen om medische wetenschap.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:12:02 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202405174
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.
pi_202405177
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.

Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
Er is geen oorlog.
Er is geen behoefte aan een oberste heeres leitung.

En er is wel een algemeen belang wat wordt aangedragen in die andere geluiden. Anders hadden we nu allemaal met dichtgelaste voordeuren gezeten en nooit meer buiten gemogen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202405178
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg :')
Prioriteiten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:13:10 #139
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202405189
quote:
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.
pi_202405196
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
pi_202405206
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.
H0: het regent niet
Ha: β > 0
pi_202405210
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.

[ afbeelding ]
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.

Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.
1947-2016
pi_202405220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.

Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.
Invoeren is makkelijk. Het ongedaan maken is moeilijker. ''Kleine moeite toch'', of ''het kan toch geen kwaad''?
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:16:08 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202405231
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.
pi_202405233
Bezettingsgroei afgelopen week:

30 nov 2845 (2250+595) = totale groei +12,0% (+9,6% kliniek en +21,9% IC)

23 nov 2540 (2052+488)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202405241
quote:
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.

net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202405251
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.

Stel je hebt een groep van 100.000 met 10.000 ongevaccineerden en 90.000 gevaccineerden, en dat leidt tot 100 IC opnames met 70 ongevaccineerden en 30 gevaccineerden. Asl je de vaccinatiegraad naar 99% krijgt, dan vertaalt zich dat in 40 IC opnames met 7 ongevaccineerden en 33 gevaccineerden. Zeker bij grotere getallen scheelt dat dus behoorlijk.
pi_202405252
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ] _O- _O_
Prachtig.
"Voor de rest zou ik het afraden om medische adviezen op te volgen van welke partijleider dan ook." Toch wat minder sensationeel dan de tweet doet vermoeden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202405253
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
H0: het regent niet
Ha: β > 0
H0=dull

Ik denk dat het niet regent.
1947-2016
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:18:33 #150
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202405254
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.
Het slaat ook helemaal nergens op, en dan nog zet Hugo gewoon dit door. Dus meer tijd beperken, meet plekken beperken terwijl dat en infecties gaat verhogen en ervoor gaat zorgen dat men juist allemaal omwegen gaat zoeken of elkaar thuis gaat opzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')