Moet binnen 4 weken gewoon lukken, pomp daar eens 100 miljoen in ofzo..quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemie
Dat is ook zo. Ik ben gewoon boos dat het hier weer zo'n zooitje is. Het enige dat ik uit z'n mond wil horen is wanneer ik terecht kan voor een booster.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.
Die kerel is gevaccineerdquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
Trouwens @:trein2000
Paul Frentrop (FVD) eerste kamer: "Voorzitter, de keizer heeft geen kleren aan" (over het coronatoegangsbewijs)
Ik denk dat FVD stiekem meeleest hier
Bovendien gebruikt vrijwel elk EU land zo'n systeem; dus NL gaat er echt niet opeens mee stoppen; dan moeten andere landen er eerst mee stoppen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Van die qr code komen we voorlopig niet af omdat dat zou betekenen dat men een fout moet toegeven en dus een bak gezichtsverlies er bij.
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.
Ik vind dat wel een moeilijk. Aan de ene kant zou goed/snel formeren zorgen voor een betere borging van beslissingen, want nu vallen ze nogal vaak terug op "Ja wij zijn demissionair"quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik verdenk de politiek er ook van dat de formatie vertraagd wordt om niet te hoeven starten in een crisis.
Bedankt voor het bevestigen van mn punt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel beneden in de Swedish foodmarket
Volgens mij wil jij gewoon erg graag in een totalitaire staat wonen als ik dit zo lees.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
Heb jij een achtergrond in de krijgsmacht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
We kunnen misschien al onze berichten uit november 2020 er weer bij pakken over de trage vaccinatie campagne en deze copy pasten naar 2021.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
De gang van zaken roept de vraag op of Nederland iets heeft geleerd van de fouten die eind vorig jaar werden gemaakt bij het opstarten van de vaccinatiecampagne. Nederland begon toen weken later dan andere Europese landen met massaal vaccineren, terwijl – net als nu – miljoenen vaccins op voorraad lagen. Volgens De Jonge omdat de voorbereiding „zorgvuldig” moest verlopen. De werkelijke reden was dat de GGD te laat door de minister was gevraagd locaties in te richten en personeel te werven.
Nu lijkt hetzelfde aan de hand. In een advies uit september riep de Gezondheidsraad het kabinet al op „te anticiperen” op een boostercampagne. De Jonges ministerie liet NRC eind september weten dat „de GGD paraat staat een eventuele booster uit te kunnen rollen”, maar pas vorige week kreeg de GGD daarvoor van het ministerie te horen welke doelgroepen zij dit keer moesten vaccineren. Het gevolg is dat er nog weken nodig zijn om te beginnen met prikken. Volgens het ministerie konden de GGD’s geen mensen aannemen „voor een klus die er nog niet is”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4065068
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.
En dit moet je juist niet willen. Zoals het nu gaat met een maatregel nemen en dan door de kamer laten gaan is goed genoeg. Moeten ze nog wel leren om partijpolitiek ondergeschikt aan landsbelang te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Natuurlijk moet dat kunnen. Op het hoogtepunt hebben we er 1,5 miljoen per week gezet. Alleen toen was de GGD niet tegelijkertijd bezig met ruim 100k testen per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet binnen 4 weken gewoon lukken, pomp daar eens 100 miljoen in ofzo..
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken , dequote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En het brengt ons helaas niet dichter bij de oplossing. Alleen maar meer polarisatie.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken, de
eerst sap in natuurlijk vaccineren dan 2G of 2G+ maar dit er meer als we ooit uit de lockdown komen.
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.
Je grootste fout is "deze oorlog'', dus daarom is de rest ook onzin.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het maakt niet uit. Testen is een keuze.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.
Wat is het nut van een QR bewijs als 95% gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken , de
eerst sap in natuurlijk vaccineren dan 2G of 2G+ maar dit er meer als we ooit uit de lockdown komen.
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.
Maar is de volksgezondheid het enige algemeen belang dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij gewoon erg graag in een totalitaire staat wonen als ik dit zo lees.
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Noek het volgende:
Ik was dus in de Ikea met allemaal mensOn die keurig een mondkapje droegen overigens (aai over de bol van de zorg) maar dan ga je wat eten en dan laat je keurig je QR scannen en je ID zien om vervolgens weer door elkaar heen te krioelen als we weer gewoon wat spatels kopen maar de niet testende ongevaccineerden konden mooi geen cinnamon bun chappen. Het is zo absurd en GODVERGETEN STOM!!
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.![]()
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Het maakt niet uit. Testen is een keuze.
De variant is in Canada, Duitsland, Nederland, Tjechie, Botswana, Italië, Oostenrijk, Israel etc het land binnengebracht door mensen met 2 a 3 doses van het vaccin.
In alle eerlijkheid capricia, stel dat het hier de ongevaccineerden zou hebben betroffen die deze waarschijnlijk immuniteit omzeilende variant massaal hun thuislanden zouden hebben binnengebracht, hoe zou de sfeer hier dan zijn?
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.
Politici roepen altijd dat je de wetenschap moet volgen. Waarom zou de Kamer dan de kans moeten krijgen om kansloze dingen aan te passen zoals de avondklok half uurtje eerder of de horeca uurtje langer open. Totaal niet behulpzaa..
van de door hun vertegenwoordigde belangen als het meezit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.
Wetenschappelijk is niet vast te stellen wat het beste is in algemene zin. Je kunt hooguit een mogelijk effect van een aangepaste variabele beredeneren of meten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.
Je ontwijkt mijn vraag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.
Yeah, right....
Kunnen we savonds sporten?
Ook dat is niet 'sturen op wetenschap'. Je kunt zeggen dat wanneer het terugdringen van de besmetting je enige doel is ongeacht effecten van de maatregelen je wel wetenschappelijk te verantwoorden keuzes kunt maken. Maar je ziet al dat het sluiten van scholen, wat waarschijnlijk een enorm effectieve maatregel was geweest om meerdere redenen zelfs al door het OMT wordt afgeraden. Niet omdat het niet effectief zou zijn, maar omdat de nadelige gevolgen voor kinderen niet wenselijk zouden zijn. Dat is gewoon een waardeoordeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De gevolgen voor de economie zijn ook onderdeel van de hier interessante wetenschap die je meeneemt in de belangenafweging. Het gaat niet alleen om medische wetenschap.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.
Er is geen oorlog.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Prioriteiten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?
H0: het regent nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.
[ afbeelding ]
Invoeren is makkelijk. Het ongedaan maken is moeilijker. ''Kleine moeite toch'', of ''het kan toch geen kwaad''?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.
Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.
"Voor de rest zou ik het afraden om medische adviezen op te volgen van welke partijleider dan ook." Toch wat minder sensationeel dan de tweet doet vermoeden.quote:
H0=dullquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
H0: het regent niet
Ha: β > 0
Het slaat ook helemaal nergens op, en dan nog zet Hugo gewoon dit door. Dus meer tijd beperken, meet plekken beperken terwijl dat en infecties gaat verhogen en ervoor gaat zorgen dat men juist allemaal omwegen gaat zoeken of elkaar thuis gaat opzoeken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.
En deze week zal het voor hem wel belangrijker zijn om daadkrachtig over te komen op het gebied van reizen. Even wat eisen erbij voor EU travel; zodat de aandacht daar even naar toe kan in plaats van de boosters die ook echt kunnen helpen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
Dit idd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
Ik vind je vraag niet reeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.
Het beleid ervan de schuld geven dat mensen te dom zijn om te poepen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.
Stel je hebt een groep van 100.000 met 10.000 ongevaccineerden en 90.000 gevaccineerden, en dat leidt tot 100 IC opnames met 70 ongevaccineerden en 30 gevaccineerden. Asl je de vaccinatiegraad naar 99% krijgt, dan vertaalt zich dat in 40 IC opnames met 7 ongevaccineerden en 33 gevaccineerden. Zeker bij grotere getallen scheelt dat dus behoorlijk.
Niemand weet volgens mij waar het vandaan komt. Alleen het eerste land dat aan de bel heeft getrokken (en het virus op de naam heeft gekregen).quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.
Doe niet zo lachwekkend, de zorg is Nederland is allesbehalve belabberd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.
Begrijp ik. Maar dat is toch niet het geval?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.
Lukt dat dan nog een beetje om dat ding te registreren voor de QR code eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
Hoeveel IC bedden dan? Met de huidige instroom zou bijvoorbeeld een opschaling naar 2000 IC bedden alsnog binnen een aantal weken vol liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.
Misschien omdat mijn vraag niet duidelijk is.quote:
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkigquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit idd.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.
De behandelingen wellicht niet maar er zijn echt wel flinke problemen daar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe niet zo lachwekkend, de zorg is Nederland is allesbehalve belabberd.
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.
Gelukkig idd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkig
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjes
Dan hadden we ook later maatregelen genomen vrees ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar hoeveel bedden zijn er nodig? Als er een vaccinatieplicht komt en iedereen heeft een verse voorraad antistoffen, is de IC capaciteit dan nog te klein om een leven zonder beperkingen mogelijk te maken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel IC bedden dan? Met de huidige instroom zou bijvoorbeeld een opschaling naar 2000 IC bedden alsnog binnen een aantal weken vol liggen.
Zolang reizen met testen gaat, zul je mij niet in het buitenland zien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkig
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjes
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit idd.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tel-coronavirus-testquote:Vóór vertrek uit Zuid-Afrika was de uitslag van haar PCR-test negatief, net als die van haar vriend. Na aankomst in Nederland bleek zij één van de 61 reizigers bij wie een nieuwe test positief uitviel.
Wat probeer je hier nou precies uit te lokken eigenlijk? Een bekentenis dat het toch wel super oneerlijk is om mensen die niet eens de kleinst mogelijke moeite doen om zichzelf en anderen te beschermen iets te verwijten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
Ben je zo fair Predator40 toe te geven dat je zou kotsen op ongevaccineerden wanneer de initiële transmissieroute van Omicron naar NL via hen zou zijn verlopen?
(wat was je btw een poos, afwezig hier)
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
Ben je zo fair Predator40 toe te geven dat je zou kotsen op ongevaccineerden wanneer de initiële transmissieroute van Omicron naar NL via hen zou zijn verlopen?
(wat was je btw een poos, afwezig hier)
Nu haal je er een extra variabele bij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar hoeveel bedden zijn er nodig? Als er een vaccinatieplicht komt en iedereen heeft een verse voorraad antistoffen, is de IC capaciteit dan nog te klein om een leven zonder beperkingen mogelijk te maken?
Laten we gewoon samenkomen en stellen dat het de schuld van de Rabobank is. Ongevaccineerden, gevaccineerden, iedereen geeft samen de schuld aan de Rabobank. Dat werkt verbroederend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.
Met jaarlijks dergelijke pieken en tegen code zwart aanschuren?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee? Kan je zo nazoeken dat ook in het griepseizoen de druk veel te hoog is.
Niet op deze schaal. Niet voor deze duur. Niet bij zulke grote achterstanden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.
Maar ook niet zo druk als nu met Corona.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Pre-Delta klopte dat ook aardig volgens mij. De communicatie is niet aangepast aan de werkelijkheid alleen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.
Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (Vertragen/verspreiden).
Ja, ongevaccineerden zijn in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen waarom het (eerder) fout gaat, maar het was hoe dan ook fout gegaan op langere termijn.
Dat was een korte periode een paar jaar geleden, zonder maatschappijbrede maatregelen om transmissie in te dammen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Klopt, maar 3G is bijvoorbeeld ingevoerd toen Delta de overhand had. 3G doet echt niks behalve een paar besmette ongevaccineerden eruit filteren. De gevaccineerden en genezen mensen kunnen gewoon hoestend en proestende naar binnen en ongevaccineerden besmetten. Dat was tijdens het invoeren van 3G al gewoon bekend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pre-Delta klopte dat ook aardig volgens mij. De communicatie is niet aangepast aan de werkelijkheid alleen.
Ik heb in mijn 15 jaar ziekenhuis maar 1x meegemaakt dat er OK's stil gelegd werden zodat de IC ontlast werd. En dat was 3 weken. We hebben niet eens hoeven helpen toen. Dus nee, dit hebben we niet ieder jaar met de griep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
De behandelingen wellicht niet maar er zijn echt wel flinke problemen daar.
[..]
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.
Maar in dit geval maakt het sowieso niet uit omdat het door vaccinaties heen gaat. (als in de cijfers lopen wekelijks op ondanks vaccinaties en boosters)
Maar we willen toch ooit toe naar een leven zonder beperkingen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu haal je er een extra variabele bij.
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.
Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (vertragen/verspreiden) en 3G Is eigenlijk volkomen kansloos en voegt heel weinig toe behalve een heel klein beetje vertraging door besmettelijke ongevaccineerden eruit te filteren.
Ja, ongevaccineerden zijn in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen waarom het (eerder) fout gaat, maar het was hoe dan ook fout gegaan op langere termijn.
En steeds maar de smoes gebruiken dat ze niet over het nieuwe kabinet heen willen regeren, als demissionaire ellende.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef Evenstar het volgende:
Ze kunnen maar geen keuze maken en lopen overal achter de feiten aan.
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat kunnen. Op het hoogtepunt hebben we er 1,5 miljoen per week gezet. Alleen toen was de GGD niet tegelijkertijd bezig met ruim 100k testen per dag.
Klopt, daarvoor moet iedereen eerst nog weerstand opbouwen. Of tenminste 90-95% geloof ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar we willen toch ooit toe naar een leven zonder beperkingen?
Kop op, jongens. Ze zijn al bij '39quote:Nog nooit zijn in zoveel verpleeghuizen in Nederland bewoners besmet geraakt. Uit de meest recente cijfers van het RIVM blijkt dat in 947 verpleeghuizen ten minste één coronabesmetting is. Maar de huizen weer helemaal op slot gooien, net als vorig jaar? "Dat nooit meer."
Probleem met 1G is vooral dat die capaciteit er helemaal niet is. En dat het natuurlijk enorm onhandig is om meermaals per week (daar zal het op neer komen voor veel mensen) langs een test straat te gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.
Ze zijn vooral demissionair als het ze zelf uitkomt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
En steeds maar de smoes gebruiken dat ze niet over het nieuwe kabinet heen willen regeren, als demissionaire ellende.
Maar ze worden potverdorie het nieuwe kabinet.
Volgens mij was het Gommers die in z'n podcast zei dat het OMT verwacht dat door 2G er een paar procent extra mensen overstag zouden gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.
Nu bij '39?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zo-hoog-rivm-cijfers
[..]
Kop op, jongens. Ze zijn al bij '39
Zo kwalijk dit. Zoveel beter staan we er nu voor. Wil iemand nog even zwaaien met zn QR code anders?
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.
Onhandig, onhaalbaar en onbetaalbaar. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Probleem met 1G is vooral dat die capaciteit er helemaal niet is. En dat het natuurlijk enorm onhandig is om meermaals per week (daar zal het op neer komen voor veel mensen) langs een test straat te gaan.
Haalt niet weg dat ik denk dat ze wel gaan eisen dat de reiswereld die kant op gaat. Vaccinatie verplicht + verplichte PCR + meest recente booster + speciale documenten voor een specifiek land.
Dat zitten ze dus niet, omdat zij niet direct alles afschalen als het eens twee weken of een maand rustig is hoeven zij niet elke keer als er een extra inspanning moet worden geleverd god weet hoe veel nieuw personeel werven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?
40-45 geloof ik nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nu bij '39?
Dan komt mijn favoriete groep daarna aan de beurt.
Ik ga hier geen gifje voor posten. @:miss_sly
Blijf thuis bij klachten is nooit weggegaan, ook niet voor gevaccineerden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De gevaccineerden en genezen mensen kunnen gewoon hoestend en proestende naar binnen en ongevaccineerden besmetten. Dat was tijdens het invoeren van 3G al gewoon bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |