SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb geprobeerd die aan te maken maar dan krijg ik de melding dat ik nog 2 weken geduld moet hebben.quote:![]()
Het was ready to go, maar is vervolgens weer afgeschaald. Want capaciteit aanhouden die je niet direct gebruikt is veel te duur of zo.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste is dat er nu geen excuus is. De vorige keer waren de vaccins nieuw, moest er infrastructuur worden opgezet, kwam de voorraad maar mondjesmaat binnendruppelen etc. etc.
Maar nu zou in principe alles ready to go moeten zijn. En dat is ook zo in de landen om ons heen.![]()
Ja bizar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste is dat er nu geen excuus is. De vorige keer waren de vaccins nieuw, moest er infrastructuur worden opgezet, kwam de voorraad maar mondjesmaat binnendruppelen etc. etc.
Maar nu zou in principe alles ready to go moeten zijn. En dat is ook zo in de landen om ons heen.
We hadden een acuut probleem en dat los je op met acute maatregelen zoals een lockdown etc.
Net als dat een acute blessure gelijk gekoeld moet worden. Na een half jaar is het een chroisch probleem en heeft koelen geen zin meer. Dat we deze pandemie nog steeds als een acuut probleem benaderen is echt bizar.Go hard or go home![]()
Antivaxxers protesteren tegen maatregelen door op verschillende plekken in het land IC-bedden te bezetten
Uit protest tegen de nieuwe coronamaatregelen, hebben antivaxxers op verschillende plekken in het land IC-bedden bezet. De infrastructuur in veel ziekenhuizen ligt volledig plat.
Antivaxxer Dirk Verhulst zegt vanuit zijn IC-bed helemaal klaar te zijn met het ‘coronagezwets’. “Op deze manier willen we duidelijk maken dat dat wij die troep niet gaan nemen. Geef ons maar een karavaan aan medicijnen om beter te worden.”
Petra ligt aan het infuus maar wacht nog op een IC-plek in het Erasmus MC om een vuist te maken tegen de belachelijke maatregelen. “Het moet afgelopen zijn met de tweedeling, de bedden zijn voor iedereen.”
![]()
http://speld.nl/2021/11/3(...)-bedden-te-bezetten/Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Na alleen dat filmpje gezien te hebben was ik er van overtuigd dat dit huisvlijt was of een Omroep Brabant-variant op LuckyTV, maar er hoort ook een artikel bij:quote:Op dinsdag 30 november 2021 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh dat is knetternep ga ik vanuit, maar wel hilarisch
https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp
Dat Engels![]()
Ben er eigenlijk nog steeds niet van overtuigd dat het echt geen satire is, iemand hier uit Eindhoven?
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Ja en als je het dan over een lange periode hebt, is het misschien nog enigszins te begrijpen. Maar je hoeft helemaal niet ver terug. In september was het vaccinatieprogramma nog in full swing. We zijn amper twee maanden verder en opeens is alles wegquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het was ready to go, maar is vervolgens weer afgeschaald. Want capaciteit aanhouden die je niet direct gebruikt is veel te duur of zo.![]()
![]()
Welnee.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks was het toen veel strenger dan nu
We staan er nu slechter voor dan vorig jaar. Met onze codes en vaccins. Het is fantastisch.![]()
Sprak een chirurg gisteren en zij moest afschuwelijk veel operaties afblazen (oncologie), ze hebben het daar nu slechter dan in beide golven.Go hard or go home![]()
Wacht maar af, als straks half NL weer niet op vakantie kan vliegen er weer allerhande excuses over tafel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar nu zou in principe alles ready to go moeten zijn. En dat is ook zo in de landen om ons heen.zie email 27 oktober![]()
Cruciaal die 2 weken!quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd die aan te maken maar dan krijg ik de melding dat ik nog 2 weken geduld moet hebben.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben je helemaal betoeterd?! Weet je niet hoe duur een maand extra salaris doorbetalen is?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en als je het dan over een lange periode hebt, is het misschien nog enigszins te begrijpen. Maar je hoeft helemaal niet ver terug. In september was het vaccinatieprogramma nog in full swing. We zijn amper twee maanden verder en opeens is alles weg![]()
Ik denk nep, maar Brabant, dus toch twijfel. Jeweetzquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Na alleen dat filmpje gezien te hebben was ik er van overtuigd dat dit huisvlijt was of een Omroep Brabant-variant op LuckyTV, maar er hoort ook een artikel bij:
https://www.omroepbrabant(...)en-heropvoedingskamp
Dat Engels![]()
Ben er eigenlijk nog steeds niet van overtuigd dat het echt geen satire is, iemand hier uit Eindhoven?
@Lenny_LeonardOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Iemand die dit nog volgt;
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Misschien hadden ze Jolanthe ingehuurd?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja en als je het dan over een lange periode hebt, is het misschien nog enigszins te begrijpen. Maar je hoeft helemaal niet ver terug. In september was het vaccinatieprogramma nog in full swing. We zijn amper twee maanden verder en opeens is alles weg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, dat was nu toch al?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wacht maar af, als straks half NL weer niet op vakantie kan vliegen er weer allerhande excuses over tafel.
Begin deze maand heeft Hugo de Jonge bezwaar gemaakt tegen het Oostenrijkse beleid om boosters te gaan vereisen, want "dat was niet de afspraak"
https://www.telegraaf.nl/(...)rikbeleid-oostenrijk![]()
Kloptquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.
Dat helpt geen ene klootOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zo waar dit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja bizar.
We hadden een acuut probleem en dat los je op met acute maatregelen zoals een lockdown etc.
Net als dat een acute blessure gelijk gekoeld moet worden. Na een half jaar is het een chroisch probleem en heeft koelen geen zin meer. Dat we deze pandemie nog steeds als een acuut probleem benaderen is echt bizar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Oh ja. Die gênante episode was ik alweer vergeten…quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat was nu toch al?
Begin deze maand heeft Hugo de Jonge bezwaar gemaakt tegen het Oostenrijkse beleid om boosters te gaan vereisen, want "dat was niet de afspraak"
https://www.telegraaf.nl/(...)rikbeleid-oostenrijkzie email 27 oktober![]()
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.![]()
Precies, stel vaccineren dan gewoon verplicht maar niet dit gerommel in de marge.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.![]()
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hij zal wel moeten, anders krijgt hij de Telegraaf over zich heen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat was nu toch al?
https://www.telegraaf.nl/(...)rikbeleid-oostenrijkVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Helemaal gek die vent.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.
Lijkt wel alsof die invoering van de qr code bij niet essentiële zaken een doel op zich is geworden voor hem.
Waarom? Het werkt niet!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Komt denk ik voort uit het feit dat ze geen andere opties hebben. Vaccinatie verplichten kunnen ze niet/willen ze niet dus dan maar mensen plagen met dat CTB.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.![]()
Hij krijgt terecht boze burgers over zich heen die geconfronteerd worden met extra eisen waar ze niet aan kunnen voldoen. Niet omdat ze niet mee willen werken, maar omdat in Nederland de boel niet op orde is.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten, anders krijgt hij de Telegraaf over zich heen.![]()
Ik wens ze succes.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.
Maar dan ook geen corona steun meer van mijn belastingcenten.![]()
Ik heb het over de maatregelen, die waren vorig jaar strenger dan momenteelquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Welnee.
We staan er nu slechter voor dan vorig jaar. Met onze codes en vaccins. Het is fantastisch.![]()
Sprak een chirurg gisteren en zij moest afschuwelijk veel operaties afblazen (oncologie), ze hebben het daar nu slechter dan in beide golven.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
als het 2G zou worden dan zou het wel helpen, 3G is zinloosquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Helemaal gek die vent.
Lijkt wel alsof die invoering van de qr code bij niet essentiële zaken een doel op zich is geworden voor hem.
Waarom? Het werkt niet!![]()
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom ze nog steeds denken dat zo'n pas nog gaat helpen. Zeker niet nu al lang bewezen is dat gevaccineerde mensen net zo goed kunnen verspreiden, en mensen zich toch niet aan de basisregels houden.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
We stay anderhalf meters from each other.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk nep, maar Brabant, dus toch twijfel. Jeweetz
@:lenny_leonard
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Zeg je nu dat we een acuut probleem hebben waar 1,2,3,6G ons niet uit gaat helpen? Wellicht kun je dat even gaan vertellen aan Bezuidenhoutseweg 67. Daar zit nog een stuk of 150 man die dat niet snapt…quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.zie email 27 oktober![]()
Het ging erom dat we er slechter voorstaan dan vorig jaar waarop jij aangaf dat het vorig jaar strenger was.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het over de maatregelen, die waren vorig jaar strenger dan momenteel
En dat is maar deels waar en alsof we er daarmee beter voorstaan ofzo.Go hard or go home![]()
Ik had ook niet verwacht dat we al zo snel een booster nodig zouden hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.
Qua bescherming tegen opnames werken ze nog steeds prima, alleen jammer dat ze niet goed beschermen tegen het overdragen van het virus.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hoe kan het dat hier eerst 11000 medewerkers gezocht moeten worden en in het buitenland meteen geprikt kon worden?![]()
Er is gewoon meer aan de hand, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Het ging erom dat we er slechter voorstaan dan vorig jaar waarop jij aangaf dat het vorig jaar strenger was.
En dat is maar deels waar en alsof we er daarmee beter voorstaan ofzo.
Met die variant des doods () die op ons afkomt. Met nu al volle ziekenhuizen en afgeschaalde zorg. Met vaccins die relatief snel hun werking verliezen. Met een regering die uiterst traag boosters bij de kwetsbaren prikt.
Ik vind het somberder dan vorig jaar.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
In Groot Brittannie wordt nagedacht over elke drie maanden een booster.
Farmaceutische industrie gaat heel heel heel rijk worden.![]()
Deze zinloze prestigestrijd lijkt voor Hugo veel belangrijker dan wat te doen aan acute problemen zoals aankomende code zwart, te trage boostercampagne, gebrek aan testcapaciteit en tekort aan zelftesten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Alle Britse volwassenen kunnen derde prik al na drie maanden krijgen
Alle volwassenen in Groot-Brittannië moeten de kans krijgen om een derde dosis van een coronavaccin te krijgen. Voortaan moet dat al drie maanden na de tweede dosis kunnen, in plaats van zes. Dat bevelen de wetenschappers die de Britse regering adviseren over de vaccinatiecampagne maandag aan.
Tot nu toe konden alleen 40-plussers een derde dosis krijgen, maar binnenkort zullen alle volwassenen een boosterprik kunnen krijgen. Het wetenschappelijk comité, het JCVI, maakte het nieuws bekend op een persconferentie. Ze adviseren het comité ook om kinderen van twaalf tot vijftien jaar al een tweede dosis te geven drie maanden na de eerste dosis.
https://www.gva.be/cnt/dmf20211129_96046015![]()
Ja.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik had ook niet verwacht dat we al zo snel een booster nodig zouden hebben.
Qua bescherming tegen opnames werken ze nog steeds prima, alleen jammer dat ze niet goed beschermen tegen het overdragen van het virus.
Denk dat onze regering hierdoor ook verrast is. Ze hebben maar op 1 paard gewed, en doen dat nog: vaccinatiegraad opkrikken.
Een plan B, boosters bij de kwetsbaren, is gewoon niet voorbereid. Terwijl we dat in bijv Israël wel al geruime tijd zien, dat het nodig is.
Gemiste kans.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Waarschijnlijk herhaling.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Maar met een vaccinatiegraad van 90% heeft bijna iedereen een QR code.
Dan blijft een groep over van anti vaxxers en mensen die geen vaccin kunnen krijgen.
Voor die laatste groep wordt een uitzondering bedacht.
Dan blijft een groep over van anti vaxxers die uiteindelijk wel een QR code krijgen ivm een besmetting.![]()
Omdat die niet geleid worden door Mark 'visie is een olifant die het zicht belemmert' Rutte en dus iets verder dan twee weken vooruit kijken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:26 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe kan het dat hier eerst 11000 medewerkers gezocht moeten worden en in het buitenland meteen geprikt kon worden?![]()
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het somberder dan vorig jaar.![]()
Het was wel voorbereid maar GGD moet eerst 11000 prikkers werven en daar begonnen ze pas mee toen de Gezondsheidsraad op 2 november groen licht had gegeven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Denk dat onze regering hierdoor ook verrast is. Ze hebben maar op 1 paard gewed, en doen dat nog: vaccinatiegraad opkrikken.
Een plan B, boosters bij de kwetsbaren, is gewoon niet voorbereid. Terwijl we dat in bijv Israël wel al geruime tijd zien, dat het nodig is.
Gemiste kans.
'Om de afweer tegen het coronavirus te versterken, zouden alle 60-plussers en bewoners van zorginstellingen van 18 jaar ouder een uitnodiging moeten krijgen voor een boosterprik. Dat adviseert de Gezondheidsraad.
Zij krijgen allemaal het vaccin van Pfizer of Moderna aangeboden, ook als er eerder bij hen een ander vaccin is gezet. De raad adviseert om de prik minimaal zes maanden na de laatste dosis te zetten. Ook wie na vaccinatie besmet is geraakt, komt zes maanden na de infectie in aanmerking voor de booster.'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-ema-deltavariant![]()
Hopen dat Omicron de verlossing komt brengen, in wat voor vorm dan ookquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.![]()
![]()
Wat ik zo snel via google kan vinden zoeken ze vooral via uitzendbureau's naar mensen voor meerdere dagen per week. De meeste collega's die ik ken willen best een dag per week gaan prikken, maar dat vinden ze te weinig uren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het was wel voorbereid maar GGD moet eerst 11000 prikkers werven en daar begonnen ze pas mee toen de Gezondsheidsraad op 5 november groen licht had gegeven.
Ja laat dan maar zitten. Succes met de werving.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Het is te laat, mensen sterven nu in verpleeghuizen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hopen dat Omicron de verlossing komt brengen, in wat voor vorm dan ook![]()
Anti-virale middelen? Zijn er enorm veel in ontwikkeling:quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.
https://www.ema.europa.eu(...)research-development![]()
FWIW, de 61 covid besmette KLM passagiers, alsmede de Omicron besmette personen in HongKong, Israel, Portugal, Botswana etc betreft mensen die 2 a 3 vaccin doses hadden ontvangen.
Het lijkt bijna alsof zij ontvankelijker zijn.
Indien in alle berichtgeving zou staan dat het hier ongevaccineerden zou betreffen ipv de 2 a 3 vaccin doses ontvangen hebbende personen die deze waarschijnlijk antistoffen omzeilende Omicron variant na hun vertier vakantie mee naar huis hadden gebracht zouden de rapen gaar zijn en mensen slaags raken en auto's van ongevaccineerden in brand staan. Of niet?![]()
De gang van zaken roept de vraag op of Nederland iets heeft geleerd van de fouten die eind vorig jaar werden gemaakt bij het opstarten van de vaccinatiecampagne. Nederland begon toen weken later dan andere Europese landen met massaal vaccineren, terwijl – net als nu – miljoenen vaccins op voorraad lagen. Volgens De Jonge omdat de voorbereiding „zorgvuldig” moest verlopen. De werkelijke reden was dat de GGD te laat door de minister was gevraagd locaties in te richten en personeel te werven.
Nu lijkt hetzelfde aan de hand. In een advies uit september riep de Gezondheidsraad het kabinet al op „te anticiperen” op een boostercampagne. De Jonges ministerie liet NRC eind september weten dat „de GGD paraat staat een eventuele booster uit te kunnen rollen”, maar pas vorige week kreeg de GGD daarvoor van het ministerie te horen welke doelgroepen zij dit keer moesten vaccineren. Het gevolg is dat er nog weken nodig zijn om te beginnen met prikken. Volgens het ministerie konden de GGD’s geen mensen aannemen „voor een klus die er nog niet is”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4065068
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.![]()
Het zorgt ervoor dat de kwetsbaren op minder plekken komen waar ze corona op kunnen lopen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:14 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ons ook gewoon niet uit de brand helpen. Ik vind het duwen op maatregelen die zo weinig toe gaan voegen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Voor de kerst alle 60+ers toch?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah. Het mysterie opgehelderd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik geloof best wel dat als het tempo er eenmaal in zit het snel kan gaan. Maar ik geloof dat Hugo vorig jaar om deze tijd nog zo tegen symbolische prikken was. Want dat was niet zorgvuldig…quote:zie email 27 oktober![]()
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.quote:![]()
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.![]()
Als je geboortejaar 1939 of eerder is hoef je niet te wachten op een uitnodiging, dan kun je zo de GGD bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.![]()
Jawel hoor, ze zijn al bijna 1939!!quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ook boven de tachtig niet, althans gezond, ik heb familie van 80plus die nog geen uitnodiging heeft gehad.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat klopt niet. In het Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam zijn ze vorige week al begonnen met de boostersquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.
https://schie.nu/nieuws/1(...)tart-met-boosterprikIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja, dat geloof ik ook wel. Maar hoe langer er wordt gewacht, hoe minder nut die boosters nog hebben.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat als het tempo er eenmaal in zit het snel kan gaan.![]()
Zorgpersoneelquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want het is al praktisch december en er is nog niemand onder de 80 geboosterd.. Ik ben 34 en sinds zaterdag geboosterd. Maar als je ziet hoe "makkelijk" dat gaat, is het daar cht bizar dat dit nog niet landelijk is uitgerold en in een moordend tempo gezet wordt.
![]()
O wacht, die is 71, vergis me.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, ze zijn al bijna 1939!!![]()
Want die twee zaken kunnen niet parallel lopen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die vent is echt compleet met z'n hoofd in de wolken. Vergeet die QR-code, ga boosters regelen en zorg dat de IC volgende week niet vol ligt.![]()
Ja, zorgmedewerkers inderdaad uitgezonderd. Maar onder het gewone publiek zijn ze nog niet eens in de buurt van de 60ers.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
dat klopt niet. In het Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam zijn ze vorige week al begonnen met de boosters
https://schie.nu/nieuws/1(...)tart-met-boosterprik![]()
Maar de boosters liggen wel al massaal op de plank toch? Is het dan weer de administratieve rompslomp die dit bemoeilijkt om niet alle 50+ers binnen 2 weken te prikken?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is gewoon geen personeel volgens mij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar de boosters liggen wel al massaal op de plank toch? Is het dan weer de administratieve rompslomp die dit bemoeilijkt om niet alle 50+ers binnen 2 weken te prikken?![]()
Het coronaboek was in september al gesloten en hier heeft men ook naar gehandeld met het afbouw van teststraten en priklocaties en alles erom heen zoals GGD personeel etc...quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
De gang van zaken roept de vraag op of Nederland iets heeft geleerd van de fouten die eind vorig jaar werden gemaakt bij het opstarten van de vaccinatiecampagne. Nederland begon toen weken later dan andere Europese landen met massaal vaccineren, terwijl – net als nu – miljoenen vaccins op voorraad lagen. Volgens De Jonge omdat de voorbereiding „zorgvuldig” moest verlopen. De werkelijke reden was dat de GGD te laat door de minister was gevraagd locaties in te richten en personeel te werven.
Nu lijkt hetzelfde aan de hand. In een advies uit september riep de Gezondheidsraad het kabinet al op „te anticiperen” op een boostercampagne. De Jonges ministerie liet NRC eind september weten dat „de GGD paraat staat een eventuele booster uit te kunnen rollen”, maar pas vorige week kreeg de GGD daarvoor van het ministerie te horen welke doelgroepen zij dit keer moesten vaccineren. Het gevolg is dat er nog weken nodig zijn om te beginnen met prikken. Volgens het ministerie konden de GGD’s geen mensen aannemen „voor een klus die er nog niet is”.
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.
Nu moet je weer alles opstarten en dit heeft zijn tijd nodig, eerst de booster voor de 80+ dan nog
een update-booster voor de omicron- variant , de winter zal lang, koud en donker worden voor iedereen.![]()
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel ergerniswekkend wanneer er zaken fout lopen en de verantwoordelijke minister ondertussen laat weten aan heel andere zaken z'n aandacht te schenken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want die twee zaken kunnen niet parallel lopen?![]()
https://www.rijksoverheid(...)-vaccinatiedrang.pdf
Zinnig advies van de begeleidingscommissie digitale zaken COVID (of iets dergelijks). Raden aan om de app minder verplicht te maken ten gunste van analoge alternatieven én veel belangrijker zeggen dat Hugo moet kappen met vaccinatiedrang via een app omdat het het vertrouwen in de overheid ondermijnt.zie email 27 oktober![]()
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel ergerniswekkend wanneer er zaken fout lopen en de verantwoordelijke minister ondertussen laat weten aan heel andere zaken z'n aandacht te schenken.![]()
Begrijpelijk, maar kan een NOS-journalist eens in het buitenland kijken waarom het hun daar wél lukt om meteen te boosteren? Misschien hebben ze tips.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Het coronaboek was in september al gesloten en hier heeft men ook naar gehandeld met het afbouw van teststraten en priklocaties en alles erom heen zoals GGD personeel etc...
Nu moet je weer alles opstarten en dit heeft zijn tijd nodig, eerst de booster voor de 80+ dan nog
een update-booster voor de omicron- variant , de winter zal lang, koud en donker worden voor iedereen.![]()
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen personeel volgens mij.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja zeker, maar hoe cru ook, dat is ook een "oplossing". Als Omicron echt tig keer besmettelijker is hou je het daar toch niet tegen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is te laat, mensen sterven nu in verpleeghuizen.![]()
Als dit een beetje achter de rug is mag er wel eens behoorlijk met de bezem door de zorgsector. Misschien wel een nationalisatie van kritieke delen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.
Hoe de zorgsector in NL in elkaar zit is compleet niet werkbaar in dit soort situaties.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De tips die de Belgen of Duitsers ons zullen mee geven is om niet te snel alles af te schalen, maar daar hebben we achteraf vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar kan een NOS-journalist eens in het buitenland kijken waarom het hun daar wél lukt om meteen te boosteren? Misschien hebben ze tips.![]()
Hij is toch de verantwoordelijk minister, of niet? Als ik dan lees dat je in alle landen om ons heen zo een booster kunt halen en we hier met 1939 zitten te kutten, begrijp ik niet waarom een debat in de eerste kamer blijkbaar zo belangrijk voor 'm is dat-ie er een tweet aan denkt te moeten wijden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. Je lijkt haast te suggereren dat Hugo zelf de opschaling bij de GGD zou moeten regelen.![]()
Er was vanmorgen iemand in de eerste kamer die zei dat ze zich aan wilde melden om te prikken, maar omdat haar BIG registratie al een tijd verlopen was kon ze niet solliciteren. Toen ze had gezegd dat ze het als vrijwilliger wilde doen was het ook allemaal moeilijk.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.
Soms heb ik het gevoel dat we het met onze regeltjes ook allemaal niet willen oplossen.![]()
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:35 schreef Za het volgende:
FWIW, de 61 covid besmette KLM passagiers, alsmede de Omicron besmette personen in HongKong, Israel, Portugal, Botswana etc betreft mensen die 2 a 3 vaccin doses hadden ontvangen.
Het lijkt bijna alsof zij ontvankelijker zijn.
Indien in alle berichtgeving zou staan dat het hier ongevaccineerden zou betreffen ipv de 2 a 3 vaccin doses ontvangen hebbende personen die deze waarschijnlijk antistoffen omzeilende Omicron variant na hun vertier vakantie mee naar huis hadden gebracht zouden de rapen gaar zijn en mensen slaags raken en auto's van ongevaccineerden in brand staan. Of niet?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik was dus in de Ikea met allemaal mensOn die keurig een mondkapje droegen overigens (aai over de bol van de zorg) maar dan ga je wat eten en dan laat je keurig je QR scannen en je ID zien om vervolgens weer door elkaar heen te krioelen als we weer gewoon wat spatels kopen maar de niet testende ongevaccineerden konden mooi geen cinnamon bun chappen. Het is zo absurd en GODVERGETEN STOM!!
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.
Go hard or go home![]()
Hoeveel boosters heb je het over boven de 50+? 7-8 miljoen prikken?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daarvoor moeten ze met lange termijn plannen bezig zijn en dat lijken ze nog niet te willen doen. Nu kijkt men zich weer blind op 2G en boosters (al gaat dat laatste veel te traag uiteraard). Maar ook als we hier 2G hebben voor alles; en ook als verreweg de meesten een booster hebben ontvangen zullen we niet af zijn van Corona. Grote kans dat we dan volgende winter weer dezelfde problemen gaan hebben. En geen woord over hoe ze dat dan aan willen pakken. Tegen die tijd zit ja al 2,5 jaar in de crisis; dan kunnen ze het echt niet meer maken om aan te komen met ''ja, maar de zorg kan het niet aan, dus laten we maar weer met lockdowns gaan werken''. Dan hebben ze toch wel alle tijd gehad om met alternatieve plannen te komen of om de zorg capaciteit te verbeteren. Hier op FOK! meermaals potentiele oplossingen voorbij zien komen (betaal de studie voor zorgmedewerkers, een versnelt traject, betere arbeidsvoorwaarden, etc). We gaan hier op de lange termijn niet enkel uit komen met wat boosters en 2G, dat geloof ik oprecht niet meer.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk wat de uitweg nu gaat zijn. Vorig jaar gloorden de vaccins aan de horizon. Maar nu? Geen idee.![]()
Eigelijk zou er ruimte moeten zijn om een medische noodtoestand af te kondigen in deze fase, waarbij administratie wordt uitgesteld in plaats van zorg.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was vanmorgen iemand in de eerste kamer die zei dat ze zich aan wilde melden om te prikken, maar omdat haar BIG registratie al een tijd verlopen was kon ze niet solliciteren. Toen ze had gezegd dat ze het als vrijwilliger wilde doen was het ook allemaal moeilijk.
Soms heb ik het gevoel dat we het met onze regeltjes ook allemaal niet willen oplossen.
(En gratis bier voor iedereen!)Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoe zit het eigenlijk met mensen die Corona hebben gehad en Jansen.
Zou een booster voor hen ook ook goed zijn? Als in, net zo extra werkend als voor mensen die enkel bv 2x pfizer hebben gehad. Of is ivm dat zij corona hebben gehad, hun weerstand wss groter nog altijd / neemt minder af?![]()
Die 1500 was eerst 750, en die zijn er niet van de een op de andere dag. Bovendien zijn die er niet alleen om te prikken, maar ook om te testen, logistieke zaken etc.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 vanuit het leger toch sowieso? Dat lijken me al sowieso 150k prikken per dag.![]()
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemiequote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel boosters heb je het over boven de 50+? 7-8 miljoen prikken?![]()
![]()
Duitsland is al met een vaccinatieplicht bezig ,uiteindelijk zal er in Nederland ook een vaccinatieplicht komen maar wij zijn de laatste waar dit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De tips die de Belgen of Duitsers ons zullen mee geven is om niet te snel alles af te schalen, maar daar hebben we achteraf vrij weinig aan.![]()
half december of begin januari zelf maar even een boostertje halen in Oostenrijk.....we gaan niet wachten op de nederlandse overheid.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Dat kunnen ze wel beneden in de Swedish foodmarketquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Noek het volgende:
Ik was dus in de Ikea met allemaal mensOn die keurig een mondkapje droegen overigens (aai over de bol van de zorg) maar dan ga je wat eten en dan laat je keurig je QR scannen en je ID zien om vervolgens weer door elkaar heen te krioelen als we weer gewoon wat spatels kopen maar de niet testende ongevaccineerden konden mooi geen cinnamon bun chappen. Het is zo absurd en GODVERGETEN STOM!!
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Was een negatieve PCR test ook niet voldoende ten tijde van die vlucht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.![]()
Ik zie daar niets in. De overheid blinkt nou niet uit in competentie in de uitvoering.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als dit een beetje achter de rug is mag er wel eens behoorlijk met de bezem door de zorgsector. Misschien wel een nationalisatie van kritieke delen.
Hoe de zorgsector in NL in elkaar zit is compleet niet werkbaar in dit soort situaties.
Wat je volgens mij moet hebben is een soort slapende crisisorganisatie. Die stoffig plannen zitten te tikken op de 23ste etage. Maar zodra de pleuris uitbreekt is dat team meteen formeel de baas. Zoiets moet je inregelen.zie email 27 oktober![]()
Met uitzondering van dat gratis bier (quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigelijk zou er ruimte moeten zijn om een medische noodtoestand af te kondigen in deze fase, waarbij administratie wordt uitgesteld in plaats van zorg.
(En gratis bier voor iedereen!)) was dat ook zo tijdens de eerste golf. Die 'crisisstructuur' is zo rond juni gestopt blijkt.
![]()
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is toch de verantwoordelijk minister, of niet?![]()
Zou dat echt gebeuren in een land dat het niet eens voor elkaar krijgt om thuiswerken te verplichten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Duitsland is al met een vaccinatieplicht bezig ,uiteindelijk zal er in Nederland ook een vaccinatieplicht komen maar wij zijn de laatste waar dit zal gebeuren.![]()
En ook nog testen voordat je het vliegtuig in ging, las ik van die 'ontsnapten'.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was een negatieve PCR test ook niet voldoende ten tijde van die vlucht?
Want vlucht van buiten de EU.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Van die qr code komen we voorlopig niet af omdat dat zou betekenen dat men een fout moet toegeven en dus een bak gezichtsverlies er bij.
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
7,43 miljoen als ik even goed bij CBS gecheckt heb.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemie![]()
Zoals boosteren?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.
Verder lijkt het me niet heel moeilijk om de samenleving weer te openen. Persconferentie aankondigen en zeggen dat er weer meer mag. Tada.![]()
En het brengt ons helaas niet dichter bij de oplossing. Alleen maar meer polarisatie.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Van die qr code komen we voorlopig niet af omdat dat zou betekenen dat men een fout moet toegeven en dus een bak gezichtsverlies er bij.
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik verdenk de politiek er ook van dat de formatie vertraagd wordt om niet te hoeven starten in een crisis.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Moet binnen 4 weken gewoon lukken, pomp daar eens 100 miljoen in ofzo..quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ongeveer de helft van de bevolking is boven de 50. Of althans, dat was zo voor de pandemie“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Trouwens @trein2000
Paul Frentrop (FVD) eerste kamer: "Voorzitter, de keizer heeft geen kleren aan" (over het coronatoegangsbewijs)
Ik denk dat FVD stiekem meeleest hier![]()
![]()
Dat is ook zo. Ik ben gewoon boos dat het hier weer zo'n zooitje is. Het enige dat ik uit z'n mond wil horen is wanneer ik terecht kan voor een booster.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk betekent dus niet dat hij het zelf moet regelen. Dat doen anderen. Ondertussen kan hij andere dingen doen. Zoals ervoor zorgen dat de maatschappij weer (verder) open kan zodra deze golf is gaan liggen.![]()
Die kerel is gevaccineerdquote:Op dinsdag 30 november 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
Trouwens @:trein2000
Paul Frentrop (FVD) eerste kamer: "Voorzitter, de keizer heeft geen kleren aan" (over het coronatoegangsbewijs)
Ik denk dat FVD stiekem meeleest hier
zie email 27 oktober![]()
Bovendien gebruikt vrijwel elk EU land zo'n systeem; dus NL gaat er echt niet opeens mee stoppen; dan moeten andere landen er eerst mee stoppen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Dus omarm het politieke speeltje maar want dat is het inmiddels.![]()
Ik vind dat wel een moeilijk. Aan de ene kant zou goed/snel formeren zorgen voor een betere borging van beslissingen, want nu vallen ze nogal vaak terug op "Ja wij zijn demissionair"quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik verdenk de politiek er ook van dat de formatie vertraagd wordt om niet te hoeven starten in een crisis.
Tegelijkertijd vraag ik me af of formeren nu het allerbelangrijkste is en ze niet beter alle aandacht even kunnen focusen.![]()
Bedankt voor het bevestigen van mn punt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel beneden in de Swedish foodmarket
Dat maakt het nóg stommer!Go hard or go home![]()
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.![]()
Volgens mij wil jij gewoon erg graag in een totalitaire staat wonen als ik dit zo lees.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Wat we nodig hebben in deze oorlog is een vorm van militair gezag. Niet in de klassieke zin omdat het een andere vijand is, maar wel absolute beslissingsbevoegdheid heeft zonder dat die moet overleggen met derderangs Kamerleden en partijen.
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Heb jij een achtergrond in de krijgsmacht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.![]()
We kunnen misschien al onze berichten uit november 2020 er weer bij pakken over de trage vaccinatie campagne en deze copy pasten naar 2021.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
Als we nu voor een volgende keer kijken hoe het buitenland dat aanpakt, als het daar kan, kan het hier ook.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 30-11-2021 14:15:17 ]![]()
En dit moet je juist niet willen. Zoals het nu gaat met een maatregel nemen en dan door de kamer laten gaan is goed genoeg. Moeten ze nog wel leren om partijpolitiek ondergeschikt aan landsbelang te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
Als je wel een select groepje de absolute macht gaat geven is er in basis geen garantie dat ze die weer gaan afstaan zodra het kan.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Natuurlijk moet dat kunnen. Op het hoogtepunt hebben we er 1,5 miljoen per week gezet. Alleen toen was de GGD niet tegelijkertijd bezig met ruim 100k testen per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet binnen 4 weken gewoon lukken, pomp daar eens 100 miljoen in ofzo..![]()
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken , dequote:Op dinsdag 30 november 2021 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En het brengt ons helaas niet dichter bij de oplossing. Alleen maar meer polarisatie.
eerst sap in natuurlijk vaccineren dan 2G of 2G+ maar dit er meer als we ooit uit de lockdown komen.
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken, de
eerst sap in natuurlijk vaccineren dan 2G of 2G+ maar dit er meer als we ooit uit de lockdown komen.
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.![]()
Je grootste fout is "deze oorlog'', dus daarom is de rest ook onzin.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het maakt niet uit. Testen is een keuze.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:50 schreef capricia het volgende:
Voor dat vliegtuig is natuurlijk de verklaring dat je zonder vaccin het vliegtuig überhaupt niet in komt.
De variant is in Canada, Duitsland, Nederland, Tjechie, Botswana, Italië, Oostenrijk, Israel etc het land binnengebracht door mensen met 2 a 3 doses van het vaccin.
In alle eerlijkheid capricia, stel dat het hier de ongevaccineerden zou hebben betroffen die deze waarschijnlijk immuniteit omzeilende variant massaal hun thuislanden zouden hebben binnengebracht, hoe zou de sfeer hier dan zijn?![]()
Wat is het nut van een QR bewijs als 95% gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Er is niet 1 oplossing er zijn meerdere maatregelen nodig en alles bij elkaar zal dan wel werken , de
Met een vaccinatiegraad van 95% heb je in ieder geval een stevige fundering vanaf daar kun je verder bouwen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Maar is de volksgezondheid het enige algemeen belang dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat allerlei vakministers beslissen over de maatregelen. Zo'n Slob voelt zich als minister van onderwijs geroepen om alles op alles te zetten om de scholen open te houden zonder oog voor het algemeen belang. Of de minister van economische zaken die per se de horeca open wil houden. Dergelijke geluiden moeten onderdrukt worden wil je dit winnen.
Nog los van het feit dat het een heel slecht idee is om het landsbestuur gedurende langere tijd uit handen te geven aan een man zonder controle. Die parlementaire betrokkenheid is een belangrijke waarborg als het gaat om grondrechten.zie email 27 oktober![]()
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij gewoon erg graag in een totalitaire staat wonen als ik dit zo lees.
Politici roepen altijd dat je de wetenschap moet volgen. Waarom zou de Kamer dan de kans moeten krijgen om kansloze dingen aan te passen zoals de avondklok half uurtje eerder of de horeca uurtje langer open. Totaal niet behulpzaa..![]()
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:51 schreef Noek het volgende:
Maar vorig jaar waren er minder maatregelen. Mn kont.![]()
Yeah, right....
Kunnen we savonds sporten?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Het maakt niet uit. Testen is een keuze.
De variant is in Canada, Duitsland, Nederland, Tjechie, Botswana, Italië, Oostenrijk, Israel etc het land binnengebracht door mensen met 2 a 3 doses van het vaccin.
In alle eerlijkheid capricia, stel dat het hier de ongevaccineerden zou hebben betroffen die deze waarschijnlijk immuniteit omzeilende variant massaal hun thuislanden zouden hebben binnengebracht, hoe zou de sfeer hier dan zijn?
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee hoor. Je ziet alleen dat extreem gedecentraliseerde landen te traag handelen. In Duitsland hebben ze vandaag ook weer een overleg met tientallen figuren die allerlei deelstaten vertegenwoordigen. Overleg overleg overleg. Of de VS waar de politieke kleur bepaalt of zaken op slot gaan of niet.
Politici roepen altijd dat je de wetenschap moet volgen. Waarom zou de Kamer dan de kans moeten krijgen om kansloze dingen aan te passen zoals de avondklok half uurtje eerder of de horeca uurtje langer open. Totaal niet behulpzaa..Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
van de door hun vertegenwoordigde belangen als het meezit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat de politiek keuzes maakt die niet wetenschappelijk zijn, maar een kwestie van belangenafweging.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wetenschappelijk is niet vast te stellen wat het beste is in algemene zin. Je kunt hooguit een mogelijk effect van een aangepaste variabele beredeneren of meten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit dus. Als je puur op wetenschap zou sturen, dan zou de beste koers zijn om iedereen 3 weken in zijn huis op te sluiten bij een uitbraak. Maar wat je dan over het hoofd ziet is dat er veel meer belangen mee spelen.
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.![]()
Je ontwijkt mijn vraag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.![]()
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De qr code maakt dat de retail open kan blijven.
Yeah, right....
Kunnen we savonds sporten?![]()
![]()
Ook dat is niet 'sturen op wetenschap'. Je kunt zeggen dat wanneer het terugdringen van de besmetting je enige doel is ongeacht effecten van de maatregelen je wel wetenschappelijk te verantwoorden keuzes kunt maken. Maar je ziet al dat het sluiten van scholen, wat waarschijnlijk een enorm effectieve maatregel was geweest om meerdere redenen zelfs al door het OMT wordt afgeraden. Niet omdat het niet effectief zou zijn, maar omdat de nadelige gevolgen voor kinderen niet wenselijk zouden zijn. Dat is gewoon een waardeoordeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.
Kijk, als je mij als ingenieur vraagt om het probleem van de hoge besmettingsgraad op te lossen zonder daarbij overige eisen te stellen, dan is mijn advies gekscherend om de hele bevolking uit te moorden, dan zit je R zo op 0. Dat dat geen wenselijke oplossing is moge duidelijk zijn.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg![]()
![]()
De gevolgen voor de economie zijn ook onderdeel van de hier interessante wetenschap die je meeneemt in de belangenafweging. Het gaat niet alleen om medische wetenschap.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ook het OMT ziet bepaalde belangen over het hoofd, dat is dus precies waarom we deze bestuurlijke puinhoop hebben.![]()
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerd beeld van 'de wetenschap' vermoed ik.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er is geen oorlog.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:59 schreef Confetti het volgende:
Er is geen behoefte aan een oberste heeres leitung.
En er is wel een algemeen belang wat wordt aangedragen in die andere geluiden. Anders hadden we nu allemaal met dichtgelaste voordeuren gezeten en nooit meer buiten gemogen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Prioriteiten.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg![]()
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien het feit dat gevaccineerden ook gewoon besmettelijk zijn, lijkt me dat sws niet reëel. Het zal beiden, gevaccineerd en ongevaccineerd, treffen, qua besmettingen.
De variant komt toch ook uit een land met een zeer lage vaccinatiegraad?![]()
H0: het regent nietquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn wetenschappelijke bijdrage voor vandaag is dat ik vloeibare neerslag waarneem vanuit mijn observatiepunt. Ik vorm daarbij de hypothese dat het vandaag regent, Of het ook daadwerkelijk zo is zal meer onderzoek vergen.
Ha: β > 0![]()
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zodat andere maatregelen op die plekken niet meer nodig zijn. Zoals mondkapjes en 1.5 meter. De QR code vervangt dan die maatregelen op die plekken.
[ afbeelding ]
Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Invoeren is makkelijk. Het ongedaan maken is moeilijker. ''Kleine moeite toch'', of ''het kan toch geen kwaad''?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee idd. In de plaats van? En en en en en.
Daarom nooit toegeven aan zo iemand als een politicus iets wil invoeren. Je ziet wat het voor rommel geeft.![]()
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die gast is echt compleet van het pad af. Laatste persconferentie ook al met z'n debiel gedrag tegenover ongevaccineerden.![]()
Bezettingsgroei afgelopen week:
30 nov 2845 (2250+595) = totale groei +12,0% (+9,6% kliniek en +21,9% IC)
23 nov 2540 (2052+488)“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo nou nog steeds druk met een QR-code voor de Intertoys en de Hema? Net alsof dat gaat helpen zeg
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een soort mantra wat hij afspeelt. 'We prikken ons uit deze crisis'. Maar als je dat met 85% niet bereikt, ga je het ook met 95% niet redden. Boosters zijn een tijdelijke oplossing waar we veel sneller in moeten zijn.
Eigenlijk, persoonlijke mening, vallen die vaccins me gewoon tegen.
Stel je hebt een groep van 100.000 met 10.000 ongevaccineerden en 90.000 gevaccineerden, en dat leidt tot 100 IC opnames met 70 ongevaccineerden en 30 gevaccineerden. Asl je de vaccinatiegraad naar 99% krijgt, dan vertaalt zich dat in 40 IC opnames met 7 ongevaccineerden en 33 gevaccineerden. Zeker bij grotere getallen scheelt dat dus behoorlijk.![]()
"Voor de rest zou ik het afraden om medische adviezen op te volgen van welke partijleider dan ook." Toch wat minder sensationeel dan de tweet doet vermoeden.quote:I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
H0=dullquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
H0: het regent niet
Ha: β > 0
Ik denk dat het niet regent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het slaat ook helemaal nergens op, en dan nog zet Hugo gewoon dit door. Dus meer tijd beperken, meet plekken beperken terwijl dat en infecties gaat verhogen en ervoor gaat zorgen dat men juist allemaal omwegen gaat zoeken of elkaar thuis gaat opzoeken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.![]()
En deze week zal het voor hem wel belangrijker zijn om daadkrachtig over te komen op het gebied van reizen. Even wat eisen erbij voor EU travel; zodat de aandacht daar even naar toe kan in plaats van de boosters die ook echt kunnen helpen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: