abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202405422
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Nee? Kan je zo nazoeken dat ook in het griepseizoen de druk veel te hoog is.
Met jaarlijks dergelijke pieken en tegen code zwart aanschuren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:33:19 #177
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202405424
quote:

[..]
Niet op deze schaal. Niet voor deze duur. Niet bij zulke grote achterstanden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 14:33:20 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202405426
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.

Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (vertragen/verspreiden) en 3G Is eigenlijk volkomen kansloos en voegt heel weinig toe behalve een heel klein beetje vertraging door besmettelijke ongevaccineerden eruit te filteren.

Ja, ongevaccineerden zijn in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen waarom het (eerder) fout gaat, maar het was hoe dan ook fout gegaan op langere termijn.
pi_202405432
quote:

[..]
Maar ook niet zo druk als nu met Corona.

Wel met je eens dat vooral de zorg capaciteit veel te laag is momenteel; lijkt er ook niet op alsof ze er haast mee hebben om dat te verbeteren. Schiet niet op als je op rustige momenten gaat afschalen omdat medewerkers zich anders gaan vervelen.
pi_202405434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Een grote "fout" is ook dat men deed alsof je als gevaccineerde anderen niet kon besmetten of de kans in ieder geval heel klein was. Natuurlijk hebben zij het toen ook zo moeten "verkopen" om te zorgen voor een hoge vaccinatiegraad. Vandaar dat ik ook "fout" zeg, want het was ook in ieder geval deels bewust zo naar buiten gebracht.

Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (Vertragen/verspreiden).

Ja, ongevaccineerden zijn in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen waarom het (eerder) fout gaat, maar het was hoe dan ook fout gegaan op langere termijn.
Pre-Delta klopte dat ook aardig volgens mij. De communicatie is niet aangepast aan de werkelijkheid alleen.
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:34:44 #181
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202405441
quote:

[..]
Dat was een korte periode een paar jaar geleden, zonder maatschappijbrede maatregelen om transmissie in te dammen.

Valt niet te vergelijken met anderhalf jaar het merendeel in lockdown zitten met alsnog een ongekend hoge zorgdruk.

Jou vergelijking is alsof je het aanbranden van de aardappels vergelijkt met het afbranden van je halve huis, in beide gevallen blijft de geur inderdaad hangen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:36:52 #182
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202405455
Hoe is trouwens de weerstand verkregen door een besmetting met de Alpha of Delta variant tegen Omicron? Is die ook lager door deze verandering van het spike eiwit?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 november 2021 @ 14:38:33 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202405466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Pre-Delta klopte dat ook aardig volgens mij. De communicatie is niet aangepast aan de werkelijkheid alleen.
Klopt, maar 3G is bijvoorbeeld ingevoerd toen Delta de overhand had. 3G doet echt niks behalve een paar besmette ongevaccineerden eruit filteren. De gevaccineerden en genezen mensen kunnen gewoon hoestend en proestende naar binnen en ongevaccineerden besmetten. Dat was tijdens het invoeren van 3G al gewoon bekend.

Ze kunnen maar geen keuze maken en lopen overal achter de feiten aan.
pi_202405474
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
De behandelingen wellicht niet maar er zijn echt wel flinke problemen daar.
[..]
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.

Maar in dit geval maakt het sowieso niet uit omdat het door vaccinaties heen gaat. (als in de cijfers lopen wekelijks op ondanks vaccinaties en boosters)
Ik heb in mijn 15 jaar ziekenhuis maar 1x meegemaakt dat er OK's stil gelegd werden zodat de IC ontlast werd. En dat was 3 weken. We hebben niet eens hoeven helpen toen. Dus nee, dit hebben we niet ieder jaar met de griep.

En de zorg heeft vooral een capaciteitsprobleem op het moment. Komt ook omdat we tegenwoordig teveel kunnen genezen en dat ook doen. Daar valt veel winst te behalen, maar dat is een zeer lastige discussie voor de politiek. Dus ik verwacht niet dat er hier heel snek over gepraat gaat worden. Zeker niet met christelijke partijen in de regering.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202405479
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nu haal je er een extra variabele bij.
Maar we willen toch ooit toe naar een leven zonder beperkingen?
pi_202405483
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ja hoor
pi_202405488
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:40 schreef zoost het volgende:

[..]
Ja hoor
Uhm nee, kap hier mee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202405511
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als je zero-covid wil of het in ieder geval maximaal wil indammen moet je gewoon alles wat los en vast zit testen, dus 1G en dan de G voor getest laten gelden. 2G is meer voor als alles redelijk onder controle is en je wil voorkomen dat de ongevaccineerden niet primair worden besmet (vertragen/verspreiden) en 3G Is eigenlijk volkomen kansloos en voegt heel weinig toe behalve een heel klein beetje vertraging door besmettelijke ongevaccineerden eruit te filteren.

Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.
pi_202405519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:38 schreef Evenstar het volgende:

Ze kunnen maar geen keuze maken en lopen overal achter de feiten aan.
En steeds maar de smoes gebruiken dat ze niet over het nieuwe kabinet heen willen regeren, als demissionaire ellende.
Maar ze worden potverdorie het nieuwe kabinet. :r
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:43:54 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202405523
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Natuurlijk moet dat kunnen. Op het hoogtepunt hebben we er 1,5 miljoen per week gezet. Alleen toen was de GGD niet tegelijkertijd bezig met ruim 100k testen per dag.
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:43:58 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202405524
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:39 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Maar we willen toch ooit toe naar een leven zonder beperkingen?
Klopt, daarvoor moet iedereen eerst nog weerstand opbouwen. Of tenminste 90-95% geloof ik.

Hoe de weerstand wordt opgebouwd en hoelang die behouden blijft is lastig te zeggen.
pi_202405527
Het zal wel weer vloeken in de kerk zijn (no pun intended) maar ik begin er steeds meer voor te voelen om toch maar op die vaccinatieplicht over te schakelen als er geen structurele oplossing voor het zorgprobleem kan worden geboden (als in extra IC- en verpleegcapaciteit). De wijze waarop de zorg nu met name door ongevaccineerden wordt overspoeld is niet fair ten opzichte van het al twee jaar buffelende zorgpersoneel en vooral de uitgestelde zorg voor mensen die wel in het groepsbelang de vaccinatie hebben genomen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202405528
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zo-hoog-rivm-cijfers
quote:
Nog nooit zijn in zoveel verpleeghuizen in Nederland bewoners besmet geraakt. Uit de meest recente cijfers van het RIVM blijkt dat in 947 verpleeghuizen ten minste één coronabesmetting is. Maar de huizen weer helemaal op slot gooien, net als vorig jaar? "Dat nooit meer."
Kop op, jongens. Ze zijn al bij '39
Zo kwalijk dit. Zoveel beter staan we er nu voor. Wil iemand nog even zwaaien met zn QR code anders?
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.
Go hard or go home
pi_202405532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:42 schreef viceversa het volgende:

[..]
Waar, maar het probleem van 1G is dat het geen incentive meer geeft om te vaccineren. Wat toch wel een belangrijk doel is. Maar verder heb je helemaal gelijk.
Probleem met 1G is vooral dat die capaciteit er helemaal niet is. En dat het natuurlijk enorm onhandig is om meermaals per week (daar zal het op neer komen voor veel mensen) langs een test straat te gaan.

Haalt niet weg dat ik denk dat ze wel gaan eisen dat de reiswereld die kant op gaat. Vaccinatie verplicht + verplichte PCR + meest recente booster + speciale documenten voor een specifiek land.
pi_202405539
:M :lijstje:
pi_202405540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
En steeds maar de smoes gebruiken dat ze niet over het nieuwe kabinet heen willen regeren, als demissionaire ellende.
Maar ze worden potverdorie het nieuwe kabinet. :r
Ze zijn vooral demissionair als het ze zelf uitkomt.
pi_202405546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:42 schreef viceversa het volgende:

[..]
Volgens mij was het Gommers die in z'n podcast zei dat het OMT verwacht dat door 2G er een paar procent extra mensen overstag zouden gaan.
Ik weet niet of dat nou zo in verhouding staat met wat het verder aan veiligheid oplevert.

Ik denk dat je dat geld beter kan besteden aan fatsoenlijke voorlichting. Ga persoonlijk bij die mensen langs. Beantwoord vragen. Neem desnoods al vaccins mee voor mensen die impulsief overstag gaan.
pi_202405551
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zo-hoog-rivm-cijfers
[..]
Kop op, jongens. Ze zijn al bij '39
Zo kwalijk dit. Zoveel beter staan we er nu voor. Wil iemand nog even zwaaien met zn QR code anders?
En ik vind dit wel erg want deze mensen zijn ratten in een val waarbij de oplossing misschien al weken op de planken ligt.
Nu bij '39?

Dan komt mijn favoriete groep daarna aan de beurt. :)

Ik ga hier geen gifje voor posten. @miss_sly
pi_202405553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Probleem met 1G is vooral dat die capaciteit er helemaal niet is. En dat het natuurlijk enorm onhandig is om meermaals per week (daar zal het op neer komen voor veel mensen) langs een test straat te gaan.

Haalt niet weg dat ik denk dat ze wel gaan eisen dat de reiswereld die kant op gaat. Vaccinatie verplicht + verplichte PCR + meest recente booster + speciale documenten voor een specifiek land.
Onhandig, onhaalbaar en onbetaalbaar. Niet doen dus.

Misschien een uitzondering voor hele grote ongeplaceerde evenementen binnen. Maar anders, niet aan beginnen.
zie email 27 oktober
pi_202405555
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:43 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Weet jij hoe andere landen dit regelen? Die zitten lijkt me toch met dezelfde logistieke uitdagingen? Die testen en boosteren toch ook als gekken?
Dat zitten ze dus niet, omdat zij niet direct alles afschalen als het eens twee weken of een maand rustig is hoeven zij niet elke keer als er een extra inspanning moet worden geleverd god weet hoe veel nieuw personeel werven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')