En deze week zal het voor hem wel belangrijker zijn om daadkrachtig over te komen op het gebied van reizen. Even wat eisen erbij voor EU travel; zodat de aandacht daar even naar toe kan in plaats van de boosters die ook echt kunnen helpen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de prioriteiten zijn weer ver te zoeken.....ondertussen krijgen kwetsbare mensen onder de 60 geen voorrang op de booster maar gaat het gewoon op leeftijd.
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
Dit idd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
Ik vind je vraag niet reeel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.
Het beleid ervan de schuld geven dat mensen te dom zijn om te poepen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liep net nog bij de bouwmarkt en dan merk je gewoon wat een onzin zo'n mondkapje ook is. Zeeën van ruimte daar. En de medewerkers staan vrolijk schouder aan schouder te babbelen met het ding op de kin.
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mwa, als 10% van de risicogroepen gevaccineerd is en 70% op de IC is ongevaccineerd, dan helpt het wel.
Stel je hebt een groep van 100.000 met 10.000 ongevaccineerden en 90.000 gevaccineerden, en dat leidt tot 100 IC opnames met 70 ongevaccineerden en 30 gevaccineerden. Asl je de vaccinatiegraad naar 99% krijgt, dan vertaalt zich dat in 40 IC opnames met 7 ongevaccineerden en 33 gevaccineerden. Zeker bij grotere getallen scheelt dat dus behoorlijk.
Niemand weet volgens mij waar het vandaan komt. Alleen het eerste land dat aan de bel heeft getrokken (en het virus op de naam heeft gekregen).quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag.
Het betreft de gevaccineerde reizigers die het virus hebben binnengebracht, dat staat in elk nieuwsbericht expliciet vermeld, plus boosters ook vaak.
Het komt uit een land met een lage vaccinatiegraad en een naar alle waarschijnlijkheid enorme natuurlijke immuniteit door besmetting.
Doe niet zo lachwekkend, de zorg is Nederland is allesbehalve belabberd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.
Begrijp ik. Maar dat is toch niet het geval?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn punt was een andere (denk ik) die te maken heeft met het SCHULDIG verklaren van ongevaccineerden. Aangezien al het vliegverkeer alleen maar volledig gevaccineerden betreft, die de waarschijnlijke "hosts" zijn die het nieuwe virus / variant rondbrengen.
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee het feit is dat onze zorg zo belabberd is, en afgebroken is de afgelopen 10 jaar, dat het helemaal niet had uitgemaakt.
Lukt dat dan nog een beetje om dat ding te registreren voor de QR code eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:16 schreef Predator40 het volgende:
net een afspraak gemaakt in wenen voor de booster, ze kunnen lekker de pleuris krijgen hier.
Hoeveel IC bedden dan? Met de huidige instroom zou bijvoorbeeld een opschaling naar 2000 IC bedden alsnog binnen een aantal weken vol liggen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.
Misschien omdat mijn vraag niet duidelijk is.quote:
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkigquote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit idd.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.
De behandelingen wellicht niet maar er zijn echt wel flinke problemen daar.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe niet zo lachwekkend, de zorg is Nederland is allesbehalve belabberd.
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we iets meer IC bedden hadden gehad, dan hadden we meer lucht gehad. Maar ja, dat lost het probleem nu niet op.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
We hebben ditzelfde probleem ook elk jaar met griep.
Gelukkig idd.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkig
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjes
Dan hadden we ook later maatregelen genomen vrees ik.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar hoeveel bedden zijn er nodig? Als er een vaccinatieplicht komt en iedereen heeft een verse voorraad antistoffen, is de IC capaciteit dan nog te klein om een leven zonder beperkingen mogelijk te maken?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel IC bedden dan? Met de huidige instroom zou bijvoorbeeld een opschaling naar 2000 IC bedden alsnog binnen een aantal weken vol liggen.
Zolang reizen met testen gaat, zul je mij niet in het buitenland zien.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit word nu wel bijna overal verplicht, gelukkig
en het zijn de kosten ook niet meer, test met reiscertificaat voor 2 tientjes
quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit idd.
Het zijn de gevaccineerden die deze variant na vakantie naar hun thuislanden hebben gebracht, vrijelijk, niet even een testje van 2,50 euro doen voor ze gaan vliegen of bij thuiskomst.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tel-coronavirus-testquote:Vóór vertrek uit Zuid-Afrika was de uitslag van haar PCR-test negatief, net als die van haar vriend. Na aankomst in Nederland bleek zij één van de 61 reizigers bij wie een nieuwe test positief uitviel.
Wat probeer je hier nou precies uit te lokken eigenlijk? Een bekentenis dat het toch wel super oneerlijk is om mensen die niet eens de kleinst mogelijke moeite doen om zichzelf en anderen te beschermen iets te verwijten?quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
Ben je zo fair Predator40 toe te geven dat je zou kotsen op ongevaccineerden wanneer de initiële transmissieroute van Omicron naar NL via hen zou zijn verlopen?
(wat was je btw een poos, afwezig hier)
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig idd.
Ben je zo fair Predator40 toe te geven dat je zou kotsen op ongevaccineerden wanneer de initiële transmissieroute van Omicron naar NL via hen zou zijn verlopen?
(wat was je btw een poos, afwezig hier)
Nu haal je er een extra variabele bij.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar hoeveel bedden zijn er nodig? Als er een vaccinatieplicht komt en iedereen heeft een verse voorraad antistoffen, is de IC capaciteit dan nog te klein om een leven zonder beperkingen mogelijk te maken?
Laten we gewoon samenkomen en stellen dat het de schuld van de Rabobank is. Ongevaccineerden, gevaccineerden, iedereen geeft samen de schuld aan de Rabobank. Dat werkt verbroederend.quote:Op dinsdag 30 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben er sowieso niet zo'n fan van om de schuld enkel neer te leggen bij de ongevaccineerden; daarvoor wordt er teveel gefaald door meerdere groepen. En het is niet alsof je ongevaccineerden overtuigd krijgt door op ze neer te kijken of ze belachelijk te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |