SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Rustig aan man. Eerst onderzoekje hier, spreadsheetje daar, overlegje zus, klankbordgroep zo. We beginnen in januari!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of ze moeten gewoon even doorprikken. 8 miljoen dosis liggen op dit moment in de vriezer."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Om 11 over 11 even geklapt. Voor de zorg enzo. Toen verder gegaan met de polonaise.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanavond klappen voor André Rouvoet.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Nee dat is niet anders. Echter met 16.000 besmettingen wel een beetje twijfelachtig. Daar heeft Limburg wat beter over nagedachtquote:Op donderdag 11 november 2021 16:18 schreef TheVulture het volgende: [..] Want dat is anders dan een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of een concert in de Ziggo Dome? Het gros wat daar staat te feesten heeft een vaccinatie of besmetting doorgemaakt, de kans dat die in het ziekenhuis komen is redelijk gering.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Het moet wel zorgvuldig gebeuren he.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rustig aan man. Eerst onderzoekje hier, spreadsheetje daar, overlegje zus, klankbordgroep zo. We beginnen in januari!![]()
Eerst de schoolsluiting afwachten. Wil mijn negenjarige nog niet alleen thuis laten zo lang.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
En, al een ticket geboekt?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Zou het wel solidari vinden dat je hier blijft, immers ben jij ook groot voorstander van ingrijpende maatregelen. Dan vind ik ook dat je in de pijn moet meedelen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerst de schoolsluiting afwachten. Wil mijn negenjarige nog niet alleen thuis laten zo lang."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
schoolsluiting is niet aan de orde toch?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerst de schoolsluiting afwachten. Wil mijn negenjarige nog niet alleen thuis laten zo lang.![]()
Oostenrijkgoden[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Correct.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:46 schreef byah het volgende:
[..]
schoolsluiting is niet aan de orde toch?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Die jongeren schijnen tegenwoordig nog al van de huisfeesten zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerst de schoolsluiting afwachten. Wil mijn negenjarige nog niet alleen thuis laten zo lang.Plaats hier uw advertentie![]()
Terwijl dat waarschijnlijk wel een goed idee zou zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:46 schreef byah het volgende:
[..]
schoolsluiting is niet aan de orde toch?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Zou wel mooi zijn dat als het straks januari is en iedereen denkt dat het boosteren gaat beginnen, dat het dan begint met een proof of concept ergens in Zeeland. Puur om te verkennen hoe zo´n booster campagne verloopt, en dat we dan in maart vacatures voorbij zien komen van de GGD waar om beleidsadviseurs wordt gevraagd voor een grote prik campagne."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
voor ongevaccineerden zonder kinderen wellichtquote:Op donderdag 11 november 2021 16:46 schreef D_A het volgende:
[..]
Terwijl dat waarschijnlijk wel een goed idee zou zijn.![]()
Helaas. Ik ben al gevaccineerd.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou het wel solidari vinden dat je hier blijft, immers ben jij ook groot voorstander van ingrijpende maatregelen. Dan vind ik ook dat je in de pijn moet meedelen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ja bijna iedereen. Vind wel datje moet meedelen in de pijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben al gevaccineerd."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Alleen vuurwerk afsteken als je een QR code hebt, dan is het veiligquote:Op donderdag 11 november 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor denken ze weer na over een vuurwerkverbod. Ik wil gewoon vuurwerk afsteken! Vuurwerkslachtoffers horen maar voor te gaan op coronaslachtoffers mocht er gekozen moeten worden.![]()
Makes sense!quote:Op donderdag 11 november 2021 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alleen vuurwerk afsteken als je een QR code hebt, dan is het veilig![]()
Dat laat ik graag aan de ongevaccineerden over..2G incoming.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja bijna iedereen. Vind wel datje moet meedelen in de pijn.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Wat zou deze man adviseren ?!? Scholen nooit meer open? Ritueel alle horeca verbranden? Voordeuren dichtlassen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alleen vuurwerk afsteken als je een QR code hebt in je eigen huiskamer, dan is het veilig![]()
Heel team inmasseurs zal er zitten. Heel omt loopt leeg om even hun zieke zienswijze weer te indoctrineren bij de kijkers.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga vanavond iig klaar zitten voor Jinek en Op1 want daar zal alles wel gelekt worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)verbijsterd-over-omtquote:Oostenrijk: lockdown ongevaccineerden aanstaande
De coronacijfers in Oostenrijk blijven stijgen en dus is de kans groot dat er een lockdown voor alleen ongevaccineerden wordt ingesteld. Dat heeft bondskanselier Alexander Schallenberg gezegd.
Het land overweegt al langer dergelijke maatregelen voor ongevaccineerden. Bij een IC-bezetting met coronapatiënten van 30 procent treden de lockdownregels voor ongevaccineerden in werking. De bezetting is nu 20 procent, maar stijgt snel.
De lockdown houdt in dat ongevaccineerden hun huis alleen uit mogen om te gaan werken, essentiële boodschappen te doen of een ommetje te maken. Ze mogen al niet meer naar restaurants, theaters of gebruikmaken van skiliften. Oostenrijk voert een zogeheten 2G-beleid. Het coronatoegangsbewijs is dan alleen nog maar te verkrijgen als je gevaccineerd of recent genezen bent van corona, niet meer na een negatieve test.
Volgens bondskanselier Schallenberg is de vaccinatiegraad in Oostenrijk "beschamend laag". 64 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Nee. die zitten immers in de busquote:Op donderdag 11 november 2021 16:51 schreef KingRoland het volgende:
Hoop superspreaders in dit topic
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-brandhaard-corona'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In elk geval staat Ketel 1 op de lijst van essentiele beroepenquote:Op donderdag 11 november 2021 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
Wat zou deze man adviseren ?!? Scholen nooit meer open? Ritueel alle horeca verbranden? Voordeuren dichtlassen?
[ afbeelding ]
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja net als die kinderarts die niks mocht zeggen. Wel ff lekker 1,5k opstrijken om dingen te duiden die we zelf allang wisten.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heel team inmasseurs zal er zitten. Heel omt loopt leeg om even hun zieke zienswijze weer te indoctrineren bij de kijkers.![]()
Sorry maatquote:Op donderdag 11 november 2021 16:51 schreef KingRoland het volgende:
Hoop superspreaders in dit topic![]()
Ook zo iets, geen scherpe vragen bij de talkshows, als ze kritisch zijn dan is het of het niet wat zwaarder kan. Ik ken geen 1 journalist die wel eens een kritische vraag stelt op de persco's.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heel team inmasseurs zal er zitten. Heel omt loopt leeg om even hun zieke zienswijze weer te indoctrineren bij de kijkers.![]()
Jezus, dit is echt belachelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)verbijsterd-over-omt
Nogmaals, een vaccinatieplicht is dan minder ingrijpend.![]()
Daar zal inderdaad een deel van je volk achter te stellen zeker bij gaan helpen....quote:Op donderdag 11 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
Volgens bondskanselier Schallenberg is de vaccinatiegraad in Oostenrijk "beschamend laag". 64 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd.
Niets geleerd, maar wat verwacht je van een oostenrijker?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat gaan ze met ongevaccineerden doen als de bezetting toch boven de 30% komt? Verplicht steriliseren?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)verbijsterd-over-omt"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Yep. Het enige Europese land volgens mij, wat zo ver gaat - tot nu toe.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jezus, dit is echt belachelijk.
Nogmaals, een vaccinatieplicht is dan minder ingrijpend.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Die Karoly? 1,5?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja net als die kinderarts die niks mocht zeggen. Wel ff lekker 1,5k opstrijken om dingen te duiden die we zelf allang wisten."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
😆quote:Op donderdag 11 november 2021 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Zou wel mooi zijn dat als het straks januari is en iedereen denkt dat het boosteren gaat beginnen, dat het dan begint met een proof of concept ergens in Zeeland. Puur om te verkennen hoe zo´n booster campagne verloopt, en dat we dan in maart vacatures voorbij zien komen van de GGD waar om beleidsadviseurs wordt gevraagd voor een grote prik campagne.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Opeens snap ik waarom zuid amerikanen hun recht om een wapen te dragen niet willen opgeven. Het risico op een dergelijke overheid is nooit ver weg.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jezus, dit is echt belachelijk.
Nogmaals, een vaccinatieplicht is dan minder ingrijpend.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Die halve zool inderdaad.quote:
Ik dacht dat gasten bij Op1 1,5k kregen maar als het meer is zou t me niet verbazen. En dat van mijn belastingcenten.![]()
Publieke stenigingen. Boosters mogen 2 x gooien.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaan ze met ongevaccineerden doen als de bezetting toch boven de 30% komt? Verplicht steriliseren?![]()
TyLol.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die halve zool inderdaad.
Ik dacht dat gasten bij Op1 1,5k kregen maar als het meer is zou t me niet verbazen. En dat van mijn belastingcenten."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
kritische vragen worden niet getolereerd. Media is een podium wat omhoog gehouden wordt door usefull idiots. Anders pak je gewoon hun passen af voor het binnenhof, dus het levensonderhoud van die mensen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Ook zo iets, geen scherpe vragen bij de talkshows, als ze kritisch zijn dan is het of het niet wat zwaarder kan. Ik ken geen 1 journalist die wel eens een kritische vraag stelt op de persco's.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Er is tot nu toe nog geen enkele Amerikaan geweest die om die reden een schot gelost heeft.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:56 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Opeens snap ik waarom zuid amerikanen hun recht om een wapen te dragen niet willen opgeven. Het risico op een dergelijke overheid is nooit ver weg.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hou op hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Zou wel mooi zijn dat als het straks januari is en iedereen denkt dat het boosteren gaat beginnen, dat het dan begint met een proof of concept ergens in Zeeland. Puur om te verkennen hoe zo´n booster campagne verloopt, en dat we dan in maart vacatures voorbij zien komen van de GGD waar om beleidsadviseurs wordt gevraagd voor een grote prik campagne.
![]()
Dit is zooooo NL'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 16:32 schreef dick_laurent het volgende:
Jeetje Za. Houd ons niet langer in spanning!Ik moet er veel werk insteken qua thread, maar misschien kun je hier alvast iets mee:quote:
Italië- Van de 130.468 sterfgevallen geregistreerd door officiële statistieken op het moment van voorbereiding van het nieuwe rapport zouden slechts 3.783 te wijten zijn aan de kracht van het virus zelf. Want alle andere Italianen die het leven lieten, hadden één tot vijf comorbiditeiten waardoor ze volgens het ISS al weinig hoop hadden. Zelfs 67,7% zou meer dan drie comorbiditeiten hebben gehad (naast corona).
Bron:Italian Institute of Health en ICES Canada.
Voorwaar de effectiviteit van het vaccin tegen opname.
Mensen met 3-5 of meer comorbiditeiten zijn dun gezaaid, en ons klaarblijkelijk na het oplopen van corona ontvallen in de eerste 11 maanden van de pandemie (in Nederland ook weleens onrespectvol geadresseerd).
Uiteraard is er dan daarna een significante afname van het aantal covid opnames waarneembaar (vaccin werkt! etc). Voorwaar de bescherming van het vaccin tegen opname.
@Vallon![]()
En dan beginnen ze te prikken rond het voorjaar. Cijfers dalen niet veel later. Kunnen we de boosters prijzen. Terwijl het dan net zo goed aan het klimaat (lente!) kan liggen.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2021 17:00:42 ]![]()
Exact. Daarom altijd kritisch blijven en niet meelopen met een stel schapen.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:56 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Opeens snap ik waarom zuid amerikanen hun recht om een wapen te dragen niet willen opgeven. Het risico op een dergelijke overheid is nooit ver weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hebben ze daar dan wel officiele cijfers over wie of wat de IC's vult?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)verbijsterd-over-omt![]()
Behoedzaam en zorgvuldig. Eerst een proef met het typo van de brieven en een vergelijkend warenonderzoek naar prikhallen in de winter.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijngraag op anoniem![]()
Succes is het resultaat van keuzes van de politiek. Hoe dan ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan beginnen ze te prikken rond het voorjaar. Cijfers dalen niet veel later. Kunnen we de boosters prijzen. Terwijl het dan net zo goed aan het klimaat (lente!) gaan liggen.
Falen is het resultaat van acties van externe factoren. Hoe dan ook.
Politiek in een notendop.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Leg eens uit?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijn![]()
Zout toch op met je allemaal verantwoordelijk. Waarvoor?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijnHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ze vinden vast wel een definitieve oplossing.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaan ze met ongevaccineerden doen als de bezetting toch boven de 30% komt? Verplicht steriliseren?![]()
Ja, voor de besmettingen, maar niet voor het beleid. Het beleid is een keuze. De verkeerde keuze. Maar het zal nog even duren voordat het indaalt in Den Haag. Ze moeten eerst nog harder op hun bek gaan blijkt.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijnSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Voor het zijn van lopende virusbommen. Sorry dat ik besta!quote:Op donderdag 11 november 2021 17:01 schreef popje het volgende:
[..]
Zout toch op met je allemaal verantwoordelijk. Waarvoor?I'll give you something to do![]()
Alle gevaccineerden faciliteren het great reset satanistisch pedo complot! Allemaal schapen zijn het!!!quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijn
Zo?![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijnquote:Op donderdag 11 november 2021 16:28 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja, maar samen krijgen we corona ... onder controleIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Zondag weer naar de kerk.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijn
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
De sfeer zit er lekker in vandaagBijna persco-des-doods natuurlijk. Lockdown. Met soldaten veur d'n deure.
Als iedereen zich gedroeg zoals ik was er niks aan de handquote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Tap tap tap![]()
Oh oke, dit gaat over de effectiviteit van de vaccins?quote:Op donderdag 11 november 2021 16:59 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Ik moet er veel werk insteken qua thread, maar misschien kun je hier alvast iets mee:
Italië- Van de 130.468 sterfgevallen geregistreerd door officiële statistieken op het moment van voorbereiding van het nieuwe rapport zouden slechts 3.783 te wijten zijn aan de kracht van het virus zelf. Want alle andere Italianen die het leven lieten, hadden één tot vijf comorbiditeiten waardoor ze volgens het ISS al weinig hoop hadden. Zelfs 67,7% zou meer dan drie comorbiditeiten hebben gehad (naast corona).
Voorwaar de effectiviteit tegen opname.
Mensen met 3-5 of meer comorbiditeiten zijn dun gezaaid, en ons klaarblijkelijk na het oplopen van corona ontvallen in de eerste 11 maanden van de pandemie (in Nederland ook weleens onrespectvol geadresseerd).
Uiteraard is er dan daarna een significante afname van het aantal covid opnames waarneembaar (vaccin werkt! etc). Voorwaar de bescherming van het vaccin tegen opname.
@:Vallon
Ik kan je volgen, denk alleen niet dat het zo eenvoudig is. Stel dat iemand die 5 comorbiditeiten heeft half 2020 overleden is aan corona. Kans is aanwezig dat diegene ook overleden zou zijn ten gevolge van de griep, maar zonder corona had ie hoogstwaarschijnlijk nog een aantal maanden gehad. Dit is ook direct de reden dat er vaak gezegd wordt dat je 1 tot 2 levensjaren (gemiddeld) wint.![]()
Dat durf ik te betwijfelenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als iedereen zich gedroeg zoals ik was er niks aan de hand![]()
![]()
Als er ook echt soldaten zouden mobiliseren dan ga ik echt lachen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:
De sfeer zit er lekker in vandaagBijna persco-des-doods natuurlijk. Lockdown. Met soldaten veur d'n deure.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik hoop dat reservisten dan ook opgeroepen wordenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er ook echt soldaten zouden mobiliseren dan ga ik echt lachen.![]()
![]()
Zoals in australie? 'om te helpen bij lockdown maatregelen'? ofwel, het uitoefenen van repressie op de eigen bevolking?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er ook echt soldaten zouden mobiliseren dan ga ik echt lachen.
Fuck dat. Nee.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Natuurlijk wel en niet op te helpen, of te controleren, maar om je terug je hok in te knuppelen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er ook echt soldaten zouden mobiliseren dan ga ik echt lachen.
Geen geldboetes maar bij 3 strikes wordt je internet afgesloten
Goh, gaan we nu als eerste land in onze contreien weer een vorm van lockdown tegemoet?
Dat is toch ook een prestatie die het vermelden waard is.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ga maar wegkwijnen in je kuthok. Alleen. Jij coronaverbrecher.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Natuurlijk wel en niet op te helpen, of te controleren, maar om je terug je hok in te knuppelen.
Geen geldboetes maar bij 3 strikes wordt je internet afgesloten
En we bellen de lasser om je voordeur dicht te lassen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Big deal, naast 5 IC bedden hebben we in nederlandje na tien jaar vvd regime ook nog maar 3 "pang, pang pang!" roepende soldaten over.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er ook echt soldaten zouden mobiliseren dan ga ik echt lachen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En de laatste die een booster vaccinatie campagne op zet.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef capricia het volgende:
Goh, gaan we nu als eerste land in onze contreien weer een vorm van lockdown tegemoet?
Dat is toch ook een prestatie die het vermelden waard is.
Heeft het ene met het ander te maken soms?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik sluit samen met @_serial_ gewoon je internet af. We doen er gewoon een digitaal condoom omheen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga maar wegkwijnen in je kuthok. Alleen. Jij coronaverbrecher.
En we bellen de lasser om je voordeur dicht te lassen.
Dat zal je leren. Jij ongevaccineerde.![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Big deal, naast 5 IC bedden hebben we in nederlandje na tien jaar vvd regime ook nog maar 3 "pang, pang pang!" roepende soldaten over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef capricia het volgende:
Dat is toch ook een prestatie die het vermelden waard is.![]()
![]()
Vertel later wel aan m'n kleinkinderen dat opa toen nog een heerlijke koude novembermiddag heeft gevoetbald met de staatslasser, maar hij uiteindelijk wel gewoon de deur moest sluiten. Dat was toen nu eenmaal zo.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga maar wegkwijnen in je kuthok. Alleen. Jij coronaverbrecher.
En we bellen de lasser om je voordeur dicht te lassen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Op die grond kan je mijn internet niet afsl.....quote:Op donderdag 11 november 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik sluit samen met @:_serial_ gewoon je internet af. We doen er gewoon een digitaal condoom omheen.
Dat zal je leren. Jij ongevaccineerde.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De Europese buurlanden gaan zich hier ook geen weg meer uit boosteren; over een paar weken zit heel noordwest Europa weer gewoon in een lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de laatste die een booster vaccinatie campagne op zet.
Heeft het ene met het ander te maken soms?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zo, dat was één. @_serial_ voor in de cijfers.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op die grond kan je mijn internet niet afsl.....![]()
<connection reset by peer.>quote:Op donderdag 11 november 2021 17:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op die grond kan je mijn internet niet afsl.....Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Is hier besproken.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:59 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Ik moet er veel werk insteken qua thread, maar misschien kun je hier alvast iets mee:
Voorwaar de effectiviteit van het vaccin tegen opname.
@:Vallon
capricia in BNW / COVID19- #162 Pfizer zag dat het goed wasI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
aaahhh!quote:
Nice
thanks makker!
Beetje rust hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In de zin van het voorkomen van ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
Oh oke, dit gaat over de effectiviteit van de vaccins?Zoiets.quote:Ik kan je volgen, denk alleen niet dat het zo eenvoudig is. Stel dat iemand die 5 comorbiditeiten heeft half 2020 overleden is aan corona. Kans is aanwezig dat diegene ook overleden zou zijn ten gevolge van de griep, maar zonder corona had ie hoogstwaarschijnlijk nog een aantal maanden gehad.
Maar waarom is het volgens jou niet zo eenvoudig, het lijkt me vrij evident.![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)lefoons-ggd~a8665fa7
Veiligheidsberaad ook uitgesteld naar morgen. Is er heibel?zie email 27 oktober![]()
Nog een dagje langer geduld.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef Sfancta het volgende:
Hoelaat is vanavond die pers Co mensies?![]()
Zouden Mark en Hugo al eens de vraag gesteld hebben aan de experts of er na een lockdown uberhaubt wel een duurzame manier is om uit de lockdown te blijven?>quote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef trein2000 het volgende:
Veiligheidsberaad ook uitgesteld naar morgen. Is er heibel?"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Dat is een issue voor het volgende kabinet.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zouden Mark en Hugo al eens de vraag gesteld hebben aan de experts of er na een lockdown uberhaubt wel een duurzame manier is om uit de lockdown te blijven?>Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat is morgies pas.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef Sfancta het volgende:
Hoelaat is vanavond die pers Co mensies?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Benieuwd of defensie aanschuift bij het Catshuisberaad.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef trein2000 het volgende:
Veiligheidsberaad ook uitgesteld naar morgen. Is er heibel?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Want?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Benieuwd of defensie aanschuift bij het Catshuisberaad.zie email 27 oktober![]()
Vanavond nog ff carnavallenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef Sfancta het volgende:
Hoelaat is vanavond die pers Co mensies?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Vandaag brief van de informateurs naar de kamer gegaan dat dat nog wel ff kan duren.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is een issue voor het volgende kabinet.![]()
Kan me zo voorstellen dat bij 'vergaande maatregelen die pijn doen', de handhaving wel eens lastig kan gaan worden.quote:I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Vergeet Sint Maarten nietquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Je hoeft niet te kijken he?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Doodmoe word je van al die persco's, de hoeveelste is dit nu al sinds maart 2020.Tap tap tap![]()
In 7 haasten de horeca sluiten of evenementen stil leggen, ik denk dat het drukke dagen worden voor de burgemeesters en veel stress.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:16 schreef trein2000 het volgende:
Veiligheidsberaad ook uitgesteld naar morgen. Is er heibel?
Ze kunnen organisatoren bellen "in het geval dat", maar zelf zijn ze ook niet wijzer.![]()
Evenveel als het aantal motorwissels van vallteri bottas in de F1.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Doodmoe word je van al die persco's, de hoeveelste is dit nu al sinds maart 2020.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
En niet ontoevallig ook het enige land dat maar heel mondjesmaat boosters uitdeelt.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:08 schreef capricia het volgende:
Dat is toch ook een prestatie die het vermelden waard is.![]()
Driewerf hoezee voor Hugo!quote:Op donderdag 11 november 2021 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
En niet ontoevallig ook het enige land dat maar heel mondjesmaat boosters uitdeelt.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat er wel wat fundamentele keuzes gemaakt moeten worden hoe nu verder ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zouden Mark en Hugo al eens de vraag gesteld hebben aan de experts of er na een lockdown uberhaubt wel een duurzame manier is om uit de lockdown te blijven?>
En hoewel het OMT luchtig kan roepen dat 2g ingevoerd worden betekend dat feitelijk dat je 15% van de volwassenen buitensluit van alle (sociale) activiteiten.
En dat lijkt me niet iets waar je licht over kan denken en waar je zomaar toe kan besluiten zonder dat de 1e/2e kamer daar iets over moet zeggen.
Dan komt vervolgens nog in beeld dat de adviezen van nu niet in lijn meer zijn met het beeld wat altijd werd voorgehouden EN dat je zo langzamerhand wel mag gaan twijfelen aan de kunde van het OMT als ze er al weken zover naast zitten.![]()
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel wat fundamentele keuzes gemaakt moeten worden hoe nu verder ja.
En hoewel het OMT luchtig kan roepen dat 2g ingevoerd worden betekend dat feitelijk dat je 15% van de volwassenen buitensluit van alle (sociale) activiteiten.
En dat lijkt me niet iets waar je licht over kan denken en waar je zomaar toe kan besluiten zonder dat de 1e/2e kamer daar iets over moet zeggen.![]()
Dat ook, maar dat is nog een ver van ons bed show die aankomende weken.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.![]()
Persco's zijn over het algemeen nog onbetrouwbaarder dan de ICE van bottas. Of een inhaalactie.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Evenveel als het aantal motorwissels van vallteri bottas in de F1.
Wel vergelijkbaar zijn het aantal inhaalacties van bottas en de hoeveelheid keren dat hugo de waarheid spreekt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Inderdaad, dat lijkt me meer iets voor de komende regering. Oh wacht, dat zijn dezelfde mensenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat ook, maar dat is nog een ver van ons bed show die aankomende weken.![]()
![]()
Voor mondkapjes is het draagvlak hier bij de Lidl niet zo heel hoog zo te merken. Dat kan nog een hete winter worden dan. Voor twee weken uiteraard. Ik ga op mijn verlanglijstje toch maar iets van een wapen zetten![]()
![]()
Dat heeft hen op de klimaattop in Glasgow ook niet tegen gehouden om zich, in eerste instantie dan, nergens aan te binden omdat Rutte vond dat dat aan een volgend kabinet was.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat lijkt me meer iets voor de komende regering. Oh wacht, dat zijn dezelfde mensen![]()
Snap het niet. Iedereen doet het hier.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef alpeko het volgende:
Voor mondkapjes is het draagvlak hier bij de Lidl niet zo heel hoog zo te merken. Dat kan nog een hete winter worden dan. Voor twee weken uiteraard. Ik ga op mijn verlanglijstje toch maar iets van een wapen zetten'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, dat is juist helemaal de verkeerde denkwijze. Je moet NU al beginnen aan het plan/werk om dit scenario volgend jaar te voorkomen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat ook, maar dat is nog een ver van ons bed show die aankomende weken.
Eigenlijk hadden we er 12 maanden geleden al mee begonnen moeten zijn.![]()
Niet nodig. Boosters zijn de uitweg. We beginnen er wel pas volgend jaar mee. Zorgvuldigheid boven alles. Succes komende twee weken. Gr Hugoquote:Op donderdag 11 november 2021 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dat is juist helemaal de verkeerde denkwijze. Je moet NU al beginnen aan het plan/werk om dit scenario volgend jaar te voorkomen.
En volslagen zinloosquote:Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Questular het volgende:
Mondkapje dragen is dan ook wel een kleine (irritante) moeite.![]()
Ja ik ben het met je eens hoor, maar het OMT is daar niet van, het kabinet is demissionaire en in de dagelijkse praktijk lopen we van crisis naar crisisquote:Op donderdag 11 november 2021 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dat is juist helemaal de verkeerde denkwijze. Je moet NU al beginnen aan het plan/werk om dit scenario volgend jaar te voorkomen.
Je maakt er een grapje van maar het is toch treurig te noemen dat een land bestuurd wordt door deze poppenkast.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat lijkt me meer iets voor de komende regering. Oh wacht, dat zijn dezelfde mensen![]()
De komende 2 weken zijn kritisch.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.![]()
Het is treurig dat stemvee die gasten gewoon de kans geven om terug te komen.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je maakt er een grapje van maar het is toch treurig te noemen dat een land bestuurd wordt door deze poppenkast.
Nog 4 jaar deze ellende.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het OMT was er zoals de naam het al zegt om de initiële uitbraak te managen. Na 20+ maanden zitten we in compleet ander vaarwater.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens hoor, maar het OMT is daar niet van, het kabinet is demissionaire en in de dagelijkse praktijk lopen we van crisis naar crisis"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
En al dat gezeik en overleg op catshuis hadden ze dus kunnen voorkomen door vorige week al gerichter en beter in te grijpen.
Kansloze week aan tijd verloren.Zonder wrijving geen glans![]()
Ze hadden zo gehoopt op die quick-fix met vaccin, dat ze lekker de winst konden opstrijken en niemand meer vroeg naar de puinhoop die het voorheen al was.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden we er 12 maanden geleden al mee begonnen moeten zijn.
Met griepje was het al lastig bijbenen.![]()
Die vraag parkeren we in de ordermap waar meer van dit soort vragen in zitten met het label 'Dat zien we ooit nog wel eens een keer'.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ze hadden het vooral kunnen voorkomen door veel eerder (of uberhaupt..) iets te doen aan de zorgcapaciteit; door het hebben van een back-up plan. Ze hebben volledig ingezet op vaccins en dat is achteraf toch niet handig gebleken.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
En al dat gezeik en overleg op catshuis hadden ze dus kunnen voorkomen door vorige week al gerichter en beter in te grijpen.
Kansloze week aan tijd verloren.![]()
En tussendoor maar ziekenhuizen sluiten. Hadden ze beter niet kunnen doen.(Un)masking for the greater good.![]()
M'n land moet nu al bezig zijn met de zorg voor het komende coronaseizoen. Haal een bult stevige verpleegkundigen die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar IC-verpleegkunstenaars. Accurate coronatests, snelle beleidsmakers, boostervaccinaties die er de beuk in gooien (á la Pfizer). De Corona is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we deze golf kunnen tegenhouden. Moet je wel zorgmedewerkers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen geen maatregelen meer hebben. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.
De huidige zorg is zoveel minder dan die van de eerste golf, dus geen wonder dat we besmettingsrecords halen. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je vrijheidsbeperkende maatregelen moet halen, zolang de leu maar als een geheel deze volgen. Alle beleidsmakers eruit. Leu als Hugo meteen laten oprotten omdat die amper iets heeft toegevoegd. Van Dissel kan optiefen, Koopmans kan optiefen, net als Gommers en Kuipers. Het Red Team zal zelf wel weg willen, net als Grapperhaus. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe zorg!Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.De komende 2 jaren zijn cruciaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De komende 2 weken zijn kritisch.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Je zou niet verwachten dat ze in zo’n tokkiewinkel zich niet aan de voorschriften houdenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef alpeko het volgende:
Voor mondkapjes is het draagvlak hier bij de Lidl niet zo heel hoog zo te merken. Dat kan nog een hete winter worden dan. Voor twee weken uiteraard. Ik ga op mijn verlanglijstje toch maar iets van een wapen zettenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hier ook. Heeft het misschien iets te maken met de anonimiteit van de grote stad? Dat je daar in een dorp minder makkelijk mee wegkomt.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het niet. Iedereen doet het hier.![]()
![]()
Gelukkig wordt dat carnaval wel nog steeds gevierd in kleine groepjesVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ben ook altijd bang dat ik iets oploop als ik in de Lidl staquote:Op donderdag 11 november 2021 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou niet verwachten dat ze in zo’n tokkiewinkel zich niet aan de voorschriften houden
Alleen geen coronaMakkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Gaan we weer groepen wegzetten jaquote:Op donderdag 11 november 2021 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou niet verwachten dat ze in zo’n tokkiewinkel zich niet aan de voorschriften houdenWat is uw impressie van de navolging in de delicatessenspeciaalzaak beste Caland?
Klap in het gezicht.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig wordt dat carnaval wel nog steeds gevierd in kleine groepjesJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Als het dan ook nog nut zou hebben...quote:Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Questular het volgende:
Mondkapje dragen is dan ook wel een kleine (irritante) moeite.![]()
In mijn geval best wel een deurpquote:Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hier ook. Heeft het misschien iets te maken met de anonimiteit van de grote stad? Dat je daar in een dorp minder makkelijk mee wegkomt.![]()
Niet gehoopt. Gerekend.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze hadden zo gehoopt op die quick-fix met vaccin, dat ze lekker de winst konden opstrijken en niemand meer vroeg naar de puinhoop die het voorheen al was.
Met griepje was het al lastig bijbenen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit is toch met qr toegang?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig wordt dat carnaval wel nog steeds gevierd in kleine groepjes
Wat is er dan mis exact?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel fijn dat dit weer zo kan in deze Corona-vrije fasequote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig wordt dat carnaval wel nog steeds gevierd in kleine groepjes![]()
![]()
Wat ze vorige week ook hadden gedaan, dat had je nu nog niet terug gezien in de cijfers.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
Kansloze week aan tijd verloren.![]()
Carnaval, dat is er mis.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is toch met qr toegang?
Wat is er dan mis exact?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik dacht in eerste instantie hier (Groningen) dat iedereen zich er 100% aan hield, maar heb sindsdien ook wel wat mensen zonder gezien. Ook wel wat personeel zonder. Denk ook niet dat die geest weer helemaal terug in de fles gaat. Kan me ook niet voorstellen dat een filiaalmanager 's ochtends tegen z'n personeel zegt: "Die mondkapjes, die moeten we koste wat kost handhaven, er komt niemand met een bloot gezicht binnen!"quote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het niet. Iedereen doet het hier.![]()
Carnaval in Den Bosch is met QR controle en bandjes, dus dat is hoe dan ook veilig. Dat is wetenschappelijk onderzocht door Fieldlabs en TvT.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
In dat soort tenten juist niet veilig, dat is bewezen door fieldlabs en tvt. In voetbalstadions of buitenfestivals wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:54 schreef GemMagic het volgende:
Carnaval in Den Bosch is met QR controle en bandjes, dus dat is hoe dan ook veilig. Dat is wetenschappelijk onderzocht door Fieldlabs en TvT.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://twitter.com/pvl63(...)3NqUe8X4qNWJtYA&s=19
Ook hier is het érg gezellig.
Dat het veilig genoeg is door de bandjes en qr-code, moeten we dan maar hopen.![]()
Ja, daar geef ik je gelijk in. Maar met ieder ander evenement/feest zou dit prima zijn. Gewoon omdat het kan. Qr code scannen en gaan.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gezellig broeinest, virusdruppeltjes die van het plafond in je oog vallen, lekker hossen met jansen, de overgewichtige 60+rs.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig wordt dat carnaval wel nog steeds gevierd in kleine groepjes
Veel beter dan buiten een parade in de frisse wind met constante luchtverversing.![]()
Ik sta op 5 omaatjes. Hoeveel heb jij er?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:00 schreef KingRoland het volgende:
Ook leuk dat iedereen hier de vermoorde onschuld speelt terwijl jullie allemaal verantwoordelijk zijn´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Concerten waren anders ook heel weinig met besmettingen ed.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:55 schreef Caland het volgende:
[..]
In dat soort tenten juist niet veilig, dat is bewezen door fieldlabs en tvt. In voetbalstadions of buitenfestivals wel.
Maar dat was ook nog in een periode dat iedereen ook nog niet zo gevaccineerd was als nu. Dus waarom daar druk over maken? 90% minder ziekenhuisopnames, 98% minder IC, 100% minder doden.
Nu roepen dat dat niet kan, is gewoon een failliet aan de hele vaccinatiecampagne, qr toegang en fieldlabs. Alles voor niets geweest. Back to square one. 1,5 jaar totaal weggesmeten met de miljarden die daar bij horen voor het opzetten van alles + de schade vergoedingen.
Er zijn mensen voor minder gekielhaald.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-bij-excessen.html
Blijft genieten. Dit is toch wel het summum van anderhalf jaar Nederlands coronabeleid. Buiten op een plein is gevaarlijk, daar mag niet gefeest worden. Alles moet in de kroeg.![]()
![]()
Vanmiddag een workshop gehad. Wat was dat ongemakkelijk. Niemand wist zich houding te geven. Degene die de workshop gaf had eigenlijk ook geen idee wat nu de regels waren. Mondkapje? Geplaceerd en daarom geen mondkapje? Maar zoiets bleek onder volwassenenonderwijs te vallen, na wat zoeken. Dus was er eigenlijk een QR code verplicht. Iedereen beloofde plechtig dat ze die hadden. En doooorrrr.
Uiteindelijk zaten we op 1,5 meter afstand, zonder kapje. Maar wel kapje op als je ging lopen. Wat dus prompt vergeten werd. Interessant detail: één dame werkte in de verpleging in het ziekenhuis.
Het is gewoon een rommeltje, en ik merk echt overal dat niemand er meer veel zin in heeft, of het nog kan volgen. Dat was vorig jaar wel anders.![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211111_7836454
Het Red Team is dood, leve de mening van de leden van het voormalige Red Team.![]()
60 miljardquote:Op donderdag 11 november 2021 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Concerten waren anders ook heel weinig met besmettingen ed.
Maar dat was ook nog in een periode dat iedereen ook nog niet zo gevaccineerd was als nu. Dus waarom daar druk over maken? 90% minder ziekenhuisopnames, 98% minder IC, 100% minder doden.
Nu roepen dat dat niet kan, is gewoon een failliet aan de hele vaccinatiecampagne, qr toegang en fieldlabs. Alles voor niets geweest. Back to square one. 1,5 jaar totaal weggesmeten met de miljarden die daar bij horen voor het opzetten van alles + de schade vergoedingen.
Er zijn mensen voor minder gekielhaald.daarmee had je 10x de wereld hongersnood kunnen oplossen, volgens de experts.
![]()
Dat zijn weer 25 extra doden.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:00 schreef Vasilevski het volgende:
Blijft genieten. Dit is toch wel het summum van anderhalf jaar Nederlands coronabeleid. Buiten op een plein is gevaarlijk, daar mag niet gefeest worden. Alles moet in de kroeg.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Wat dan wel weer als reden genoemd gaat worden om de horeca even goed aan te pakken. Lekker zichtbaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:00 schreef Vasilevski het volgende:
Blijft genieten. Dit is toch wel het summum van anderhalf jaar Nederlands coronabeleid. Buiten op een plein is gevaarlijk, daar mag niet gefeest worden. Alles moet in de kroeg.![]()
Van de virologen die ons nog jaren als labratten in een gelockdownede samenleving willen kunnen bestuderen. Voor iedereen die niet wap osterwaus of cruella koopmans is kan het bereiken van groepsimmuniteit niet snel genoeg gaan.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik kom hier de Lidl of het Kruidvat niet in zonder mondkapje hoor?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef alpeko het volgende:
Voor mondkapjes is het draagvlak hier bij de Lidl niet zo heel hoog zo te merken. Dat kan nog een hete winter worden dan. Voor twee weken uiteraard. Ik ga op mijn verlanglijstje toch maar iets van een wapen zetten
Ik woon wel in een dorp.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zeg niet dat je dit niet verwacht had.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het Red Team is dood, leve de mening van de leden van het voormalige Red Team.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
WE HEBBEN NOG NOOIT EEN ECHTE LOCKDOWN GEHAD.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het Red Team is dood, leve de mening van de leden van het voormalige Red Team.
Lockdown is een beetje zoals communisme. Écht communisme is nog nooit geprobeerd!![]()
Zetten ze daar beveiligers aan de deur ja? Leuk dorp danquote:Op donderdag 11 november 2021 18:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kom hier de Lidl of het Kruidvat niet in zonder mondkapje hoor?
Ik woon wel in een dorp.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik kijk het nieuws nu. En ze vertellen dat er nog nooit zoveel besmettingen zijn geweest. Echter vergeten ze erbij te vertellen dat er ook nog nooit zoveel is getest.
Of zie ik het verkeerd?Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Op het nieuws mensen aan het woord die blij worden van een korte lockdown.
Kan iemand mij ook garanderen dat hij echt 2 weken blijft?Kort en pittig lijkt me ook beter dan lang maar volgens mij eindigen we straks met lang en pittig.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Nee, maar je wordt gewoon door de mensen in de winkel terecht gewezen. Niet te zachtjes.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Zetten ze daar beveiligers aan de deur ja? Leuk dorp danHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En ook nog nooit een zo'n hoog percentage positief.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef PinkLow het volgende:
Ik kijk het nieuws nu. En ze vertellen dat er nog nooit zoveel besmettingen zijn geweest. Echter vergeten ze erbij te vertellen dat er ook nog nooit zoveel is getest.
Of zie ik het verkeerd?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Nog minder leuk dorpquote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar je wordt gewoon door de mensen in de winkel terecht gewezen. Niet te zachtjes.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dus geen mondkapje op en je krijgt een poeier op je neus?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar je wordt gewoon door de mensen in de winkel terecht gewezen. Niet te zachtjes.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
En ik zie dat ze in Den Bosch carnaval vieren. Mijn eerste gedachte is DIT KAN NIET! Mijn tweede gedachte is, groot gelijk!
Leven gaat door en de burgemeester vindt dat ook.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Die mensen kun je volgens mij ook alles wijs maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef Pisces29 het volgende:
Kan iemand mij ook garanderen dat hij echt 2 weken blijft?Kort en pittig lijkt me ook beter dan lang maar volgens mij eindigen we straks met lang en pittig.
![]()
![]()
Marcel Levi-God:
https://www.rd.nl/artikel(...)apaciteit-uitbreidenKort en pittig? Zit je al in lockdown en heb je ook nog iemand naast je liggen met 'kort en pittig'.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef Pisces29 het volgende:
![]()
Deze mensen zijn er vast niet rouwig om:
![]()
Nee zo van "EY WIJ HEBBEN ALLEMAAL EEN MONDKAPJE OP DUS JIJ OOK!!!!!!!" MAFKEES!!!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dus geen mondkapje op en je krijgt een poeier op je neus?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Media die lekker stuurt door vooral blije mensen te laten zien.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef Pisces29 het volgende:
![]()
No way dat het bij twee weken blijft; helemaal als ze in die twee weken niet ingrijpen waar het ook echt zin heeft. Zolang mensen gewoon naar hun kantoor gaan, kinderen naar school gaan...mensen naar kerken kunnen blijven gaan..![]()
Telegraaf heeft het al over 4 weken lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef Pisces29 het volgende:
Op het Nieuws mensen aan het woord die blij worden van een korte lockdown.
![]()
Om de wetgeving voor 2G en coronapas op het werk rond te maken.
'de experts'![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraafI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat klopt niet wat jij zegt.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook nog nooit een zo'n hoog percentage positief.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Als we toch voor de ratten gaan kun je dat het beste feestend en van het leven genietend doen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef PinkLow het volgende:
En ik zie dat ze in Den Bosch carnaval vieren. Mijn eerste gedachte is DIT KAN NIET! Mijn tweede gedachte is, groot gelijk!
Leven gaat door en de burgemeester vindt dat ook.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Kunnen die zich ook weer even relevant voelen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]Op het corona hoofdkwartier krijgen ze momenteel ook veel vragen binnen.![]()
En nog nooit zo'n hoog percentage gevacineerd. Alle records gebroken.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef PinkLow het volgende:
Of zie ik het verkeerd?![]()
Ah lekker. En dus tillen we hem meteen over het nieuwe jaar heen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Telegraaf heeft het al over 4 weken lockdown.
'de experts'![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Dus 1 januari starten met een schone 2G lei?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah lekker. En dus tillen we hem meteen over het nieuwe jaar heen.
Alle tellers weer op 0.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
'de experts'![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraafUhhh....quote:Het lijkt mij eveneens verstandig om de scholen te sluitenZonder wrijving geen glans![]()
Bert Niesters (gezondheid) uut Grunn genot: SCHOLEN DICHT!!!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
'de experts'![]()
Ja dit is wel het geschikte moment om die weer uit de kast te halen. Schijnen ook heel veel ongevaccineerden te komen. Tijd voor 2G voor basisschoolkinderen!![]()
Precies wat ik dacht.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:04 schreef PinkLow het volgende:
Of zie ik het verkeerd?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Liever begin december of anders net voor kerst.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus 1 januari starten met een schone 2G lei?
Alle tellers weer op 0.
2G op het werk, je denkt een fabeltje...conspiracy-wappie-lariekoek. Maar dat dacht ik vorig jaar met de avondklok ook. Ik zet op max. 2 weken dat ze het geregeld hebben, gaat altijd snel zoiets. Ze kunnen niet achterlopen, want X land doet het ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
'de experts'![]()
Andere zaken duren eeuwig, maar corona heh dan is alles mogelijk.![]()
quote:Experts vinden dat er hard ingegrepen moet worden. ,,We zullen nu even op onze tanden moeten bijten”, vindt viroloog Bert Niesters. ,,En dan niet voor twee weken, wat geadviseerd wordt, maar voor vier weken maanden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nog nooit een najaar/winter met Delta ook. Die was bij 40+graden in India al enorm besmettelijk. Nu met lage temperaturen in Europa en boem.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En nog nooit zo'n hoog percentage gevacineerd. Alle records gebroken.![]()
Allemaal heel leuk maar ondertussen heb ik mijn pizza zelf moeten afhalen. Daarbij zelfs mijn QR moeten laten zien. Tijd dat Yorick weer aan het werk gaatquote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]Op het corona hoofdkwartier krijgen ze momenteel ook veel vragen binnen.![]()
2 weken is dan ook compleet debiel want dan zie je de ziekenhuizen ramvol lopen/liggen van de besmettingen van nu. IC ligt na 4 weken nog vol.
Ik zie de bui wel hangen, hoor. Wat een shit show.
Go hard or go home![]()
#nietmijnfeestquote:Op donderdag 11 november 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, daar geef ik je gelijk in. Maar met ieder ander evenement/feest zou dit prima zijn. Gewoon omdat het kan. Qr code scannen en gaan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nee, dan de suggestie van Ab:quote:quote:Test kinderen gewoon twee keer in de week voordat ze naar school gaan, zodat ze bij een positieve test thuis kunnen blijven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe komen ze op die 2 weken dan, is het ooit succesvol geweest ergens?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Noek het volgende:
2 weken is dan ook compleet debiel want dan zie je de ziekenhuizen ramvol lopen/liggen van de besmettingen van nu. IC ligt na 4 weken nog vol.
Ik zie de bui wel hangen, hoor. Wat een shit show.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
'gewoon' ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dan de suggestie van Ab:
[..]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
En dan straks ook nog van die blije eikel kinderen en ouders aan de deur te zingen.
Ik ga alvast in een lockdown. De tyfus voor ze.
Go hard or go home![]()
Man man manquote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Zonder wrijving geen glans![]()
Genoeg om nog jarenlang lockdowns, maatregelen, placeboosters, mondkapjes en al die andere nutteloze shit te blijven houden. Tegen de wittejassen junta bestaat geen groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoeveel virologen zijn er wel niet, elke keer wordt er weer een nieuw blik geopend.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee. Maar als Mark en Hugo vrijdag op tv verkondigen dat de hele shitzooi weer voor vier maanden gesloten wordt dan kunnen de handhavers stoeptegels koppen, dus daarom doen ze het telkens met twee of drie weken tegelijk. Dan slikt iedereen het, weten ze inmiddels uit ervaring.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe komen ze op die 2 weken dan, is het ooit succesvol geweest ergens?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
2Ggenotquote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Noek het volgende:
Ik zie de bui wel hangen, hoor. Wat een shit show.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Die hele focus op mondkapjes leidt af van veel fundamentelere problemen en vraagstukken.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik dacht in eerste instantie hier (Groningen) dat iedereen zich er 100% aan hield, maar heb sindsdien ook wel wat mensen zonder gezien. Ook wel wat personeel zonder. Denk ook niet dat die geest weer helemaal terug in de fles gaat. Kan me ook niet voorstellen dat een filiaalmanager 's ochtends tegen z'n personeel zegt: "Die mondkapjes, die moeten we koste wat kost handhaven, er komt niemand met een bloot gezicht binnen!"![]()
Yorick weer bij RTL. Waarom raadplegen ze hem? Sinds wanneer is hij wetenschapper? Student met een hobby. Media is compleet lost. "Het effect van een lockdown?" Laten we het vragen aan een Twitteraar.![]()
So say we all!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:08 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep op NPO1:
-QR code werkt niet want niet goed genoeg gehandhaafd;
-2G gaat wel werken.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Terwijl het inmiddels toch al lang duidelijk is dat we vanaf nu de helft van het jaar (dus ook de helft van ons leven) in een lockdown gaan doorbrengen. En de helft zonder lockdown zal door het verdwijnen van fenomenen als horeca, feesten, festivals etc. ook niet bepaald een vrolijke bedoening gaan worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Maar als Mark en Hugo vrijdag op tv verkondigen dat de hele shitzooi weer voor vier maanden gesloten wordt dan kunnen de handhavers stoeptegels koppen, dus daarom doen ze het telkens met twee of drie weken tegelijk. Dan slikt iedereen het, weten ze inmiddels uit ervaring.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Kunnen we niet alleen een avondklok doen?
Daarom vroeg ik me vanmiddag al af of defensie aanschruift in het Catshuis.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Maar als Mark en Hugo vrijdag op tv verkondigen dat de hele shitzooi weer voor vier maanden gesloten wordt dan kunnen de handhavers stoeptegels koppen, dus daarom doen ze het telkens met twee of drie weken tegelijk. Dan slikt iedereen het, weten ze inmiddels uit ervaring.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat dezelfde gasten 3x per week in talkshows aanschuiven geeft de armoede van die programma's ook wel aan.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:21 schreef alpeko het volgende:
Yorick weer bij RTL. Waar raadplegen ze hem? Sinds wanneer is hij wetenschapper? Student met een hobby. Media is compleet lost.![]()
Precies, na die twee weken kan die evaluatie geen andere uitkomst hebben dan dat de handel dicht blijft.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Noek het volgende:
Ik zie de bui wel hangen, hoor. Wat een shit show.
En even serieus, ik vind het net zo kut maar ik zie geen andere mogelijkheden om dit in te dammen voor onze overheid (behalve dan om bij die heilige huizen in te grijpen).![]()
Jaaaaaa, met politiefuiken en alles. Good old times.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef Pisces29 het volgende:
Kunnen we niet alleen een avondklok doen?
Maar nee. We moeten iets doen wat wel effect heeft.Go hard or go home![]()
Yorick binnenkort ook in de masked singer als zingende pizzapuntquote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat dezelfde gasten 3x per week in talkshows aanschuiven geeft de armoede van die programma's ook wel aan.![]()
Gewoon iedereen een maand lang in huis opsluiten en de deuren dichtlassen, de Chinese methode?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Jaaaaaa, met politiefuiken en alles. Good old times.
Maar nee. We moeten iets doen wat wel effect heeft.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Oh haha, raar dorp dan.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee zo van "EY WIJ HEBBEN ALLEMAAL EEN MONDKAPJE OP DUS JIJ OOK!!!!!!!" MAFKEES!!!Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
We zijn nu alweer veel te laat om het nog in te dammen. Die olievlek is alweer zo ver uitgesmeerd dat het maanden duurt voordat je weer op cijfers zit van pakweg een paar duizend positieve testen per dag.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, na die twee weken kan die evaluatie geen andere uitkomst hebben dan dat de handel dicht blijft.
En even serieus, ik vind het net zo kut maar ik zie geen andere mogelijkheden om dit in te dammen voor onze overheid (behalve dan om bij die heilige huizen in te grijpen).![]()
Maar dan wel die mét avondklokrellenquote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef Pisces29 het volgende:
Kunnen we niet alleen een avondklok doen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit konden we toch weken geleden al zien aankomen? Het kabinet gaat continue te ver met versoepelingen en vervolgens nemen ze te laat te zachte maatregelen om het tij te keren. Waardoor ze het steeds uit de hand laten lopen totdat er geen andere optie is dan een lockdown.
Je zou denken dat ze na de eerste vier keer dat hun tactiek niet werkten iets geleerd hadden. Maar nee. Overigens maakt de Tweede Kamer zich hier ook schuldig aan.![]()
Die ziekte zien we al langer natuurlijk maar dit neemt wel extreme vormen aan. Normaal zag je bij een terroristische aanslag dezelfde figuren. Of bij een economische crisis maar dat is 1x in de zoveel tijd. Nu krijgen we al bijna 2 jaar Yorick, Gommie, Kuipers en Ad. Ik wil onderhand bijna dood.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat dezelfde gasten 3x per week in talkshows aanschuiven geeft de armoede van die programma's ook wel aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 11-11-2021 18:25:44 ( ) ]![]()
Mooi was deze, neuh, we gaan niet meteen vol in hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Jaaaaaa, met politiefuiken en alles. Good old times.
Maar nee. We moeten iets doen wat wel effect heeft.
Dag 1: Snelwegfuik! BAM. grapje. Gelukkig hadden we onze verkapte vrijheidsstrijder Ferd die het negeren van de avondklok allezins betaalbaar maakte.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als je geen kinderen hebt gewoon thuiswerk baantje fixen en elk half jaar verkassen waar de zon schijntquote:Op donderdag 11 november 2021 18:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Terwijl het inmiddels toch al lang duidelijk is dat we vanaf nu de helft van het jaar (dus ook de helft van ons leven) in een lockdown gaan doorbrengen. En de helft zonder lockdown zal door het verdwijnen van fenomenen als horeca, feesten, festivals etc. ook niet bepaald een vrolijke bedoening gaan worden.
Verhuur je je huis voor de hoofdprijs hier.![]()
Zijn die dagelijks gemelde GGD-tests nou echt zo belangrijk voor de sturing?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zijn nu alweer veel te laat om het nog in te dammen. Die olievlek is alweer zo ver uitgesmeerd dat het maanden duurt voordat je weer op cijfers zit van pakweg een paar duizend positieve testen per dag.![]()
Erg rigoureus, beter beginnen we met alcoholklok en dan paar weken aankijkenquote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef Pisces29 het volgende:
Kunnen we niet alleen een avondklok doen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Kan ik geen alcohol meer halen na 20:00quote:Op donderdag 11 november 2021 18:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan wel die mét avondklokrellen
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Is dat bij jou niet, dan? Laten ze de mensen zonder mondkapje gewoon lopen zonder er iets van te zeggen?quote:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Wat is te laat?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:25 schreef Jojoke het volgende:
Dit konden we toch weken geleden al zien aankomen? Het kabinet gaat continue te ver met versoepelingen en vervolgens nemen ze te laat te zachte maatregelen om het tij te keren. Waardoor ze het steeds uit de hand laten lopen totdat er geen andere optie is dan een lockdown.
Je zou denken dat ze na de eerste vier keer dat hun tactiek niet werkten iets geleerd hadden. Maar nee. Overigens maakt de Tweede Kamer zich hier ook schuldig aan.![]()
Die hebben we al uitgespeeld. Tijd voor een ochtendklok. Zeker in de winter. Pas naar je werk vanaf 12u. Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef Pisces29 het volgende:
Kunnen we niet alleen een avondklok doen?![]()
Ja, en waarom ook niet? Ik draag er wel één in de supermarkt maar als mensen dat niet doen heb ik er eigenlijk ook geen problemen mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat bij jou niet, dan? Laten ze de mensen zonder mondkapje gewoon lopen zonder er iets van te zeggen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Verdubbeling per 2 weken. Dus ziekenhuis en IC gaat nog verdubbelen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zijn die dagelijks gemelde GGD-tests nou echt zo belangrijk voor de sturing?
En over twee weken 32.000 besmettingen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
25% van de studenten is levensmoe. Denk nog meer bij de volwassenen met al dit gezeik.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die ziekte zien we al langer natuurlijk maar dit neemt wel extreme vormen aan. Normaal zag je bij een terroristische aanslag dezelfde figuren. Of bij een economische crisis maar dat is 1x in de zoveel tijd. Nu krijgen we al bijna 2 jaar Yorick, Gommie, Kuipers en Ad. Ik wil onderhand bijna dood.![]()
Maar wat is dan wel een oplossing, hoor ik jullie denken?
MENSEN NU UITNODIGEN EN ZE VOLGENDE WEEK TE BOOSTEREN MET HUN KWETSBARE OUDE DONDER.
Of je gelooft zelf geen ene reet in je vaccins en boosters en ziet wel hoe het loopt.
Het ziekenhuis ligt niet vol met enkel ongevaccineerden. Hoe graag de gevaccineerden dat ook willen geloven zodat ze iemand de schuld kunnen geven. Leek mij ook wel mooi. Kan ik die groep straks mijn huur laten betalen maar dat is het niet hè?Go hard or go home![]()
0,1% van de bevolking op één dag besmet geraakt. Nog 999 van dit soort dagen en we hebben groepsimmuniteit.![]()
![]()
Die mondkapjes voegen amper iets toe, maar het leidt mooi af van de echte problemen dat Jan Modaal zich er elke dag over kan opwinden hoe iemand ze draagt.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat bij jou niet, dan? Laten ze de mensen zonder mondkapje gewoon lopen zonder er iets van te zeggen?![]()
Ja, dan zal de sociale controle in een dorp groter zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, en waarom ook niet? Ik draag er wel één in de supermarkt maar als mensen dat niet doen heb ik er eigenlijk ook geen problemen mee.
Dat is gewoon ook zo.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
We noemen het hier inmiddels al gekscherend de Eerste en Tweede Slaapkamer.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:25 schreef Jojoke het volgende:
Overigens maakt de Tweede Kamer zich hier ook schuldig aan.![]()
Die is leukquote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Verdubbeling per 2 weken. Dus ziekenhuis en IC gaat nog verdubbelen.
En over twee weken 32.000 besmettingen.!
![]()
Het leger inzetten tegen je eigen bevolking.... Eigenlijk wel triest dat we zo aan het door draaien zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik me vanmiddag al af of defensie aanschruift in het Catshuis.![]()
Die mondkapjes is echt iets van "alle beetjes helpen."quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mondkapjes voegen amper iets toe, maar het leidt mooi af van de echte problemen dat Jan Modaal zich er elke dag over kan opwinden hoe iemand ze draagt.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Studenten denken een feest te leven dat is al sinds de jarige 80 niet meer zo. Grow upquote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
25% van de studenten is levensmoe. Denk nog meer bij de volwassenen met al dit gezeik.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Hier dus wel. Stond er achter twee bij de kassa. Werd niks gezegd. Ze legden niet eens hun beurtbalkje nee. Dus ze konden bijna opdraaien voor mijn boodschappen. Ik: solidariteit!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat bij jou niet, dan? Laten ze de mensen zonder mondkapje gewoon lopen zonder er iets van te zeggen?![]()
Ja, ik woon in een drukke stad. Iedereen loopt langs elkaar heen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat bij jou niet, dan? Laten ze de mensen zonder mondkapje gewoon lopen zonder er iets van te zeggen?Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
In het begin van de pandemie schrok ik van deze aantallen.
Nu maak ik me niet meer zo druk en ben ik er niet meer zo bang voor.
Het zou fijn zijn als er een coronanieuwsvrije dag uitgeroepen zou worden.
1 dag per jaar een verbod op nieuws over corona. Heerlijk lijkt me dat.![]()
Ja snapt dat dat niet ongelimiteerd oploopt?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Verdubbeling per 2 weken. Dus ziekenhuis en IC gaat nog verdubbelen.
En over twee weken 32.000 besmettingen.![]()
Kan ook zijn om de ramen van de winkels in de binnensteden te verdedigen. En de auto's.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het leger inzetten tegen je eigen bevolking.... Eigenlijk wel triest dat we zo aan het door draaien zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ja. Dus?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja snapt dat dat niet ongelimiteerd oploopt?
Weer jij wanneer het om gaat buigen? Ikke niet.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Alsof iemand bang wordt van zo'n pief paf roepende malloot.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het leger inzetten tegen je eigen bevolking.... Eigenlijk wel triest dat we zo aan het door draaien zijn.![]()
Verwacht je situaties als tijdens de avondklok rellen dan? Ik eigenlijk totaal niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn om de ramen van de winkels in de binnensteden te verdedigen. En de auto's.Zonder wrijving geen glans![]()
Jij lijkt het wel te weten, vertel het ons!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus?
Weer jij wanneer het om gaat buigen? Ikke niet.![]()
Ik denk dat dat helemaal ligt aan de maatregelen die afgekondigd gaan worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Verwacht je situaties als tijdens de avondklok rellen dan? Ik eigenlijk totaal niet.
Bij een avondklok? Ja.
Bij het sluiten van de bioscopen? Nee.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Iedereen weet wel dat er ook een aandeel aan gevaccineerden in het ziekenhuis ligt. Alleen is dat verhoudingsgewijs veel lager dan de ongevaccineerden als je bedenkt dat 15% van de bevolking 75% levert van de gevallen die de IC-halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef Noek het volgende:
Maar wat is dan wel een oplossing, hoor ik jullie denken?
MENSEN NU UITNODIGEN EN ZE VOLGENDE WEEK TE BOOSTEREN MET HUN KWETSBARE OUDE DONDER.
Of je gelooft zelf geen ene reet in je vaccins en boosters en ziet wel hoe het loopt.
Het ziekenhuis ligt niet vol met enkel ongevaccineerden. Hoe graag de gevaccineerden dat ook willen geloven zodat ze iemand de schuld kunnen geven. Leek mij ook wel mooi. Kan ik die groep straks mijn huur laten betalen maar dat is het niet hè?![]()
Vraag het Yorick. Vond het een nogal nietzeggende post. Alsof dat zo werkt. Ja het kan maar we lopen nu al tegen grenzen van testen aan. Dus kleine kans.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus?
Weer jij wanneer het om gaat buigen? Ikke niet.![]()
Het leidt vooral af van de fundamentele oplossingen, maar het klootjesvolk heeft iets om zich druk over te maken als ze een winkel binnen lopen. Stel je voor dat je mondkapje niet helemaal goed zit...quote:Op donderdag 11 november 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mondkapjes is echt iets van "alle beetjes helpen."![]()
En dan pas om 2400uur thuis? Nee dankjequote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die hebben we al uitgespeeld. Tijd voor een ochtendklok. Zeker in de winter. Pas naar je werk vanaf 12u. Waar kan ik tekenen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat is wel waar ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vraag het Yorick. Vond het een nogal nietzeggende post. Alsof dat zo werkt. Ja het kan maar we lopen nu al tegen grenzen van testen aan. Dus kleine kans.
Heb je straks 50% positieven in de testresultaten.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ok goed punt. Ochtend- en avondklok dan.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan pas om 2400uur thuis? Nee dankje![]()
Ok dat geeft dus eigenlijk aan dat dit medisch experiment mislukt is van de lockdowns. Want het medicijn is dus erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn om de ramen van de winkels in de binnensteden te verdedigen. En de auto's.![]()
Moeten die kinderen dan niet eigenlijk een mondkapje op?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:17 schreef Noek het volgende:
En dan straks ook nog van die blije eikel kinderen en ouders aan de deur te zingen.
Ik ga alvast in een lockdown. De tyfus voor ze.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Eerst een QR anders geen snoep maar een mandarijn op je fontanel. Shun!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moeten die kinderen dan niet eigenlijk een mondkapje op?Go hard or go home![]()
Klap in het gezicht van het nieuwe Feyenoord stadion.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, en waarom ook niet? Ik draag er wel één in de supermarkt maar als mensen dat niet doen heb ik er eigenlijk ook geen problemen mee.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Met het huidige aantal besmettingen, dat de komende dagen nog zal doorstijgen, kan het bijna niet anders dan dat IC's volledig gaan vollopen(vastlopen) over twee weken. Ondanks de prikken. Met een kleinere capaciteit dan eerst...
Als we niks met Duitsland kunnen regelen qua IC-capaciteit dreigt dan code Zwart, en dus triage in de ziekenhuizen... en dus mogelijk onnodige doden. Je zou je bijna gaan afvragen of het kabinet kan worden aangeklaagd voor dood door schuld.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Jij verwacht rellen? Zit je in Frankrijk?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn om de ramen van de winkels in de binnensteden te verdedigen. En de auto's.zie email 27 oktober![]()
Gelukkig niet hoor. Er is nog heel veel ruimte op de IC's. Code zwart is totaal niet aan de ordequote:Op donderdag 11 november 2021 18:40 schreef ijs_beer het volgende:
Met het huidige aantal besmettingen, dat de komende dagen nog zal doorstijgen, kan het bijna niet anders dan dat IC's volledig gaan vollopen(vastlopen) over twee weken. Ondanks de prikken. Met een kleinere capaciteit dan eerst...
Als we niks met Duitsland kunnen regelen qua IC-capaciteit dreigt dan code Zwart, en dus triage in de ziekenhuizen... en dus mogelijk onnodige doden. Je zou je bijna gaan afvragen of het kabinet kan worden aangeklaagd voor dood door schuld..
![]()
Indammen betekent ook alleen maar het uitstellen van het onvermijdelijke. De Nederlandse zorg gaat hoe dan ook instorten en of dat nu met eenmalig derdewereld taferelen met in ziekenhuisgangen stervende coronapatienten gebeurt of met kankerpatienten die in de komende jaren thuis mogen creperen omdat er in heel Nederland in totaal - in wederom derdewereld stijl - drie IC bedden beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zijn nu alweer veel te laat om het nog in te dammen. Die olievlek is alweer zo ver uitgesmeerd dat het maanden duurt voordat je weer op cijfers zit van pakweg een paar duizend positieve testen per dag.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zat ik daar maar...quote:Op donderdag 11 november 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij verwacht rellen? Zit je in Frankrijk?
quote:Op donderdag 11 november 2021 18:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat helemaal ligt aan de maatregelen die afgekondigd gaan worden.
Bij een avondklok? Ja.
Bij het sluiten van de bioscopen? Nee.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik had echt gehoopt dat we na 20 maanden gewoon eens zouden stoppen met zinloze symboolpolitiek zoals wegwerpmaskertjes in de supermarkt. In Duitsland lopen ze al sinds maart/april 2020 met die FFP2-maskers en ze zitten intussen aan een all time high qua besmettingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier dus wel. Stond er achter twee bij de kassa. Werd niks gezegd. Ze legden niet eens hun beurtbalkje nee. Dus ze konden bijna opdraaien voor mijn boodschappen. Ik: solidariteit!
Als die dingen al nut hebben dan voorkomen ze in elk geval toch niet dat je uiteindelijk weer met zware druk op de zorg komt.![]()
Voorspellingen zijn dat er op een bepaald moment 60 per dag op de IC komen. Gemiddelde ligduur 14 dagen. Dan ga je heel kort langs het randje lopen hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Gelukkig niet hoor. Er is nog heel veel ruimte op de IC's. Code zwart is totaal niet aan de orde.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Met een lampje erin. Scheelt weer een lampion maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moeten die kinderen dan niet eigenlijk een mondkapje op?![]()
Ik geef social media de schuld. De jongeren ervaren het als een armoedig kutleven als je niet continue kan feesten, leuke dingen doen, op vakanties en insta momentjes kan creëren voor de likes.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Studenten denken een feest te leven dat is al sinds de jarige 80 niet meer zo. Grow up
Aantal depressies onder jongeren is sky high gegaan sinds 2011.
Als je zelf in een risicogroep zit, basisschool kinderen thuis les moet geven terwijl je geen docent bent en tegelijk nog moet werken 40 uur pw zonder ooit wat leuks te doen, voelen die studenten hebben het zwaar berichten in eerste instantie als belachelijk.
Ze hebben immers geen dreiging qua gezondheid, vaste lasten, kinderen en doen relatief gezien een hoop leuks tegen de regels in.
Alsof je in de regen loopt en je medelijden moet hebben met iemand die in een cabrio rijdt waarbij het dak niet goed dicht gaat terwijl hij nog water over je heen plenst ook.
Maar de laatste tijd heb ik er wel meer sympathie voor. Ze weten gewoon niet beter omdat ze zo opgegroeid zijn en nog levenservaring missen.
Kan me voorstellen dat je studentenperiode zo totaal niet is wat je ervan verwacht had en dit er al bij al flink in hakt.
Hoop dat scholen en uni's gewoon open blijven wel en ze in ieder geval normaal onderwijs kunnen blijven volgen.![]()
Dat heeft het RIVM ook al gedaan. Piek van 400-500 mensen. Ook als dat oploopt naar 600-700 is dat nog steeds veel minder dan zonder vaccins eerder dit jaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Voorspellingen zijn dat er op een bepaald moment 60 per dag op de IC komen. Gemiddelde ligduur 14 dagen. Doe het rekenwerk maar.![]()
Er waren nog 91 bedden over toch gisteren?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Gelukkig niet hoor. Er is nog heel veel ruimte op de IC's. Code zwart is totaal niet aan de orde.
![]()
Ik heb nu trek in een mandarijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Eerst een QR anders geen snoep maar een mandarijn op je fontanel. Shun!![]()
Het verbaasd me wel dat België zich nergens druk om lijkt te maken terwijl die net zo hard omhoog schieten als wij. Als je dan zo'n bericht over de cijfers leest dan is het een beetje laconiek van 'ja het gaat omhoog, hopelijk stroom de ic niet te vol' https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/ . Vervolgens wel een heel bericht over het record van Nederland en daarin nog even benadrukken hoeveel meer IC-capaciteit ze hebben ten opzichte van NL https://www.vrt.be/vrtnws(...)-tests-in-nederland/
En dan hebben ze daar ook nog zulk soort evenementen momenteelhttps://www.vrt.be/vrtnws(...)al-het-was-druk-maa/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Misschien is het de angst die erin sluipt.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat heeft het RIVM ook al gedaan. Piek van 400-500 mensen. Ook als dat oploopt naar 600-700 is dat nog steeds veel minder dan zonder vaccins eerder dit jaar.
Waar zie je dat?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er waren nog 91 bedden over toch gisteren?![]()
Het begint hoe langer hoe meer op '1984' te lijken; een samenleving in een permanente staat van crisis waarbij burgers angst aangepraat wordt. De enige die die angst kan wegnemen is de overheid wanneer je maar genoeg van je inkomen aan hen afstaat.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Studenten denken een feest te leven dat is al sinds de jarige 80 niet meer zo. Grow up“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Expert twitterquote:Op donderdag 11 november 2021 18:21 schreef alpeko het volgende:
Yorick weer bij RTL. Waarom raadplegen ze hem? Sinds wanneer is hij wetenschapper? Student met een hobby. Media is compleet lost. "Het effect van een lockdown?" Laten we het vragen aan een Twitteraar.![]()
Dat is wel een beetje de tendens hier jaquote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Misschien is het de angst die erin sluipt.. Die angststuip moeten we toch een keer achter ons laten wat betreft corona.
![]()
Ik dacht dat een user dat gisteren gepost had. Er zijn echt teveel topics doorgegaan om dat terug te zoeken. (quote:)
![]()
Jep, minder..maar er is ook beduidend minder personeel beschikbaarquote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat heeft het RIVM ook al gedaan. Piek van 400-500 mensen. Ook als dat oploopt naar 600-700 is dat nog steeds veel minder dan zonder vaccins eerder dit jaar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Fair enough, ik wil je best op je woord geloven hoorquote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat een user dat gisteren gepost had. Er zijn echt teveel topics doorgegaan om dat terug te zoeken. ()
.
![]()
En terechtquote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef LTVDK het volgende:
en daarin nog even benadrukken hoeveel meer IC-capaciteit ze hebben ten opzichte van NL100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Fuck Ab.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]![]()
En volgend jaar nog minder personeel.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, minder..maar er is ook beduidend minder personeel beschikbaarJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Tja.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, minder..maar er is ook beduidend minder personeel beschikbaar![]()
Naast twitteraar is hij ook pizzabezorger. Hij is een veelzijdig man. Duidelijk een expert.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:21 schreef alpeko het volgende:
quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Fair enough, ik wil je best op je woord geloven hoor.
Dacht dat het deze cijfers waren.![]()
Dat is een keuze.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En volgend jaar nog minder personeel.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Was he in het verledenquote:Op donderdag 11 november 2021 18:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naast twitteraar is hij ook pizzabezorger. Hij is een veelzijdig man. Duidelijk een expert.![]()
![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef Hankster het volgende:
Alleen een QR voor de dierentuin en het sluiten van de museums kan deze storm nog luwen.![]()
![]()
Nouja deels. Er zijn bijv. gisteren 26 mensen overleden. Dat accepteren we dan maar. Terwijl dat natuurlijk ook gedeeltelijk voorkomen had kunnen worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de tendens hier ja. Die angststuip moeten we toch een keer achter ons laten wat betreft corona.
Dan zal Van Ranst wel op vakantie zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef LTVDK het volgende:
Het verbaasd me wel dat België zich nergens druk om lijkt te maken terwijl die net zo hard omhoog schieten als wij. Als je dan zo'n bericht over de cijfers leest dan is het een beetje laconiek van 'ja het gaat omhoog, hopelijk stroom de ic niet te vol' https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/ . Vervolgens wel een heel bericht over het record van Nederland en daarin nog even benadrukken hoeveel meer IC-capaciteit ze hebben ten opzichte van NL https://www.vrt.be/vrtnws(...)-tests-in-nederland/
En dan hebben ze daar ook nog zulk soort evenementen momenteelhttps://www.vrt.be/vrtnws(...)al-het-was-druk-maa/
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Heibel in het kabinet: https://www.volkskrant.nl(...)omt-advies~b80f4160/
Vakministers kunnen het niet uitleggen aan ‘hun’ sectoren. Vanavond weer overleg.zie email 27 oktober![]()
Dat de IC verpleegkundigen volledig uitgepierd zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
Dat is natuurlijk niet altijd waar, daar zullen ook mensen tussen zitten die wel gevaccineerd zijn. Niet veel, maar toch.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nouja deels. Er zijn bijv. gisteren 26 mensen overleden. Dat accepteren we dan maar. Terwijl dat natuurlijk ook gedeeltelijk voorkomen had kunnen worden.![]()
For fucks sakequote:Op donderdag 11 november 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Vakministers kunnen het niet uitleggen aan ‘hun’ sectoren. Vanavond weer overleg.
En de CU is tegen 2G @Mexicanobakkerquote:Op donderdag 11 november 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Vakministers kunnen het niet uitleggen aan ‘hun’ sectoren. Vanavond weer overleg.zie email 27 oktober![]()
Kutpartijquote:Op donderdag 11 november 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En de CU is tegen 2G @:mexicanobakker100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als je de salarissen verdubbelt, zijn ze zo weer terug geswitcht.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat de IC verpleegkundigen volledig uitgepierd zijn?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: