Jij lijkt het wel te weten, vertel het ons!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus?
Weer jij wanneer het om gaat buigen? Ikke niet.
Ik denk dat dat helemaal ligt aan de maatregelen die afgekondigd gaan worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Verwacht je situaties als tijdens de avondklok rellen dan? Ik eigenlijk totaal niet.
Iedereen weet wel dat er ook een aandeel aan gevaccineerden in het ziekenhuis ligt. Alleen is dat verhoudingsgewijs veel lager dan de ongevaccineerden als je bedenkt dat 15% van de bevolking 75% levert van de gevallen die de IC-halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef Noek het volgende:
Maar wat is dan wel een oplossing, hoor ik jullie denken?
MENSEN NU UITNODIGEN EN ZE VOLGENDE WEEK TE BOOSTEREN MET HUN KWETSBARE OUDE DONDER.
Of je gelooft zelf geen ene reet in je vaccins en boosters en ziet wel hoe het loopt.
Het ziekenhuis ligt niet vol met enkel ongevaccineerden. Hoe graag de gevaccineerden dat ook willen geloven zodat ze iemand de schuld kunnen geven. Leek mij ook wel mooi. Kan ik die groep straks mijn huur laten betalen maar dat is het niet hè?
Vraag het Yorick. Vond het een nogal nietzeggende post. Alsof dat zo werkt. Ja het kan maar we lopen nu al tegen grenzen van testen aan. Dus kleine kans.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus?
Weer jij wanneer het om gaat buigen? Ikke niet.
Het leidt vooral af van de fundamentele oplossingen, maar het klootjesvolk heeft iets om zich druk over te maken als ze een winkel binnen lopen. Stel je voor dat je mondkapje niet helemaal goed zit...quote:Op donderdag 11 november 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mondkapjes is echt iets van "alle beetjes helpen."
En dan pas om 2400uur thuis? Nee dankjequote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die hebben we al uitgespeeld. Tijd voor een ochtendklok. Zeker in de winter. Pas naar je werk vanaf 12u. Waar kan ik tekenen?
Dat is wel waar ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vraag het Yorick. Vond het een nogal nietzeggende post. Alsof dat zo werkt. Ja het kan maar we lopen nu al tegen grenzen van testen aan. Dus kleine kans.
Ok goed punt. Ochtend- en avondklok dan.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan pas om 2400uur thuis? Nee dankje
Ok dat geeft dus eigenlijk aan dat dit medisch experiment mislukt is van de lockdowns. Want het medicijn is dus erger dan de kwaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn om de ramen van de winkels in de binnensteden te verdedigen. En de auto's.
Moeten die kinderen dan niet eigenlijk een mondkapje op?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:17 schreef Noek het volgende:
En dan straks ook nog van die blije eikel kinderen en ouders aan de deur te zingen.
Ik ga alvast in een lockdown. De tyfus voor ze.
Eerst een QR anders geen snoep maar een mandarijn op je fontanel. Shun!quote:Op donderdag 11 november 2021 18:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moeten die kinderen dan niet eigenlijk een mondkapje op?
Klap in het gezicht van het nieuwe Feyenoord stadion.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, en waarom ook niet? Ik draag er wel één in de supermarkt maar als mensen dat niet doen heb ik er eigenlijk ook geen problemen mee.
Jij verwacht rellen? Zit je in Frankrijk?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn om de ramen van de winkels in de binnensteden te verdedigen. En de auto's.
Gelukkig niet hoor. Er is nog heel veel ruimte op de IC's. Code zwart is totaal niet aan de ordequote:Op donderdag 11 november 2021 18:40 schreef ijs_beer het volgende:
Met het huidige aantal besmettingen, dat de komende dagen nog zal doorstijgen, kan het bijna niet anders dan dat IC's volledig gaan vollopen(vastlopen) over twee weken. Ondanks de prikken. Met een kleinere capaciteit dan eerst...
Als we niks met Duitsland kunnen regelen qua IC-capaciteit dreigt dan code Zwart, en dus triage in de ziekenhuizen... en dus mogelijk onnodige doden. Je zou je bijna gaan afvragen of het kabinet kan worden aangeklaagd voor dood door schuld.
Indammen betekent ook alleen maar het uitstellen van het onvermijdelijke. De Nederlandse zorg gaat hoe dan ook instorten en of dat nu met eenmalig derdewereld taferelen met in ziekenhuisgangen stervende coronapatienten gebeurt of met kankerpatienten die in de komende jaren thuis mogen creperen omdat er in heel Nederland in totaal - in wederom derdewereld stijl - drie IC bedden beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zijn nu alweer veel te laat om het nog in te dammen. Die olievlek is alweer zo ver uitgesmeerd dat het maanden duurt voordat je weer op cijfers zit van pakweg een paar duizend positieve testen per dag.
Zat ik daar maar...quote:Op donderdag 11 november 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij verwacht rellen? Zit je in Frankrijk?
quote:Op donderdag 11 november 2021 18:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat helemaal ligt aan de maatregelen die afgekondigd gaan worden.
Bij een avondklok? Ja.
Bij het sluiten van de bioscopen? Nee.
Ik had echt gehoopt dat we na 20 maanden gewoon eens zouden stoppen met zinloze symboolpolitiek zoals wegwerpmaskertjes in de supermarkt. In Duitsland lopen ze al sinds maart/april 2020 met die FFP2-maskers en ze zitten intussen aan een all time high qua besmettingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier dus wel. Stond er achter twee bij de kassa. Werd niks gezegd. Ze legden niet eens hun beurtbalkje nee. Dus ze konden bijna opdraaien voor mijn boodschappen. Ik: solidariteit!
Voorspellingen zijn dat er op een bepaald moment 60 per dag op de IC komen. Gemiddelde ligduur 14 dagen. Dan ga je heel kort langs het randje lopen hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Gelukkig niet hoor. Er is nog heel veel ruimte op de IC's. Code zwart is totaal niet aan de orde.
Met een lampje erin. Scheelt weer een lampion maken.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moeten die kinderen dan niet eigenlijk een mondkapje op?
Ik geef social media de schuld. De jongeren ervaren het als een armoedig kutleven als je niet continue kan feesten, leuke dingen doen, op vakanties en insta momentjes kan creëren voor de likes.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Studenten denken een feest te leven dat is al sinds de jarige 80 niet meer zo. Grow up
Dat heeft het RIVM ook al gedaan. Piek van 400-500 mensen. Ook als dat oploopt naar 600-700 is dat nog steeds veel minder dan zonder vaccins eerder dit jaar.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Voorspellingen zijn dat er op een bepaald moment 60 per dag op de IC komen. Gemiddelde ligduur 14 dagen. Doe het rekenwerk maar.
Er waren nog 91 bedden over toch gisteren?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Gelukkig niet hoor. Er is nog heel veel ruimte op de IC's. Code zwart is totaal niet aan de orde.
Ik heb nu trek in een mandarijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Eerst een QR anders geen snoep maar een mandarijn op je fontanel. Shun!
Misschien is het de angst die erin sluipt.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat heeft het RIVM ook al gedaan. Piek van 400-500 mensen. Ook als dat oploopt naar 600-700 is dat nog steeds veel minder dan zonder vaccins eerder dit jaar.
Waar zie je dat?quote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er waren nog 91 bedden over toch gisteren?
Het begint hoe langer hoe meer op '1984' te lijken; een samenleving in een permanente staat van crisis waarbij burgers angst aangepraat wordt. De enige die die angst kan wegnemen is de overheid wanneer je maar genoeg van je inkomen aan hen afstaat.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Studenten denken een feest te leven dat is al sinds de jarige 80 niet meer zo. Grow up
Expert twitterquote:Op donderdag 11 november 2021 18:21 schreef alpeko het volgende:
Yorick weer bij RTL. Waarom raadplegen ze hem? Sinds wanneer is hij wetenschapper? Student met een hobby. Media is compleet lost. "Het effect van een lockdown?" Laten we het vragen aan een Twitteraar.
Dat is wel een beetje de tendens hier jaquote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Misschien is het de angst die erin sluipt.
Ik dacht dat een user dat gisteren gepost had. Er zijn echt teveel topics doorgegaan om dat terug te zoeken. (quote:
Jep, minder..maar er is ook beduidend minder personeel beschikbaarquote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat heeft het RIVM ook al gedaan. Piek van 400-500 mensen. Ook als dat oploopt naar 600-700 is dat nog steeds veel minder dan zonder vaccins eerder dit jaar.
Fair enough, ik wil je best op je woord geloven hoorquote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat een user dat gisteren gepost had. Er zijn echt teveel topics doorgegaan om dat terug te zoeken. ()
En terechtquote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef LTVDK het volgende:
en daarin nog even benadrukken hoeveel meer IC-capaciteit ze hebben ten opzichte van NL
Fuck Ab.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dan de suggestie van Ab:
[..]
En volgend jaar nog minder personeel.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, minder..maar er is ook beduidend minder personeel beschikbaar
Tja.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, minder..maar er is ook beduidend minder personeel beschikbaar
Naast twitteraar is hij ook pizzabezorger. Hij is een veelzijdig man. Duidelijk een expert.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:21 schreef alpeko het volgende:
Yorick weer bij RTL. Waarom raadplegen ze hem? Sinds wanneer is hij wetenschapper? Student met een hobby. Media is compleet lost. "Het effect van een lockdown?" Laten we het vragen aan een Twitteraar.
quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Fair enough, ik wil je best op je woord geloven hoor.
Dat is een keuze.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En volgend jaar nog minder personeel.
Was he in het verledenquote:Op donderdag 11 november 2021 18:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naast twitteraar is hij ook pizzabezorger. Hij is een veelzijdig man. Duidelijk een expert.
quote:Op donderdag 11 november 2021 15:31 schreef Hankster het volgende:
Alleen een QR voor de dierentuin en het sluiten van de museums kan deze storm nog luwen.
Nouja deels. Er zijn bijv. gisteren 26 mensen overleden. Dat accepteren we dan maar. Terwijl dat natuurlijk ook gedeeltelijk voorkomen had kunnen worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de tendens hier ja. Die angststuip moeten we toch een keer achter ons laten wat betreft corona.
Dan zal Van Ranst wel op vakantie zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:44 schreef LTVDK het volgende:
Het verbaasd me wel dat België zich nergens druk om lijkt te maken terwijl die net zo hard omhoog schieten als wij. Als je dan zo'n bericht over de cijfers leest dan is het een beetje laconiek van 'ja het gaat omhoog, hopelijk stroom de ic niet te vol' https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/ . Vervolgens wel een heel bericht over het record van Nederland en daarin nog even benadrukken hoeveel meer IC-capaciteit ze hebben ten opzichte van NL https://www.vrt.be/vrtnws(...)-tests-in-nederland/
En dan hebben ze daar ook nog zulk soort evenementen momenteelhttps://www.vrt.be/vrtnws(...)al-het-was-druk-maa/
Dat de IC verpleegkundigen volledig uitgepierd zijn?quote:
Dat is natuurlijk niet altijd waar, daar zullen ook mensen tussen zitten die wel gevaccineerd zijn. Niet veel, maar toch.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nouja deels. Er zijn bijv. gisteren 26 mensen overleden. Dat accepteren we dan maar. Terwijl dat natuurlijk ook gedeeltelijk voorkomen had kunnen worden.
For fucks sakequote:Op donderdag 11 november 2021 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Heibel in het kabinet: https://www.volkskrant.nl(...)omt-advies~b80f4160/
Vakministers kunnen het niet uitleggen aan ‘hun’ sectoren. Vanavond weer overleg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |