Het OMT was er zoals de naam het al zegt om de initiële uitbraak te managen. Na 20+ maanden zitten we in compleet ander vaarwater.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens hoor, maar het OMT is daar niet van, het kabinet is demissionaire en in de dagelijkse praktijk lopen we van crisis naar crisis
Ze hadden zo gehoopt op die quick-fix met vaccin, dat ze lekker de winst konden opstrijken en niemand meer vroeg naar de puinhoop die het voorheen al was.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dat is juist helemaal de verkeerde denkwijze. Je moet NU al beginnen aan het plan/werk om dit scenario volgend jaar te voorkomen.
Eigenlijk hadden we er 12 maanden geleden al mee begonnen moeten zijn.
Die vraag parkeren we in de ordermap waar meer van dit soort vragen in zitten met het label 'Dat zien we ooit nog wel eens een keer'.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.
Ze hadden het vooral kunnen voorkomen door veel eerder (of uberhaupt..) iets te doen aan de zorgcapaciteit; door het hebben van een back-up plan. Ze hebben volledig ingezet op vaccins en dat is achteraf toch niet handig gebleken.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
En al dat gezeik en overleg op catshuis hadden ze dus kunnen voorkomen door vorige week al gerichter en beter in te grijpen.
Kansloze week aan tijd verloren.
M'n land moet nu al bezig zijn met de zorg voor het komende coronaseizoen. Haal een bult stevige verpleegkundigen die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar IC-verpleegkunstenaars. Accurate coronatests, snelle beleidsmakers, boostervaccinaties die er de beuk in gooien (á la Pfizer). De Corona is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we deze golf kunnen tegenhouden. Moet je wel zorgmedewerkers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen geen maatregelen meer hebben. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fundamentele vraag is: wat gaan we doen om er voor te zorgen dat de zorg in 2022, 2023 en jaren erna structureel is opgeschaald om structureel meer druk in de wintermaanden aan te kunnen.
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De komende 2 jaren zijn cruciaal.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De komende 2 weken zijn kritisch.
Je zou niet verwachten dat ze in zo’n tokkiewinkel zich niet aan de voorschriften houdenquote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef alpeko het volgende:
Voor mondkapjes is het draagvlak hier bij de Lidl niet zo heel hoog zo te merken. Dat kan nog een hete winter worden dan. Voor twee weken uiteraard. Ik ga op mijn verlanglijstje toch maar iets van een wapen zetten
Hier ook. Heeft het misschien iets te maken met de anonimiteit van de grote stad? Dat je daar in een dorp minder makkelijk mee wegkomt.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het niet. Iedereen doet het hier.
Ik ben ook altijd bang dat ik iets oploop als ik in de Lidl staquote:Op donderdag 11 november 2021 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou niet verwachten dat ze in zo’n tokkiewinkel zich niet aan de voorschriften houden
Gaan we weer groepen wegzetten jaquote:Op donderdag 11 november 2021 17:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou niet verwachten dat ze in zo’n tokkiewinkel zich niet aan de voorschriften houden
Klap in het gezicht.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig wordt dat carnaval wel nog steeds gevierd in kleine groepjes
Als het dan ook nog nut zou hebben...quote:Op donderdag 11 november 2021 17:38 schreef Questular het volgende:
Mondkapje dragen is dan ook wel een kleine (irritante) moeite.
In mijn geval best wel een deurpquote:Op donderdag 11 november 2021 17:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hier ook. Heeft het misschien iets te maken met de anonimiteit van de grote stad? Dat je daar in een dorp minder makkelijk mee wegkomt.
Niet gehoopt. Gerekend.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze hadden zo gehoopt op die quick-fix met vaccin, dat ze lekker de winst konden opstrijken en niemand meer vroeg naar de puinhoop die het voorheen al was.
Met griepje was het al lastig bijbenen.
Dit is toch met qr toegang?quote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wel fijn dat dit weer zo kan in deze Corona-vrije fasequote:Op donderdag 11 november 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wat ze vorige week ook hadden gedaan, dat had je nu nog niet terug gezien in de cijfers.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
En al dat gezeik en overleg op catshuis hadden ze dus kunnen voorkomen door vorige week al gerichter en beter in te grijpen.
Kansloze week aan tijd verloren.
Carnaval, dat is er mis.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is toch met qr toegang?
Wat is er dan mis exact?
Ik dacht in eerste instantie hier (Groningen) dat iedereen zich er 100% aan hield, maar heb sindsdien ook wel wat mensen zonder gezien. Ook wel wat personeel zonder. Denk ook niet dat die geest weer helemaal terug in de fles gaat. Kan me ook niet voorstellen dat een filiaalmanager 's ochtends tegen z'n personeel zegt: "Die mondkapjes, die moeten we koste wat kost handhaven, er komt niemand met een bloot gezicht binnen!"quote:Op donderdag 11 november 2021 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het niet. Iedereen doet het hier.
In dat soort tenten juist niet veilig, dat is bewezen door fieldlabs en tvt. In voetbalstadions of buitenfestivals wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:54 schreef GemMagic het volgende:
Carnaval in Den Bosch is met QR controle en bandjes, dus dat is hoe dan ook veilig. Dat is wetenschappelijk onderzocht door Fieldlabs en TvT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |