SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Mogelijk, maar is wat anders dan wat je net zei (namelijk dat intrinsieke motivatie omgekeerd proportioneel is aan extrinsieke motivatie).quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ik zeg niet dat de wereld zwart/wit is hè, maar het is heel goed mogelijk dat extrinsieke motivatie een negatief effect heeft op intrinsieke motivatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
In 2017/2018 zaten we krap. Verder was de piek van de influenzagriep vrijwel altijd goed te doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van willekeurige griepgolf was ook steeds te hoog in dit land maar opschalen lijkt ze geen goed plan in Den Haag. Zeg jij het maar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Sure, je hebt gelijk ik deponeer het te zwart-wit in het topic. Kan zo werken. Was beter geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mogelijk, maar is wat anders dan wat je net zei (namelijk dat intrinsieke motivatie omgekeerd proportioneel is aan extrinsieke motivatie)."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Betreffende user is een wandelende klok-klepel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ivermectin? Deze pil is gebaseerd op ritonavir toch? Die van Merck is op molnupiravir gebaseerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet te doen is om de piek op te vangen zonder maatregelen, hoe hoog die ook is. Maar op het moment dat het virus endemisch is en een vrij constante druk op de zorg legt van (bijvoorbeeld) 100 IC bedden is dat capaciteit die toegevoegd moet worden aan de basis, anders ben je altijd zorg aan het afschalen. De basishoeveelheid IC-zorg die dan nodig is is dan met 10% toegenomen, er is een virus bij.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In 2017/2018 zaten we krap. Verder was de piek van de influenzagriep vrijwel altijd goed te doen.
Het kan uiteraard zijn dat dat over 10 jaar niet meer nodig is omdat het virus uitgedoofd is, maar tot die tijd is opschalen van de zorg de enige echt duurzame manier naar mijn idee.![]()
65+ populatie is 12% groter dan in 2016, hoe staat het met de IC capaciteit? / aantal FTE op de IC sinds 2016?quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In 2017/2018 zaten we krap. Verder was de piek van de influenzagriep vrijwel altijd goed te doen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Geloof je hier in? Waarom zou het niet totaal wegebben?quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
De basishoeveelheid IC-zorg die dan nodig is is dan met 10% toegenomen, er is een virus bij."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Eens. Zie daarom ook de rest van het bericht dat ik plaatste. Die capaciteit is in de toekomst nodig. Maar gaat deze winter weinig verschil maken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet te doen is om de piek op te vangen zonder maatregelen, hoe hoog die ook is. Maar op het moment dat het virus endemisch is en een vrij constante druk op de zorg legt van (bijvoorbeeld) 100 IC bedden is dat capaciteit die toegevoegd moet worden aan de basis, anders ben je altijd zorg aan het afschalen. De basishoeveelheid IC-zorg die dan nodig is is dan met 10% toegenomen, er is een virus bij.
Het kan uiteraard zijn dat dat over 10 jaar niet meer nodig is omdat het virus uitgedoofd is, maar tot die tijd is opschalen van de zorg de enige echt duurzame manier naar mijn idee.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De populatie ouderen neemt in hoog tempo toe, dus de populatie mensen waarin hun afweersysteem onvoldoende werkt om met het virus om te gaan neemt ook toe.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geloof je hier in? Waarom zou het niet totaal wegebben?
De risicogroep wordt ieder jaar ook groter tenslotte.![]()
Hopelijk de groep die het vaccin neemt ook. En dan ook nog: betere behandelmethodes, betere vaccins etc.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
De risicogroep wordt ieder jaar ook groter tenslotte.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, eens. Hoe kut ik het ook vind, ik zie geen enkele mogelijkheid om de komende winter zonder maatregelen door te komen. Om eerlijk te zijn neem ik dat vooral de politiek kwalijk, dat ze te weinig hebben gedaan om het probleem zo klein mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens. Zie daarom ook de rest van het bericht dat ik plaatste. Die capaciteit is in de toekomst nodig. Maar gaat deze winter weinig verschil maken.
Ik vind het wel belangrijk dat er nu gewerkt wordt aan mogelijkheden om de capaciteit op het niveau dat nodig is te brengen, ook rekening houdend met de vergrijzing e.d.![]()
Je inbox is volquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat valt in het niet bij sommige DM's die ik krijg. Het komt er netjes gezegd op neer dat ik een vieze vuile gore antivaxxer ben die gedeporteerd dient te worden. Of nog beter, gewoon ter plekke dood neer moet vallen.
En dat terwijl ik helemaal geen antivaxxer ben, maar gewoon iemand die reeds een natuurlijke besmetting heeft doorgemaakt en daarom zeg geef mijn vaccin maar aan iemand die het wèl nodig heeft.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Eens. Maar dat is dan niet specifiek aan Covid gerelateerd. Naar mijn idee moeten we heel flink opschalen maar okayz.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
De populatie ouderen neemt in hoog tempo toe, dus de populatie mensen waarin hun afweersysteem onvoldoende werkt om met het virus om te gaan neemt ook toe.
De risicogroep wordt ieder jaar ook groter tenslotte."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Met gif.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik ben dan ook van mening dat we inmiddels vooral in een zorgcrisis zitten, waar de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen. Maatregelen nemen omtrend Covid is dan het eenvoudigste om te doen, omdat dat de instroom het meest omlaag brengt, maar dat lost het probleem niet op.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens. Maar dat is dan niet specifiek aan Covid gerelateerd. Naar mijn idee moeten we heel flink opschalen maar okayz.![]()
Er zit natuurlijk wel een bovengrens aan exponentiële groei en daarmee ook een bovengrens aan benodigde ziekenhuisbedden. Dat zie je ook in de RIVM-modellen, die rekenen ook scenario's door zonder maatregelen en de curves vlakken dan op een gegeven moment ook af.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het onderliggende punt, wat hier continu onderbelicht blijft, is dat je met de huidige exponentiële groei altijd aan het kortste eind trekt, hoe groot je IC-capaciteit ook is.
Uiteindelijk zal het zeker helpen, maar de potentiële ziekenhuisopnames liggen nu nog zo ver boven de grens dat die capaciteit nog niet zo heel relevant is.
Wat onverlet laat dat de druk in de zorg onacceptabel hoog is. Maar het idee dat we daar strenge maatregelen gaan voorkomen? Nee, dat niet.
Het sommetje dat je moet maken om het maximaal aantal benodigde ziekenhuisbedden te berekenen is helemaal niet zo moeilijk. Wat we zeker weten is dat de uitkomst bij een 100% vaccinatiegraad met een effectiviteit van 95% tegen ziekenhuisopname ongeveer een factor 20 lager dan ligt zonder vaccinaties.
Bij de deltavariant en de huidige vaccinatiegraad is het aantal bedden in elk geval nog steeds ontoereikend gebleken. Dat zal ook nog steeds het geval zijn bij een vaccinatiegraad van 100%. Dat is een bittere teleurstelling. Maar dat er nog steeds mensen zijn die denken dat vaccineren "dus" niet helpt is ook wel treurig.![]()
Tja, dat wordt al tien jaar geroepen. Ook getuigen een aantal bronnen die je zelf aangehaald hebt. Ik denk oprecht dat de wil er wel is, en dat er genoeg initiatieven zijn, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het wel belangrijk dat er nu gewerkt wordt aan mogelijkheden om de capaciteit op het niveau dat nodig is te brengen, ook rekening houdend met de vergrijzing e.d.
Het onderwijs en het lerarentekort is ook een tikkende tijdbom. Alleen daar is geen pandemie (of wat het onderwijsequivalent daarvan zou zijn) die dat opeens heel duidelijk kan maken. Voor meer mensen in de zorg is, ironisch genoeg, nu heel veel momentum.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kan je 20 maanden geleden aan beginnen! Goed plan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat we inmiddels vooral in een zorgcrisis zitten, waar de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen. Maatregelen nemen omtrend Covid is dan het eenvoudigste om te doen, omdat dat de instroom het meest omlaag brengt, maar dat lost het probleem niet op."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat vraag ik me serieus af. Ik verwacht (of misschien is 'hoop' een beter woord) dat Portugal een relatief milde winter tegemoet zal gaan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef eentwee het volgende:
Bij de deltavariant en de huidige vaccinatiegraad is het aantal bedden in elk geval nog steeds ontoereikend gebleken. Dat zal ook nog steeds het geval zijn bij een vaccinatiegraad van 100%.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En bij 20/80 verhouding dat er nog 80% in te dammen zou zijn. (mits mits mits)quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef eentwee het volgende:
Het sommetje dat je moet maken om het maximaal aantal benodigde ziekenhuisbedden te berekenen is helemaal niet zo moeilijk. Wat we zeker weten is dat de uitkomst bij een 100% vaccinatiegraad met een effectiviteit van 95% tegen ziekenhuisopname ongeveer een factor 20 lager dan ligt zonder vaccinaties."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Huizen, onderwijs, geneeskundeopleiding.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dat wordt al tien jaar geroepen. Ook getuigen een aantal bronnen die je zelf aangehaald hebt. Ik denk oprecht dat de wil er wel is, en dat er genoeg initiatieven zijn, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.
Het onderwijs en het lerarentekort is ook een tikkende tijdbom. Alleen daar is geen pandemie (of wat het onderwijsequivalent daarvan zou zijn) die dat opeens heel duidelijk kan maken. Voor meer mensen in de zorg is, ironisch genoeg, nu heel veel momentum.
Er zit een numerix fixus op de geneeskunde opleiding........... Als je meer mensen moet opleiden is dat wel je eerste hindernis zeg hey."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik ben bang dat dit maar het begin is. Als de pandemie achter de rug is zitten we nog steeds met grote problemen. Onderwijs, woningtekort, klimaat, etc.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dat wordt al tien jaar geroepen. Ook getuigen een aantal bronnen die je zelf aangehaald hebt. Ik denk oprecht dat de wil er wel is, en dat er genoeg initiatieven zijn, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.
Het onderwijs en het lerarentekort is ook een tikkende tijdbom. Alleen daar is geen pandemie (of wat het onderwijsequivalent daarvan zou zijn) die dat opeens heel duidelijk kan maken. Voor meer mensen in de zorg is, ironisch genoeg, nu heel veel momentum.
Er zullen echt grote veranderingen nodig zijn, die ook impact gaan hebben op inwoners. Dat zat er allemaal al aan te komen, Covid heeft dat probleem alleen naar voren gehaald en zichtbaarder gemaakt.![]()
Portugal is inderdaad wel een interessante casus om te gaan volgen. Maar in Israel is dankzij boosterprikken de crisis ook allang weer voorbij. Daarom des te kwalijker dat het in Nederland nog zo lang gaat duren, voordat we het effect hiervan gaan zien. Het argument dat we beter de vaccins naar Afrika kunnen sturen is in theorie misschien valide, maar dat gebeurt ook niet, ze blijven hier in de koelkast liggen totdat de logistiek weer op poten staat. Het gaat allemaal zo stroperig.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me serieus af. Ik verwacht (of misschien is 'hoop' een beter woord) dat Portugal een relatief milde winter tegemoet zal gaan.![]()
Do not get me started.quote:Tijd voor een great reset.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
Ik ben bang dat dit maar het begin is. Als de pandemie achter de rug is zitten we nog steeds met grote problemen. Onderwijs, woningtekort, klimaat, etc.
Er zullen echt grote veranderingen nodig zijn, die ook impact gaan hebben op inwoners. Dat zat er allemaal al aan te komen, Covid heeft dat probleem alleen naar voren gehaald en zichtbaarder gemaakt.![]()
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat bezwaar heb ik eigenlijk met bijna alles tijdens deze crisis, inclusief maatregelen op de meeste momenten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
Portugal is inderdaad wel een interessante casus om te gaan volgen. Maar in Israel is dankzij boosterprikken de crisis ook allang weer voorbij. Daarom des te kwalijker dat het in Nederland nog zo lang gaat duren, voordat we het effect hiervan gaan zien. Het argument dat we beter de vaccins naar Afrika kunnen sturen is in theorie misschien valide, maar dat gebeurt ook niet, ze blijven hier in de koelkast liggen totdat de logistiek weer op poten staat. Het gaat allemaal zo stroperig.
Als het voor de volksgezondheid absoluut cruciaal is dat een sector dicht gaat wacht je daar niet nog 3 of 4 dagen mee, dan doe je dat aan het einde van die dag of het begin van de volgende dag.
Wanneer je er bang voor bent dat een nieuwe variant van het virus geïmporteerd wordt uit (in dit geval) India stop je alle vluchten uit dat land. Niet 3 of 4 dagen in de toekomst, maar vanaf dat moment.![]()
Dat hele "The Great Reset" waar Schwab voorstander van is lijkt me een hel. Maar dat er echt serieus dingen moeten veranderen, dat kan niet anders.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Do not get me started.
[..]
Tijd voor een great reset.![]()
![]()
Mja, jullie kennen mij als vrijheidsstrijder maar ik ben van mening dat kroegen / clubs nu als eerste weer dicht moeten, 1.5 meter, handjes wassen adviseren.... Restaurants een maximum met afstand weer tussen gasten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het probleem is de immense drang naar oneindige groei. Alles moet maar steeds meer en omhoog. Daar zit een grens aan en die hebben we nu toch wel bereikt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit maar het begin is. Als de pandemie achter de rug is zitten we nog steeds met grote problemen. Onderwijs, woningtekort, klimaat, etc.
Volgens mij moet je dit soort zaken nooit willen pushen maar we worden wel meer en meer een deel economie, maar je ziet het alle extremisten... Ze trekken er net te hard aan.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hele "The Great Reset" waar Schwab voorstander van is lijkt me een hel. Maar dat er echt serieus dingen moeten veranderen, dat kan niet anders."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik ben er alleen bang voor dat we volgend jaar op hetzelfde punt komen met dezelfde discussie. Ik zie ook wel in dat ze het nu niet in een paar dagen voor elkaar krijgen om de capaciteit te verbeteren zodat we er deze winter echt wat aan hebben, maar zolang er geen stappen worden gemaakt op korte termijn kan het volgend jaar ook weer op die manier goed gepraat worden. Terwijl we nu al anderhalf jaar verder zijn. Kortom; tijd dat ze zich niet meer verschuilen achter ''niet in een paar dagen geregeld'' maar echte stappen maken zodat ze dat volgende winter niet wéér hoeven te doen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Hoe kut ik het ook vind, ik zie geen enkele mogelijkheid om de komende winter zonder maatregelen door te komen. Om eerlijk te zijn neem ik dat vooral de politiek kwalijk, dat ze te weinig hebben gedaan om het probleem zo klein mogelijk te maken.
Ik vind het wel belangrijk dat er nu gewerkt wordt aan mogelijkheden om de capaciteit op het niveau dat nodig is te brengen, ook rekening houdend met de vergrijzing e.d.![]()
Inderdaad, dat is bijna onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:03 schreef ludovico het volgende:
Mja, jullie kennen mij als vrijheidsstrijder maar ik ben van mening dat kroegen / clubs nu als eerste weer dicht moeten, 1.5 meter, handjes wassen adviseren.... Restaurants een maximum met afstand weer tussen gasten.
Ik zie nog wel een variant voor me waarbij horeca open kan blijven maar iedereen (dus ook gevaccineerden) moet testen voor toegang. Het liefst met een laagdrempelige test die je op veel locaties kan doen (dus niet 30 minuten moeten reizen voor een PCR test). Eerlijker en effectiever, want dan zal het aantal tests omhoog gaan en worden er meer laag-symptomatische besmettingen ontdekt. En we zijn gelijk af van het polariseren, 2G en de QR-code.![]()
quote:Dag 618, de #zorginfarct editie![]()
![]()
![]()
![]()
Echt zo'n gast die meent populair te zijn en een trucje blijft herhalen. Als een megool die niet kan zingen bij Idols.Go hard or go home![]()
Raak de scholen nog een paar keer goed met maatregelen en de problemen binnen het onderwijs drijven vanzelf naar boven.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het onderwijs en het lerarentekort is ook een tikkende tijdbom. Alleen daar is geen pandemie (of wat het onderwijsequivalent daarvan zou zijn) die dat opeens heel duidelijk kan maken. Voor meer mensen in de zorg is, ironisch genoeg, nu heel veel momentum.![]()
Mja en dan speciale vluchten om NL'ers uit India te halen dus.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat bezwaar heb ik eigenlijk met bijna alles tijdens deze crisis, inclusief maatregelen op de meeste momenten.
Als het voor de volksgezondheid absoluut cruciaal is dat een sector dicht gaat wacht je daar niet nog 3 of 4 dagen mee, dan doe je dat aan het einde van die dag of het begin van de volgende dag.
Wanneer je er bang voor bent dat een nieuwe variant van het virus geïmporteerd wordt uit (in dit geval) India stop je alle vluchten uit dat land. Niet 3 of 4 dagen in de toekomst, maar vanaf dat moment."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
We hebben al een tekort aan zorgpersoneel, hoe wil je dan ook nog eens gaan opschalen. Van - 25000 naar - 40000 mensen ofzo? Er zijn structureel miljarden extra voor ouderenzorg gereserveerd, maar je krijgt gewoon de mensen nietquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:37 schreef chratnox het volgende: [..] Ja? Voor zover tot nu toe te zien wordt dat niet eens serieus geprobeerd.
Nee, je kunt het op de achtergrond regelen zodat er niks gecontroleerd hoeft te worden aan de deurquote:[..] Oh je wil de QR code de verificatie maken dat iemand daadwerkelijk gevaccineerd is en daarmee afdwingen dat iemand zonder QR code nergens toegang meer heeft? Ik heb zo'n vermoeden dat er dan flink wat wetten aangepast moeten worden. [..]Een kind dat besmet is kan zijn ouders besmetten en ja vaccinatie doet de kans op besmettingen dalenquote:Dus de ouders een boete omdat een kind ervoor kiest zich niet te laten vaccineren? Een kind wat bijna geen risico loopt en niet (direct) zorgt voor de grote zorgvraag? Tuurlijk draagt dat kind eraan bij, maar dat kind verantwoordelijk maken voor de gezondheid van iemand anders vind ik best extreem.Ze hebben daar verplichte vaccinaties voor wat wij Rijksvaccinatieprogramma noemen. Precies omdat er niemand kwamquote:Over die vaccinatieplichten in Italië en Frankrijk: Die werken zo goed dat voor een vaccinatie die niet verplicht is geen hond op komt dagen.Griepprik niet perse daar die maar 40-50% effectief is. De rest welquote:Wat denk je wat het zal doen met de bereidheid om de griepprik te halen als je de Covid-vaccinatie verplicht maakt? Of het Rijksvaccinatieprogramma? Of wil je die ook verplichten?En toch ligt er een wetsvoorstel om ongevaccineerde kinderen van de opvang te mogen weren. Èn neemt de vaccinatiegraad elk jaar verder afquote:Zonder verplichting heeft Nederland een ontzettend hoge vaccinatiegraad. Als je nu een plicht instelt is het risico groot dat je die bereidheid helemaal om zeep helpt, met daarbij de bereidheid voor andere vaccinaties.![]()
Op dit moment hebben ze 't excuus dat het kabinet demissionair is (wanneer het ze uitkomt). Nederland heeft zichzelf blijkbaar onsterfelijk belachelijk gemaakt in Glasgow door te pushen op veranderingen bij die klimaattop en daarna zelf te zeggen: "Ja nee wij niet hoor, dat moet ons volgende kabinet beslissen"quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben er alleen bang voor dat we volgend jaar op hetzelfde punt komen met dezelfde discussie. Ik zie ook wel in dat ze het nu niet in een paar dagen voor elkaar krijgen om de capaciteit te verbeteren zodat we er deze winter echt wat aan hebben, maar zolang er geen stappen worden gemaakt op korte termijn kan het volgend jaar ook weer op die manier goed gepraat worden. Terwijl we nu al anderhalf jaar verder zijn. Kortom; tijd dat ze zich niet meer verschuilen achter ''niet in een paar dagen geregeld'' maar echte stappen maken zodat ze dat volgende winter niet wéér hoeven te doen.![]()
Ik vind 'm ook wel geniaal; hoe je als nietsnuttige dwaas zo'n zelfrelevantie kunt veinzen kan ik slechts in afgunst op neerkijken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:08 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Echt zo'n gast die meent populair te zijn en een trucje blijft herhalen. Als een megool die niet kan zingen bij Idols.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Even rapporteren dat het EXTREEM rustig was bij de teststraat.
Van gisteren heb ik nog een rapport openstaan dat wederom niemand een mondkapje droeg bij de AH.
We got this!Go hard or go home![]()
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag.![]()
![]()
Er zijn laatst een paar miljoen van die tests weer vernietigd, maar als er zo met geld wordt gesmeten......quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is bijna onvermijdelijk.
Ik zie nog wel een variant voor me waarbij horeca open kan blijven maar iedereen (dus ook gevaccineerden) moet testen voor toegang. Het liefst met een laagdrempelige test die je op veel locaties kan doen (dus niet 30 minuten moeten reizen voor een PCR test). Eerlijker en effectiever, want dan zal het aantal tests omhoog gaan en worden er meer laag-symptomatische besmettingen ontdekt. En we zijn gelijk af van het polariseren, 2G en de QR-code.
Maar die testjes zijn 20% vals positief geloof ik, dusja..... Iedereen testen gaat ook niet echt. Al doet men het zelf."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het virus komt pas zaterdag weer in actie, geen zorgen. We zijn voorbereid.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:09 schreef Noek het volgende:
Even rapporteren dat het EXTREEM rustig was bij de teststraat.
Van gisteren heb ik nog een rapport openstaan dat wederom niemand een mondkapje droeg bij de AH.
We got this!![]()
Je kan ook beter clini clown worden had ik gelezen dusseh. Dan maar niet op de IC.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:09 schreef devlinmr het volgende:
We hebben al een tekort aan zorgpersoneel, hoe wil je dan ook nog eens gaan opschalen. Van - 25000 naar - 40000 mensen ofzo? Er zijn structureel miljarden extra voor ouderenzorg gereserveerd, maar je krijgt gewoon de mensen niet"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Misschien heel simpel, maar ik sta er niet op te wachten om me voor elk uitje, of winkelbezoek/horecabezoek te laten testen. Heb me niet voor niets gevaccineerd; toch ook wel grotendeels in de hoop dat we dan van het testen en de maatregelen af zouden zijn. Als je je als gevaccineerde ook moet laten testen gaat de vaccinatie bereidheid alleen maar nog verder achteruit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik zie nog wel een variant voor me waarbij horeca open kan blijven maar iedereen (dus ook gevaccineerden) moet testen voor toegang. Het liefst met een laagdrempelige test die je op veel locaties kan doen (dus niet 30 minuten moeten reizen voor een PCR test). Eerlijker en effectiever, want dan zal het aantal tests omhoog gaan en worden er meer laag-symptomatische besmettingen ontdekt. En we zijn gelijk af van het polariseren, 2G en de QR-code.![]()
Ja flikker op met dat kapje maar okay.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Verkoopt iemand nog het virus, 200 euro las ik?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het virus komt pas zaterdag weer in actie, geen zorgen. We zijn voorbereid.
Dat snap ik. Maar het moet dan ook niet verplicht zijn voor winkelbezoek, of bezoek aan doorstroomlocaties. Alleen op plekken waar het mondkapje af moet omdat je gaat consumeren. Als het alternatief is dat de horeca helemaal dicht gaat, dan is dit beter toch?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien heel simpel, maar ik sta er niet op te wachten om me voor elk uitje, of winkelbezoek/horecabezoek te laten testen. Heb me niet voor niets gevaccineerd; toch ook wel grotendeels in de hoop dat we dan van het testen en de maatregelen af zouden zijn. Als je je als gevaccineerde ook moet laten testen gaat de vaccinatie bereidheid alleen maar nog verder achteruit.![]()
Moet wel een gevaarlijk virus zijn zeg dat je het niet voor je eigen gezondheid doet. En ook niet voor die van een ander, gezien je even besmettelijk blijft +-quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien heel simpel, maar ik sta er niet op te wachten om me voor elk uitje, of winkelbezoek/horecabezoek te laten testen. Heb me niet voor niets gevaccineerd; toch ook wel grotendeels in de hoop dat we dan van het testen en de maatregelen af zouden zijn. Als je je als gevaccineerde ook moet laten testen gaat de vaccinatie bereidheid alleen maar nog verder achteruit."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Niet zo bijzonder. Morgen moet het. Vandaag mag het. Zelfs veel mensen die vaak om mondkapjes smeken dragen hem pas als het moet van Rutte.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag.![]()
die variant zie ik toch echt niet, dat is natuurlijk wel waar ongevaccineerden op hopenquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dansen met Janssen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het moet dan ook niet verplicht zijn voor winkelbezoek, of bezoek aan doorstroomlocaties. Alleen op plekken waar het mondkapje af moet omdat je gaat consumeren. Als het alternatief is dat de horeca helemaal dicht gaat, dan is dit beter toch?
Er lopen veel crises door elkaar. En als je de numerus fixus eraf haalt moet je ook wel genoeg opleidingsplekken hebben.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Huizen, onderwijs, geneeskundeopleiding.
Er zit een numerix fixus op de geneeskunde opleiding........... Als je meer mensen moet opleiden is dat wel je eerste hindernis zeg hey.
Het probleem zit 'm overigens niet zozeer in de geneeskundeopleidingen, meer in de verpleegkunde. En daar is (op één instelling na) helemaal geen numerus fixus.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als je als gevaccineerde ook moet testen voor de horeca kun je beter meteen alles dicht doen want dan komt er geen hont meer.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
die variant zie ik toch echt niet, dat is natuurlijk wel waar ongevaccineerden op hopen![]()
Toch hoop ik dat enkele users hier het nu al dragen. De mensen die er zoveel heil inzien. Anders loop je wel matig te doen hier.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder. Morgen moet het. Vandaag mag het. Zelfs veel mensen die vaak om mondkapjes smeken dragen hem pas als het moet van Rutte.Go hard or go home![]()
Tja, dat is precies hetzelfde als wat ik eerder in dit topic zei. Dit kabinet denkt dat het door een zak geld ertegenaan te smijten opgelost is. Als je overbodige administratieve taken weghaalt zorgt dat ook voor additionele capaciteit. Maargoed, als je niet begint los je het nooit op.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
We hebben al een tekort aan zorgpersoneel, hoe wil je dan ook nog eens gaan opschalen. Van - 25000 naar - 40000 mensen ofzo? Er zijn structureel miljarden extra voor ouderenzorg gereserveerd, maar je krijgt gewoon de mensen nietWanneer moet iemand dan zijn QR code tonen?quote:Nee, je kunt het op de achtergrond regelen zodat er niks gecontroleerd hoeft te worden aan de deurMijn kinderen besmetten mij minimaal 12 keer per jaar doordat het bij het kinderdagverblijf stikt van de luchtwegvirussen. Dat neem ik ze echter niet kwalijk, daar kunnen zij niets aan doen.quote:Een kind dat besmet is kan zijn ouders besmetten en ja vaccinatie doet de kans op besmettingen dalenEn dat probleem hebben wij dus niet. Ons Rijksvaccinatieprogramma zit zo rond de 95%quote:Ze hebben daar verplichte vaccinaties voor wat wij Rijksvaccinatieprogramma noemen. Precies omdat er niemand kwamDus de effectiviteit van een vaccin bepaalt of je 'm wel of niet wil verplichten? Ik denk persoonlijk dat door het te verplichten minder en minder mensen zullen komen voor de griepprik waardoor je die op een gegeven moment ook moet verplichten om het griepseizoen ongeschonden door te komen.quote:Griepprik niet perse daar die maar 40-50% effectief is. De rest wel.Er is een reden dat die al 3 jaar geleden ingediend is en niet doorgevoerd is.quote:En toch ligt er een wetsvoorstel om ongevaccineerde kinderen van de opvang te mogen weren. Èn neemt de vaccinatiegraad elk jaar verder af![]()
Zou het echt puur door de boosterprikken komen? De vaccinatiegraad is daar veel lager dan in menig Europees land. Lijkt me sterk dat die daling puur toe te schrijven is aan de boosters.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:00 schreef eentwee het volgende:
Maar in Israel is dankzij boosterprikken de crisis ook allang weer voorbij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Er is nog een ander alternatief: eerst eens ingrijpen op de echt pijnlijke plekken. Richt je op de plekken waar veel ongevaccineerden komen. Denk aan kerken, etc. Ik zou niet weten waarom we überhaupt na moeten denken over de sluiting van de horeca.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het moet dan ook niet verplicht zijn voor winkelbezoek, of bezoek aan doorstroomlocaties. Alleen op plekken waar het mondkapje af moet omdat je gaat consumeren. Als het alternatief is dat de horeca helemaal dicht gaat, dan is dit beter toch?![]()
En dan weer als volk gaan zeuren dat er per decreet beslist wordt vanuit Den Haag?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
Wanneer je er bang voor bent dat een nieuwe variant van het virus geïmporteerd wordt uit (in dit geval) India stop je alle vluchten uit dat land. Niet 3 of 4 dagen in de toekomst, maar vanaf dat moment.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Voor de horeca zelf wss beter als het wél druk is om íéts te kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je als gevaccineerde ook moet testen voor de horeca kun je beter meteen alles dicht doen want dan komt er geen hont meer.
Het aantal dagen dat ze open zijn kan je ook inperken?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zo heb ik een collega die halve dagen werkt vanwege corona.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het virus komt pas zaterdag weer in actie, geen zorgen. We zijn voorbereid.
Dat snap ik wel, rond 12:00 uur komt het virus altijd bij ons binnen wandelen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mijn post was deels cynisch bedoeld dat men een pil heeft dat een reddingspil zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ivermectin? Deze pil is gebaseerd op ritonavir toch? Die van Merck is op molnupiravir gebaseerd.
Basaal hebben de generiek antivirale medicijnen allemaal het doel om de virusreplicatie in een cel af te remmen of het (ook daarin) te blokkeren. Ivermectin is dan op een net ander accent actief dan ritovanir dat (ver gezocht) net wat beter zou helpen om te voorkomen dat virus (w.o. SARS-Cov-2) zich kan inhechten op cellen. Niet besmet = dan niet ziek(er worden).
Puur chemisch lijkt de pil van Pfier meer een doorontwikkeling van "boceprevir" (ik lees) dat dan de enzymen afbreekt die nodig zijn voor o.a. virusreplicatie of hier bv de hechting.
Op welke en tussen welke aminozuren precies wordt afgeknipt, wordt dan een specifiek kenmerk van een generieke virusremmer. Dat een bepaalde pil effect heeft op/bij Covid19 bestrijding is ook afhankelijk wat de persoon in kwestie nog meer heeft.
Los van alles, prima ontwikkelingen die net al vaccins kunnen bijdragen in terugdringen van gevolgen. Het zijn echter imo op zichzelf geen oplossingen. Sws kunnen we gaan rekenen op meer pop/pushups van veelbelovende middelen en methoden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Tja, dat hoort er dan maar bij. Toen de Britse variant de kop op stak kregen wij heftige maatregelen op ons dak en tegelijkertijd werden (particuliere) vluchten vanuit het VK een paar dagen later pas gesloten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan weer als volk gaan zeuren dat er per decreet beslist wordt vanuit Den Haag?![]()
Daar heb ik het natuurlijk ook gedeeltelijk voor gedaan. Vooral de bescherming van anderen; ik twijfelde vooraf vooral omdat ik nog jong ben en in goede gezondheid verkeer. En hoe irrationeel het ook wel niet was; ik twijfelde over de werking/bij effecten van het vaccin. De hoop om van de maatregelen af te zijn (en het testen overal) heeft me uiteindelijk over de streep geholpen - en daarin ben ik echt niet de enige geweest. Helemaal als ze in willen gaan zetten op boosters....moeten ze nu niet die vaccinatiebereidheid nog verder beschadigen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet wel een gevaarlijk virus zijn zeg dat je het niet voor je eigen gezondheid doet. En ook niet voor die van een ander, gezien je even besmettelijk blijft +-![]()
Moet je wel het koffie apparaat en de toiletten vaak schoonmaken...quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo heb ik een collega die halve dagen werkt vanwege corona.
Dat snap ik wel, rond 12:00 uur komt het virus altijd bij ons binnen wandelen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
ZORGINFARCTquote:
Aantal nieuwe opnames op de Kliniek lijkt op een toppunt te zitten, das op zich wel goed nieuws. De IC's stijgen nog even door maar die zouden dat patroon moeten gaan volgen.
Ergens heb ik het idee dat de stijgende besmettingen vooral onder gevaccineerden plaatsvinden die zich nu weer laten testen.Makkelijk eerste![]()
Niet echt, het virus is altijd al gevaarlijk geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag.
Mondkapjes is geen wondermiddel meer een bijdrage aan het geheel van maatregelen zoals, 1,5 meter, handen wassen, je laten testen bij klachten, thuiswerken en natuurlijk je gezond verstand gebruiken.![]()
Why geen oplossing?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:19 schreef Vallon het volgende:
Los van alles, prima ontwikkelingen die net al accins kunnen bijdragen in terugdringen van gevolgen. het zijn echter imo op zichzelf geen oplossingen. Ssws kunenn we gaan rekenen op meer pop/pushups van veelbelovende middelen en methoden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je wel het koffie apparaat en de toiletten vaak schoonmaken...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Voor hele fragiele mensen en ook af en toe met mensen die gewoon enorm veel botte pech hebben.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef Newsworld het volgende:
Niet echt, het virus is altijd al gevaarlijk geweest."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Voor grote evenementen testen kan evt nog, maar voor kleinschalige zaken verplicht testen is de doodsteek ja.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je als gevaccineerde ook moet testen voor de horeca kun je beter meteen alles dicht doen want dan komt er geen hont meer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Anders raak je toch sowieso gewoon een keer besmet. Op kantoor.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
https://www.news-medical.(...)OVID-19-vaccine.aspxBest interessant.quote:The results show that, compared with individuals who received only two doses five months prior, individuals who received three doses of the vaccine (7 days or more after the third dose) had 93% lower risk of COVID-19-related hospitalization, 92% lower risk of severe COVID-19 disease, and 81% lower risk of COVID-19-related death. Vaccine effectiveness was found to be similar for different sexes, age groups (ages 40-69 and 70+) and number of comorbidities.
Flinke sample ook:quote:Researchers reviewed data from 728,321 individuals aged 12 or above who had received the third dose of the BNT162b2 vaccine. These individuals were carefully matched 1:1 with 728,321 individuals who had received only two shots of the BNT162b2 vaccine at least five months prior.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik snap dat testen door gevaccineerden niet; heb je klachten, blijf je thuis. Laat je desnoods, voor de zekerheid, testen als je weer beter bent.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
ZORGINFARCT
Aantal nieuwe opnames op de Kliniek lijkt op een toppunt te zitten, das op zich wel goed nieuws. De IC's stijgen nog even door maar die zouden dat patroon moeten gaan volgen.
Ergens heb ik het idee dat de stijgende besmettingen vooral onder gevaccineerden plaatsvinden die zich nu weer laten testen.
Veel beter voor de cijfers.![]()
Wat de afgelopen 10-15 jaar gedaan is is de ligduur verkorten en veel meer poliklinische operaties.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat is precies hetzelfde als wat ik eerder in dit topic zei. Dit kabinet denkt dat het door een zak geld ertegenaan te smijten opgelost is. Als je overbodige administratieve taken weghaalt zorgt dat ook voor additionele capaciteit. Maargoed, als je niet begint los je het nooit op.
Lag je vroeger na een heupoperatie 5 dagen in het ziekenhuis, dan is dat nu 0
Daardoor heb je minder bedden nodig en kan je je personeel ergens anders inzetten.
Laten we eens beginnen met iedereen vaccineren tegen covid.
Dit geeft meteen resultaat en zou nu betekenen dat je ~70% minder mensen op de IC zou hebben liggen, wat de druk op het personeel verminderd en dus minder ziekmeldingen betekend
Er een bak personeel tegenaan gooien heeft geen enkele zin als je de instroom niet beperkt.Niet. Ik gaf het als gekscherend voorbeeld.quote:[..]
Wanneer moet iemand dan zijn QR code tonen?
Als je gewoon een verplichting hebt kun je gewoon mensen oproepen, ben je gevaccineerd krijg je een vinkje, zo niet dan krijg je automatisch een boete.
Heeft je arts besloten dat je niet gevaccineerd kan worden dan krijg je ook een vinkje achter je naam.Klopt, maar daar gaan ook kinderen heen die niet tegen polio of mazelen zijn gevaccineerd, in combinatie met babies die nog niet gevaccineerd mogen worden is dat vragen om problemenquote:[..]
Mijn kinderen besmetten mij minimaal 12 keer per jaar doordat het bij het kinderdagverblijf stikt van de luchtwegvirussen. Dat neem ik ze echter niet kwalijk, daar kunnen zij niets aan doen.
[..]vergeet het maar... 90% en een beetje. Gelukkig na jaren van daling eindelijk weer een kleine stijgingquote:En dat probleem hebben wij dus niet. Ons Rijksvaccinatieprogramma zit zo rond de 95%
https://rijksvaccinatiepr(...)rland%202020_V03.pdfNeuh, de doelgroep van de griepprik is nog van de oude stempel.quote:[..]
Dus de effectiviteit van een vaccin bepaalt of je 'm wel of niet wil verplichten? Ik denk persoonlijk dat door het te verplichten minder en minder mensen zullen komen voor de griepprik waardoor je die op een gegeven moment ook moet verplichten om het griepseizoen ongeschonden door te komen.Ja de eerste kamer is ernstig traag en er zitten teveel Christenwappiesquote:[..]
Er is een reden dat die al 3 jaar geleden ingediend is en niet doorgevoerd is.![]()
Vandaar dat er zoveel sporters zijn overleden aan de gevolgen vanquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor hele fragiele mensen en ook af en toe met mensen die gewoon enorm veel botte pech hebben.
hele fragiele mensen
Sterkste Man-finalist overlijdt aan corona, ook zoon (27) in coma: 'Niet te bevatten'
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-bevatten~ac9efd6a/![]()
Maar zijn de populaties te vergelijken met elkaar? Is het een random sample waarin men een booster krijgt of niet, of is de populatie die een booster aangeboden krijgt anders?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.news-medical.(...)OVID-19-vaccine.aspx
[..]
Best interessant.
Flinke sample ook:
[..]
Wordt kritisch, wees als een wetenschapper.
Interessant. Het gaat dus met 93% omlaag van de 98% dat het al omlaag was gegaan daarvoor? Dus van 0,001 naar 0,0002 ofzo bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.news-medical.(...)OVID-19-vaccine.aspx
[..]
Best interessant.
Flinke sample ook:
[..]
Dit stuk is vooral interessant naar mijn mening:Opzich logisch, aangezien je weer (actieve) anti-stoffen hebt, maar dat lijkt mij het grootste voordeel. Dat zal een groot effect op de R hebben.quote:The study also included a population-level analysis which found that infection rates began to drop for each age group 7-10 days after that age group became eligible for the third dose.![]()
Situatie vrijdag 29 OktoberIk zet in op 10,5k besmettingen straks.quote:- 7.389 nieuw gemelde positieve testen
- 149 nieuwe ziekenhuisopnames
- 26 nieuwe IC-opnames
- 13 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Heb je daar een statistische onderbouwing voor?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:26 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Vandaar dat er zoveel sporters zijn overleden aan de gevolgen van"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ach, in onze competitie zijn in de eerste zes speelrondes pas 2 potjes uitgevallen. Dan stelt die vent maar wat jeugdspelers op.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit zou toch wel echt heel zuur zijn.![]()
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit zou toch wel echt heel zuur zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mag het niet hopen zeg.. ik snap het sentiment wel dat dit onuitvoerbaar is. Ik hoop dat clubs er massaal schijt aan hebben eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit zou toch wel echt heel zuur zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het heeft ook wel een hoog tekentafel-niveau. Die QR-verplichting bij kleedkamers en toiletten bijvoorbeeld, wie bedenkt zoiets?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag het niet hopen zeg.. ik snap het sentiment wel dat dit onuitvoerbaar is. Ik hoop dat clubs er massaal schijt aan hebben eigenlijk.![]()
Dan zou ik ook iets kritischer worden op je eigen onderzoeksvermogen, want het antwoord van je vragen vind je als je op de link had geklikt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar zijn de populaties te vergelijken met elkaar? Is het een random sample waarin men een booster krijgt of niet, of is de populatie die een booster aangeboden krijgt anders?
Wordt kritisch, wees als een wetenschapper.![]()
De instroom gaat alleen maar groeien met meer en meer welstandsziektes (= ernstig overgewicht etc) en vergrijzing. Ik ben het met je eens dat de instroom beperkt moet worden, maar er wordt tot nu toe telkens gezegd dat Covid een blijvertje is. Je moet er dus iets mee.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat de afgelopen 10-15 jaar gedaan is is de ligduur verkorten en veel meer poliklinische operaties.
Lag je vroeger na een heupoperatie 5 dagen in het ziekenhuis, dan is dat nu 0
Daardoor heb je minder bedden nodig en kan je je personeel ergens anders inzetten.
Laten we eens beginnen met iedereen vaccineren tegen covid.
Dit geeft meteen resultaat en zou nu betekenen dat je ~70% minder mensen op de IC zou hebben liggen, wat de druk op het personeel verminderd en dus minder ziekmeldingen betekend
Er een bak personeel tegenaan gooien heeft geen enkele zin als je de instroom niet beperkt.Ik denk dat je de complexiteit onderschat, maargoed.quote:Niet. Ik gaf het als gekscherend voorbeeld.
Als je gewoon een verplichting hebt kun je gewoon mensen oproepen, ben je gevaccineerd krijg je een vinkje, zo niet dan krijg je automatisch een boete.
Heeft je arts besloten dat je niet gevaccineerd kan worden dan krijg je ook een vinkje achter je naam.Heel eerlijk? Een vaccinatieplicht voor de kinderopvang kan ik me ergens nog wel in vinden omdat mijn kinderen misschien nog niet gevaccineerd kunnen worden voor die ziekte. Maar daar zit het verschil naar mijn mening, die kinderen hebben geen manier zichzelf te beschermen, dat heeft iemand die in een risicogroep valt wel.quote:Klopt, maar daar gaan ook kinderen heen die niet tegen polio of mazelen zijn gevaccineerd, in combinatie met babies die nog niet gevaccineerd mogen worden is dat vragen om problemen
Een vaccinatieplicht invoeren zodat je een hele kleine groep die zich niet kan laten vaccineren beschermen vind ik wel heftig, zeker aangezien er ook andere mogelijkheden zijn voor die groep. Als er dan ook nog medicijnen komen is het risico nog kleiner en zou een plicht geen issue moeten zijn.Nouja, dat verschilt per regio. Veel regio's zitten in de 95% en een aantal regio's (de bible belt is hier wel zichtbaar) zit een stuk lager.quote:vergeet het maar... 90% en een beetje. Gelukkig na jaren van daling eindelijk weer een kleine stijging
https://rijksvaccinatiepr(...)rland%202020_V03.pdfDe doelgroep van de griepprik wordt ieder jaar groter.quote:Neuh, de doelgroep van de griepprik is nog van de oude stempel.Tja, deze was wat onnodig.quote:Ja de eerste kamer is ernstig traag en er zitten teveel Christenwappies![]()
Mja sorry ik word iedere keer teleur gesteld als ik ga lezen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou ik ook iets kritischer worden op je eigen onderzoeksvermogen, want het antwoord van je vragen vind je als je op de link had geklikt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
't Is meer een consequentie van 'alles wat binnen is wordt QR'.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het heeft ook wel een hoog tekentafel-niveau. Die QR-verplichting bij kleedkamers en toiletten bijvoorbeeld, wie bedenkt zoiets?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Sommigen mensen moeten werken. Dat snap je niet?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap dat testen door gevaccineerden niet; heb je klachten, blijf je thuis. Laat je desnoods, voor de zekerheid, testen als je weer beter bent.
Veel beter voor de cijfers.
Testen als je weer beter bent.. Why..?!Go hard or go home![]()
Omdat je iedere keer leest dat het vaccin stiekem best wel goed werkt?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja sorry ik word iedere keer teleur gesteld als ik ga lezen.
Ik vond wel dat Rutte er heel makkelijk overheen stapte. "Ja QR voor buitensport is weg, maar logischerwijs is ie wel terug als je de kleedkamer of toilet in wil"quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is meer een consequentie van 'alles wat binnen is wordt QR'.
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het überhaupt uit te voeren was.![]()
Nee omdat het onderzoek gewoon niet goed is of verkeerd geinterpreteerd wordt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je iedere keer leest dat het vaccin stiekem best wel goed werkt?
Maar ik heb het eerste stuk gelezen ziet er goed uit, individuals worden "gematched" dus dat is de methode om te zorgen voor verdere homogeniteit tussen de groepen (ceteris paribus).
Dusseh, lekker boosteren joh, veel plezierKan die 20% gevaccineerden op de IC weer naar beneden.
Het interesseert hem ook geen fuck of het uitvoerbaar is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond wel dat Rutte er heel makkelijk overheen stapte. "Ja QR voor buitensport is weg, maar logischerwijs is ie wel terug als je de kleedkamer of toilet in wil"
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het überhaupt uit te voeren was.![]()
Inderdaad, soms ontkom je niet aan rechtlijnigheid qua maatregelen, maar dit slaat nergens op. En dan wel vrolijk zeggen "we gooien er 45 miljoen tegenaan.."quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond wel dat Rutte er heel makkelijk overheen stapte. "Ja QR voor buitensport is weg, maar logischerwijs is ie wel terug als je de kleedkamer of toilet in wil"
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het überhaupt uit te voeren was.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het hoeft ook niet uitvoerbaar te zijn voor het doel. Dit is slechts een noodzakelijk tussenstapje.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het überhaupt uit te voeren was.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
De vraag is of het erg is als de controle matig is. Van alle 'door rood rijders' zal misschien 1%(?) gepakt worden. Dat betekent niet gelijk dat het verbod daarop zinloos is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het überhaupt uit te voeren was.
Daarnaast vraag ik me af of het niet makkelijker is een generieke maatregel te nemen. Anders krijg je weer allemaal gezeik met teams die dan maar in de kleedkamer gaan feesten, of dat opeens een deel van de kantine ingericht wordt als 'kleedkamer'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Smijt die 45 miljoen lekker tegen de loonkosten in de zorg.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, soms ontkom je niet aan rechtlijnigheid qua maatregelen, maar dit slaat nergens op. En dan wel vrolijk zeggen "we gooien er 45 miljoen tegenaan.."
In Nederland werkten in 2020 circa 1,4 miljoen mensen in de sector zorg en welzijn.
iedereen 40 euro erbij."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat het hem niet interesseert geloof ik direct, maar Grapperhaus zit er ook bij. Het werd tijdens dat debat als een mooi toneelstukje gebracht, dat de Jonge en Grapperhaus even serieus in conclaaf waren met elkaar of dit eraf kon.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het interesseert hem ook geen fuck of het uitvoerbaar is.![]()
Vwb je welstandsziektes, eens, maar is niet aan de orde voor deze discussie. Het is ook niet alsof daar niks aan gedaan wordt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
De instroom gaat alleen maar groeien met meer en meer welstandsziektes (= ernstig overgewicht etc) en vergrijzing. Ik ben het met je eens dat de instroom beperkt moet worden, maar er wordt tot nu toe telkens gezegd dat Covid een blijvertje is. Je moet er dus iets mee.
Laten we hopen dat covid muteert tot een verkoudheid net als andere corona virussen. Anders voorzie ik een flinke daling in levensverwachting. Op zich ook niet verkeerd, kan de pensioenleeftijd ook weer terug naar 65Ik denk dat het niet moeilijker hoeft te zijn dan de APK van je auto. Daar krijg je ook automatisch een brief van de vrienden in Leeuwarden vanquote:[..]
Ik denk dat je de complexiteit onderschat, maargoed.En wij hebben als samenleving de morele plicht alles wat redelijk is te doen om de risicogroep te helpen. Vaccineren is dan toch wel het meest eenvoudig wat je kunt doen.quote:[..]
Heel eerlijk? Een vaccinatieplicht voor de kinderopvang kan ik me ergens nog wel in vinden omdat mijn kinderen misschien nog niet gevaccineerd kunnen worden voor die ziekte. Maar daar zit het verschil naar mijn mening, die kinderen hebben geen manier zichzelf te beschermen, dat heeft iemand die in een risicogroep valt wel.Ik wil ook geen vaccinatieplicht. Maar ik wil ook geen QR codes, mondkapjes en weet ik het wat voor maatregelen omdat 15% van de bevolking weigert zich te laten vaccineren.quote:Een vaccinatieplicht invoeren zodat je een hele kleine groep die zich niet kan laten vaccineren beschermen vind ik wel heftig, zeker aangezien er ook andere mogelijkheden zijn voor die groep. Als er dan ook nog medicijnen komen is het risico nog kleiner en zou een plicht geen issue moeten zijn.Laat ik daar nou net wonen, maar desalniettemin was er een trend onder de groenlinkserige natuurfreaks die vinden dat vaccins autisme veroorzaken of je immuunsysteem om zeep helpen, of natuurlijke immuniteit beter vinden etc etc. met als gevolg een dalende vaccinatiegraad ook onder de bakfietsgeneratie in de grachtengordelquote:[..]
Nouja, dat verschilt per regio. Veel regio's zitten in de 95% en een aantal regio's (de bible belt is hier wel zichtbaar) zit een stuk lager.De groep als in de hoeveelheid mensen of de groep als in de leeftijdscategorie? Ik neem aan dat eerste gezien de vergrijzing.quote:[..]
De doelgroep van de griepprik wordt ieder jaar groter.Nee, is een feitquote:[..]
Tja, deze was wat onnodig.![]()
Voor de overheid wellicht niet, maar de ondernemers hebben een nieuw zwaard van damocles boven hun nek hangen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De vraag is of het erg is als de controle matig is. Van alle 'door rood rijders' zal misschien 1%(?) gepakt worden. Dat betekent niet gelijk dat het verbod daarop zinloos is.
Daarnaast vraag ik me af of het niet makkelijker is een generieke maatregel te nemen. Anders krijg je weer allemaal gezeik met teams die dan maar in de kleedkamer gaan feesten, of dat opeens een deel van de kantine ingericht wordt als 'kleedkamer'.
Zij moeten extra vrijwilligers inzetten bij de kleedkamers en kantines om te controleren want als ze het niet doen kunnen ze gesloten worden voor een periode.
De overheid is niet degene die de controle doet, ze stellen de eis dat de ondernemers de controle doen. Dan is of het realistisch uitvoerbaar is een belangrijke factor.![]()
Gaat er om dat ze volgende week kunnen zeggen dat de naleving van de maatregelen (zeer) matig is, waardoor ze een argument hebben om strengere maatregelen door te voeren.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De vraag is of het erg is als de controle matig is. Van alle 'door rood rijders' zal misschien 1%(?) gepakt worden. Dat betekent niet gelijk dat het verbod daarop zinloos is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Een tijdje terug kreeg ik bij een club een bandje. Lijkt me een prima alternatief. Iedereen met een bandje is gescand en mag overal naar binnen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
Zij moeten extra vrijwilligers inzetten bij de kleedkamers en kantines om te controleren want als ze het niet doen kunnen ze gesloten worden voor een periode.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
We volgen milde maatregelen niet op, dus voeren we strenge maatregelen in en verwachten we dat die wel worden opgevolgd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat er om dat ze volgende week kunnen zeggen dat de naleving van de maatregelen (zeer) matig is, waardoor ze een argument hebben om strengere maatregelen door te voeren.![]()
corrigeer me als ik het verkeerd heb. Maar was dat niet omdat de 2e kamer dat wil? Originele plan was toch check bij aankomst op het terrein?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
'het was wederom veel te druk in de parken'quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We volgen milde maatregelen niet op, dus voeren we strenge maatregelen in en verwachten we dat die wel worden opgevolgd.blablablabla![]()
Als je zo graag wilt stoppen, trek je terug uit de competitie ipv de rest van Nederland op te zadelen met je gezanik.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit zou toch wel echt heel zuur zijn.![]()
Dat ligt er maar net aan, als ze zaken gaan verbieden of sluiten kunnen we daar weinig tot niets aan doen en heeft het wel effect (zo is gebleken bij eerdere golven).quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We volgen milde maatregelen niet op, dus voeren we strenge maatregelen in en verwachten we dat die wel worden opgevolgd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
QR als je je hond wilt uitlaten lijkt me de oplossingquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
'het was wederom veel te druk in de parken'![]()
En bij mijn fitnessclub kan ik (eenmalig) langs de balie gaan om mijn coronacheck te laten zien en daarna hoef ik dat nooit meer te doen, omdat het dan in de toegangsapp verwerkt is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een tijdje terug kreeg ik bij een club een bandje. Lijkt me een prima alternatief. Iedereen met een bandje is gescand en mag overal naar binnen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het is een redelijk terechte - zij het ietwat overtrokken - reactie op dit absurde beleid.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je zo graag wilt stoppen, trek je terug uit de competitie ipv de rest van Nederland op te zadelen met je gezanik.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lockdown komt er denk ik alleen als 2G niet haalbaar blijkt. Hoewel het maar de vraag is of 2G voldoende afremt, want in Duitsland gaat het nu ook niet echt lekker.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zou hij ooit van proportionaliteit hebben gehoord?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Overigens kan er wel lacherig gedaan worden over de QR-check, maar vooralsnog is dat een poging om dingen juist open te houden. Zonder zo'n pas zouden de sectoren waarschijnlijk allang weer (deels) gesloten zijn.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Helaas beschikken zeer veel clubs en verenigingen niet over dergelijke technieken. Die hebben amper genoeg mensen om een bal op te pompen of een biertje te tappen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En bij mijn fitnessclub kan ik (eenmalig) langs de balie gaan om mijn coronacheck te laten zien en daarna hoef ik dat nooit meer te doen, omdat het dan in de toegangsapp verwerkt is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die welstandsziektes zorgen ook voor druk op de zorg. Ik hoop met je mee dat het muteert tot een verkoudheid. Tot die tijd zullen we toch wat moetenquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vwb je welstandsziektes, eens, maar is niet aan de orde voor deze discussie. Het is ook niet alsof daar niks aan gedaan wordt.
Laten we hopen dat covid muteert tot een verkoudheid net als andere corona virussen. Anders voorzie ik een flinke daling in levensverwachting. Op zich ook niet verkeerd, kan de pensioenleeftijd ook weer terug naar 65De APK van je auto is geen bijzonder persoonsgegeven. Er zullen echt flink wat wetten op de schop moeten om dat te kunnen doen.quote:Ik denk dat het niet moeilijker hoeft te zijn dan de APK van je auto. Daar krijg je ook automatisch een brief van de vrienden in Leeuwarden vanIk vind het een lastige. Als mensen een voor henzelf moverende reden hebben om zich niet te laten vaccineren (bijv geloof) kom je wel in een heel grijs gebied.quote:En wij hebben als samenleving de morele plicht alles wat redelijk is te doen om de risicogroep te helpen. Vaccineren is dan toch wel het meest eenvoudig wat je kunt doen.15% weigert zich niet te laten vaccineren, daar zit een kleine groep in die weigert. MinVWS denkt zelf ook dat de vaccinatiegraad nog met ~5% omhoog kan door beter in te zetten op het bereiken van de groepen die nu ondervertegenwoordigd zijn.quote:Ik wil ook geen vaccinatieplicht. Maar ik wil ook geen QR codes, mondkapjes en weet ik het wat voor maatregelen omdat 15% van de bevolking weigert zich te laten vaccineren.Ik ook, denk wel een ander stuk van de bible belt, veel groenlinkerige natuurfreaks hebben we hier niet. Wel een bovengemiddeld hoog aantal grijze duiven en een gigantische geboortegolfquote:Laat ik daar nou net wonen, maar desalniettemin was er een trend onder de groenlinkserige natuurfreaks die vinden dat vaccins autisme veroorzaken of je immuunsysteem om zeep helpen, of natuurlijke immuniteit beter vinden etc etc. met als gevolg een dalende vaccinatiegraad ook onder de bakfietsgeneratie in de grachtengordelJa, de eerste.quote:De groep als in de hoeveelheid mensen of de groep als in de leeftijdscategorie? Ik neem aan dat eerste gezien de vergrijzing.Er zitten veel Christelijke partijen in ja, ik vond christenwappies wat onnodig.quote:Nee, is een feit![]()
Bij geavanceerd en bewijs van herstel wel , maar bij testen krijg je steeds een andere QR code dacht ik.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En bij mijn fitnessclub kan ik (eenmalig) langs de balie gaan om mijn coronacheck te laten zien en daarna hoef ik dat nooit meer te doen, omdat het dan in de toegangsapp verwerkt is.![]()
Ja, als dat vrijwillig gaat.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:43 schreef devlinmr het volgende:
En wij hebben als samenleving de morele plicht alles wat redelijk is te doen om de risicogroep te helpen. Vaccineren is dan toch wel het meest eenvoudig wat je kunt doen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat snap ik, maar het punt is dat er vaak meer mogelijk is dan een houding van 'nee, kan niet'.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helaas beschikken zeer veel clubs en verenigingen niet over dergelijke technieken. Die hebben amper genoeg mensen om een bal op te pompen of een biertje te tappen.
En uiteindelijk is de vraag niet zozeer of er gescand wordt, maar of er niet te veel mensen door de mazen van het net kruipen. En dan ben je wat mij betreft gewoon een lul, als je je eigen (voetbal)club zo probeert te naaien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee. De tweede kamer wilde geen QR bij (buiten)sportterreinen. Het compromis was dat die er bij buitensporten af ging, maar zodra je naar binnen loopt de kleedkamer oid in je 'm moet laten zien.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
corrigeer me als ik het verkeerd heb. Maar was dat niet omdat de 2e kamer dat wil? Originele plan was toch check bij aankomst op het terrein?![]()
Ja, de QR is nu de heilige graal. Gaat snel zo na al die vaccins. Zonder vaccins hadden ze/we toch al lang weer moeten sluiten? We zijn gered!Go hard or go home![]()
Geen idee of en hoe ze dat onderscheid gaan maken bij mijn fitnessclub.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:49 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Bij geavanceerd en bewijs van herstel wel , maar bij testen krijg je steeds een andere QR code dacht ik.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat zou kunnen. De voetbalclubs die hier in de buurt zitten hebben 3 ingangen op normale dagen. Die zullen ze dan moeten sluiten of meer controleurs neerzetten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een tijdje terug kreeg ik bij een club een bandje. Lijkt me een prima alternatief. Iedereen met een bandje is gescand en mag overal naar binnen.
Punt is natuurlijk vooral dat het wel relevant is hoe haalbaar iets is, maar dat het kabinet dat niets uit lijkt te maken.![]()
Maar als hij dit denkt dan slaat het toch nergens op dat de horeca open is en er niet maximaal thuis gewerkt wordt?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zou hij ooit van proportionaliteit hebben gehoord?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wordt er dan in de toegangsapp verwerkt dat je gevaccineerd bent?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En bij mijn fitnessclub kan ik (eenmalig) langs de balie gaan om mijn coronacheck te laten zien en daarna hoef ik dat nooit meer te doen, omdat het dan in de toegangsapp verwerkt is.![]()
Hoeft niet. Je kunt ook mensen vrijwillig naar een centrale locatie laten gaan om een bandje te halen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
Dat zou kunnen. De voetbalclubs die hier in de buurt zitten hebben 3 ingangen op normale dagen. Die zullen ze dan moeten sluiten of meer controleurs neerzetten.
Bepaalde clubteams zou je zelfs (op goed vertrouwen) een bandje kunnen geven die je vaker dan één keer kunt dragen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Deze shit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
'het was wederom veel te druk in de parken'
Godver."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is ook een terechte reactie daar niet van, maar om dat dan te forceren bij iedereen is zo overtrokken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een redelijk terechte - zij het ietwat overtrokken - reactie op dit absurde beleid.
Maar ook weer persoonlijke frustratie dat er daadwerkelijk niemand nadenkt over de gevolgen in de 2e kamer, of de 1e kamer.
We gaan mierenneuken over micro management maatregelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 05-11-2021 14:59:02 ]![]()
Klopt. Je account wordt 'on hold' gezet, die kun je permanent daar vanaf laten halen. Of je moet iedere keer langs de balie.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wordt er dan in de toegangsapp verwerkt dat je gevaccineerd bent?
Is vrijwillig overigens.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dan verwerkt jouw fitnessclub nu medische persoonsgegevens als ze je vaccinatiestatus registrerenquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Je account wordt 'on hold' gezet, die kun je permanent daar vanaf laten halen. Of je moet iedere keer langs de balie.
Is vrijwillig overigens.
Daar heeft @trein2000 vast een pittige mening over
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 14:54:36 ]![]()
Liever de horeca dicht dan weer 100% thuiswerken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar als hij dit denkt dan slaat het toch nergens op dat de horeca open is en er niet maximaal thuis gewerkt wordt?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
3G 2G het doet allemaal geen reet, contact momenten op specifieke plaatsen neemt dan af met +- ongevaccineerde deel van de populatie, laten we zeggen 20% en hoeveel procent van de besmettingen zullen daar plaatsvinden? 5?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lockdown komt er denk ik alleen als 2G niet haalbaar blijkt. Hoewel het maar de vraag is of 2G voldoende afremt, want in Duitsland gaat het nu ook niet echt lekker.
Zie daar je 1% reductie in R getal van je QR apartheidssysteem.
QR systeem is ongrondwettelijk en een gedrocht van jewelste, en grote schijnveiligheid dus, want men denkt dat het werkt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat zou wellicht wel kunnen ja, opzich geen slecht idee. Weet je zeker dat het geen sticker moet zijn?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Je kunt ook mensen vrijwillig naar een centrale locatie laten gaan om een bandje te halen.
Bepaalde clubteams zou je zelfs (op goed vertrouwen) een bandje kunnen geven die je vaker dan één keer kunt dragen.
Ik vraag me af of dat voldoende is voor de BOA's.![]()
quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Liever de horeca dicht dan weer 100% thuiswerken.
Zo doen we dat dus niet he![]()
Volgens mij zit er een hele andere agenda achter die QR. Maar ze krijgen je wel goed mee zo zeg.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kan er wel lacherig gedaan worden over de QR-check, maar vooralsnog is dat een poging om dingen juist open te houden. Zonder zo'n pas zouden de sectoren waarschijnlijk allang weer (deels) gesloten zijn.
Alsof een QR check bij een kleedkamer het verschil gaat maken, stop met dit soort gekut, of gedoog dit.
Of doe een steekproef controle bij de clubs en geef de spelers een aantekening ipv de club.
We gaan van ongeveer iedere organisatie in Nederland een handhavings team maken.![]()
Zo werken ze ook in een aantal uitgaansgebieden (met zo'n bandje), dus ik zou niet weten waarom dat bij een club niet zou mogen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou wellicht wel kunnen ja, opzich geen slecht idee. Weet je zeker dat het geen sticker moet zijn?
Ik vraag me af of dat voldoende is voor de BOA's.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De horeca heeft genoeg te verduren gehad, thuiswerken forceren zou eens harder aangepakt moeten worden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Liever de horeca dicht dan weer 100% thuiswerken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij hebt makkelijk praten, jij hebt een zogenaamd essentieel beroep.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Liever een maatregel die de economie niet ontwricht dan een maatregel die dat wel doet. Dus de keuze voor thuiswerken lijkt me dan logisch.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Liever de horeca dicht dan weer 100% thuiswerken.
Ik ben ook niet altijd fan van thuiswerken, maar het lijkt mij nog een van de minder kwade maatregelen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik vind dat nogal verschillend eigenlijk. Clubs hebben hier elke dag mee te maken bijvoorbeeld en hebben heel veel mensen die net wel/niet in de QR check leeftijdsgrens vallen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo werken ze ook in een aantal uitgaansgebieden (met zo'n bandje), dus ik zou niet weten waarom dat bij een club niet zou mogen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je mag nog wel even naar buiten om voor mij te klappen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten, jij hebt een zogenaamd essentieel beroep.![]()
Ik denk dat thuiswerken afdwingen ontwrichtender is dan het sluiten van de horeca.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Liever een maatregel die de economie niet ontwricht dan een maatregel die dat wel doet. Dus de keuze voor thuiswerken lijkt me dan logisch.
Ik ben ook niet altijd fan van thuiswerken, maar het lijkt mij nog een van de minder kwade maatregelen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nou op naar de 90.000 zodat ik 10 keer de vegeta meme kan posten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Weet je niet, we hebben het nooit geprobeerd.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat thuiswerken afdwingen ontwrichtender is dan het sluiten van de horeca.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Leg uit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat thuiswerken afdwingen ontwrichtender is dan het sluiten van de horeca.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat heb je liever dan die 300 euro hè?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je mag nog wel even naar buiten om voor mij te klappen.![]()
Daarom ga je uit van de goede intenties van je leden. Ik kan me niet voorstellen dat van clubs verwacht wordt dat ze van al die leden rond de 18 de leeftijd ook nog moeten gaan controleren. Daar gaan boa's echt niet over vallen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal verschillend eigenlijk. Clubs hebben hier elke dag mee te maken bijvoorbeeld en hebben heel veel mensen die net wel/niet in de QR check leeftijdsgrens vallen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
In maart 2020 werkte nagenoeg iedereen thuis die thuis kon werken. En meer.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet je niet, we hebben het nooit geprobeerd.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kan dat überhaupt? Lijkt me moeilijk voor een handhaver te bepalen of iemand thuis kan werken of niet.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat thuiswerken afdwingen ontwrichtender is dan het sluiten van de horeca.![]()
Vandaag rond de 9500 hoop ik.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als iedereen verplicht wordt volledig thuis te werken krijg je veel psychologische/mentale schade, bedrijven worden inefficiënter etc.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
1 dag in de week op kantoor is ook belangrijker dan de 5e dag...quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Liever een maatregel die de economie niet ontwricht dan een maatregel die dat wel doet. Dus de keuze voor thuiswerken lijkt me dan logisch.
Ik ben ook niet altijd fan van thuiswerken, maar het lijkt mij nog een van de minder kwade maatregelen.
Dusseh thuiswerk advies gewoon invoeren."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik heb nooit thuis gewerkt terwijl dat makkelijk kon en velen met mijquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In maart 2020 werkte nagenoeg iedereen thuis die thuis kon werken. En meer.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. In mijn gedachten is de enige manier waarop je het af kunt dwingen door bedrijven gedwongen te sluiten en middels een vergunning te openen als aangetoond is dat ze niet kunnen thuiswerken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat thuiswerken afdwingen ontwrichtender is dan het sluiten van de horeca.
De hoeveelheid druk die dat op de gemeente legt (nog los van de impact op de economie) lijkt me dat onhaalbaar maken.![]()
Waarom hoop je niet 0?quote:
Ik vind coronabewijzen in sportlocaties sowieso knettergek.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit zou toch wel echt heel zuur zijn.Makkelijk eerste![]()
Los nog van dit aspect, inderdaad.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kan dat überhaupt? Lijkt me moeilijk voor een handhaver te bepalen of iemand thuis kan werken of niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dus je gaat hier pleiten voor een thuiswerkplicht terwijl je zelf continu op kantoor zit?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb nooit thuis gewerkt terwijl dat makkelijk kon en velen met mij
Volgens mij valt dat in de praktijk wel mee. Alleen voor nieuwe aanwas is het wel ongunstig.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als iedereen verplicht wordt volledig thuis te werken krijg je veel psychologische/mentale schade, bedrijven worden inefficiënter etc.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Thuiswerken gaan ze niet afdwingen, dus sluiten ze de sectoren die ze toch al haten : horeca en evenementen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. In mijn gedachten is de enige manier waarop je het af kunt dwingen door bedrijven gedwongen te sluiten en middels een vergunning te openen als aangetoond is dat ze niet kunnen thuiswerken.
De hoeveelheid druk die dat op de gemeente legt (nog los van de impact op de economie) lijkt me dat onhaalbaar maken.
Maar laten we hopen dat ze dat niet doen door QR, en ze hooguit 2G maken en open laten.
De sport gaat veel klappen krijgen, ik voorzie veel problemen met teruggetrokken teams, teams die niet willen spelen, en misschien zelfs wel weer een competitiestop.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hoeveel mensen hebben thuis werkelijk een goede werkomgeving?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat in de praktijk wel mee. Alleen voor nieuwe aanwas is het wel ongunstig.
Los daarvan, ik zeg niet dat er niet meer thuisgewerkt moet/kan worden, ik zeg dat volledig/100% thuiswerken afdwingen meer schade oplevert dan het voorkomt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Natuurlijk. Wij zorgmedewerkers werken niet voor het geld. Wij werken voor waardering.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heb je liever dan die 300 euro hè?![]()
Ik heb geklapt voor deze post. Toont dat voldoende waardering voor je werk?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wij zorgmedewerkers werken niet voor het geld. Wij werken voor waardering.![]()
Bedankt. Dit voelt goed.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:08 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik heb geklapt voor deze post. Toont dat voldoende waardering voor je werk?![]()
Dus als ik vanaf nu even iedere avond voor je klap is het probleem voor de zorg opgelost?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wij zorgmedewerkers werken niet voor het geld. Wij werken voor waardering.![]()
![]()
Iedereen die thuis kan werken moet thuiswerken vind ik een betere strekking.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben thuis werkelijk een goede werkomgeving?
Los daarvan, ik zeg niet dat er niet meer thuisgewerkt moet/kan worden, ik zeg dat volledig/100% thuiswerken afdwingen meer schade oplevert dan het voorkomt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Beter.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind coronabewijzen in sportlocaties sowieso knettergek."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Meer praktisch vraag ik mij af hoe ze het verschil tussen een negatieve test en vaccinatie uit die QR halenquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan verwerkt jouw fitnessclub nu medische persoonsgegevens als ze je vaccinatiestatus registreren
Daar heeft @:trein2000 vast een pittige mening over
zie email 27 oktober![]()
Ik denk niet uit de QR maar uit het overzicht van je vaccinaties, maar dat weet @DireStraits7 beter dan ikquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meer praktisch vraag ik mij af hoe ze het verschil tussen een negatieve test en vaccinatie uit die QR halen![]()
![]()
Ja, want ik vind al langer dat het kabinet daar veels te soft in is. Dat ik continu op kantoor zit (vanwege beleid van mijn werkgever) wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus je gaat hier pleiten voor een thuiswerkplicht terwijl je zelf continu op kantoor zit?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Quest legt uit dat er geen nanochips in vaccins kunnen zitten:
Vervolgens in twee polls in hetzelfde artikel: 15% van de lezers gelooft...dat er nanochips in vaccins zitten.
Schiet mij maar lek dan![]()
![]()
Bij mij op kantoor hadden ze de traditie om een wekelijkse netwerklunch te organiseren, maar dat heeft logischerwijs anderhalf jaar stil gelegen. Tot afgelopen woensdag, toen ze met veel bombarie er weer mee begonnen zijn.
Read the room, mensen![]()
![]()
Ik denk dat mensen vooral willen trollen in die poll, al zullen er zeker een aantal zijn die dat geloven.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:11 schreef Qarrad het volgende:
Vervolgens in twee polls in hetzelfde artikel: 15% van de lezers gelooft...dat er nanochips in vaccins zitten.
Schiet mij maar lek dan![]()
Ik niet. Want 'kan thuiswerken' is nogal een holle frase vind ik.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iedereen die thuis kan werken moet thuiswerken vind ik een betere strekking.
In theorie 'kan' ik thuiswerken. En dat zou ten koste gaan van enorm veel werkplezier, mentale stabiliteit etc.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat zo'n sportschool dat dan in een paar dagen al lukt. Terwijl dat voor de overheid onmogelijk is. Dat is wel knap dan. Zeg niet dat ik het niet geloof hoor.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet uit de QR maar uit het overzicht van je vaccinaties, maar dat weet @:DireStraits7 beter dan ik![]()
Op mijn werk gaan ze die looproutes hier invoeren inclusief die stickers overal. Het ene trappenhuis met lift is dan voor omhoog en andere trappenhuis met lift aan andere kant gebouw voor omlaag. Best wel onpraktisch.![]()
Zo best kunnen. Als ik dat soort polls of enquetes krijg vul ik ook altijd de meest rare dingen in.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen vooral willen trollen in die poll, al zullen er zeker een aantal zijn die dat geloven.![]()
Ik ga het meemaken. Maar ik gok dat ze gewoon je CTB scannen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet uit de QR maar uit het overzicht van je vaccinaties, maar dat weet @:DireStraits7 beter dan ikCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Was leuker als ze de liften voor omlaag deden en de trappen voor omhoog.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:14 schreef Momo het volgende:
Op mijn werk gaan ze die looproutes hier invoeren inclusief die stickers overal. Het ene trappenhuis met lift is dan voor omhoog en andere trappenhuis met lift aan andere kant gebouw voor omlaag. Best wel onpraktisch.![]()
Je doet het niet voor jezelf. Samen krijgen we dit onder controle!quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik niet. Want 'kan thuiswerken' is nogal een holle frase vind ik.
In theorie 'kan' ik thuiswerken. En dat zou ten koste gaan van enorm veel werkplezier, mentale stabiliteit etc.Go hard or go home![]()
Lift voor als je bent gevaccineerd en ongevaccineerd dan mag je de trap nemenquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:14 schreef Momo het volgende:
![]()
- 10.911 nieuw gemelde positieve testen
- 168 nieuwe ziekenhuisopnames
- 28 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
First!quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
10.911 positieve testen
168 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
20 overlijdens
Mooie getallen weer.![]()
quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 28 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens![]()
![]()
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zelfs al zit er een nanochip in, die chip kan geen signaal uitzenden. Leuk als je een 2nm chip hebt, je hebt nog steeds een (kleine) antenne nodig die ook energie nodig heeft etc.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:11 schreef Qarrad het volgende:
Schiet mij maar lek dan
Chips worden over het algemeen gemaakt van silicium, wat ook niet magnetisch is. Het is gewoon praktisch gezien onmogelijk.
Dat gezegd hebbende, als het ECHT mogelijk zou zijn wil je geen chip injecteren, die wil je operatief aanbrengen op de plek die het meeste zin heeft. Ergens in je bloedbaan gaat zo'n chip niets doen, dan moet je die operatief aanbrengen op de hersenstam. Laat dat nu nog ff gaan duren.
Ter vergelijking, het is sinds recent mogelijk dat mensen door middel van een chip met een camera kunnen zien. Daarmee kunnen ze (theoretisch) 10.000 pixels zien, met ~100 connectoren direct aangebracht aan je hersenen. De technologie is echt nog niet zo ver![]()
![]()
Het zijn superspread-events, dus talloze.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:54 schreef ludovico het volgende:
3G 2G het doet allemaal geen reet, contact momenten op specifieke plaatsen neemt dan af met +- ongevaccineerde deel van de populatie, laten we zeggen 20% en hoeveel procent van de besmettingen zullen daar plaatsvinden? 5?![]()
We zijn er bijna.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
10.911 positieve testen
168 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
20 overlijdens![]()
En daarom werk ik de helft van de week wél thuis.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Je doet het niet voor jezelf. Samen krijgen we dit onder controle!Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het probleem van ontoereikende IC-capaciteit is in 2008 al aangekaart. Sindsdien is de IC-capaciteit onder de achtereenvolgende kabinetten Rutte stelselmatig wegbezuinigd, terwijl Nederland een nog altijd explosief groeiende en inmiddels ook in een hoog tempo vergrijzende bevolking heeft.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Hoe kut ik het ook vind, ik zie geen enkele mogelijkheid om de komende winter zonder maatregelen door te komen. Om eerlijk te zijn neem ik dat vooral de politiek kwalijk, dat ze te weinig hebben gedaan om het probleem zo klein mogelijk te maken.
Ik vind het wel belangrijk dat er nu gewerkt wordt aan mogelijkheden om de capaciteit op het niveau dat nodig is te brengen, ook rekening houdend met de vergrijzing e.d.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als dat mag van de baas is dat mooi.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En daarom werk ik de helft van de week wél thuis.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zijn we al op weg naar een nieuw record
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
50% effort is ook maar 50% resultaat.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En daarom werk ik de helft van de week wél thuis.
Jammer.Go hard or go home![]()
Percentage positief blijft ook maar oplopen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik kan elke dag thuiswerken. Behalve op de dagen dat mijn dochter niet op de kinderopvang is, mijn schoonmoeder bij ons thuis is om op te passen, de schoonmaakster er is, het te warm/koud/saai is, etc. Thuis kunnen werken is nogal subjectief.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In theorie 'kan' ik thuiswerken. En dat zou ten koste gaan van enorm veel werkplezier, mentale stabiliteit etc.
Ik ben sinds februari 2020 nu 3 keer op kantoor geweest. Ik denk niet dat ik nog op kantoor kan werken![]()
![]()
Wat is dat voor mislukte cake joh?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens. Ik zou zeggen. Fuck it. Yolo.
[ afbeelding ]
Edit: Ah... beter!![]()
![]()
Het virus danst gewoon met God mee.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat daar ineens hard, terwijl Staphorst zakt qua besmettingen..Go hard or go home![]()
Ik zie niks...quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, nou wel. Lekkkerrrrr!!!![]()
Laten we voor de zekerheid gewoon alle stadions, discotheken, concertzalen en cafés afbreken, want die passen niet meer in het nieuwe normaal.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:16 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn superspread-events, dus talloze.
Slapen, werken, en als je pech hebt ga je dood aan corona. Als je geluk hebt leef je lang genoeg om je steentje bij te dragen aan de staatsschuld.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Je gaat voor onderliggend lijden?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Wanneer winnen we nou die felbegeerde groepsimmumiteitsbeker?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wel heel gezond die aardbeitjes met een beetje chocola er om heen. Wat dan ook heel lekker is om daar een beetje balsamico tussen te doen. Is goddelijk!![]()
Met deze cijfers is het eerder we're never leaving home.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:16 schreef Benny het volgende:
To the moon... And we are never going home, oh-whoa, oh-whoa
Op naar de lockdown![]()
![]()
Regel jij een laboratorium voor bij mij thuis, dan werk ik wel thuis.quote:
The Admirals......1995-2007![]()
Staphorst lijkt al onderweg te zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
Wanneer winnen we nou die felbegeerde groepsimmumiteitsbeker?Go hard or go home![]()
Volgende week woensdag.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kijk die superspreader eens handen geven. Onacceptabel! Daar doen we het dus voor hè, dat Hugotje lekker handen kan geven bij het uitdelen van Vegeta-certificaten!quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gefeliciteerd weer! Prachtige cijfers
[ afbeelding ]
Hihaho, wat een huichelaar
[/einde complotgekkie]![]()
Zuur. Ik heb vorig jaar al gepleit om niet zo zwart-wit te denken over thuiswerken. Ik vind dat iedereen die wil minimaal één dag op kantoor moet kunnen werken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan elke dag thuiswerken. Behalve op de dagen dat mijn dochter niet op de kinderopvang is, mijn schoonmoeder bij ons thuis is om op te passen, de schoonmaakster er is, het te warm/koud/saai is, etc. Thuis kunnen werken is nogal subjectief.
Ik ben sinds februari 2020 nu 3 keer op kantoor geweest. Ik denk niet dat ik nog op kantoor kan werkenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Soms pakt FOK plaatjes niet. Ik weet ook niet waarom. Ik ben een ICT'er van niksquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat is dat voor mislukte cake joh?
Edit: Ah... beter!![]()
![]()
Ik vrees echt maatregelen op dat vlak.. weer richting 1 persoon bezoek per dag denk ikquote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zomer 2022 dan heeft iedereen wel een keer corona gehad ( Nederland ), dan maar hopen dat ondertussen geen nieuwe variant opduikt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
Wanneer winnen we nou die felbegeerde groepsimmumiteitsbeker?![]()
Owwwwwja..... het ligt aan FOK! Uhu!quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Soms pakt FOK plaatjes niet. Ik weet ook niet waarom. Ik ben een ICT'er van niks![]()
![]()
![]()
Als je functie het toelaat om thuis te werken kun je thuiswerken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In theorie 'kan' ik thuiswerken. En dat zou ten koste gaan van enorm veel werkplezier, mentale stabiliteit etc.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:20 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Regel jij een laboratorium voor bij mij thuis, dan werk ik wel thuis.![]()
![]()
Have you tried turning it off and on again?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Soms pakt FOK plaatjes niet. Ik weet ook niet waarom. Ik ben een ICT'er van niks![]()
Laatste update: 05-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 10949
Gemeentes met +5 besmettingen:
492 Amsterdam
354 's-Gravenhage
351 Rotterdam
188 Tilburg
153 Utrecht
128 Almere
110 Haarlem
109 Apeldoorn
106 Zaanstad
103 Zoetermeer
100 Hoeksche Waard
99 Dordrecht
99 Haarlemmermeer
91 Sittard-Geleen
90 Eindhoven
89 Amersfoort
88 Maastricht
86 Ede
85 Nijmegen
85 Alphen aan den Rijn
81 Heerlen
80 Westland
80 Zwolle
78 Groningen
75 VenloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
15 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Echt he... waar gaat dit eindigenquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Percentage positief blijft ook maar oplopen![]()
![]()
Bij 100%, tenzij je verplicht gaat testen zonder aanleiding.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zal wel door het thuis werken komen. Is toch minder efficiënt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En wanneer laat je functie het toe? Een leraar kan in theorie ook vanuit huis werken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je functie het toelaat om thuis te werken kun je thuiswerken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Keb jou maar een like gegeven, je had er 1 minder dan Benny dat vond ik lullig.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 28 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
12k dacht ikquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:23 schreef Haags het volgende:
Wat was het oude record ook alweer qua besmettingscijfers?![]()
Ondertiteld: Hugo neemt weer maatregelen.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Het zou me verbazen wanneer we als land niet met fikse maatregelen te maken gaan krijgen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In de kroeg en clubs misschien, niet de restaurants.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:16 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn superspread-events, dus talloze."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Bijna 13k (12.997). En dat was vlak nadat de echte lockdown aangekondigd was half december. Dus dat aantal gaan we makkelijk halen, want ik zie niet in waarom het de komende dagen minder zal worden.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Die waren als eerste gevaccineerd dus dat zal nu ook wel een beetje uitgewerkt zijnquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Nooit, het vaccin blijkt de aanjager van de besmettingen ipv de beloofde oplossing.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
Wanneer winnen we nou die felbegeerde groepsimmumiteitsbeker?![]()
Daar zitten we niet ver af nu...quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
11495 als ik 't goed zie, op 25 december. Mooi kerstcadeau was dat.![]()
quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
Wanneer winnen we nou die felbegeerde groepsimmumiteitsbeker?
Feestje waardig welquote:Het totale aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is opnieuw gestegen. Ziekenhuizen behandelen momenteel 1350 mensen vanwege Covid-19. Dat is het hoogste aantal sinds 29 mei.![]()
Ook voor sectoren die moeten sluiten Die zouden min één dag per week wel moeten kunnen werken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zuur. Ik heb vorig jaar al gepleit om niet zo zwart-wit te denken over thuiswerken. Ik vind dat iedereen die wil minimaal één dag op kantoor moet kunnen werken.
Voor de mentale gezondheid en levensvreugde. .Go hard or go home![]()
Dit slaat echt helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:26 schreef Za het volgende:
[..]
Nooit, het vaccin blijkt de aanjager van de besmettingen ipv de immuniteitsbrenger.![]()
Dus... stoppen met vaccineren en voor de rest van ons leven in lockdown. Doei.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:26 schreef Za het volgende:
[..]
Nooit, het vaccin blijkt de aanjager van de besmettingen ipv de immuniteitsbrenger.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kerstpiek.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
11495 als ik 't goed zie, op 25 december. Mooi kerstcadeau was dat.![]()
![]()
Ja dat was begin juli wel hè? Nu is het veel meer verspreid. Over de dorpjes.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:23 schreef Benny het volgende:
Amsterdam en Rotterdam zitten nog niet tegen de 1000 besmettingen per dag aan. Niks aan de hand dus![]()
We moeten toch wel een keer richting de 100% antistoffen geraken.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je kunt het al invullen wat er volgende week vrijdag gaat komen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zou me verbazen wanneer we als land niet met fikse maatregelen te maken gaan krijgen..
- QR code op werk
- QR code niet essentiële winkels
- QR code dierentuinen en pretparken.![]()
Mensen moeten gewoon stoppen met ademenquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus... stoppen met vaccineren en voor de rest van ons leven in lockdown. Doei.![]()
Nou kantoor wordt tegenwoordig meer als een sociale werkplaats gebruikt geloof ik hoorquote:Op vrijdag 5 november 2021 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zal wel door het thuis werken komen. Is toch minder efficiënt.![]()
Afgelopen dinsdag op één kantoordag meer offtopic geluld met allerlei collega's dan dat ik in een hele week aan thuiswerken normaal zou doen![]()
![]()
Lijkt me ook prima. Weet niet of een restaurant liever één dag in de week open gaat dan helemaal niet meer, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook voor sectoren die moeten sluiten Die zouden min één dag per week wel moeten kunnen werken.
Voor de mentale gezondheid en levensvreugde. .Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar wil je die mensen weer opsluiten in hun verpleeghuis....quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk fervente feestgangers, komt door ADE.![]()
![]()
Dan moeten we gewoon de pandemie zijn gang laten gaan, dan gebeurt dat vanzelf.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:27 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon stoppen met ademenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Overal waar ongevaccineerden ongehinderd kunnen samenkomen en groepen vormen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:25 schreef ludovico het volgende:
In de kroeg en clubs misschien, niet de restaurants.![]()
Ondersteund wel mijn hypothese dit dat de prevalentie veel hoger is dan vorig jaar met gelijke ziekenhuisdruk en dat de groepsimmuniteitsbeker nu sneller behaald gaat worden.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Percentage positief blijft ook maar oplopenWe zijn er bijna!quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:19 schreef capricia het volgende:
Wanneer winnen we nou die felbegeerde groepsimmumiteitsbeker?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Men heeft toen gezegd dat er altijd 1 iemand op bezoek mag blijven komen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar wil je die mensen weer opsluiten in hun verpleeghuis....“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als het daar bij blijft..quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je kunt het al invullen wat er volgende week vrijdag gaat komen.
- QR code op werk
- QR code niet essentiële winkels
- QR code dierentuinen en pretparken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat was er toch al vanaf komend weekend?quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
- QR code dierentuinen en pretparken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: