abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:14:53 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202043788
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef eentwee het volgende:

[..]
Inderdaad, dat is bijna onvermijdelijk.

Ik zie nog wel een variant voor me waarbij horeca open kan blijven maar iedereen (dus ook gevaccineerden) moet testen voor toegang. Het liefst met een laagdrempelige test die je op veel locaties kan doen (dus niet 30 minuten moeten reizen voor een PCR test). Eerlijker en effectiever, want dan zal het aantal tests omhoog gaan en worden er meer laag-symptomatische besmettingen ontdekt. En we zijn gelijk af van het polariseren, 2G en de QR-code.
die variant zie ik toch echt niet, dat is natuurlijk wel waar ongevaccineerden op hopen
pi_202043790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef eentwee het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar het moet dan ook niet verplicht zijn voor winkelbezoek, of bezoek aan doorstroomlocaties. Alleen op plekken waar het mondkapje af moet omdat je gaat consumeren. Als het alternatief is dat de horeca helemaal dicht gaat, dan is dit beter toch?
Dansen met Janssen. *O*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202043795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Huizen, onderwijs, geneeskundeopleiding.

Er zit een numerix fixus op de geneeskunde opleiding........... Als je meer mensen moet opleiden is dat wel je eerste hindernis zeg hey.
Er lopen veel crises door elkaar. En als je de numerus fixus eraf haalt moet je ook wel genoeg opleidingsplekken hebben.

Het probleem zit 'm overigens niet zozeer in de geneeskundeopleidingen, meer in de verpleegkunde. En daar is (op één instelling na) helemaal geen numerus fixus.
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:15:36 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202043800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
die variant zie ik toch echt niet, dat is natuurlijk wel waar ongevaccineerden op hopen
Als je als gevaccineerde ook moet testen voor de horeca kun je beter meteen alles dicht doen want dan komt er geen hont meer.
pi_202043802
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet zo bijzonder. Morgen moet het. Vandaag mag het. Zelfs veel mensen die vaak om mondkapjes smeken dragen hem pas als het moet van Rutte.
Toch hoop ik dat enkele users hier het nu al dragen. De mensen die er zoveel heil inzien. Anders loop je wel matig te doen hier.
Go hard or go home
pi_202043805
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]
We hebben al een tekort aan zorgpersoneel, hoe wil je dan ook nog eens gaan opschalen. Van - 25000 naar - 40000 mensen ofzo? Er zijn structureel miljarden extra voor ouderenzorg gereserveerd, maar je krijgt gewoon de mensen niet
Tja, dat is precies hetzelfde als wat ik eerder in dit topic zei. Dit kabinet denkt dat het door een zak geld ertegenaan te smijten opgelost is. Als je overbodige administratieve taken weghaalt zorgt dat ook voor additionele capaciteit. Maargoed, als je niet begint los je het nooit op.

quote:
Nee, je kunt het op de achtergrond regelen zodat er niks gecontroleerd hoeft te worden aan de deur
Wanneer moet iemand dan zijn QR code tonen?

quote:
Een kind dat besmet is kan zijn ouders besmetten en ja vaccinatie doet de kans op besmettingen dalen
Mijn kinderen besmetten mij minimaal 12 keer per jaar doordat het bij het kinderdagverblijf stikt van de luchtwegvirussen. Dat neem ik ze echter niet kwalijk, daar kunnen zij niets aan doen.

quote:
Ze hebben daar verplichte vaccinaties voor wat wij Rijksvaccinatieprogramma noemen. Precies omdat er niemand kwam
En dat probleem hebben wij dus niet. Ons Rijksvaccinatieprogramma zit zo rond de 95%

quote:
Griepprik niet perse daar die maar 40-50% effectief is. De rest wel.
Dus de effectiviteit van een vaccin bepaalt of je 'm wel of niet wil verplichten? Ik denk persoonlijk dat door het te verplichten minder en minder mensen zullen komen voor de griepprik waardoor je die op een gegeven moment ook moet verplichten om het griepseizoen ongeschonden door te komen.

quote:
En toch ligt er een wetsvoorstel om ongevaccineerde kinderen van de opvang te mogen weren. Èn neemt de vaccinatiegraad elk jaar verder af
Er is een reden dat die al 3 jaar geleden ingediend is en niet doorgevoerd is.
pi_202043809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:00 schreef eentwee het volgende:
Maar in Israel is dankzij boosterprikken de crisis ook allang weer voorbij.
Zou het echt puur door de boosterprikken komen? De vaccinatiegraad is daar veel lager dan in menig Europees land. Lijkt me sterk dat die daling puur toe te schrijven is aan de boosters.
pi_202043813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef eentwee het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar het moet dan ook niet verplicht zijn voor winkelbezoek, of bezoek aan doorstroomlocaties. Alleen op plekken waar het mondkapje af moet omdat je gaat consumeren. Als het alternatief is dat de horeca helemaal dicht gaat, dan is dit beter toch?
Er is nog een ander alternatief: eerst eens ingrijpen op de echt pijnlijke plekken. Richt je op de plekken waar veel ongevaccineerden komen. Denk aan kerken, etc. Ik zou niet weten waarom we überhaupt na moeten denken over de sluiting van de horeca.
pi_202043821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
Als het voor de volksgezondheid absoluut cruciaal is dat een sector dicht gaat wacht je daar niet nog 3 of 4 dagen mee, dan doe je dat aan het einde van die dag of het begin van de volgende dag.

Wanneer je er bang voor bent dat een nieuwe variant van het virus geïmporteerd wordt uit (in dit geval) India stop je alle vluchten uit dat land. Niet 3 of 4 dagen in de toekomst, maar vanaf dat moment.
En dan weer als volk gaan zeuren dat er per decreet beslist wordt vanuit Den Haag? ~O>
pi_202043825
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je als gevaccineerde ook moet testen voor de horeca kun je beter meteen alles dicht doen want dan komt er geen hont meer.
Voor de horeca zelf wss beter als het wél druk is om íéts te kunnen verdienen.
Het aantal dagen dat ze open zijn kan je ook inperken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:18:04 #61
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202043826
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het virus komt pas zaterdag weer in actie, geen zorgen. We zijn voorbereid.
Zo heb ik een collega die halve dagen werkt vanwege corona. :')

Dat snap ik wel, rond 12:00 uur komt het virus altijd bij ons binnen wandelen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:19:28 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202043839
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ivermectin? Deze pil is gebaseerd op ritonavir toch? Die van Merck is op molnupiravir gebaseerd.
Mijn post was deels cynisch bedoeld dat men een pil heeft dat een reddingspil zou moeten zijn.

Basaal hebben de generiek antivirale medicijnen allemaal het doel om de virusreplicatie in een cel af te remmen of het (ook daarin) te blokkeren. Ivermectin is dan op een net ander accent actief dan ritovanir dat (ver gezocht) net wat beter zou helpen om te voorkomen dat virus (w.o. SARS-Cov-2) zich kan inhechten op cellen. Niet besmet = dan niet ziek(er worden).

Puur chemisch lijkt de pil van Pfier meer een doorontwikkeling van "boceprevir" (ik lees) dat dan de enzymen afbreekt die nodig zijn voor o.a. virusreplicatie of hier bv de hechting.
Op welke en tussen welke aminozuren precies wordt afgeknipt, wordt dan een specifiek kenmerk van een generieke virusremmer. Dat een bepaalde pil effect heeft op/bij Covid19 bestrijding is ook afhankelijk wat de persoon in kwestie nog meer heeft.

Los van alles, prima ontwikkelingen die net al vaccins kunnen bijdragen in terugdringen van gevolgen. Het zijn echter imo op zichzelf geen oplossingen. Sws kunnen we gaan rekenen op meer pop/pushups van veelbelovende middelen en methoden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202043840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En dan weer als volk gaan zeuren dat er per decreet beslist wordt vanuit Den Haag? ~O>
Tja, dat hoort er dan maar bij. Toen de Britse variant de kop op stak kregen wij heftige maatregelen op ons dak en tegelijkertijd werden (particuliere) vluchten vanuit het VK een paar dagen later pas gesloten.
pi_202043843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Moet wel een gevaarlijk virus zijn zeg dat je het niet voor je eigen gezondheid doet. En ook niet voor die van een ander, gezien je even besmettelijk blijft +-
Daar heb ik het natuurlijk ook gedeeltelijk voor gedaan. Vooral de bescherming van anderen; ik twijfelde vooraf vooral omdat ik nog jong ben en in goede gezondheid verkeer. En hoe irrationeel het ook wel niet was; ik twijfelde over de werking/bij effecten van het vaccin. De hoop om van de maatregelen af te zijn (en het testen overal) heeft me uiteindelijk over de streep geholpen - en daarin ben ik echt niet de enige geweest. Helemaal als ze in willen gaan zetten op boosters....moeten ze nu niet die vaccinatiebereidheid nog verder beschadigen.
pi_202043845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Zo heb ik een collega die halve dagen werkt vanwege corona. :')

Dat snap ik wel, rond 12:00 uur komt het virus altijd bij ons binnen wandelen.
Moet je wel het koffie apparaat en de toiletten vaak schoonmaken...
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:20:47 #66
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202043857
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
ZORGINFARCT

Aantal nieuwe opnames op de Kliniek lijkt op een toppunt te zitten, das op zich wel goed nieuws. De IC's stijgen nog even door maar die zouden dat patroon moeten gaan volgen.

Ergens heb ik het idee dat de stijgende besmettingen vooral onder gevaccineerden plaatsvinden die zich nu weer laten testen.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202043859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag. _O_
Niet echt, het virus is altijd al gevaarlijk geweest.
Mondkapjes is geen wondermiddel meer een bijdrage aan het geheel van maatregelen zoals, 1,5 meter, handen wassen, je laten testen bij klachten, thuiswerken en natuurlijk je gezond verstand gebruiken.
pi_202043860
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:19 schreef Vallon het volgende:
Los van alles, prima ontwikkelingen die net al accins kunnen bijdragen in terugdringen van gevolgen. het zijn echter imo op zichzelf geen oplossingen. Ssws kunenn we gaan rekenen op meer pop/pushups van veelbelovende middelen en methoden.
Why geen oplossing?
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:21:46 #69
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202043868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Moet je wel het koffie apparaat en de toiletten vaak schoonmaken...
?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202043870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef Newsworld het volgende:
Niet echt, het virus is altijd al gevaarlijk geweest.
Voor hele fragiele mensen en ook af en toe met mensen die gewoon enorm veel botte pech hebben.
  Redactie Sport vrijdag 5 november 2021 @ 14:22:17 #71
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202043871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor grote evenementen testen kan evt nog, maar voor kleinschalige zaken verplicht testen is de doodsteek ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202043874
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
?
Anders raak je toch sowieso gewoon een keer besmet. Op kantoor.
pi_202043876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
ZORGINFARCT

Gaat meer om deze noodkreet:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202043895
https://www.news-medical.(...)OVID-19-vaccine.aspx

quote:
The results show that, compared with individuals who received only two doses five months prior, individuals who received three doses of the vaccine (7 days or more after the third dose) had 93% lower risk of COVID-19-related hospitalization, 92% lower risk of severe COVID-19 disease, and 81% lower risk of COVID-19-related death. Vaccine effectiveness was found to be similar for different sexes, age groups (ages 40-69 and 70+) and number of comorbidities.
Best interessant.

Flinke sample ook:
quote:
Researchers reviewed data from 728,321 individuals aged 12 or above who had received the third dose of the BNT162b2 vaccine. These individuals were carefully matched 1:1 with 728,321 individuals who had received only two shots of the BNT162b2 vaccine at least five months prior.
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:26:02 #75
3542 Gia
User under construction
pi_202043902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
ZORGINFARCT

Aantal nieuwe opnames op de Kliniek lijkt op een toppunt te zitten, das op zich wel goed nieuws. De IC's stijgen nog even door maar die zouden dat patroon moeten gaan volgen.

Ergens heb ik het idee dat de stijgende besmettingen vooral onder gevaccineerden plaatsvinden die zich nu weer laten testen.
Ik snap dat testen door gevaccineerden niet; heb je klachten, blijf je thuis. Laat je desnoods, voor de zekerheid, testen als je weer beter bent.

Veel beter voor de cijfers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')