abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202043573

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202043575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja ik zeg niet dat de wereld zwart/wit is hè, maar het is heel goed mogelijk dat extrinsieke motivatie een negatief effect heeft op intrinsieke motivatie.
Mogelijk, maar is wat anders dan wat je net zei (namelijk dat intrinsieke motivatie omgekeerd proportioneel is aan extrinsieke motivatie).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202043578
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het hoogtepunt van willekeurige griepgolf was ook steeds te hoog in dit land maar opschalen lijkt ze geen goed plan in Den Haag. Zeg jij het maar.
In 2017/2018 zaten we krap. Verder was de piek van de influenzagriep vrijwel altijd goed te doen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202043589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mogelijk, maar is wat anders dan wat je net zei (namelijk dat intrinsieke motivatie omgekeerd proportioneel is aan extrinsieke motivatie).
Sure, je hebt gelijk ik deponeer het te zwart-wit in het topic. Kan zo werken. Was beter geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202043593
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ivermectin? Deze pil is gebaseerd op ritonavir toch? Die van Merck is op molnupiravir gebaseerd.
Betreffende user is een wandelende klok-klepel. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202043599
quote:

[..]
In 2017/2018 zaten we krap. Verder was de piek van de influenzagriep vrijwel altijd goed te doen.
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet te doen is om de piek op te vangen zonder maatregelen, hoe hoog die ook is. Maar op het moment dat het virus endemisch is en een vrij constante druk op de zorg legt van (bijvoorbeeld) 100 IC bedden is dat capaciteit die toegevoegd moet worden aan de basis, anders ben je altijd zorg aan het afschalen. De basishoeveelheid IC-zorg die dan nodig is is dan met 10% toegenomen, er is een virus bij.

Het kan uiteraard zijn dat dat over 10 jaar niet meer nodig is omdat het virus uitgedoofd is, maar tot die tijd is opschalen van de zorg de enige echt duurzame manier naar mijn idee.
pi_202043602
quote:

[..]
65+ populatie is 12% groter dan in 2016, hoe staat het met de IC capaciteit? / aantal FTE op de IC sinds 2016?
pi_202043617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
De basishoeveelheid IC-zorg die dan nodig is is dan met 10% toegenomen, er is een virus bij.
Geloof je hier in? Waarom zou het niet totaal wegebben?
pi_202043623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk ook eerlijk gezegd dat het niet te doen is om de piek op te vangen zonder maatregelen, hoe hoog die ook is. Maar op het moment dat het virus endemisch is en een vrij constante druk op de zorg legt van (bijvoorbeeld) 100 IC bedden is dat capaciteit die toegevoegd moet worden aan de basis, anders ben je altijd zorg aan het afschalen. De basishoeveelheid IC-zorg die dan nodig is is dan met 10% toegenomen, er is een virus bij.

Het kan uiteraard zijn dat dat over 10 jaar niet meer nodig is omdat het virus uitgedoofd is, maar tot die tijd is opschalen van de zorg de enige echt duurzame manier naar mijn idee.
Eens. Zie daarom ook de rest van het bericht dat ik plaatste. Die capaciteit is in de toekomst nodig. Maar gaat deze winter weinig verschil maken.
pi_202043625
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geloof je hier in? Waarom zou het niet totaal wegebben?
De populatie ouderen neemt in hoog tempo toe, dus de populatie mensen waarin hun afweersysteem onvoldoende werkt om met het virus om te gaan neemt ook toe.

De risicogroep wordt ieder jaar ook groter tenslotte.
pi_202043630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
Hopelijk de groep die het vaccin neemt ook. En dan ook nog: betere behandelmethodes, betere vaccins etc.
pi_202043635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eens. Zie daarom ook de rest van het bericht dat ik plaatste. Die capaciteit is in de toekomst nodig. Maar gaat deze winter weinig verschil maken.
Ja, eens. Hoe kut ik het ook vind, ik zie geen enkele mogelijkheid om de komende winter zonder maatregelen door te komen. Om eerlijk te zijn neem ik dat vooral de politiek kwalijk, dat ze te weinig hebben gedaan om het probleem zo klein mogelijk te maken.

Ik vind het wel belangrijk dat er nu gewerkt wordt aan mogelijkheden om de capaciteit op het niveau dat nodig is te brengen, ook rekening houdend met de vergrijzing e.d.
  Admin vrijdag 5 november 2021 @ 13:53:48 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_202043637
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:19 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat valt in het niet bij sommige DM's die ik krijg. Het komt er netjes gezegd op neer dat ik een vieze vuile gore antivaxxer ben die gedeporteerd dient te worden. Of nog beter, gewoon ter plekke dood neer moet vallen. :{

En dat terwijl ik helemaal geen antivaxxer ben, maar gewoon iemand die reeds een natuurlijke besmetting heeft doorgemaakt en daarom zeg geef mijn vaccin maar aan iemand die het wèl nodig heeft. :)
Je inbox is vol }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_202043638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
De populatie ouderen neemt in hoog tempo toe, dus de populatie mensen waarin hun afweersysteem onvoldoende werkt om met het virus om te gaan neemt ook toe.

Eens. Maar dat is dan niet specifiek aan Covid gerelateerd. Naar mijn idee moeten we heel flink opschalen maar okayz.
pi_202043641
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef yvonne het volgende:

[..]
Je inbox is vol }:|
Met gif.
pi_202043647
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eens. Maar dat is dan niet specifiek aan Covid gerelateerd. Naar mijn idee moeten we heel flink opschalen maar okayz.
Ik ben dan ook van mening dat we inmiddels vooral in een zorgcrisis zitten, waar de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen. Maatregelen nemen omtrend Covid is dan het eenvoudigste om te doen, omdat dat de instroom het meest omlaag brengt, maar dat lost het probleem niet op.
pi_202043652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het onderliggende punt, wat hier continu onderbelicht blijft, is dat je met de huidige exponentiële groei altijd aan het kortste eind trekt, hoe groot je IC-capaciteit ook is.

Uiteindelijk zal het zeker helpen, maar de potentiële ziekenhuisopnames liggen nu nog zo ver boven de grens dat die capaciteit nog niet zo heel relevant is.

Wat onverlet laat dat de druk in de zorg onacceptabel hoog is. Maar het idee dat we daar strenge maatregelen gaan voorkomen? Nee, dat niet.
Er zit natuurlijk wel een bovengrens aan exponentiële groei en daarmee ook een bovengrens aan benodigde ziekenhuisbedden. Dat zie je ook in de RIVM-modellen, die rekenen ook scenario's door zonder maatregelen en de curves vlakken dan op een gegeven moment ook af.

Het sommetje dat je moet maken om het maximaal aantal benodigde ziekenhuisbedden te berekenen is helemaal niet zo moeilijk. Wat we zeker weten is dat de uitkomst bij een 100% vaccinatiegraad met een effectiviteit van 95% tegen ziekenhuisopname ongeveer een factor 20 lager dan ligt zonder vaccinaties.

Bij de deltavariant en de huidige vaccinatiegraad is het aantal bedden in elk geval nog steeds ontoereikend gebleken. Dat zal ook nog steeds het geval zijn bij een vaccinatiegraad van 100%. Dat is een bittere teleurstelling. Maar dat er nog steeds mensen zijn die denken dat vaccineren "dus" niet helpt is ook wel treurig.
pi_202043655
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het wel belangrijk dat er nu gewerkt wordt aan mogelijkheden om de capaciteit op het niveau dat nodig is te brengen, ook rekening houdend met de vergrijzing e.d.
Tja, dat wordt al tien jaar geroepen. Ook getuigen een aantal bronnen die je zelf aangehaald hebt. Ik denk oprecht dat de wil er wel is, en dat er genoeg initiatieven zijn, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.

Het onderwijs en het lerarentekort is ook een tikkende tijdbom. Alleen daar is geen pandemie (of wat het onderwijsequivalent daarvan zou zijn) die dat opeens heel duidelijk kan maken. Voor meer mensen in de zorg is, ironisch genoeg, nu heel veel momentum.
pi_202043657
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben dan ook van mening dat we inmiddels vooral in een zorgcrisis zitten, waar de ziekenhuizen aangeven het niet meer aan te kunnen. Maatregelen nemen omtrend Covid is dan het eenvoudigste om te doen, omdat dat de instroom het meest omlaag brengt, maar dat lost het probleem niet op.
Kan je 20 maanden geleden aan beginnen! Goed plan.
pi_202043661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef eentwee het volgende:
Bij de deltavariant en de huidige vaccinatiegraad is het aantal bedden in elk geval nog steeds ontoereikend gebleken. Dat zal ook nog steeds het geval zijn bij een vaccinatiegraad van 100%.
Dat vraag ik me serieus af. Ik verwacht (of misschien is 'hoop' een beter woord) dat Portugal een relatief milde winter tegemoet zal gaan.
pi_202043664
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef eentwee het volgende:
Het sommetje dat je moet maken om het maximaal aantal benodigde ziekenhuisbedden te berekenen is helemaal niet zo moeilijk. Wat we zeker weten is dat de uitkomst bij een 100% vaccinatiegraad met een effectiviteit van 95% tegen ziekenhuisopname ongeveer een factor 20 lager dan ligt zonder vaccinaties.
En bij 20/80 verhouding dat er nog 80% in te dammen zou zijn. (mits mits mits)
pi_202043667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tja, dat wordt al tien jaar geroepen. Ook getuigen een aantal bronnen die je zelf aangehaald hebt. Ik denk oprecht dat de wil er wel is, en dat er genoeg initiatieven zijn, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.

Het onderwijs en het lerarentekort is ook een tikkende tijdbom. Alleen daar is geen pandemie (of wat het onderwijsequivalent daarvan zou zijn) die dat opeens heel duidelijk kan maken. Voor meer mensen in de zorg is, ironisch genoeg, nu heel veel momentum.
Huizen, onderwijs, geneeskundeopleiding.

Er zit een numerix fixus op de geneeskunde opleiding........... Als je meer mensen moet opleiden is dat wel je eerste hindernis zeg hey.
pi_202043670
quote:

[..]

Ik ben bang dat dit maar het begin is. Als de pandemie achter de rug is zitten we nog steeds met grote problemen. Onderwijs, woningtekort, klimaat, etc.

Er zullen echt grote veranderingen nodig zijn, die ook impact gaan hebben op inwoners. Dat zat er allemaal al aan te komen, Covid heeft dat probleem alleen naar voren gehaald en zichtbaarder gemaakt.
pi_202043682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat vraag ik me serieus af. Ik verwacht (of misschien is 'hoop' een beter woord) dat Portugal een relatief milde winter tegemoet zal gaan.
Portugal is inderdaad wel een interessante casus om te gaan volgen. Maar in Israel is dankzij boosterprikken de crisis ook allang weer voorbij. Daarom des te kwalijker dat het in Nederland nog zo lang gaat duren, voordat we het effect hiervan gaan zien. Het argument dat we beter de vaccins naar Afrika kunnen sturen is in theorie misschien valide, maar dat gebeurt ook niet, ze blijven hier in de koelkast liggen totdat de logistiek weer op poten staat. Het gaat allemaal zo stroperig.
pi_202043688
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
klimaat, etc.
Do not get me started.
quote:
Ik ben bang dat dit maar het begin is. Als de pandemie achter de rug is zitten we nog steeds met grote problemen. Onderwijs, woningtekort, klimaat, etc.

Er zullen echt grote veranderingen nodig zijn, die ook impact gaan hebben op inwoners. Dat zat er allemaal al aan te komen, Covid heeft dat probleem alleen naar voren gehaald en zichtbaarder gemaakt.
Tijd voor een great reset. c_/ :7
pi_202043691
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202043700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:00 schreef eentwee het volgende:

[..]
Portugal is inderdaad wel een interessante casus om te gaan volgen. Maar in Israel is dankzij boosterprikken de crisis ook allang weer voorbij. Daarom des te kwalijker dat het in Nederland nog zo lang gaat duren, voordat we het effect hiervan gaan zien. Het argument dat we beter de vaccins naar Afrika kunnen sturen is in theorie misschien valide, maar dat gebeurt ook niet, ze blijven hier in de koelkast liggen totdat de logistiek weer op poten staat. Het gaat allemaal zo stroperig.
Dat bezwaar heb ik eigenlijk met bijna alles tijdens deze crisis, inclusief maatregelen op de meeste momenten.

Als het voor de volksgezondheid absoluut cruciaal is dat een sector dicht gaat wacht je daar niet nog 3 of 4 dagen mee, dan doe je dat aan het einde van die dag of het begin van de volgende dag.

Wanneer je er bang voor bent dat een nieuwe variant van het virus geïmporteerd wordt uit (in dit geval) India stop je alle vluchten uit dat land. Niet 3 of 4 dagen in de toekomst, maar vanaf dat moment.
pi_202043703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Do not get me started.
[..]
Tijd voor een great reset. c_/ :7
Dat hele "The Great Reset" waar Schwab voorstander van is lijkt me een hel. Maar dat er echt serieus dingen moeten veranderen, dat kan niet anders.
pi_202043707
Mja, jullie kennen mij als vrijheidsstrijder maar ik ben van mening dat kroegen / clubs nu als eerste weer dicht moeten, 1.5 meter, handjes wassen adviseren.... Restaurants een maximum met afstand weer tussen gasten.
pi_202043709
quote:

[..]

Het probleem is de immense drang naar oneindige groei. Alles moet maar steeds meer en omhoog. Daar zit een grens aan en die hebben we nu toch wel bereikt.
pi_202043716
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hele "The Great Reset" waar Schwab voorstander van is lijkt me een hel. Maar dat er echt serieus dingen moeten veranderen, dat kan niet anders.
Volgens mij moet je dit soort zaken nooit willen pushen maar we worden wel meer en meer een deel economie, maar je ziet het alle extremisten... Ze trekken er net te hard aan.
pi_202043728
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, eens. Hoe kut ik het ook vind, ik zie geen enkele mogelijkheid om de komende winter zonder maatregelen door te komen. Om eerlijk te zijn neem ik dat vooral de politiek kwalijk, dat ze te weinig hebben gedaan om het probleem zo klein mogelijk te maken.

Ik ben er alleen bang voor dat we volgend jaar op hetzelfde punt komen met dezelfde discussie. Ik zie ook wel in dat ze het nu niet in een paar dagen voor elkaar krijgen om de capaciteit te verbeteren zodat we er deze winter echt wat aan hebben, maar zolang er geen stappen worden gemaakt op korte termijn kan het volgend jaar ook weer op die manier goed gepraat worden. Terwijl we nu al anderhalf jaar verder zijn. Kortom; tijd dat ze zich niet meer verschuilen achter ''niet in een paar dagen geregeld'' maar echte stappen maken zodat ze dat volgende winter niet wéér hoeven te doen.
pi_202043734
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:03 schreef ludovico het volgende:
Mja, jullie kennen mij als vrijheidsstrijder maar ik ben van mening dat kroegen / clubs nu als eerste weer dicht moeten, 1.5 meter, handjes wassen adviseren.... Restaurants een maximum met afstand weer tussen gasten.
Inderdaad, dat is bijna onvermijdelijk.

Ik zie nog wel een variant voor me waarbij horeca open kan blijven maar iedereen (dus ook gevaccineerden) moet testen voor toegang. Het liefst met een laagdrempelige test die je op veel locaties kan doen (dus niet 30 minuten moeten reizen voor een PCR test). Eerlijker en effectiever, want dan zal het aantal tests omhoog gaan en worden er meer laag-symptomatische besmettingen ontdekt. En we zijn gelijk af van het polariseren, 2G en de QR-code.
pi_202043735
quote:
Dag 618, de #zorginfarct editie
:r :') :r :')

Echt zo'n gast die meent populair te zijn en een trucje blijft herhalen. Als een megool die niet kan zingen bij Idols.
Go hard or go home
pi_202043738
quote:

[..]

Raak de scholen nog een paar keer goed met maatregelen en de problemen binnen het onderwijs drijven vanzelf naar boven.
pi_202043740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat bezwaar heb ik eigenlijk met bijna alles tijdens deze crisis, inclusief maatregelen op de meeste momenten.

Als het voor de volksgezondheid absoluut cruciaal is dat een sector dicht gaat wacht je daar niet nog 3 of 4 dagen mee, dan doe je dat aan het einde van die dag of het begin van de volgende dag.

Wanneer je er bang voor bent dat een nieuwe variant van het virus geïmporteerd wordt uit (in dit geval) India stop je alle vluchten uit dat land. Niet 3 of 4 dagen in de toekomst, maar vanaf dat moment.
Mja en dan speciale vluchten om NL'ers uit India te halen dus.
pi_202043743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:37 schreef chratnox het volgende: [..] Ja? Voor zover tot nu toe te zien wordt dat niet eens serieus geprobeerd.
We hebben al een tekort aan zorgpersoneel, hoe wil je dan ook nog eens gaan opschalen. Van - 25000 naar - 40000 mensen ofzo? Er zijn structureel miljarden extra voor ouderenzorg gereserveerd, maar je krijgt gewoon de mensen niet
quote:
[..] Oh je wil de QR code de verificatie maken dat iemand daadwerkelijk gevaccineerd is en daarmee afdwingen dat iemand zonder QR code nergens toegang meer heeft? Ik heb zo'n vermoeden dat er dan flink wat wetten aangepast moeten worden. [..]
Nee, je kunt het op de achtergrond regelen zodat er niks gecontroleerd hoeft te worden aan de deur
quote:
Dus de ouders een boete omdat een kind ervoor kiest zich niet te laten vaccineren? Een kind wat bijna geen risico loopt en niet (direct) zorgt voor de grote zorgvraag? Tuurlijk draagt dat kind eraan bij, maar dat kind verantwoordelijk maken voor de gezondheid van iemand anders vind ik best extreem.
Een kind dat besmet is kan zijn ouders besmetten en ja vaccinatie doet de kans op besmettingen dalen
quote:
Over die vaccinatieplichten in Italië en Frankrijk: Die werken zo goed dat voor een vaccinatie die niet verplicht is geen hond op komt dagen.
Ze hebben daar verplichte vaccinaties voor wat wij Rijksvaccinatieprogramma noemen. Precies omdat er niemand kwam
quote:
Wat denk je wat het zal doen met de bereidheid om de griepprik te halen als je de Covid-vaccinatie verplicht maakt? Of het Rijksvaccinatieprogramma? Of wil je die ook verplichten?
Griepprik niet perse daar die maar 40-50% effectief is. De rest wel
quote:
Zonder verplichting heeft Nederland een ontzettend hoge vaccinatiegraad. Als je nu een plicht instelt is het risico groot dat je die bereidheid helemaal om zeep helpt, met daarbij de bereidheid voor andere vaccinaties.
En toch ligt er een wetsvoorstel om ongevaccineerde kinderen van de opvang te mogen weren. Èn neemt de vaccinatiegraad elk jaar verder af
pi_202043745
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben er alleen bang voor dat we volgend jaar op hetzelfde punt komen met dezelfde discussie. Ik zie ook wel in dat ze het nu niet in een paar dagen voor elkaar krijgen om de capaciteit te verbeteren zodat we er deze winter echt wat aan hebben, maar zolang er geen stappen worden gemaakt op korte termijn kan het volgend jaar ook weer op die manier goed gepraat worden. Terwijl we nu al anderhalf jaar verder zijn. Kortom; tijd dat ze zich niet meer verschuilen achter ''niet in een paar dagen geregeld'' maar echte stappen maken zodat ze dat volgende winter niet wéér hoeven te doen.
Op dit moment hebben ze 't excuus dat het kabinet demissionair is (wanneer het ze uitkomt). Nederland heeft zichzelf blijkbaar onsterfelijk belachelijk gemaakt in Glasgow door te pushen op veranderingen bij die klimaattop en daarna zelf te zeggen: "Ja nee wij niet hoor, dat moet ons volgende kabinet beslissen"
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:09:20 #39
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202043746
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:08 schreef Noek het volgende:

[..]
:r :') :r :')

Echt zo'n gast die meent populair te zijn en een trucje blijft herhalen. Als een megool die niet kan zingen bij Idols.
Ik vind 'm ook wel geniaal; hoe je als nietsnuttige dwaas zo'n zelfrelevantie kunt veinzen kan ik slechts in afgunst op neerkijken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202043748
Even rapporteren dat het EXTREEM rustig was bij de teststraat.
Van gisteren heb ik nog een rapport openstaan dat wederom niemand een mondkapje droeg bij de AH.

We got this!
Go hard or go home
pi_202043751
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag. _O_
pi_202043754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik zie nog wel een variant voor me waarbij horeca open kan blijven maar iedereen (dus ook gevaccineerden) moet testen voor toegang. Het liefst met een laagdrempelige test die je op veel locaties kan doen (dus niet 30 minuten moeten reizen voor een PCR test). Eerlijker en effectiever, want dan zal het aantal tests omhoog gaan en worden er meer laag-symptomatische besmettingen ontdekt. En we zijn gelijk af van het polariseren, 2G en de QR-code.
Er zijn laatst een paar miljoen van die tests weer vernietigd, maar als er zo met geld wordt gesmeten......

Maar die testjes zijn 20% vals positief geloof ik, dusja..... Iedereen testen gaat ook niet echt. Al doet men het zelf.
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:10:30 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202043755
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:09 schreef Noek het volgende:
Even rapporteren dat het EXTREEM rustig was bij de teststraat.
Van gisteren heb ik nog een rapport openstaan dat wederom niemand een mondkapje droeg bij de AH.

We got this!
Het virus komt pas zaterdag weer in actie, geen zorgen. We zijn voorbereid.
pi_202043756
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:09 schreef devlinmr het volgende:
We hebben al een tekort aan zorgpersoneel, hoe wil je dan ook nog eens gaan opschalen. Van - 25000 naar - 40000 mensen ofzo? Er zijn structureel miljarden extra voor ouderenzorg gereserveerd, maar je krijgt gewoon de mensen niet
Je kan ook beter clini clown worden had ik gelezen dusseh. Dan maar niet op de IC.
pi_202043758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:07 schreef eentwee het volgende:

[..]

Misschien heel simpel, maar ik sta er niet op te wachten om me voor elk uitje, of winkelbezoek/horecabezoek te laten testen. Heb me niet voor niets gevaccineerd; toch ook wel grotendeels in de hoop dat we dan van het testen en de maatregelen af zouden zijn. Als je je als gevaccineerde ook moet laten testen gaat de vaccinatie bereidheid alleen maar nog verder achteruit.
pi_202043770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat morgen opeens bijna iedereen weer gaat rondlopen met een mondkapje en je nu nog bijna niemand met een mondkapje ziet. Morgen is het virus weer veel gevaarlijker dan vandaag. _O_
Ja flikker op met dat kapje maar okay. :')
pi_202043775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het virus komt pas zaterdag weer in actie, geen zorgen. We zijn voorbereid.
Verkoopt iemand nog het virus, 200 euro las ik? :!
pi_202043779
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Misschien heel simpel, maar ik sta er niet op te wachten om me voor elk uitje, of winkelbezoek/horecabezoek te laten testen. Heb me niet voor niets gevaccineerd; toch ook wel grotendeels in de hoop dat we dan van het testen en de maatregelen af zouden zijn. Als je je als gevaccineerde ook moet laten testen gaat de vaccinatie bereidheid alleen maar nog verder achteruit.
Dat snap ik. Maar het moet dan ook niet verplicht zijn voor winkelbezoek, of bezoek aan doorstroomlocaties. Alleen op plekken waar het mondkapje af moet omdat je gaat consumeren. Als het alternatief is dat de horeca helemaal dicht gaat, dan is dit beter toch?
pi_202043780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Moet wel een gevaarlijk virus zijn zeg dat je het niet voor je eigen gezondheid doet. En ook niet voor die van een ander, gezien je even besmettelijk blijft +-
pi_202043781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:10 schreef mir1986 het volgende:
Niet zo bijzonder. Morgen moet het. Vandaag mag het. Zelfs veel mensen die vaak om mondkapjes smeken dragen hem pas als het moet van Rutte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')