Wat de afgelopen 10-15 jaar gedaan is is de ligduur verkorten en veel meer poliklinische operaties.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat is precies hetzelfde als wat ik eerder in dit topic zei. Dit kabinet denkt dat het door een zak geld ertegenaan te smijten opgelost is. Als je overbodige administratieve taken weghaalt zorgt dat ook voor additionele capaciteit. Maargoed, als je niet begint los je het nooit op.
Niet. Ik gaf het als gekscherend voorbeeld.quote:[..]
Wanneer moet iemand dan zijn QR code tonen?
Klopt, maar daar gaan ook kinderen heen die niet tegen polio of mazelen zijn gevaccineerd, in combinatie met babies die nog niet gevaccineerd mogen worden is dat vragen om problemenquote:[..]
Mijn kinderen besmetten mij minimaal 12 keer per jaar doordat het bij het kinderdagverblijf stikt van de luchtwegvirussen. Dat neem ik ze echter niet kwalijk, daar kunnen zij niets aan doen.
[..]
vergeet het maar... 90% en een beetje. Gelukkig na jaren van daling eindelijk weer een kleine stijgingquote:En dat probleem hebben wij dus niet. Ons Rijksvaccinatieprogramma zit zo rond de 95%
Neuh, de doelgroep van de griepprik is nog van de oude stempel.quote:[..]
Dus de effectiviteit van een vaccin bepaalt of je 'm wel of niet wil verplichten? Ik denk persoonlijk dat door het te verplichten minder en minder mensen zullen komen voor de griepprik waardoor je die op een gegeven moment ook moet verplichten om het griepseizoen ongeschonden door te komen.
Ja de eerste kamer is ernstig traag en er zitten teveel Christenwappiesquote:[..]
Er is een reden dat die al 3 jaar geleden ingediend is en niet doorgevoerd is.
Vandaar dat er zoveel sporters zijn overleden aan de gevolgen vanquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor hele fragiele mensen en ook af en toe met mensen die gewoon enorm veel botte pech hebben.
Maar zijn de populaties te vergelijken met elkaar? Is het een random sample waarin men een booster krijgt of niet, of is de populatie die een booster aangeboden krijgt anders?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.news-medical.(...)OVID-19-vaccine.aspx
[..]
Best interessant.
Flinke sample ook:
[..]
Interessant. Het gaat dus met 93% omlaag van de 98% dat het al omlaag was gegaan daarvoor? Dus van 0,001 naar 0,0002 ofzo bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.news-medical.(...)OVID-19-vaccine.aspx
[..]
Best interessant.
Flinke sample ook:
[..]
Opzich logisch, aangezien je weer (actieve) anti-stoffen hebt, maar dat lijkt mij het grootste voordeel. Dat zal een groot effect op de R hebben.quote:The study also included a population-level analysis which found that infection rates began to drop for each age group 7-10 days after that age group became eligible for the third dose.
Ik zet in op 10,5k besmettingen straks.quote:- 7.389 nieuw gemelde positieve testen
- 149 nieuwe ziekenhuisopnames
- 26 nieuwe IC-opnames
- 13 nieuwe overlijdens
Heb je daar een statistische onderbouwing voor?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:26 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Vandaar dat er zoveel sporters zijn overleden aan de gevolgen van
Ach, in onze competitie zijn in de eerste zes speelrondes pas 2 potjes uitgevallen. Dan stelt die vent maar wat jeugdspelers op.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit zou toch wel echt heel zuur zijn.
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Mag het niet hopen zeg.. ik snap het sentiment wel dat dit onuitvoerbaar is. Ik hoop dat clubs er massaal schijt aan hebben eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het heeft ook wel een hoog tekentafel-niveau. Die QR-verplichting bij kleedkamers en toiletten bijvoorbeeld, wie bedenkt zoiets?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag het niet hopen zeg.. ik snap het sentiment wel dat dit onuitvoerbaar is. Ik hoop dat clubs er massaal schijt aan hebben eigenlijk.
Dan zou ik ook iets kritischer worden op je eigen onderzoeksvermogen, want het antwoord van je vragen vind je als je op de link had geklikt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar zijn de populaties te vergelijken met elkaar? Is het een random sample waarin men een booster krijgt of niet, of is de populatie die een booster aangeboden krijgt anders?
Wordt kritisch, wees als een wetenschapper.![]()
De instroom gaat alleen maar groeien met meer en meer welstandsziektes (= ernstig overgewicht etc) en vergrijzing. Ik ben het met je eens dat de instroom beperkt moet worden, maar er wordt tot nu toe telkens gezegd dat Covid een blijvertje is. Je moet er dus iets mee.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat de afgelopen 10-15 jaar gedaan is is de ligduur verkorten en veel meer poliklinische operaties.
Lag je vroeger na een heupoperatie 5 dagen in het ziekenhuis, dan is dat nu 0
Daardoor heb je minder bedden nodig en kan je je personeel ergens anders inzetten.
Laten we eens beginnen met iedereen vaccineren tegen covid.
Dit geeft meteen resultaat en zou nu betekenen dat je ~70% minder mensen op de IC zou hebben liggen, wat de druk op het personeel verminderd en dus minder ziekmeldingen betekend
Er een bak personeel tegenaan gooien heeft geen enkele zin als je de instroom niet beperkt.
Ik denk dat je de complexiteit onderschat, maargoed.quote:Niet. Ik gaf het als gekscherend voorbeeld.
Als je gewoon een verplichting hebt kun je gewoon mensen oproepen, ben je gevaccineerd krijg je een vinkje, zo niet dan krijg je automatisch een boete.
Heeft je arts besloten dat je niet gevaccineerd kan worden dan krijg je ook een vinkje achter je naam.
Heel eerlijk? Een vaccinatieplicht voor de kinderopvang kan ik me ergens nog wel in vinden omdat mijn kinderen misschien nog niet gevaccineerd kunnen worden voor die ziekte. Maar daar zit het verschil naar mijn mening, die kinderen hebben geen manier zichzelf te beschermen, dat heeft iemand die in een risicogroep valt wel.quote:Klopt, maar daar gaan ook kinderen heen die niet tegen polio of mazelen zijn gevaccineerd, in combinatie met babies die nog niet gevaccineerd mogen worden is dat vragen om problemen
Nouja, dat verschilt per regio. Veel regio's zitten in de 95% en een aantal regio's (de bible belt is hier wel zichtbaar) zit een stuk lager.quote:vergeet het maar... 90% en een beetje. Gelukkig na jaren van daling eindelijk weer een kleine stijging
https://rijksvaccinatiepr(...)rland%202020_V03.pdf
De doelgroep van de griepprik wordt ieder jaar groter.quote:Neuh, de doelgroep van de griepprik is nog van de oude stempel.
Tja, deze was wat onnodig.quote:Ja de eerste kamer is ernstig traag en er zitten teveel Christenwappies
Mja sorry ik word iedere keer teleur gesteld als ik ga lezen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou ik ook iets kritischer worden op je eigen onderzoeksvermogen, want het antwoord van je vragen vind je als je op de link had geklikt.
't Is meer een consequentie van 'alles wat binnen is wordt QR'.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het heeft ook wel een hoog tekentafel-niveau. Die QR-verplichting bij kleedkamers en toiletten bijvoorbeeld, wie bedenkt zoiets?
Sommigen mensen moeten werken. Dat snap je niet?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap dat testen door gevaccineerden niet; heb je klachten, blijf je thuis. Laat je desnoods, voor de zekerheid, testen als je weer beter bent.
Veel beter voor de cijfers.
Omdat je iedere keer leest dat het vaccin stiekem best wel goed werkt?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja sorry ik word iedere keer teleur gesteld als ik ga lezen.
Ik vond wel dat Rutte er heel makkelijk overheen stapte. "Ja QR voor buitensport is weg, maar logischerwijs is ie wel terug als je de kleedkamer of toilet in wil"quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is meer een consequentie van 'alles wat binnen is wordt QR'.
Nee omdat het onderzoek gewoon niet goed is of verkeerd geinterpreteerd wordt.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je iedere keer leest dat het vaccin stiekem best wel goed werkt?
Het interesseert hem ook geen fuck of het uitvoerbaar is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond wel dat Rutte er heel makkelijk overheen stapte. "Ja QR voor buitensport is weg, maar logischerwijs is ie wel terug als je de kleedkamer of toilet in wil"
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het berhaupt uit te voeren was.
Inderdaad, soms ontkom je niet aan rechtlijnigheid qua maatregelen, maar dit slaat nergens op. En dan wel vrolijk zeggen "we gooien er 45 miljoen tegenaan.."quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond wel dat Rutte er heel makkelijk overheen stapte. "Ja QR voor buitensport is weg, maar logischerwijs is ie wel terug als je de kleedkamer of toilet in wil"
Het gemak waarmee hij dat zei liet niet echt zien dat erover nagedacht was of het berhaupt uit te voeren was.
Het hoeft ook niet uitvoerbaar te zijn voor het doel. Dit is slechts een noodzakelijk tussenstapje.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is of het erg is als de controle matig is. Van alle 'door rood rijders' zal misschien 1%(?) gepakt worden. Dat betekent niet gelijk dat het verbod daarop zinloos is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Smijt die 45 miljoen lekker tegen de loonkosten in de zorg.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, soms ontkom je niet aan rechtlijnigheid qua maatregelen, maar dit slaat nergens op. En dan wel vrolijk zeggen "we gooien er 45 miljoen tegenaan.."
Dat het hem niet interesseert geloof ik direct, maar Grapperhaus zit er ook bij. Het werd tijdens dat debat als een mooi toneelstukje gebracht, dat de Jonge en Grapperhaus even serieus in conclaaf waren met elkaar of dit eraf kon.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het interesseert hem ook geen fuck of het uitvoerbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |