abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:50:04 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:50:46 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201461786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:44 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dat ook zo ontzettend flauw van de SP. Als Kaag het woord wél zou voeren hadden ze het ook sowieso niet goed gevonden. De SP valt wat mij betreft echt door de mand.
Zo rollen populisten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:50:57 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201461791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is de laatste tijd echt al vele malen weerlegd.
Bron? Ik heb hier namelijk genoeg bronnen aangedragen voor mijn punt.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:54:24 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201461864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen vertrouwen meer in Rutte, dat is opgezegd. Ik lees overal over een o zo schadelijke afrekencultuur, maar die is er omdat een zekere premier zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen en die zal zolang hij er zit blijven. Niemand schiet daar wat mee op.

Uiteraard zijn PvdA en GL met tegenzin wel bereid tot enige constructiviteit omdat beide partijen nu eenmaal tot constructiviteit geneigd zijn, maar dan moet Rutte wel een stevige veer laten en ze ook echt iets bieden. Rutte enablen zonder daar substantieel iets voor terug te krijgen wordt door de achterban echt niet gepikt en wanneer ze dat zouden doen zou je zeker de PvdA net zo goed op kunnen heffen, dan is het einde verhaal.
Maar Schippers/Remkes/willekeurig elke andere VVDer in een coalitie met nog 2 rechtse partijen (vanuit het perspectief van GL en PvdA is D66 iig zeker rechts) in het zadel helpen is exact hetzelfde verhaal. Het gaat hier om een Rutte 2 in het kwadraat in het zadel helpen. Veel meer rechts, veel minder links. Als jij denkt dat dan alleen Rutte het probleem is, denk ik echt dat jij het onderschat. Zie de moties die een jaar voor de verkiezingen er al waren, al voor de toeslagenaffaire echt hevig ontbrandde. GL en PvdA gaan beide niet in hun eentje een verder puur rechts kabinet overeind houden. Al zet je Remkes neer als premier.
Dat klopt, als enige linkse partij in het kabinet en dan ook nog opboksen tegen een rechtse kamermeerderheid is uiteraard nogal problematisch. Rutte is dan zeker niet het enige obstakel, maar hij is wel een erg grote factor in het mislukken van een formatie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201461893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bron? Ik heb hier namelijk genoeg bronnen aangedragen voor mijn punt.
Ik doel vooral op je stelling dat er wat jou betreft weinig tot geen verschil zou zijn tussen de motie van afkeuring en een motie van wantrouwen. In deze topicreeks is al meerdere malen aangegeven dat er natuurlijk wel degelijk sprake van een verschil is tussen beide moties.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:57:49 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201461935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik doel vooral op je stelling dat er wat jou betreft weinig tot geen verschil zou zijn tussen de motie van afkeuring en een motie van wantrouwen. In deze topicreeks is al meerdere malen aangegeven dat er natuurlijk wel degelijk sprake van een verschil is tussen beide moties.
Ja, heb je daar ook bronnen voor?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201461982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, heb je daar ook bronnen voor?
Dat is wat mij betreft voldoende algemeen bekend, de huidige gang van zaken verschilt lang genoeg van de vroegere gang van zaken dus dat zoek je zelf maar uit.
  dinsdag 21 september 2021 @ 22:04:06 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201462039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft voldoende algemeen bekend, de huidige gang van zaken verschilt lang genoeg van de vroegere gang van zaken dus dat zoek je zelf maar uit.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-opstappen-a4058746

https://www.montesquieu-i(...)rouwensregel_1939_nu
We have always been at war with Eastasia.
pi_201462056
quote:
Tja, je hebt zo te zien dus niet gevolgd waar de discussie de afgelopen tijd over ging. Prima, maar dan zijn we klaar met discussiëren.
  dinsdag 21 september 2021 @ 22:08:41 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201462117
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja, je hebt zo te zien dus niet gevolgd waar de discussies de afgelopen tijd over ging. Prima, maar dan zijn we klaar met discussiëren.
Dat verschil is er 'ontstaan' doordat Verdonk indertijd niet opstapte en men er geen problemen van maakte omdat dat kabinet toch al demissionair was en ze niet door zou gaan. Verder is alleen Rutte niet na een aangenomen motie van afkeuring in de Tweede Kamer niet opgestapt. Men denkt bij de VVD blijkbaar eenzijdig ongeschreven staatsrecht aan te kunnen passen, maar andere partijen en hun achterban vinden dat ongehoord.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201462158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat verschil is er 'ontstaan' doordat Verdonk indertijd niet opstapte en men er geen problemen van maakte omdat dat kabinet toch al demissionair was en ze niet door zou gaan. Verder is alleen Rutte niet na een aangenomen motie van afkeuring in de Tweede Kamer niet opgestapt. Men denkt bij de VVD blijkbaar eenzijdig ongeschreven staatsrecht aan te kunnen passen, maar andere partijen en hun achterban vinden dat ongehoord.
Je bevestigt m’n punt alleen maar.
  dinsdag 21 september 2021 @ 22:14:49 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201462218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je bevestigt m’n punt alleen maar.
Nee, maar goed. Voor de goede orde, ook een motie van wantrouwen is niet afdwingbaar. In plaats van dommig maar wat te roepen zou je ook gewoon dit even kunnen lezen:

https://www.montesquieu-i(...)van_het_ongeschreven

quote:
Aard en handhaving van het ongeschreven staatsrecht: de vertrouwensregel na de kwestie-Verdonk- Hoofdinhoud

In 1866 steunde de Tweede Kamer de eerste motie - de motie-Keuchenius - die uiting geeft aan de vertrouwensband tussen regering en parlement. Hoewel de zittende regering Van Zuylen van Nijevelt Heemskerk deze motie over de kwestie-Mijer naast zich neerlegde en de Kamer ontbond, bleek al na de aanneming van de motie-Blussé in 1868 door de Tweede Kamer (die in de tussentijd nog een tweede keer was ontbonden) dat de regering niet kan aanblijven zonder steun van het parlement. Daarmee is de vertrouwensregel al (bijna) honderdvijftig jaar een feit: indien het parlement het vertrouwen opzegt in het kabinet respectievelijk een individueel bewindspersoon, dient deze zijn of haar ontslag aan te bieden.

Hoewel de vertrouwensregel de kern vormt van het Nederlandse parlementaire stelsel, is hij altijd buiten de Grondwet gebleven. Toch maakt de vertrouwensregel zonder twijfel deel uit van het Nederlandse staatsrecht. De betrokken ambten (regering en parlement) beschouwen de vertrouwensregel als een rechtsregel en daarmee ís het volgens de gangbare opvatting ook een rechtsregel. De vertrouwensregel vormt daarmee een van de belangrijkste (sommigen zouden zeggen: de enige) regels van ongeschreven staatsrecht in Nederland.

Het recht dat vormgeeft aan de verhouding tussen regering en parlement wordt in Nederland niet door een rechter, maar door regering en parlement zélf gehandhaafd. Het parlement stelt niet alleen vast dat in een bepaald geval de vertrouwensregel is geschonden, bijv. door een motie van afkeuring of wantrouwen aan te nemen, maar is ook uiteindelijk verantwoordelijk voor de handhaving van de norm, bijv. door te eisen dat de betrokken bewindspersoon/-personen daadwerkelijk aftreden.

De kwestie-Verdonk: afkeuring en aftreden

De kwestie-Verdonk maakt het belang van het onderscheid tussen de aard van de norm enerzijds en de handhaving ervan anderzijds goed duidelijk. Hoe was het ook alweer? Na de verkiezingen van 22 november 2006 had het vreemdelingenbeleid van Rita Verdonk, toenmalig minister van Vreemdelingenzaken (VVD) in het demissionaire kabinet Balkenende III, niet langer de steun van een meerderheid van de Tweede Kamer. Rita Verdonk weigerde gehoor te geven aan de wens van de Kamer om het uitzetten van asielzoekers op te schorten. De Kamer nam vervolgens op 13 december 2006 in reactie hierop de motie Dijsselbloem c.s. - een motie van afkeuring - tegen haar aan. Uit de motie bleek duidelijk dat de Kamer geen vertrouwen meer had in Verdonk: zij moest aftreden.

Probleem was dat ook de overige VVD-ministers tegen de opschorting van de uitzetting van asielzoekers waren. Het opstappen van Verdonk zou ook tot het aftreden van de andere VVD-ministers hebben geleid. Het functioneren van het demissionaire kabinet zou daardoor worden bemoeilijkt. Op 14 december 2006 stelde Balkenende namens het kabinet het volgende compromis voor: minister Verdonk zou aanblijven met een gewijzigde portefeuille en de uitzetting van asielzoekers die als 'schrijnende gevallen' kwalificeerden, zou worden stopgezet. De Kamer ging met dit voorstel akkoord. Verdonk bleef aan met een gewijzigde portefeuille en ook de overige VVD-ministers bleven zitten met het oog op - in de woorden van toenmalig minister-president Balkenende (CDA) -'het landsbelang en de regeerbaarheid van het land'. De vertrouwensregel was geschonden, maar de Kamer ging niet over tot handhaving ervan.

Minister blijft, staatsrecht in de prullenbak?

De gang van zaken in 2006 was bijzonder. Niet eerder kwam het voor dat een minister na het aannemen van motie van afkeuring - die in deze context niet verschilt van een motie van wantrouwen - toch aanbleef. Volgens Nijmeegse staatsrechtgeleerden werd met het aanblijven van Verdonk bijna '150 jaar staatsrecht in de prullenbak' gegooid (Kortmann) en duidde de gang van zaken zelfs op een 'verkrachting van het parlementair stelsel' (Bovend'Eert). Aan de andere kant werd gesteld dat het verloop van de kwestie-Verdonk weliswaar niet fraai was, maar dat voorkoming van verdere escalatie van het conflict tussen Kamer en regering - en daarmee het verdere functioneren van het reeds demissionaire kabinet kon worden veiliggesteld - ook gewicht in de schaal legde. Volgens Leidse wetenschappers was het gezien de omstandigheden 'verdedigbaar' dat de kwestie-Verdonk staatsrechtelijk toelaatbaar was (Verhey) en heeft het Nederlands staatsrecht met deze oplossing 'zijn kracht bewezen' (Voermans).

Zowel regering en parlement als de doctrine zijn het erover eens dat de vertrouwensregel niet zomaar een informele regel (of een conventie), maar een regel van ongeschreven staatsrecht is. Schending daarvan is niet alleen onfatsoenlijk, maar ook onrechtmatig. Staatsrechtelijk gezien had Verdonk moeten aftreden en hadden de overige VVD-ministers moeten aanblijven. Daarmee zouden het landsbelang en de regeerbaarheid van het land echt zijn gediend. De bereidwilligheid van de Kamer om die regel uiteindelijk niet te handhaven is terug te voeren op een pragmatische afweging.

Op de korte termijn had het aanblijven van Verdonk geen grote gevolgen. Op de lange termijn wellicht wel. De kwestie zou de suggestie kunnen wekken dat een bewindspersoon eenvoudig een motie van wantrouwen van de Kamer naast zich neer kan leggen. Dat zou geen recht doen aan het onderscheid tussen de aard en de handhaving van de norm. Het staat buiten kijf dat Verdonk de vertrouwensregel had geschonden; de Kamer zag slechts af van de handhaving ervan. Honderdvijftig jaar na dato staat nog altijd vast dat de vertrouwensregel een rechtsregel is. Wanneer een politieagent uit coulance een net uitgeschreven bekeuring voor te hard rijden verscheurt, wordt het voor andere automobilisten niet ineens legaal de maximumsnelheid te overschrijden. Zo is het ook met de vertrouwensregel: ook na de kwestie-Verdonk geldt nog altijd dat een minister moet opstappen nadat de Kamer een motie van wantrouwen aanneemt.

Na honderdvijftig jaar vormt de vertrouwensregel nog altijd de kern van ons parlementaire stelsel, ook al is de regel in het verleden niet altijd gehandhaafd. Wat vooral telt, is dat regering en parlement er de afgelopen 150 jaar zonder al te veel problemen in zijn geslaagd gestalte te geven aan hun vertrouwensband.

Gert Jan Geertjes is promovendus en docent aan de afdeling Staats- en bestuursrecht van de Universiteit Leiden


[ Bericht 44% gewijzigd door -XOR- op 21-09-2021 22:47:25 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201462985
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, maar goed. Voor de goede orde, ook een motie van wantrouwen is niet afdwingbaar. In plaats van dommig maar wat te roepen zou je ook gewoon dit even kunnen lezen:

https://www.montesquieu-i(...)van_het_ongeschreven
[..]

Ja leuk maar ook dit verhaal bewijst je gelijk niet. En aangezien je me desondanks verwijt maar dommig wat te roepen zie ik ook eigenlijk niet in waarom ik nog verder in zou gaan op je reacties. Succes met je ‘Rutte is nog erger dan Orban-frame’ verder.
  dinsdag 21 september 2021 @ 23:17:12 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201463125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 23:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja leuk maar ook dit verhaal bewijst je gelijk niet. En aangezien je me desondanks verwijt maar dommig wat te roepen zie ik ook eigenlijk niet in waarom ik nog verder in zou gaan op je reacties.
Het is heel vervelend om te discussieren met argumenten en daarvoor bronnen aan te dragen terwijl je discussiepartner maar gewoon wat roept zonder onderbouwing. Zoals ik al schreef mag Rutte blijven zitten omdat er geen geschreven wet is die hem dat verbiedt maar het is wel ongehoord en hoogstonwenselijk. Bovend'Eert en Kortmann (en dat zijn echt wel gezaghebbende staatsrechtgeleerden) zijn dat volgens mijn bronnen met me eens.

quote:
Succes met je ‘Rutte is nog erger dan Orban-frame’ verder.
Leuke stroman.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 22-09-2021 00:18:45 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201463519
Ergerlijk dat zoveel politici (incl de premier) en media het steeds hebben over missionair om aan te geven dat het gaat om een kabinet met volle bevoegdheden.

Men denkt dat 'de' in demissionair er staat om aan te geven dat het tegenovergesteld is aan missionair. Dat is taalkundig gewoon onjuist.

Ik snap dat er in den haag veel geneukt wordt, maar hoop voor ze ook in andere standjes.

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/demissionair

[ Bericht 4% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 22-09-2021 00:15:25 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_201463608
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ergerlijk dat zoveel politici (incl de premier) en media het steeds hebben over missionair om aan kabinet met volle bevoegdheden aan te geven.

Men denkt dat 'de' in demissionair er staat om aan te geven dat het tegenovergesteld is van missionair. Dat is taalkundig gewoon onjuiste.

Ik snap dat er in den haag veel geneukt wordt, maar hoop voor ze ook in andere standjes.

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/demissionair
Welk woord stel je voor als niet alleen taalkundig, maar ook gevoelsmatig qua betekenis juist?
pi_201463729
quote:
7s.gif Op woensdag 22 september 2021 00:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Welk woord stel je voor als niet alleen taalkundig, maar ook gevoelsmatig qua betekenis juist?
Nou ja eigenlijk gewoon niet.
Je hebt: kabinet of demissionair kabinet. Waarbij demissionair een synoniem is van ontslagnemend. Vandaar ook dat er in de kamer altijd op wordt gehamerd om demissionair te gebruiken om aan te geven dat het gaat om kabinet of bewindspersoon die haar/zijn ontslag heeft aangeboden.
In het woord kabinet zonder demissionair ervoor zit dus opgesloten dat het gaat om een benoemd kabinet of bewindspersoon.

Een kabinet of bewindspersoon in functie kent ook nooit een bijvoeglijk naamwoord ervoor. Er staat kabinet, bewindspersoon, minister en verder niks.
Demissionair geeft dus aan dat de functie die daarna komt een andere status kent dan het normale functioneren. Dat normale functioneren zit normaal al in de functietitel dus er hoeft geen woord voor te zijn.

Missionair kent ook een eigen betekenis. Naast het standje is het een uiting van op een (kerkelijke) missie/zending zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 22 september 2021 @ 00:44:59 #18
408813 crew  trein2000
pi_201463763
quote:
7s.gif Op woensdag 22 september 2021 00:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Welk woord stel je voor als niet alleen taalkundig, maar ook gevoelsmatig qua betekenis juist?
Volwaardig komt misschien nog wel het dichtste in de buurt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201463843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volwaardig komt misschien nog wel het dichtste in de buurt.
Misschien, maar dat dekt het niet goed denk ik.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 00:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nou ja eigenlijk gewoon niet.
Je hebt: kabinet of demissionair kabinet. Waarbij demissionair een synoniem is van ontslagnemend. Vandaar ook dat er in de kamer altijd op wordt gehamerd om demissionair te gebruiken om aan te geven dat het gaat om kabinet of bewindspersoon die haar/zijn ontslag heeft aangeboden.
In het woord kabinet zonder demissionair ervoor zit dus opgesloten dat het gaat om een benoemd kabinet of bewindspersoon.

Een kabinet of bewindspersoon in functie kent ook nooit een bijvoeglijk naamwoord ervoor. Er staat kabinet, bewindspersoon, minister en verder niks.
Demissionair geeft dus aan dat de functie die daarna komt een andere status kent dan het normale functioneren. Dat normale functioneren zit normaal al in de functietitel dus er hoeft geen woord voor te zijn.

Missionair kent ook een eigen betekenis. Naast het standje is het een uiting van op een (kerkelijke) missie/zending zijn.
Niet dat het per se een eigen woord hoeft te hebben natuurlijk. In zekere zin in het Engels dat je een zogenaamde "lame duck period" hebt, maar geen "duck period"... het is gewoon je "period" of "term" of "whatever".

Volwaardig, zoals trein opperde voelt ook niet goed, want willekeurig welk kabinet is denk ik "volwaardig".

Misschien dan iets als geaccepteerd kabinet?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 22 september 2021 @ 01:10:51 #20
408813 crew  trein2000
pi_201463871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien, maar dat dekt het niet goed denk ik.
[..]
Niet dat het per se een eigen woord hoeft te hebben natuurlijk. In zekere zin in het Engels dat je een zogenaamde "lame duck period" hebt, maar geen "duck period"... het is gewoon je "period" of "term" of "whatever".

Volwaardig, zoals trein opperde voelt ook niet goed, want willekeurig welk kabinet is denk ik "volwaardig".

Misschien dan iets als geaccepteerd kabinet?
Volledig bevoegd? Alhoewel dat staatsrechtelijk dubieus is, een demissionair kabinet heeft niet minder bevoegdheden.
Gelegitimeerd? Zeker een afgetreden kabinet is in zekere zin haar democratische legitimatie verloren.
Beleidsbevoegd? Maar zie 1, strik genomen is een demissionair kabinet dat ook.

Elke term heeft wel z’n voors en z’n tegens denk ik. Lastig in voorden te vatten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201463898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volledig bevoegd? Alhoewel dat staatsrechtelijk dubieus is, een demissionair kabinet heeft niet minder bevoegdheden.
Gelegitimeerd? Zeker een afgetreden kabinet is in zekere zin haar democratische legitimatie verloren.
Beleidsbevoegd? Maar zie 1, strik genomen is een demissionair kabinet dat ook.

Elke term heeft wel z’n voors en z’n tegens denk ik. Lastig in voorden te vatten.
Ja, de essentie is misschien dat je meerdere negatieven in 1 term probeert te vatten. Wat eigenlijk nooit kan.
pi_201464649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 23:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is heel vervelend om te discussieren met argumenten en daarvoor bronnen aan te dragen terwijl je discussiepartner maar gewoon wat roept zonder onderbouwing. Zoals ik al schreef mag Rutte blijven zitten omdat er geen geschreven wet is die hem dat verbiedt maar het is wel ongehoord en hoogstonwenselijk. Bovend'Eert en Kortmann (en dat zijn echt wel gezaghebbende staatsrechtgeleerden) zijn dat volgens mijn bronnen met me eens.
[..]

De Kamer is het niet met je eens en die gaat er over. Anders dienen die niet zowel een motie van afkeuring als een motie van wantrouwen tegen Bijleveld in en stemmen ze totaal verschillend. Bewijs genoeg.

Dat het vroeger wellicht anders was kan, maar ook staatsrecht verandert gewoon door de tijd heen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201464658
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte hoeft ook alleen maar "ik laat het CDA vallen" te zeggen om met VVD-D66-PvdA-GL te kunnen regeren. Kaag hoefde alleen maar "prima, dan toch de CU" te zeggen en ze hadden al een regering gehad (of dat nog kan heb ik mijn twijfels over). Ploumen had ook GL kunnen laten vallen. En als Hoekstra niet was begonnen over een 'linkse wolk', was Rutte ook wel akkoord gegaan.

Kortom: wat jij zegt gaat voor iedereen op.
Klopt. Dus enkel dat gehak op Rutte slaat nergens op. Iedereen liegt, iedereen heeft boter op zijn hoofd, iedereen maakt zich belachelijk.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201464670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zo rollen populisten.
De SP is alleen maar in het leven geroepen om overal tegen te zijn en het volk proberen wijs te maken hoe slecht en verdorven dit land is. Volgens deze linkse malloten is Zimbabwe een paradijs vergeleken met dit gave landje.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201464676
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ergerlijk dat zoveel politici (incl de premier) en media het steeds hebben over missionair om aan te geven dat het gaat om een kabinet met volle bevoegdheden.

Men denkt dat 'de' in demissionair er staat om aan te geven dat het tegenovergesteld is aan missionair. Dat is taalkundig gewoon onjuist.

Ik snap dat er in den haag veel geneukt wordt, maar hoop voor ze ook in andere standjes.

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/demissionair
Ik kan het in de beknopte online versie van Van Dale niet vinden, maar hier melden Trouw en NRC dat missionair als tegenhanger van demissionair gewoon in Van Dale staat:
https://www.trouw.nl/nieuws/missionair-kabinet~be57fe64/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-11878298-a1088036

Taal verandert, dit woord is dus nu blijkbaar geaccepteerd, waar het dat vroeger niet was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201464811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 06:59 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Klopt. Dus enkel dat gehak op Rutte slaat nergens op. Iedereen liegt, iedereen heeft boter op zijn hoofd, iedereen maakt zich belachelijk.
Dit, iedereen maakt zich hier schuldig aan maar verwijt vervolgens de ander dat ze dit doen...
pi_201465259
https://www.groene.nl/artikel/te-kijk-gezet

Prima analyse, waarbij het de motie van afkeuring tegen Verdonk ook even besproken wordt.

Daarbij moet ook gezegd dat ik het sowieso heel erg gezond zou vinden als de VVD en CDA een keer beide in de oppositiebankjes belanden. Maar dat is verder extreem wensdenken, alleen al omdat het CDA vandaag de dag is gedegradeerd tot bijwagen van de VVD.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 08:53:36 ]
pi_201465379
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:47 schreef TomWaits het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/te-kijk-gezet

Prima analyse, waarbij het de motie van afkeuring tegen Verdonk ook even besproken wordt.

Daarbij moet ook gezegd dat ik het sowieso heel erg gezond zou vinden als de VVD en CDA een keer beide in de oppositiebankjes belanden. Maar dat is verder extreem wensdenken, alleen al omdat het CDA vandaag de dag is gedegradeerd tot bijwagen van de VVD.
Weer een analyse die doet alsof staatsrecht onveranderlijk is en alsof de intentie van een motie er niet toe doet. Gewoon over het feit heen stappen dat de indieners van een motie van afkeuring vandaag de dag wat anders bedoelen dan als ze een motie van wantrouwen indienen... ik vind dat eerlijk gezegd politieke journalistiek onwaardig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201465584
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weer een analyse die doet alsof staatsrecht onveranderlijk is en alsof de intentie van een motie er niet toe doet. Gewoon over het feit heen stappen dat de indieners van een motie van afkeuring vandaag de dag wat anders bedoelen dan als ze een motie van wantrouwen indienen... ik vind dat eerlijk gezegd politieke journalistiek onwaardig.
Waar baseer je het precies op dat indieners van moties van afkeuring vandaag de dag iets anders bedoelen dan een motie van wantrouwen, waar lees jij die intenties terug? Ik ben het met je eens dat het laatste zuiver gericht is op het functioneren van een minister en niet op zijn beleid (en eventuele uitvoering ervan).

Overigens blijf ik het in deze context zeer bijzonder vinden dat we iemand als Rutte niet allang met pek en veren hebben afgevoerd. Haast unaniem aangenomen motie van afkeuring, motie van wantrouwen die het net niet haalde om crisis te voorkomen en Rutte de mogelijkheid gaf om de eer aan zichzelf te houden (daar zag ik intenties terug). Maar de man zit er nog steeds. Waar slaat je vertrouwensregel dan eigenlijk nog op, wanneer deze op grove wijze wordt aangetast? Als Verdonk al ‘verkrachting van het staatsrecht was’, wat is Rutte dan? De overtreffende trap daarvan?

Voorts ben ik dan ook van mening dat Rutte moet aftreden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 09:24:39 ]
pi_201465624
quote:
3s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:23 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Waar baseer je het precies op dat indieners van moties van afkeuring vandaag de dag iets anders bedoelen dan een motie van wantrouwen, waar lees jij die intenties terug?
Alleen al het feit dat de indieners van de motie van afkeuring zowel bij Rutte als bij Bijleveld tegen de motie van wantrouwen stemden. Als die hetzelfde waren, zou dat absurd zijn.

Daar overheen stappen is gewoon journalist onwaardig. Je moet niet kijken wat een motie 20 of 50 jaar geleden betekende, je moet kijken wat die nu betekent. En dan moet je dus geen oud boek over staatsrecht of een voormalig geleerde citeren, maar de indieners van de moties en de stemmers over de moties zelf. Ceder, bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201465662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen al het feit dat de indieners van de motie van afkeuring zowel bij Rutte als bij Bijleveld tegen de motie van wantrouwen stemden.
Wederom: er is naar mijn weten slechts één aangenomen motie van wantrouwen in onze parlementaire geschiedenis. Jij wilt dus dat men maar vaker moties van wantrouwen aanneemt en de beleefde mores (mogelijkheid bieden om zelf te vertrekken) maar achterwege gaat laten?

Voorts ben ik van mening dat Rutte moet aftreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 09:30:22 ]
pi_201465686
quote:
3s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:29 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Wederom: er is naar mijn weten slechts één aangenomen motie van wantrouwen in onze parlementaire geschiedenis. Jij wilt dus dat men maar vaker moties van wantrouwen aanneemt en de beleefde mores (mogelijkheid bieden om zelf te vertrekken) maar achterwege gaat laten?
De motie van wantrouwen wordt nooit aangenomen omdat men dat van te voren meldt aan de bewindspersoon, waardoor die vlak voor de stemming op stapt. Dat heeft niks met een motie van afkeuring te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 september 2021 @ 09:32:28 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201465698
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen al het feit dat de indieners van de motie van afkeuring zowel bij Rutte als bij Bijleveld tegen de motie van wantrouwen stemden. Als die hetzelfde waren, zou dat absurd zijn.

Daar overheen stappen is gewoon journalist onwaardig. Je moet niet kijken wat een motie 20 of 50 jaar geleden betekende, je moet kijken wat die nu betekent. En dan moet je dus geen oud boek over staatsrecht of een voormalig geleerde citeren, maar de indieners van de moties en de stemmers over de moties zelf. Ceder, bijvoorbeeld.
Het verschil is het gewicht, niet het gevolg. Bij beide zou (zoals de artikelen die ik aanhaalde al betogen) de minister moeten aftreden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201465720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het verschil is het gewicht, niet het gevolg. Bij beide zou (zoals de artikelen die ik aanhaalde al betogen) de minister moeten aftreden.
Dat is dus niet de mening van de indieners en stemmers, de enige mening die er toe doet. Wat jij zegt klopte 20 jaar geleden, maar nu niet meer. CU heeft nooit gewild dat Rutte zou aftreden als premier van het huidige kabinet. Van CU hoefden Bijleveld en Kaag niet weg.

Echt, steeds meer journalisten en geleerden leggen politici intenties in de mond die ze helemaal niet hebben. Absurd gedrag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201465729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
De motie van wantrouwen wordt nooit aangenomen omdat men dat van te voren meldt aan de bewindspersoon, waardoor die vlak voor de stemming op stapt. Dat heeft niks met een motie van afkeuring te maken.
Laat ik het anders vragen: is een kabinet verplicht een motie uit te voeren? Is een kabinetslid verplicht een motie van wantrouwen uit te voeren?
  woensdag 22 september 2021 @ 09:37:21 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201465733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus niet de mening van de indieners en stemmers, de enige mening die er toe doet. Wat jij zegt klopte 20 jaar geleden, maar nu niet meer. CU heeft nooit gewild dat Rutte zou aftreden als premier van het huidige kabinet. Van CU hoefden Bijleveld en Kaag niet weg.

Echt, steeds meer journalisten en geleerden leggen politici intenties in de mond die ze helemaal niet hebben. Absurd gedrag.
Nogmaals, ik haal een aantal posts hierboven een aantal zeer gezaghebbende staatsrechtjuristen aan. Alleen bij de VVD meent men dat een motie van afkeuring niet aftredenswaardig is, maar dat is een zeer particuliere opvatting. Uit het feit dat Van Bijleveld na partijoverleg is aangespoord om af te treden maakt eigenlijk wel duidelijk dat men er bij het CDA ook zo over denkt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201465746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nogmaals, ik haal een aantal posts hierboven een aantal zeer gezaghebbende staatsrechtjuristen aan. .
Maar die zitten er dus naast, want de opsteller van de motie gaat over de intentie van de motie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201465750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:36 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Laat ik het anders vragen: is een kabinet verplicht een motie uit te voeren? Is een kabinetslid verplicht een motie van wantrouwen uit te voeren?
Ja, een motie van wantrouwen moet je uitvoeren. Elke andere motie trouwens niet, een kabinet mag verder elke motie naast zich neer leggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 september 2021 @ 09:40:39 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201465767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die zitten er dus naast, want de opsteller van de motie gaat over de intentie van de motie.
Dat klopt, Kaag vond bij de Rutte motie echter dat het vertrouwen wel degelijk geschonden was, dat heeft ze ook duidelijk gemaakt en blijkt ook uit de tekst van de motie zelf. De hele oppositie vond dat ook. Een kamermeerderheid was dus het vertrouwen kwijt, dan moet je opstappen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201465776
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

CU heeft nooit gewild dat Rutte zou aftreden als premier van het huidige kabinet.
Kun je mij dan vertellen waarom Gert-Jan Segers een dag na het debat in een telefoongesprek met Rutte zei dat ze niet nogmaals aan een kabinet Rutte zouden deelnemen?

Wat Segers trouwens op verwensingen als ‘Judas’ en ‘Farisegers’ kwam te staan vanuit de VVD, maar daarna begon te draaien en alsnog terugkwam bij de kabinetsformatie (je kunt je afvragen hoeveel eigenwaarde je dan hebt, maar goed..).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 09:41:45 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 09:41:50 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201465780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, een motie van wantrouwen moet je uitvoeren. Elke andere motie trouwens niet, een kabinet mag verder elke motie naast zich neer leggen.
Waar staat dat? Een motie van afkeuring moest ook uitgevoerd worden, tot het kabinet bij de motie tegen Verdonk dat weigerde. Ook een motie van wantrouwen is niet afdwingbaar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201465799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, een motie van wantrouwen moet je uitvoeren. Elke andere motie trouwens niet, een kabinet mag verder elke motie naast zich neer leggen.
Waar staat dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 09:43:01 ]
pi_201465908
quote:
5s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:41 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Kun je mij dan vertellen waarom Gert-Jan Segers een dag na het debat in een telefoongesprek met Rutte zei dat ze niet nogmaals aan een kabinet Rutte zouden deelnemen?

Wat Segers trouwens op verwensingen als ‘Judas’ en ‘Farisegers’ kwam te staan vanuit de VVD, maar daarna begon te draaien en alsnog terugkwam bij de kabinetsformatie (je kunt je afvragen hoeveel eigenwaarde je dan hebt, maar goed..).
Ja, heel simpel: Segers vond Rutte niet geschikt om leiding te geven aan het vormen van een nieuwe bestuurscultuur, wat het volgende kabinet wel moet doen volgens hem. Dat maakt hem niet ongeschikt als premier van het demissionaire kabinet, dat is totaal wat anders. Dat heeft hij toen omstandig in de pers en in nieuwsbrieven aan de leden uitgelegd.

Die 'draai' heeft Segers trouwens heel goed uitgelegd, CU wil er niet de schuld van zijn dat het land onbestuurbaar is. Dat Segers aan gaf dat hij het wat te scherp had geformuleerd kwam trouwens niet door commentaar uit de VVD hoek, maar door massaal commentaar van de CU leden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 22-09-2021 10:02:52 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201465933
quote:
5s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:42 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Waar staat dat?
Hier, bijvoorbeeld: https://www.parlement.com(...)euring_of_wantrouwen
Gewoon op de site van het parlement zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201466037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier, bijvoorbeeld: https://www.parlement.com(...)euring_of_wantrouwen
Gewoon op de site van het parlement zelf.
Prachtig dat het op zo'n website staat. Ik zoek een iets officiëler document, bijvoorbeeld (grond)wetgeving, Reglement van Orde, zoiets?

Mijn onderliggende punt is: wij bepalen zelf, als burgers, als wetgevers, als bewindslieden, als alle politieke actoren, wat de precieze gedragsnorm is bij een aangenomen motie van afkeuring. Dat blijft een ongeschreven, morele norm. Daarmee is het staatsrecht inderdaad veranderlijk, maar je moet jezelf de vraag stellen wat voor verandering je teweeg brengt indien je hier ruimte laat ontstaan, waar die maar beter niet kan ontstaan. Het is een keuze wat wij precies daarmee doen, niet een soort natuurverschijnsel in de Tweede Kamer wat ons maar overkomt.

In die zin, vind ik, dat we gewoon strikt in de leer moeten zijn: moties van afkeuring moeten, net als aangenomen moties van wantrouwen, leiden tot het aftreden van een kabinetslid. Het wordt een gotspe als we zometeen - ik zeg maar iets - twee aangenomen moties van afkeuring hebben, maar de bewindspersoon accepteert geen 'twee gele kaarten als rode kaart, want dat is nu eenmaal zijn interpretatie'. Dat legt een morele plicht aan beide zijden op: aan de Kamer om zeer terughoudend om te gaan met dergelijke moties, maar ook aan bewindspersonen om het oordeel van de Kamer serieus te nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 10:08:46 ]
pi_201466078
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:06 schreef TomWaits het volgende:

[..]
In die zin, vind ik, dat we gewoon strikt in de leer moeten zijn: moties van afkeuring moeten, net als aangenomen moties van wantrouwen, leiden tot het aftreden van een kabinetslid. Het wordt een gotspe als we zometeen - ik zeg maar iets - twee aangenomen moties van afkeuring hebben, maar de bewindspersoon accepteert geen 'twee gele kaarten als rode kaart, want dat is nu eenmaal zijn interpretatie'. Dat leidt niet alleen tot terughoudendheid met dergelijke moties, maar zorgt er ook voor dat ze niet totaal betekenisloos worden.
Ja, we moeten strikt in de leer zijn: als je een bewindspersoon weg wil sturen dien je een motie van wantrouwen in. Alleen die motie zorgt daar zeker voor. Geen enkele andere. Als je dus na een aangenomen motie van afkeuring tegen een bewindspersoon nog een keer een motie van afkeuring in dient, neemt het kamerlid het parlement niet serieus. Nee, die tweede keer dien je een motie van wantrouwen in, klaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 september 2021 @ 10:11:58 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201466096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, we moeten strikt in de leer zijn: als je een bewindspersoon weg wil sturen dien je een motie van wantrouwen in. Alleen die motie zorgt daar zeker voor. Geen enkele andere. Als je dus na een aangenomen motie van afkeuring tegen een bewindspersoon nog een keer een motie van afkeuring in dient, neemt het kamerlid het parlement niet serieus. Nee, die tweede keer dien je een motie van wantrouwen in, klaar.
Als Rutte een motie van wantrouwen aangesmeerd krijgt en hij weigert deze uit te voeren dan is voortaan de motie van wantrouwen ook vrijblijvend. De ongeschreven regel is: geen vertrouwen meer betekent opzouten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201466097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alleen die motie zorgt daar zeker voor. Geen enkele andere.
Wederom: waar staat dit, behalve op een website zoals parlement.com?
pi_201466142
Maar goed, jullie vinden blijkbaar dat intenties er bij een motie niet toe doen. Jullie vinden het ook prima dat als er een motie "200 miljoen extra voor onderwijs" wordt aangenomen, dat de minister dan besluit voor 200 miljoen een nieuw gebouw voor het ministerie van onderwijs te bouwen. Dat dat de intentie niet was, doet er niet toe.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201466186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, jullie vinden blijkbaar dat intenties er bij een motie niet toe doen. Jullie vinden het ook prima dat als er een motie "200 miljoen extra voor onderwijs" wordt aangenomen, dat de minister dan besluit voor 200 miljoen een nieuw gebouw voor het ministerie van onderwijs te bouwen. Dat dat de intentie niet was, doet er niet toe.
Ja, maar op dat moment was de intentie van de CU wel ook om te laten merken dat ze verandering in de bestuurscultuur wenselijk vonden, en dat niet zagen zitten onder Rutte. Dat bleek ook uit het interview.

Dat Rutte die motie van afkeuring als een overwinning vierde was natuurlijk wel een beetje een farce, ook omdat de media daar in mee ging.
  woensdag 22 september 2021 @ 10:20:26 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201466190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, jullie vinden blijkbaar dat intenties er bij een motie niet toe doen. Jullie vinden het ook prima dat als er een motie "200 miljoen extra voor onderwijs" wordt aangenomen, dat de minister dan besluit voor 200 miljoen een nieuw gebouw voor het ministerie van onderwijs te bouwen. Dat dat de intentie niet was, doet er niet toe.
De intentie van de motie doet er zeker toe. Wanneer in de motie het vertrouwen wordt opgezegd is het klaar. De intentie van Kaag was weldegelijk dat Rutte moest opstappen, daarmee vonden 76+ zetels in de kamer dit. Een motie van wantrouwen drukt een grotere mate van misgenoegen uit, maar dat betekent niet dat een motie van afkeuring al niet genoeg is voor een aftreden. Dat Rutte een plaat voor zijn kop heeft van hier tot Tokyo en rustig zegt: "Geen vertrouwen meer, ok daar ga ik aan werken", is vrij ongekend en nogal problematisch.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201466255
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De intentie van de motie doet er zeker toe. Wanneer in de motie het vertrouwen wordt opgezegd is het klaar. De intentie van Kaag was weldegelijk dat Rutte moest opstappen, daarmee vonden 76+ zetels in de kamer dit. Een motie van wantrouwen drukt een grotere mate van misgenoegen uit, maar dat betekent niet dat een motie van afkeuring al niet genoeg is voor een aftreden. Dat Rutte een plaat voor zijn kop heeft van hier tot Tokyo en rustig zegt: "Geen vertrouwen meer, ok daar ga ik aan werken", is vrij ongekend en nogal problematisch.
Precies, waarbij je je kan afvragen op welke manier hij "werken aan vertrouwen" ziet.
Bij de pers wil ie het vertrouwen herstellen met flessen wijn en etentjes. Dat zegt wel iets over zijn beeld over politiek.
pi_201466259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:20 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, maar op dat moment was de intentie van de CU wel ook om te laten merken dat ze verandering in de bestuurscultuur wenselijk vonden, en dat niet zagen zitten onder Rutte. Dat bleek ook uit het interview.

Dat Rutte die motie van afkeuring als een overwinning vierde was natuurlijk wel een beetje een farce, ook omdat de media daar in mee ging.
Ja, de intentie was "geen Rutte IV", niet "weg met Rutte uit Rutte III".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 september 2021 @ 10:28:10 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201466303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de intentie was "geen Rutte IV", niet "weg met Rutte uit Rutte III".
Van de door jou aangedragen site:

quote:
Vertrouwensregel parlement en kabinet


De vertrouwensregel houdt in dat een minister, staatssecretaris of het kabinet als geheel moet aftreden als zij niet langer het vertrouwen genieten van het parlement (lees: de Tweede Kamer).

(...)

Mogelijkheden om wantrouwen te laten blijken:

-Het aannemen van een motie van wantrouwen of afkeuring;
https://www.parlement.com(...)parlement_en_kabinet
We have always been at war with Eastasia.
pi_201466337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van de door jou aangedragen site:
[..]
https://www.parlement.com(...)parlement_en_kabinet
Het is goed, je moet gewoon eens stoppen met het politici intenties in de mond leggen. De stemmingen bieden genoeg duidelijkheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 september 2021 @ 10:49:17 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201466604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is goed, je moet gewoon eens stoppen met het politici intenties in de mond leggen. De stemmingen bieden genoeg duidelijkheid.
Intenties moet je kunnen lezen. Ik leg de ChristenUnie geen intenties in de mond, maar van Kaag is het wel duidelijk dat zij geen vertrouwen meer in Rutte had. De motie van wantrouwen is een beetje een pek-en-veren-motie en net iets te pijnlijk voor de bijna langstzittende premier van dit land die voor een groot deel uitstekend heeft gefunctioneerd. Daarom bood zij hem de ruimte om zonder gezichtsverlies af te treden. Haar fout is geweest dat zij hierin blijkbaar te omfloerst was en een lompe boer als Rutte het dan blijkbaar niet begrijpt. Om een minister weg te krijgen zullen we vanaf nu dus altijd moeten grijpen naar de lompe pek-en-veren-motie, jammer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201467853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Intenties moet je kunnen lezen.
Eens. Als ontwerper/ontwikkelaar in de IT heb ik veel te werken met requirements vanuit de business. Alles wat niet ondubbelzinnig duidelijk is opgeschreven is onderwerp van interpretatie en dus discussie. Zeker na langere tijd breekt dit projecten op. Intenties moeten dus ook opgeschreven worden indien het van belang is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 12:10:34 ]
pi_201468334
Interview met Rutte: https://www.trouw.nl/verd(...)e-schermen~bbea2456/

Hij blijft optimistisch, krabbelt niet terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201468857
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Raw85 op 22-09-2021 13:12:07 ]
pi_201472504
Ik vind het wel beangstigend hoe sterk de krachten zijn die proberen de hele boel ineen te laten storten.
Wat hou je over als je iedereen naar huis stuurt? Chaos.
pi_201478721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:52 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vind het wel beangstigend hoe sterk de krachten zijn die proberen de hele boel ineen te laten storten.
Wat hou je over als je iedereen naar huis stuurt? Chaos.
Eens. Het is zeer teleurstellend dat de zich progressief noemende partijen geen haar beter zijn dat de nazi's en racisten in het parlement. Zowel de progressieven als extreem-rechts zijn uit op het creëren van chaos. Godzijdank is de VVD met Rutte als aanvoerder een rots in de branding in deze woelige tijden.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201478734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:50 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Eens. Het is zeer teleurstellend dat de zich progressief noemende partijen geen haar beter zijn dat de nazi's en racisten in het parlement. Zowel de progressieven als extreem-rechts zijn uit op het creëren van chaos. Godzijdank is de VVD met Rutte als aanvoerder een rots in de branding in deze woelige tijden.
Ja echt geweldig. Extra belasting op energie bleek gisteren terwijl de prijzen voor gas al de lucht in schieten en andere EU landen juist minder belasting gaan heffen zodat mensen het kunnen blijven betalen. TNO heeft een studie gedaan. https://www.tno.nl/nl/ove(...)etailleerd-in-kaart/
Een half miljoen huishoudens hebben nu al moeite, het worden er nog veel meer. Dankzij Rutte en zijn geweldige VVD.
pi_201478812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ja echt geweldig. Extra belasting op energie bleek gisteren terwijl de prijzen voor gas al de lucht in schieten en andere EU landen juist minder belasting gaan heffen zodat mensen het kunnen blijven betalen. TNO heeft een studie gedaan. https://www.tno.nl/nl/ove(...)etailleerd-in-kaart/
Een half miljoen huishoudens hebben nu al moeite, het worden er nog veel meer. Dankzij Rutte en zijn geweldige VVD.
Je kunt niet meer koken en het is verrekte koud in huis, maar je bent wel lekker groen bezig. Dat geeft die mensen toch ook een warm gevoel? :)
pi_201480463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:50 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Zowel de progressieven als extreem-rechts zijn uit op het creëren van chaos. Godzijdank is de VVD met Rutte als aanvoerder een rots in de branding in deze woelige tijden.
Mee eens.
Linkse partijen moeten eens naar zichzelf kijken.
Remkes zei het mooi:
"Als ik hier al met groot wantrouwen naar toe zou gaan, had ik beter niet kunnen komen."
pi_201480695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat verschil is er 'ontstaan' doordat Verdonk indertijd niet opstapte en men er geen problemen van maakte omdat dat kabinet toch al demissionair was en ze niet door zou gaan. Verder is alleen Rutte niet na een aangenomen motie van afkeuring in de Tweede Kamer niet opgestapt. Men denkt bij de VVD blijkbaar eenzijdig ongeschreven staatsrecht aan te kunnen passen, maar andere partijen en hun achterban vinden dat ongehoord.
Ongeschreven staatsrecht. Nice.

Je kan veel zeggen van de zogenaamde liberalen maar dat ze schijt hebben aan enige vorm van ethiek is hun goed recht als een meerderheid in de Tweede Kamer van CU, D66 tot PVDA nog steeds voor Rutte cucked na alle schandalen terwijl niemand echt met hem wil samenwerken valt te wijten aan hun.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:26:01 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201480806
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:20 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ongeschreven staatsrecht. Nice.
https://www.denederlandse(...)nederlandse_grondwet:
quote:
Ongeschreven staatsrecht

Naast de geschreven Grondwet bestaan er ook ongeschreven constitutionele regels. Zo staat bijvoorbeeld niet in de Grondwet de regel dat het kabinet het vertrouwen van de Tweede Kamer moet hebben. Dit is een regel die de Tweede Kamer in de loop der jaren heeft weten af te dwingen. Ook staat niet in de Grondwet hoe een kabinet moet worden gevormd. Ook hiervoor gelden regels die in de loop der jaren zijn ontstaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201480817
quote:
Staat er ook beschreven dat de Tweede Kamer het kabinet niet met groot wantrouwen tegemoet moet treden? Als Ploumen zoveel wantrouwen heeft, waarom stapt ze dan niet op en zoekt de PvdA iemand die wel kan samenwerken?
  donderdag 23 september 2021 @ 11:27:55 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201480831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Staat er ook beschreven dat de Tweede Kamer het kabinet niet met groot wantrouwen tegemoet moet treden?
Ja, als de Tweede Kamer het kabinet of een minister wantrouwt moet het kabinet of die minister opzouten, zo simpel is het.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201480841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, als de Tweede Kamer het kabinet of een minister wantrouwt moet het kabinet of die minister opzouten, zo simpel is het.
Zo kun je de boel mooi verstieren: ik vertrouw jou niet dus jij moet opstappen.
Iemand kwam eens naar me toe en zei dat ze me niet vertrouwde omdat ik Vissen was. Daarmee was het over en uit voor haar.
Ploumen vertrouwt niemand van de VVD, zoek dan een andere job.
pi_201480848
quote:
Staat er in de Grondwet dat partijen in de 2e kamer onwelwillend en niet-coöperatief bezig moeten zijn om het land in chaos te laten vervallen?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  donderdag 23 september 2021 @ 11:30:08 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201480858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zo kun je de boel mooi verstieren: ik vertrouw jou niet dus jij moet opstappen.
https://www.parlement.com(...)parlement_en_kabinet:
quote:
De vertrouwensregel houdt in dat een minister, staatssecretaris of het kabinet als geheel moet aftreden als zij niet langer het vertrouwen genieten van het parlement (lees: de Tweede Kamer).
Als meer dan de helft van de kamer je niet vertrouwt, inclusief je eigen coalitiegenoten ligt dat aan jou, maar orbanesque hork Rutte heeft daar schijt aan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201480867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zo kun je de boel mooi verstieren: ik vertrouw jou niet dus jij moet opstappen.
Iemand kwam eens naar me toe en zei dat ze me niet vertrouwde omdat ik Vissen was. Daarmee was het over en uit voor haar.
Wappies en gekkies die de wetenschap wantrouwen kan je niet vertrouwen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201480900
Het hele land kiest en dan heb je een stel in de Tweede Kamer die de boel verstieren met: 'ik heb er geen vertrouwen in.' Als het land gekozen heeft, dan zoek je maar mensen in je partij die wel genoeg vertrouwen kunnen opbrengen.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:34:16 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201480932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:32 schreef Mondkapje het volgende:
Het hele land kiest en dan heb je een stel in de Tweede Kamer die de boel verstieren met: 'ik heb er geen vertrouwen in.' Als het land gekozen heeft, dan zoek je maar mensen in je partij die wel genoeg vertrouwen kunnen opbrengen.
Nee, zo werkt het niet, het parlement moet ook in de vier jaar tussen de verkiezingen een machtsmiddel hebben om de regering weg te kunnen sturen wanneer ze deze niet meer vertrouwt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201480950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, zo werkt het niet, het parlement moet ook in de vier jaar tussen de verkiezingen een machtsmiddel hebben om de regering weg te kunnen sturen wanneer ze deze niet vertrouwt.
En dan gaan we weer naar de stembus, weer dezelfde uitslag en dan weer hetzelfde verhaal?
pi_201480972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En dan gaan we weer naar de stembus, weer dezelfde uitslag en dan weer hetzelfde verhaal?
Ik gok een zelfs nog iets lastiger verhaal. Vooral als het met allemaal dezelfde lijsttrekkers is + partij omtzigt.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:39:27 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201481006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

En dan gaan we weer naar de stembus, weer dezelfde uitslag en dan weer hetzelfde verhaal?
De kans dat het CDA hetzelfde aantal zetels haalt lijkt me niet zo groot :s)
pi_201481029
edit verkeerde topic
pi_201481370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:37 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Ik gok een zelfs nog iets lastiger verhaal. Vooral als het met allemaal dezelfde lijsttrekkers is + partij omtzigt.
Omtzigt krijgt helemaal geen partij, hij kan met niemand samenwerken en dat weet hij.
Zelfs Renske Leijten wil niet met hem samenwerken in 1 partij.
  donderdag 23 september 2021 @ 12:02:17 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201481377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En dan gaan we weer naar de stembus, weer dezelfde uitslag en dan weer hetzelfde verhaal?
wanneer de (grootste minderheid van ) kiezers die met alle feiten op tafel hernieuwd hun vertrouwen uitspreken kan dat voor andere grote partijen een aansporing zijn om het toch met de weggestuurde persoon te proberen. Een beedigde regering geniet in beginsel altijd vertrouwen van het parlement.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201481395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
wanneer de (grootste minderheid van ) kiezers die met alle feiten op tafel hernieuwd hun vertrouwen uitspreken kan dat voor andere grote partijen een aansporing zijn om het toch met de weggestuurde persoon te proberen. Een beedigde regering geniet in beginsel altijd vertrouwen van het parlement.
Dan toch niet met degenen die al die tijd zoveel wantrouwen tentoongespreid hebben lijkt mij. Laat die maar opstappen.
  donderdag 23 september 2021 @ 12:06:18 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201481421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:04 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dan toch niet met degenen die al die tijd zoveel wantrouwen tentoongespreid hebben lijkt mij. Laat die maar opstappen.
Of een kabinet proberen te vormen zonder de partij van die omstreden persoon.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201481428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of een kabinet proberen te vormen zonder de partij van die omstreden persoon.
Nee, want het volk heeft gekozen.
  donderdag 23 september 2021 @ 12:07:26 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201481432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:06 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Nee, want het volk heeft gekozen.
En? in meerderheid heeft het volk dan gekozen voor partijen die die persoon wantrouwen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201481435
quote:
Heeft moeten afdwingen lol.

Wanneer was de laatste keer dat de Tweede Kamer volledig geïnformeerd is in een keer?
pi_201481444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Of een kabinet proberen te vormen zonder de partij van die omstreden persoon.
Het staat Kaag (of elke andere partijleider) vrij om zonder de VVD een meerderheidsregering te vormen.
pi_201481454
Als we op wantrouwen gaan varen, komt het land nergens. Dan stellen we een informateur aan die er geen vertrouwen in heeft, gaat ook lekker.
Het zit niet in de persoon die geen vertrouwen geniet maar in de personen die wantrouwen, die moeten weg.
pi_201481486
Het volk heeft nog amper vertrouwen in de politiek
Nieuwe verkiezingen is wat ze willen
Dat blijkt uit een enquete die ik zelf laatst heb ingevuld, het is echt een zeer ruime meerderheid
pi_201481494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:11 schreef Cupfighter het volgende:
Het volk heeft nog amper vertrouwen in de politiek
Nieuwe verkiezingen is wat ze willen
Dat blijkt uit een enquete die ik zelf laatst heb ingevuld, het is echt een zeer ruime meerderheid
60%
pi_201481551
Als je veel verwacht van de overheid dan ligt de teleurstelling eerder op de loer.
Ik verwacht gewoon een land dat in alles meer en meer achteruit zal gaan en dan andere volkeren hier de dienst willen gaan uitmaken met dingen die erbij horen zoals meer criminaliteit,, verkrachtingen, aanslagen etc

En dat is allemaal conform de bijbel.

Prachtig om te zien dat het allemaal zo gaat en Gods werk faalt nooit zoals we als gelovigen wel weten.

Bedankt agnosten en atheisten en niet christenen dat we ZO SNEL achteruit gaan .
  donderdag 23 september 2021 @ 12:21:44 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201481648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:15 schreef Remco2021 het volgende:
Als je veel verwacht van de overheid dan ligt de teleurstelling eerder op de loer.
Ik verwacht gewoon een land dat in alles meer en meer achteruit zal gaan en dan andere volkeren hier de dienst willen gaan uitmaken met dingen die erbij horen zoals meer criminaliteit,, verkrachtingen, aanslagen etc

En dat is allemaal conform de bijbel.

Prachtig om te zien dat het allemaal zo gaat en Gods werk faalt nooit zoals we als gelovigen wel weten.

Bedankt agnosten en atheisten en niet christenen dat we ZO SNEL achteruit gaan .
Ah, kijk aan. En in welk nieuw-testamentisch of apocrief geschrift wordt dit apocalyptisch lot dat de thuislanden van de spruiten van Jafeth 2000 jaar na de kruisiging ten deel valt beschreven?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201481773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, kijk aan. En in welk nieuw-testamentisch of apocrief geschrift wordt dit apocalyptisch lot dat de thuislanden van de spruiten van Jafeth 2000 jaar na de kruisiging ten deel valt beschreven?
Het volk Israel vanuit de bijbel ............dus niet dat staatje wat er nu is.....................maar het volk Israel uit de bijbel is als voorbeeld voor ons. En als je de bijbel een beetje kent dan weet je hoe het dan afloopt.
pi_201481862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:15 schreef Remco2021 het volgende:
En dat is allemaal conform de bijbel.
Ik lees in de bijbel niets over de toeslagen, gebrek aan sociale huurwoningen, overspannen huizenmarkt, studieschuld, stikstof problemen, Natura 2000 gebieden enzovoort enzoverder.

Laat de bijbel er maar gewoon buiten. Het is al moeilijk genoeg zonder.
pi_201493176
De APB 2021 is (zijn?) ten einde. Rutte moet zijn knopen tellen. De progressieve partijen hebben hun hand overspeeld, de uitgaven gaan torenhoog stijgen. De beide struikrovers Klaver en Ploumen hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel om Nederland sterk te houden of nog sterker te maken.

Rutte moet gewoon nieuwe verkiezingen uitschrijven om zodoende GL en PvdA op hun nummer te zetten, namelijk dat zij beseffen dat het gemarginaliseerde kutpartijtjes zijn die net als PVV en FvD alleen maar uit zijn op chaos.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  vrijdag 24 september 2021 @ 07:25:09 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201493329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 06:53 schreef A_Foggy_Day het volgende:
De APB 2021 is (zijn?) ten einde. Rutte moet zijn knopen tellen. De progressieve partijen hebben hun hand overspeeld, de uitgaven gaan torenhoog stijgen. De beide struikrovers Klaver en Ploumen hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel om Nederland sterk te houden of nog sterker te maken.

Rutte moet gewoon nieuwe verkiezingen uitschrijven om zodoende GL en PvdA op hun nummer te zetten, namelijk dat zij beseffen dat het gemarginaliseerde kutpartijtjes zijn die net als PVV en FvD alleen maar uit zijn op chaos.
Rutte kan geen nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201493592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 06:53 schreef A_Foggy_Day het volgende:
De APB 2021 is (zijn?) ten einde. Rutte moet zijn knopen tellen. De progressieve partijen hebben hun hand overspeeld, de uitgaven gaan torenhoog stijgen. De beide struikrovers Klaver en Ploumen hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel om Nederland sterk te houden of nog sterker te maken.

Rutte moet gewoon nieuwe verkiezingen uitschrijven om zodoende GL en PvdA op hun nummer te zetten, namelijk dat zij beseffen dat het gemarginaliseerde kutpartijtjes zijn die net als PVV en FvD alleen maar uit zijn op chaos.
Wat een onzin. Ik heb niks met PvdA maar die hebben toch flink wat verantwoordelijkheidsgevoel getoond. Hebben in meer kabinetten gezeten dan VVD denk ik?
pi_201493665
Nou, de Kamer heeft dus minimaal her en der wat bij kunnen schaven. En schijnbaar zijn ze tevreden over het behaalde resultaat. Tandeloos.
pi_201493805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nou, de Kamer heeft dus minimaal her en der wat bij kunnen schaven. En schijnbaar zijn ze tevreden over het behaalde resultaat. Tandeloos.
Minimaal her en der?

Ze hebben de salarissen van de basisschoolleraren omhoog getrokken, daar zijn ze dacht ik al 6 jaar over bezig. Ze hebben zorgsalarissen verhoogd, daar lagen al meerdere aangenomen moties over. Ze hebben flink geld uitgetrokken om de belasting op energie te verlagen om zo energie-armoede tegen te gaan.

Ik noem dat geen minimaal bijschaven, dit is flink corrigeren.

En kan kun je met die onzin over 0,6% van de hele begroting komen, maar 95% of nog meer van de begroting zijn gewoon vaste lasten waar geen enkele partij wat aan kan doen. Je kunt salarissen van mensen die onder contract liggen niet aan iets anders uitgeven, kosten van gebouwen kun je niks mee, de kosten van de staatsschuld (nu niet zo'n enorm bedrag, maar het is er wel) kun je niks mee. Niet in dat populistische frame van Omtzigt trappen, het kabinet gaat in feite altijd maar over een paar procent van de miljoenennota.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201493891
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Minimaal her en der?
Yep, minimaal her en der.
Hoeveel miljard is er veranderd en hoeveel miljard is de totale begroting?

Juist ja, minimaal. Broodkruimels. Dat ze al 6 jaar bakkeleien over broodkruimels geeft eerder iets over het failliet aan dan over de prestaties van gisteren. Omtzigt zegt gewoon de harde waarheid, dat jij hem vervolgens wegzet als populist siert je niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 08:54:49 ]
pi_201493916
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep, minimaal her en der.
Hoeveel miljard is er veranderd en hoeveel miljard is de totale begroting?

Juist ja, minimaal. Broodkruimels. Dat ze al 6 jaar bakkeleien over broodkruimels geeft eerder iets over het failliet aan dan over de prestaties van gisteren.
Je leest dus gewoon niet en trapt in een populistisch frame.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201493925
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep, minimaal her en der.
Hoeveel miljard is er veranderd en hoeveel miljard is de totale begroting?

Juist ja, minimaal. Broodkruimels. Dat ze al 6 jaar bakkeleien over broodkruimels geeft eerder iets over het failliet aan dan over de prestaties van gisteren.
Jij bent zeker zo'n figuur die denkt dat overheidsuitgaven niks kosten? :')
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201493929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je leest dus gewoon niet en trapt in een populistisch frame.
Ik verwerp je laster en smaad aan het adres van Omtzigt en ben het gewoon niet met je eens. Hou je valse beschuldigingen jegens mij dus ook maar fijn bij jezelf.
pi_201493933
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:55 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Jij bent zeker zo'n figuur die denkt dat overheidsuitgaven niks kosten? :')
Waar zeg ik dat? Juist ja, helemaal nergens.
pi_201493940
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Minimaal her en der?

Ze hebben de salarissen van de basisschoolleraren omhoog getrokken, daar zijn ze dacht ik al 6 jaar over bezig. Ze hebben zorgsalarissen verhoogd, daar lagen al meerdere aangenomen moties over. Ze hebben flink geld uitgetrokken om de belasting op energie te verlagen om zo energie-armoede tegen te gaan.

Ik noem dat geen minimaal bijschaven, dit is flink corrigeren.

En kan kun je met die onzin over 0,6% van de hele begroting komen, maar 95% of nog meer van de begroting zijn gewoon vaste lasten waar geen enkele partij wat aan kan doen. Je kunt salarissen van mensen die onder contract liggen niet aan iets anders uitgeven, kosten van gebouwen kun je niks mee, de kosten van de staatsschuld (nu niet zo'n enorm bedrag, maar het is er wel) kun je niks mee. Niet in dat populistische frame van Omtzigt trappen, het kabinet gaat in feite altijd maar over een paar procent van de miljoenennota.
Dit zijn toch niet echt visionaire ingrepen. Het zijn meer links populistische speldenprikjes. Op de salarissen in de zorg na wordt hier niets structureel aangepakt wat steeds als 'groot probleem' werd geformuleerd, zoals klimaat, woningmarkt en koopkracht.
pi_201493978
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit zijn toch niet echt visionaire ingrepen. Het zijn meer links populistische speldenprikjes. Op de salarissen in de zorg na wordt hier niets structureel aangepakt wat steeds als 'groot probleem' werd geformuleerd, zoals klimaat, woningmarkt en koopkracht.
Salarissen onderwijs (herinner je je die rij stakingen nog) werden ook zo'n groot probleem genoemd. En het grootste probleem voor veel mensen het komende jaar, de enorm stijgende energierekening, wordt ook aangepakt.

Grote visionaire dingen moet je niet verwachten buiten een formatie om. Al zijn er behoorlijk wat moties aangenomen die niet direct over geld gaan, maar vooral juist wel over de visie op bepaalde zaken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201495107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat? Juist ja, helemaal nergens.
Je zegt het inderdaad nergens maar je suggereert (bewust?) van alles.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201495131
Man, man, wat een vertoning weer in de TK in het begin, allemaal in de rij om Rutte persoonlijk aan te vallen voor de zoveelste keer.
Kinderen die gepest worden moeten naar Rutte kijken, kunnen ze veel aan hebben.

Kaag was er niet en ik heb het idee dat ze een allergie heeft ontwikkeld voor deze TK.
pi_201495162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:45 schreef Mondkapje het volgende:

Kaag was er niet en ik heb het idee dat ze een allergie heeft ontwikkeld voor deze TK.
Kaag was er wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201495177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kaag was er wel.
Kennelijk was het Mondkapje die er niet helemaal bij was.
pi_201495178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kaag was er wel.
Gister niet toch?
pi_201495894
Het wordt dus business as usual .Rutte kan straks bij elk wetsvoorstel lekker shoppen bij welke partij dan ook om een kleine meerderheid voor elkaar te krijgen. Iets wat hij succesvol de afgelopen 10 jaar reeds heeft gedaan. Klaver en Ploumen geven weer knarsetandend toe ondanks hun theater en grote woorden.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201495921
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:49 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Gister niet toch?
Kaag was volgens mij zo nu en dan in de zaal aanwezig maar voerde niet het woord namens D66.
pi_201495982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:46 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Het wordt dus business as usual .Rutte kan straks bij elk wetsvoorstel lekker shoppen bij welke partij dan ook om een kleine meerderheid voor elkaar te krijgen. Iets wat hij succesvol de afgelopen 10 jaar reeds heeft gedaan. Klaver en Ploumen geven weer knarsetandend toe ondanks hun theater en grote woorden.
Als je dat als conclusie trekt heb je niet opgelet. Rutte kwam met 1 miljard, maar moet 2,5 miljard uitgeven (dat kun je niet elke keer doen) en er zijn nog veel meer moties na ontraden toch aangenomen. De conclusie is eerder: blijkbaar werkt een minderheidskabinet toch niet, snel toch maar op zoek naar een meerderheidscoalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201496160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je dat als conclusie trekt heb je niet opgelet. Rutte kwam met 1 miljard, maar moet 2,5 miljard uitgeven (dat kun je niet elke keer doen) en er zijn nog veel meer moties na ontraden toch aangenomen. De conclusie is eerder: blijkbaar werkt een minderheidskabinet toch niet, snel toch maar op zoek naar een meerderheidscoalitie.
Jij hebt niet opgelet. Een meerderheidskabinet zal er nooit komen. Klaver en Ploumen hebben heel wat uit te leggen aan hun 'principiële' achterban als ze straks nee stemmen tegen de meest ambiteuze milieuplannen ooit van heel Europa, de verhoging van de zorgsalarissen (dmv verhogen van de premie), de afschaffing van de verhuurdersheffing, etc. etc. Klaver en Ploumen zijn er gewoon ingerommeld ..... ^O^
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201496195
Als Ploumen en Klaver nu nog nee blijven zeggen dan zal er de komende jaren helemaal niks veranderen qua overheidsbeleid. En dat is mooi want zo blijven de overheidsuitgaven op een gezond peil en dat doet mij deugt als conservatief liberaal.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201496215
Rob Jetten is ook een behoorlijk stoicijns figuur. Hij lijkt beter bestand tegen Haags pootjehaken dan Kaag. Staat weer op, lacht en doet net alsof er niets is gebeurd. Maar kan zo nu en dan iemand goed van repliek dienen op een correcte, rustige manier.
pi_201496275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:09 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Als Ploumen en Klaver nu nog nee blijven zeggen dan zal er de komende jaren helemaal niks veranderen qua overheidsbeleid. En dat is mooi want zo blijven de overheidsuitgaven op een gezond peil en dat doet mij deugt als conservatief liberaal.
Ik vraag me af of GL nog zo blij is met de samenwerking met de PvdA. Ploumen is overal tegen omdat ze daarmee haar achterban denkt te plezieren, doodsbenauwd dat haar hetzelfde lot als Asscher overkomt.
pi_201496366
Winst voor VVD in de laatste peiling is alweer bijna verdwenen. Veel mensen beginnen het blijkbaar zat te worden. Hoe lang zouden ze denken demissionair door te kunnen gaan terwijl ze doen missionair te zijn? De impasse is geenszins doorbroken. Naar mijn mening lijken we op een extra-parlementair kabinet af te stevenen, waar ik het overigens mee eens ben. Het huidige aanmodderen vind ik maar een beschamende vertoning.
pi_201496489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:21 schreef Makrelis het volgende:
Winst voor VVD in de laatste peiling is alweer bijna verdwenen. Veel mensen beginnen het blijkbaar zat te worden. Hoe lang zouden ze denken demissionair door te kunnen gaan terwijl ze doen missionair te zijn? De impasse is geenszins doorbroken. Naar mijn mening lijken we op een extra-parlementair kabinet af te stevenen, waar ik het overigens mee eens ben. Het huidige aanmodderen vind ik maar een beschamende vertoning.
VVD staat hetzelfde als bij verkiezingsuitslag, wat wil je bereiken met nieuwe verkiezingen?
pi_201496573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Jij hebt niet opgelet. Een meerderheidskabinet zal er nooit komen. Klaver en Ploumen hebben heel wat uit te leggen aan hun 'principiële' achterban als ze straks nee stemmen tegen de meest ambiteuze milieuplannen ooit van heel Europa, de verhoging van de zorgsalarissen (dmv verhogen van de premie), de afschaffing van de verhuurdersheffing, etc. etc. Klaver en Ploumen zijn er gewoon ingerommeld ..... ^O^
Rutte zei gisteren anders dat zijn voorkeur bij een meerderheidskabinet ligt, dat had hij nog niet gezegd sinds Remkes formateur is volgens mij. Hij lijkt te schuiven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201496612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
VVD staat hetzelfde als bij verkiezingsuitslag, wat wil je bereiken met nieuwe verkiezingen?
Ik heb het niet over nieuwe verkiezingen, maar over een extra-parlementair kabinet.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 september 2021 @ 12:43:34 #122
408813 crew  trein2000
pi_201496705
twitter

Ondertussen in de formatie
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201497031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:16 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik vraag me af of GL nog zo blij is met de samenwerking met de PvdA. Ploumen is overal tegen omdat ze daarmee haar achterban denkt te plezieren, doodsbenauwd dat haar hetzelfde lot als Asscher overkomt.
Klopt. Het is onbegrijpelijk en het getuigt van een enorme stupiditeit door de PvdA niet te laten vallen. Hij hoeft alleen maar "FUCK YOU" te zeggen tegen Ploumen en hij is binnen 1 week minister van klimaat in het nieuwe kabinet. Maar ja, het grote probleem van progressieve politici is dat zij principes hebben en niet in staat zijn op een pragmatische manier problemen aan te pakken. Het moet altijd 'politiek' zijn bij hen ...
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201497164
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
de verhoging van de zorgsalarissen (dmv verhogen van de premie)
Dit is trouwens niet waar, he? De algemene heffingskorting gaat net zo veel naar beneden als de premie omhoog gaat, niemand gaat er dus op achteruit (mensen met zorgtoeslag gaan er denk ik zelfs op vooruit, die krijgen dubbele compensatie).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201497189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte zei gisteren anders dat zijn voorkeur bij een meerderheidskabinet ligt, dat had hij nog niet gezegd sinds Remkes formateur is volgens mij. Hij lijkt te schuiven.
Dat viel mij ook op. D66 zag een minderheidskabinet niet zitten, maar VVD en CDA hadden het even omarmend. Nu lijkt in ieder geval Rutte ook in te zien dat een meerderheidskabinet wenselijk is.
pi_201497277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is trouwens niet waar, he? De algemene heffingskorting gaat net zo veel naar beneden als de premie omhoog gaat, niemand gaat er dus op achteruit (mensen met zorgtoeslag gaan er denk ik zelfs op vooruit, die krijgen dubbele compensatie).
Prima, let jij maar op de details dan houd ik de grote lijnen in de gaten.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201497304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:38 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Prima, let jij maar op de details dan houd ik de grote lijnen in de gaten.
Dit is een hoofdlijn, want een extra verlies van de VVD tov de oppositie. VVD heeft gister op alle punten in moeten leveren, dat zullen ze niet leuk vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201497629
VVD ziet wel in dat ze zoveel stemmen krijgen omdat een groep linkse kiezers niet tevreden is met de linkse partijen. Dus kunnen ze het zich permitteren een iets linksere weg in te slaan. Zelfs slim, want daarmee behouden ze die a priori linkse kiezers.
pi_201497884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen in de formatie
Fijn om te lezen dat hij iig niet eindeloos wil doormodderen.
pi_201498609
Grote probleem wordt die groep van 23.000 Afghanen die zich per mail hebben aangemeld, x 5 als je de gezinsleden meerekent. Terwijl de opvang al overstroomt en de huizen schaars zijn. Alle linkse partijen willen ze binnenhalen met de PvdA voorop.
Een grote groep a priori linkse kiezers vinden dat het maar eens afgelopen moet zijn met die constante asielstroom en stemmen VVD.

Kaag en Bijleveld zagen de bui al hangen en hebben hem gesmeerd.

In Denemarken hebben ze dat begrepen, hier niet. Hier probeert men Rutte weg te krijgen omdat men denkt dat hij persoonlijk de linkse kiezers aantrekt maar het is gewoon het eigen beleid van links wat hen de das omdoet.
pi_201498824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:20 schreef Mondkapje het volgende:
Grote probleem wordt die groep van 23.000 Afghanen die zich per mail hebben aangemeld...
Dat is dus onzin, niemand heeft enig benul hoe groot die groep is. Velen hebben tientallen mails gestuurd of diverse advocaten en familieleden laten mailen. En velen hebben ook gemaild naar alle landen waar ze voor hebben gewerkt, die hoeven dus niet allemaal hier heen. Maar er is nog helemaal geen zicht op hoe groot die lijst is. Dat heeft inmiddels toch wel op elk serieus medium gestaan.


En nee, de meeste linkse mensen trappen niet in dat domme "het is allemaal de schuld van de buitenlanders" frame. En gelukkig vindt ook Rutte het asociale en tegen allerlei verdragen in gaande Deense beleid veel te ver gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201498891
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus onzin, niemand heeft enig benul hoe groot die groep is. Velen hebben tientallen mails gestuurd of diverse advocaten en familieleden laten mailen. En velen hebben ook gemaild naar alle landen waar ze voor hebben gewerkt, die hoeven dus niet allemaal hier heen. Maar er is nog helemaal geen zicht op hoe groot die lijst is. Dat heeft inmiddels toch wel op elk serieus medium gestaan.

En nee, de meeste linkse mensen trappen niet in dat domme "het is allemaal de schuld van de buitenlanders" frame. En gelukkig vindt ook Rutte het asociale en tegen allerlei verdragen in gaande Deense beleid veel te ver gaan.
Hoef ik het tenminste niet te typen. ^O^
pi_201500164
Ik hoop nog steeds op VVD/D66/CDA/CU.
pi_201500625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:11 schreef Raw85 het volgende:
Ik hoop nog steeds op VVD/D66/CDA/CU.
Dat zou wel echt een afgang zijn voor D66, dan lijkt me een 6 partijencoalitie nog waarschijnlijker. Moeten ze ook op medisch-ethisch gebied slikken (wat ook het CDA wil), maar krijgen ze hun gedroomde partners er voor terug. D66 gaat echt niet in een herhaling van Rutte III stappen, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201500697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zou wel echt een afgang zijn voor D66, dan lijkt me een 6 partijencoalitie nog waarschijnlijker. Moeten ze ook op medisch-ethisch gebied slikken (wat ook het CDA wil), maar krijgen ze hun gedroomde partners er voor terug. D66 gaat echt niet in een herhaling van Rutte III stappen, denk ik.
Wat moet de CU of CDA dan eigenlijk slikken in een dergelijke coalitie wat D66 wil?
pi_201500718
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat moet de CU of CDA dan eigenlijk slikken in een dergelijke coalitie wat D66 wil?
Ik gok op meer drugs, wellicht zelfs legalisering van softdrugs als de tests goed lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201500724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:11 schreef Raw85 het volgende:
Ik hoop nog steeds op VVD/D66/CDA/CU.
Helaas, Kaag snapt niks van politiek bedrijven en als ex-diplomate drukt ze zich nogal grof en ontactisch uit.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201500747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zou wel echt een afgang zijn voor D66, dan lijkt me een 6 partijencoalitie nog waarschijnlijker. Moeten ze ook op medisch-ethisch gebied slikken (wat ook het CDA wil), maar krijgen ze hun gedroomde partners er voor terug. D66 gaat echt niet in een herhaling van Rutte III stappen, denk ik.
Ik vrees inderdaad dat mijn hoop uitgestelde teleurstelling is. ;)

Wat betreft medisch-ethisch gebied: Segers schijnt deze week ergens aangegeven te hebben niet per se problemen te hebben met bijv. de kwestie van het voltooid leven over te laten aan de Kamer. Ben even kwijt in welke podcast ik dat hoorde maar kan het evt later opzoeken. Ik zou het gek vinden als hij - en daarmee de ChristenUnie - ineens van standpunt is veranderd; ik gok dat Segers een optelsom heeft gemaakt en tot de conclusie is gekomen dat zo'n voorstel geen meerderheid zal halen. Gelet op de recente berichten van allerlei gezaghebbende organistaties/specialisten over dit onderwerp lijkt D66 op dit punt toch wat té fantatiek denk ik voor sommige partijen. Maar goed, wie weet dat samenwerken met de ChristenUnie dus wel acceptabel is voor D66 als dit thema wordt overgelaten aan de Kamer.
pi_201500751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:46 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Helaas, Kaag snapt niks van politiek bedrijven en als ex-diplomate drukt ze zich nogal grof en ontactisch uit.
Slaat als een tang op een varken wat je zegt.
pi_201500784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:49 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vrees inderdaad dat mijn hoop uitgestelde teleurstelling is. ;)

Wat betreft medisch-ethisch gebied: Segers schijnt deze week ergens aangegeven te hebben niet per se problemen te hebben met bijv. de kwestie van het voltooid leven over te laten aan de Kamer. Ben even kwijt in welke podcast ik dat hoorde maar kan het evt later opzoeken. Ik zou het gek vinden als hij - en daarmee de ChristenUnie - ineens van standpunt is veranderd; ik gok dat Segers een optelsom heeft gemaakt en tot de conclusie is gekomen dat zo'n voorstel geen meerderheid zal halen. Gelet op de recente berichten van allerlei gezaghebbende organistaties/specialisten over dit onderwerp lijkt D66 op dit punt toch wat té fantatiek denk ik voor sommige partijen. Maar goed, wie weet dat samenwerken met de ChristenUnie dus wel acceptabel is voor D66 als dit thema wordt overgelaten aan de Kamer.
Ik denk (weet haast wel zeker) dat CU dat risico niet wil nemen. Hij moet dan echt onderhands garanties hebben van VVD dat die tegen stemmen, maar volgens mij doen die op zulke kwesties niet aan fractiediscipline. Als CU in een kabinet zit dat voltooid leven in voert, kunnen ze de partij opheffen. CDA is dan trouwens ook bijna al zijn leden kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201500812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:49 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Slaat als een tang op een varken wat je zegt.
Dat Kaag helemaal niets van politiek begrijpt is uiteraard onzin maar ik moet zeggen dat ik ook wel wat meer handigheid van Kaag had verwacht soms. Ze schijnt ook niet betrokken te zijn in de onderhandelingen met oppositiepartijen (voor zover je daar nu nog van kunt spreken). Ook mede door grote uitspraken in april over Rutte's motie van afkeuring moest ze vorige week zelf het veld ruimen. Het is wat onhandig allemaal.
pi_201500881
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat Kaag helemaal niets van politiek begrijpt is uiteraard onzin maar ik moet zeggen dat ik ook wel wat meer handigheid van Kaag had verwacht soms. Ze schijnt ook niet betrokken te zijn in de onderhandelingen met oppositiepartijen (voor zover je daar nu nog van kunt spreken). Ook mede door grote uitspraken in april over Rutte's motie van afkeuring moest ze vorige week zelf het veld ruimen. Het is wat onhandig allemaal.
Ze heeft slechts de daad bij het woord gevoegd waardoor overigens ook Bijleveld na druk uit de partij is afgetreden. Rutte krabt zich nu behoorlijk achter de oren. Ik vind het juist een strategische zet. Ze heeft laten zien dat ze doet wat ze heeft gezegd..
pi_201500974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk (weet haast wel zeker) dat CU dat risico niet wil nemen. Hij moet dan echt onderhands garanties hebben van VVD dat die tegen stemmen, maar volgens mij doen die op zulke kwesties niet aan fractiediscipline. Als CU in een kabinet zit dat voltooid leven in voert, kunnen ze de partij opheffen. CDA is dan trouwens ook bijna al zijn leden kwijt.
Heb het even opgezocht en het ligt wel anders dan mijn eerdere post. De vraag was of CU een minderheidskabinet zou steunen als zo'n kwestie als die over het voltooid leven zou worden overgelaten aan de Kamer. Dat is heel wat anders dan de situatie waarbij je deel uit maakt van een kabinet en zoals je inderdaad aangeeft waarschijnlijk veel gedoe krijgt met je leden.

Het fragment dat ik in gedachten had: https://www.bnr.nl/player/audio/10203151/10454618 (vanaf ong. 24:00).
pi_201500989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:59 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ze heeft slechts de daad bij het woord gevoegd waardoor overigens ook Bijleveld na druk uit de partij is afgetreden. Rutte krabt zich nu behoorlijk achter de oren. Ik vind het juist een strategische zet. Ze heeft laten zien dat ze doet wat ze heeft gezegd..
Ja omdat dat ze eigenlijk bijna niet anders meer kon dan aftreden door haar eerdere niet bepaald diplomatieke uitspraken.
pi_201501006
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb het even opgezocht en het ligt wel anders dan mijn eerdere post. De vraag was of CU een minderheidskabinet zou steunen als zo'n kwestie als die over het voltooid leven zou worden overgelaten aan de Kamer. Dat is heel wat anders dan de situatie waarbij je deel uit maakt van een kabinet en zoals je inderdaad aangeeft waarschijnlijk veel gedoe krijgt met je leden.

Het fragment dat ik in gedachten had: https://www.bnr.nl/player/audio/10203151/10454618 (vanaf ong. 24:00).
Dank, ik kon het me al niet voorstellen. CU heeft steeds gezegd dat ze geen minister willen hebben die verantwoordelijk willen zijn voor die wet (ze zullen ook geen kandidaat kunnen vinden die daar verantwoordelijk voor wil zijn). Een minderheidskabinet is natuurlijk heel wat anders, die steun je op onderdelen en niet op al het beleid. Het is niet omdat ze een paar heel slechte dingen zouden doen, dat je bijvoorbeeld ze niet meer steunt als ze het minimumloon omhoog doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 september 2021 @ 18:11:11 #146
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201501014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja omdat dat ze eigenlijk bijna niet anders meer kon dan aftreden door haar eerdere niet bepaald diplomatieke uitspraken.
Onzin, ze had ook niet hoeven aftreden. Dan was ze wellicht onbetrouwbaar gebleken, maar ze heeft daad bij woord gevoegd. Dat is een prima zet geweest.

En gezien haar verdere staat van dienst kun je moeilijk beweren dat het haar aan diplomatieke skills ontbreekt.
pi_201501032
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
En gezien haar verdere staat van dienst kun je moeilijk beweren dat het haar aan diplomatieke skills ontbreekt.
Nee, zeker niet. Wel aan politieke handigheid, dat is toch echt wat anders. Met haar interview waarmee ze CU weg joeg, joeg ze in feite ook PvdA en GL weg (VVD kon niet anders reageren). Dat is gewoon politiek dom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201501040
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dank, ik kon het me al niet voorstellen. CU heeft steeds gezegd dat ze geen minister willen hebben die verantwoordelijk willen zijn voor die wet (ze zullen ook geen kandidaat kunnen vinden die daar verantwoordelijk voor wil zijn). Een minderheidskabinet is natuurlijk heel wat anders, die steun je op onderdelen en niet op al het beleid. Het is niet omdat ze een paar heel slechte dingen zouden doen, dat je bijvoorbeeld ze niet meer steunt als ze het minimumloon omhoog doen.
Denk je dat CU een ander standpunt zou hebben ingenomen als er wel vermoedelijk een meerderheid zou zijn voor een voltooid leven-wet?
pi_201501075
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onzin, ze had ook niet hoeven aftreden. Dan was ze wellicht onbetrouwbaar gebleken, maar ze heeft daad bij woord gevoegd. Dat is een prima zet geweest.

En gezien haar verdere staat van dienst kun je moeilijk beweren dat het haar aan diplomatieke skills ontbreekt.
Ik zei daarom ook dat haar uitspraken niet bepaald diplomatiek waren. Belangrijk verschil. Over haar diplomatieke skills heb ik het niet gehad. Maar het Haagse wereldje is niet te vergelijken met het werk bij een organisatie als de VN.
pi_201501076
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja omdat dat ze eigenlijk bijna niet anders meer kon dan aftreden door haar eerdere niet bepaald diplomatieke uitspraken.
Ik vind het geen schande. Wat ik wel een schande vind is dat Rutte geen steek is veranderd. Hij zou er keihard aan gaan werken vertrouwen terug te winnen. Nou dat hebben we gezien dan. Hij liegt en bedriegt nog steeds de hele zooi bij elkaar, bovendien worden aangenomen moties niet uitgevoerd. Zowel Kaag en Omtzigt hebben Rutte bij de ballen nu. Ik kan er naast zitten, maar ik denk dat het einde verhaal is Rutte als MP.
pi_201501092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Denk je dat CU een ander standpunt zou hebben ingenomen als er wel vermoedelijk een meerderheid zou zijn voor een voltooid leven-wet?
Nee, want dit is wat Segers steeds heeft gezegd. Ik denk dat niemand weet of er een meerderheid is, omdat zoiets bij de meeste partijen een vrije kwestie is. Je kunt zo leden van PvdA of PvdD hebben die tegen stemmen, oid. En dat zowel in de tweede als de eerste kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 september 2021 @ 18:18:06 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201501107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:16 schreef Makrelis het volgende:

[..] maar ik denk dat het einde verhaal is Rutte als MP.
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat dit gezegd is het afgelopen jaar :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201501138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:16 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik vind het geen schande. Wat ik wel een schande vind is dat Rutte geen steek is veranderd. Hij zou er keihard aan gaan werken vertrouwen terug te winnen. Nou dat hebben we gezien dan. Hij liegt en bedriegt nog steeds de hele zooi bij elkaar, bovendien worden aangenomen moties niet uitgevoerd. Zowel Kaag en Omtzigt hebben Rutte bij de ballen nu. Ik kan er naast zitten, maar ik denk dat het einde verhaal is Rutte als MP.
Ik gok dat je toch een ietwat vertroebeld beeld hebt. Hoezo zouden Omtzigt en Kaag Rutte 'bij de ballen hebben'?
  Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 18:23:05 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201501178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik gok dat je toch een ietwat vertroebeld beeld hebt. Hoezo zouden Omtzigt en Kaag Rutte 'bij de ballen hebben'?
Omtzigt zeer zeker niet, die vertegenwoordigd zegge en schrijven een zetel. Kaag wel maar andersom ook, Rutte heeft met de VVD gewoon een essentieele machtspositie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201501228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omtzigt zeer zeker niet, die vertegenwoordigd zegge en schrijven een zetel. Kaag wel maar andersom ook, Rutte heeft met de VVD gewoon een essentieele machtspositie.
Ja de VVD en D66 lijken inderdaad tot elkaar veroordeeld te zijn. Maar ja, heeft iemand je dan 'bij de ballen' of heb je eigenlijk allebei niemand 'bij de ballen?' :P
  vrijdag 24 september 2021 @ 18:28:54 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201501251
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja de VVD en D66 lijken inderdaad tot elkaar veroordeeld te zijn. Maar ja, heeft iemand je dan 'bij de ballen' of heb je eigenlijk allebei niemand 'bij de ballen? :P
Je hebt elkaar dan mutueel bij de ballen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201501277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik gok dat je toch een ietwat vertroebeld beeld hebt. Hoezo zouden Omtzigt en Kaag Rutte 'bij de ballen hebben'?
Ik een vertroebeld beeld? Dat denk ik niet gezien mijn beroep als commissioning engineer.
Kijk, Rutte is de leider van het kabinet en het kabinet is verantwoordelijk voor de uitvoering van beleid. Als aangenomen moties niet worden uitgevoerd is hem dat aan te rekenen. Bovendien doet al dat gelieg en bedrieg zijn geloofwaardigheid in de kamer niet bepaald goed. Voor mij voelt het eea dat er een voorspel speelt hem weg te krijgen als MP.
pi_201501320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:30 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik een vertroebeld beeld? Dat denk ik niet gezien mijn beroep als commissioning engineer.
Kijk, Rutte is de leider van het kabinet en het kabinet is verantwoordelijk voor de uitvoering van beleid. Als aangenomen moties niet worden uitgevoerd is hem dat aan te rekenen. Bovendien doet al dat gelieg en bedrieg zijn geloofwaardigheid in de kamer niet bepaald goed. Voor mij voelt het eea dat er een voorspel speelt hem weg te krijgen als MP.
Als dat in jouw ogen een argument is dan stop ik nu met discussiëren. :')
pi_201502261
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:16 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik vind het geen schande. Wat ik wel een schande vind is dat Rutte geen steek is veranderd. Hij zou er keihard aan gaan werken vertrouwen terug te winnen. Nou dat hebben we gezien dan. Hij liegt en bedriegt nog steeds de hele zooi bij elkaar, bovendien worden aangenomen moties niet uitgevoerd. Zowel Kaag en Omtzigt hebben Rutte bij de ballen nu. Ik kan er naast zitten, maar ik denk dat het einde verhaal is Rutte als MP.
De onzin op dit forum is af en toe stuitend.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201502371
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omtzigt zeer zeker niet, die vertegenwoordigd zegge en schrijven een zetel. Kaag wel maar andersom ook, Rutte heeft met de VVD gewoon een essentieele machtspositie.
Kaag heeft geen ballen.
pi_201502444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 19:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Kaag heeft geen ballen.
Maak het nou niet te plastisch, Kaag die Rutte letterlijk bij de ballen heeft is nou niet echt een prettig beeld :{w

Laten we het gewoon figuurlijk houden...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201502503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maak het nou niet te plastisch, Kaag die Rutte letterlijk bij de ballen heeft is nou niet echt een prettig beeld :{w

Laten we het gewoon figuurlijk houden...
Ik meldde het even voor de zekerheid. Figuurlijk heeft ze wel ballen. Hele grote zelfs.
pi_201502687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik meldde het even voor de zekerheid. Figuurlijk heeft ze wel ballen. Hele grote zelfs.
Zeker mee eens. Ik vind de stap om in 2017 lid te worden van D66 en gelijk alle schijnwerpers op je gericht krijgen zeer gedurfd. Toch totaal een andere wereld dan het wat meer anonieme (maar niet onbelangrijke) internationale werk als diplomaat. Ik vond het ook wel mooi dat ze gewoon uit durfde te spreken dat ze ook premier wilde worden.
  vrijdag 24 september 2021 @ 20:20:58 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201502788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 19:51 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
De onzin op dit forum is af en toe stuitend.
Een betere wereld begint bij jezelf.
pi_201502979
Asjeblieft niet weer een VVD/D66/CDA/CU , sowieso geen CDA, die zijn weggevaagd, dat wil de kiezer niet
pi_201503036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:32 schreef Cupfighter het volgende:
Asjeblieft niet weer een VVD/D66/CDA/CU , sowieso geen CDA, die zijn weggevaagd, dat wil de kiezer niet
Maak er maar een liberale minderheidsregering van VVD/D66 van.

Maar deze discussie is al sinds de verkiezingen een half jaar geleden vele malen herhaald.
pi_201503073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:32 schreef Cupfighter het volgende:
...sowieso geen CDA, die zijn weggevaagd, dat wil de kiezer niet
Er zijn bijna een miljoen kiezers het sowieso niet met je eens en het grootste deel van de 2,2 miljoen kiezers op de VVD ook niet. Namens 'de kiezer' praten alsof die een partij niet wil is echt onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201503179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:32 schreef Cupfighter het volgende:
Asjeblieft niet weer een VVD/D66/CDA/CU , sowieso geen CDA, die zijn weggevaagd, dat wil de kiezer niet
Ik heb het liefst een minderheidskabinet van SP, GL, PvdA, d66, CU, Bij1, DENK en PvdD. Een hardcore links kabinet. Ik ben benieuwd wat de tweede kamer gaat stemmen als dat kabinet een voorstel doet om 250.000 Afghanen naar Nederland te halen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201503240
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:42 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ik heb het liefst een minderheidskabinet van SP, GL, PvdA, d66, CU, Bij1, DENK en PvdD. Een hardcore links kabinet. Ik ben benieuwd wat de tweede kamer gaat stemmen als dat kabinet een voorstel doet om 250.000 Afghanen naar Nederland te halen.
Waarom zou zo'n links kabinet zo'n voorstel doen? Als er al zo'n kabinet zou komen dan zullen zij denk ik nooit zo'n voorstel doen.

Wat wel interessant mbt migratie is dat er een motie is aangenomen om het Deense model te onderzoeken/bestuderen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 20:48:17 ]
pi_201503268
-Edit- springerige kutads.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201503835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn bijna een miljoen kiezers het sowieso niet met je eens en het grootste deel van de 2,2 miljoen kiezers op de VVD ook niet. Namens 'de kiezer' praten alsof die een partij niet wil is echt onzin.
Het CDA is in de verkiezingen aardig afgestrafd, de VVD heeft helaas zetels gewonnen
pi_201503970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het CDA is in de verkiezingen aardig afgestrafd, de VVD heeft helaas zetels gewonnen
Maar zoals al veel vaker in deze reeks gemeld is: een zetel van een partij die gewonnen heeft is niks meer waard dan een zetel van een partij die verloren heeft. Elke zetel is evenveel waard. En als je dus tot 76 komt, vertegenwoordigd de coalitie gewoon een meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201504153
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar zoals al veel vaker in deze reeks gemeld is: een zetel van een partij die gewonnen heeft is niks meer waard dan een zetel van een partij die verloren heeft. Elke zetel is evenveel waard. En als je dus tot 76 komt, vertegenwoordigd de coalitie gewoon een meerderheid.
Dat is zeker waar, maar dan mag ik nog van mening zijn dat het CDA er niks te zoeken heeft, ik gebruikte de verkeerde argumentatie
pi_201504296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, maar dan mag ik nog van mening zijn dat het CDA er niks te zoeken heeft, ik gebruikte de verkeerde argumentatie
Welke argumenten ga je nu gebruiken?
  vrijdag 24 september 2021 @ 21:52:08 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201504350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het CDA is in de verkiezingen aardig afgestrafd, de VVD heeft helaas zetels gewonnen
Afgestrafd _O-

En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201504388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Welke argumenten ga je nu gebruiken?
Ik denk dat die partij eerst eens aan zichzelf moet gaan werken, het heeft flinke tikken op rij gehad, dan moet je niet willen gaan regeren, plus dat ik die Hoekstra een totale nobody vind

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 24-09-2021 22:28:43 ]
pi_201506315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:34 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Als dat in jouw ogen een argument is dan stop ik nu met discussiëren. :')
Prima. Ik wil je er wel nog even op op wijzen dat in mijn beroep, zeer technisch, alles christalhelder dient te zijn. Sjoemerarij kan geen sprake van zijn bij mij. Daar sta ik voor.
pi_201506405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:42 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ik heb het liefst een minderheidskabinet van SP, GL, PvdA, d66, CU, Bij1, DENK en PvdD. Een hardcore links kabinet. Ik ben benieuwd wat de tweede kamer gaat stemmen als dat kabinet een voorstel doet om 250.000 Afghanen naar Nederland te halen.
SP, GL, PvdA, d66, CU, Bij1, DENK en PvdD :D

Ja man. Wat doe ik hier nog?

Neuh. Ik durf te zeggen dat een extra-parlementair iets wordt.

Denk? BIJ1? Lachen wordt dat. Laat maar doen hoor.
pi_201506907
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:43 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Prima. Ik wil je er wel nog even op op wijzen dat in mijn beroep, zeer technisch, alles christalhelder dient te zijn. Sjoemerarij kan geen sprake van zijn bij mij. Daar sta ik voor.
Je bedoelt dat digitaal denken je voorkeur heeft?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  zaterdag 25 september 2021 @ 07:40:53 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201506957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:55 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Jij bent zeker zo'n figuur die denkt dat overheidsuitgaven niks kosten? :')
Of dat overheidsuitgaven enig nut hebben

zoals een 100 miljoen voor 6 miljoen mondkapjes die niet gebruikt gaan worden

Of 1,1 miljard voor de stichting Open Nederland om een test samneleving te ontwikkelen met fieldlabs

Of 2 miljard voor extra woningbouw iets zal uithalen , als er geen bouwvergunning komen van dezelfde overheid
De 2 miljard die gaan wel op, maar er komen geen extra woningen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201507143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:58 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Neuh. Ik durf te zeggen dat een extra-parlementair iets wordt.

Ik vind dit wel een terecht stuk over een extraparlementair kabinet: https://www.volkskrant.nl(...)n-de-regen~b9b99538/

De polder mee laten denken over een klimaatakkoord of een nieuw pensioenstelsel ben ik helemaal voor, maar daarna is toch echt de politiek aan het woord voor de besluitvorming. Een extraparlementair kabinet is alsof je de polder het laatste woord geeft, stemmen heeft dan weinig zin meer. Je doet dan alsof ideologie er plots niet meer toe doet, alsof alleen kennis belangrijk is. Eigenlijk is zo'n extraparlementair kabinet misschien wel het grootste kiezersbedrog dat je kunt plegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201507175
twitter
Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
  zaterdag 25 september 2021 @ 08:44:47 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201507222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een terecht stuk over een extraparlementair kabinet: https://www.volkskrant.nl(...)n-de-regen~b9b99538/

De polder mee laten denken over een klimaatakkoord of een nieuw pensioenstelsel ben ik helemaal voor, maar daarna is toch echt de politiek aan het woord voor de besluitvorming. Een extraparlementair kabinet is alsof je de polder het laatste woord geeft, stemmen heeft dan weinig zin meer. Je doet dan alsof ideologie er plots niet meer toe doet, alsof alleen kennis belangrijk is. Eigenlijk is zo'n extraparlementair kabinet misschien wel het grootste kiezersbedrog dat je kunt plegen.
nee hoorr een minderheids kabinet is prima

en het meest democratisch , weg met de achterkamertjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201507359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
Het is nu iig met naam. Pluspunt dus al.
Ik dacht altijd dat zij wel behoorlijk dik was met De Jonge. Steekt ze hem zo plots een mes in de rug.
Zou me nu dan ook niets meer verbazen als zij de anonieme bron is binnen het CDA die zoveel gelekt heeft richting pers. En die dus behoorlijk negatief de campagne beïnvloed heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 08:59:08 ]
pi_201507446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is nu iig met naam. Pluspunt dus al.
Ik dacht altijd dat zij wel behoorlijk dik was met De Jonge. Steekt ze hem zo plots een mes in de rug.
Zou me nu dan ook niets meer verbazen als zij de anonieme bron is binnen het CDA die zoveel gelekt heeft richting pers. En die dus behoorlijk negatief de campagne beïnvloed heeft.
Was al wel een keer eerder zo'n voorval, heb het even opgezocht. Zie:
twitter
  zaterdag 25 september 2021 @ 09:07:09 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201507460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is nu iig met naam. Pluspunt dus al.
Ik dacht altijd dat zij wel behoorlijk dik was met De Jonge.
Juist niet. Zie ook de lijsttrekkersvkz. Mona is de PVV-tak van het CDA.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 25-09-2021 09:18:48 ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 09:07:48 #187
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201507467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
Eenheid van kabinetsbeleid. Als je het daar niet mee eens bent moet je lekker de functie opgeven en terug de kamerbankjes in.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 09:24:15 #188
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201507583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
Backstabber. Maar dat wisten we al.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201507586
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
Echt, wat zij nog bij het CDA doet snap ik echt niet. Ze kan nog zoveel voorkeurstemmen krijgen, ik had haar nooit op de lijst gezet. En dat ze een totaal incapabel bestuurder is heeft ze inmiddels ook wel bewezen, vorig jaar ook al met dat lekken rond corona.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201507731
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
Het populistische CDA-kippetje laat weer van zich horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 09:39:36 ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 09:40:54 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201507754
Eigenlijk zou Keijzer nu uit het kabinet moeten. 4 jaar te laat maar beter nu dan nooit.
pi_201507771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:40 schreef VoMy het volgende:
Eigenlijk zou Keijzer nu uit het kabinet moeten. 4 jaar te laat maar beter nu dan nooit.
Ja, kun je in de ministerraad ook een motie van wantrouwen indienen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 25 september 2021 @ 09:50:58 #193
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201507908
Einde tijdperk Mona Keijzer is in elk geval in aantocht. Dat was het overigens al een tijdje.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201508338
Je vraagt je toch af wat Mona Keijzer hier nu mee wil bereiken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 september 2021 @ 10:38:15 #195
408813 crew  trein2000
pi_201508395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
Wtf in het kwadraat. Dit kan echt niet. Op heel veel manier.
Keijzer moet aftreden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201508401
Nieuwe verkiezingen *O*
pi_201508425
Een mening van een vrouw lijkt tegenwoordig synoniem met 'mes in de rug' of zelfs 'tien messen in de rug'.

Een man kan honderd messen in de rug steken, op de meest opzichtige manier, bijvoorbeeld 1 persoon tov het CDA maar die wordt heilig verklaard.
  zaterdag 25 september 2021 @ 10:44:59 #198
131603 Afwazig
Serious business
pi_201508437
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:39 schreef Aurelius het volgende:
Nieuwe verkiezingen *O*
Dat gaat echt helpen inderdaad. Het enige voordeel wat ik zie is dat FvD gemarginaliseerd word.
pi_201508454
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:43 schreef Mondkapje het volgende:
Een mening van een vrouw lijkt tegenwoordig synoniem met 'mes in de rug' of zelfs 'tien messen in de rug'.

Een man kan honderd messen in de rug steken, op de meest opzichtige manier, bijvoorbeeld 1 persoon tov het CDA maar die wordt heilig verklaard.
Hou op met je seksisme aub. Dit heeft niets met het vrouw zijn van deze staatssecretaris te maken, als ze een man was dan was er precies zo gereageerd.
pi_201508486
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:43 schreef Mondkapje het volgende:
Een mening van een vrouw lijkt tegenwoordig synoniem met 'mes in de rug' of zelfs 'tien messen in de rug'.

Een man kan honderd messen in de rug steken, op de meest opzichtige manier, bijvoorbeeld 1 persoon tov het CDA maar die wordt heilig verklaard.
Dit heeft echt helemaal niks met haar vrouw zijn te maken. Jij bent echt extreem geobsedeerd door geslacht. Jij ziet toch ook dat deze staatssecretaris nu al voor de tweede keer de grond onder het hele coronabeleid vandaan probeert te trekken? Pure oppositie binnen het kabinet. Dat kan en mag echt niet.

En ja, dat deed ze ook al diverse keren binnen de het CDA, oppositie voeren in eigen gelederen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508496
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hou op met je seksisme aub. Dit heeft niets met het vrouw zijn van deze staatssecretaris te maken, als ze een man was dan was er precies zo gereageerd.
Zij heeft gewoon een mening! Het is toch wat!
pi_201508498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:50 schreef JohnBercow het volgende:
Einde tijdperk Mona Keijzer is in elk geval in aantocht. Dat was het overigens al een tijdje.
Ze is dom genoeg gewoon weer hoog op de lijst gezet, dus dan komt ze in de kamer. Zit de CDA fractie met het probleem. Ze zouden haar eigenlijk weg moeten promoveren naar een burgemeesterspost oid, maar welke gemeente wil daar aan beginnen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508503
Mag een vrouw het met een man met wie ze in een club zit, oneens zijn? Mag dat?
pi_201508509
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:50 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zij heeft gewoon een mening! Het is toch wat!
Ja, dat mag dus niet als kabinetslid, zeker niet als jij de bewindspersoon bent die over de horeca gaat. Dan spreek je de andere ministers niet tegen. Dat mag gewoon echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508518
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:51 schreef Mondkapje het volgende:
Mag een vrouw het met een man met wie ze in een club zit, oneens zijn? Mag dat?
Een club. Ja. Een kabinetslid mag niet het beleid tegenspreken. Hugo de Jonge mag ook niet openbaar tegen Schouten in gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat mag dus niet als kabinetslid, zeker niet als jij de bewindspersoon bent die over de horeca gaat. Dan spreek je de andere ministers niet tegen. Dat mag gewoon echt niet.
Goh! Ik dacht dat we dat tijdperk voorbij waren.
pi_201508526
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:52 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Goh! Ik dacht dat we dat tijdperk voorbij waren.
Nee, het kabinet spreekt met 1 mond is juist 1 van de pijlers onder de democratie, dat zijn we gelukkig niet voorbij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het kabinet spreekt met 1 mond is juist 1 van de pijlers onder de democratie, dat zijn we gelukkig niet voorbij.
Dit gaat over de coronapas hoor, niet over het vermoorden van baby's.
pi_201508544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:51 schreef Mondkapje het volgende:
Mag een vrouw het met een man met wie ze in een club zit, oneens zijn? Mag dat?
Je mist het punt echt volledig _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201508551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:50 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zij heeft gewoon een mening! Het is toch wat!
Iedereen heeft een mening. Maar als minister hoort zij het kabinetsbeleid te verdedigen. Zeker bij zo'n maatregel waar al zoveel ophef over is. Het hele draagvlak voor de maatregel ondermijn je hiermee. En dat weet ze zelf natuurlijk ook, dus dat doet ze bewust.
pi_201508568
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Iedereen heeft een mening. Maar als minister hoort zij het kabinetsbeleid te verdedigen. Zeker bij zo'n maatregel waar al zoveel ophef over is. Het hele draagvlak voor de maatregel ondermijn je hiermee. En dat weet ze zelf natuurlijk ook, dus dat doet ze bewust.
Ze zal niet zomaar iets zeggen nee.
pi_201508570
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:54 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dit gaat over de coronapas hoor, niet over het vermoorden van baby's.
Dit gaat over een coronapas, een zeer belangrijk kabinetsbesluit.

Ik zou me eerst maar eens gaan verdiepen in wat een kabinet eigenlijk is...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508583
Je weet dat in Volendam veel horeca zit? Misschien eens even proberen te verplaatsen in deze dame.
pi_201508587
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:51 schreef Mondkapje het volgende:
Mag een vrouw het met een man met wie ze in een club zit, oneens zijn? Mag dat?
Nou ja, in dit geval zit daar toch een document als de grondwet tussen: https://www.denederlandse(...)inisterraad_minister
pi_201508588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Iedereen heeft een mening. Maar als minister hoort zij het kabinetsbeleid te verdedigen.
Ze moet nu eigenlijk gewoon aftreden maar zo consequent is ze blijkbaar ook weer niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201508598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:58 schreef Mondkapje het volgende:
Je weet dat in Volendam veel horeca zit?
Je weet dat ze staatssecretaris van Nederland is en niet de burgemeester van Volendam?

Je weet dat een kabinetslid het volledige beleid altijd moet verdedigen of anders opstappen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat ze staatssecretaris van Nederland is en niet de burgemeester van Volendam?

Je weet dat een kabinetslid het volledige beleid altijd moet verdedigen of anders opstappen?
Dan gaan we lekker richting een dictatuur, onwelwillige meningen niet gewenst.
pi_201508614
Het is ook lekker collegiaal naar partijgenoot Hugo de Jonge.
pi_201508616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:01 schreef Breekfast het volgende:
Het is ook lekker collegiaal naar partijgenoot Hugo de Jonge.
Ik denk dat hij er wel tegen kan. Zijn vrouw zal het ook niet altijd met hem eens zijn.
pi_201508630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:01 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dan gaan we lekker richting een dictatuur, onwelwillige meningen niet gewenst.
Je snapt dus helemaal niks van politiek.

Ze mag haar mening uiten in de ministerraad, maar na een besluit moet ze dat besluit verdedigen of opstappen en bijvoorbeeld kritiek leveren vanuit de Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508634
Maar goed, GroenLinks en PvdA samen gaat uiteraard ten koste van de stabiliteit van zo’n nieuw kabinet.

:')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 11:03:51 ]
  zaterdag 25 september 2021 @ 11:03:23 #222
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201508637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze is dom genoeg gewoon weer hoog op de lijst gezet, dus dan komt ze in de kamer. Zit de CDA fractie met het probleem. Ze zouden haar eigenlijk weg moeten promoveren naar een burgemeesterspost oid, maar welke gemeente wil daar aan beginnen?
Volendam wil vast wel!
pi_201508645
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:03 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Volendam wil vast wel!
Of Urk.
pi_201508649
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je snapt dus helemaal niks van politiek.

Ze mag haar mening uiten in de ministerraad, maar na een besluit moet ze dat besluit verdedigen of opstappen en bijvoorbeeld kritiek leveren vanuit de Kamer.
Dit was een bericht op Twitter toch?
pi_201508658
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:04 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dit was een bericht op Twitter toch?
Nee, een interview in een krant. Dus welbewust en als ze het per ongeluk zei had ze het nog kunnen laten schrappen, waarschijnlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508667
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, een interview in een krant. Dus welbewust en als ze het per ongeluk zei had ze het nog kunnen laten schrappen, waarschijnlijk.
Dan eerst maar eens het hele interview lezen voordat we weer een vrouw op het schavot hijsen.
pi_201508681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:38 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Dit helpt ook niet echt voor het onderlinge vertrouwen :')
bijzonder afscheidsinterview van Mona Keijzer in de telegraaf.

denk dat ze het aan zag komen dat ze niet terug ging komen in het volgende kabinet en daarom er maar voor gekozen heeft om eruit te gaan met een knal.

weet eigenlijk niet zeker ook is gekozen in de tweede kamer.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_201508691
Bovendien, als ze het zó verschrikkelijk vindt, stapt ze heus zelf wel op maar blijkbaar is het een persoonlijke mening en gaat ze uiteindelijk wel akkoord.
pi_201508700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:06 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dan eerst maar eens het hele interview lezen voordat we weer een vrouw op het schavot hijsen.
Waarom zit jij zo over het geslacht in?

Zou jij totaal anders van mening zijn als het om meneer Keijzer zou gaan die hier de grondwet schoffeert en mevrouw De Jonge een mes in de rug steekt?

Ik snap die enorme fobie met geslacht echt niet. Ik kijk daar totaal niet naar. Ik heb jaren op Schouten gestemd, niet omdat ze vrouw is maar omdat ik haar het allerbeste kamerlid vond.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 september 2021 @ 11:09:35 #230
408813 crew  trein2000
pi_201508707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:06 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dan eerst maar eens het hele interview lezen voordat we weer een vrouw op het schavot hijsen.
Eerste wat ik deed vanmorgen. Totaal maar dan ook totaal belachelijk interview.

Positie Mona: functie elders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201508711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom zit jij zo over het geslacht in?

Zou jij totaal anders van mening zijn als het om meneer Keijzer zou gaan die hier de grondwet schoffeert en mevrouw De Jonge een mes in de rug steekt?

Ik snap die enorme fobie met geslacht echt niet. Ik kijk daar totaal niet naar. Ik heb jaren op Schouten gestemd, niet omdat ze vrouw is maar omdat ik haar het allerbeste kamerlid vond.
Ik zie gewoon dat iemand als Omtzigt van alles kan zeggen, 100 messen in de rug, letterlijk bijna, en daar wordt niets van gevonden en zodra een Kaag of een Keizer iets zegt wat tegen de haren instrijkt, wordt meteen het schavot aangerukt.
pi_201508715
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:07 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
bijzonder afscheidsinterview van Mona Keijzer in de telegraaf.

denk dat ze het aan zag komen dat ze niet terug ging komen in het volgende kabinet en daarom er maar voor gekozen heeft om eruit te gaan met een knal.

weet eigenlijk niet zeker ook is gekozen in de tweede kamer.
Ja, ze heeft een kamerzetel, de fractie moet dus (helaas voor hen) met haar door. Ik zou haar wegstoppen op een onbelangrijk woordvoerderschap, laat ze zich lekker met de overzeese rijksdelen bezig gaan houden oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:09 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik zie gewoon dat iemand als Omtzigt van alles kan zeggen, 100 messen in de rug, letterlijk bijna, en daar wordt niets van gevonden en zodra een Kaag of een Keizer iets zegt wat tegen de haren instrijkt, wordt meteen het schavot aangerukt.
Ik heb helemaal niks met Omtzigt en zijn messteken in de rug van De Jonge al heel vaak genoemd. Maar er is een essentieel verschil: Omtzigt doet wettelijk niks verkeerd, Keijzer wel. Die mag als staatssecretaris gewoon niet het beleid zo afvallen. Als het zo gaat werken hebben we niet alleen geen coalitie meer, maar ook geen regering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508823
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niks met Omtzigt en zijn messteken in de rug van De Jonge al heel vaak genoemd. Maar er is een essentieel verschil: Omtzigt doet wettelijk niks verkeerd, Keijzer wel. Die mag als staatssecretaris gewoon niet het beleid zo afvallen. Als het zo gaat werken hebben we niet alleen geen coalitie meer, maar ook geen regering.
Bij heel belangrijke kwesties misschien maar dit gaat over een coronapas, waar je bijna evenveel voor- als tegenstanders voor hebt, ook bij de aanhang van het CDA. Dus helemaal niet gek dat er binnen het CDA ook verdeeldheid over is.

In Amerika doen ze het anders, daar worden hele grote groepen verplicht gesteld om zich te laten vaccineren. Een wijzer besluit vind ik, dan een coronapas invoeren wat een beetje het gevoel geeft van je bent pas oké met een pas. Plus de triljoen nutteloze bewegingen van het controleren van passen, als ik dat voor me zie moet ik al bijna overgeven.
pi_201508841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:17 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Bij heel belangrijke kwesties misschien maar dit gaat over een coronapas, waar je bijna evenveel voor- als tegenstanders voor hebt, ook bij de aanhang van het CDA. Dus helemaal niet gek dat er binnen het CDA ook verdeeldheid over is.
Dit is juist een zeer, zeer belangrijke kwestie. Juist hét onderwerp waar het kabinet eenheid uit moet stralen, juist omdat sommige ondernemers zich niet aan de wet willen gaan houden.

En mevrouw Keijzer praat niet namens het CDA, maar namens het kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508850
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is juist een zeer, zeer belangrijke kwestie. Juist hét onderwerp waar het kabinet eenheid uit moet stralen, juist omdat sommige ondernemers zich niet aan de wet willen gaan houden.
Het is niet zo belangrijk dat we zonder coronapas niet zouden overleven.
pi_201508889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:10 schreef Hanca het volgende:
Ja, ze heeft een kamerzetel, de fractie moet dus (helaas voor hen) met haar door. Ik zou haar wegstoppen op een onbelangrijk woordvoerderschap, laat ze zich lekker met de overzeese rijksdelen bezig gaan houden oid.
ze zal wel ergens burgemeester worden. want zolang ze in de fractie blijft zitten betekent dat een niet zo zeker stem op mocht het CDA in de coalitie komen. Mona keijzer zal zich willen blijven profileren
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_201508908
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:20 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het is niet zo belangrijk dat we zonder coronapas niet zouden overleven.
Ik kan echt totaal geen chocola maken van je precieze verdediging van Keijzer. Die vrouw spreekt als kabinetslid kabinetsbeleid tegen, precies op de datum dat nieuw beleid ingaat, beleid letterlijk van toepassing op alle personen in Nederland, en jij zit hier te mokken over het feit dat ze een vagina heeft. Echt, wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 11:28:24 ]
pi_201508909
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:24 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
ze zal wel ergens burgemeester worden. want zolang ze in de fractie blijft zitten betekent dat een niet zo zeker stem op mocht het CDA in de coalitie komen. Mona keijzer zal zich willen blijven profileren
Maar zoals ik al zei: welke gemeenteraad krijg je zo gek om haar te kiezen?

Misschien sturen ze haar naar Limburg om Remkes op te volgen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201508985
Mona, ze wil zeker minister worden in Rutte 4? :W
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  zaterdag 25 september 2021 @ 11:37:23 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201509026
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze is dom genoeg gewoon weer hoog op de lijst gezet, dus dan komt ze in de kamer. Zit de CDA fractie met het probleem. Ze zouden haar eigenlijk weg moeten promoveren naar een burgemeesterspost oid, maar welke gemeente wil daar aan beginnen?
Edam Volendam?
pi_201509041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Edam Volendam?
Daar zit gewoon een (partijloze) burgemeester.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509064
In andere landen gaat het misschien goed maar wij zijn een heel erg eigenwijs volkje en dit zal niet overal goed gaan vrees ik dit weekend.
Mona Keizer toont alleen maar empathie voor de ondernemers door haar persoonlijke mening te geven, die zoveel andere mensen ook hebben, en nu kan ze zich weer in het ondernemerswereldje vertonen in Volendam, voor haar een van de belangrijkste dingen.
pi_201509092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:41 schreef Mondkapje het volgende:
In andere landen gaat het misschien goed maar wij zijn een heel erg eigenwijs volkje en dit zal niet overal goed gaan vrees ik dit weekend.
Mona Keizer toont alleen maar empathie door haar persoonlijke mening te geven, die zoveel andere mensen ook hebben, en nu kan ze zich weer in het ondernemerswereldje vertonen in Volendam, voor haar een van de belangrijkste dingen.
Ze had die mening voor zich moeten houden. Simpel. En als ze dat niet kan moet ze aftreden.

Als ze over korte tijd geen staatssecretaris meer is, dan kan ze haar gang gaan met meningen uiten, dan heeft ze alleen de CDA fractie er mee (maar die houden wel van iemand met PVV corvee) en de CDA leden. Maar nu is het simpel: je mond houden of beleid verdedigen. Kun je het beleid niet verdedigen, geef dan geen interview.

Ik gok dat Keijzer binnen een week geen staatssecretaris meer is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 25 september 2021 @ 11:58:49 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201509251
Kaag heeft vorige week nog het kabinetsbeleid en keuzes omtrent Afghanistan moeten verdedigen. Omdat dat zo werkt.

Als Keijzer hier mee wegkomt dan is het gedaan met koppen als 'bronnen rond het kabinet zeggen dat er onvrede heerst binnen de zusenzo-fractie' en dan worden het gewoon ministers die andere ministers aanvallen op het huidige beleid.
pi_201509452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze had die mening voor zich moeten houden. Simpel. En als ze dat niet kan moet ze aftreden.

Als ze over korte tijd geen staatssecretaris meer is, dan kan ze haar gang gaan met meningen uiten, dan heeft ze alleen de CDA fractie er mee (maar die houden wel van iemand met PVV corvee) en de CDA leden. Maar nu is het simpel: je mond houden of beleid verdedigen. Kun je het beleid niet verdedigen, geef dan geen interview.

Ik gok dat Keijzer binnen een week geen staatssecretaris meer is.
Het staat iedereen vrij om zijn of haar mening te geven. Ook Mona Keijzer. Het was verder allang bekend dat er frictie was tussen ministers over het cojona beleid van Hugo en Rutte.
pi_201509534
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het staat iedereen vrij om zijn of haar mening te geven. Ook Mona Keijzer. Het was verder allang bekend dat er frictie was tussen ministers over het cojona beleid van Hugo en Rutte.
Als minister (of wat voor bestuurder dan ook, het is niet zo alsof dit alleen in het kabinet zo geldt) staat je dat dus niet vrij, dan hoor je gewoon je mening voor je te houden en het gemeenschappelijk overeengekomen beleid te verdedigen. Als je dat niet wilt staat het je altijd vrij om je functie op te geven, wat nu zelfs nog laagdrempeliger is dan normaal omdat je nog een rechtstreeks ticket terug de Kamer in hebt.
pi_201509549
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als minister (of wat voor bestuurder dan ook, het is niet zo alsof dit alleen in het kabinet zo geldt) staat je dat dus niet vrij, dan hoor je gewoon je mening voor je te houden en het gemeenschappelijk overeengekomen beleid te verdedigen. Als je dat niet wilt staat het je altijd vrij om je functie op te geven, wat nu zelfs nog laagdrempeliger is dan normaal omdat je nog een rechtstreeks ticket terug de Kamer in hebt.
Oh, waar staat dat ergens in 'n wet dat een minister haar mening voor zich moet houden?
pi_201509606
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Oh, waar staat dat ergens in 'n wet dat een minister haar mening voor zich moet houden?
In artikel 12 van het reglement van orde van de ministerraad.
pi_201509625
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het staat iedereen vrij om zijn of haar mening te geven. Ook Mona Keijzer. Het was verder allang bekend dat er frictie was tussen ministers over het cojona beleid van Hugo en Rutte.
Dit is dus gewoon niet zo, het staat bewindslieden niet vrij hun collega's af te vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509634
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In artikel 12 van het reglement van orde van de ministerraad.
Ze handelt niet tegen een besluit van de raad, toch? Ze geeft haar mening, vanuit een economisch perspectief. Lijkt me verder prima. Ook dat mensen inzien dat er binnen de ministerraad ook discussie is over dit onderwerp en niet iedereen blind achter Hugo aanloopt.
pi_201509683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze handelt niet tegen een besluit van de raad, toch? Ze geeft haar mening, vanuit een economisch perspectief. Lijkt me verder prima. Ook dat mensen inzien dat er binnen de ministerraad ook discussie is over dit onderwerp en niet iedereen blind achter Hugo aanloopt.
De boa's vinden het al niet prima.

En ja, ze had kunnen zeggen dat er discussie over dit onderwerp is geweest in de ministerraad, maar dat er besloten is en dat ze allang blij is dat de 1,5 meter los kan worden gelaten. Zoiets. Dan is het geen frontale aanval op je eigen beleid, zoals nu.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
De boa's vinden het al niet prima.

En ja, ze had kunnen zeggen dat er discussie over dit onderwerp is geweest in de ministerraad, maar dat er besloten is en dat ze allang blij is dat de 1,5 meter los kan worden gelaten. Zoiets. Dan is het geen frontale aanval op je eigen beleid, zoals nu.
Dan zou ze liegen, want dat is ze dus niet. In elk geval niet met deze voorwaarde. Dat is van de regen in de drup. Of eigenlijk van de drup in de regen.
pi_201509816
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze handelt niet tegen een besluit van de raad, toch? Ze geeft haar mening, vanuit een economisch perspectief. Lijkt me verder prima. Ook dat mensen inzien dat er binnen de ministerraad ook discussie is over dit onderwerp en niet iedereen blind achter Hugo aanloopt.
Ook je uitspreken tegen het gezamenlijk overeengekomen beleid valt gewoon het handelen tegen het besluit van de raad. En even los van alle wettelijke bepalingen is het natuurlijk gewoon een enorm oncollegiale zet. Iedereen zit daar aan de lopende band beleid waar ze niet achter staan te verdedigen of zelfs uit te voeren, dat zal vast vaak genoeg zijn gebeurd op punten waar Keijzer wel haar zin kreeg in de raad. Om dat dan andersom niet te doen is gewoon echt not done.
pi_201509833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ook je uitspreken tegen het gezamenlijk overeengekomen beleid valt gewoon het handelen tegen het besluit van de raad. En even los van alle wettelijke bepalingen is het natuurlijk gewoon een enorm oncollegiale zet. Iedereen zit daar aan de lopende band beleid waar ze niet achter staan te verdedigen of zelfs uit te voeren, dat zal vast vaak genoeg zijn gebeurd op punten waar Keijzer wel haar zin kreeg in de raad. Om dat dan andersom niet te doen is gewoon echt not done.
Da's een mening. Er staat in elk geval nergens in dat reglement dat een minister haar mening niet mag geven. Onder er tegen handelen, versta ik wel wat anders. Als het gaat om enkel woorden, zou je dan kunnen denken aan bijvoorbeeld het actief oproepen om beleid niet na te leven. Dat doet ze niet. Ze geeft enkel, beargumenteerd, aan waarom ze het er niet mee eens is en dat er ook andere belangen spelen.
pi_201509845
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een mening. Er staat in elk geval nergens in dat reglement dat een minister haar mening niet mag geven. Onder er tegen handelen, versta ik wel wat anders. Als het gaat om enkel woorden, zou je dan kunnen denken aan bijvoorbeeld het actief oproepen om beleid niet na te leven. Dat doet ze niet. Ze geeft enkel, beargumenteerd, aan waarom ze het er niet mee eens is en dat er ook andere belangen spelen.
Ze maakt het de wetshandhavers gewoon bewust moeilijker. Dat kan toch niet als bewindspersoon?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509850
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze maakt het de wetshandhavers gewoon bewust moeilijker. Dat kan toch niet als bewindspersoon?
Dat doet ze niet. Eerder integendeel.
pi_201509865
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat doet ze niet. Eerder integendeel.
De boa's, de wetshandhavers zelf, zeggen van wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De boa's, de wetshandhavers zelf, zeggen van wel.
Dat is dan hun mening. Dit artikel verscheen vanochtend in de Telegraaf. De cojonapas is middernacht ingegaan. Dus die mening is in elk geval niet gebaseerd op ervaringen uit de praktijk.
pi_201509897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is dan hun mening. Dit artikel verscheen vanochtend in de Telegraaf. De cojonapas is middernacht ingegaan. Dus die mening is in elk geval niet gebaseerd op ervaringen uit de praktijk.
Coronapas, we doen niet aan domme verbasteringen hier...

En inhoudelijk: jawel, ze hebben ervaring met de zaak Grapperhaus. En die maakte nog excuses, dit is dus veel schadelijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een mening. Er staat in elk geval nergens in dat reglement dat een minister haar mening niet mag geven. Onder er tegen handelen, versta ik wel wat anders. Als het gaat om enkel woorden, zou je dan kunnen denken aan bijvoorbeeld het actief oproepen om beleid niet na te leven. Dat doet ze niet. Ze geeft enkel, beargumenteerd, aan waarom ze het er niet mee eens is en dat er ook andere belangen spelen.
Leuk dat jij dat er niet onder verstaat, maar dat doen de relevante organen (Kamer en Kabinet) wel. En met goede reden ook want de boel zou totaal onwerkbaar worden als iedere minister maar zijn eigen goddelijke gangetje zou gaan.
En je kunt je wel blijven focussen op de belangen en rechten van Mona Keijzer als persoon maar die zijn in dit geval ondergeschikt aan die van het collectief (de raad). Zo werkt dat nou eenmaal in elk samenwerkingsverband, van het landsbestuur tot aan het bestuur van wandelclub de Kapotte Kunstheup. Als je daarin gezamenlijk wilt optreden moet je ook bereidt zijn je eigen deelbelang ondergeschikt te maken, als je dat niet wilt of kunt moet je er maar uitstappen.
pi_201509925
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Coronapas, we doen niet aan domme verbasteringen hier...

En inhoudelijk: jawel, ze hebben ervaring met de zaak Grapperhaus. En die maakte nog excuses, dit is dus veel schadelijker.
Grapperhaus lapte regels aan z'n laars. Dat is wat anders dan je mening geven. Uit niets blijkt dat Keijzer 'n brasserie heeft waar ze de regels aan haar laars lapt of met 'n vervalste QR-code ergens binnen probeert te komen.
pi_201509959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Grapperhaus lapte regels aan z'n laars. Dat is wat anders dan je mening geven. Uit niets blijkt dat Keijzer 'n brasserie heeft waar ze de regels aan haar laars lapt of met 'n vervalste QR-code ergens binnen probeert te komen.
Grapperhaus deed wat doms, wat nog per ongeluk kan zijn, en maakte excuses. Keijzer schopt willens en wetens tegen het kabinetsbeleid, heeft dan nog een paar uur om de krant te bellen, om te bedenken dat wat ze doet allereerst gewoon wettelijk niet mag en daarnaast ook nog zeer dom is, maar pakt die kans niet. Wat Keijzer doet is dus gewoon veel en veel erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509962
Kaag heeft vorige week ook anti-migratie besluiten staan verdedigen terwijl ze in de ministerraad waarschijnlijk met vuur en vlam voor een ruimhartiger asielbeleid heeft gepleit. Keijzer kan hier niet mee wegkomen. Zou ze zich willen aansluiten bij Omtzigt?
pi_201509976
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:57 schreef Jojoke het volgende:
Kaag heeft vorige week ook anti-migratie besluiten staan verdedigen terwijl ze in de ministerraad waarschijnlijk met vuur en vlam voor een ruimhartiger asielbeleid heeft gepleit. Keijzer kan hier niet mee wegkomen. Zou ze zich willen aansluiten bij Omtzigt?
Zou Omtzigt haar willen hebben? Omtzigt, de CDAer achter de verruiming van het kinderpardon, met de ver-rechtse Keijzer?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201509977
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Grapperhaus deed wat doms, wat nog per ongeluk kan zijn, en maakte excuses. Keijzer schopt willens en wetens tegen het kabinetsbeleid, heeft dan nog een paar uur om de krant te bellen om te bedenken dat wat ze doet allereerst gewoon wettelijk niet mag en daarnaast ook nog zeer dom is, maar pakt die kans niet. Wat Keijzer doet is dus gewoon veel en veel erger.
De organisatie van 'n feest is niet per ongeluk. Dat is niet per ongeluk even binnen 1,5 meter van iemand anders komen of per ongeluk 'n keer vergeten je mondkapje op te zetten.

Als er iets ondermijnend is, dan zijn het wel bewindslieden die willens en wetens maatregelen van het kabinet aan hun laars lappen.
pi_201509996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou Omtzigt haar willen hebben? Omtzigt, de CDAer achter de verruiming van het kinderpardon, met de ver-rechtse Keijzer?
Geen idee, maar ik zie haar er wel voor aan. Ze is ambitieus.
pi_201509998
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou Omtzigt haar willen hebben? Omtzigt, de CDAer achter de verruiming van het kinderpardon, met de ver-rechtse Keijzer?
Nee. Omtzigt behoort/behoorde tot de linkervleugel van het CDA. Keijzer tot de rechtervleugel. Denk ook helemaal niet dat het CDA er nu mensen uit gaat trappen. De partij staat al op scheuren. Als ze er nu mensen uit gaan trappen, is het helemaal klaar.
pi_201510002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
De organisatie van 'n feest is niet per ongeluk. Dat is niet per ongeluk even binnen 1,5 meter van iemand anders komen of per ongeluk 'n keer vergeten je mondkapje op te zetten.

Als er iets ondermijnend is, dan zijn het wel bewindslieden die willens en wetens maatregelen van het kabinet aan hun laars lappen.
Maar dat feest mocht op dat moment gewoon, hij had zich aan het maximum aantal gasten gehouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201510007
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een mening. Er staat in elk geval nergens in dat reglement dat een minister haar mening niet mag geven. Onder er tegen handelen, versta ik wel wat anders. Als het gaat om enkel woorden, zou je dan kunnen denken aan bijvoorbeeld het actief oproepen om beleid niet na te leven. Dat doet ze niet. Ze geeft enkel, beargumenteerd, aan waarom ze het er niet mee eens is en dat er ook andere belangen spelen.
Als Hugo het laatste anderhalf jaar zijn eigen mening, en bedenkingen bij elk advies van het OMT, publiekelijk had gegeven bij elk beleidsmaatregel die moest worden doorgevoerd, dan had hij er nu niet meer gezeten.

Of, als de Kamer zijn werk niet had gedaan, lagen de lijken van hier tot aan Bergamo opgestapeld.
pi_201510027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Geen idee, maar ik zie haar er wel voor aan. Ze is ambitieus.
Omtzigt ook, en ik denk niet dat in zijn ambities iets voorkomt over een vechtfractie vormen met iemand die keer op keer bewijst dat ze niet goed kan samenwerken met anderen.
pi_201510037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat feest mocht op dat moment gewoon, hij had zich aan het maximum aantal gasten gehouden.
Dat feest, zoals hij dat organiseerde en zoals het plaatsvond, mocht op dat moment niet. Het was in strijd met de regels van het kabinet.
pi_201510042
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201510072
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Omtzigt ook, en ik denk niet dat in zijn ambities iets voorkomt over een vechtfractie vormen met iemand die keer op keer bewijst dat ze niet goed kan samenwerken met anderen.
Volgens mij is Omtzigt al huiverig over het oprichten van een eigen partij en dus straks 'n eigen fractie met 'n mannetje (en vrouwtje) of 10.

Hij zal ook wel begrijpen dat zo'n avontuur veel opportunisten en ruziezoekers aantrekt. Dan zal 'ie er niet iemand bij zetten met wie hij gegarandeerd heel veel discussie gaat krijgen over de te volgen koers.

Denk overigens dat Omtzigt ook geen pretje is om mee samen te werken.
pi_201510100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Volgens mij is Omtzigt al huiverig over het oprichten van een eigen partij en dus straks 'n eigen fractie met 'n mannetje (en vrouwtje) of 10.

Hij zal ook wel begrijpen dat zo'n avontuur veel opportunisten en ruziezoekers aantrekt. Dan zal 'ie er niet iemand bij zetten met wie hij gegarandeerd heel veel discussie gaat krijgen over de te volgen koers.

Denk overigens dat Omtzigt ook geen pretje is om mee samen te werken.
Op naar de 'fractie Keijzer'...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201510102
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik gok dat Keijzer binnen een week geen staatssecretaris meer is.
Ik gok dat ze vandaag of morgen nog haar ontslag indient (‘na goed overleg’). Dit is natuurlijk een gecoördineerde actie, eigenlijk haar ontslagbrief, dat interview. En zo kan ze weer met zogenaamd ‘rechte rug’ terug naar Volendam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2021 13:09:46 ]
pi_201510107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op naar de 'fractie Keijzer'...
Da's dan fractie nummer 20 in de Kamer.
pi_201510113
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Omtzigt ook, en ik denk niet dat in zijn ambities iets voorkomt over een vechtfractie vormen met iemand die keer op keer bewijst dat ze niet goed kan samenwerken met anderen.
Als Omtzigt zich inlaat met de Zhini's en Keijzers van dit land, is hij alle nauwe contacten met Leijten en co. kwijt.

Omtzigt is opportunistisch en weinig tactvol als politicus, maar dergelijke dwaze stappen zie ik hem niet zetten. Maar hij mag me uiteraard verbazen...
pi_201510235
twitter
pi_201510237
Eigenlijk past Keijzer trouwens veel beter bij BBB dan bij Omtzigt.
Wat ook haar probleem in het CDA aan geeft: de richting BBB zijn ze juist redelijk afstand van aan het nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201510373
Het is een doelbewuste aanval op het kabinetsbeleid, dus ik vermoed dat ze haar zetel meeneemt.
pi_201510389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:30 schreef Jojoke het volgende:
Het is een doelbewuste aanval op het kabinetsbeleid, dus ik vermoed dat ze haar zetel meeneemt.
Moet haast wel, een bestuurlijke functie elders zit er de komende jaren even niet voor Keijzer. Die kijken allemaal wel uit als ze weten de ze er geen problemen in ziet om dit soort stunts uit te halen.
pi_201510390
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:19 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk past Keijzer trouwens veel beter bij BBB dan bij Omtzigt.
Wat ook haar probleem in het CDA aan geeft: de richting BBB zijn ze juist redelijk afstand van aan het nemen.
Oh inderdaad, bij BBB zou ze misschien beter passen.
pi_201510397
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:09 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Ik gok dat ze vandaag of morgen nog haar ontslag indient (‘na goed overleg’). Dit is natuurlijk een gecoördineerde actie, eigenlijk haar ontslagbrief, dat interview. En zo kan ze weer met zogenaamd ‘rechte rug’ terug naar Volendam.
haha ja dit idd. Echt een walgelijke actie waar de nepheid van af spat.
  zaterdag 25 september 2021 @ 13:33:07 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201510412
Gelukkig is het CDA een stabiele regeringspartner, he Mark.
pi_201510416
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:19 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk past Keijzer trouwens veel beter bij BBB dan bij Omtzigt.
Wat ook haar probleem in het CDA aan geeft: de richting BBB zijn ze juist redelijk afstand van aan het nemen.
Voor BBB zou dat in principe een prima zet zijn.
pi_201510470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:33 schreef VoMy het volgende:
Gelukkig is het CDA een stabiele regeringspartner, he Mark.
Dit is werkelijk waar zo'n fantastisch stukje leesvoer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ook het stukje over de Volendamse kinderen van Mona wil ik jullie ook niet onthouden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)naar-crisis-a4033504
  zaterdag 25 september 2021 @ 13:43:32 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201510517
Ik zeg het altijd al: De Jonge > Hoekstra.

Kapitale fout van het CDA om voor de hork te gaan.
pi_201510537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:43 schreef VoMy het volgende:
Ik zeg het altijd al: De Jonge > Hoekstra.

Kapitale fout van het CDA om voor de hork te gaan.
Als er iemand in Nederland is die wel al zijn sympathie heeft verloren van het volk is dat wel Hugo de J. Ook binnen het CDA mag vrijwel niemand hem, dat bleek wel na zijn 'overwinning'.

Een man die het op zijn 21e voor elkaar krijgt om schooldirecteur te worden moet haast wel een psychopaat zijn.
pi_201510543
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:43 schreef VoMy het volgende:
Ik zeg het altijd al: De Jonge > Hoekstra.

Kapitale fout van het CDA om voor de hork te gaan.
De Jonge maakt er een zooitje van als minister. Verder hadden ze het bij het CDA niet echt voor het kiezen. Een voormalig consultant van McKinsey als leider van het CDA, dat is het 'm natuurlijk ook niet. En Omtzigt is meer een dossiervreter dan 'n leider en 'n manager.
pi_201510570
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:33 schreef VoMy het volgende:
Gelukkig is het CDA een stabiele regeringspartner, he Mark.
Je zou nog bijna gaan denken dat Rutte met zijn hervonden groene roots toch al een uitweg aan het zoeken is.
pi_201510617
Nou ja, De Jonge moet besluiten nemen waar de individuele mens niet blij van wordt. Dat is uiteindelijk wel het tragisch lot van vrijwel elke ministerspost.

Het is ook de reden dat Nederland onder de streep gewoon een functioneel welvarend land is.

Het is jammer, maar over het algemeen zijn je kansen als minister gewoon bekeken als je een crisissituatie hebt moeten managen.

Het is niet voor niets dat Rutte het aankondigen van de maatregelen over laat aan Hugo achter dat stomme praatpaaltje, en als ie er dan écht niet onderuit komt een complete toespraak live gaat uitzenden als een waar staatsman :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201510635
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als er iemand in Nederland is die wel al zijn sympathie heeft verloren van het volk is dat wel Hugo de J. Ook binnen het CDA mag vrijwel niemand hem, dat bleek wel na zijn 'overwinning'.

Een man die het op zijn 21e voor elkaar krijgt om schooldirecteur te worden moet haast wel een psychopaat zijn.
Het 'VOLK', om in de termen van de grote intellectueel te spreken, dat CDA nu op 6 zetels zet?
pi_201510671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als er iemand in Nederland is die wel al zijn sympathie heeft verloren van het volk is dat wel Hugo de J. Ook binnen het CDA mag vrijwel niemand hem, dat bleek wel na zijn 'overwinning'.
De meeste mensen staan gewoon achter zijn beleid. Hugo de Jonge is helemaal niet zo impopulair.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201510702
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dit is werkelijk waar zo'n fantastisch stukje leesvoer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ook het stukje over de Volendamse kinderen van Mona wil ik jullie ook niet onthouden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)naar-crisis-a4033504
Dit zijn de betere stukken.
pi_201510707
Hugo de Jonge is volgens eenvandaag de beste minister:

quote:
In het onderzoek werd ook gevraagd welke ministers uit het huidige demissionaire kabinet hun werk het beste doen. Panelleden mochten hier drie ministers aankruisen. Het zijn vooral de meest zichtbare ministers die punten scoren. Minister De Jonge (Volksgezondheid) krijgt de meeste stemmen. Hij wint met 22 procent. Er is weliswaar regelmatig kritiek op de coronamaatregelen, maar er is er ook waardering voor de minister die al 1,5 jaar aan het roer staat in een grote crisis. Het is geen makkelijke taak, maar hij loopt niet weg voor zijn verantwoordelijkheid.
https://eenvandaag.avrotr(...)et-bungelt-onderaan/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 25 september 2021 @ 13:58:25 #297
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_201510715
*zucht*

Wéér een fractie erbij... Hoeveel hebben we er dan, 20? 8)7

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als er iemand in Nederland is die wel al zijn sympathie heeft verloren van het volk is dat wel Hugo de J. Ook binnen het CDA mag vrijwel niemand hem, dat bleek wel na zijn 'overwinning'.

Het is anders nog steeds de populairste minister van dit kabinet. Nu weet ik natuurlijk niet wat dit verder zegt over de populariteit van dit kabinet in het algemeen, maar goed...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_201510760
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:57 schreef Hanca het volgende:
Hugo de Jonge is volgens eenvandaag de beste minister:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)et-bungelt-onderaan/
Dat zegt vooral wat over de rest. Die poll winnen met 22%. :')

Da's een beetje als dat ik de lokale 5 kilometerloop zou winnen in 'n tijd van meer dan 'n uur. Het zegt meer over de andere deelnemers dan over mij.
pi_201510783
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:51 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, De Jonge moet besluiten nemen waar de individuele mens niet blij van wordt. Dat is uiteindelijk wel het tragisch lot van vrijwel elke ministerspost.

Het is ook de reden dat Nederland onder de streep gewoon een functioneel welvarend land is.

Het is jammer, maar over het algemeen zijn je kansen als minister gewoon bekeken als je een crisissituatie hebt moeten managen.

Het is niet voor niets dat Rutte het aankondigen van de maatregelen over laat aan Hugo achter dat stomme praatpaaltje, en als ie er dan écht niet onderuit komt een complete toespraak live gaat uitzenden als een waar staatsman :D
Mits er de komende twee jaar geen enorme lijken uit de kast komen bij parlementaire enquetes, en de storm van de Willem Engels van Nederland over een aantal jaar gaan liggen is, heb je een relatief onbeschadigde minister die de grootste crisis onder extreem zware omstandigheden relatief goed gemanaged heeft. Dit geldt uiteraard voor het redelijke midden van Nederland, niet de 15% van Nederland die redeloos verloren is in de handen van de populistische beroepspredikanten...

CDA heeft met De Jonge op de lange termijn nog steeds goud in handen. Net zoals PvdA nog op het gouden ei Aboutaleb zit.

Let wel, de beste man heeft hoogstpersoonlijk beroepscharlatan Van Lienden van de kieslijst van het CDA gehouden. Alleen daarvoor dient het CDA al een standbeeld voor hem op te richten.
pi_201510803
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zegt vooral wat over de rest. Die poll winnen met 22%. :')

Da's een beetje als dat ik de lokale 5 kilometerloop zou winnen in 'n tijd van meer dan 'n uur. Het zegt meer over de andere deelnemers dan over mij.
1 op de 5 mensen vindt hem de beste, dat is gewoon best veel.

De nonsens dat De Jonge impopulair zou zijn is gewoon onzin. Meer dan 60% staat ook achter zijn beleid.

Ik denk dat het CDA met De Jonge hoger zou staan in de peilingen, misschien Omtzigt wel binnenboord had gehouden (dat Omtzigt werd gepasseerd door Hoekstra was toch wel de druppel) en er misschien ook al wel een kabinet was gevormd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201510826
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:03 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Mits er de komende twee jaar geen enorme lijken uit de kast komen bij parlementaire enquetes, en de storm van de Willem Engels van Nederland over een aantal jaar gaan liggen is, heb je een relatief onbeschadigde minister die de grootste crisis onder extreem zware omstandigheden relatief goed gemanaged heeft. Dit geldt uiteraard voor het redelijke midden van Nederland, niet de 15% van Nederland die redeloos verloren is in de handen van de populistische beroepspredikanten...

CDA heeft met De Jonge op de lange termijn nog steeds goud in handen. Net zoals PvdA nog op het gouden ei Aboutaleb zit.

Let wel, de beste man heeft hoogstpersoonlijk beroepscharlatan Van Lienden van de kieslijst van het CDA gehouden. Alleen daarvoor dient het CDA al een standbeeld voor hem op te richten.
Voorlopig is de parlementaire enquete deze week nog weer afgeschoten, ik weet niet zeker of die er wel gaat komen. Een onderzoek om te leren van fouten wellicht, maar ik zie eigenlijk nog geen reden voor een enquete.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')