abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200741173

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200741183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als mensen niet zo overgewichtig zouden zijn, zou het probleem met bomvolle ICs ook minder zijn, en was het niet zo'n punt dat iedereen gevaccineerd moet worden. Die 20 jarige met 50kg teveel loopt namelijk ook een groot risico, over die 50 jarige morbide obesitasser maar te zwijgen.
Ja en als mn tante....
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar wat doe je als iemand zich niet laat vaccineren omdat diegene ervan overtuigd is dat het van zijn geloof niet mag?
Pech. Ook religieuze vrijheid is niet onbeperkt.
zie email 27 oktober
pi_200741209
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en als mn tante....
[..]

Kerken waren uitgezonderd van de rest van de maatregelen, dat was niet voor niets.
pi_200741211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en als mn tante....
[..]

Ehhhh Niks als, gewoon feiten
pi_200741218
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]

De meeste mensen hier hebben nooit gedacht dat we er nu wel vanaf zouden zijn. Jij ook niet, neem ik aan.
Niet dat we er helemaal vanaf zouden zijn. Wel dat we, met de nodige waakzaamheid, in september of oktober zouden kunnen stoppen met de meeste maatregelen waaronder de 1,5m.

Daar lijkt nu in de verste verte geen sprake meer van.
pi_200741244
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]

De meeste mensen hier hebben nooit gedacht dat we er nu wel vanaf zouden zijn. Jij ook niet, neem ik aan.
Mwa, met name Hugo de Jonge heeft toch wel vaak impliciet geroepen dat het grootste gedeelte van de pandemie voorbij zou zijn in Nederland zodra we alle risicogroepen grotendeels gevaccineerd hebben. Daar komen we toch wel dicht in de buurt nu.

Ondanks dat bij herhaling benadrukt is door experts dat we er met vaccineren alleen niet komen, de rest van de wereld ook nog gedaan moet worden en we waakzaam moeten zijn voor nieuwe varianten.

De Jonge heeft het letterlijk nog gezegd: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndjes-reeel-scenario

En natuurlijk zijn het scenario's, maar toch.
pi_200741254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kerken waren uitgezonderd van de rest van de maatregelen, dat was niet voor niets.
Dat was omdat het een kabinet met CU en CDA was die dat besluit nam, niet omdat het niet kan.
pi_200741261
quote:

[..]

Dit is om dezelfde reden dat een vaccinatieplicht er niet gaat komen: de invloed van christelijke partijen in Nederland.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:20:29 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Niet dat we er helemaal vanaf zouden zijn. Wel dat we, met de nodige waakzaamheid, in september of oktober zouden kunnen stoppen met de meeste maatregelen waaronder de 1,5m.

Er is nog steeds een kans dat over een maand de ziekenhuisbezetting onder die van vorig jaar komt en daar dan ook onder blijft. Ik ben nooit zo'n fan van hopen op een wonder, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren.
pi_200741268
quote:

[..]

Je vraagt naar mijn mening toch? Ik vind dat een gevalletje pech. Ook godsdienstvrijheid kent grenzen. De gezondheid van anderen is er naar een van wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_200741278
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dit is om dezelfde reden dat een vaccinatieplicht er niet gaat komen: de invloed van christelijke partijen in Nederland.
Een vaccinatieplicht gaat er ook niet komen met liberale partijen als VVD/D66
pi_200741305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Diezelfde liberale partijen die ook geen avondklok wilden invoeren?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:22:35 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De enige reden dat de VVD tegen is, is omdat het de winst van Testen voor Toegang bedreigt |:)
pi_200741322
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er is nog steeds een kans dat over een maand de ziekenhuisbezetting onder die van vorig jaar komt en daar dan ook onder blijft. Ik ben nooit zo'n fan van hopen op een wonder, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren.
Nou ja, we kunnen nu in het VK al enigszins aflezen dat het loslaten van de meeste maatregelen niet opeens in een explosie aan besmettingen resulteert. Tegelijkertijd lees ik ook berichten dat ze in het VK nog altijd vrij terughoudend zijn om daadwerkelijk terug te gaan naar het oude normaal.

En om eerlijk te zijn denk ik dat er, behoudens de uitgaanssector, weinig meer versoepeld hoeft te worden in de rest van de samenleving om terug te gaan naar het oude normaal. Mijn ervaring is dat het oude normaal al voor 90, zo niet 95%, terug is.
pi_200741356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je vraagt naar mijn mening toch? Ik vind dat een gevalletje pech. Ook godsdienstvrijheid kent grenzen. De gezondheid van anderen is er naar een van wat mij betreft.
Ik zou dit zelfs nog breder willen trekken. Godsdienstvrijheid compleet schrappen uit de grondwet. Alle relevante rechten zijn imo voldoende geborgd onder vrijheid van meningsuiting en -vereniging.

Ben je ook meteen van al die bizarre uitzonderingsgronden af (zoals refoscholen met afwijkend curriculum, ritueel slachten e.d.). Kerkgenootschappen gewoon behandelen als elke andere vereniging of stichting. Ik zeg dit overigens als belijdend (vrijzinnig) christen.
pi_200741360
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die ja.
pi_200741371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mwa, met name Hugo de Jonge heeft toch wel vaak impliciet geroepen dat het grootste gedeelte van de pandemie voorbij zou zijn in Nederland zodra we alle risicogroepen grotendeels gevaccineerd hebben. Daar komen we toch wel dicht in de buurt nu.

Ondanks dat bij herhaling benadrukt is door experts dat we er met vaccineren alleen niet komen, de rest van de wereld ook nog gedaan moet worden en we waakzaam moeten zijn voor nieuwe varianten.

De Jonge heeft het letterlijk nog gezegd: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndjes-reeel-scenario

En natuurlijk zijn het scenario's, maar toch.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)amenleving-weer-open
Sterker nog er stond al een waarde in het openingsplan, welliswaar onder voorbehoud, maar de suggestie is zeker gewekt.

Maar ook los van gewekte suggesties. De wat ik dan maar noem "natuurlijke afloopmomenten" van maatregelen zijn rap op aan het raken. Er volgt er eigenlijk nog maar 1 (iedereen die dat wil gevaccineerd). Dat betekent dat je tegen de tijdelijkheid van de maatregelen, die vaak gebruikt wordt om de maatregelen te rechtvaardigen, anders moet gaan aankijken.

Ik zeg daarmee niet dat ik per definitie tegen elke vorm van maatregelen ben. Maar die moet je wel in een heel ander kader, in een heel ander perspectief gaan zien. Die omslag in het denken moeten we echt gaan maken.
zie email 27 oktober
pi_200741413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik zou dit zelfs nog breder willen trekken. Godsdienstvrijheid compleet schrappen uit de grondwet. Alle relevante rechten zijn imo voldoende geborgd onder vrijheid van meningsuiting en -vereniging.
Uiterst gevaarlijk. Godsdienstvrijheid is een groot goed. Totalitaire staten hebben er net voor niets een hekel aan.
quote:
Ben je ook meteen van al die bizarre uitzonderingsgronden af (zoals refoscholen met afwijkend curriculum, ritueel slachten e.d.). Kerkgenootschappen gewoon behandelen als elke andere vereniging of stichting. Ik zeg dit overigens als belijdend (vrijzinnig) christen.
Dat kun je ook binnen de grondwettelijke kaders prima regelen. Eigenlijk alleen onderwijs is lastig want schoolstrijd.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:27:12 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200741415
Waar waren jullie de afgelopen 10 jaar toen de zorg werd afgeschaald :(
Maar nu wel het hoogste woord hebben om straks een bepaalde groep aansprakelijk te stellen als het hypothetisch weer uit de klauwen loopt :+
pi_200741436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)amenleving-weer-open
Sterker nog er stond al een waarde in het openingsplan, welliswaar onder voorbehoud, maar de suggestie is zeker gewekt.

Maar ook los van gewekte suggesties. De wat ik dan maar noem "natuurlijke afloopmomenten" van maatregelen zijn rap op aan het raken. Er volgt er eigenlijk nog maar 1 (iedereen die dat wil gevaccineerd). Dat betekent dat je tegen de tijdelijkheid van de maatregelen, die vaak gebruikt wordt om de maatregelen te rechtvaardigen, anders moet gaan aankijken.

Ik zeg daarmee niet dat ik per definitie tegen elke vorm van maatregelen ben. Maar die moet je wel in een heel ander kader, in een heel ander perspectief gaan zien. Die omslag in het denken moeten we echt gaan maken.
Nu denk ik wel dat de deltavariant enige vertraging en terughoudendheid rechtvaardigt om echt alles los te laten (zo blijkt één prik slecht relatief slecht te schermen t.o.v. eerdere varianten), maar ik denk inderdaad dat zo langzamerhand het kantelpunt komt.

Ik denk ook dat ze willen wachten tot iedereen zich (volledig) heeft kunnen laten vaccineren, ook jongeren.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:28:37 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200741445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
In het commentaar is Trouw in elk geval glashelder in wat ze vinden van vaccinatiesegregatie. Tevens een mooie opsomming van weerleggingen tegen veelgebruikte dubieuze argumenten voor het weigeren van toegang voor openbare gelegenheden van niet-gevaccineerden.

https://www.trouw.nl/opin(...)dig-hebben~ba7eba25/
Goed stuk stuk dat de nuance 'vergeet' dat de toegepaste vaccinatie; experimenteel is, wat de meerderheid ook daarvan vindt. Sws is juist in geneeskunde niets zeker te stellen dat het daarom generiek verplicht kan worden.
Verder worden de (ziekte)gevolgen (en daarmee belasting) vooral veroorzaakt door reeds zieke mensen die door een infectie dan worden geopenbaard. Het 'vaccin' lost die oorzaak niet eens op en 'verhult' het probleem als oorzaak.

Daarnaast is het waanzin om onbesmette mensen die zich niet laten behandelen, daarmee het etiket op te willen plakken dat die een bedreiging is/wordt voor anderen. Iets met schofferen van onschuldspresumptie waar op dat hellend vlak, interessante voorbeelden van te maken zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200741493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nu denk ik wel dat de deltavariant enige vertraging en terughoudendheid rechtvaardigt om echt alles los te laten (zo blijkt één prik slecht relatief slecht te schermen t.o.v. eerdere varianten), maar ik denk inderdaad dat zo langzamerhand het kantelpunt komt.

Ik denk ook dat ze willen wachten tot iedereen zich (volledig) heeft kunnen laten vaccineren, ook jongeren.
Maar dat punt nadert heel rap, binnen een maand is het zo ver. En er is nog geen spoor te bekennen van een coherente exit-strategie. Sterker nog, formeel weten we niet eens of ze op dat moment wachten. Dat baart mij wel zorgen.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:30:36 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, we kunnen nu in het VK al enigszins aflezen dat het loslaten van de meeste maatregelen niet opeens in een explosie aan besmettingen resulteert. Tegelijkertijd lees ik ook berichten dat ze in het VK nog altijd vrij terughoudend zijn om daadwerkelijk terug te gaan naar het oude normaal.

En om eerlijk te zijn denk ik dat er, behoudens de uitgaanssector, weinig meer versoepeld hoeft te worden in de rest van de samenleving om terug te gaan naar het oude normaal. Mijn ervaring is dat het oude normaal al voor 90, zo niet 95%, terug is.
Het ziet er nu nog wel aardig uit ja, maar blijft dat zo als iedereen terug is van vakantie, de scholen weer opengaan en de zomer afloopt? Nog uiterst twijfelachtig of het rustig blijft in de ziekenhuizen imho
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:30:44 #24
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200741501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze toch invoeren kan het ze veel stemmen kosten onder de VVD/G'66 kiezers.

VVD denkt alleen maar wat hun geld oplevert en D'66 gaat hierin mee...

Over vaccinatieverplichting gesproken is er ook veel verdeeldheid onder de bevolking en de politieke partijen maar het blijft wel een lastig juridische dilemma waar we nu voor staan.; Zoals iemand hier in de forum zei van dat je hiervoor eerst een wetswijziging moet invoeren voor dat in werking kan treden als Tweede Kamer en de Eerste Kamer allebei mee kan instemmen. Maar die kans is vrijwel klein want de kleine partijen ruiken hun kans om er voor vechten dat het niet zal komen, zowel ze veel stemmen kan opleveren bij komende verkiezingen over paar jaren.

Persoonlijk gezien acht ik dat we de pandemie helemaal niet goed hebben aangepakt met allerlei soorten maatregelen die door de overheid is ingesteld. Het is hoe dan ook veel onduidelijkheid wat de maatregelen voor ons in kan houden, maar ook effecten is te verschillend van negatief tot positief. Evenals is het ook logisch dat een sterk jojo-effect gaande is tijdens de hele pandemie in Nederland, wat het ook te veel besmettingen heeft opgeleverd. VVD kiest te vaak voor economische belangen in de pandemie, het kan, maar moet nooit op de eerste plaats komen onder onze gezondheid. Onze gezondheid moet altijd op eerste plaats blijven in ons leven hier in Nederland!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_200741523
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het ziet er nu nog wel aardig uit ja, maar blijft dat zo als iedereen terug is van vakantie, de scholen weer opengaan en de zomer afloopt? Nog uiterst twijfelachtig of het rustig blijft in de ziekenhuizen imho
Ik ga de vraag dan toch maar stellen: Als niet nu, wanneer dan wel?

Zo kun je namelijk altijd wat verzinnen. Als het klaar is dan is het klaar. We moeten op enig moment ook door.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:33:10 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200741557
quote:

[..]

In zekere zin is dat ook zo, officieel is er nog een pandemie maar intussen vliegt iedereen weer vrolijk Europa door. Eigenlijk strookt dat totaal niet met elkaar, maar goed corona is natuurlijk ook geen ebola of de pest.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:34:06 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo kun je namelijk altijd wat verzinnen. Als het klaar is dan is het klaar. We moeten op enig moment ook door.
Ik denk dat je daar in oktober meer over kunt zeggen dan nu. Vorig jaar lagen er toen 600+ mensen op de IC met covid. Als dat dit jaar niet zo is, is het eind in zicht.
pi_200741577
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze toch invoeren kan het ze veel stemmen kosten onder de VVD/G'66 kiezers.

VVD denkt alleen maar wat hun geld oplevert en D'66 gaat hierin mee...

Over vaccinatieverplichting gesproken is er ook veel verdeeldheid onder de bevolking en de politieke partijen maar het blijft wel een lastig juridische dilemma waar we nu voor staan.; Zoals iemand hier in de forum zei van dat je hiervoor eerst een wetswijziging moet invoeren voor dat in werking kan treden als Tweede Kamer en de Eerste Kamer allebei mee kan instemmen. Maar die kans is vrijwel klein want de kleine partijen ruiken hun kans om er voor vechten dat het niet zal komen, zowel ze veel stemmen kan opleveren bij komende verkiezingen over paar jaren.

Persoonlijk gezien acht ik dat we de pandemie helemaal niet goed hebben aangepakt met allerlei soorten maatregelen die door de overheid is ingesteld. Het is hoe dan ook veel onduidelijkheid wat de maatregelen voor ons in kan houden, maar ook effecten is te verschillend van negatief tot positief. Evenals is het ook logisch dat een sterk jojo-effect gaande is tijdens de hele pandemie in Nederland, wat het ook te veel besmettingen heeft opgeleverd. VVD kiest te vaak voor economische belangen in de pandemie, het kan, maar moet nooit op de eerste plaats komen onder onze gezondheid. Onze gezondheid moet altijd op eerste plaats blijven in ons leven hier in Nederland!
Sorry maar hier komt de rechtse liberaal in mij even boven. Een compleet ingestorte economie is hartstikke slecht. Ook voor de volksgezondheid, mensen in armoede leven korter. De ziekenhuizen moeten betaald worden.
Je kunt die twee niet zomaar even tegengesteld maken.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:34:26 #29
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200741585
quote:

[..]

Duitsland heeft al voorgesorteerd op ons en aangegeven dat bepaalde maatregelen de rest van het jaar in stand blijven. Het zou het Nederlands demissior kabinet sieren het Duitse voorbeeld te volgen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200741597
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar in oktober meer over kunt zeggen dan nu. Vorig jaar lagen er toen 600+ mensen op de IC met covid. Als dat dit jaar niet zo is, is het eind in zicht.
Ja en dan nadert de wintersportvakantie weer. Waar het in 2020 zo ongelofelijk mis ging. En daarna is het carnaval. Het perfecte moment bestaat niet, dus daar moeten we ook niet op wachten.
zie email 27 oktober
pi_200741608
quote:

[..]

Goede vraag. Het antwoord zal zijn: als de ziekenhuizen leeg zijn. Maar wanneer is dat? Bij welke bezetting en instroom? Het is mij allemaal veel te vaag geformuleerd en als je dan ook nog wil gaan wachten op allerlei momenten in de toekomst waarop het mogelijk toch zou kunnen gaan stijgen, dan is het einde al snel zoek.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:35:53 #32
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200741620
quote:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben en zelf ook nog amper iets van de maatregelen merk, ligt dit voor jongeren toch iets anders. Of zij weer normaal naar school/college kunnen is nog maar de vraag en hun uitlaatklep (uitgaansgelegenheden, evenementen) zijn voorlopig nog niet open. Zij merken significant nog meer van de huidige maatregelen.

Als ik hier weer eens lees: 'Weg met de maatregelen!' en daarbij denk: Welke maatregelen? Is soms goed te bedenken dat sommigen er toch nog best last van hebben.
Weisst
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:35:58 #33
405562 Erno-BE
pi_200741623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sorry maar hier komt de rechtse liberaal in mij even boven. Een compleet ingestorte economie is hartstikke slecht. Ook voor de volksgezondheid, mensen in armoede leven korter. De ziekenhuizen moeten betaald worden.
Sinds wanneer is de Nederlandse economie, of de economie van een ander EU-land, die doorgaans strengere maatregelen had dan Nederland ingestort?
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200741649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat punt nadert heel rap, binnen een maand is het zo ver. En er is nog geen spoor te bekennen van een coherente exit-strategie. Sterker nog, formeel weten we niet eens of ze op dat moment wachten. Dat baart mij wel zorgen.
Er is tijdens de vorige persconferentie wel duidelijk gezegd dat de zomer gebruikt zou worden om een duidelijke exitstrategie te formuleren.
quote:
Kortom, op 13 augustus hebben we de eerste Ministerraad na de zomer en dat is ook het nieuwe weegmoment, voorafgaand daar aan een OMT-advies, en dat gaat in ieder geval over die dingen die we nu op de rem trappen die we dan wellicht zouden willen gaan doen. En het gaat over die anderhalve meter.
pi_200741655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Duitsland heeft al voorgesorteerd op ons en aangegeven dat bepaalde maatregelen de rest van het jaar in stand blijven. Het zou het Nederlands demissior kabinet sieren het Duitse voorbeeld te volgen.
Ik zie geen enkele logische reden waarom het bewonderenswaardig zou zijn om als een willoze hont achter de reet van Duitsland aan te lopen.
pi_200741664
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Kijkend naar de RIVM-modellen denk ik niet dat ze nog een serieuze ziekenhuispiek verwachten. Zeker niet tot aan de winter.
pi_200741666
quote:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Het is hier Nederland. Geen Duitsland.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de Nederlandse economie, of de economie van een ander EU-land, die doorgaans strengere maatregelen had dan Nederland ingestort?
De stelling van de user waar ik op reageerde was dat gezondheid boven de economie zou moeten gaan. Daar ageer ik tegen.
zie email 27 oktober
pi_200741676
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is tijdens de vorige persconferentie wel duidelijk gezegd dat de zomer gebruikt zou worden om een duidelijke exitstrategie te formuleren.
[..]

Ik ben benieuwd. Zal eens tijd worden.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:39:04 #39
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en dan nadert de wintersportvakantie weer. Waar het in 2020 zo ongelofelijk mis ging. En daarna is het carnaval. Het perfecte moment bestaat niet, dus daar moeten we ook niet op wachten.
Nee, dat vind ik niet. Als het in het najaar beter gaat dan vorig jaar, heb je een reden om aan te nemen dat ook de winter beter wordt. Nu is het voornamelijk speculatie dat het wel beter zal gaan, maar heb je dat niet daadwerkelijk geconstateerd.

Een alternatief is de boel loslaten zoals in Israel en dan een paar maanden toch alsnog weer een lockdown instellen omdat het toch misgaat. Vind ik niet per se beter.
pi_200741688
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In zekere zin is dat ook zo, officieel is er nog een pandemie maar intussen vliegt iedereen weer vrolijk Europa door. Eigenlijk strookt dat totaal niet met elkaar, maar goed corona is natuurlijk ook geen ebola of de pest.

Ik weet niet hoe het met anderen is, maar in 95% van mijn leven speelt corona al nauwelijks meer een rol. Terrassen zitten gewoon weer vol, voetballen doe ik weer volop en de mondkapjes gaan alleen nog op in het OV. Om maar even wat voorbeelden te noemen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:39:28 #41
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200741690
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat ook, maar als we echt voor meer kwaliteit in ons leven kiezen moeten we dan wel meer gaan verdienen om de zorg te blijven bekostigen. De zorg is ook echt duur, dat hoort echt bij onze leven hier in Nederland. Vooral de gezondheidszorg is ook echt afhankelijk van toeleveranciers in apparatuur en medicatie. De artsen moeten blijven bijgeleerd worden over nieuwe ziektes die we ook kunnen krijgen hier in Nederland. Vandaar het verplegend personeel in de gezondheidszorg moet goed en fatsoenlijk betaald worden voor hun arbeid in het ziekenhuizen en privéklinieken.;
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:39:51 #42
405562 Erno-BE
pi_200741696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wintersport zou best kunnen met een test-, herstel- of vaccinatiebewijs en een stuk sobere Aprčs-Ski. De winter van 2021/2022 gaat er een stuk anders uitzien dan de winter van 2020/2021, maar het wordt niet de winter van 2019/2020. Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden, want de risico's zijn bij carnaval enorm. Een complete aflasting van carnaval, zoals dit jaar zie ik niet gebeuren.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200741700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Glazen bol: Vaccinatieplicht gaat er komen. :7
Zou best wel eens kunnen maar ik hoop dat je ongelijk krijgt.
En beslist niet omdat ik zoveel op heb met wappies, reli-gekkies of de outcasts van onze sameleving.

Ik zie op tegen die enorme hoeveelheid negatieve energie die in zo'n discussie los komt terwijl je er per saldo geen donder mee opschiet; voor en tegenstanders graven zich helemaal in.

Meer beweginsgvrijheid voor gevaccineerden zie ik meer in. Ook dat levert natuurlijk veel discussie op maar lijkt me beter uitvoerbaar.
-
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:40:01 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met anderen is, maar in 95% van mijn leven speelt corona al nauwelijks meer een rol. Terrassen zitten gewoon weer vol, voetballen doe ik weer volop en de mondkapjes gaan alleen nog op in het OV. Om maar even wat voorbeelden te noemen.
Maar dat was vorig jaar rond deze tijd ook zo.
pi_200741704
quote:

[..]

Wat een gelul. Waarom zouden wij zonder nadenken de Duitsers volgen. Het is niet eens duidelijk of er noodzaak is om de maatregelen tot dan te verlengen.
pi_200741719
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef erkel het volgende:
Hoewel ik het met je eens ben en zelf ook nog amper iets van de maatregelen merk, ligt dit voor jongeren toch iets anders. Of zij weer normaal naar school/college kunnen is nog maar de vraag en hun uitlaatklep (uitgaansgelegenheden, evenementen) zijn voorlopig nog niet open. Zij merken significant nog meer van de huidige maatregelen.
Gelukkig zijn er nauwelijks nog jongeren die nu last hebben van maatregelen op school, want dat is er op dit moment niet. ;)

Colleges worden zeker een ding. Op de middelbare scholen denk ik dat het wel meevalt met die maatregelen.
pi_200741735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wintersport zou best kunnen met een test-, herstel- of vaccinatiebewijs en een stuk sobere Aprčs-Ski. De winter van 2021/2022 gaat er een stuk anders uitzien dan de winter van 2020/2021, maar het wordt niet de winter van 2019/2020. Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden, want de risico's zijn bij carnaval enorm. Een complete aflasting van carnaval, zoals dit jaar zie ik niet gebeuren.
Je zou kunnen zeggen dat je carnaval... in kleine groepjes moet vieren.

8-)
pi_200741739
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dat was vorig jaar rond deze tijd ook zo.
Nou, dat zie ik wel echt anders. Mijn leven in de zomer vorig jaar was echt nog wel aanmerkelijk ingeperkt t.o.v. deze zomer.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:42:27 #49
405562 Erno-BE
pi_200741743
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet. Als het in het najaar beter gaat dan vorig jaar, heb je een reden om aan te nemen dat ook de winter beter wordt. Nu is het voornamelijk speculatie dat het wel beter zal gaan, maar heb je dat niet daadwerkelijk geconstateerd.

Een alternatief is de boel loslaten zoals in Israel en dan een paar maanden toch alsnog weer een lockdown instellen omdat het toch misgaat. Vind ik niet per se beter.
Niet per sé beter vind ik een behoorlijk eufenisme. Een jojo-beleid van eerst alles open en toch even later een lockdown vind ik heel erg verschrikkelijk. Dan liever geleidelijk aan meer vrijheden terug.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200741752
Sober carnaval. Dat is toch net zoiets als Cherso zonder bier :')
pi_200741768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Dat die laatste 5% de moeite niet waard is? Daar denk ik toch even wat anders over. Zeker als je ziet wat voor maatregelen dat OMT voorstelt. Met als dieptepunt wat mij betreft maximaal 1 evenement per dag.

Daar kun je nog wat van vinden als tijdelijke maatregel. Maar waar ik mij juist zorgen om maak is dat tijdelijk ook wel echt tijdelijk moet zijn...
zie email 27 oktober
pi_200741778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Kan je wel de vraag stellen waarom je daar 2 weken voor het einde van de vaccinatiecampagne eens over na gaat denken. Dat had er toch allang moeten zijn man.
pi_200741779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Sober carnaval. Dat is toch net zoiets als Cherso zonder bier :')
Zet bij carnaval een vrolijk masker op en geef een uitbundige slinger aan je ratel!
pi_200741781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat je carnaval... in kleine groepjes moet vieren.

8-)
Goedenavond Jaap! Fijn dat je er bent. Welkom op FOK!
zie email 27 oktober
pi_200741789
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zet bij carnaval een vrolijk masker op en geef een uitbundige slinger aan je ratel!
Spring zonder geluid te maken op je plek.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:44:40 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200741792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, dat zie ik wel echt anders. Mijn leven in de zomer vorig jaar was echt nog wel aanmerkelijk ingeperkt t.o.v. deze zomer.
Zoveel verschilt het toch niet? Vorig jaar waren er wat minder evenementen, maar gingen kroegen niet om 12 uur dicht. Het zijn wat accentverschillen, maar in grote lijnen lijkt het qua maatregelen behoorlijk veel op elkaar denk ik.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:45:12 #57
405562 Erno-BE
pi_200741802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het maatregelenpakket van de zomer van 2020 en de zomer van 2021 vind ik redelijk vergelijkbaar, aldus in Nederland. In het buitenland zijn sommige maatregelen een stuk strenger. Vorig jaar zomer gold in Duitsland nog een Mund-Nase-Schutz, deze zomer in sommige deelstaten een FFP2-Maskenpflicht. Een forse verzwaring dus.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:45:19 #58
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200741805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er nauwelijks nog jongeren die nu last hebben van maatregelen op school, want dat is er op dit moment niet. ;)

Colleges worden zeker een ding. Op de middelbare scholen denk ik dat het wel meevalt met die maatregelen.
True. Het was meer vooruitlopen op zaken, wat natuurlijk gevaarlijk is, want wat er besloten wordt is nog niet duidelijk.

Middelbare scholen zie ik ook wel volledig weer opengaan zonder 1,5 m regel.
Weisst
pi_200741812
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Niet per sé beter vind ik een behoorlijk eufenisme. Een jojo-beleid van eerst alles open en toch even later een lockdown vind ik heel erg verschrikkelijk. Dan liever geleidelijk aan meer vrijheden terug.
Onzin. Zeker in deze situatie. Grondrechten zijn geen koehandel. Er is een noodzaak voor inperking of die is er niet. 'Even aankijken nog' is wat mij betreft geen noodzaak.
zie email 27 oktober
pi_200741825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:43 schreef trein2000 het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen? Dat die laatste 5% de moeite niet waard is?
Nee, dat er mijns inziens te veel nadruk gelegd wordt op wat er NIET kan i.p.v. te kijken in hoeverre we, als je er enigszins objectief naar kijkt, allang weer terug hebben 'gehad'.

Als ik zie hoezeer men hunkert naar die 'stap 6' denk ik, huh... ik vond de stappen 2, 3 en 4 echt onnoemlijk veel belangrijker.
pi_200741829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het maatregelenpakket van de zomer van 2020 en de zomer van 2021 vind ik redelijk vergelijkbaar, aldus in Nederland. In het buitenland zijn sommige maatregelen een stuk strenger. Vorig jaar zomer gold in Duitsland nog een Mund-Nase-Schutz, deze zomer in sommige deelstaten een FFP2-Maskenpflicht. Een forse verzwaring dus.
Vind je? Ik vind dat van hetzelfde laken een pak.
zie email 27 oktober
pi_200741855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Kan je wel de vraag stellen waarom je daar 2 weken voor het einde van de vaccinatiecampagne eens over na gaat denken. Dat had er toch allang moeten zijn man.
Mwa, daar is de materie echt te complex voor. Dat heeft vrijwel iedere routekaart (in welk land dan ook) laten zien.

Het plan is als zodanig niet eens zo moeilijk, namelijk: gooi alle regels weg. Onder welke voorwaarden en wanneer, dat is een totaal andere vraag die je niet kunt vangen in iets simpels als 'zodra 85% gevaccineerd is'.
pi_200741872
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, dat er mijns inziens te veel nadruk gelegd wordt op wat er NIET kan i.p.v. te kijken in hoeverre we, als je er enigszins objectief naar kijkt, allang weer terug hebben 'gehad'.

Als ik zie hoezeer men hunkert naar die 'stap 6' denk ik, huh... ik vond de stappen 2, 3 en 4 echt onnoemlijk veel belangrijker.
Deels wel eens. Anderzijds denk ik dat als het gaat om de lange termijn en het terug in zijn hok krijgen van de overheid die de laatste anderhalf jaar wel heel erg veel macht heeft gehad (zonder daar een oordeel over te hebben verder) het wel belangrijk is om schep te blijven als samenleving. Ondanks dat je er in je dagelijks leven misschien wat minder van merkt.
zie email 27 oktober
pi_200741903
quote:
5s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zoveel verschilt het toch niet? Vorig jaar waren er wat minder evenementen, maar gingen kroegen niet om 12 uur dicht. Het zijn wat accentverschillen, maar in grote lijnen lijkt het qua maatregelen behoorlijk veel op elkaar denk ik.
Misschien is het meer een gevoel dan dat het daadwerkelijk klopt, dat zou kunnen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:49:41 #65
405562 Erno-BE
pi_200741911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat een gelul. Waarom zouden wij zonder nadenken de Duitsers volgen. Het is niet eens duidelijk of er noodzaak is om de maatregelen tot dan te verlengen.
Omdat Duitsland een voorbeeldland is met een hoge bevolkingsdichtheid toch weinig besmettingen te hebben en daarbij is het ook onze belangrijkste buurland. Een compleet ander beleid voeren dan Duitsland vind ik onverantwoord.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200741937
quote:

[..]

Het gaat niet alleen om het feitelijke maatregelenpakket, ook om wat je daadwerkelijk doet.

In feite was het maatregelenpakket van afgelopen maart zwaarder dan van maart 2020, maar mijn leven was vorig jaar toch echt drastisch meer ingeperkt dan afgelopen maart.
pi_200741957
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omdat Duitsland een voorbeeldland is
:')

Als Duitsland in de sloot springt dan wij ook.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:52:24 #68
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200741966
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omdat Duitsland een voorbeeldland is met een hoge bevolkingsdichtheid toch weinig besmettingen te hebben en daarbij is het ook onze belangrijkste buurland. Een compleet ander beleid voeren dan Duitsland vind ik onverantwoord.
Je vindt dus dat we dezelfde beleid als Duitsland moeten voeren om de pandemie te bestrijden? Maar met elkaar te vergelijken is niet verstandig lijkt me, minstens elk land is zelfstandig genoeg om beleid te kunnen bepalen wat het voor hun zelf het beste is om uit de crisis te komen.
pi_200741979
Zolang de Coronawet actief is leven wij in een informele noodtoestand waar bij ministerieel decreet mensen ieder moment weer verbonden kan worden hun huis te verlaten, sectoren gesloten, wettelijk verplicht zijn om afstand te houden tot geliefden en er een verbod op samenscholing is (vroeger nog ondenkbaar).

De afschaffing van deze bevoegdheden is pas echt stap zes. Niet het kunnen dansen op een festival. Er is een reden dat dergelijke bevoegdheden normaal niet ter beschikking staan van een minister. Misbruik ligt op de loer.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:53:20 #70
405562 Erno-BE
pi_200741990
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onzin. Zeker in deze situatie. Grondrechten zijn geen koehandel. Er is een noodzaak voor inperking of die is er niet. 'Even aankijken nog' is wat mij betreft geen noodzaak.
Eerst fors versoepelen en vervolgens veel forser verzwaren dan de uitgangssituatie vind ik een verschrikkelijk beleid. Dus bijvoorbeeld nu de discotheken en nachtclubs open, maar een maand later de discotheken, nachtclubs en restaurants sluiten, terwijl de restaurants al open waren vind ik een heel verschrikkelijk beleid.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200741993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Deels wel eens. Anderzijds denk ik dat als het gaat om de lange termijn en het terug in zijn hok krijgen van de overheid die de laatste anderhalf jaar wel heel erg veel macht heeft gehad (zonder daar een oordeel over te hebben verder) het wel belangrijk is om schep te blijven als samenleving. Ondanks dat je er in je dagelijks leven misschien wat minder van merkt.
Daar ben ik het mee eens, maar of die laatste stap nou in september of in oktober gezet, daar zie ik eerlijk gezegd weinig verschil in.

Toegegeven, ik ben geen ondernemer in de festivalsector en mijn levensgeluk wordt niet bepaald door het aantal keer dat ik tot diep in de nacht in de club kan staan. Dat de terrassen en kroegen open zijn is voor mij op dit moment wel genoeg.
pi_200742000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Eerst fors versoepelen en vervolgens veel forser verzwaren dan de uitgangssituatie vind ik een verschrikkelijk beleid. Dus bijvoorbeeld nu de discotheken en nachtclubs open, maar een maand later de discotheken, nachtclubs en restaurants sluiten, terwijl de restaurants al open waren vind ik een heel verschrikkelijk beleid.
Waarom precies?
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:55:19 #73
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200742035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:52 schreef Confetti het volgende:
Zolang de Coronawet actief is leven wij in een informele noodtoestand waar bij ministerieel decreet mensen ieder moment weer verbonden kan worden hun huis te verlaten, sectoren gesloten, wettelijk verplicht zijn om afstand te houden tot geliefden en er een verbod op samenscholing is (vroeger nog ondenkbaar).

De afschaffing van deze bevoegdheden is pas echt stap zes. Niet het kunnen dansen op een festival. Er is een reden dat dergelijke bevoegdheden normaal niet ter beschikking staan van een minister. Misbruik ligt op de loer.
Dat snap ik. maar dat raakt je toch emotioneel hierdoor en voel je dan zo gekwetst door die misbruik?
pi_200742041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:52 schreef Confetti het volgende:
Een reëel risico, maar wel een langetermijnrisico. Of dit risico op 1 september of 1 december afgedekt wordt lijkt me weinig relevant in relatie tot dit specifieke argument. Op korte termijn heeft dit op niemand invloed.
pi_200742045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Alleen wel zo jammer dat die stijging heeft kunnen plaatsvinden in een situatie waarin aan de ene kant nog veel maatregelen gelden (veel moet nog op anderhalve meter afstand, onderwijs is ook nog niet terug naar normaal, mondkapjes zijn nog verplicht in het OV etc. etc.) en dat die stijging alleen maar is afgeremd door de teugels weer meteen aan te trekken.
Je zou haast denken dat bepaalde maatregelen niet echt werken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:56:16 #76
405562 Erno-BE
pi_200742048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom precies?
Met dit jojo-beleid gaan bijvoorbeeld restaurants weer dicht, terwijl als je geleidelijk aan versoepeld restaurants open kunnen blijven. Dat vind ik verschrikkelijk beleid.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200742063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar of die laatste stap nou in september of in oktober gezet, daar zie ik eerlijk gezegd weinig verschil in.

Toegegeven, ik ben geen ondernemer in de festivalsector en mijn levensgeluk wordt niet bepaald door het aantal keer dat ik tot diep in de nacht in de club kan staan. Dat de terrassen en kroegen open zijn is voor mij op dit moment wel genoeg.
Ben ik het mee eens. Maar vooralsnog weten we überhaupt niet hoe de planning richting najaar er uit ziet. Dat vind ik anders dan de precieze datum. Dat baart mij wel zorgen.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 20:58:16 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200742088
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. Maar vooralsnog weten we überhaupt niet hoe de planning richting najaar er uit ziet. Dat vind ik anders dan de precieze datum. Dat baart mij wel zorgen.
Nog een dag of 10, dan weten we precies wat ze van plan zijn. Tot ze hun eigen routekaart weer ondermijnen natuurlijk :+
pi_200742094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar waar maak je je dan zorgen over? Gezien alle uitspraken van De Jonge en het feit dat het kabinet keer op keer (te) vroeg versoepelt en (te) laat ingrijpt doet mij vermoeden dat ze geen dag langer dan nodig de maatregelen in stand willen blijven houden. Ik heb daar echt geen enkele twijfel over.
pi_200742112
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nog een dag of 10, dan weten we precies wat ze van plan zijn.
Ik help het je hopen. Vooralsnog reken ik helemaal nergens op.
quote:
Tot ze hun eigen routekaart weer ondermijnen natuurlijk :+
Ook zoiets treurigs ja. Maar dat heeft hier eigenlijk niet eens zo veel mee te maken.
zie email 27 oktober
pi_200742131
Je zou nog kunnen stellen dat de corona(spoed)wet langer dan nodig in stand blijft, maar dat lijkt me puur in formele zin. En een theoretisch risico dat op de dagdagelijkse gang van zaken nul invloed gaat hebben. Dat lijkt me meer een risico dat uitsluitend interessant is voor juristen.
pi_200742181
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gewoon de zomer van 2028 afwachten.
pi_200742190
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar waar maak je je dan zorgen over? Gezien alle uitspraken van De Jonge en het feit dat het kabinet keer op keer (te) vroeg versoepeld en (te) laat ingrijpt doet mij vermoeden dat ze geen dag langer dan nodig de maatregelen in stand willen blijven houden. Ik heb daar echt geen enkele twijfel over.
Ik zie toch wel wat zorgwekkende signalen. Neem het feit dat er twee weken geleden nog een XL-tvt locatie is geopend. Waarom zou je dat doen als je daadwerkelijk op 1 september van de maatregelen af wil? Maar ook bijvoorbeeld dat De Jonge weigert deze motie uit te voren. En de totale weigering om concreet te worden in het algemeen.

En deels zal het ongetwijfeld ook gevoel zijn. Mijn vertrouwen in de overheid heeft de afgelopen anderhalf jaar best een aantal fikse deuken opgelopen. Dat zal ook wel meespelen.
zie email 27 oktober
pi_200742216
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Je zou nog kunnen stellen dat de corona(spoed)wet langer dan nodig in stand blijft, maar dat lijkt me puur in formele zin. En een theoretisch risico dat op de dagdagelijkse gang van zaken nul invloed gaat hebben. Dat lijkt me meer een risico dat uitsluitend interessant is voor juristen.
En toch wil je dergelijke wetten gewoon weg hebben zodra dat kan. Dat heeft weliswaar wat minder haast maar toch.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:05:14 #85
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200742224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie toch wel wat zorgwekkende signalen. Neem het feit dat er twee weken geleden nog een XL-tvt locatie is geopend. Waarom zou je dat doen als je daadwerkelijk op 1 september van de maatregelen af wil?
Het zou me niks verbazen als TvT straks de enige maatregel is die nog van kracht is.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:05:39 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200742232
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nog een dag of 10, dan weten we precies wat ze van plan zijn. Tot ze hun eigen routekaart weer ondermijnen natuurlijk :+
Is er überhaupt nog een routekaart dan?

Niet dat we die andere kaarten ooit gevolgd hebben.
pi_200742240
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als TvT straks de enige maatregel is die nog van kracht is.
Zie daar gaan we al weer. Dat lijkt mij dus typisch een maatregel die je niet tot in lengte van jaren wil. Enge ontwikkeling.
zie email 27 oktober
pi_200742249
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de routekaart en het openingsplan formeel nog steeds van kracht.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:07:31 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200742268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker te weten B-) Gisteren nog gepost alhier! Zoals altijd te vinden op https://rijksoverheid.nl/routekaart

pi_200742283
quote:

[..]

Ach, gewoon een aangepaste zomer-accessoire :7
pi_200742334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie toch wel wat zorgwekkende signalen. Neem het feit dat er twee weken geleden nog een XL-tvt locatie is geopend. Waarom zou je dat doen als je daadwerkelijk op 1 september van de maatregelen af wil?
Ik heb niet het idee dat het testen snel weg zal gaan, maar ik verwacht tegelijkertijd ook geen testmaatschappij zoals in Duitsland of Denemarken. Volgens mij zijn die testlocaties opgezet in afwachting van grote evenementen, zoals het festivalseizoen en het betaald voetbal.
pi_200742353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het testen snel weg zal gaan, maar ik verwacht tegelijkertijd ook geen testmaatschappij zoals in Duitsland of Denemarken. Volgens mij zijn die testlocaties opgezet in afwachting van grote evenementen, zoals het festivalseizoen en het betaald voetbal.
Kijk maar daar gaan we dus al weer. Tot in lengte van tijden moeten aantonen dat je gezond bent om deel te nemen aan het openbare leven. Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij niet bepaald een wenselijke ontwikkeling.
zie email 27 oktober
pi_200742394
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kijk maar daar gaan we dus al weer. Tot in lengte van tijden moeten aantonen dat je gezond bent om deel te nemen aan het openbare leven. Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij niet bepaald een wenselijke ontwikkeling.
Dat vind ik wel wat sterk gesteld. Als je bij uitzondering een keer moet testen (namelijk op hoogrisicovolle plekken) lijkt me dat niet per se slecht, zeker mochten we daarmee de noodzaak voorkomen om andere beperking (opnieuw) in te voeren.
pi_200742418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel wat sterk gesteld. Als je bij uitzondering een keer moet testen (namelijk op hoogrisicovolle plekken) lijkt me dat niet per se slecht, zeker mochten we daarmee de noodzaak voorkomen om andere beperking (opnieuw) in te voeren.
Nou ja, 34 keer testen in 9 maanden is toch redelijk wat :7
pi_200742452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja ik vind dat dus wel. Het is gewoon een inbreuk op je lichamelijke integriteit. Nog los van het tot wel significante ongemak (de dichtstbijzijnde TvT-straat hier ligt op 15 tot 20 autominuten). Dat is in een tijdelijke setting, als overgangsfase wel acceptabel. Maar niet permanent wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_200742459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Wat ga jij doen dan?
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:17:23 #97
405562 Erno-BE
pi_200742469
Als ik de Tagesschau of een andere Duitse nieuwssite open dan is Freedom Day toch nog heel ver weg. Dat is Nederland alle maatregelen in september of oktober van boord kunnen lijkt mij niet meer dan een utopie.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200742499
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Erno-BE het volgende:
Als ik de Tagesschau of een andere Duitse nieuwssite open dan is Freedom Day toch nog heel ver weg. Dat is Nederland alle maatregelen in september of oktober van boord kunnen lijkt mij niet meer dan een utopie.
Beter dan deze dystopie :Y
I'll give you something to do
pi_200742511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat hangt er wel vanaf hoe het geregeld is. Het is nogal een verschil of je daarvoor eerst de dag ervoor een uur voor moet rijden of dat er een locatie vlak naast het stadion zit waar je na 30 minuten je uitslag hebt. Om maar wat te noemen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:20:14 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200742533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Denk dat het meeste volk begin september wel volledig gevaccineerd is, dus ook voor betaald voetbal zal de TvT-afname steeds minder worden de komende weken.
pi_200742567
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
Ja ik vind dat dus wel. Het is gewoon een inbreuk op je lichamelijke integriteit.
Je bent niet verplicht naar een voetbalwedstrijd te gaan.

Dat is echt fundamenteel anders dan een werkgever die het verplicht stelt.
pi_200742584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook dit vind ik flauw, omdat we juist net versoepeld hadden door juist NIET uit te gaan van een conservatieve schatting. En de besmettings- én(!) ziekenhuiscijfers die we de afgelopen weken hebben gezien waren zelfs niet eens voorzien in de inschattingen van het RIVM (en die modellering kent een behoorlijk brede bandbreedte). Dus we hebben wel degelijk die gok genomen en die pakte niet goed uit.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze bij het kabinet er niet op zitten te wachten om weer te gokken, met als risico wéér op de noodrem te moeten trappen. Dan sla je pas een flater.

En ja, ik erken tegelijkertijd dat de situatie in het VK gunstig stemt en een gok minder een gok maakt dan een maand terug.
Hoe kom je daarbij dat men niet uitging van een conservatieve schatting? Dat het OMT de stijging niet had voorzien wil nog niet zeggen dat de adviezen en besluitvorming dan ook niet binnen de conservatieve kaders van destijds pasten. De beslissing lijkt nu een roekeloze maar dat is achteraf praten.
pi_200742599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht naar een voetbalwedstrijd te gaan.
Ja zo lust ik er nog wel een. Blijft gewoon een vrijheidsinbreuk. En dan vind ik dat niet acceptabel als je dat permanent zou maken.
quote:
Dat is echt fundamenteel anders dan een werkgever die het verplicht stelt.
Dus?
zie email 27 oktober
pi_200742603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Erno-BE het volgende:
Als ik Fox News lees zitten de Amerikaanse lezers niet te wachten op strengere wapenwetten, dus ik kan hier ook rustig met m'n AK-47 over straat lopen.
pi_200742610
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Denk dat het meeste volk begin september wel volledig gevaccineerd is, dus ook voor betaald voetbal zal de TvT-afname steeds minder worden de komende weken.
Of TvT werkelijk helemaal niet meer nodig is valt nog maar te bezien. Dat hangt volledig af van de mate waarin vaccinatie transmissie voorkomt én de mate waarin de verspreiding onder/door/tussen gevaccineerden alsnog kan resulteren in lelijke toestanden in de zorg.
pi_200742641
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dat men niet uitging van een conservatieve schatting? Dat het OMT de stijging niet had voorzien wil nog niet zeggen dat de adviezen en besluitvorming dan ook niet binnen de conservatieve kaders van destijds pasten. De beslissing lijkt nu een roekeloze maar dat is achteraf praten.
Omdat als ze werkelijk van een conservatieve schatting uit waren gegaan ze de versoepelingen nooit hadden gedaan, zeker niet op deze manier.
pi_200742642
Ondertussen is t ook paniek bij de WHO: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ccineren-coronavirus
zie email 27 oktober
pi_200742650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:
Ja zo lust ik er nog wel een. Blijft gewoon een vrijheidsinbreuk.
Moeten stoppen voor een rood licht is ook een vrijheidsinbreuk, dus het feit dat iets een vrijheidsinbreuk is zegt mij niets.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:25:46 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200742666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of TvT werkelijk helemaal niet meer nodig is valt nog maar te bezien. Dat hangt volledig af van de mate waarin vaccinatie transmissie voorkomt én de mate waarin de verspreiding onder/door/tussen gevaccineerden alsnog kan resulteren in lelijke toestanden in de zorg.
TvT lijkt me te onbetrouwbaar eerlijk gezegd bij echt grote aantallen.
pi_200742737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Moeten stoppen voor een rood licht is ook een vrijheidsinbreuk, dus het feit dat iets een vrijheidsinbreuk is zegt mij niets.
Je hoeft niet deel te nemen aan het verkeer.
zie email 27 oktober
pi_200742758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan. Was dus veel te optimistisch :{
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200742762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

TvT lijkt me te onbetrouwbaar eerlijk gezegd bij echt grote aantallen.
Daar valt nog wel een boom over op te zetten, maar dat is nogal afhankelijk van vele factoren, zoals:
- de gebruikte testen
- de manier van afnemen
- de mate waarin een negatief resultaat het gedrag beďnvloed
etc.

Bovendien is het niet zozeer de vraag of het alle besmettingen voorkomt (want dat doet het niet), maar hoeveel. En dan komt ook nog het kostenplaatje naar voren. Dat zoveel landen inzetten op grootschalig testen doet mij vermoeden dat het per saldo toch een redelijke methode is, mits juist ingezet.
pi_200742787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het geloof maakt meer kapot dan ons lief is ;(
pi_200742797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen is t ook paniek bij de WHO: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ccineren-coronavirus
Progressief goede doelen Nederland is sociaal totdat het zichzelf raakt.

Het klimaat redden moet ook vooral met het geld van anderen (via belastingen en de overheid) ipv dat ze zelf geld investeren in goede doelen.

Het zal allemaal wel, mijn perceptie over de wereld en de mensen wordt met de dag grimmiger, we gaan slechte tijden tegemoet. :{
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200742810
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

En hoeveel mensen lagen er in die periode in 2019 op de IC? En in 2018? 2017? En verder? Zijn daar cijfers van?
pi_200742826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je hoeft niet deel te nemen aan het verkeer.
Iedere wet is per definitie in zekere zin een inperking van je vrijheid, dus het argument dat iets je vrijheid inperkt en daardoor zogenaamd niet te billijken is gaat niet op. Tenzij je van mening bent dat alle wetten afgeschaft moeten worden (want vrijheidsbeperkend).
pi_200742839
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En hoeveel mensen lagen er in die periode in 2019 op de IC? En in 2018? 2017? En verder? Zijn daar cijfers van?
0
SPOILER
pi_200742853
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Iedere wet is per definitie in zekere zin een inperking van je vrijheid, dus het argument dat iets je vrijheid inperkt en daardoor zogenaamd niet te billijken is gaat niet op. Tenzij je van mening bent dat alle wetten afgeschaft moeten worden (want vrijheidsbeperkend).
Nee. Maar het punt is dat "je hoeft niet X of Y" nogal een matig argument is om iets goed te praten. Ik heb al aangegeven dat ik zoiets niet aanvaardbaar vind op de lange termijn. Dat vind ik niet in verhouding.
zie email 27 oktober
pi_200742859
quote:
Ja ik vind dat dus wel. Het is gewoon een inbreuk op je lichamelijke integriteit. Nog los van het tot wel significante ongemak (de dichtstbijzijnde TvT-straat hier ligt op 15 tot 20 autominuten). Dat is in een tijdelijke setting, als overgangsfase wel acceptabel. Maar niet permanent wat mij betreft.
Als het echt een functie had die op de lange termijn echt effect heeft etc etc etc, als het nut heeft en dat aannemelijk gemaakt kan worden dan zet het enigszins zoden aan de dijk.

Maar het heeft allemaal geen nut joh, de mensen zijn al gevaccineerd, wat wil je nog meer?

Tenzij je het virus wilt uitroeien is het een hopeloos idee, dat net wat lagere circulatie van virussen hoeveel mensenlevens moet dat redden? Hoeveel is dat waard? Het is allemaal marginaal... Idioterie hier.

Er is een reden dat we niet zo omgingen met Influenza natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200742863

Ik vermoed maar zo dat meer stadions die 2/3e op deze manier gaan invullen...
zie email 27 oktober
pi_200742906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ach als het op papier allemaal maar klopt toch. Om efficiente risicoinperking gaat het beleid allang niet meer, voor zover dat nog nodig is.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:37:23 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200742929
quote:
[ afbeelding ]
Dat weet ik wel zeker

@Caland
pi_200742943
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mooi, nu ook nog Moderna in de ban doen (m.a.w. Exporteren aan andere landen/doneren aan Covax) en dan blijft er voor nieuwe gevallen die nog geen eerste prik hebben gehad Pfizer over. Dan kan de tussentijd tussen twee prikken van vier naar drie weken en kunnen we Testen voor Toegang uitbreiden/verplichten voor alles wat niet essentieel is. Testen voor Toegang niet meer gratis aanbieden en de testlocaties moeten zo slecht mogelijk bereikbaar zijn om zo iedereen zoveel mogelijk richting vaccinatie te duwen. Voor mensen die per se geen mRNA-vaccin willen of slechts één prik willen hebben pech gehad. Voor mensen met extreme prikangst of wie medisch gezien geen mRNA-vaccin kunnen krijgen maar wel een vectorvaccin kunnen krijgen, kunnen nog, enkel op doorverwijzing naar de huisarts een Janssen-vaccin krijgen.
En wat is er precies mis met Moderna?
Bij ons op de zaak is een dual-vendor beleid heel normaal, juist om te voorkomen dat leveranciers je uitzuigen op prijsniveau.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die uitleg is in elk geval zodanig dat ID&T (en co) een rechtszaak kennelijk als een kansloze missie zien.
Maar tegelijk hebben ze wel "wisselgeld" gevraagd om na 1 september alsnog open te mogen, wat realistisch zou kunnen zijn gezien de vaccinatiegraad op dat moment.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 19:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als de scholen gesloten zouden moeten worden hebben andere maatregelen gefaald. Ik heb liever een avondklok dan gesloten scholen, als ik echt zou moeten kiezen. Wel met de kanttekening dat ik vind dat het moeten kiezen tussen dit soort dingen al een teken van falen is.

De scholen sluiten en avondklok zijn wat mij betreft gepasseerde stations, die maatregelen zouden wat mij betreft sowieso onbespreekbaar moeten zijn. Net als andere vergaande maatregelen overigens.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

1 september dus?, dat is enige moment dat het eigenlijk nog kan dit jaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
Stiekem vind ik het wel een goed statement. Want er lopen nog veel onderzoeken op het vlak voor 3e prik, even pas op de plaats kan sowieso geen kwaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200742945
quote:

[..]

Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden ...

[..]
_O-

Volgens mij kom jij niet uit Limburg of Brabant hč?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200742964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
Nee. Maar het punt is dat "je hoeft niet X of Y" nogal een matig argument is om iets goed te praten.
Het is nochtans een belangrijke nuance, omdat de vraag is of en hoeveel alternatieven er zijn. Het is nogal een verschil of bv. één kroeg verbiedt dat je met witte sneakers naar binnen mag of dat alle kroegen in Nederland dit verbieden.
pi_200742968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

_O-

Volgens mij kom jij niet uit Limburg of Brabant hč?
Hij komt sowieso niet uit/in de echte wereld denk ik...
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:39:40 #127
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200742985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker

@:Caland
Was de afgelopen weken al zo. Ook zondag tegen Atletico een deel van het stadion gesloten en de overige 30.000 man gewoon in uitverkochte vakken
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:41:22 #128
405562 Erno-BE
pi_200743018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En wat is er precies mis met Moderna?
Bij ons op de zaak is een dual-vendor beleid heel normaal, juist om te voorkomen dat leveranciers je uitzuigen op prijsniveau.
[..]

Maar tegelijk hebben ze wel "wisselgeld" gevraagd om na 1 september alsnog open te mogen, wat realistisch zou kunnen zijn gezien de vaccinatiegraad op dat moment.
[..]

De scholen sluiten en avondklok zijn wat mij betreft gepasseerde stations, die maatregelen zouden wat mij betreft sowieso onbespreekbaar moeten zijn. Net als andere vergaande maatregelen overigens.
[..]

1 september dus?, dat is enige moment dat het eigenlijk nog kan dit jaar.
[..]

Stiekem vind ik het wel een goed statement. Want er lopen nog veel onderzoeken op het vlak voor 3e prik, even pas op de plaats kan sowieso geen kwaad.
Een schoolsluiting of avondklok moet je, wat mij betreft, overwegen als het echt uit de hand dreigt te lopen, want bijna alles een half jaar (of zelfs nog langer) weer dichtgooien om zo maar de scholen open te houden, zoals afgelopen voorjaar was ook echt verschrikkelijk. Maar hopelijk zorgen vaccinaties ervoor dat er niet meer van dat soort keuzes gemaakt hoeven te worden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200743019
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Was de afgelopen weken al zo. Ook zondag tegen Atletico een deel van het stadion gesloten en de overige 30.000 man gewoon in uitverkochte vakken
Is niet meer te verkopen toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 21:41:50 #130
5428 crew  miss_sly
pi_200743030
quote:

[..]

Daar zijn zeker cijfers van.
Belangrijk om te weten is dat op het hoogtepunt van de uitzonderlijk heftige griepgolf in 2018 er nog geen 350 mensen met influenza op de IC lagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200743033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat als ze werkelijk van een conservatieve schatting uit waren gegaan ze de versoepelingen nooit hadden gedaan, zeker niet op deze manier.
Dat lijkt mij subjectief. Ze leken toch wel een hoge pet op te hebben van de robuustheid van het test- en vaccinatiebewijzen systeem.
pi_200743040
quote:
[ afbeelding ]
Deze foto geeft maar weer aan hoe belachelijk het idee is dat we hier bezig zijn met een zero-covid strategie.
pi_200743046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een schoolsluiting of avondklok moet je, wat mij betreft, overwegen als het echt uit de hand dreigt te lopen, want bijna alles een half jaar (of zelfs nog langer) weer dichtgooien om zo maar de scholen open te houden, zoals afgelopen voorjaar was ook echt verschrikkelijk. Maar hopelijk zorgen vaccinaties ervoor dat er niet meer van dat soort keuzes gemaakt hoeven te worden.
Ah ja. Laten we de twee zwaarste maatregelen uit de gereedschapskist vooral bovenop leggen ja. :')
zie email 27 oktober
pi_200743064
quote:

[..]

Wat ga jij doen dan?
Niet testen
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:43:36 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200743065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze foto geeft maar weer aan hoe belachelijk het idee is dat we hier bezig zijn met een zero-covid strategie.
Het is ook nogal belachelijk dat we net doen alsof deze 2/3 regel nog veel toevoegt in virusbestrijding.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:43:41 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743066
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is niet meer te verkopen toch?
Tsja, computer says yes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200743080
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah ja. Laten we de twee zwaarste maatregelen uit de gereedschapskist vooral bovenop leggen ja. :')
M'n voordeur klemde, je zult begrijpen dat ik meteen m'n kettingzaag pakte.
pi_200743093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat lijkt mij subjectief. Ze leken toch wel een hoge pet op te hebben van de robuustheid van het test- en vaccinatiebewijzen systeem.
Dan kom je dus weer op mijn opmerking dat zelfs in de meest conservatieve schattingen van het RIVM een dergelijke stijging niet voorzien was... En voor de duidelijkheid: die meest conservatieve schattingen worden extreem onwaarschijnlijk geacht.
pi_200743104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je die twee wel loskoppelen. Dat aan mekaar verbinden is niks minder dan een drogreden zelfs.

We hebben het over vaccineren, een zeer beperkte moeite met zeer beperkte impact. Totaal onvergelijkbaar met gewichtspolitie.
Nee, jij vindt het een zeer beperkte impact. Jij bent niet de graadmeter.

Ik vind het zeer kwalijk hoe er met de lichamelijke integriteit wordt omgegaan. Dat we een hellend vlak op gaan. Het valt mij tegen dat mensen die zo tegen de avondklok waren ivm onze rechten, niet voor deze rechten gaan staan. En waarom? hEt dUUrt zO laNG.

BAH!
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:45:46 #140
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200743107
quote:

[..]

Eh, met covid? Nul, he.
pi_200743114
quote:
10s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

M'n voordeur klemde, je zult begrijpen dat ik meteen m'n kettingzaag pakte.
Ik heb net mijn voordeur weer opengelast met mijn lasapparaat :7
pi_200743116
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:40 schreef quo_ het volgende:

[..]

Zou best wel eens kunnen maar ik hoop dat je ongelijk krijgt.
En beslist niet omdat ik zoveel op heb met wappies, reli-gekkies of de outcasts van onze sameleving.

Ik zie op tegen die enorme hoeveelheid negatieve energie die in zo'n discussie los komt terwijl je er per saldo geen donder mee opschiet; voor en tegenstanders graven zich helemaal in.

Meer beweginsgvrijheid voor gevaccineerden zie ik meer in. Ook dat levert natuurlijk veel discussie op maar lijkt me beter uitvoerbaar.
Als je steeds meer gaat verbieden voor niet gevacinneerden kom je uiteindelijk op een punt dat je het net zo goed kan verplichten, in plaats van het circus zo groot mogelijk optuigen dat men nog enkel thuis kan zitten zonder QR code.
pi_200743127
quote:
5s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eh, met covid? Nul, he.
:')
pi_200743141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, computer says yes.
Ik ga zaterdag naar Twente. Alleen eerste ring geopend. Capaciteit? 14 duizend. Aantal kaarten verkocht? Zo goed als uitverkocht.
De tweede ring, goed voor de overige 16 duizend plekken blijft leeg...

Ik kan me goed voorstellen dat je je als lowlandsfan toch genaaid voelt...
zie email 27 oktober
pi_200743144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Progressief goede doelen Nederland is sociaal totdat het zichzelf raakt.

Het klimaat redden moet ook vooral met het geld van anderen (via belastingen en de overheid) ipv dat ze zelf geld investeren in goede doelen.

Het zal allemaal wel, mijn perceptie over de wereld en de mensen wordt met de dag grimmiger, we gaan slechte tijden tegemoet. :{
Wat denk/voorspel je wat er gaat gebeuren?
pi_200743148
Vinden jullie niet dat er zwaarwegende argumenten moeten zijn voordat je uberhaupt gaat denken aan het creeren van een soort van apartheid binnen je land?
pi_200743175
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Wat denk/voorspel je wat er gaat gebeuren?
Ik verwacht dat de wereld flink duurder wordt vanwege de "green deal" van Timmerfrans, dat contant geld eraf gaat en dat die controle systemen die nu worden opgeheist voor Covid gedeeltelijk zullen blijven.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:50:59 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag naar Twente. Alleen eerste ring geopend. Capaciteit? 14 duizend. Aantal kaarten verkocht? Zo goed als uitverkocht.

Precies, het slaat nergens op maar snap wel dat de voetbalclubs daar maling aan hebben.

Zelfde voor die besmettingen op dat technofestival. Grotendeels dichte benauwde tenten. Harmony of hardcore in hetzelfde weekend? Geen bericht over terug te vinden, en daar was het vrijwel allemaal in de buitenlucht (met van die open zwevende overkappingen/tentzeilen)

Maar die hele branche moet dan gestraft worden omdat er wat media aandacht is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:51:41 #149
405562 Erno-BE
pi_200743218
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef ludovico het volgende:
Vinden jullie niet dat er zwaarwegende argumenten moeten zijn voordat je uberhaupt gaat denken aan het creeren van een soort van apartheid binnen je land?
Zullen we het gewoon geen apartheid of segregatie noemen? Iedereen kan gewoon meedoen als hij of zij gewoon twee keer de prikstraat bezoekt. Dat heeft niets met apartheid of segregatie te maken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200743231
quote:

[..]

De voetbalstadions hebben hun aandeel in de discussie al gehad. Die hebben ze doorstaan en de aandacht is doorgeschoven naar de volgende branche dus kijkt geen hond er meer naar om.
pi_200743236
quote:

[..]

Het is vooral niet echt goed meer uit te leggen. Als ze beiden situaties nu tegelijk hadden "verboden" had er waarschijnlijk meer begrip voor geweest. Maar ik vraag mij af wat er dan in de maatschappij was gebeurd.

F1 gaat straks ook gewoon door, daar kun je op wachten.
Daar bouwen ze gewoon een extra tribune onder het mom van 2/3 capaciteit.
pi_200743254
quote:
Genaaid dat Lowlands niet gewoon 80.000 stoelen op het terrein geknald heeft?
pi_200743282
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar zijn zeker cijfers van.
Belangrijk om te weten is dat op het hoogtepunt van de uitzonderlijk heftige griepgolf in 2018 er nog geen 350 mensen met influenza op de IC lagen.
Het zegt ook wel iets dat men toen al in Duitsland om IC-bedden moest gaan schooien omdat nederlandje de IC-capaciteit van een derdewereldland heeft.

"Ja, maar wij vinden kwaliteit van leven veel belangrijker dan iedereen kunnen redden!" En toen kwam corona...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200743306
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
omdat nederlandje de IC-capaciteit van een derdewereldland heeft.

Volgens mij heb je 0 idee hoeveel IC-capaciteit een derdewereldland heeft.
pi_200743307
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Genaaid dat ze daar 750 man mogen ontvangen. Die voetbalfans lopen natuurlijk ook gewoon door mekaar heen op het stadionplein, bij de horecapunten en in het OV. Het verschil is absurd groot.
zie email 27 oktober
pi_200743308
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, het slaat nergens op maar snap wel dat de voetbalclubs daar maling aan hebben.

Zelfde voor die besmettingen op dat technofestival. Grotendeels dichte benauwde tenten. Harmony of hardcore in hetzelfde weekend? Geen bericht over terug te vinden, en daar was het vrijwel allemaal in de buitenlucht (met van die open zwevende overkappingen/tentzeilen)

Maar die hele branche moet dan gestraft worden omdat er wat media aandacht is.
Inderdaad, er zijn tal van festivals geweest waar geen cluster gevonden is of bekend is. Harmony of Hardcore was er daar een van met 2x 10K bezoekers.
Verknipt had gewoon de pech, samen met Ploegendienst in een studentenstad te zitten waar veel media aandacht voor was. Inmiddels is de situatie met Verknipt al behoorlijk gedownplayed door GGD Utrecht.

Ik vraag mij echt oprecht af, wat er serieus aan de Coronasituatie veranderd was als de evenementen gewoon waren doorgegaan met aanpassingen (geen dansen met jannsen, QR 24 uur, open tenten) - maar helaas is wat je zegt de hele branche nu gestraft, onnodig zwaar als je het mij vraagt.
pi_200743322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In stadions zit, behoudens interlands van oranje, toch ook geen mens?
pi_200743334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Die voetbalfans lopen natuurlijk ook gewoon door mekaar heen op het stadionplein, bij de horecapunten en in het OV.
De mate waarin die fans door elkaar lopen lijkt me van een totaal andere orde dan de mate waarin men bij festivals kriskras door elkaar loopt en zich door een menigte wurmt.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:57:31 #159
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200743339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik wel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 4 augustus 2021 @ 21:59:04 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De mate waarin die fans door elkaar lopen lijkt me van een totaal andere orde dan de mate waarin men bij festivals kriskras door elkaar loopt en zich door een menigte wurmt.
Neem zondag maar eens de tram van Rotterdam CS naar stadion. Gewoon overvol, paar weken geleden al moest die doorrijden op alle tussenliggende haltes omdat er niemand meer bij kon worden gepropt. En daar kwamen ‘slechts’ 15.000 man op af.

En bij Feyenoord is het gros ongenummerd en staplaatsen, wordt genoeg rondgelopen in ieder geval
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200743363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je zit of staat (dat boeit voor de verspreiding echt niets), maar je kunt er in een stadion wel vanuit gaan dat men grofweg op/rond dezelfde plek blijft. Dat is op een (buiten)festival echt anders.
pi_200743367
quote:

[..]

Ik betwijfel dat hoor. Zeker op een eendaags festival sta je toch ook gewoon met je groepje bij mekaar. Je verplaatst misschien een keer. Maar het is niet alsof je daar wel constant in beweging bent.
zie email 27 oktober
pi_200743377
quote:

[..]

lol. Neem eens de metro of tram voor of na een wedstrijd.
Zonder wrijving geen glans
pi_200743405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef Haags het volgende:

[..]

Ook dat ja. Het veevervoer dat de trein heet zal ik zaterdag mijden. Maar dat doe ik al jaren dus dat is niets nieuws :D
zie email 27 oktober
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:01:46 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743424
quote:

[..]

Helemaal in Rotterdam, altijd chaos in die supporterstreinen en trams. Zingende mensen die blikken bier aan het wegtikken zijn, ook met corona.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200743441
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook dat ja. Het veevervoer dat de trein heet zal ik zaterdag mijden. Maar dat doe ik al jaren dus dat is niets nieuws :D
Heel verstandig.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Helemaal in Rotterdam, altijd chaos in die supporterstreinen en trams. Zingende mensen die blikken bier aan het wegtikken zijn, ook met corona.
Precies ja.

Voor de regio Haaglanden is het wel fijn dat Ado gedegradeerd is. Daar zit straks nog maar 1000 man of zo.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:02:55 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200743442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is vooral niet echt goed meer uit te leggen. Als ze beiden situaties nu tegelijk hadden "verboden" had er waarschijnlijk meer begrip voor geweest. Maar ik vraag mij af wat er dan in de maatschappij was gebeurd.

F1 gaat straks ook gewoon door, daar kun je op wachten.
Daar bouwen ze gewoon een extra tribune onder het mom van 2/3 capaciteit.
Tuurlijk gaat F1 door, die belangen zijn echt veel te groot, dat gaat nog wel wat verder dan een wedstrijdje van Ajax.
pi_200743455
quote:

[..]

Het gros van de fans komt niet met het ov.

pi_200743468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je zit of staat (dat boeit voor de verspreiding echt niets), maar je kunt er in een stadion wel vanuit gaan dat men grofweg op/rond dezelfde plek blijft. Dat is op een (buiten)festival echt anders.
Effe pissen, effe bier halen, effe buurten bij een bekende op de tribune...
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:04:52 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200743475
quote:

[..]

Mja, misschien wel. Maar het gaat dan over festivals na 13 augustus. Ik weet niet hoeveel meerdaagse festivals dat zijn. Dan heb je het over een handvol. Plus eendaagse festivals die minder risico vormen.

In tijd toen tweede golf hevig was was een Fieldlab nog geaccepteerd en daar werd nauwelijks wat gevonden en nu zitten we heel stuk lager met over twee weken 10 miljoen volledig gevaccineerde mensen en dan kan het niet?
pi_200743480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Effe pissen, effe bier halen, effe buurten bij een bekende op de tribune...
Totaal van een andere orde als bij een festival inderdaad.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:05:53 #172
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743492
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gros van de fans komt niet met het ov.

[ afbeelding ]
De provincieclubjes zullen dat gemiddelde met de fiets vast aardig omhoog trekken ja :D

In de grote steden is er een heel ander beeld in ieder geval gok ik zomaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200743519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zullen we het gewoon geen apartheid of segregatie noemen? Iedereen kan gewoon meedoen als hij of zij gewoon twee keer de prikstraat bezoekt. Dat heeft niets met apartheid of segregatie te maken.
Zou wel lachen zijn trouwens wanneer er prikken zouden bestaan om je huidskleur te veranderen.
pi_200743520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Jij wilt mensen uitsluiten van het normale leven of denkt dat het acceptabel is om grondwetten aan de laars te lappen, de lichamelijke integriteit moet maar overboord gegooid worden?

Wat?

Voor wat vind jij deze extreme maatregelen acceptabel?

Niks met segregatie te maken als mensen niet normaal hun leven mogen leven.... Juist.
pi_200743530
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:05 schreef Caland het volgende:

[..]

De provincieclubjes zullen dat gemiddelde met de fiets vast aardig omhoog trekken ja :D

Ervan uitgaande dat ze niet hebben gewerkt met een gewogen percentage zal het gros van de respons ook komen van fans van de grootste clubs.

Het ov is druk ja, maar er komen dan ook tienduizenden mensen rond grofweg dezelfde tijd naar dezelfde plek. Ook in steden als Amsterdam en Rotterdam zit het ov vrij snel vol.
pi_200743544
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat hoor. Zeker op een eendaags festival sta je toch ook gewoon met je groepje bij mekaar. Je verplaatst misschien een keer. Maar het is niet alsof je daar wel constant in beweging bent.
Ik sta op festivals grotendeels dichtbij of naast mijn eigen vrienden, en natuurlijk spreek ik mensen rond mij heen, maar het is niet zo dat ik de hele tijd dwars door het publiek ga lopen, hooguit voor drank. Dus veel in beweging valt heel erg mee, tenzij je naar een ander podium gaat.
pi_200743567
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Totaal van een andere orde als bij een festival inderdaad.
Ik denk eerlijk gezegd dat er "uit virologisch oogpunt" geen wereldschokkende verschillen tussen een voor 2/3e gevuld stadion of een festivalwei uit virologisch oogpunt zijn.
pi_200743572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mja, misschien wel. Maar het gaat dan over festivals na 13 augustus. Ik weet niet hoeveel meerdaagse festivals dat zijn. Dan heb je het over een handvol. Plus eendaagse festivals die minder risico vormen.

In tijd toen tweede golf hevig was was een Fieldlab nog geaccepteerd en daar werd nauwelijks wat gevonden en nu zitten we heel stuk lager met over twee weken 10 miljoen volledig gevaccineerde mensen en dan kan het niet?
Ik denk dat het kabinet behoorlijk geschrokken is van de explosieve toename van de afgelopen weken. Dat maakt ongetwijfeld dat ze nu een stuk voorzichtiger zijn, en allicht te voorzichtig als het gaat om buitenfestivals.
pi_200743576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik sta op festivals grotendeels dichtbij of naast mijn eigen vrienden, en natuurlijk spreek ik mensen rond mij heen, maar het is niet zo dat ik de hele tijd dwars door het publiek ga lopen, hooguit voor drank. Dus veel in beweging valt heel erg mee, tenzij je naar een ander podium gaat.
Dat zeg ik. Dat lijkt mij ook namelijk.
zie email 27 oktober
pi_200743586
quote:

[..]

Hoe vier je carnaval sober?
pi_200743602
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is niet uit te leggen.
Bij deze absurde besluiten probeer ik dan argumenten voor de andere kant te verzinnen om het niet compleet krankzinnig te laten lijken. Maar ze zijn gewoon op, ik weet het echt niet meer.
Dit had de meest zuivere implementatie van de conclusies uit het Fieldlab onderzoek kunnen zijn. En dan dit.. het zal wel blinde paniek zijn van de nachtclubpiek.
pi_200743617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat er "uit virologisch oogpunt" geen wereldschokkende verschillen tussen een voor 2/3e gevuld stadion of een festivalwei uit virologisch oogpunt zijn.
Ze hebben juist onderzoek gedaan naar al deze verplaatsingen tijdens die Fieldlabs. Lijkt me dat ze die gegevens gewoon hebben en o.b.v. beslissingen maken. En het lijkt me ook dat daaruit gebleken is dat de verplaatsingen tijdens een voetbalwedstrijd blijkbaar veel minder zijn dan bij een festival.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:12:13 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200743623
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Het is in elk geval nogal naief om te veronderstellen dat voetbalfans braaf in hun toegewezen stoeltje gaan zitten en verder nul interactie hebben rondom een wedstrijd.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:12:14 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200743624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Is niet uit te leggen.
Bij deze absurde besluiten probeer ik dan argumenten voor de andere kant te verzinnen om het niet compleet krankzinnig te laten lijken. Maar ze zijn gewoon op, ik weet het echt niet meer.
Dit had de meest zuivere implementatie van de conclusies uit het Fieldlab onderzoek kunnen zijn. En dan dit.. het zal wel blinde paniek zijn van de nachtclubpiek.
Precies. Hier had je voor het eerst op basis van wetenschappelijk onderzoek, als dat serieus je insteek was..., kunnen zeggen dat het veilig kan.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 22:12:22 #185
5428 crew  miss_sly
pi_200743625
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En al die podia moeten bezocht en dan ben je die ene vriend kwijt en ga je die zoeken en loop je nog eens extra een rondje en onderweg kom je allemaal bekende en onbekende lieve mensen tegen die je echt even moet knuffelen en heb je die ene vriend gevonden ben je weer twee andere kwijt O+
pi_200743642
twitter

Lekker gewerkt mensen, de app was offline om met een tijd slot naar binnen te komen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:13:01 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is in elk geval nogal naief om te veronderstellen dat voetbalfans braaf in hun toegewezen stoeltje gaan zitten en verder nul interactie hebben rondom een wedstrijd.
In de Kuip zijn alle parterrevakken + alles achter beide doelen ongenummerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200743658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En al die podia moeten bezocht en dan ben je die ene vriend kwijt en ga je die zoeken en loop je nog eens extra een rondje en onderweg kom je allemaal bekende en onbekende lieve mensen tegen die je echt even moet knuffelen en heb je die ene vriend gevonden ben je weer twee andere kwijt O+
Ik vraag me altijd af hoe ze dat vroeger zonder telefoons deden.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:13:53 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200743660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Lekker gewerkt mensen, de app was offline om met een tijd slot naar binnen te komen.
Tijdslots zijn sowieso een advies, in alle stadions.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200743662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Precies. Hier had je voor het eerst op basis van wetenschappelijk onderzoek, als dat serieus je insteek was...
Je impliceert hiermee dus dat je de conclusie bij voorbaat terzijde schuift dat er misschien op basis van wetenschappelijk onderzoek is geconstateerd dat het epidemiologische risico bij een voetbalwedstrijd kleiner is dan bij een festival?
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 22:14:45 #191
5428 crew  miss_sly
pi_200743675
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat kan ik je vertellen: toen kon je mensen gewoon niet vinden :’)
pi_200743680
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Tijdslots zijn sowieso een advies, in alle stadions.
Ja maar nu stond iedereen hutje mutje op elkaar te wachten, zonder ticket, chaos compleet ;)
pi_200743690
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bijna net zo naďef als veronderstellen dat dit door wie dan ook verondersteld wordt?
pi_200743703
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik maakten regelmatig nog evenementen mee waar mobiel bereik wegvalt of beroerd is.
Wij hebben een loophole, elke xx uur punt x meeten.
pi_200743723
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pre 2019, toen normaal nog normaal was.
pi_200743725
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Hebben ze ook blikken corona? Ik ken alleen de flesjes
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:17:13 #197
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200743735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je impliceert hiermee dus dat je de conclusie bij voorbaat terzijde schuift dat er misschien op basis van wetenschappelijk onderzoek is geconstateerd dat het epidemiologische risico bij een voetbalwedstrijd kleiner is dan bij een festival?
Nee. Maar we hebben uit Fieldlabs bij festivals op Lowlands-terrein en in Ziggo Dome geen noemenswaardig resultaat gekregen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:17:34 #198
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200743742
quote:
6s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

pi_200743747
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nee. Maar we hebben uit Fieldlabs bij festivals op Lowlands-terrein en in Ziggo Dome geen noemenswaardig resultaat gekregen.
Oh?
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 22:18:51 #200
5428 crew  miss_sly
pi_200743771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Pre 2019, toen normaal nog normaal was.
Jij denkt werkelijk dat mensen nu op een festival en met wat alcohol of een pilletje op niet hun dag zo beleven?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:18:56 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200743773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oh?
?
pi_200743786
quote:
6s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tegenwoordig ook in spray vorm.
pi_200743801
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat mensen nu op een festival en met wat alcohol of een pilletje op niet hun dag zo beleven?
Welk festival? Hebben we tegenwoordig een pilletje nodig om normaal te doen :/
pi_200743803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

?
Sinds wanneer hebben de Fieldslabs geen resultaat opgeleverd?

Integendeel, er is juist ontzettend veel interessante data verzameld.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 22:21:46 #205
5428 crew  miss_sly
pi_200743819
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Welk festival?
Anders volg je een gesprek even en weet je waar het over gaat.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:22:21 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200743834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben de Fieldslabs geen resultaat opgeleverd?

Integendeel, er is juist ontzettend veel interessante data verzameld.
Noemenswaardig resultaat als in positieve testen, uitbraken, enzovoorts. Er is inderdaad nuttige data verzameld die aantonen dat festivals met goede TvT prima kan.
pi_200743858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Noemenswaardig resultaat als in positieve testen, uitbraken, enzovoorts. Er is inderdaad nuttige data verzameld die aantonen dat festivals met goede TvT prima kan.
Er is helemaal geen epidemiologisch onderzoek gedaan. Er is gekeken naar het aantal verplaatsingen/contacten. Het aantal gevonden besmettingen was eigenlijk helemaal niet belangrijk.

Dat er nauwelijks besmettingen gevonden waren zei helemaal niet zoveel. Het was ook geen gecontroleerd experiment in die zin. En de steekproef (aantal evenementen) was sowieso veel te klein om dáár wat over te zeggen.
pi_200743899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In Bergamo zullen ze het daar vast niet mee eens zijn :7
pi_200743932
https://overnu.nl/er-zijn-wel-essentiele-stappen/

Het is wel gewoon 'snel' gegaan. Ben toch wel benieuwd naar de komende jaren hoor. Iedereen die zonder kritiek de vaccins als veilig bestempeld vind ik vooral vervelend. Heb er zelf nog naar gezocht namelijk: waar zijn die carcigeniteitstudies? Of die ADME toxiciteit studies? Die zijn er echt niet namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200744076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
https://overnu.nl/er-zijn-wel-essentiele-stappen/
waar zijn die carcigeniteitstudies? Of die ADME toxiciteit studies? Die zijn er echt niet namelijk.
Die onderzoeken zijn inderdaad niet altijd gedaan, en er is keurig in de bijsluiters vermeld waarom.

Janssen:
quote:
Er is geen onderzoek gedaan naar het genotoxische of carcinogene effect van COVID-19 Vaccine
Janssen. Van de bestanddelen van het vaccin wordt niet verwacht dat ze genotoxisch of carcinogeen
kunnen zijn.
Pfizer:
quote:
Er is geen onderzoek naar genotoxiciteit of carcinogeniciteit uitgevoerd. De componenten van het
vaccin (lipiden en mRNA) hebben naar verwachting geen genotoxisch potentieel.
Moderna:
quote:
Algemene toxiciteit:
Onderzoeken voor algemene toxiciteit zijn gedaan bij ratten (die eenmaal per 2 weken intramusculair
tot 4 doses boven de dosis voor mensen ontvingen). Voorbijgaand en omkeerbaar oedeem en erytheem
op de injectieplaats en voorbijgaande en omkeerbare veranderingen in de resultaten van
laboratoriumtests (waaronder verhoogde eosinofielen, geactiveerde partiële tromboplastinetijd en
fibrinogeen) zijn waargenomen. Resultaten suggereren dat mogelijke toxiciteit voor mensen laag is.
Genotoxiciteit/carcinogeniciteit:
Genotoxiciteitonderzoeken in vitro en in vivo zijn uitgevoerd met de nieuwe lipidencomponent
SM-102 in het vaccin. Resultaten suggereren dat mogelijke toxiciteit voor mensen zeer laag is. Er is
geen onderzoek naar carcinogeniciteit gedaan
Astrazenica:
quote:
Genotoxiciteit/carcinogeniciteit
Er is geen onderzoek naar genotoxiciteit of carcinogeniciteit uitgevoerd. De componenten van het
vaccin hebben naar verwachting geen genotoxisch potentieel.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:39:22 #211
405562 Erno-BE
pi_200744106
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wel verkleedpartij en wagens bouwen, maar niet hossen in de kroeg denk ik
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:41:17 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200744132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Met een ratel en genummerde bierglazen.
pi_200744159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

pi_200744164
quote:

[..]

Ook beter geen mensen langs de kant tijdens de parade.
pi_200744223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In Bergamo zullen ze het daar vast niet mee eens zijn :7
Vind de verklaring van Maurice de Hond wel behoorlijk steekhoudend.
Wordt overigens door alle feiten zowat ondersteund.
pi_200744228
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je ziet wat een optimisme er dit voorjaar was en welke kant de discussie nu op gaat. Het contrast kan niet groter.

Waar het toen voelde als een soort endgame, lijkt het nu meer alsof alles weer opnieuw begint en we er lang niet vanaf zijn.
Ik hoop echt heel erg dat er een moment komt dat de meerderheid van Nederland zegt: klaar nu, geen maatregelen meer, we worden nog liever ziek dan hier nog langer mee door gaan.

En dat de overheid dat dan ook beseft en er iets mee doet.

Maargoed dit zal wel een droom zijn die niet uit komt..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200744255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:47 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ik hoop echt heel erg dat er een moment komt dat de meerderheid van Nederland zegt: klaar nu, geen maatregelen meer, we worden nog liever ziek dan hier nog langer mee door gaan.

Ben er bang voor!
pi_200744292
quote:
Oh god, dit programma :') De Grote Beurt van Veronica was nog erger, een klap in het gezicht van de goede smaak.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:52:57 #219
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200744306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:
Pfizer: Er is geen onderzoek naar genotoxiciteit of carcinogeniciteit uitgevoerd. De componenten van het
vaccin (lipiden en mRNA) hebben naar verwachting geen genotoxisch potentieel.
Even voor eigen parochie sprekend vind ik bovenstaande een interessant, maar tegelijkertijd ook omineus gegeven; er wordt niet gezegd dat er naar verwachting geen carcinogeen potentieel is. Ik vind dat onderzoek naar eventuele carcinogene effecten van een nieuw vaccin dat zeer breed wordt ingezet toch wel cruciaal is. Om even een metafoor te maken; het zou hoogst twijfelachtig zijn om een vlieg dat op je raam zit te doden met een moker, waarbij je je raam aan diggelen slaat.
pi_200744341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die onderzoeken zijn inderdaad niet altijd gedaan, en er is keurig in de bijsluiters vermeld waarom.

Janssen:
[..]

Pfizer:
[..]

Moderna:
[..]

Astrazenica:
[..]

Dat snap ik best, maar dat is niet Bijl's punt.
pi_200744375
quote:
4s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Even voor eigen parochie sprekend vind ik bovenstaande een interessant, maar tegelijkertijd ook omineus gegeven; er wordt niet gezegd dat er naar verwachting geen carcinogeen potentieel is. Ik vind dat onderzoek naar eventuele carcinogene effecten van een nieuw vaccin dat zeer breed wordt ingezet toch wel cruciaal is. Om even een metafoor te maken; het zou hoogst twijfelachtig zijn om een vlieg dat op je raam zit te doden met een moker, waarbij je je raam aan diggelen slaat.
Dit. Wat zeggen ze? "The devil' s in the details."

Het moet gewoon getest worden. Punt uit.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:11:31 #222
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200744576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Absoluut. Hopelijk blijkt het achteraf niet een gevalletje Radithor, want anders krijgt dit hele gebeuren nog een héél stekelige staart.
pi_200744689
Aankomende week 872.840 prikken gepland.
Afgelopen week waren dat er 812.269
pi_200744751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik maakten regelmatig nog evenementen mee waar mobiel bereik wegvalt of beroerd is.
Wij hebben een loophole, elke xx uur punt x meeten.
Sziget, jaren geleden, m'n vrienden kwijtgeraakt op de avond dat T-Mobile compleet plat lag incl. alle roaming. Toen ik uiteindelijk op de hotelkamer terug kwam lag iedereen daar al uren in z'n nest.
pi_200744755
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210804_79139156

Beetje merkwaardig dat de toon van het artikel impliceert dat een uiteindelijk verlies aan vrijheid kennelijk een zekerheid is, maar wel fijn om te lezen dat uitbaters weinig interesse hebben in een tweedeling.
pi_200744761
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Sziget, jaren geleden, m'n vrienden kwijtgeraakt op de avond dat T-Mobile compleet plat lag incl. alle roaming. Toen ik uiteindelijk op de hotelkamer terug kwam lag iedereen daar al uren in z'n nest.
Dan heb jij waarschijnlijk een leukere avond dan je vrienden gehad ?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:29:05 #227
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200744791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:20 schreef _serial_ het volgende:
Aankomende week 872.840 prikken gepland.
Afgelopen week waren dat er 812.269
Dat is toch veel meer dan vorige week toch? In de media schrijven ze wel dat het veel minder wordt geprikt zodat sommige locaties gaan sluiten. Als toch een 3de prik komt gaan die locaties weer open voor vele mensen die nodig hebben, maar is nog niet zeker, want in najaar wordt het over gesproken en beslist.
pi_200744795
quote:

[..]

Carnaval vier je buiten, pas als het 's avonds te koud wordt of begint te stortregenen ga je het café in.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:31:18 #229
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200744822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Carnaval vier je buiten, pas als het 's avonds te koud wordt of begint te stortregenen ga je het café in.
Ja dat is waar, maar als we carnaval vieren is het in februari, kan buiten heel koud worden met winteromstandigheden.
pi_200744829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is toch veel meer dan vorige week toch? In de media schrijven ze wel dat het veel minder wordt geprikt zodat sommige locaties gaan sluiten. Als toch een 3de prik komt gaan die locaties weer open voor vele mensen die nodig hebben, maar is nog niet zeker, want in najaar wordt het over gesproken en beslist.
80K meer, er komen natuurlijk ook weer langzaam mensen terug van vakantie.

3e prik is natuurlijk nog lang geen zekerheidje of deze komt, en aan wie deze gegeven gaat worden, maar GGD is daar op de achtergrond al wel mee bezig (anders sta je weer voor een voldongen feit) zeiden ze.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:32:12 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200744837
Eén ding begint (mij, reeds) zeker te worden dat men (on)gevaccineerd nog lang niet klaar is met Covid19.
Dat vaccins werken zal zijn maar iig gezien alle ambities, niet eens in de buurt van permanent.
Hoe goed het werkt is op termijn vooral effectief onduidelijk.
En dit allemaal nog steeds onder de vlag van een pandemische noodzaak, voorwaardelijk gemanipuleerde toelating die in segregatie beleid maakt dat mensen worden tot die injecties worden gedwongen.

Een nieuwe ster is Valneva, franse biofarmaceut, die VLA2001 & VLA2021 in ontwikkeling heeft. Dat vaccins zijn weer net even anders en wat men noemt een "geďnactiveerd virus" vaccin gelijkend aan het echte Covid19 virus. Goed om nog meer 'effectiviteit' te bieden. Het vaccin zal in dat op zicht ws breter werken dan alleen op het SpikeProteďne zoals het geval bij AZ/Pfizer/Janssen/Moderna en andere bekende mRNA/Vector typen.

De EU heeft, mits haar EMA afdeling het toelaat, een bestelling van 100Miljoen bij Valneva en een optie voor nog's dat aantal bron-04aug21. Dit naast de upcoming GlaxoSmitKlein die met Sanofi bezig is met afronden van haar Vidprevtyn vaccintrials (ook een mRNA type) bron-03aug21. De EU had eerder ¤385M gedoneerd om daarmee rechten te kopen tot ca 300M doses bron-2020.

Al met al begint -en is het een mistig werkveld van wereldwijd iets van 300 verschillende vaccins bron:who waarvan er ca 100 nog in de roemruchte fase 3 en ca 8 daadwerkelijk in testfase 4 (uitgerold) zitten.
Dan ook realiseren dat de 'contracten' stuk voor stuk geheim zijn en volgens uitgelekte informatie bron-29jul21, fabrikanten; feitelijk op geen enkele wijze verantwoordelijk zijn te stellen.

Naast dat de winsten er moeten komen, moet men het maar willen geloven dat de mensheid ermee is gediend. Fauci c.s. hebben net al weer geopperd dat een "Covid19-Delta on steroids" bron-cnn mogelijk is. De markt moet wel actief & alert blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-08-2021 23:39:59 ]
pi_200744840
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is waar, maar als we carnaval vieren is het in februari, kan buiten heel koud worden met winteromstandigheden.
Daar kun je je op kleden.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:34:26 #233
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200744869
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

80K meer, er komen natuurlijk ook weer langzaam mensen terug van vakantie.

3e prik is natuurlijk nog lang geen zekerheidje of deze komt, en aan wie deze gegeven gaat worden, maar GGD is daar op de achtergrond al wel mee bezig (anders sta je weer voor een voldongen feit) zeiden ze.
Ok, maar we moeten nog goed oppassen voor nieuwe mutaties, zodat de priktempo van heel cruciaal belang is om zoveel mensen in korte tijd geprikt moeten worden. Dus kortom komende tijd is nog veel onzeker hoe de vaccins nog werken.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:35:26 #234
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200744885
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Daar kun je je op kleden.
Ja heel warm kleden met dikke trui en winterjas, das, muts en handschoenen aan...Als het maar gezellig is, daar gaat het om.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:38:59 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200744929
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Eensch en er zijn wel meer dingen waar vraagtekens bij te stellen zijn.
Mja, er 'was' geen tijd, men wilde het zo en dus was het niet nodig omdat 'men' dat prima vond.
In mij jargon is dat de regels aanpassen en ook ik weet dat het vechten tegen de bierkaai is.
pi_200745025
twitter
  woensdag 4 augustus 2021 @ 23:56:49 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200745122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Sorry Marion, maar in een voetbalstadion betekent het dat dus wel. Een voetbalstadion werkt anders dan een laboratorium.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200745147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sorry Marion, maar in een voetbalstadion betekent het dat dus wel. Een voetbalstadion werkt anders dan een laboratorium.
Ik heb een voorgevoel dat zij niet echt iemand is die naar voetbalstadions gaat en festivals.
pi_200745184
quote:

[..]

Je weet wel, dat stadion daar buiten ergens, in de grote boze wereld met al die ongehoorzame mensen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:08:00 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200745187
Volgend OMT advies: in voetbalstadions moet elk derde zitje van een onverwijderbaar obstakel voorzien worden.
are we infinite or am I alone
pi_200745190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik heb een voorgevoel dat zij niet echt iemand is die naar voetbalstadions gaat en festivals.
Dat vermoed ik ook niet inderdaad. Maar dat geldt waarschijnlijk voor veel leden van het OMT en het ministerie van VWS. ((steriele) werkkamers, ergens op 10 hoog, zonder ramen) gevoel voor de realiteit is soms ver te zoeken.
pi_200745220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:47 schreef DX11 het volgende:

[..]

De hoop dat dat gaat gebeuren heb ik al zo goed als opgegeven. Ik merk nu al op sommige plekken dat nieuwe maatregelen (ook voor gevaccineerden) alweer verdedigd worden. We kunnen prima zeiken als Nederlanders, maar eind van het liedje zijn we een volgzaam volk. Als de experts iets roepen of als de overheid iets roept moet het wel de enige optie zijn. Niet dat iedereen zo denkt, maar er zijn er genoeg helaas.
pi_200745239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De hoop dat dat gaat gebeuren heb ik al zo goed als opgegeven. Ik merk nu al op sommige plekken dat nieuwe maatregelen (ook voor gevaccineerden) alweer verdedigd worden. We kunnen prima zeiken als Nederlanders, maar eind van het liedje zijn we een volgzaam volk. Als de experts iets roepen of als de overheid iets roept moet het wel de enige optie zijn. Niet dat iedereen zo denkt, maar er zijn er genoeg helaas.
Misschien is dat wel juist het probleem, dat we té volgzaam zijn.
pi_200745241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

In een stad als Amsterdam zouden de grote locaties m.i. gewoon open moeten blijven, gezien het lage aantal gevaccineerden. Het is bedroevend..
Leipe shit ouwe
pi_200745246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat uitgestelde zorg ingehaald wordt. Dat ik mijn kraakbeen-transplantatie krijg. Ik wacht hier al 13 maanden op. Vanwege covid.

Verders mag iedereen doen qua vaccinaties wat ie zelf wil.
- Goethe, “Faust”
pi_200745248
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:32 schreef Vallon het volgende:
Eén ding begint (mij, reeds) zeker te worden dat men (on)gevaccineerd nog lang niet klaar is met Covid19.
Dat vaccins werken zal zijn maar iig gezien alle ambities, niet eens in de buurt van permanent.
Hoe goed het werkt is op termijn vooral effectief onduidelijk.
En dit allemaal nog steeds onder de vlag van een pandemische noodzaak, voorwaardelijk gemanipuleerde toelating die in segregatie beleid maakt dat mensen worden tot die injecties worden gedwongen.

Een nieuwe ster is Valneva, franse biofarmaceut, die VLA2001 & VLA2021 in ontwikkeling heeft. Dat vaccins zijn weer net even anders en wat men noemt een "geďnactiveerd virus" vaccin gelijkend aan het echte Covid19 virus. Goed om nog meer 'effectiviteit' te bieden. Het vaccin zal in dat op zicht ws breter werken dan alleen op het SpikeProteďne zoals het geval bij AZ/Pfizer/Janssen/Moderna en andere bekende mRNA/Vector typen.

De EU heeft, mits haar EMA afdeling het toelaat, een bestelling van 100Miljoen bij Valneva en een optie voor nog's dat aantal bron-04aug21. Dit naast de upcoming GlaxoSmitKlein die met Sanofi bezig is met afronden van haar Vidprevtyn vaccintrials (ook een mRNA type) bron-03aug21. De EU had eerder ¤385M gedoneerd om daarmee rechten te kopen tot ca 300M doses bron-2020.

Al met al begint -en is het een mistig werkveld van wereldwijd iets van 300 verschillende vaccins bron:who waarvan er ca 100 nog in de roemruchte fase 3 en ca 8 daadwerkelijk in testfase 4 (uitgerold) zitten.
Dan ook realiseren dat de 'contracten' stuk voor stuk geheim zijn en volgens uitgelekte informatie bron-29jul21, fabrikanten; feitelijk op geen enkele wijze verantwoordelijk zijn te stellen.

Naast dat de winsten er moeten komen, moet men het maar willen geloven dat de mensheid ermee is gediend. Fauci c.s. hebben net al weer geopperd dat een "Covid19-Delta on steroids" bron-cnn mogelijk is. De markt moet wel actief & alert blijven.
Die fabrikanten zien kans om even lekker zakken te vullen onder het mom van Emergency Use Authorization.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_200745251
quote:

[..]

Zou Koopmans doorhebben dat het juist averechts kan werken als ze op Twitter constant de zure zeikerd uithangt? Zorgt er alleen voor dat mensen denken ‘ja hoor, heb je die zeikerd weer’

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 00:25:24 ]
pi_200745253
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat uitgestelde zorg ingehaald wordt. Dat ik mijn kraakbeen-transplantatie krijg. Ik wacht hier al 13 maanden op. Vanwege covid.

Ben ik helemaal met je eens, heb je enig idee wanneer je aan de beurt zou kunnen zijn?
pi_200745257
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed ja! Lijkt me een enorm vervelende situatie.
pi_200745263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Misschien is dat wel juist het probleem, dat we té volgzaam zijn.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200745272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, heb je enig idee wanneer je aan de beurt zou kunnen zijn?
Bij de huidige backlog over 4 maanden.
Dat is zonder extra covid zorg dit najaar/winter. :')
- Goethe, “Faust”
pi_200745297
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou Koopmans doorhebben dat het juist averechts kan werken als ze op Twitter constant de zure zeikerd uithangt? Zorgt er alleen voor dat mensen denken ‘ja hoor, heb je die zeikerd weer’
Dat is nu toch ongeveer bij elke viroloog die in de media komt. Kijk maar naar de reacties als Ab Oosterhaus bij op1 zit of weer is op de radio is geweest.
pi_200745310
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij de huidige backlog over 4 maanden.
Dat is zonder extra covid zorg dit najaar/winter. :')
Dat is nog best een tijdje na de al lange wachttijd.
Mijn buurman is gisteren eindelijk aan zijn knie (nieuwe knieprotese) geopereerd, heeft 8 maanden langer geduurd.

Hopelijk krijgen we geen langere wachtlijsten door extra covid zorg.
pi_200745322
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is nog best een tijdje na de al lange wachttijd.
Mijn buurman is gisteren eindelijk aan zijn knie (nieuwe knieprotese) geopereerd, heeft 8 maanden langer geduurd.

Hopelijk krijgen we geen langere wachtlijsten door extra covid zorg.
Ook dat is een politieke keuze. Toch?
pi_200745337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook dat is een politieke keuze. Toch?
Uiteraard. Bezuinigingen op zorg sowieso.
Maar dat is net zo goed met maatregelen nu, het is nu overgegaan in een maatregelen crisis, waar het voorheen een medische crisis was.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:39:18 #256
14505 OProg
A Life in Music
pi_200745340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
We kunnen van dit twitterbericht iets denken.

Maar... Het meest zorgelijke is dat iemand die tot begin 2020 onder een microscoop naar zaken zat te kijken ineens op Twitter een mening kan ventileren met de gedachte dat dit iets is dat we serieus moeten nemen. En dat er mensen zijn die dat gaan verdedigen. Zie ook direct weer de reacties.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200745349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard. Bezuinigingen op zorg sowieso.
Maar dat is net zo goed met maatregelen nu, het is nu overgegaan in een maatregelen crisis, waar het voorheen een medische crisis was.
Hmm... dat lees ik vaker hier ja. En dat de maatregelen een politieke keuze zijn.
De achterstallige zorg is een gevolg van die politieke keuzes. En dus ook een keuze ansich.

Ik las hier gisteren een artikel dat de verwachting is dat in 2040 de helft van ons inkomen naar de zorg gaat. Hoeveel extra heb je voor die uitbreiding over een jaar of 5 (als het al te realiseren is) over?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:44:24 #258
12221 Tijn