Je bent niet verplicht naar een voetbalwedstrijd te gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
Ja ik vind dat dus wel. Het is gewoon een inbreuk op je lichamelijke integriteit.
Hoe kom je daarbij dat men niet uitging van een conservatieve schatting? Dat het OMT de stijging niet had voorzien wil nog niet zeggen dat de adviezen en besluitvorming dan ook niet binnen de conservatieve kaders van destijds pasten. De beslissing lijkt nu een roekeloze maar dat is achteraf praten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dit vind ik flauw, omdat we juist net versoepeld hadden door juist NIET uit te gaan van een conservatieve schatting. En de besmettings- én(!) ziekenhuiscijfers die we de afgelopen weken hebben gezien waren zelfs niet eens voorzien in de inschattingen van het RIVM (en die modellering kent een behoorlijk brede bandbreedte). Dus we hebben wel degelijk die gok genomen en die pakte niet goed uit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze bij het kabinet er niet op zitten te wachten om weer te gokken, met als risico wéér op de noodrem te moeten trappen. Dan sla je pas een flater.
En ja, ik erken tegelijkertijd dat de situatie in het VK gunstig stemt en een gok minder een gok maakt dan een maand terug.
Ja zo lust ik er nog wel een. Blijft gewoon een vrijheidsinbreuk. En dan vind ik dat niet acceptabel als je dat permanent zou maken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht naar een voetbalwedstrijd te gaan.
Dus?quote:Dat is echt fundamenteel anders dan een werkgever die het verplicht stelt.
Als ik Fox News lees zitten de Amerikaanse lezers niet te wachten op strengere wapenwetten, dus ik kan hier ook rustig met m'n AK-47 over straat lopen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Erno-BE het volgende:
Als ik de Tagesschau of een andere Duitse nieuwssite open dan is Freedom Day toch nog heel ver weg. Dat is Nederland alle maatregelen in september of oktober van boord kunnen lijkt mij niet meer dan een utopie.
Of TvT werkelijk helemaal niet meer nodig is valt nog maar te bezien. Dat hangt volledig af van de mate waarin vaccinatie transmissie voorkomt én de mate waarin de verspreiding onder/door/tussen gevaccineerden alsnog kan resulteren in lelijke toestanden in de zorg.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat het meeste volk begin september wel volledig gevaccineerd is, dus ook voor betaald voetbal zal de TvT-afname steeds minder worden de komende weken.
Omdat als ze werkelijk van een conservatieve schatting uit waren gegaan ze de versoepelingen nooit hadden gedaan, zeker niet op deze manier.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij dat men niet uitging van een conservatieve schatting? Dat het OMT de stijging niet had voorzien wil nog niet zeggen dat de adviezen en besluitvorming dan ook niet binnen de conservatieve kaders van destijds pasten. De beslissing lijkt nu een roekeloze maar dat is achteraf praten.
Moeten stoppen voor een rood licht is ook een vrijheidsinbreuk, dus het feit dat iets een vrijheidsinbreuk is zegt mij niets.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:
Ja zo lust ik er nog wel een. Blijft gewoon een vrijheidsinbreuk.
TvT lijkt me te onbetrouwbaar eerlijk gezegd bij echt grote aantallen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of TvT werkelijk helemaal niet meer nodig is valt nog maar te bezien. Dat hangt volledig af van de mate waarin vaccinatie transmissie voorkomt én de mate waarin de verspreiding onder/door/tussen gevaccineerden alsnog kan resulteren in lelijke toestanden in de zorg.
Je hoeft niet deel te nemen aan het verkeer.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moeten stoppen voor een rood licht is ook een vrijheidsinbreuk, dus het feit dat iets een vrijheidsinbreuk is zegt mij niets.
Daar dacht ik ook aan. Was dus veel te optimistischquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet dat we er helemaal vanaf zouden zijn. Wel dat we, met de nodige waakzaamheid, in september of oktober zouden kunnen stoppen met de meeste maatregelen waaronder de 1,5m.
Daar lijkt nu in de verste verte geen sprake meer van.
Daar valt nog wel een boom over op te zetten, maar dat is nogal afhankelijk van vele factoren, zoals:quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
TvT lijkt me te onbetrouwbaar eerlijk gezegd bij echt grote aantallen.
Het geloof maakt meer kapot dan ons lief isquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is om dezelfde reden dat een vaccinatieplicht er niet gaat komen: de invloed van christelijke partijen in Nederland.
Progressief goede doelen Nederland is sociaal totdat het zichzelf raakt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen is t ook paniek bij de WHO: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ccineren-coronavirus
En hoeveel mensen lagen er in die periode in 2019 op de IC? En in 2018? 2017? En verder? Zijn daar cijfers van?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar in oktober meer over kunt zeggen dan nu. Vorig jaar lagen er toen 600+ mensen op de IC met covid. Als dat dit jaar niet zo is, is het eind in zicht.
Iedere wet is per definitie in zekere zin een inperking van je vrijheid, dus het argument dat iets je vrijheid inperkt en daardoor zogenaamd niet te billijken is gaat niet op. Tenzij je van mening bent dat alle wetten afgeschaft moeten worden (want vrijheidsbeperkend).quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hoeft niet deel te nemen aan het verkeer.
0quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En hoeveel mensen lagen er in die periode in 2019 op de IC? En in 2018? 2017? En verder? Zijn daar cijfers van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Maar het punt is dat "je hoeft niet X of Y" nogal een matig argument is om iets goed te praten. Ik heb al aangegeven dat ik zoiets niet aanvaardbaar vind op de lange termijn. Dat vind ik niet in verhouding.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere wet is per definitie in zekere zin een inperking van je vrijheid, dus het argument dat iets je vrijheid inperkt en daardoor zogenaamd niet te billijken is gaat niet op. Tenzij je van mening bent dat alle wetten afgeschaft moeten worden (want vrijheidsbeperkend).
Als het echt een functie had die op de lange termijn echt effect heeft etc etc etc, als het nut heeft en dat aannemelijk gemaakt kan worden dan zet het enigszins zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
Ja ik vind dat dus wel. Het is gewoon een inbreuk op je lichamelijke integriteit. Nog los van het tot wel significante ongemak (de dichtstbijzijnde TvT-straat hier ligt op 15 tot 20 autominuten). Dat is in een tijdelijke setting, als overgangsfase wel acceptabel. Maar niet permanent wat mij betreft.
Ach als het op papier allemaal maar klopt toch. Om efficiente risicoinperking gaat het beleid allang niet meer, voor zover dat nog nodig is.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vermoed maar zo dat meer stadions die 2/3e op deze manier gaan invullen...
Dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vermoed maar zo dat meer stadions die 2/3e op deze manier gaan invullen...
En wat is er precies mis met Moderna?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mooi, nu ook nog Moderna in de ban doen (m.a.w. Exporteren aan andere landen/doneren aan Covax) en dan blijft er voor nieuwe gevallen die nog geen eerste prik hebben gehad Pfizer over. Dan kan de tussentijd tussen twee prikken van vier naar drie weken en kunnen we Testen voor Toegang uitbreiden/verplichten voor alles wat niet essentieel is. Testen voor Toegang niet meer gratis aanbieden en de testlocaties moeten zo slecht mogelijk bereikbaar zijn om zo iedereen zoveel mogelijk richting vaccinatie te duwen. Voor mensen die per se geen mRNA-vaccin willen of slechts één prik willen hebben pech gehad. Voor mensen met extreme prikangst of wie medisch gezien geen mRNA-vaccin kunnen krijgen maar wel een vectorvaccin kunnen krijgen, kunnen nog, enkel op doorverwijzing naar de huisarts een Janssen-vaccin krijgen.
Maar tegelijk hebben ze wel "wisselgeld" gevraagd om na 1 september alsnog open te mogen, wat realistisch zou kunnen zijn gezien de vaccinatiegraad op dat moment.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die uitleg is in elk geval zodanig dat ID&T (en co) een rechtszaak kennelijk als een kansloze missie zien.
De scholen sluiten en avondklok zijn wat mij betreft gepasseerde stations, die maatregelen zouden wat mij betreft sowieso onbespreekbaar moeten zijn. Net als andere vergaande maatregelen overigens.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de scholen gesloten zouden moeten worden hebben andere maatregelen gefaald. Ik heb liever een avondklok dan gesloten scholen, als ik echt zou moeten kiezen. Wel met de kanttekening dat ik vind dat het moeten kiezen tussen dit soort dingen al een teken van falen is.
1 september dus?, dat is enige moment dat het eigenlijk nog kan dit jaar.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ze willen wachten tot iedereen zich (volledig) heeft kunnen laten vaccineren, ook jongeren.
Stiekem vind ik het wel een goed statement. Want er lopen nog veel onderzoeken op het vlak voor 3e prik, even pas op de plaats kan sowieso geen kwaad.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen is t ook paniek bij de WHO: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ccineren-coronavirus
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden ...
[..]
Het is nochtans een belangrijke nuance, omdat de vraag is of en hoeveel alternatieven er zijn. Het is nogal een verschil of bv. één kroeg verbiedt dat je met witte sneakers naar binnen mag of dat alle kroegen in Nederland dit verbieden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:33 schreef trein2000 het volgende:
Nee. Maar het punt is dat "je hoeft niet X of Y" nogal een matig argument is om iets goed te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |