Met dit jojo-beleid gaan bijvoorbeeld restaurants weer dicht, terwijl als je geleidelijk aan versoepeld restaurants open kunnen blijven. Dat vind ik verschrikkelijk beleid.quote:
Ben ik het mee eens. Maar vooralsnog weten we überhaupt niet hoe de planning richting najaar er uit ziet. Dat vind ik anders dan de precieze datum. Dat baart mij wel zorgen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar of die laatste stap nou in september of in oktober gezet, daar zie ik eerlijk gezegd weinig verschil in.
Toegegeven, ik ben geen ondernemer in de festivalsector en mijn levensgeluk wordt niet bepaald door het aantal keer dat ik tot diep in de nacht in de club kan staan. Dat de terrassen en kroegen open zijn is voor mij op dit moment wel genoeg.
Nog een dag of 10, dan weten we precies wat ze van plan zijn. Tot ze hun eigen routekaart weer ondermijnen natuurlijkquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Maar vooralsnog weten we überhaupt niet hoe de planning richting najaar er uit ziet. Dat vind ik anders dan de precieze datum. Dat baart mij wel zorgen.
Maar waar maak je je dan zorgen over? Gezien alle uitspraken van De Jonge en het feit dat het kabinet keer op keer (te) vroeg versoepelt en (te) laat ingrijpt doet mij vermoeden dat ze geen dag langer dan nodig de maatregelen in stand willen blijven houden. Ik heb daar echt geen enkele twijfel over.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Maar vooralsnog weten we überhaupt niet hoe de planning richting najaar er uit ziet. Dat vind ik anders dan de precieze datum. Dat baart mij wel zorgen.
Ik help het je hopen. Vooralsnog reken ik helemaal nergens op.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog een dag of 10, dan weten we precies wat ze van plan zijn.
Ook zoiets treurigs ja. Maar dat heeft hier eigenlijk niet eens zo veel mee te maken.quote:Tot ze hun eigen routekaart weer ondermijnen natuurlijk
Gewoon de zomer van 2028 afwachten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Als het in het najaar beter gaat dan vorig jaar, heb je een reden om aan te nemen dat ook de winter beter wordt. Nu is het voornamelijk speculatie dat het wel beter zal gaan, maar heb je dat niet daadwerkelijk geconstateerd.
Een alternatief is de boel loslaten zoals in Israel en dan een paar maanden toch alsnog weer een lockdown instellen omdat het toch misgaat. Vind ik niet per se beter.
Ik zie toch wel wat zorgwekkende signalen. Neem het feit dat er twee weken geleden nog een XL-tvt locatie is geopend. Waarom zou je dat doen als je daadwerkelijk op 1 september van de maatregelen af wil? Maar ook bijvoorbeeld dat De Jonge weigert deze motie uit te voren. En de totale weigering om concreet te worden in het algemeen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar waar maak je je dan zorgen over? Gezien alle uitspraken van De Jonge en het feit dat het kabinet keer op keer (te) vroeg versoepeld en (te) laat ingrijpt doet mij vermoeden dat ze geen dag langer dan nodig de maatregelen in stand willen blijven houden. Ik heb daar echt geen enkele twijfel over.
En toch wil je dergelijke wetten gewoon weg hebben zodra dat kan. Dat heeft weliswaar wat minder haast maar toch.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Je zou nog kunnen stellen dat de corona(spoed)wet langer dan nodig in stand blijft, maar dat lijkt me puur in formele zin. En een theoretisch risico dat op de dagdagelijkse gang van zaken nul invloed gaat hebben. Dat lijkt me meer een risico dat uitsluitend interessant is voor juristen.
Het zou me niks verbazen als TvT straks de enige maatregel is die nog van kracht is.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie toch wel wat zorgwekkende signalen. Neem het feit dat er twee weken geleden nog een XL-tvt locatie is geopend. Waarom zou je dat doen als je daadwerkelijk op 1 september van de maatregelen af wil?
Is er überhaupt nog een routekaart dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog een dag of 10, dan weten we precies wat ze van plan zijn. Tot ze hun eigen routekaart weer ondermijnen natuurlijk
Zie daar gaan we al weer. Dat lijkt mij dus typisch een maatregel die je niet tot in lengte van jaren wil. Enge ontwikkeling.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als TvT straks de enige maatregel is die nog van kracht is.
Volgens mij zijn de routekaart en het openingsplan formeel nog steeds van kracht.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is er überhaupt nog een routekaart dan?
Niet dat we die andere kaarten ooit gevolgd hebben.
Zeker te wetenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is er überhaupt nog een routekaart dan?
Niet dat we die andere kaarten ooit gevolgd hebben.
Ach, gewoon een aangepaste zomer-accessoirequote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het maatregelenpakket van de zomer van 2020 en de zomer van 2021 vind ik redelijk vergelijkbaar, aldus in Nederland. In het buitenland zijn sommige maatregelen een stuk strenger. Vorig jaar zomer gold in Duitsland nog een Mund-Nase-Schutz, deze zomer in sommige deelstaten een FFP2-Maskenpflicht. Een forse verzwaring dus.
Ik heb niet het idee dat het testen snel weg zal gaan, maar ik verwacht tegelijkertijd ook geen testmaatschappij zoals in Duitsland of Denemarken. Volgens mij zijn die testlocaties opgezet in afwachting van grote evenementen, zoals het festivalseizoen en het betaald voetbal.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie toch wel wat zorgwekkende signalen. Neem het feit dat er twee weken geleden nog een XL-tvt locatie is geopend. Waarom zou je dat doen als je daadwerkelijk op 1 september van de maatregelen af wil?
Kijk maar daar gaan we dus al weer. Tot in lengte van tijden moeten aantonen dat je gezond bent om deel te nemen aan het openbare leven. Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij niet bepaald een wenselijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het testen snel weg zal gaan, maar ik verwacht tegelijkertijd ook geen testmaatschappij zoals in Duitsland of Denemarken. Volgens mij zijn die testlocaties opgezet in afwachting van grote evenementen, zoals het festivalseizoen en het betaald voetbal.
Dat vind ik wel wat sterk gesteld. Als je bij uitzondering een keer moet testen (namelijk op hoogrisicovolle plekken) lijkt me dat niet per se slecht, zeker mochten we daarmee de noodzaak voorkomen om andere beperking (opnieuw) in te voeren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk maar daar gaan we dus al weer. Tot in lengte van tijden moeten aantonen dat je gezond bent om deel te nemen aan het openbare leven. Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij niet bepaald een wenselijke ontwikkeling.
Nou ja, 34 keer testen in 9 maanden is toch redelijk watquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat sterk gesteld. Als je bij uitzondering een keer moet testen (namelijk op hoogrisicovolle plekken) lijkt me dat niet per se slecht, zeker mochten we daarmee de noodzaak voorkomen om andere beperking (opnieuw) in te voeren.
Ja ik vind dat dus wel. Het is gewoon een inbreuk op je lichamelijke integriteit. Nog los van het tot wel significante ongemak (de dichtstbijzijnde TvT-straat hier ligt op 15 tot 20 autominuten). Dat is in een tijdelijke setting, als overgangsfase wel acceptabel. Maar niet permanent wat mij betreft.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat sterk gesteld. Als je bij uitzondering een keer moet testen (namelijk op hoogrisicovolle plekken) lijkt me dat niet per se slecht, zeker mochten we daarmee de noodzaak voorkomen om andere beperking (opnieuw) in te voeren.
Wat ga jij doen dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, 34 keer testen in 9 maanden is toch redelijk wat
Beter dan deze dystopiequote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Erno-BE het volgende:
Als ik de Tagesschau of een andere Duitse nieuwssite open dan is Freedom Day toch nog heel ver weg. Dat is Nederland alle maatregelen in september of oktober van boord kunnen lijkt mij niet meer dan een utopie.
Dat hangt er wel vanaf hoe het geregeld is. Het is nogal een verschil of je daarvoor eerst de dag ervoor een uur voor moet rijden of dat er een locatie vlak naast het stadion zit waar je na 30 minuten je uitslag hebt. Om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, 34 keer testen in 9 maanden is toch redelijk wat
Denk dat het meeste volk begin september wel volledig gevaccineerd is, dus ook voor betaald voetbal zal de TvT-afname steeds minder worden de komende weken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het testen snel weg zal gaan, maar ik verwacht tegelijkertijd ook geen testmaatschappij zoals in Duitsland of Denemarken. Volgens mij zijn die testlocaties opgezet in afwachting van grote evenementen, zoals het festivalseizoen en het betaald voetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |