In zekere zin is dat ook zo, officieel is er nog een pandemie maar intussen vliegt iedereen weer vrolijk Europa door. Eigenlijk strookt dat totaal niet met elkaar, maar goed corona is natuurlijk ook geen ebola of de pest.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen nu in het VK al enigszins aflezen dat het loslaten van de meeste maatregelen niet opeens in een explosie aan besmettingen resulteert. Tegelijkertijd lees ik ook berichten dat ze in het VK nog altijd vrij terughoudend zijn om daadwerkelijk terug te gaan naar het oude normaal.
En om eerlijk te zijn denk ik dat er, behoudens de uitgaanssector, weinig meer versoepeld hoeft te worden in de rest van de samenleving om terug te gaan naar het oude normaal. Mijn ervaring is dat het oude normaal al voor 90, zo niet 95%, terug is.
Ik denk dat je daar in oktober meer over kunt zeggen dan nu. Vorig jaar lagen er toen 600+ mensen op de IC met covid. Als dat dit jaar niet zo is, is het eind in zicht.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga de vraag dan toch maar stellen: Als niet nu, wanneer dan wel?
Zo kun je namelijk altijd wat verzinnen. Als het klaar is dan is het klaar. We moeten op enig moment ook door.
Sorry maar hier komt de rechtse liberaal in mij even boven. Een compleet ingestorte economie is hartstikke slecht. Ook voor de volksgezondheid, mensen in armoede leven korter. De ziekenhuizen moeten betaald worden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar als ze toch invoeren kan het ze veel stemmen kosten onder de VVD/G'66 kiezers.
VVD denkt alleen maar wat hun geld oplevert en D'66 gaat hierin mee...
Over vaccinatieverplichting gesproken is er ook veel verdeeldheid onder de bevolking en de politieke partijen maar het blijft wel een lastig juridische dilemma waar we nu voor staan.; Zoals iemand hier in de forum zei van dat je hiervoor eerst een wetswijziging moet invoeren voor dat in werking kan treden als Tweede Kamer en de Eerste Kamer allebei mee kan instemmen. Maar die kans is vrijwel klein want de kleine partijen ruiken hun kans om er voor vechten dat het niet zal komen, zowel ze veel stemmen kan opleveren bij komende verkiezingen over paar jaren.
Persoonlijk gezien acht ik dat we de pandemie helemaal niet goed hebben aangepakt met allerlei soorten maatregelen die door de overheid is ingesteld. Het is hoe dan ook veel onduidelijkheid wat de maatregelen voor ons in kan houden, maar ook effecten is te verschillend van negatief tot positief. Evenals is het ook logisch dat een sterk jojo-effect gaande is tijdens de hele pandemie in Nederland, wat het ook te veel besmettingen heeft opgeleverd. VVD kiest te vaak voor economische belangen in de pandemie, het kan, maar moet nooit op de eerste plaats komen onder onze gezondheid. Onze gezondheid moet altijd op eerste plaats blijven in ons leven hier in Nederland!
Duitsland heeft al voorgesorteerd op ons en aangegeven dat bepaalde maatregelen de rest van het jaar in stand blijven. Het zou het Nederlands demissior kabinet sieren het Duitse voorbeeld te volgen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo kun je namelijk altijd wat verzinnen. Als het klaar is dan is het klaar. We moeten op enig moment ook door.
Ja en dan nadert de wintersportvakantie weer. Waar het in 2020 zo ongelofelijk mis ging. En daarna is het carnaval. Het perfecte moment bestaat niet, dus daar moeten we ook niet op wachten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar in oktober meer over kunt zeggen dan nu. Vorig jaar lagen er toen 600+ mensen op de IC met covid. Als dat dit jaar niet zo is, is het eind in zicht.
Goede vraag. Het antwoord zal zijn: als de ziekenhuizen leeg zijn. Maar wanneer is dat? Bij welke bezetting en instroom? Het is mij allemaal veel te vaag geformuleerd en als je dan ook nog wil gaan wachten op allerlei momenten in de toekomst waarop het mogelijk toch zou kunnen gaan stijgen, dan is het einde al snel zoek.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens ben en zelf ook nog amper iets van de maatregelen merk, ligt dit voor jongeren toch iets anders. Of zij weer normaal naar school/college kunnen is nog maar de vraag en hun uitlaatklep (uitgaansgelegenheden, evenementen) zijn voorlopig nog niet open. Zij merken significant nog meer van de huidige maatregelen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen nu in het VK al enigszins aflezen dat het loslaten van de meeste maatregelen niet opeens in een explosie aan besmettingen resulteert. Tegelijkertijd lees ik ook berichten dat ze in het VK nog altijd vrij terughoudend zijn om daadwerkelijk terug te gaan naar het oude normaal.
En om eerlijk te zijn denk ik dat er, behoudens de uitgaanssector, weinig meer versoepeld hoeft te worden in de rest van de samenleving om terug te gaan naar het oude normaal. Mijn ervaring is dat het oude normaal al voor 90, zo niet 95%, terug is.
Sinds wanneer is de Nederlandse economie, of de economie van een ander EU-land, die doorgaans strengere maatregelen had dan Nederland ingestort?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry maar hier komt de rechtse liberaal in mij even boven. Een compleet ingestorte economie is hartstikke slecht. Ook voor de volksgezondheid, mensen in armoede leven korter. De ziekenhuizen moeten betaald worden.
Je kunt die twee niet zomaar even tegengesteld maken.
Er is tijdens de vorige persconferentie wel duidelijk gezegd dat de zomer gebruikt zou worden om een duidelijke exitstrategie te formuleren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat punt nadert heel rap, binnen een maand is het zo ver. En er is nog geen spoor te bekennen van een coherente exit-strategie. Sterker nog, formeel weten we niet eens of ze op dat moment wachten. Dat baart mij wel zorgen.
quote:Kortom, op 13 augustus hebben we de eerste Ministerraad na de zomer en dat is ook het nieuwe weegmoment, voorafgaand daar aan een OMT-advies, en dat gaat in ieder geval over die dingen die we nu op de rem trappen die we dan wellicht zouden willen gaan doen. En het gaat over die anderhalve meter.
Ik zie geen enkele logische reden waarom het bewonderenswaardig zou zijn om als een willoze hont achter de reet van Duitsland aan te lopen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland heeft al voorgesorteerd op ons en aangegeven dat bepaalde maatregelen de rest van het jaar in stand blijven. Het zou het Nederlands demissior kabinet sieren het Duitse voorbeeld te volgen.
Kijkend naar de RIVM-modellen denk ik niet dat ze nog een serieuze ziekenhuispiek verwachten. Zeker niet tot aan de winter.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ziet er nu nog wel aardig uit ja, maar blijft dat zo als iedereen terug is van vakantie, de scholen weer opengaan en de zomer afloopt? Nog uiterst twijfelachtig of het rustig blijft in de ziekenhuizen imho
Ik zou niet weten waarom. Het is hier Nederland. Geen Duitsland.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland heeft al voorgesorteerd op ons en aangegeven dat bepaalde maatregelen de rest van het jaar in stand blijven. Het zou het Nederlands demissior kabinet sieren het Duitse voorbeeld te volgen.
De stelling van de user waar ik op reageerde was dat gezondheid boven de economie zou moeten gaan. Daar ageer ik tegen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de Nederlandse economie, of de economie van een ander EU-land, die doorgaans strengere maatregelen had dan Nederland ingestort?
Ik ben benieuwd. Zal eens tijd worden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is tijdens de vorige persconferentie wel duidelijk gezegd dat de zomer gebruikt zou worden om een duidelijke exitstrategie te formuleren.
[..]
Nee, dat vind ik niet. Als het in het najaar beter gaat dan vorig jaar, heb je een reden om aan te nemen dat ook de winter beter wordt. Nu is het voornamelijk speculatie dat het wel beter zal gaan, maar heb je dat niet daadwerkelijk geconstateerd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dan nadert de wintersportvakantie weer. Waar het in 2020 zo ongelofelijk mis ging. En daarna is het carnaval. Het perfecte moment bestaat niet, dus daar moeten we ook niet op wachten.
Ik weet niet hoe het met anderen is, maar in 95% van mijn leven speelt corona al nauwelijks meer een rol. Terrassen zitten gewoon weer vol, voetballen doe ik weer volop en de mondkapjes gaan alleen nog op in het OV. Om maar even wat voorbeelden te noemen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In zekere zin is dat ook zo, officieel is er nog een pandemie maar intussen vliegt iedereen weer vrolijk Europa door. Eigenlijk strookt dat totaal niet met elkaar, maar goed corona is natuurlijk ook geen ebola of de pest.
Ja dat ook, maar als we echt voor meer kwaliteit in ons leven kiezen moeten we dan wel meer gaan verdienen om de zorg te blijven bekostigen. De zorg is ook echt duur, dat hoort echt bij onze leven hier in Nederland. Vooral de gezondheidszorg is ook echt afhankelijk van toeleveranciers in apparatuur en medicatie. De artsen moeten blijven bijgeleerd worden over nieuwe ziektes die we ook kunnen krijgen hier in Nederland. Vandaar het verplegend personeel in de gezondheidszorg moet goed en fatsoenlijk betaald worden voor hun arbeid in het ziekenhuizen en privéklinieken.;quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sorry maar hier komt de rechtse liberaal in mij even boven. Een compleet ingestorte economie is hartstikke slecht. Ook voor de volksgezondheid, mensen in armoede leven korter. De ziekenhuizen moeten betaald worden.
Je kunt die twee niet zomaar even tegengesteld maken.
Wintersport zou best kunnen met een test-, herstel- of vaccinatiebewijs en een stuk sobere Aprčs-Ski. De winter van 2021/2022 gaat er een stuk anders uitzien dan de winter van 2020/2021, maar het wordt niet de winter van 2019/2020. Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden, want de risico's zijn bij carnaval enorm. Een complete aflasting van carnaval, zoals dit jaar zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dan nadert de wintersportvakantie weer. Waar het in 2020 zo ongelofelijk mis ging. En daarna is het carnaval. Het perfecte moment bestaat niet, dus daar moeten we ook niet op wachten.
Zou best wel eens kunnen maar ik hoop dat je ongelijk krijgt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Glazen bol: Vaccinatieplicht gaat er komen.
Maar dat was vorig jaar rond deze tijd ook zo.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met anderen is, maar in 95% van mijn leven speelt corona al nauwelijks meer een rol. Terrassen zitten gewoon weer vol, voetballen doe ik weer volop en de mondkapjes gaan alleen nog op in het OV. Om maar even wat voorbeelden te noemen.
Wat een gelul. Waarom zouden wij zonder nadenken de Duitsers volgen. Het is niet eens duidelijk of er noodzaak is om de maatregelen tot dan te verlengen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nauwelijks nog jongeren die nu last hebben van maatregelen op school, want dat is er op dit moment niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:35 schreef erkel het volgende:
Hoewel ik het met je eens ben en zelf ook nog amper iets van de maatregelen merk, ligt dit voor jongeren toch iets anders. Of zij weer normaal naar school/college kunnen is nog maar de vraag en hun uitlaatklep (uitgaansgelegenheden, evenementen) zijn voorlopig nog niet open. Zij merken significant nog meer van de huidige maatregelen.
Je zou kunnen zeggen dat je carnaval... in kleine groepjes moet vieren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wintersport zou best kunnen met een test-, herstel- of vaccinatiebewijs en een stuk sobere Aprčs-Ski. De winter van 2021/2022 gaat er een stuk anders uitzien dan de winter van 2020/2021, maar het wordt niet de winter van 2019/2020. Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden, want de risico's zijn bij carnaval enorm. Een complete aflasting van carnaval, zoals dit jaar zie ik niet gebeuren.
Nou, dat zie ik wel echt anders. Mijn leven in de zomer vorig jaar was echt nog wel aanmerkelijk ingeperkt t.o.v. deze zomer.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat was vorig jaar rond deze tijd ook zo.
Niet per sé beter vind ik een behoorlijk eufenisme. Een jojo-beleid van eerst alles open en toch even later een lockdown vind ik heel erg verschrikkelijk. Dan liever geleidelijk aan meer vrijheden terug.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Als het in het najaar beter gaat dan vorig jaar, heb je een reden om aan te nemen dat ook de winter beter wordt. Nu is het voornamelijk speculatie dat het wel beter zal gaan, maar heb je dat niet daadwerkelijk geconstateerd.
Een alternatief is de boel loslaten zoals in Israel en dan een paar maanden toch alsnog weer een lockdown instellen omdat het toch misgaat. Vind ik niet per se beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |