Ik sta op festivals grotendeels dichtbij of naast mijn eigen vrienden, en natuurlijk spreek ik mensen rond mij heen, maar het is niet zo dat ik de hele tijd dwars door het publiek ga lopen, hooguit voor drank. Dus veel in beweging valt heel erg mee, tenzij je naar een ander podium gaat.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat hoor. Zeker op een eendaags festival sta je toch ook gewoon met je groepje bij mekaar. Je verplaatst misschien een keer. Maar het is niet alsof je daar wel constant in beweging bent.
Ik denk eerlijk gezegd dat er "uit virologisch oogpunt" geen wereldschokkende verschillen tussen een voor 2/3e gevuld stadion of een festivalwei uit virologisch oogpunt zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Totaal van een andere orde als bij een festival inderdaad.
Ik denk dat het kabinet behoorlijk geschrokken is van de explosieve toename van de afgelopen weken. Dat maakt ongetwijfeld dat ze nu een stuk voorzichtiger zijn, en allicht te voorzichtig als het gaat om buitenfestivals.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, misschien wel. Maar het gaat dan over festivals na 13 augustus. Ik weet niet hoeveel meerdaagse festivals dat zijn. Dan heb je het over een handvol. Plus eendaagse festivals die minder risico vormen.
In tijd toen tweede golf hevig was was een Fieldlab nog geaccepteerd en daar werd nauwelijks wat gevonden en nu zitten we heel stuk lager met over twee weken 10 miljoen volledig gevaccineerde mensen en dan kan het niet?
Dat zeg ik. Dat lijkt mij ook namelijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik sta op festivals grotendeels dichtbij of naast mijn eigen vrienden, en natuurlijk spreek ik mensen rond mij heen, maar het is niet zo dat ik de hele tijd dwars door het publiek ga lopen, hooguit voor drank. Dus veel in beweging valt heel erg mee, tenzij je naar een ander podium gaat.
Hoe vier je carnaval sober?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wintersport zou best kunnen met een test-, herstel- of vaccinatiebewijs en een stuk sobere Après-Ski. De winter van 2021/2022 gaat er een stuk anders uitzien dan de winter van 2020/2021, maar het wordt niet de winter van 2019/2020. Carnaval zou wat mij betreft echt sober gevierd kunnen worden, want de risico's zijn bij carnaval enorm. Een complete aflasting van carnaval, zoals dit jaar zie ik niet gebeuren.
Is niet uit te leggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, misschien wel. Maar het gaat dan over festivals na 13 augustus. Ik weet niet hoeveel meerdaagse festivals dat zijn. Dan heb je het over een handvol. Plus eendaagse festivals die minder risico vormen.
In tijd toen tweede golf hevig was was een Fieldlab nog geaccepteerd en daar werd nauwelijks wat gevonden en nu zitten we heel stuk lager met over twee weken 10 miljoen volledig gevaccineerde mensen en dan kan het niet?
Ze hebben juist onderzoek gedaan naar al deze verplaatsingen tijdens die Fieldlabs. Lijkt me dat ze die gegevens gewoon hebben en o.b.v. beslissingen maken. En het lijkt me ook dat daaruit gebleken is dat de verplaatsingen tijdens een voetbalwedstrijd blijkbaar veel minder zijn dan bij een festival.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er "uit virologisch oogpunt" geen wereldschokkende verschillen tussen een voor 2/3e gevuld stadion of een festivalwei uit virologisch oogpunt zijn.
Het is in elk geval nogal naief om te veronderstellen dat voetbalfans braaf in hun toegewezen stoeltje gaan zitten en verder nul interactie hebben rondom een wedstrijd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:05 schreef Caland het volgende:
[..]
De provincieclubjes zullen dat gemiddelde met de fiets vast aardig omhoog trekken ja
In de grote steden is er een heel ander beeld in ieder geval gok ik zomaar
Precies. Hier had je voor het eerst op basis van wetenschappelijk onderzoek, als dat serieus je insteek was..., kunnen zeggen dat het veilig kan.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Is niet uit te leggen.
Bij deze absurde besluiten probeer ik dan argumenten voor de andere kant te verzinnen om het niet compleet krankzinnig te laten lijken. Maar ze zijn gewoon op, ik weet het echt niet meer.
Dit had de meest zuivere implementatie van de conclusies uit het Fieldlab onderzoek kunnen zijn. En dan dit.. het zal wel blinde paniek zijn van de nachtclubpiek.
En al die podia moeten bezocht en dan ben je die ene vriend kwijt en ga je die zoeken en loop je nog eens extra een rondje en onderweg kom je allemaal bekende en onbekende lieve mensen tegen die je echt even moet knuffelen en heb je die ene vriend gevonden ben je weer twee andere kwijtquote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik sta op festivals grotendeels dichtbij of naast mijn eigen vrienden, en natuurlijk spreek ik mensen rond mij heen, maar het is niet zo dat ik de hele tijd dwars door het publiek ga lopen, hooguit voor drank. Dus veel in beweging valt heel erg mee, tenzij je naar een ander podium gaat.
In de Kuip zijn alle parterrevakken + alles achter beide doelen ongenummerd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is in elk geval nogal naief om te veronderstellen dat voetbalfans braaf in hun toegewezen stoeltje gaan zitten en verder nul interactie hebben rondom een wedstrijd.
Ik vraag me altijd af hoe ze dat vroeger zonder telefoons deden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En al die podia moeten bezocht en dan ben je die ene vriend kwijt en ga je die zoeken en loop je nog eens extra een rondje en onderweg kom je allemaal bekende en onbekende lieve mensen tegen die je echt even moet knuffelen en heb je die ene vriend gevonden ben je weer twee andere kwijt
Tijdslots zijn sowieso een advies, in alle stadions.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Lekker gewerkt mensen, de app was offline om met een tijd slot naar binnen te komen.
Je impliceert hiermee dus dat je de conclusie bij voorbaat terzijde schuift dat er misschien op basis van wetenschappelijk onderzoek is geconstateerd dat het epidemiologische risico bij een voetbalwedstrijd kleiner is dan bij een festival?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Precies. Hier had je voor het eerst op basis van wetenschappelijk onderzoek, als dat serieus je insteek was...
Dat kan ik je vertellen: toen kon je mensen gewoon niet vinden :’)quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe ze dat vroeger zonder telefoons deden.
Ja maar nu stond iedereen hutje mutje op elkaar te wachten, zonder ticket, chaos compleetquote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Tijdslots zijn sowieso een advies, in alle stadions.
Bijna net zo naïef als veronderstellen dat dit door wie dan ook verondersteld wordt?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is in elk geval nogal naief om te veronderstellen dat voetbalfans braaf in hun toegewezen stoeltje gaan zitten en verder nul interactie hebben rondom een wedstrijd.
Ik maakten regelmatig nog evenementen mee waar mobiel bereik wegvalt of beroerd is.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe ze dat vroeger zonder telefoons deden.
Pre 2019, toen normaal nog normaal was.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En al die podia moeten bezocht en dan ben je die ene vriend kwijt en ga je die zoeken en loop je nog eens extra een rondje en onderweg kom je allemaal bekende en onbekende lieve mensen tegen die je echt even moet knuffelen en heb je die ene vriend gevonden ben je weer twee andere kwijt
Hebben ze ook blikken corona? Ik ken alleen de flesjesquote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Helemaal in Rotterdam, altijd chaos in die supporterstreinen en trams. Zingende mensen die blikken bier aan het wegtikken zijn, ook met corona.
Nee. Maar we hebben uit Fieldlabs bij festivals op Lowlands-terrein en in Ziggo Dome geen noemenswaardig resultaat gekregen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je impliceert hiermee dus dat je de conclusie bij voorbaat terzijde schuift dat er misschien op basis van wetenschappelijk onderzoek is geconstateerd dat het epidemiologische risico bij een voetbalwedstrijd kleiner is dan bij een festival?
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hebben ze ook blikken corona? Ik ken alleen de flesjes
Oh?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee. Maar we hebben uit Fieldlabs bij festivals op Lowlands-terrein en in Ziggo Dome geen noemenswaardig resultaat gekregen.
Jij denkt werkelijk dat mensen nu op een festival en met wat alcohol of een pilletje op niet hun dag zo beleven?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pre 2019, toen normaal nog normaal was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |