abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200745272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, heb je enig idee wanneer je aan de beurt zou kunnen zijn?
Bij de huidige backlog over 4 maanden.
Dat is zonder extra covid zorg dit najaar/winter. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200745297
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou Koopmans doorhebben dat het juist averechts kan werken als ze op Twitter constant de zure zeikerd uithangt? Zorgt er alleen voor dat mensen denken ‘ja hoor, heb je die zeikerd weer’
Dat is nu toch ongeveer bij elke viroloog die in de media komt. Kijk maar naar de reacties als Ab Oosterhaus bij op1 zit of weer is op de radio is geweest.
pi_200745310
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij de huidige backlog over 4 maanden.
Dat is zonder extra covid zorg dit najaar/winter. :')
Dat is nog best een tijdje na de al lange wachttijd.
Mijn buurman is gisteren eindelijk aan zijn knie (nieuwe knieprotese) geopereerd, heeft 8 maanden langer geduurd.

Hopelijk krijgen we geen langere wachtlijsten door extra covid zorg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200745322
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is nog best een tijdje na de al lange wachttijd.
Mijn buurman is gisteren eindelijk aan zijn knie (nieuwe knieprotese) geopereerd, heeft 8 maanden langer geduurd.

Hopelijk krijgen we geen langere wachtlijsten door extra covid zorg.
Ook dat is een politieke keuze. Toch?
pi_200745337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook dat is een politieke keuze. Toch?
Uiteraard. Bezuinigingen op zorg sowieso.
Maar dat is net zo goed met maatregelen nu, het is nu overgegaan in een maatregelen crisis, waar het voorheen een medische crisis was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:39:18 #256
14505 OProg
A Life in Music
pi_200745340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
We kunnen van dit twitterbericht iets denken.

Maar... Het meest zorgelijke is dat iemand die tot begin 2020 onder een microscoop naar zaken zat te kijken ineens op Twitter een mening kan ventileren met de gedachte dat dit iets is dat we serieus moeten nemen. En dat er mensen zijn die dat gaan verdedigen. Zie ook direct weer de reacties.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200745349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard. Bezuinigingen op zorg sowieso.
Maar dat is net zo goed met maatregelen nu, het is nu overgegaan in een maatregelen crisis, waar het voorheen een medische crisis was.
Hmm... dat lees ik vaker hier ja. En dat de maatregelen een politieke keuze zijn.
De achterstallige zorg is een gevolg van die politieke keuzes. En dus ook een keuze ansich.

Ik las hier gisteren een artikel dat de verwachting is dat in 2040 de helft van ons inkomen naar de zorg gaat. Hoeveel extra heb je voor die uitbreiding over een jaar of 5 (als het al te realiseren is) over?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:44:24 #258
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200745363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik las hier gisteren een artikel dat de verwachting is dat in 2040 de helft van ons inkomen naar de zorg gaat. Hoeveel extra heb je voor die uitbreiding over een jaar of 5 (als het al te realiseren is) over?
Dan is het zaak dat we meer inkomen gaan genereren :7
pi_200745367
quote:
82s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:39 schreef OProg het volgende:

[..]

We kunnen van dit twitterbericht iets denken.

Maar... Het meest zorgelijke is dat iemand die tot begin 2020 onder een microscoop naar zaken zat te kijken ineens op Twitter een mening kan ventileren met de gedachte dat dit iets is dat we serieus moeten nemen. En dat er mensen zijn die dat gaan verdedigen. Zie ook direct weer de reacties.
Maar ze heeft toch gewoon gelijk? Als er gezegd wordt dat evenementen in de buitenlucht met max 750 mensen kunnen plaatsvinden maar dat er wel 20K in een stadion mogen dan klopt daar toch geen fuck van? Dat zegt ze niet eens, overigens, maar dat is wel mijn conclusie dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 00:45:36 ]
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:51:06 #260
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200745392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar ze heeft toch gewoon gelijk? Als er gezegd wordt dat evenementen in de buitenlucht met max 750 mensen kunnen plaatsvinden maar dat er wel 20K in een stadion mogen dan klopt daar toch geen fuck van? Dat zegt ze niet eens, overigens, maar dat is wel mijn conclusie dan.
Bovendien zijn die voetbalwedstrijden structureel elke week gedurende het seizoen, terwijl die festivals incidenteel zijn gedurende een korte periode in de zomer.
pi_200745399
quote:

[..]

Dit inderdaad. De "2/3" volle stadions zijn min of meer een grote middelvinger naar de evenementenbranche die het met 750 man moeten doen en min of meer alles moesten annuleren. Ik kan mij goed voorstellen dat een festivaldirecteur, die deze foto's ziet, er behoorlijk boos over zou worden.
pi_200745403
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bovendien zijn die voetbalwedstrijden structureel elke week gedurende het seizoen, terwijl die festivals incidenteel zijn gedurende een korte periode in de zomer.
Of we het nu eens zijn met het advies over evenmenten of niet, dit klopt niet naar mijn mening. Prima dat de overheid het OMT advies niet overneemt maar dit kan ik niet rijmen.

Als er 20.000 man in een stadion kunnen zitten kan er ook 20.000 man bij een evenment in de buitenlucht.
pi_200745404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. De "2/3" volle stadions zijn min of meer een grote middelvinger naar de evenementenbranche die het met 750 man moeten doen en min of meer alles moesten annuleren. Ik kan mij goed voorstellen dat een festivaldirecteur, die deze foto's ziet, er behoorlijk boos over zou worden.
Maar als een viroloog het zegt is jouw reactie "Ja, die begrijpen niets van de echte wereld". Dan volg ik dan weer niet.
pi_200745417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm... dat lees ik vaker hier ja. En dat de maatregelen een politieke keuze zijn.
De achterstallige zorg is een gevolg van die politieke keuzes. En dus ook een keuze ansich.

Ik begrijp dit denken niet hoor sorry.

Wat wil je? Dat je ouders creperen in hun eigen schijt en maar 5min mogen douchen als ze geluk hebben of laten we geld even op plek 2 zetten binnen het redelijke?

Zware operaties hoeven allicht niet en eeuwig leven rekken is ook niet alles, maar dat weet men zelf al behoorlijk op die leeftijd dus daar hoeft wss ook niemand aan te trekken.

Dus waar wil je nou op bezuinigen in de zorg? Ik begrijp het niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:59:06 #265
14505 OProg
A Life in Music
pi_200745418
quote:

[..]

Ze heeft helemaal gelijk. Daar gaat het me niet eens over. Het gaat me over dat deze mensen het ineens op Twitter flikkeren terwijl ze direct invloed hebben op dit via een OMT.

Maar dan hebt ik een gigantische tyfusweek en een biertje op dus misschien is reageren ook gewoon niet goed. Excuses alvast.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200745422
quote:
82s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:59 schreef OProg het volgende:

[..]

Ze heeft helemaal gelijk. Daar gaat het me niet eens over. Het gaat me over dat deze mensen het ineens op Twitter flikkeren terwijl ze direct invloed hebben op dit via een OMT.

Maar dan het ik een gigantische tyfusweek en een biertje op dus misschien is reageren ook gewoon niet goed. Excuses alvast.
Hey, aan mij hoef je geen excuses te maken :)
pi_200745426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar als een viroloog het zegt is jouw reactie "Ja, die begrijpen niets van de echte wereld". Dan volg ik dan weer niet.
Misschien moet ik die even wat beter uitleggen met een voorbeeld:

Als er over het algemeen iets goed geregeld is, dan is zijn het wel de evenementen, die zijn gewend aan speciale routing, toegangscontrole, ticketcontrole, bezoekerstromen, op laatste moment aanpassen van plannen, oplossingen voor eventuele problemen zoeken. Maar daar wordt volkomen aan voorbij gegaan naar mijn idee, misschien zelfs wel genegeerd.

Ook de adviezen met dat bandleden maar op 1,5 meter moeten gaan optreden en voorstellen van een zangverbod passen wel in dat straatje.

Er zitten in het OMT naar mijn mensen die wellicht niet zoveel heel veel binding met de realiteit hebben, anders waren er waarschijnlijk wel andere adviezen gekomen, en dat is gewoon echt zonde in deze fase.

Maar daar kunnen we niet zoveel aan veranderen, we zullen het er mee moeten doen, voorlopig althans.
pi_200745430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik begrijp dit denken niet hoor sorry.

Wat wil je? Dat je ouders creperen in hun eigen schijt en maar 5min mogen douchen als ze geluk hebben of laten we geld even op plek 2 zetten binnen het redelijke?

Zware operaties hoeven allicht niet en eeuwig leven rekken is ook niet alles, maar dat weet men zelf al behoorlijk op die leeftijd dus daar hoeft wss ook niemand aan te trekken.

Dus waar wil je nou op bezuinigen in de zorg? Ik begrijp het niet.
Geen idee waar jij het over hebt.
Waar staat dat ik wil bezuinigen in de zorg precies?
Ik vroeg me af hoeveel men voor uitbreiding over had. (Nog niet wetende wat er staat te wachten.)
pi_200745442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Geen idee waar jij het over hebt.
Waar staat dat ik wil bezuinigen in de zorg precies?
Ik vroeg me af hoeveel men voor uitbreiding over had. (Nog niet wetende wat er staat te wachten.)
Zoveel als nodig.

Iedere keer operaties uitstellen omdat het 20% te druk is op de IC = 20% opschalen regulier.

Iedere 10 jaar een periode 2x drukker dan normaal.. Zie in te bouwen dat je soms je IC capaciteit enorm kan verhogen (deden we nu ook maar met veel gepuf, dat moet gestroomlijnder).

Valt uiteindelijk denk enigszins mee hoeveel het opgeschaald moet worden maar dat wat mag het kosten denken..

Iets is verstandig om te doen als de baten groter zijn dan de kosten.

Eenzijdig naar de kosten kant kijken zegt ook niks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200745456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoveel als nodig.

Iedere keer operaties uitstellen omdat het 20% te druk is op de IC = 20% opschalen regulier.

Iedere 10 jaar een periode 2x drukker dan normaal.. Zie in te bouwen dat je soms je IC capaciteit enorm kan verhogen (deden we nu ook maar met veel gepuf, dat moet gestroomlijnder).

Valt uiteindelijk denk enigszins mee hoeveel het opgeschaald moet worden maar dat wat mag het kosten denken..

Iets is verstandig om te doen als de baten groter zijn dan de kosten.

Eenzijdig naar de kosten kant kijken zegt ook niks.
Je onderschrijft mijn punt. We hebben nog geen idee wat er nodig is.
Blijft voorlopig nog koffiedik kijken, denk ik.
Het zou mooi zijn als er zo'n soort back-up plan zou zijn, waarbij er een blik extra zorg open getrokken kan worden. Maar ik zie nog niet hoe dat in de praktijk eruit moet zien.
pi_200745460
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Gisteren en twee weken terug ook bij psv voor de cl.
Een wedstrijdje van niks trekt opeens de aandacht van mevrouw heks.

Het is dikke onzin wat bedacht is achter hun bureautjes. Wars van de praktijk van de maatschappij. Iedere club moet het zo doen. Want wat wil het omt? Terug naar lockdown?

Trouwens: wat doet zij daar op twitter? Zij is adviseuze. Geen autoriteit. Schoenmaker blijf bij je leesd en blijf uit de media.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200745495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gisteren en twee weken terug ook bij psv voor de cl.
Een wedstrijdje van niks trekt opeens de aandacht van mevrouw heks.

Het is dikke onzin wat bedacht is achter hun bureautjes. Wars van de praktijk van de maatschappij. Iedere club moet het zo doen. Want wat wil het omt? Terug naar lockdown?

Trouwens: wat doet zij daar op twitter? Zij is adviseuze. Geen autoriteit. Schoenmaker blijf bij je leesd en blijf uit de media.
*proest :D
Want op Twitter zitten alleen maar autoriteiten? _O-
  donderdag 5 augustus 2021 @ 01:30:45 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200745508
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:32 schreef Vallon het volgende:
Eén ding begint (mij, reeds) zeker te worden dat men (on)gevaccineerd nog lang niet klaar is met Covid19.
Dat vaccins werken zal zijn maar iig gezien alle ambities, niet eens in de buurt van permanent.
Hoe goed het werkt is op termijn vooral effectief onduidelijk.
En dit allemaal nog steeds onder de vlag van een pandemische noodzaak, voorwaardelijk gemanipuleerde toelating die in segregatie beleid maakt dat mensen worden tot die injecties worden gedwongen.

Een nieuwe ster is Valneva, franse biofarmaceut, die VLA2001 & VLA2021 in ontwikkeling heeft. Dat vaccins zijn weer net even anders en wat men noemt een "geïnactiveerd virus" vaccin gelijkend aan het echte Covid19 virus. Goed om nog meer 'effectiviteit' te bieden. Het vaccin zal in dat op zicht ws breter werken dan alleen op het SpikeProteïne zoals het geval bij AZ/Pfizer/Janssen/Moderna en andere bekende mRNA/Vector typen.

De EU heeft, mits haar EMA afdeling het toelaat, een bestelling van 100Miljoen bij Valneva en een optie voor nog's dat aantal bron-04aug21. Dit naast de upcoming GlaxoSmitKlein die met Sanofi bezig is met afronden van haar Vidprevtyn vaccintrials (ook een mRNA type) bron-03aug21. De EU had eerder ¤385M gedoneerd om daarmee rechten te kopen tot ca 300M doses bron-2020.

Al met al begint -en is het een mistig werkveld van wereldwijd iets van 300 verschillende vaccins bron:who waarvan er ca 100 nog in de roemruchte fase 3 en ca 8 daadwerkelijk in testfase 4 (uitgerold) zitten.
Dan ook realiseren dat de 'contracten' stuk voor stuk geheim zijn en volgens uitgelekte informatie bron-29jul21, fabrikanten; feitelijk op geen enkele wijze verantwoordelijk zijn te stellen.

Naast dat de winsten er moeten komen, moet men het maar willen geloven dat de mensheid ermee is gediend. Fauci c.s. hebben net al weer geopperd dat een "Covid19-Delta on steroids" bron-cnn mogelijk is. De markt moet wel actief & alert blijven.
Nu, na twee decennia neoliberaal sloopbeleid is marktdenken ineens wel een dingetje.

Frappant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200745903
Israel Health minister: Lockdown over holidays is a last resort

Nitzan Horowitz says keeping ‘quarantine, masks and restrictions at Ben Gurion Airport’ are the only things that can prevent a new lockdown

Health Minister Nitzan Horowitz said Wednesday that a lockdown over the coming Jewish holidays is “a last resort” but could be implemented if coronavirus cases continue to rise.

Horowitz said that the government currently plans “to properly open” schools as scheduled on September 1. However, health officials indicated to Channel 13 news that, if cases continue to rise dramatically, a new lockdown could already be instated in Israel in mid-August — a move they say could enable a shorter lockdown period.

https://www.timesofisrael(...)ys-is-a-last-resort/
  donderdag 5 augustus 2021 @ 06:10:02 #275
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200746666
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210804_79139156

Beetje merkwaardig dat de toon van het artikel impliceert dat een uiteindelijk verlies aan vrijheid kennelijk een zekerheid is, maar wel fijn om te lezen dat uitbaters weinig interesse hebben in een tweedeling.
Het zou voor restaurants, dansscholen, bioscopen, etc. Verstandig zijn om een keer over te stappen op Testen voor Toegang, aangezien we steeds meer naar een situatie gaan dat 4/5de van de bevolking een vaccinatiebewijs heeft en kinderen onder de 12 hoeven toch niet getest te worden? Zo kan je op 100% capaciteit draaien in plaats van 50% zonder Testen voor Toegang.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')