Ik heb net mijn voordeur weer opengelast met mijn lasapparaatquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
M'n voordeur klemde, je zult begrijpen dat ik meteen m'n kettingzaag pakte.
Als je steeds meer gaat verbieden voor niet gevacinneerden kom je uiteindelijk op een punt dat je het net zo goed kan verplichten, in plaats van het circus zo groot mogelijk optuigen dat men nog enkel thuis kan zitten zonder QR code.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zou best wel eens kunnen maar ik hoop dat je ongelijk krijgt.
En beslist niet omdat ik zoveel op heb met wappies, reli-gekkies of de outcasts van onze sameleving.
Ik zie op tegen die enorme hoeveelheid negatieve energie die in zo'n discussie los komt terwijl je er per saldo geen donder mee opschiet; voor en tegenstanders graven zich helemaal in.
Meer beweginsgvrijheid voor gevaccineerden zie ik meer in. Ook dat levert natuurlijk veel discussie op maar lijkt me beter uitvoerbaar.
quote:
Ik ga zaterdag naar Twente. Alleen eerste ring geopend. Capaciteit? 14 duizend. Aantal kaarten verkocht? Zo goed als uitverkocht.quote:
Wat denk/voorspel je wat er gaat gebeuren?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Progressief goede doelen Nederland is sociaal totdat het zichzelf raakt.
Het klimaat redden moet ook vooral met het geld van anderen (via belastingen en de overheid) ipv dat ze zelf geld investeren in goede doelen.
Het zal allemaal wel, mijn perceptie over de wereld en de mensen wordt met de dag grimmiger, we gaan slechte tijden tegemoet.
Ik verwacht dat de wereld flink duurder wordt vanwege de "green deal" van Timmerfrans, dat contant geld eraf gaat en dat die controle systemen die nu worden opgeheist voor Covid gedeeltelijk zullen blijven.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat denk/voorspel je wat er gaat gebeuren?
Precies, het slaat nergens op maar snap wel dat de voetbalclubs daar maling aan hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga zaterdag naar Twente. Alleen eerste ring geopend. Capaciteit? 14 duizend. Aantal kaarten verkocht? Zo goed als uitverkocht.
De tweede ring, goed voor de overige 16 duizend plekken blijft leeg...
Ik kan me goed voorstellen dat je je als lowlandsfan toch genaaid voelt...
Zullen we het gewoon geen apartheid of segregatie noemen? Iedereen kan gewoon meedoen als hij of zij gewoon twee keer de prikstraat bezoekt. Dat heeft niets met apartheid of segregatie te maken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef ludovico het volgende:
Vinden jullie niet dat er zwaarwegende argumenten moeten zijn voordat je uberhaupt gaat denken aan het creeren van een soort van apartheid binnen je land?
De voetbalstadions hebben hun aandeel in de discussie al gehad. Die hebben ze doorstaan en de aandacht is doorgeschoven naar de volgende branche dus kijkt geen hond er meer naar om.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga zaterdag naar Twente. Alleen eerste ring geopend. Capaciteit? 14 duizend. Aantal kaarten verkocht? Zo goed als uitverkocht.
Het is vooral niet echt goed meer uit te leggen. Als ze beiden situaties nu tegelijk hadden "verboden" had er waarschijnlijk meer begrip voor geweest. Maar ik vraag mij af wat er dan in de maatschappij was gebeurd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Genaaid dat Lowlands niet gewoon 80.000 stoelen op het terrein geknald heeft?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
Het zegt ook wel iets dat men toen al in Duitsland om IC-bedden moest gaan schooien omdat nederlandje de IC-capaciteit van een derdewereldland heeft.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar zijn zeker cijfers van.
Belangrijk om te weten is dat op het hoogtepunt van de uitzonderlijk heftige griepgolf in 2018 er nog geen 350 mensen met influenza op de IC lagen.
Volgens mij heb je 0 idee hoeveel IC-capaciteit een derdewereldland heeft.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
omdat nederlandje de IC-capaciteit van een derdewereldland heeft.
Genaaid dat ze daar 750 man mogen ontvangen. Die voetbalfans lopen natuurlijk ook gewoon door mekaar heen op het stadionplein, bij de horecapunten en in het OV. Het verschil is absurd groot.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Genaaid dat Lowlands niet gewoon 80.000 stoelen op het terrein geknald heeft?
Inderdaad, er zijn tal van festivals geweest waar geen cluster gevonden is of bekend is. Harmony of Hardcore was er daar een van met 2x 10K bezoekers.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, het slaat nergens op maar snap wel dat de voetbalclubs daar maling aan hebben.
Zelfde voor die besmettingen op dat technofestival. Grotendeels dichte benauwde tenten. Harmony of hardcore in hetzelfde weekend? Geen bericht over terug te vinden, en daar was het vrijwel allemaal in de buitenlucht (met van die open zwevende overkappingen/tentzeilen)
Maar die hele branche moet dan gestraft worden omdat er wat media aandacht is.
In stadions zit, behoudens interlands van oranje, toch ook geen mens?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Genaaid dat Lowlands niet gewoon 80.000 stoelen op het terrein geknald heeft?
De mate waarin die fans door elkaar lopen lijkt me van een totaal andere orde dan de mate waarin men bij festivals kriskras door elkaar loopt en zich door een menigte wurmt.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Die voetbalfans lopen natuurlijk ook gewoon door mekaar heen op het stadionplein, bij de horecapunten en in het OV.
Ik wel.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In stadions zit, behoudens interlands van oranje, toch ook geen mens?
Neem zondag maar eens de tram van Rotterdam CS naar stadion. Gewoon overvol, paar weken geleden al moest die doorrijden op alle tussenliggende haltes omdat er niemand meer bij kon worden gepropt. En daar kwamen ‘slechts’ 15.000 man op af.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mate waarin die fans door elkaar lopen lijkt me van een totaal andere orde dan de mate waarin men bij festivals kriskras door elkaar loopt en zich door een menigte wurmt.
Het gaat er niet om of je zit of staat (dat boeit voor de verspreiding echt niets), maar je kunt er in een stadion wel vanuit gaan dat men grofweg op/rond dezelfde plek blijft. Dat is op een (buiten)festival echt anders.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In stadions zit, behoudens interlands van oranje, toch ook geen mens?
Ik betwijfel dat hoor. Zeker op een eendaags festival sta je toch ook gewoon met je groepje bij mekaar. Je verplaatst misschien een keer. Maar het is niet alsof je daar wel constant in beweging bent.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mate waarin die fans door elkaar lopen lijkt me van een totaal andere orde dan de mate waarin men bij festivals kriskras door elkaar loopt en zich door een menigte wurmt.
lol. Neem eens de metro of tram voor of na een wedstrijd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dat ja. Het veevervoer dat de trein heet zal ik zaterdag mijden. Maar dat doe ik al jaren dus dat is niets nieuwsquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef Haags het volgende:
[..]
lol. Neem eens de metro of tram voor of na een wedstrijd.
Helemaal in Rotterdam, altijd chaos in die supporterstreinen en trams. Zingende mensen die blikken bier aan het wegtikken zijn, ook met corona.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Heel verstandig.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat ja. Het veevervoer dat de trein heet zal ik zaterdag mijden. Maar dat doe ik al jaren dus dat is niets nieuws
Precies ja.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Helemaal in Rotterdam, altijd chaos in die supporterstreinen en trams. Zingende mensen die blikken bier aan het wegtikken zijn, ook met corona.
Tuurlijk gaat F1 door, die belangen zijn echt veel te groot, dat gaat nog wel wat verder dan een wedstrijdje van Ajax.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is vooral niet echt goed meer uit te leggen. Als ze beiden situaties nu tegelijk hadden "verboden" had er waarschijnlijk meer begrip voor geweest. Maar ik vraag mij af wat er dan in de maatschappij was gebeurd.
F1 gaat straks ook gewoon door, daar kun je op wachten.
Daar bouwen ze gewoon een extra tribune onder het mom van 2/3 capaciteit.
Het gros van de fans komt niet met het ov.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Effe pissen, effe bier halen, effe buurten bij een bekende op de tribune...quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je zit of staat (dat boeit voor de verspreiding echt niets), maar je kunt er in een stadion wel vanuit gaan dat men grofweg op/rond dezelfde plek blijft. Dat is op een (buiten)festival echt anders.
Mja, misschien wel. Maar het gaat dan over festivals na 13 augustus. Ik weet niet hoeveel meerdaagse festivals dat zijn. Dan heb je het over een handvol. Plus eendaagse festivals die minder risico vormen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Totaal van een andere orde als bij een festival inderdaad.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Effe pissen, effe bier halen, effe buurten bij een bekende op de tribune...
De provincieclubjes zullen dat gemiddelde met de fiets vast aardig omhoog trekken jaquote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gros van de fans komt niet met het ov.
[ afbeelding ]
Zou wel lachen zijn trouwens wanneer er prikken zouden bestaan om je huidskleur te veranderen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zullen we het gewoon geen apartheid of segregatie noemen? Iedereen kan gewoon meedoen als hij of zij gewoon twee keer de prikstraat bezoekt. Dat heeft niets met apartheid of segregatie te maken.
Jij wilt mensen uitsluiten van het normale leven of denkt dat het acceptabel is om grondwetten aan de laars te lappen, de lichamelijke integriteit moet maar overboord gegooid worden?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zullen we het gewoon geen apartheid of segregatie noemen? Iedereen kan gewoon meedoen als hij of zij gewoon twee keer de prikstraat bezoekt. Dat heeft niets met apartheid of segregatie te maken.
Ervan uitgaande dat ze niet hebben gewerkt met een gewogen percentage zal het gros van de respons ook komen van fans van de grootste clubs.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:05 schreef Caland het volgende:
[..]
De provincieclubjes zullen dat gemiddelde met de fiets vast aardig omhoog trekken ja
In de grote steden is er een heel ander beeld in ieder geval gok ik zomaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |