Ik ook niet. Of überhaupt. Ook niet echt verkouden geweest. Vriend van me ging testen omdat ie een beetje een loopneus had in de winter door het weer... Naja dan weet je wel weer wat voor mensen er naar de teststraat gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb me ook nog nooit laten testen ondanks mijn jaarlijkse verkoudheden die nu opeens in deze zomer zijn.
De wat nu? Het ging over Janssen wat niet meer geleverd wordt, Moderna is net iets effectiever tegen Delta dan Pfizer, overigens.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mooi, nou ook nog Moderna in de ban doen (m.a.w. Exporteren aan andere landen/doneren aan Covax) en dan blijft er voor nieuwe gevallen die nog geen eerste prik hebben gehad Pfizer over. Dan kan de tussentijd tussen twee prikken van vier naar drie weken en kunnen we Testen voor Toegang uitbreiden/verplichten voor alles wat niet essentieel is. Testen voor Toegang niet meer gratis aanbieden en de testlocaties moeten zo slecht mogelijk bereikbaar zijn om zo iedereen zoveel mogelijk richting vaccinatie te duwen. Voor mensen die per se geen mRNA-vaccin willen of slechts één prik willen hebben pech gehad. Voor mensen met extreme prikangst of wie medisch gezien geen mRNA-vaccin kunnen krijgen maar wel een vectorvaccin kunnen krijgen, kunnen nog, enkel op doorverwijzing naar de huisarts een Janssen-vaccin krijgen.
Nu de massa de eerste prik heeft gehad lijkt het mij niet zo zinvol meer om Moderna nog aan te bieden als eerste prik, omdat het de distributie een stuk makkelijker maakt als je in principe maar één type vaccin (in dit geval Pfizer) aanbiedt voor diegene die nog geen eerste prik heeft gehad. Bovendien kun je zo de tussentijd tussen twee prikken verkorten van vier naar drie weken (Moderna verlangt namelijk vier weken tussentijd tussen twee prikken en Pfizer drie). De Moderna-vaccins kunnen het beste geëxporteerd worden naar landen waar het vaccineren niet zo vlot loopt als Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland en een hele rits middeninkomen-landen. Voor de echt arme landen, die moeilijk aan vriezers kunnen komen, kun je beter de vaccins van Johnson&Johnson en AstraZeneca doneren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De wat nu? Het ging over Janssen wat niet meer geleverd wordt, Moderna is net iets effectiever tegen Delta dan Pfizer, overigens.
Same here. Nooit officieel getest, maar ook nooit klachten gehad. Wel een keer een sneltest moeten doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ook niet. Of überhaupt. Ook niet echt verkouden geweest. Vriend van me ging testen omdat ie een beetje een loopneus had in de winter door het weer... Naja dan weet je wel weer wat voor mensen er naar de teststraat gaan.
Waarom worden dan de positieven wel meegenomen in die statistiek?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Omdat zelfs de ECDC impliciet daarmee aangeeft dat die tests onzin zijn?
Stupide idee want dan creeer je een single point of failure. Een probleem bij Pfizer legt dan je hele vaccinatie programma plat.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nu de massa de eerste prik heeft gehad lijkt het mij niet zo zinvol meer om Moderna nog aan te bieden als eerste prik, omdat het de distributie een stuk makkelijker maakt als je in principe maar één type vaccin (in dit geval Pfizer) aanbiedt voor diegene die nog geen eerste prik heeft gehad. Bovendien kun je zo de tussentijd tussen twee prikken verkorten van vier naar drie weken (Moderna verlangt namelijk vier weken tussentijd tussen twee prikken en Pfizer drie). De Moderna-vaccins kunnen het beste geëxporteerd worden naar landen waar het vaccineren niet zo vlot loopt als Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland en een hele rits middeninkomen-landen. Voor de echt arme landen, die moeilijk aan vriezers kunnen komen, kun je beter de vaccins van Johnson&Johnson en AstraZeneca doneren.
Mooi artikel inderdaad.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
In het commentaar is Trouw in elk geval glashelder in wat ze vinden van vaccinatiesegregatie. Tevens een mooie opsomming van weerleggingen tegen veelgebruikte dubieuze argumenten voor het weigeren van toegang voor openbare gelegenheden van niet-gevaccineerden.
https://www.trouw.nl/opin(...)dig-hebben~ba7eba25/
Wat is er mis met Moderna? En wat heb jij met Pfizer?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mooi, nu ook nog Moderna in de ban doen (m.a.w. Exporteren aan andere landen/doneren aan Covax) en dan blijft er voor nieuwe gevallen die nog geen eerste prik hebben gehad Pfizer over. Dan kan de tussentijd tussen twee prikken van vier naar drie weken en kunnen we Testen voor Toegang uitbreiden/verplichten voor alles wat niet essentieel is. Testen voor Toegang niet meer gratis aanbieden en de testlocaties moeten zo slecht mogelijk bereikbaar zijn om zo iedereen zoveel mogelijk richting vaccinatie te duwen. Voor mensen die per se geen mRNA-vaccin willen of slechts één prik willen hebben pech gehad. Voor mensen met extreme prikangst of wie medisch gezien geen mRNA-vaccin kunnen krijgen maar wel een vectorvaccin kunnen krijgen, kunnen nog, enkel op doorverwijzing naar de huisarts een Janssen-vaccin krijgen.
Misschien heeft die goeie ervaringen met een ander product van Pfizer.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is er mis met Moderna? En wat heb jij met Pfizer?
Niets, maar ik dacht dat nu de vaccinatie van de massa grotendeels achter de rug is het makkelijker is voor de distributie en planning om maar één type vaccin aan te bieden en dat zou het Pfizer-vaccin de meest logische keus zijn. Moderna kan prima geëxporteerd worden naar landen waar de vaccinatiegraad nog (erg) laag ligt maar wel aan vriezers kunnen komen. Voor landen die erg lastig aan vriezers kunnen komen, kun je beter de vaccins van Johnson&Johnson en AstraZeneca doneren, omdat die vaccins geen vriezer benodigd hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat is er mis met Moderna? En wat heb jij met Pfizer?
Als ik het goed heb gelezen, gaan ze er dan vanuit dat we solidair moeten zijn en dat maatregelen dan voor iedereen moeten blijven gelden, toch?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Erg sterk artikel wat mij betreft
Daar gaan ze inderdaad vanuit ja.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik het goed heb gelezen, gaan ze er dan vanuit dat we solidair moeten zijn en dat maatregelen dan voor iedereen moeten blijven gelden, toch?
Dat is precies wat heel veel mensen toch juist niet meer willen, maatregelen?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar gaan ze inderdaad vanuit ja.
Vanaf dag één al, maar wat nu een grote berg zand in de raderen dreigt te gooien is de mate waarin gevaccineerden nog besmet kunnen raken en het virus door kunnen geven. Dan zal er alsnog iets van maatregelen noodzakelijk zijn om te voorkomen dat de ziekenhuizen vol stromen met ongevaccineerden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies wat heel veel mensen toch juist niet meer willen, maatregelen?
Als het in de ziekenhuizen blijft zoals nu als iedereen die wil gevaccineerd is en alles verder losgelaten wordt, dan zijn geen maatregelen meer nodig. Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vanaf dag één al, maar wat nu een grote berg zand in de raderen dreigt te gooien is de mate waarin gevaccineerden nog besmet kunnen raken en het virus door kunnen geven. Dan zal er alsnog iets van maatregelen noodzakelijk zijn om te voorkomen dat de ziekenhuizen vol stromen met ongevaccineerden.
Gaat geheid tot grote frictie leiden als blijkt dat de ongevaccineerden vooral uit een bepaalde hoek komen (b.v. de ultra-religieuzen) en zij dusdanig op zorg blijven drukken dat het hele land er weer voor mag bloeden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het in de ziekenhuizen blijft zoals nu als iedereen die wil gevaccineerd is en alles verder losgelaten wordt, dan zijn geen maatregelen meer nodig. Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.
Als ze nog voor een zorginfarct kunnen zorgen, hebben we inderdaad een probleem.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat geheid tot grote frictie leiden als blijkt dat de ongevaccineerden vooral uit een bepaalde hoek komen (b.v. de ultra-religieuzen) en zij dusdanig op zorg blijven drukken dat het hele land er weer voor mag bloeden.
Ik lees helemaal geen weerleggingen in het artikel.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
In het commentaar is Trouw in elk geval glashelder in wat ze vinden van vaccinatiesegregatie. Tevens een mooie opsomming van weerleggingen tegen veelgebruikte dubieuze argumenten voor het weigeren van toegang voor openbare gelegenheden van niet-gevaccineerden.
https://www.trouw.nl/opin(...)dig-hebben~ba7eba25/
Dat kunnen ze dus nog, hebben we afgelopen maand immers kunnen zien. Een kleine neiging terug naar normaal was voldoende om het aantal ic-patienten weer te doen verdubbelen en het aantal gewone ziekenhuispatiënten te doen vervijfvoudigen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het in de ziekenhuizen blijft zoals nu als iedereen die wil gevaccineerd is en alles verder losgelaten wordt, dan zijn geen maatregelen meer nodig. Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.
Als ze nog voor een zorginfarct kunnen zorgen, hebben we inderdaad een probleem.
Nee, die zouden helemaal niet opgenomen moeten worden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.
Ben benieuwd wie daar voorstanders van zijn hier, ik vermoed niet degene die het artikel posttequote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik het goed heb gelezen, gaan ze er dan vanuit dat we solidair moeten zijn en dat maatregelen dan voor iedereen moeten blijven gelden, toch?
Het viel dus best mee. Er is een stijging, maar geen onoverkomelijke. Het was in een aantal ziekenhuizen wat drukker, maar niet zoals het is geweest. Daar is, lijkt me, mee te werken als het niet erger wordt dan dit. Maar dat is natuurlijk nog niet zeker.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus nog, hebben we afgelopen maand immers kunnen zien.
Alles leidt tot frictie tegenwoordig, dat is zolangzamerhand geen argument meer.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat geheid tot grote frictie leiden als blijkt dat de ongevaccineerden vooral uit een bepaalde hoek komen (b.v. de ultra-religieuzen) en zij dusdanig op zorg blijven drukken dat het hele land er weer voor mag bloeden.
Alleen wel zo jammer dat die stijging heeft kunnen plaatsvinden in een situatie waarin aan de ene kant nog veel maatregelen gelden (veel moet nog op anderhalve meter afstand, onderwijs is ook nog niet terug naar normaal, mondkapjes zijn nog verplicht in het OV etc. etc.) en dat die stijging alleen maar is afgeremd door de teugels weer meteen aan te trekken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het viel dus best mee. Er is een stijging, maar geen onoverkomelijke. Het was in een aantal ziekenhuizen wat drukker, maar niet zoals het is geweest. Daar is, lijkt me, mee te werken als het niet erger wordt dan dit. Maar dat is natuurlijk nog niet zeker.
Hoop idd dat ze er heel ziek van worden?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:22 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, dat hoop ik ook. Ondanks dat ik het niet begrijp, blijft het een persoonlijke keuze. Hoop idd dat ze er heel ziek van worden. Het worden geen minder leuke mensen omdat ze geen vaccinatie hebben gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |