abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200738598
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb me ook nog nooit laten testen ondanks mijn jaarlijkse verkoudheden die nu opeens in deze zomer zijn.
Ik ook niet. Of überhaupt. Ook niet echt verkouden geweest. Vriend van me ging testen omdat ie een beetje een loopneus had in de winter door het weer... Naja dan weet je wel weer wat voor mensen er naar de teststraat gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200738600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mooi, nou ook nog Moderna in de ban doen (m.a.w. Exporteren aan andere landen/doneren aan Covax) en dan blijft er voor nieuwe gevallen die nog geen eerste prik hebben gehad Pfizer over. Dan kan de tussentijd tussen twee prikken van vier naar drie weken en kunnen we Testen voor Toegang uitbreiden/verplichten voor alles wat niet essentieel is. Testen voor Toegang niet meer gratis aanbieden en de testlocaties moeten zo slecht mogelijk bereikbaar zijn om zo iedereen zoveel mogelijk richting vaccinatie te duwen. Voor mensen die per se geen mRNA-vaccin willen of slechts één prik willen hebben pech gehad. Voor mensen met extreme prikangst of wie medisch gezien geen mRNA-vaccin kunnen krijgen maar wel een vectorvaccin kunnen krijgen, kunnen nog, enkel op doorverwijzing naar de huisarts een Janssen-vaccin krijgen.
De wat nu? Het ging over Janssen wat niet meer geleverd wordt, Moderna is net iets effectiever tegen Delta dan Pfizer, overigens.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 17:22:17 #203
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200738683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De wat nu? Het ging over Janssen wat niet meer geleverd wordt, Moderna is net iets effectiever tegen Delta dan Pfizer, overigens.
Nu de massa de eerste prik heeft gehad lijkt het mij niet zo zinvol meer om Moderna nog aan te bieden als eerste prik, omdat het de distributie een stuk makkelijker maakt als je in principe maar één type vaccin (in dit geval Pfizer) aanbiedt voor diegene die nog geen eerste prik heeft gehad. Bovendien kun je zo de tussentijd tussen twee prikken verkorten van vier naar drie weken (Moderna verlangt namelijk vier weken tussentijd tussen twee prikken en Pfizer drie). De Moderna-vaccins kunnen het beste geëxporteerd worden naar landen waar het vaccineren niet zo vlot loopt als Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland en een hele rits middeninkomen-landen. Voor de echt arme landen, die moeilijk aan vriezers kunnen komen, kun je beter de vaccins van Johnson&Johnson en AstraZeneca doneren.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 4 augustus 2021 @ 17:22:20 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200738684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik ook niet. Of überhaupt. Ook niet echt verkouden geweest. Vriend van me ging testen omdat ie een beetje een loopneus had in de winter door het weer... Naja dan weet je wel weer wat voor mensen er naar de teststraat gaan.
Same here. Nooit officieel getest, maar ook nooit klachten gehad. Wel een keer een sneltest moeten doen.
pi_200738691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

Omdat zelfs de ECDC impliciet daarmee aangeeft dat die tests onzin zijn?
Waarom worden dan de positieven wel meegenomen in die statistiek?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200738697
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nu de massa de eerste prik heeft gehad lijkt het mij niet zo zinvol meer om Moderna nog aan te bieden als eerste prik, omdat het de distributie een stuk makkelijker maakt als je in principe maar één type vaccin (in dit geval Pfizer) aanbiedt voor diegene die nog geen eerste prik heeft gehad. Bovendien kun je zo de tussentijd tussen twee prikken verkorten van vier naar drie weken (Moderna verlangt namelijk vier weken tussentijd tussen twee prikken en Pfizer drie). De Moderna-vaccins kunnen het beste geëxporteerd worden naar landen waar het vaccineren niet zo vlot loopt als Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland en een hele rits middeninkomen-landen. Voor de echt arme landen, die moeilijk aan vriezers kunnen komen, kun je beter de vaccins van Johnson&Johnson en AstraZeneca doneren.
Stupide idee want dan creeer je een single point of failure. Een probleem bij Pfizer legt dan je hele vaccinatie programma plat.
pi_200738703
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
In het commentaar is Trouw in elk geval glashelder in wat ze vinden van vaccinatiesegregatie. Tevens een mooie opsomming van weerleggingen tegen veelgebruikte dubieuze argumenten voor het weigeren van toegang voor openbare gelegenheden van niet-gevaccineerden.

https://www.trouw.nl/opin(...)dig-hebben~ba7eba25/
Mooi artikel inderdaad.
I'll give you something to do
pi_200738740
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mooi, nu ook nog Moderna in de ban doen (m.a.w. Exporteren aan andere landen/doneren aan Covax) en dan blijft er voor nieuwe gevallen die nog geen eerste prik hebben gehad Pfizer over. Dan kan de tussentijd tussen twee prikken van vier naar drie weken en kunnen we Testen voor Toegang uitbreiden/verplichten voor alles wat niet essentieel is. Testen voor Toegang niet meer gratis aanbieden en de testlocaties moeten zo slecht mogelijk bereikbaar zijn om zo iedereen zoveel mogelijk richting vaccinatie te duwen. Voor mensen die per se geen mRNA-vaccin willen of slechts één prik willen hebben pech gehad. Voor mensen met extreme prikangst of wie medisch gezien geen mRNA-vaccin kunnen krijgen maar wel een vectorvaccin kunnen krijgen, kunnen nog, enkel op doorverwijzing naar de huisarts een Janssen-vaccin krijgen.
Wat is er mis met Moderna? En wat heb jij met Pfizer?
pi_200738793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:27 schreef alpeko het volgende:

[..]

Misschien heeft die goeie ervaringen met een ander product van Pfizer.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 17:50:30 #210
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200739009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:27 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niets, maar ik dacht dat nu de vaccinatie van de massa grotendeels achter de rug is het makkelijker is voor de distributie en planning om maar één type vaccin aan te bieden en dat zou het Pfizer-vaccin de meest logische keus zijn. Moderna kan prima geëxporteerd worden naar landen waar de vaccinatiegraad nog (erg) laag ligt maar wel aan vriezers kunnen komen. Voor landen die erg lastig aan vriezers kunnen komen, kun je beter de vaccins van Johnson&Johnson en AstraZeneca doneren, omdat die vaccins geen vriezer benodigd hebben.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 17:51:32 #211
5428 crew  miss_sly
pi_200739022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Erg sterk artikel wat mij betreft :)
Als ik het goed heb gelezen, gaan ze er dan vanuit dat we solidair moeten zijn en dat maatregelen dan voor iedereen moeten blijven gelden, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200739063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ik het goed heb gelezen, gaan ze er dan vanuit dat we solidair moeten zijn en dat maatregelen dan voor iedereen moeten blijven gelden, toch?
Daar gaan ze inderdaad vanuit ja.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 17:55:36 #213
5428 crew  miss_sly
pi_200739071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar gaan ze inderdaad vanuit ja.
Dat is precies wat heel veel mensen toch juist niet meer willen, maatregelen?
pi_200739158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is precies wat heel veel mensen toch juist niet meer willen, maatregelen?
Vanaf dag één al, maar wat nu een grote berg zand in de raderen dreigt te gooien is de mate waarin gevaccineerden nog besmet kunnen raken en het virus door kunnen geven. Dan zal er alsnog iets van maatregelen noodzakelijk zijn om te voorkomen dat de ziekenhuizen vol stromen met ongevaccineerden.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 18:04:34 #215
5428 crew  miss_sly
pi_200739194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vanaf dag één al, maar wat nu een grote berg zand in de raderen dreigt te gooien is de mate waarin gevaccineerden nog besmet kunnen raken en het virus door kunnen geven. Dan zal er alsnog iets van maatregelen noodzakelijk zijn om te voorkomen dat de ziekenhuizen vol stromen met ongevaccineerden.
Als het in de ziekenhuizen blijft zoals nu als iedereen die wil gevaccineerd is en alles verder losgelaten wordt, dan zijn geen maatregelen meer nodig. Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.

Als ze nog voor een zorginfarct kunnen zorgen, hebben we inderdaad een probleem.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 18:06:48 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200739237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als het in de ziekenhuizen blijft zoals nu als iedereen die wil gevaccineerd is en alles verder losgelaten wordt, dan zijn geen maatregelen meer nodig. Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.

Als ze nog voor een zorginfarct kunnen zorgen, hebben we inderdaad een probleem.
Gaat geheid tot grote frictie leiden als blijkt dat de ongevaccineerden vooral uit een bepaalde hoek komen (b.v. de ultra-religieuzen) en zij dusdanig op zorg blijven drukken dat het hele land er weer voor mag bloeden.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 18:08:37 #217
5428 crew  miss_sly
pi_200739282
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaat geheid tot grote frictie leiden als blijkt dat de ongevaccineerden vooral uit een bepaalde hoek komen (b.v. de ultra-religieuzen) en zij dusdanig op zorg blijven drukken dat het hele land er weer voor mag bloeden.
Dat denk ik ook.
pi_200739315
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
In het commentaar is Trouw in elk geval glashelder in wat ze vinden van vaccinatiesegregatie. Tevens een mooie opsomming van weerleggingen tegen veelgebruikte dubieuze argumenten voor het weigeren van toegang voor openbare gelegenheden van niet-gevaccineerden.

https://www.trouw.nl/opin(...)dig-hebben~ba7eba25/
Ik lees helemaal geen weerleggingen in het artikel.
Wel een opsomming van open deuren en zalvende praatjes over vrijwillige solidariteit.

Vrije keuze tegen vaccinatie is een luxe die alleen maar weggelegd is voor een minderheid vanaf het moment dat het overgrote deel van de bevolking wel gevaccineerd is.
-
pi_200739343
quote:

[..]

Dat kunnen ze dus nog, hebben we afgelopen maand immers kunnen zien. Een kleine neiging terug naar normaal was voldoende om het aantal ic-patienten weer te doen verdubbelen en het aantal gewone ziekenhuispatiënten te doen vervijfvoudigen.
pi_200739350
quote:
Dat ongevaccineerden dan nog in het ziekenhuis komen, is hun probleem.

Nee, die zouden helemaal niet opgenomen moeten worden.
pi_200739356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben benieuwd wie daar voorstanders van zijn hier, ik vermoed niet degene die het artikel postte :D
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 18:14:20 #222
5428 crew  miss_sly
pi_200739359
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat kunnen ze dus nog, hebben we afgelopen maand immers kunnen zien.
Het viel dus best mee. Er is een stijging, maar geen onoverkomelijke. Het was in een aantal ziekenhuizen wat drukker, maar niet zoals het is geweest. Daar is, lijkt me, mee te werken als het niet erger wordt dan dit. Maar dat is natuurlijk nog niet zeker.
pi_200739375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alles leidt tot frictie tegenwoordig, dat is zolangzamerhand geen argument meer.
pi_200739390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het viel dus best mee. Er is een stijging, maar geen onoverkomelijke. Het was in een aantal ziekenhuizen wat drukker, maar niet zoals het is geweest. Daar is, lijkt me, mee te werken als het niet erger wordt dan dit. Maar dat is natuurlijk nog niet zeker.
Alleen wel zo jammer dat die stijging heeft kunnen plaatsvinden in een situatie waarin aan de ene kant nog veel maatregelen gelden (veel moet nog op anderhalve meter afstand, onderwijs is ook nog niet terug naar normaal, mondkapjes zijn nog verplicht in het OV etc. etc.) en dat die stijging alleen maar is afgeremd door de teugels weer meteen aan te trekken.
pi_200739411
quote:
88s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:22 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, dat hoop ik ook. Ondanks dat ik het niet begrijp, blijft het een persoonlijke keuze. Hoop idd dat ze er heel ziek van worden. Het worden geen minder leuke mensen omdat ze geen vaccinatie hebben gehad.
Hoop idd dat ze er heel ziek van worden? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')