SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Have fun morgen. Kan me wel voorstellen dat je er klaar mee bent ja. Is niet super veel keus.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:21 schreef Myraela het volgende:
En morgen naar La Cubanita.Een van de vriendinnen is een onmogelijke eter, dus we eindigen daar bijna altijd. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. Als vegetariër kun je er eigenlijk al niet zoveel, laat staan als je eigenlijk ook nog wat gezonder zou willen eten.
Ik vind het eten daar wel lekker, maar ik kom er misschien 1 keer per jaar. Dus de gebrek aan variatie vind ik niet zo’n probleem.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:21 schreef Myraela het volgende:
En morgen naar La Cubanita.Een van de vriendinnen is een onmogelijke eter, dus we eindigen daar bijna altijd. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. Als vegetariër kun je er eigenlijk al niet zoveel, laat staan als je eigenlijk ook nog wat gezonder zou willen eten.
Het lijkt me echt verrekte lastig om dan nu ‘normaal’ te gaan doen. Want afvallen is je fantastisch gelukt, maar wat nu? Daar zou ik echt mee worstelenquote:Op zondag 18 juli 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben 40 kilo afgevallen en heb een gezond gewicht. Dus bedankt voor je mening.
Ik ben Myraela nietquote:Op zondag 18 juli 2021 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het lijkt me echt verrekte lastig om dan nu ‘normaal’ te gaan doen. Want afvallen is je fantastisch gelukt, maar wat nu? Daar zou ik echt mee worstelen
Ik ben er nog niet helemaal hoor, ik wil nog iets meer kwijt.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Het lijkt me echt verrekte lastig om dan nu ‘normaal’ te gaan doen. Want afvallen is je fantastisch gelukt, maar wat nu? Daar zou ik echt mee worstelen
quote:Op zondag 18 juli 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben 40 kilo afgevallen en heb een gezond gewicht. Dus bedankt voor je mening.
Dat klinkt allemaal goed zeg! Fijn zoquote:Op zondag 18 juli 2021 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow... mijn moeder is eindelijk lief en begripvol over mijn gewicht. Even openhartig geweest (ben ik eerlijk gezegd niet zo vaak) erover. En ze gaat er nu rekening meehouden (dus kwark, geen snoep, wel lekker fruit). En de hele tijd zeuren erover doet ze ook niet meer. Echt fijn.
En gisteren zijn we samen uiteten geweest (in het restaurant hadden we het erover) en dat was heel fijn en gezellig. Ik weeg me even een paar dagen niet en ik verwacht dat het dan vanzelf goed komt. Relatief gezond gegeten. Had ik ook met de diëtiste besproken. Ik ga twee, hooguit drie keer per jaar uiteten. En de enige "regels" die ze had bij zo weinig is geniet van wat je eet, eet bewust en vol = vol. Dat ging prima
Wel een paar gefrituurde dingen gehad (we aten een soort Chinese "tapas". Allemaal kleine hapjes die je kon bestellen), en dat was heerlijk en leuk. Echt genoten
Ja! Zou best kunnen. Ik weet alleen dat je met een tablet hapjes besteld en daarvan genietquote:Op zondag 18 juli 2021 10:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal goed zeg! Fijn zo(Enneh, die Chinese 'tapas' zal dim sum geweest zijn)
Dit ja!quote:Op zondag 18 juli 2021 11:07 schreef Holyme het volgende:
Hierboven ergens, 3000 kcal met tuinieren en fietsen, dat zou ik toch wel met een heel flinke korrel zout pakken
Vanwaar diequote:Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef minilot het volgende:
Nou, het is zomervakantie! Eens zien wat dat doet met mijn knetterstabiele gewicht..
Voor de statistieken: ik tel niet heel strikt kcals, want OMAD en het kost niet zoveel moeite om met maar één maaltijd per dag binnen een min of meer acceptabele inname te blijven
Lijst!
O: Zwarte koffie
B: 10km naar Biesbosch fietsen, daar zwemmen en chillen, 10km terugfietsen. Mogelijk een ijsje want zomer.
D: Restjes van thuislunch met mijn moeder en haar vriend van gisteren: verschillende soorten broodjes met divers kaas- en vleesbeleg, rauwkost van tomaat, komkommer en rode ui. Toe aardbeien en frambozen
B: Beetje vliegeren op een veldje
Verder heb ik me.. -slik-.. aangemeld.. bij een.. -slik- plaatselijke sportschool voor.. -slik- een paar keer -kuch- krachttraining met begeleidingHet is niet om strak in mijn vel te komen (want dat boeit me echt niet) of zelfs maar om af te vallen, maar sterker worden en vooral sterker worden ter ondersteuning van het hardlopen begin ik toch wel erg belangrijk te vinden en oefeningen thuis lukt me gewoon echt niet qua handige plek ervoor vinden, niet gestoord worden door de rondlopende peuter, het niet hebben van de juiste spullen, etcetera. Dus toch maar naar de
sportschool
ondanks ingebakken weerstand
Gewoon omdat het me stomvervelend lijkt en ik tot dusver niet echt match met de sfeer van de doorsnee sportschoolquote:Op zondag 18 juli 2021 11:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vanwaar die? Het is toch heel erg goed van je! Mag je echt wel trots op zijn
Hoeraquote:Op zondag 18 juli 2021 11:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik was 78,5 vanmorgen, al een aantal weken niet meer gezien
Hopelijk kan ik dit vasthouden. De 30e gaat m'n zoon tweeënhalf week op vakantie, in die periode vind ik het altijd belachelijk moeilijk om fatsoenlijk te eten..quote:
Sorryquote:Op zondag 18 juli 2021 11:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Gewoon omdat het me stomvervelend lijkt en ik tot dusver niet echt match met de sfeer van de doorsnee sportschoolMaar misschien valt het mee!
En trots, neuh.. ik heb al een prima conditie dankzij het hardlopen, die krachttraining is ter ondersteuning daarvan en daar schiet verder niets of niemand wat mee op behalve hopelijk mijn eigen prestatie als ik aan het hollen ben en dat vind ik persoonlijk niks om trots op te wezenHet rennen is puur hobbymatig - ik vind het serieus leuk om te doen
Hier ben ik het helemaal mee eens, ook een heel prettige, veilige en accepterende sfeerquote:Op zondag 18 juli 2021 11:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees hier fijne eerlijke verhalen, en ieder pakt het op z’n eigen manier aan, ik ben echt blij met deze topicreeks, het geeft me echt wat houvast (en gezelligheid)
Kom je dan een keer pannenkoeken eten? ( Ja i know niet echt gezond etenquote:Op zondag 18 juli 2021 11:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hopelijk kan ik dit vasthouden. De 30e gaat m'n zoon tweeënhalf week op vakantie, in die periode vind ik het altijd belachelijk moeilijk om fatsoenlijk te eten..
Jazeker, dat stond wel op de planning!quote:Op zondag 18 juli 2021 12:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Kom je dan een keer pannenkoeken eten? ( Ja i know niet echt gezond eten![]()
)
Leuk!quote:Op zondag 18 juli 2021 12:20 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jazeker, dat stond wel op de planning!
3.000 kcal eten op een dag lijkt me sowieso niet echt een heel goed idee. Ik denk dat zo’n tracker zeker niet heel precies is, maar ik denk ook niet dat ik maar de helft verbruikt heb. Daarnaast heb je tuinieren en fietsen in verschillende gradaties, dus ik denk dat je op basis van die woorden niet echt kunt weten wat er aan beweging is geweestquote:Op zondag 18 juli 2021 11:07 schreef Holyme het volgende:
Go @:Myraela![]()
CotS, goed bezig![]()
Hierboven ergens, 3000 kcal met tuinieren en fietsen, dat zou ik toch wel met een heel flinke korrel zout pakken en niet erbij gaan eten![]()
Mijn lijf vindt mijn huidige gewicht wel prima geloof ik, dus daar blijf ik dan maar wat bij. Mag wel iets bij, maar liever niet eraf. En met leren skaten dus af en toe wat extra eten.
Succes morgen!quote:Op zondag 18 juli 2021 15:38 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb door een blessure en daarna operatie 2 maanden niet mogen/kunnen sporten. Morgen weer voor het eerst rustig aan naar de sportschool en ik heb er zo'n zin in. Ik vind de sportschool juist heerlijk. Maar mij moet je dan weer niet lastig vallen met hardlopen ofzo
Zo herkenbaar. Hardlopen vind ik ook niks. In het verleden wel geprobeerd. De sportschool vind ik veel leuker vanwege de variatie.quote:Op zondag 18 juli 2021 15:38 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb door een blessure en daarna operatie 2 maanden niet mogen/kunnen sporten. Morgen weer voor het eerst rustig aan naar de sportschool en ik heb er zo'n zin in. Ik vind de sportschool juist heerlijk. Maar mij moet je dan weer niet lastig vallen met hardlopen ofzo
Focus je op de eye candy, it helpsquote:Op zondag 18 juli 2021 11:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Gewoon omdat het me stomvervelend lijkt en ik tot dusver niet echt match met de sfeer van de doorsnee sportschoolMaar misschien valt het mee!
Uiteraard weet ik weinig aan de hand van die woorden, zo was het niet bedoeldquote:Op zondag 18 juli 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3.000 kcal eten op een dag lijkt me sowieso niet echt een heel goed idee. Ik denk dat zo’n tracker zeker niet heel precies is, maar ik denk ook niet dat ik maar de helft verbruikt heb. Daarnaast heb je tuinieren en fietsen in verschillende gradaties, dus ik denk dat je op basis van die woorden niet echt kunt weten wat er aan beweging is geweest
Trouwens, dat is dus het totaalverbruik aan kcal gedurende de dag, niet alleen met die twee activiteiten :’)
Ach, ik vertrouw mijn tracker redelijk. Ik draag er al een jaar of vijf 24/7 een, waarvan de laatste drie jaar dezelfde. Als ik de hele dag amper iets heb gedaan, behalve aan mijn bureau gezeten en thuisgewerkt, zit hij rond de 1.650 kcal. Als ik ook wat dingen doe, boodschappen, wat huishouden, trappen lopen, zit hij rond de 2.000. Dus een dag enkele uren onkruid eruit trekken, sjouwen met spullen in de tuin en een uur fietsen en daarin 17 km afleggen kan dan volgens mij best kloppen. Het zal misschien iets minder zijn, maar zoals gezegd zou ik het wat raar vinden om 3.000 kcal te gaan eten omdat ik dat gebruikt zou hebben. Het is meer dat ik me niet zo’n zorgen maak over die twee roseetjes omdat ik ook actief bezig ben geweestquote:Op zondag 18 juli 2021 20:13 schreef Holyme het volgende:
@:Declan-harp gaat lekker!
[..]
Focus je op de eye candy, it helps
[..]
Uiteraard weet ik weinig aan de hand van die woorden, zo was het niet bedoeldMaar trackers zitten er vaak nogal naast, en je zal de eerste niet zijn die zo telt, da's idd minder handig
In het verleden zelf ook nog wel eens ingetrapt, teveel bij-eten. Ik tel voor een uur flink doortrappen zo'n 400 kcal, elektrisch een heel stuk minder.
tijd personal training gehad van mijn fysioquote:Op zondag 18 juli 2021 20:25 schreef Amsel het volgende:
Ugh de sportschool, daar voel ik me vooral heel onzeker omdat iedereen lijkt te weten waar hij/zij mee bezig is behalve ik.
Ik zit dus nu heel decadent bij een private gym. Er zijn tegelijkertijd met mij max 4 anderen ofzo bezig, en die zijn druk met hun eigen trainer en kijken niet naar mij. Er wordt voor me bedacht wat ik moet doen, er wordt supergoed gekeken of ik de oefeningen wel goed uitvoer, en ik word aangemoedigd als ik bijna niet meer kan en wil stoppen. Tot nu toe werkt het voor me
Ik heb mezelf ook eens een paar maanden twee maal per week personal training g cadeau gedaan. Dat vond ik echt zo fijn en de resultaten zo tof! Maar het is wel een enorme aanslag op je portemonneequote:Op zondag 18 juli 2021 22:08 schreef Ole het volgende:
[..]
tijd personal training gehad van mijn fysioAls ik ooit de hoofdprijs win zou ik dat 3 keer per week doen!
quote:Op zondag 18 juli 2021 19:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik kan dankzij IJsdraakje heul stoer zeggen dat ik aan LISS trainingen doe
Oh das zwaaaar maar inderdaad heel gaaf om te doen! Niet omgekieperd?quote:Op maandag 19 juli 2021 14:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Net een half uurtje wezen kano varen, wát een aanslag op je armen en schouders!
Wel heel gaaf na 15 jaar ofzo
Haha nee, dit waren mooie beginnersbootjes, ietsjes breder. Was zeker tof om te doen, volgende week gaan we weerquote:Op maandag 19 juli 2021 15:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oh das zwaaaar maar inderdaad heel gaaf om te doen! Niet omgekieperd?
Tof!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Haha nee, dit waren mooie beginnersbootjes, ietsjes breder. Was zeker tof om te doen, volgende week gaan we weer![]()
En eenvoor je goede gesprek!
Daarom foto's/vetpercentage/omtrek ipv gewichtquote:Op maandag 19 juli 2021 15:21 schreef LPFAN het volgende:
Net weer positief gesprek gehad met dietiste waar ik zeker weer wat mee kan![]()
Ze vind het super dat mijn omtrek zo omlaag is gegaan en volgens haar moet ik me niet zo druk maken om de weegschaal.
Ja inderdaad. Dat zei zij ookquote:Op maandag 19 juli 2021 17:04 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Daarom foto's/vetpercentage/omtrek ipv gewicht
Valt reuze mee toch? Jouw kennende was het vast geen B&J pint.. of toch wel?quote:Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef Holyme het volgende:
Ha, tof! Allemaal nieuwe activiteiten hier lees ikPilates, kano, mini aan de app (ik zit op advanced, vaak nog erg simpel maar soms ook heul niet - merk wel verschil in core en houding
) en ik leer skaten
Vandaag wobbelbeentjes, stond iets te gespannen, volgende keer beter.
O muesli met chiazaad, lijnzaad en havermelk, bietensap
L nog een flinke bak muesli met havermelk
T halve galiameloen, ijsje
D quiche, bak aardbeien, pint ijs, en ik overweeg nog een ijsje
Tis duidelijk dat ik op zo'n drukke, actieve dag sneller eten schuif en snaai als ik niet wat meer plan
Haha! Dit keer niet nee, ik vond Jules Destrooper ijs, telt dat ookquote:Op maandag 19 juli 2021 19:36 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Valt reuze mee toch? Jouw kennende was het vast geen B&J pint.. of toch wel?
Oh ja, jij moest juist méér eten! Sorryquote:Op maandag 19 juli 2021 19:43 schreef Holyme het volgende:
[..]
Haha! Dit keer niet nee, ik vond Jules Destrooper ijs, telt dat ookEen pot van dat dus. En er kwamen nog nacho's met kaas bij, en dat ene extra ijsje (met Jules wafeltjes, nom). Maar ik maakte vandaag een foto waar ik even 'meh' bij voelde, iets teveel ingevallen koppie, en vanochtend was de weegschaal weer wat te laag. Met al dat zout nu is dat morgen vast beter
Dacht dat ik meer in balans zat, maar er mag dus weer wat kcal verhoogd worden. Dokter leverde niks op, alles ok gelukkig.
Nou, dat is vandaag dus wel gelukt. Dat was zo'n 3300 kcal en dan kwam er nog een halve zak nacho's en zo'n 150 gr kaas bijquote:Op maandag 19 juli 2021 19:46 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh ja, jij moest juist méér eten! Sorry![]()
Hoe gaat het skeeleren verder? Super stoer van je
Niet allemaal, maar de rotte appels pik je er ook heel snel uit. Maar meeste die-hard's zijn wel erg vriendelijk inderdaad.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:34 schreef emmyemmy2 het volgende:
Als ik iets heb geleerd is dat bijna iedereen in de sportschool (en dan vooral de mensen die er uit zien alsof ze weten wat ze doen) echt softe schatjes zijn
Ja hou maar op over nacho's, die heb ik al zoooo lang niet meer gehad.. puur omdat de hele zak (en bak dip) in één keer op moestquote:Op maandag 19 juli 2021 19:56 schreef Holyme het volgende:
[..]
Nou, dat is vandaag dus wel gelukt. Dat was zo'n 3300 kcal en dan kwam er nog een halve zak nacho's en zo'n 150 gr kaas bij![]()
Vroeger was ik een halve kilo aangekomen door er alleen maar naar te kijken
Morgen maar wat gezondere kcals eten.
En ik heb les, gelukkig! Tis nodig, haha. Nu 1x les gehad en 2x zelf gegaan op een pleintje, van de week nog een paar keer en dan komende week weer les. Zin inZo tof iets te leren wat ik al heel lang wou, durfde niet goed. Als ik het fatsoenlijk kan, wil ik met lokale tours mee
En jij dan, met je kano! Dat vind ik dan weer stoer, ik ben geen held in het water. Lijkt me wel leuk als je het kan, lekker koel en in de natuur
quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft iemand deze al wel eens geprobeerd?Nou ik heb hem geprobeerd. Is ie lekker, ja! Is het echt mousse? Nee. Het smaakte een beetje als een luchtige chocoladevla, maar lang niet zo luchtig als normale mousse. De chocoladesmaak is wel vrij sterk. Dus als je echt opzoek bent naar mousse is het misschien niet de beste keuze, maar ik ga hem zeker vaker kopen als lekker toetje en om mijn choco cravings in bedwang te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam die online tegen, zouden ze bij de Jumbo verkopen. Chocolade mousse met maar 150 kcal (voor de hele pot) en 20 gram eiwitten klinkt bijna te mooi om waard te zijn. Maar toch maar eens kijken in de winkel...
Haha, ja ik ken het. De andere helft was al opgegaan in delen bij nacho avondeten (met groente en gehakt enzo erdoor). Anders denk ik dat de rest van de zak ook op was gegaan nu. Nom. En ik was even vergeten dat ze ook van die dipbakjes hebben ervoor... Dat vergeet ik nu maar weerquote:Op maandag 19 juli 2021 20:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja hou maar op over nacho's, die heb ik al zoooo lang niet meer gehad.. puur omdat de hele zak (en bak dip) in één keer op moest![]()
Skeelerles, gaaf! Wist niet dat dat bestond joh. Veel plezier!
Kanoën viel reuze mee hoor, was in een grote vijver hier in het dorp, met 2 ervaren sportmeneertjes. Doen ze de hele zomervakantie, ze zijn er elke doordeweekse dag tussen 13 en 15, volgende week gaan we weer
Nja die heb je overal welquote:Op maandag 19 juli 2021 20:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar de rotte appels pik je er ook heel snel uit. Maar meeste die-hard's zijn wel erg vriendelijk inderdaad.
Kom ik dan ook wel eens tegen in het centrum en zijn dan net zo vriendelijk, en doen dan niet gek over dat ik Pokemon Go speel en zo. Doordeweeks gewoon weer beetje sporten en lekker bakje koffie met elkaar drinken, af en toe een spot doen
Nopequote:Op maandag 19 juli 2021 07:49 schreef minilot het volgende:
Pfoe, zes maanden - dat zal niet niks gekost hebben @:Pinuts! Ik ben voornemens het te houden bij een paar keer om me op weg te helpen en dan af en toe nog eens wat losse aanvullende sessies..
Lijst van de dag!
B: Half uur sprintintervallen hardgelopen
B: Dag 4 Perfect Posture-app*
D: Pastasalade met spinaziepesto, tomaatjes, burrata en truffel. Appel en gele kiwi toe.
* Dank voor de tip @:Holyme, en @:DancingPhoebe jij er al aan begonnen?
Echt heerlijk? Of acceptabele-dieetsnack-heerlijk?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een tip: Ik heb gepofte tarwe wafels gekocht, echt heerlijk!
Op zich...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wou dat aan tafel zitten en denken dat je iets moet gaan doen ook calorietjes verbrandde
Meer dan gewoon ademenquote:
Zorgen dat je het koud hebt.quote:
Ik vind het echt heerlijkquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Echt heerlijk? Of acceptabele-dieetsnack-heerlijk?
Binnenkort pakkie meepakken danquote:
Ik vind die dingen ook altijd echt heel lekker, vooral de structuur.quote:
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nope
Ik ben nu eerst een leuke touwtjesspring beginner routine aan het zoeken, maarrrrr het internet heeft een ander idee bij beginnend dan ik :'D![]()
![]()
IN DEZE FUCKING STILL STAAT DE CHICK NOTABENE TE PLANKEN! WAT DENK JE, DAT IK IN ALLE ANDERE GEBIEDEN VAN MN LEVEN GEVORDERD GENOEG BEN, MAAR TOEVALLIG NOG NOOIT HEB TOUWTJEGESPRONGEN?
![]()
![]()
![]()
Dat smaakt prima aan je hoofd te zien!quote:
WAT DEED JIJ DAN OOK BIJ DIE AUTOMAAT?!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:03 schreef SQ het volgende:
Nou ja ik stond met mijn vette bek dus bij de vreetautomaat, en toen zag ik dus die dingen, en herinnerde mijn belofteEn omdat ik een good sport ben heb ik 'm speciaal voor jullie nog opgevreten ook.
Wel jammer want voor die kcal had ik ook 50 gram drop kunnen vreten maar soit.
Deze maar dan met paprika!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind die dingen ook altijd echt heel lekker, vooral de structuur.
maaaaaar die maiswafels van de AH sour cream en onion zijn nog steeds leven.
Daar blijf ik wss verslaafd aan.
Een zakje snackajacks halen! Want ik had munchies.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
WAT DEED JIJ DAN OOK BIJ DIE AUTOMAAT?!
Ik had ook bedacht te gaan touwtjespringen, maar hier heb ik al moeite met stap 1: hoe kom ik aan een springtouw?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nope
Ik ben nu eerst een leuke touwtjesspring beginner routine aan het zoeken, maarrrrr het internet heeft een ander idee bij beginnend dan ik :'D![]()
![]()
IN DEZE FUCKING STILL STAAT DE CHICK NOTABENE TE PLANKEN! WAT DENK JE, DAT IK IN ALLE ANDERE GEBIEDEN VAN MN LEVEN GEVORDERD GENOEG BEN, MAAR TOEVALLIG NOG NOOIT HEB TOUWTJEGESPRONGEN?
![]()
![]()
![]()
bol.com hier.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:49 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik had ook bedacht te gaan touwtjespringen, maar hier heb ik al moeite met stap 1: hoe kom ik aan een springtouw?![]()
Dat ding van SQ heb ik lang als ontbijt meegenomen naar werk. De volkoren/rogge (weet t niet meer, al 1.5 jaar thuiswerken) met soortvan roomkaas was wel lekker.
Ik zei nog, doe het niet.quote:
Ik heb er eentje bij action gekochtquote:
Nahja, geen idee wat het bij de action kost, maar voor die 6 euro bespaarde ik mezelf mooi een tripje naar de Actionquote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb er eentje bij action gekochtwant ik heb zelfkennis = dat ding ligt na x aantal weken in huis nog in de verpakking.
Nog geen euroquote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nahja, geen idee wat het bij de action kost, maar voor die 6 euro bespaarde ik mezelf mooi een tripje naar de Action
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb er eentje bij action gekochtwant ik heb zelfkennis = dat ding ligt na x aantal weken in huis nog in de verpakking.
Goed bezig!quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Voor de dames met vers aangeschafte springtouwen: trek een sportbh aan.Het zit wel eens in m'n groepstraining en de impact van touwtjespringen voelt vergelijkbaar als die van hardlopen. Niet lollig als je nét een wat minder stevig ding aan hebt.
Bij regelmatig gewoon even doen, bouwt het op zich wel snel op trouwens. Ik red inmiddels een halve minuut achtereen en daarna nog een paar stukjes met rust er tussen.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Zelf heb ik ook geen behoefte meer aan zoet eten (behalve fruit). Volgens mij raakt je lichaam er op een gegeven moment aan gewend.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Trouwens, kennen jullie dat gevoel dat je eigenlijk geen zin in ongezond eten hebt, doordat gezond eten zo goed gaat? Op vrijdag neem ik wat lekkers (snack of met avondeten) en dan is het ook wel klaar...
Het is niet dat ik het niet durf of zomaar ja... beetje lastig uit te leggen. Lekkere trek en behoefte aan suikers is gewoon weg.
Ja ik denk hetquote:Op woensdag 21 juli 2021 16:56 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Zelf heb ik ook geen behoefte meer aan zoet eten (behalve fruit). Volgens mij raakt je lichaam er op een gegeven moment aan gewend.
Zomeravòòòndquote:Op woensdag 21 juli 2021 19:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier met zoon nog een avondwandeling gemaakt, incl bolletje mokka ijs
Bij mij smaak doorgaans een minder belangrijke overweging bij bestellenquote:Op woensdag 21 juli 2021 17:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja ik denk heten een zelf gemaakt prakje is veel lekkerder dan bijv. thuisbezorgd.
+1quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben nog nooit echt op dat punt geweest, maar dat boeit me ook niet zo, maar fijn als het zo bij jou werkt.
Ik stond al meer dan een week schommelend stil en dan is het wel een kwestie van jezelf ervan overtuigen dat afvallen niet lineair gaat en dat je wel op de goede weg bent. Ik hoef ook niet snel af te vallen, maar die eerste kilo’s gingen vrij makkelijk en wel lineair, dus het is even schakelen en dit is dan echt zo’n moeilijk punt.
Klinkt logisch, want je gebruikt veel meer spieren dan alleen op een loopband.quote:Op woensdag 21 juli 2021 18:24 schreef Pinuts het volgende:
Ik vind dat springtouw trouwens heerlijk als warming up. Heb dan het gevoel dat je meer opwarmt dan ff op de loopband.
Lekker gaan wandelen of fietsen, flesje water meequote:Op donderdag 22 juli 2021 11:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit wordt een dagje vechten tegen het EAT ALL THE THINGS ALS IK TOCH NIET AFVAL stemmetje
Ik moet langs 19 eettenten om mn straat uit te komenquote:Op donderdag 22 juli 2021 11:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Lekker gaan wandelen of fietsen, flesje water meeMuziekje in je oren. Afleiding!
Ogen dicht en op goed gelukquote:Op donderdag 22 juli 2021 12:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik moet langs 19 eettenten om mn straat uit te komen
quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Kind wil pannenkoeken dus ik neem een stokbroodjeeet salade
(FYI ik kan dus geen pannenkoeken bakken, daarvoor moet ik naar LPFANKind neemt genoegen met kleffe magnetron dingen, ik dus niet.)
Kom op! Schouders eronderquote:Op donderdag 22 juli 2021 11:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit wordt een dagje vechten tegen het EAT ALL THE THINGS ALS IK TOCH NIET AFVAL stemmetje
Je ken beter sorry zeggen voor je gesorry dan voor doen waar dit topic voor bedoeld isquote:Op donderdag 22 juli 2021 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kom op! Schouders eronder
Wat mij helpt, misschien jou ook, is even een extra zoetje in de thee te doen. Dan heb je wel wat zoets, maar minimaal kcal.
Of een lekker boek lezen, of een serie kijken, of jezelf verwennen onder de douche met een maskertje en scrubje en dat soort dingen. En zorgen dat je geen maaghonger hebt, dan kun je beter dealen met de hoofdhonger.
Sterkteen sorry als ik wijsneuzerig overkom, wil je niet de les lezen, probeer met je mee te denken
Daar zit wel wat inquote:Op donderdag 22 juli 2021 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je ken beter sorry zeggen voor je gesorry dan voor doen waar dit topic voor bedoeld is
Doe jij nou eens een keertje rustig aan. Eerst al je voeten kapot lopen met al die stappenquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik haat mezelf (en m'n neurootzijn) soms zó hè..
Vanmorgen 12km gefietst, dus weinig stappen op de teller. Vanmiddag hele middag onderweg geweest, naar de fysio dus geweest die poogde m'n staartbeen recht te zetten.. auw! Thuis eten en met hoofdpijn en kontpijn op de bank hangen.
En dan dusdanig onrustig zijn dat er maar 3700 stappen op de teller staan dat ik dan tóch nog een rondje ga wandelen. Echt, doe eens niet![]()
/einderant
It's all or nothingquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Doe jij nou eens een keertje rustig aan. Eerst al je voeten kapot lopen met al die stappen
Die hálve pizza kan heus geen kwaad met al die stappenquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik was de afgelopen 3 dagen in de Efteling, alwaar ik resp 27.000, 23.000 en 21.000 stappen liep. Daarnaast heb ik ook niet de hele tijd allerlei troep naar binnen gewerkt, dus die schade is denk ik redelijk beperkt gebleven.
Vandaag weer een dagje ziekenhuis, waardoor ik niet verder kwam dan mijn normale ontbijt om 9 uur en een smoothie om 12 uur.
En tja, toen ging het wel fout toen ik thuis kwam om 19 uur, want toen heb ik behalve mijn salade ook ruim een halve pizza op.
Nou ja, het zij zo. Morgen maar even wegen en dan weer een normale week proberen te maken volgende week
Rustig aan jijquote:Op donderdag 22 juli 2021 19:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik haat mezelf (en m'n neurootzijn) soms zó hè..
Vanmorgen 12km gefietst, dus weinig stappen op de teller. Vanmiddag hele middag onderweg geweest, naar de fysio dus geweest die poogde m'n staartbeen recht te zetten.. auw! Thuis eten en met hoofdpijn en kontpijn op de bank hangen.
En dan dusdanig onrustig zijn dat er maar 3700 stappen op de teller staan dat ik dan tóch nog een rondje ga wandelen. Echt, doe eens niet![]()
/einderant
Ik kruip NU weer op bedquote:
Trustequote:
Goed zo!quote:
Wat goed!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:13 schreef Pinuts het volgende:
Trots op mezelf. Gisteren naar de bios geweest en daarna naar de stad. Ik was zo slim om mezelf als bob aan te bieden en lekker de hele avond op cola zero en spa rood geleefd. En toch een hele leuke avond gehad
Jam van damhert?quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:44 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag de hele dag weg oa met de trein dus geen idee wat ik ga eten
Nu iig 2 sneetjes koolhydraatarm brood met pindakaas en jam van damhert.
https://www.dieetwebshop.(...)5SH2qtEaAowTEALw_wcBquote:
oooooh, aardbeienjam van het merk Damhert! Ik zag al een soort vleespastei met fruit voor mequote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:00 schreef LPFAN het volgende:
https://www.dieetwebshop.(...)5SH2qtEaAowTEALw_wcB
Kreeg een gratis potje om te proberen bij een bestelling.
We vierden er de verjaardag van onze dochter, groot Efteling-fan. En hoewel ik het er geweldig vond weer, vind ik drie dagen ook wel erg veel. We hebben ons desondanks drie dagen prima vermaakt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:32 schreef minilot het volgende:
Woah, drie dagen Efteling @:miss_sly! Ik heb een abonnement en ga een halve dag per twee weken maar drie dagen achter elkaar zou ik wel heel veel vindenInderdaad wel goed voor je stappen
Lijssssst!
B: Hardgelopen vanmorgen + paar minuten Perfect Posture-app (au, want duizend spierpijn) + uur gewandeld
T: Eierkoek van de bakker
D: Kip met homemade teriyakisaus + broccoli + zilvervliesrijst en een beetje boel kroepoek, aardbeien toe
Hahahquote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
oooooh, aardbeienjam van het merk Damhert! Ik zag al een soort vleespastei met fruit voor me
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je gaat eten :pquote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Veel ''plezier'' met treinen in deze bloody hitte LP![]()
Ik hoef niet zoveel vandaag, beetje poetsen en een blokje om te wandelen, dan ben ik weer klaar met bewegen voor deze week.
Geen lijstje want geen groente op het menu
Ohhhhquote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je gaat eten :p
Treinen is gelukkig maar een uurtje.
Lekker! Ik denk ook niet dat ik veel gezonds ga eten. Ook als ik kijk met wie ik de dag ga doorbrengen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ohhhh
Ik mag vanavond m'n stokbroodje vega snijworst
Hey, of je leert háár gezonder te eten!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:33 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Lekker! Ik denk ook niet dat ik veel gezonds ga eten. Ook als ik kijk met wie ik de dag ga doorbrengen.
Oh heerlijk, geniet ervan!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Hier ook niet gezond eten vanavond. Mijn schoonouders komen eten, en er staan nogal wat koolhydraten op het programma met bruschetta en pasta putanesca. En voor het dessert ga ik zelf stracciatella-ijs maken
Dat klinkt echt heel erg goed!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Hier ook niet gezond eten vanavond. Mijn schoonouders komen eten, en er staan nogal wat koolhydraten op het programma met bruschetta en pasta putanesca. En voor het dessert ga ik zelf stracciatella-ijs maken
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 12:03 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hey, of je leert háár gezonder te eten!win win!
Nee hoor, geniet er lekker van, heb je verdiend
[..]
Oh heerlijk, geniet ervan!
Sssssssst nu wil ik ook!quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:10 schreef LPFAN het volgende:
Ik ga zo al richting trein. Verleiding is dan wel groot om even de Burger King in te lopen![]()
Kijk wel ff wat ik doe straks.
Het heeft bij mij, toen ik flink wou afvallen, een tijdje geduurd voor mijn lijf snapte wat de bedoeling was. En dat was zonder krachttraining/spierpijn/vocht. Je bent goed bezig, een goeie week en krachttraining. Komt welquote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:14 schreef Pinuts het volgende:
Frustratie. Deze week na een aantal slecht weken weer helemaal back on track. Wat zegt de weegschaal: -0.1kg. En dan weet ik dat ik weer ben begonnen met krachttraining en ook dat ik nog spierpijn heb (dus vocht vasthou) maar toch blijft het frusterend. Vond het juist altijd zo lekker dat het in begin hard ging door vocht enzo. Was wel altijd even zo'n motivatie boost.
Haha sorryquote:
De Lidl moet ze weer eens hebben, die waren lekker!quote:
Damn wat duur! Ik wil die vega long chicken uitproberen.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
De Lidl moet ze weer eens hebben, die waren lekker!
Wij hebben een BurgerMe gekregen, heeft ook CCN. 5 euro voor 9 stuks, how 'bout no?
Thanksquote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:24 schreef Holyme het volgende:
[..]
Het heeft bij mij, toen ik flink wou afvallen, een tijdje geduurd voor mijn lijf snapte wat de bedoeling was. En dat was zonder krachttraining/spierpijn/vocht. Je bent goed bezig, een goeie week en krachttraining. Komt welEn dat weet jij ook wel, maar even een reminder
![]()
Is dat een saladebar van Foodmaker? Die zijn echt top. Reden voor mij om enthousiast te worden van naar kantoor gaan.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 17:26 schreef LPFAN het volgende:
Ik zag wel vanmorgen dat de ah tot go in Groningen een saladebar heeft. Neem ik iig ook een bakje mee voor lunch morgen
Geen idee! Zag er allemaal wel heel lekker uit iig.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 19:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat een saladebar van Foodmaker? Die zijn echt top. Reden voor mij om enthousiast te worden van naar kantoor gaan.
Lekker!!! Enquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Pannenkoekenrestaurant is gereserveerd voor donderdag!
Willen jullie wel geloven dat dat pas mijn tweede keer wordt?
Ja ééécht! Eerste keer was in CenterParcs notabenequote:
Groot gelijk ;-) Is echt lekker en groooot altijdquote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja ééécht! Eerste keer was in CenterParcs notabene![]()
Zoon gaat vrijdagavond voor 2 1/2 week naar z'n vader, dus we nemen in stijl afscheid
Mooi doel en streven! Zet hem opquote:Op zondag 25 juli 2021 11:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben aan het sparen voor een beloning voor mezelf (storytel e-reader. Ik heb al een kobo, maar ik wil die andere ook, laat me maar lekker nerd zijn). Zes weken geen eetbuien, geen thuisbezorgd... ik val af... doe keihard mijn best met de adviezen van de diëtist en met therapie. Ik mag mezelf verwennen. Eind augustus kan ik hem betalen
(en ja... normaal doe ik dit soort dingen niet, maar nu is het een heel bewuste keuze, moet ook van mijn begeleider, dat ik mezelf even goed verwen)
Dr Now's advies opvolgen; als je aankomt of stilstaat gaat het hele feest niet doorquote:Op zondag 25 juli 2021 11:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... die doelen heb ik nu behaald. Alleen het cadeau is duur
En gewoon door blijven zetten
Jep dat sowiesoquote:Op zondag 25 juli 2021 11:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dr Now's advies opvolgen; als je aankomt of stilstaat gaat het hele feest niet door
Knap hoor. En ‘gewoon’ is het niet hoor, maar verder heb je wel gelijk, blijven doorzetten. Je laat al een tijdje zien dat je op de goede weg bentquote:Op zondag 25 juli 2021 11:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... die doelen heb ik nu behaald. Alleen het cadeau is duur
En gewoon door blijven zetten
Goed bezig! Dat soort dingen motiveren!quote:Op zondag 25 juli 2021 11:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben aan het sparen voor een beloning voor mezelf (storytel e-reader. Ik heb al een kobo, maar ik wil die andere ook, laat me maar lekker nerd zijn). Zes weken geen eetbuien, geen thuisbezorgd... ik val af... doe keihard mijn best met de adviezen van de diëtist en met therapie. Ik mag mezelf verwennen. Eind augustus kan ik hem betalen
(en ja... normaal doe ik dit soort dingen niet, maar nu is het een heel bewuste keuze, moet ook van mijn begeleider, dat ik mezelf even goed verwen)
Dank je wel! Het woordje gewoon mag ik idd niet gebruiken van de diëtiste en mijn behandelarenquote:Op zondag 25 juli 2021 11:54 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Knap hoor. En ‘gewoon’ is het niet hoor, maar verder heb je wel gelijk, blijven doorzetten. Je laat al een tijdje zien dat je op de goede weg bent
Oeh jij hebt ook een goede beloning voor jezelfquote:Op zondag 25 juli 2021 11:54 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Goed bezig! Dat soort dingen motiveren!
Ik heb mezelf beloofd dat iedere maand dat het goed gaat ik mezelf mag belonen op een massage. En dan is goed gaan gewoon geen 'alles of niets' mentaliteit en gezonde keuzes maken over het algemeen. Dus daar mag ook een keer pizza of friet bijzitten, zolang ik het de volgende dag weer gewoon oppak.
Gisteren uit weesten eten met de fam dus gedurende de dag al rekening ermee gehouden. In totaal zo rond de 2000 kcal gegeten. Dus best prima.
Vandaag:
O: kwark + aardbeien
S: uur boksen
T: andere restje kwark
L: boterham met 2 eieren
T: high protein toetje
D: indiase curry met groente en kip + zilvervliesrijst
Dat zou ik dus niet doen, haha. Ik verdien mooie/leuke/fijne dingen, punt. Omdat ik dat waard ben. En ik wil er geen koppeling van belonen aan vastmaken, want de keerzijde is dan straffen. En als er wel beloont moet worden, dan simpelweg omdat ik mijn best doe, en niet omdat ik bv. geen eetbuien heb gehad (had ik vroeger wel). Daar zou voor mij teveel druk op komen liggen, en de kans dat doel behaald = vreetbui zit er dan ook in. Maar hey, whatever works!quote:Op zondag 25 juli 2021 11:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dr Now's advies opvolgen; als je aankomt of stilstaat gaat het hele feest niet door
Hm... wat jij zegt is denk ik, voor mij iig, beter...'k Denk er even over na.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:13 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat zou ik dus niet doen, haha. Ik verdien mooie/leuke/fijne dingen, punt. Omdat ik dat waard ben. En ik wil er geen koppeling van belonen aan vastmaken, want de keerzijde is dan straffen. En als er wel beloont moet worden, dan simpelweg omdat ik mijn best doe, en niet omdat ik bv. geen eetbuien heb gehad (had ik vroeger wel). Daar zou voor mij teveel druk op komen liggen, en de kans dat doel behaald = vreetbui zit er dan ook in. Maar hey, whatever works!
Wat zegt je dietist/psycholoog in dit geval?quote:Op zondag 25 juli 2021 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hm... wat jij zegt is denk ik, voor mij iig, beter...'k Denk er even over na.
Dr Now is de arts uit My 600lb life.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat zegt je dietist/psycholoog in dit geval?
Geen idee wie Dr Now is maar, klinkt niet als iemand die verstand van eetstoornissen heeft.
Dr Nowzardan van my 600lb lifequote:Op zondag 25 juli 2021 18:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat zegt je dietist/psycholoog in dit geval?
Geen idee wie Dr Now is maar, klinkt niet als iemand die verstand van eetstoornissen heeft.
Dit inderdaad. Tijdens mijn vorige afvalacties had ik ook steeds bij elke 5 kilo een beloning voor mezelf. Nieuwe tas, saunabezoek etc. Ik had mezelf ook erg ingeprent: als ik xx kilo weeg, dan ben ik goed/leuker/whatever.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:13 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat zou ik dus niet doen, haha. Ik verdien mooie/leuke/fijne dingen, punt. Omdat ik dat waard ben. En ik wil er geen koppeling van belonen aan vastmaken, want de keerzijde is dan straffen. En als er wel beloont moet worden, dan simpelweg omdat ik mijn best doe, en niet omdat ik bv. geen eetbuien heb gehad (had ik vroeger wel). Daar zou voor mij teveel druk op komen liggen, en de kans dat doel behaald = vreetbui zit er dan ook in. Maar hey, whatever works!
Ja, herkenbaar.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:38 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Tijdens mijn vorige afvalacties had ik ook steeds bij elke 5 kilo een beloning voor mezelf. Nieuwe tas, saunabezoek etc. Ik had mezelf ook erg ingeprent: als ik xx kilo weeg, dan ben ik goed/leuker/whatever.
Nu doe ik veel rustiger aan, geef mezelf ruim de tijd om een gezond gewicht te bereiken. Ik doe niet meer aan tussendoelen met beloningen. Ik ben nu lief voor mezelf en tot nu toe werkt dit voor mij* in ieder geval veel beter.
* Dit is dus helemaal persoonlijk, ik wil gewoon mijn ervaring delen
Oud mannetje, zwart geverfd haar, gouden stethoscoop. Je kent 'm vastquote:Op zondag 25 juli 2021 18:39 schreef Sarabi het volgende:
Zo'n gevoel had ik al
Edit: dat hij van een tvshow was
Zo ben ik nu ook eindelijk aan het leren om met eten om te gaan. Heeft even geduurd, en heel wat gejojoquote:Op zondag 25 juli 2021 19:09 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar.
Voor mij mag eten en gewicht echt losstaan van belonen, het verdienen, emoties, enz. Ik mag ergens van genieten, omdat... ik er van mag genieten. Niet: ik mag er van genieten omdat ik datgene verdien. Maakt het voor mij soms ook makkelijker om dingen te laten staan, of niet helemaal op te eten; tis eten, niet meer dan dat. Terwijl als ik het verdiend heb, ik al sneller geneigd ben om het helemaal op te eten, ook al vind ik het minder lekker.
Of het tegenovergestelde, straffen, bv. te gaan denken in 'wat stom van me en de dag is nou toch al verpest', nee, ik at wat minder gezonde dingen, that's all. En dat lukt allemaal vrij aardig inmiddels. Dat als ik een pot ijs eet, dat gewoon een feit is, een keuze. En niet een keuze die ik eigenlijk afkeur, al in de winkel (of ervoor zelfs) intern conflict geeft, enz. Voelt veel beter zo
Heel goed bezigquote:Op zondag 25 juli 2021 21:51 schreef Declan-Harp het volgende:
Juli vorig jaar; 158 zoneminuten
Juli dit jaar; 448 zoneminuten
(Zelfde week)
Wat is een zoneminuut?quote:Op zondag 25 juli 2021 21:51 schreef Declan-Harp het volgende:
(Zelfde week)
quote:Op zondag 25 juli 2021 21:51 schreef Declan-Harp het volgende:
(Zelfde week)
Het enige echte pure chocolade-ijs?quote:Op zondag 25 juli 2021 15:43 schreef minilot het volgende:
T: Twee bolletjes purechocolade-ijs + wafeltje van ijssalon
Jazeker!quote:
Sterkte... haal wat niet-kauw eten in huis. Toen ik dat had at ik rijstepap, kwark en dat soort spul. IJs en soep is minder fijn ivm de temperatuur daarvanquote:Op zondag 25 juli 2021 23:27 schreef minilot het volgende:
Lijstje morgen wordt nog even afwachten, ik begin de dag met 's ochtends een wortelkanaalbehandeling en geen idee nog hoeveel trek en kauwzin ik de rest van de dag dan heb..
Wanneer je hartslag omhoog gaat bij activiteiten. Ze adviseren 150 zoneminuten per week aan, Fitbitquote:
Flinke verbeteringquote:Op zondag 25 juli 2021 21:51 schreef Declan-Harp het volgende:
(Zelfde week)
O, sterkte daarmee!quote:Op zondag 25 juli 2021 23:27 schreef minilot het volgende:
Lijstje morgen wordt nog even afwachten, ik begin de dag met 's ochtends een wortelkanaalbehandeling en geen idee nog hoeveel trek en kauwzin ik de rest van de dag dan heb..
Mwah, blijkbaar helpt verdoving ook als je makkelijk bloedt. Bij m'n laatste te vullen gaatje had ik ook zoiets van "doe maar zonder, die kies heeft toch geen levende zenuw meer", maar halverwege alsnog die spuit erin omdat overal bloed.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:19 schreef Holyme het volgende:
Netjes @:Declan-Harp !
@:Myraela cyclus heeft hier ook echt duidelijk effect, zowel op weegschaal (vocht) als eetbehoefte (meer en/of specifieke dingen). Waar heb je dat roggebrood vandaan, klinkt lekker?
@:minilot sterkte! Ik vond dat altijd een van de fijnere behandelingen, omdat de zenuw dan eruit is en je dus geen pijn daarvan hebtKan ook gewoon eten erna, wanneer de verdoving weg is. In jouw geval... Vragen om voorverdoving op watje, als ze dat niet al doen? Tenzij de zenuw al dood is, is die hele verdoving niet nodig
Ik zag het bij de Lidl liggen. Best lekker. Al is dit dan echt zoiets wat ik heel even lekker vind, dan eet ik twee pakjes op en de derde haal ik nog enthousiast en blijft vervolgens onaangeraakt liggen.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:19 schreef Holyme het volgende:
@:Myraela cyclus heeft hier ook echt duidelijk effect, zowel op weegschaal (vocht) als eetbehoefte (meer en/of specifieke dingen). Waar heb je dat roggebrood vandaan, klinkt lekker?
Hahaha, herkenbaar jaquote:Op maandag 26 juli 2021 10:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zag het bij de Lidl liggen. Best lekker. Al is dit dan echt zoiets wat ik heel even lekker vind, dan eet ik twee pakjes op en de derde haal ik nog enthousiast en blijft vervolgens onaangeraakt liggen.
[ afbeelding ]
Jaaaaa is echt lekker.quote:Op maandag 26 juli 2021 10:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zag het bij de Lidl liggen. Best lekker. Al is dit dan echt zoiets wat ik heel even lekker vind, dan eet ik twee pakjes op en de derde haal ik nog enthousiast en blijft vervolgens onaangeraakt liggen.
[ afbeelding ]
Haha ik las zonminutenquote:Op zondag 25 juli 2021 21:51 schreef Declan-Harp het volgende:
(Zelfde week)
Dan ben je dus super goed bezigquote:Op maandag 26 juli 2021 09:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wanneer je hartslag omhoog gaat bij activiteiten. Ze adviseren 150 zoneminuten per week aan, Fitbit
@:Hupje jeetje wat een pech heb jij
Ja! Ik kwam hier even bevestiging zoeken (en krijgenquote:Op maandag 26 juli 2021 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan ben je dus super goed bezig
Bevestiging is fijn! Nou bij deze!quote:Op maandag 26 juli 2021 11:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja! Ik kwam hier even bevestiging zoeken (en krijgen)
Dank voor de tip hoor maar maakt niks uit, mijn naaldenfobie draait om het idee qua naald, niet om de pijn van een prik(je)quote:Op maandag 26 juli 2021 10:19 schreef Holyme het volgende:
In jouw geval... Vragen om voorverdoving op watje, als ze dat niet al doen?
Nice!quote:Op maandag 26 juli 2021 17:40 schreef Declan-Harp het volgende:
Wij hebben een nieuwe ''opkoopvetgoedkoopmeukjes''-winkel in de stad, ik kocht 3 van deze stoofpotjes voor 1 (ja echt, één) euro!
Dus weer drie gezonde maaltijden erbij voor in de vakantieWat rijst of pasta er bij en klaar.
https://www.ah.nl/product(...)ch-stoofpotje-linzen
Ik eet dat gewoon zonder rijst of pasta.quote:Op maandag 26 juli 2021 17:40 schreef Declan-Harp het volgende:
Wij hebben een nieuwe ''opkoopvetgoedkoopmeukjes''-winkel in de stad, ik kocht 3 van deze stoofpotjes voor 1 (ja echt, één) euro!
Dus weer drie gezonde maaltijden erbij voor in de vakantieWat rijst of pasta er bij en klaar.
https://www.ah.nl/product(...)ch-stoofpotje-linzen
Oh dat kan ook haha, maar geeft wel wat extra bitequote:Op maandag 26 juli 2021 18:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik eet dat gewoon zonder rijst of pasta.![]()
Trouwens wel fijn dat je die goedkoop kan vinden. Dit soort stoofpotjes zijn makkelijk en lekker.
Aan te radenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 03:38 schreef minilot het volgende:
Heej, die stoofpotjes hebben we al een paar keer meegenomen als backupvoer bij het kamperen. Nooit daadwerkelijk gebruikt, maar toch
Lijst!
T: Koffie![]()
B: Zo de deur uit voor half uur temporun hardlopen, aansluitend Perfect Posture-appje
D: Moussaka, aardbeien toe
B: Uur krachttraining
Ik vind deze altijd erg smakelijk. Je kookt er rijst naast en warmt de boel op en dan kun je met een kwartier eten.quote:Op maandag 26 juli 2021 18:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik eet dat gewoon zonder rijst of pasta.![]()
Trouwens wel fijn dat je die goedkoop kan vinden. Dit soort stoofpotjes zijn makkelijk en lekker.
Niet heel erg zout?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 13:11 schreef Koekoekskind het volgende:
[..]
Ik vind deze altijd erg smakelijk. Je kookt er rijst naast en warmt de boel op en dan kun je met een kwartier eten.
[ afbeelding ]
Nee, absoluut niet imho.quote:
Die is ook lekker, maar voor één persoon wel een beetje veel.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 13:11 schreef Koekoekskind het volgende:
[..]
Ik vind deze altijd erg smakelijk. Je kookt er rijst naast en warmt de boel op en dan kun je met een kwartier eten.
[ afbeelding ]
Ja gelukkig wel!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Nohh![]()
Hopelijk gaat het inmiddels weer goed LP!
Ik had vanmiddag m'n 2e staartbeentjefysio, incl inwendig onderzoekoh en bilspiermassage.. Ik weet van gekkigheid niet hoe ik moet zitten of liggen, dus ga zo maar richting bed. Ben zo beurs!
Wat een tempo, wat een fijn resultaat.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:48 schreef Amsel het volgende:
5 kilo afgevallen deze maand
lievelingsboek zakt van m'n kont
Ben blij dat ik resultaat zie, dat motiveert om verder te gaan. En ik merk dat m'n houding verbeterd is door het sporten!
En jullie zijn ook lekker bezig allemaal![]()
Altijd mooi als de eerste cijfer van je gewicht omlaag is gegaan. Voelt toch als een extra overwinning.quote:Op woensdag 28 juli 2021 13:16 schreef minilot het volgende:
Eindelijk weer eens onder de de zestig! Wel een schamele 59.8 maar toch
Rustdag vandaag!
T: Koffie
B: Uurtje wandelen, Perfect Posture-app
D: Koreaanse ovenzalm ( https://iamafoodblog.com/baked-salmon/ ) + kimchi + spinaziesalade. Aardbeitjes en kwark toe.
Jup! En het is ook het enige eerste cijfer dat hoeft, want met een 4 beginnen hoeft voor mij nu ook weer nietquote:Op woensdag 28 juli 2021 16:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Altijd mooi als de eerste cijfer van je gewicht omlaag is gegaan. Voelt toch als een extra overwinning.
Kinderbroodje appelstroop natuurlijk.quote:Op woensdag 28 juli 2021 16:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Jup! En het is ook het enige eerste cijfer dat hoeft, want met een 4 beginnen hoeft voor mij nu ook weer niet
Zeg, waar zouden jullie na een uur stroomopwaarts roeien voor kiezen als je hier je enige maaltijd van de dag vandaan zou moeten halen morgen?
https://theehuisrhijnauwen.nl/menukaart/
Pannenkoek met gember. Om mee te beginnen. Ik ben niet zo’n pannenkoekenfan, maar daar bakken ze echt geweldige exemplarenquote:Op woensdag 28 juli 2021 16:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Jup! En het is ook het enige eerste cijfer dat hoeft, want met een 4 beginnen hoeft voor mij nu ook weer niet
Zeg, waar zouden jullie na een uur stroomopwaarts roeien voor kiezen als je hier je enige maaltijd van de dag vandaan zou moeten halen morgen?
https://theehuisrhijnauwen.nl/menukaart/
Duimen!quote:Op woensdag 28 juli 2021 21:13 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag had ik een of andere superdag met trainen ofzo. Kon ineens overal gewicht bij doen en voelde allemaal vrij soepel. Benieuwd of dat de volgende training ook nog is
Zeker!quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Myr, eet jij random een theelepel pindakaas?![]()
Ahh nu heb ik er een beter beeld bij, smakelijk!quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeker!In dit geval zelfs de kokos zeezout pindakaas van De Pindakaaswinkel.
![]()
Ik hou van pindakaas, maar op een boterham proef ik er minder van en eet ik er al snel meer van. Dat vind ik zonde. Dus pak ik een theelepel en een mini-bakje en dan zit ik gewoon met mini-hapjes een kwartier met m'n theelepel pindakaas.
Ja denk het wel. Heb 2 bakjes couscous en 1 bakje rijst in de vriezer. Verder dus die stoofpotjes en eet ook een paar keer bij vrienden.quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:21 schreef Myraela het volgende:
Sterkte trouwens met de 2.5 week zonder je zoon! Vind je ook altijd lastige periodes qua eten, toch? Heb je daar al een goed plan voor?
Goed bezig!quote:Op donderdag 29 juli 2021 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Heb het altijd al lastig gevonden om voor mezelf te koken. (...) en daarom heb ik alvast wat maaltijden ingevroren.
Gelukkig niet, de AH heeft lekkere k&k dingen! Maar ook wel erg duur soms.. dus even de Bonus afwachtenquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:39 schreef Myraela het volgende:
Dan klinkt dit als een goed plan!En het hoeft ook niet altijd helemaal gezond. En makkelijk is gelukkig tegenwoordig lang niet altijd meer ongezond.
Ik doe hetzelfde, maar dan met een eetlepelquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zeker!In dit geval zelfs de kokos zeezout pindakaas van De Pindakaaswinkel.
![]()
Ik hou van pindakaas, maar op een boterham proef ik er minder van en eet ik er al snel meer van. Dat vind ik zonde. Dus pak ik een theelepel en een mini-bakje en dan zit ik gewoon met mini-hapjes een kwartier met m'n theelepel pindakaas.
Deze zijn het geworden:quote:Op donderdag 29 juli 2021 19:34 schreef minilot het volgende:
Wat voor schoenen kocht je, @:Hupje - en succes!
Hahahaquote:Op donderdag 29 juli 2021 19:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Pfrrttt het was helemaal niet lekker![]()
@:LPFAN kun je maandag wat anders voor ons fixen?
Oeiquote:Op donderdag 29 juli 2021 20:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Go Hupje!![]()
Ik kotste m'n pannenkoek weer uit
Ik wil heel hard CCN roepen, maar dat mag natuurlijk nietquote:Op donderdag 29 juli 2021 21:04 schreef LPFAN het volgende:
[..]
HahahaWat balen zeg! Wat zullen we dan eten?
Hij viel al niet lekker en toen wou kind ook nog een blok om te fietsen. Icm de warmte was het even too much.quote:
Van wie niet?quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:51 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik wil heel hard CCN roepen, maar dat mag natuurlijk niet
Die lekkere plaattaart van je misschien?
[..]
Hij viel al niet lekker en toen wou kind ook nog een blok om te fietsen. Icm de warmte was het even too much.
Haha true, ik heb er wel echt heul veul zin in!quote:Op donderdag 29 juli 2021 22:04 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Van wie niet?
Ja plaattaart kan maar is nu wel stuk lastiger zonder oven
Hmm ja dan is het even te veel idd.
Hahaquote:Op donderdag 29 juli 2021 22:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Haha true, ik heb er wel echt heul veul zin in!![]()
![]()
Even vergeten dat ik je oven geconfisqueerd heb, zullen we maar gewoon CCN doen?
Yasssquote:
quote:
Ik vind ze wel tof uitzien.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Deze zijn het geworden: [ afbeelding ]
De nieuwe versie van de Adidasjes die ik een paar jaar geleden kocht. Roze is niet echt mijn ding, maar ja, als deze lekker lopen...
En mijn Fitbit Charge 4 heb ik ook in gebruik genomenMet nieuwe stats! 37 zoneminuten vandaag.
Ik vind ze er snel uitzien.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Deze zijn het geworden: [ afbeelding ]
De nieuwe versie van de Adidasjes die ik een paar jaar geleden kocht. Roze is niet echt mijn ding, maar ja, als deze lekker lopen...
En mijn Fitbit Charge 4 heb ik ook in gebruik genomenMet nieuwe stats! 37 zoneminuten vandaag.
Voor vandaag toch de poke bowl bestellen voor de positieve voedingsstoffen en dan jezelf dwingen tot preppen voor een paar dagen zodat je alleen maar wat uit de koeling/vriezer hoeft te pakken?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 10:20 schreef Holyme het volgende:
Lichtblauwboks. Al is het hier babyblauw, en de rest gewoonlijj zwart.
Qua gewicht zit ik hier wel stabiel momenteel, qua voedingsstoffen niet echt, mentaal gaat even bagger en heb geen fut om te koken of te eten zelfs (wat is dit). Gister was m'n D muesli, aangevuld met nog meer muesli, een hele berg blauwe bessen, een pakje paprika maiswafels, en een bak ongepelde walnoten. Ontbijt gaat nog ok, daarna is de zin om te eten weg
Ik overweeg een poke bowl ofzo te bestellen straks, maar het smaakt me allemaal niet echt, dus dan vind ik dat weer zonde
Hoe was het?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 16:31 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag een soort OMAD. Voor het eerst eigenlijk. Dacht dat het overdag heel zwaar zou zijn met veel honger ofzo, maar valt me reuze mee. Maar ik ga zo dadelijk onbeperkt tapas eten, dus genoeg kcal die gaan komen. En de enige twee 'regels' die ik mezelf opleg is dat ik me niet helemaal overvol prop en daarnaast max 2 toetjes neem. Voor de rest lekker genieten
Heerlijk! Vind tapas sowieso altijd heel chill want ik kan nooit kiezen in een restaurant want ik vind alles lekkerquote:
Mooi manquote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:29 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Heerlijk! Vind tapas sowieso altijd heel chill want ik kan nooit kiezen in een restaurant want ik vind alles lekker![]()
En mezelf keurig beheerst. Als in, ik heb zeker meer dan genoeg gegeten, maar niet rollend naar huis gegaan. Dus dat is ook weer een overwinning. Dat ik prima all you can eat kan doen zonder dat het weer over de top moet en 3 rondes extra moet bestellen ten opzichte van mijn tafelgenoten.
Welke proteïnerepen eet je eigenlijk? Heb je een favoriet merk?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Even een rustdagje ingepland, na 4x 15k en 1x 10x stappen afgelopen week. Beetje aanrommelen in huis en filmpjes kijken
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 wraps kaas/houmous
T: Peer
D: Bakje couscous uit de vriezer
Ik eet zelf altijd de Body en Fit Smart bar crunchy. Dat vind ik oprecht een van de lekkerste die ik tot nu toe heb gehad. En ik wil er ook altijd wel een beetje op letten dat de kcal wel beperkt blijven. Zie soms eiwitrepen met +300 kcal. Dat vind ik dan weer zonde.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:09 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Welke proteïnerepen eet je eigenlijk? Heb je een favoriet merk?
Van het Kruidvat. Crunchy caramel, cookie dough of salted caramel.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:09 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Welke proteïnerepen eet je eigenlijk? Heb je een favoriet merk?
Kwark of yoghurt ofzo geen optie? Ik krijg brood ook niet weg (in de ochtend).quote:Op zaterdag 31 juli 2021 21:48 schreef Declan-Harp het volgende:
Door medicatiegebruik kan ik niet meer IF-en en ik vind brood gewoon écht niet meer lekker.. dus dit is m'n ontbijt
Ik eet al kwark voor de lunch, moet ik daar weer wat voor verzinnen. Nee het is prima zo, ik ben toch niet meer op dieet, tegenwoordig is het voor mij een way of lifequote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:08 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Kwark of yoghurt ofzo geen optie? Ik krijg brood ook niet weg (in de ochtend).
Stokbrood, witte bolletjes, pistoletjes, yessss. Maar niet voor elke dagquote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:14 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg brood elk moment van de dag wel weg.Die repen daarentegen. Ik vind bijna allemaal eiwit-producten zo'n vreemde bijsmaak hebben. Alleen toen ik corona had vond ik de shakes lekker. Toen proefde ik niet, maar voelde het wel lekker dik en romig.
Haha, grappig. Je noemt nu juist dingen die ik dan weer heel saai vind uit de brood-categorie.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Stokbrood, witte bolletjes, pistoletjes, yessss. Maar niet voor elke dagGewoon brood blief ik niet meer, at voorheen 4 stuks per dag.
Ah check. Nee als je al kwark voor lunch eet wordt het wel erg veelquote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:16 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik eet al kwark voor de lunch, moet ik daar weer wat voor verzinnen. Nee het is prima zo, ik ben toch niet meer op dieet, tegenwoordig is het voor mij een way of life
Hoe witter hoe beter, behalve dan bij gewoon brood, dat moet dan zo donker mogelijk zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, grappig. Je noemt nu juist dingen die ik dan weer heel saai vind uit de brood-categorie.Die laat ik dan weer liggen. Ik hou van geroosterde boterhammen en donkere harde broodjes met veel pitten.
Maar ach, niets eten wat je tegenstaat. Als je iets hebt gevonden wat voor jou werkt, helemaal prima toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |