abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200412531
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200413968
Vandaag weer een onmogelijke dag om kcal te tellen. Maar ik hou gewoon teveel van eten delen zodat ik meer verschillende dingen kan eten. :')

Late O: Helft van een hard zoet broodje met kaneel en krenten
T: Negerzoen maar dan met speculoos en melk chocolade
L1: Halve watermeloensalade met feta
L2: Halve vegan bowl met kimchi, courgette, wortel, zeewier, paddenstoel en een beetje rijst
T: Bakje met twee bolletjes ijs gedeeld
D: Halve wrap, halve salade en een mini platbroodje

En 22.000 stappen. *O*
pi_200414048
En morgen naar La Cubanita. :') Een van de vriendinnen is een onmogelijke eter, dus we eindigen daar bijna altijd. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. Als vegetariër kun je er eigenlijk al niet zoveel, laat staan als je eigenlijk ook nog wat gezonder zou willen eten.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:38:17 #4
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200414375
Oops had ik het topic dichtgegooid?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:21 schreef Myraela het volgende:
En morgen naar La Cubanita. :') Een van de vriendinnen is een onmogelijke eter, dus we eindigen daar bijna altijd. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. Als vegetariër kun je er eigenlijk al niet zoveel, laat staan als je eigenlijk ook nog wat gezonder zou willen eten.
Have fun morgen. Kan me wel voorstellen dat je er klaar mee bent ja. Is niet super veel keus.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_200417502
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:21 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het eten daar wel lekker, maar ik kom er misschien 1 keer per jaar. Dus de gebrek aan variatie vind ik niet zo’n probleem.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 00:37:49 #6
5428 crew  miss_sly
pi_200417596
Eet-technisch was het een aardige dag, maar ik heb ook twee (grote) glazen rosé gedronken. Ik heb echter door in de tuin te werken en nog een stuk te fietsen na het eten toch flink kcal verband: bijna 3.000 volgens mijn Garmin.

Lijstje was:
O: volkoren cracker en gekookt ei
T: skyr met aardbeien
L: volkoren boterham met oude kaas en volkoren boterham met pindakaas
D: bbq met hamburger op een broodje, salade, paprika, komkommer, paar stukjes brood, kipspies en twee glazen rosé.

Morgen ga ik nog een aardige dag proberen te doen. Daarna gaan ze drie dagen naar de Efteling. Dat worden geen gezonde dagen qua eten, maar wel dagen met heel veel beweging :D

Donderdag en vrijdag worden weer twee rare dagen met ziekenhuisafspraken met mijn moeder, dus al met al zal ik qua eten geen geweldige week hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200419665
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben 40 kilo afgevallen en heb een gezond gewicht. Dus bedankt voor je mening.
Het lijkt me echt verrekte lastig om dan nu ‘normaal’ te gaan doen. Want afvallen is je fantastisch gelukt, maar wat nu? Daar zou ik echt mee worstelen
pi_200419797
Do not feed the trolls, they'll get fat :+

O: Broodje pindakaas
L: Kwark met banaan en mandarijn + 2 roggebrood kaas/houmous
T: Snackkomkommertjes
D: Tomatencrèmesoep met zelfgemaakte bruchetta
  zondag 18 juli 2021 @ 10:28:35 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200419949
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het lijkt me echt verrekte lastig om dan nu ‘normaal’ te gaan doen. Want afvallen is je fantastisch gelukt, maar wat nu? Daar zou ik echt mee worstelen
Ik ben Myraela niet :P, maar ik heb heel veel aan kcal in/uit en verder yolo.
Dan kan ik wel opmerkingen krijgen over 'lijstjes van niets' want veel suikers en ik zou veel meer volume kunnen eten.
Nou als ik dat zou willen, dan zou ik het wel doen.

Het is en blijft gewoon lastig en we zullen hier allemaal haatliefde met eten blijven houden.
Ik denk dat als je dat kan omarmen, niet te veel naar andere luisteren en lekker eten (binnen de kcal :{w :P ) waar je zin in hebt dan komt het allemaal goed.
pi_200420157
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal hoor, ik wil nog iets meer kwijt.

Ik denk dat ik zelf vooral altijd m'n gewicht in gaten moet blijven houden. Niet stoppen met wegen en denken dat ik het wel doorheb als ik weer de verkeerde kant op ga. Want dat heb ik eigenlijk altijd te laat door.

Voor de rest probeer ik eigenlijk nu al gewoon zo te eten als ik zou kunnen blijven eten. Dus ik mag alles van mezelf, maar met mate.
pi_200420168
Wow... mijn moeder is eindelijk lief en begripvol over mijn gewicht. Even openhartig geweest (ben ik eerlijk gezegd niet zo vaak) erover. En ze gaat er nu rekening meehouden (dus kwark, geen snoep, wel lekker fruit). En de hele tijd zeuren erover doet ze ook niet meer. Echt fijn.

En gisteren zijn we samen uiteten geweest (in het restaurant hadden we het erover _O- ) en dat was heel fijn en gezellig. Ik weeg me even een paar dagen niet en ik verwacht dat het dan vanzelf goed komt. Relatief gezond gegeten. Had ik ook met de diëtiste besproken. Ik ga twee, hooguit drie keer per jaar uiteten. En de enige "regels" die ze had bij zo weinig is geniet van wat je eet, eet bewust en vol = vol. Dat ging prima :) Wel een paar gefrituurde dingen gehad (we aten een soort Chinese "tapas". Allemaal kleine hapjes die je kon bestellen), en dat was heerlijk en leuk. Echt genoten
  zondag 18 juli 2021 @ 10:50:56 #12
221912 minilot
Nancy boy
pi_200420234
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben 40 kilo afgevallen en heb een gezond gewicht. Dus bedankt voor je mening.
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 18 juli 2021 @ 10:51:49 #13
221912 minilot
Nancy boy
pi_200420257
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow... mijn moeder is eindelijk lief en begripvol over mijn gewicht. Even openhartig geweest (ben ik eerlijk gezegd niet zo vaak) erover. En ze gaat er nu rekening meehouden (dus kwark, geen snoep, wel lekker fruit). En de hele tijd zeuren erover doet ze ook niet meer. Echt fijn.

En gisteren zijn we samen uiteten geweest (in het restaurant hadden we het erover _O- ) en dat was heel fijn en gezellig. Ik weeg me even een paar dagen niet en ik verwacht dat het dan vanzelf goed komt. Relatief gezond gegeten. Had ik ook met de diëtiste besproken. Ik ga twee, hooguit drie keer per jaar uiteten. En de enige "regels" die ze had bij zo weinig is geniet van wat je eet, eet bewust en vol = vol. Dat ging prima :) Wel een paar gefrituurde dingen gehad (we aten een soort Chinese "tapas". Allemaal kleine hapjes die je kon bestellen), en dat was heerlijk en leuk. Echt genoten
Dat klinkt allemaal goed zeg! Fijn zo :) (Enneh, die Chinese 'tapas' zal dim sum geweest zijn)
pi_200420270
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:51 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal goed zeg! Fijn zo :) (Enneh, die Chinese 'tapas' zal dim sum geweest zijn)
Ja! Zou best kunnen. Ik weet alleen dat je met een tablet hapjes besteld en daarvan geniet ;)
  zondag 18 juli 2021 @ 11:02:03 #15
221912 minilot
Nancy boy
pi_200420427
Nou, het is zomervakantie! Eens zien wat dat doet met mijn knetterstabiele gewicht.. :)

Voor de statistieken: ik tel niet heel strikt kcals, want OMAD en het kost niet zoveel moeite om met maar één maaltijd per dag binnen een min of meer acceptabele inname te blijven :)

Lijst!
O: Zwarte koffie
B: 10km naar Biesbosch fietsen, daar zwemmen en chillen, 10km terugfietsen. Mogelijk een ijsje want zomer.
D: Restjes van thuislunch met mijn moeder en haar vriend van gisteren: verschillende soorten broodjes met divers kaas- en vleesbeleg, rauwkost van tomaat, komkommer en rode ui. Toe aardbeien en frambozen
B: Beetje vliegeren op een veldje

Verder heb ik me.. -slik-.. aangemeld.. bij een.. -slik- plaatselijke sportschool voor.. -slik- een paar keer -kuch- krachttraining met begeleiding :X Het is niet om strak in mijn vel te komen (want dat boeit me echt niet) of zelfs maar om af te vallen, maar sterker worden en vooral sterker worden ter ondersteuning van het hardlopen begin ik toch wel erg belangrijk te vinden en oefeningen thuis lukt me gewoon echt niet qua handige plek ervoor vinden, niet gestoord worden door de rondlopende peuter, het niet hebben van de juiste spullen, etcetera. Dus toch maar naar de :X sportschool :X ondanks ingebakken weerstand :')
pi_200420492
Go @Myraela :7

CotS, goed bezig ^O^

Hierboven ergens, 3000 kcal met tuinieren en fietsen, dat zou ik toch wel met een heel flinke korrel zout pakken en niet erbij gaan eten :P

Mijn lijf vindt mijn huidige gewicht wel prima geloof ik, dus daar blijf ik dan maar wat bij. Mag wel iets bij, maar liever niet eraf. En met leren skaten dus af en toe wat extra eten.
pi_200420527
Oh en ik miste een post van mini, go you! Dat kan best leuk zijn, als je die vooruitgang gaat merken daar. En da's lekker meetbaar ook met die gewichten.
  zondag 18 juli 2021 @ 11:16:56 #18
221912 minilot
Nancy boy
pi_200420602
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:07 schreef Holyme het volgende:

Hierboven ergens, 3000 kcal met tuinieren en fietsen, dat zou ik toch wel met een heel flinke korrel zout pakken
Dit ja! :D
pi_200420629
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:02 schreef minilot het volgende:
Nou, het is zomervakantie! Eens zien wat dat doet met mijn knetterstabiele gewicht.. :)

Voor de statistieken: ik tel niet heel strikt kcals, want OMAD en het kost niet zoveel moeite om met maar één maaltijd per dag binnen een min of meer acceptabele inname te blijven :)

Lijst!
O: Zwarte koffie
B: 10km naar Biesbosch fietsen, daar zwemmen en chillen, 10km terugfietsen. Mogelijk een ijsje want zomer.
D: Restjes van thuislunch met mijn moeder en haar vriend van gisteren: verschillende soorten broodjes met divers kaas- en vleesbeleg, rauwkost van tomaat, komkommer en rode ui. Toe aardbeien en frambozen
B: Beetje vliegeren op een veldje

Verder heb ik me.. -slik-.. aangemeld.. bij een.. -slik- plaatselijke sportschool voor.. -slik- een paar keer -kuch- krachttraining met begeleiding :X Het is niet om strak in mijn vel te komen (want dat boeit me echt niet) of zelfs maar om af te vallen, maar sterker worden en vooral sterker worden ter ondersteuning van het hardlopen begin ik toch wel erg belangrijk te vinden en oefeningen thuis lukt me gewoon echt niet qua handige plek ervoor vinden, niet gestoord worden door de rondlopende peuter, het niet hebben van de juiste spullen, etcetera. Dus toch maar naar de :X sportschool :X ondanks ingebakken weerstand :')
Vanwaar die :X ? Het is toch heel erg goed van je! Mag je echt wel trots op zijn :*
  zondag 18 juli 2021 @ 11:21:54 #20
221912 minilot
Nancy boy
pi_200420667
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Vanwaar die :X ? Het is toch heel erg goed van je! Mag je echt wel trots op zijn :*
Gewoon omdat het me stomvervelend lijkt en ik tot dusver niet echt match met de sfeer van de doorsnee sportschool ;) Maar misschien valt het mee!

En trots, neuh.. ik heb al een prima conditie dankzij het hardlopen, die krachttraining is ter ondersteuning daarvan en daar schiet verder niets of niemand wat mee op behalve hopelijk mijn eigen prestatie als ik aan het hollen ben en dat vind ik persoonlijk niks om trots op te wezen ;) Het rennen is puur hobbymatig - ik vind het serieus leuk om te doen :)
pi_200420744
Ik lees hier fijne eerlijke verhalen, en ieder pakt het op z’n eigen manier aan, ik ben echt blij met deze topicreeks, het geeft me echt wat houvast (en gezelligheid)
pi_200420776
Ik was 78,5 vanmorgen, al een aantal weken niet meer gezien O+
pi_200420824
Ik herken die weerstand tegen een sportschool, ik mocht ooit een paar maanden gratis zo’n luxe sportschool testen, nou ik heb 1 tennisles gehad waar ik mijn lijf zowat mee gesloopt heb, ik kon dagen nauwelijks meer voor mezelf zorgen. Toen nog een introductie met zo’n trainer toen viel ik bijna flauw na een minuut crosstrainer. Daarna had ik bedacht om van de 2 tot 3 keer per week dat ik er een een kwartier rustig ging zwemmen met erna sauna er minimaal 1 te starten met tien minuten loopband, maar ook dat vond ik zo vreselijk dat ik het bij zwemmen en sauna heb gehouden. Lesje pilates (het leek me meer aerobics, met z’n allen van die huppelpasjes en op van die stepbankjes stappen en ik die steevast de verkeerde kant op ging) was het ook niet. Misschien dat ik ooit nog eens een roeitrainer voor thuis aanschaf, heel misschien, maar in een sportschool gaan je mij nooit meer aantreffen.
pi_200420826
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik was 78,5 vanmorgen, al een aantal weken niet meer gezien O+
Hoera
pi_200421002
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hoera
Hopelijk kan ik dit vasthouden. De 30e gaat m'n zoon tweeënhalf week op vakantie, in die periode vind ik het altijd belachelijk moeilijk om fatsoenlijk te eten.. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')