abonnement Unibet Coolblue
pi_199669054
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Mag die proberen natuurlijk, maar het komt niet erg geloofwaardig over van een partij die het gros van de afgelopen decennia heeft meegeregeerd (vaak als grootste coalitiepartij). Dus in al die maatschappelijke veranderingen waar ze nu zeggen zo'n hekel aan te hebben hebben ze zelf nog zo'n beetje de grootste hand gehad.
En daarom is oppositie nu veel logischer. Als, zoals ook uit dit interview blijkt, mensen vragen waar de partij nog voor staat en wat het verschil is met VVD, moet je vooral even afstand nemen van de VVD en jezelf profileren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199669081
Ik hoorde laatst dat Koolmees pas 43 jaar is, ik dacht die is dik in de 60 of zo :o :o :{ :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 mei 2021 @ 14:41:33 #4
408813 crew  trein2000
pi_199669121
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde laatst dat Koolmees pas 43 jaar is, ik dacht die is dik in de 60 of zo :o :o :{ :{
Kettingroker. Dan krijg je dat :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199669192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

En daarom is oppositie nu veel logischer. Als, zoals ook uit dit interview blijkt, mensen vragen waar de partij nog voor staat en wat het verschil is met VVD, moet je vooral even afstand nemen van de VVD en jezelf profileren.
Maar je kunt jezelf toch niet profileren als je als partij je eigenlijk verleden niet erkent? Niet succesvol in ieder geval, want er is voor kiezers geen enkele reden om erop te vertrouwen dat je ook daadwerkelijk anders zult handelen als voorheen.
pi_199669230
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar je kunt jezelf toch niet profileren als je als partij je eigenlijk verleden niet erkent? Niet succesvol in ieder geval, want er is voor kiezers geen enkele reden om erop te vertrouwen dat je ook daadwerkelijk anders zult handelen als voorheen.
Je kunt toch best erkennen dat je dingen in het verleden anders deed, maar nu niet meer zo wil doen? Buma deed dat bij het CDA vrij succcesvol in de oppositie.

Volgens mij is het momenteel best mogelijk om te zeggen dat je in de jaren 90/00 deels mee ging in de hype van het liberalisme, maar dat je daar weer van terug bent gekomen omdat individualisme nou eenmaal een waardeloze manier is om de samenleving vorm te geven. Al is het zo dat ter verdediging van het CDA best te zeggen valt dat de grootste liberale stappen onder Paars zijn gezet en Balkenende dat tij best heeft proberen te keren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199669343
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt toch best erkennen dat je dingen in het verleden anders deed, maar nu niet meer zo wil doen? Buma deed dat bij het CDA vrij succcesvol in de oppositie.

Volgens mij is het momenteel best mogelijk om te zeggen dat je in de jaren 90/00 deels mee ging in de hype van het liberalisme, maar dat je daar weer van terug bent gekomen omdat individualisme nou eenmaal een waardeloze manier is om de samenleving vorm te geven. Al is het zo dat ter verdediging van het CDA best te zeggen valt dat de grootste liberale stappen onder Paars zijn gezet en Balkenende dat tij best heeft proberen te keren.
Dat kan inderdaad, maar dat doen ze nou precies niet. Het verhaal is nooit dat "wij van het CDA een fout hebben gemaakt" maar er wordt altijd een abstracte boeman bij gesleept als het liberalisme of het individualisme. Al is dat overigens niet uniek aan het CDA hoor, ook de PvdA is daar heel goed in (al wijten zij alles aan het neoliberalisme) en die partij lukt het ook in de oppositie niet om weer relevant te worden.
pi_199669372
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, maar dat doen ze nou precies niet. Het verhaal is nooit dat "wij van het CDA een fout hebben gemaakt" maar er wordt altijd een abstracte boeman bij gesleept als het liberalisme of het individualisme. Al is dat overigens niet uniek aan het CDA hoor, ook de PvdA is daar heel goed in (al wijten zij alles aan het neoliberalisme) en die partij lukt het ook in de oppositie niet om weer relevant te worden.
Ik heb deze week in een call gezeten met deze man en Ank Bijleveld-Schouten en ik heb toch vaak horen zeggen dat wij van het CDA fouten hebben gemaakt.
pi_199669496
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb deze week in een call gezeten met deze man en Ank Bijleveld-Schouten en ik heb toch vaak horen zeggen dat wij van het CDA fouten hebben gemaakt.
Mooi, maar ze zullen het toch echt ook extern moeten doen en niet alleen intern met leden van de partij.
pi_199669596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Mooi, maar ze zullen het toch echt ook extern moeten doen en niet alleen intern met leden van de partij.
Deze Van Rij en ook Hugo de Jonge heb ik toch wel vaker horen zeggen dat ze nu afstand nemen van het liberalisme en dat ze dat vroeger te weinig deden. Ik heb niet het idee dat het daar aan schort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199669962
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Mooi, maar ze zullen het toch echt ook extern moeten doen en niet alleen intern met leden van de partij.
Ik heb het ook diverse keren in diverse programma's gehoord.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:46:43 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199672435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Deze Van Rij en ook Hugo de Jonge heb ik toch wel vaker horen zeggen dat ze nu afstand nemen van het liberalisme en dat ze dat vroeger te weinig deden. Ik heb niet het idee dat het daar aan schort.
Hugo zit wel links in het CDA. Maar als ze geleerd hebben is dat mooi :)
  zondag 30 mei 2021 @ 04:58:42 #13
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199679061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
En weer een weekje voorbij.
En nog niet concreet een stap verder met formeren.
Hamer neemt haar tijd alsof er geen demissionair kabinet is en alsof er geen grote dossiers dringend opgepakt moeten worden.
Ze nodigt ook een heleboel tamelijk vage figuren van het maatschappelijk veld uit. "Om te horen wat er leeft bij de bevolking". De vraag is vervolgens waarom we dan nog een parlement hebben? Kennelijk is het parlement niet meer in staat om die informatie te geven.

Daarnaast beslissen rechters tegenwoordig welk beleid bedrijven moeten uitvoeren t.a.v. klimaatdoelstellingen. Ook hier geeft het parlement dus niet thuis.

Waarom wordt er überhaupt nog geformeerd? Ons ruim 200 jaar oud parlement is klaarblijkelijk niet meer zo relevant.
  zondag 30 mei 2021 @ 04:59:52 #14
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199679062
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde laatst dat Koolmees pas 43 jaar is, ik dacht die is dik in de 60 of zo :o :o :{ :{
Roken en je mondje blijven volproppen. Dan krijg je dat.
pi_199679942
Een ministerie van Uitvoeringsorganisaties is misschien een idee, dan hoef je niet steeds de deur uit.
pi_199681208
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde laatst dat Koolmees pas 43 jaar is, ik dacht die is dik in de 60 of zo :o :o :{ :{
Beter uit het ogen kijken.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:05:15 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199682740
twitter


Gekke Geertje, hopman van het verstandelijk beperkte smaldeel van Nederland (O nee, dat mag niet meer, je moet ze tegenwoordig 'echt rechts' noemen).
We have always been at war with Eastasia.
pi_199682794
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:05 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]

Gekke Geertje, hopman van het verstandelijk beperkte smaldeel van Nederland (O nee, dat mag niet meer, je moet ze tegenwoordig 'echt rechts' noemen).
En je inhoudelijke bezwaar tegen het punt wat Wilders wil maken?
  zondag 30 mei 2021 @ 14:11:12 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199682806
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En je inhoudelijke bezwaar tegen het punt wat Wilders wil maken?
Je kunt geen inhouddelijk bezwaar maken tegen een punt dat geen inhoud heeft.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199682832
quote:
8s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt geen inhouddelijk bezwaar maken tegen een punt dat geen inhoud heeft.
Maar dat heeft het wel degelijk. Of je het er mee eens bent is een tweede.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:16:39 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199682872
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En je inhoudelijke bezwaar tegen het punt wat Wilders wil maken?
Wilders heeft zelf uitgesloten met Rutte in een kabinet te gaan.



[ Bericht 17% gewijzigd door -XOR- op 30-05-2021 14:22:04 ]
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:20:42 #22
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199682914
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar dat heeft het wel degelijk. Of je het er mee eens bent is een tweede.
Het enige belangrijke inhoudelijke punt dat Wilders tot nu toe heeft gemaakt is dat er minder Marokkanen moeten zijn in Nederland. Deze uitspraak is door een Nederlandse rechter inhoudelijk beoordeeld. Sindsdien gaat Wilders door het leven als een misdadiger, een crimineel. Zo inhoudelijk kan het dus zijn.
pi_199682937
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wilders heeft zelf uitgesloten met Rutte in een kabinet te gaan.
Zonder meer. Maar evengoed maakt hij een punt dat Hamer met allemaal links activistische clubjes aan tafel gaat terwijl de kiezer reeds gekozen heeft.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:25:32 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199682982
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zonder meer. Maar evengoed maakt hij een punt dat Hamer met allemaal links activistische clubjes aan tafel gaat terwijl de kiezer reeds gekozen heeft.
De kiezer heeft in meerderheid zo gekozen dat een VVD/D66/PvdA/GL coalitie tot de mogelijkheden behoort. VVD/ CDA/PVV/FvD+geloofsafvalligen/JA21 was ook een mogelijkheid geweest maar dat wil Wilders zelf niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199683012
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De kiezer heeft in meerderheid zo gekozen dat een VVD/D66/PvdA/GL coalitie tot de mogelijkheden behoort.
GL heeft verloren en PvdA heeft niets erbij na de megaklapper van de vorige verkiezingen.
Maar ja, het is allemaal mogelijk. Ga je nog niet inhoudelijk in op het Hamer circus van afgelopen week.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:29:34 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199683023
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

GL heeft verloren en PvdA heeft niets erbij na de megaklapper van de vorige verkiezingen.
Maar ja, het is allemaal mogelijk. Ga je nog niet inhoudelijk in op het Hamer circus van afgelopen week.
Wilders wil zelf niet, dan houdt het op. Is het heel erg lastig om dat te snappen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199683055
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wilders wil zelf niet, dan houdt het op. Is het heel erg lastig om dat te snappen?
Dat is niet het enige punt dat speelt en wat vraagtekens oproept bij politieke partijen. Hoe moeilijk is dat om te snappen?
pi_199683132
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

GL heeft verloren en PvdA heeft niets erbij na de megaklapper van de vorige verkiezingen.
Maar ja, het is allemaal mogelijk. Ga je nog niet inhoudelijk in op het Hamer circus van afgelopen week.
Winst of verlies doet er toch gewoon niet toe? GL en PvdA hebben gewoon meer stemmen en net zo veel zetels als de PVV, een kabinet met GL en PvdA doet dus net zo veel recht aan de uitslag. Als je gaat kijken naar winst en verlies, zijn stemmen op een winnende partij meer waard dan die op een verliezende partij. Dat is pas zeer ondemocratisch.

Het gaat gewoon om tot 76 tellen. Als dat zonder VVD zou gebeuren is dat ook gewoon recht doen aan de verkiezingsuitslag. Zo werkt echte democratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199683155
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Winst of verlies doet er toch gewoon niet toe?
Voor mij en een heleboel andere mensen wel.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:41:29 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199683157
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is niet het enige punt dat speelt en wat vraagtekens oproept bij politieke partijen. Hoe moeilijk is dat om te snappen?
Hamer gaat haar boekje een beetje te buiten, dat geef ik je. Waar het me echter om ging was dat Wilders al zichzelf buitenspel had gezet en nu dus niet kan zeuren over een links kabinet waar Nederland niet voor gestemd heeft.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199683201
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor mij en een heleboel andere mensen wel.
Tja, dat zijn dan niet zo democratische mensen. Een zetel is een zetel, dat is democratie. Alles wat daar aan af doet, breekt de democratie af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199683218
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hamer gaat haar boekje een beetje te buiten, dat geef ik je. Waar het me echter om ging was dat Wilders al zichzelf buitenspel had gezet en nu dus niet kan zeuren over een links kabinet waar Nederland niet voor gestemd heeft.
Hamer is verzocht op de inhoud te beginnen. Normaal komen deze mensen langs bij de formatie als ze over de inhoud beginnen om iedereen te informeren. Als je het andersom (en wat mij betreft verkeerd om, maar zo wil de Kamer het) gaat doen, moeten deze mensen dus aan het begin langs komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199683220
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hamer gaat haar boekje een beetje te buiten, dat geef ik je. Waar het me echter om ging was dat Wilders al zichzelf buitenspel had gezet en nu dus niet kan zeuren over een links kabinet waar Nederland niet voor gestemd heeft.
Daar waren we het een paar reacties geleden al over eens.
Ook hij heeft verloren.
pi_199683229
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, dat zijn dan niet zo democratische mensen. Een zetel is een zetel, dat is democratie. Alles wat daar aan af doet, breekt de democratie af.
Omdat ze een andere mening hebben dan jou over winnen en verliezen in de politiek zet jij ze weg als niet zo democratisch. Fijne zondag verder Hanca. :W :W
  zondag 30 mei 2021 @ 14:51:34 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199683268
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar waren we het een paar reacties geleden al over eens.
Ook hij heeft verloren.
Overigens verliest slechts 'links' 1 zetel en wint rechts er 4, dat is nu ook weer geen megaverschuiving.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199683286
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Overigens verliest slechts 'links' 1 zetel en wint rechts er 4, dat is nu ook weer geen megaverschuiving.
Enkel als je D66 meetelt als links. Dat is het niet. Het is een liberale partij net iets links van het midden en progressief, veraf van PvdA, GroenLinks en SP zoals we kunnen zien in het veelvuldig geplaatste overzicht van Kieskompas.
pi_199683318
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Omdat ze een andere mening hebben dan jou over winnen en verliezen in de politiek zet jij ze weg als niet zo democratisch. Fijne zondag verder Hanca. :W :W
Nee, omdat ze niet willen accepteren dat de stem van iedere Nederlander evenveel waard is. Dat is niet democratisch.

Elke stem telt even zwaar is het kenmerk van democratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 30 mei 2021 @ 14:57:31 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199683322
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Enkel als je D66 meetelt als links. Dat is het niet. Het is een liberale partij net iets links van het midden en progressief, veraf van PvdA, GroenLinks en SP zoals we kunnen zien in het veelvuldig geplaatste overzicht van Kieskompas.
Wilders bedoelt met 'links' natuurlijk progressief. Ik denk niet dat hij Volt en D66 als natuurlijke bondgenoten ziet en hij maakt bezwaar tegen het internationalistische en progressieve karakter van het eventuele regeerakkoord. De kiezer heeft voornamelijk voor werkgeverspartijen en voor economisch rechts gekozen dus als Hamer het had gehad over meer rechten voor werknemers en aandacht voor armoedebestrijding had Wilders daarover een punt gehad dat 'Nederland' dat niet wil, nu niet.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 15:17:43 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199683555
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wilders bedoelt met 'links' natuurlijk progressief. Ik denk niet dat hij Volt en D66 als natuurlijke bondgenoten ziet en hij maakt bezwaar tegen het internationalistische en progressieve karakter van het eventuele regeerakkoord. De kiezer heeft voornamelijk voor werkgeverspartijen en voor economisch rechts gekozen dus als Hamer het had gehad over meer rechten voor werknemers en aandacht voor armoedebestrijding had Wilders daarover een punt gehad dat 'Nederland' dat niet wil, nu niet.
Wilders ziet zijn stemmers als de enige eckte Nederlanders, vandaar zijn gelijkschakeling tussen "Nederland" en zijn gedachtengoed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 15:20:42 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199683597
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor mij en een heleboel andere mensen wel.
75+1 is de meerderheid van de 2e Kamer en die doet dus per definitie recht aan de verkiezingsuitslag en bepaalt wie de echte winnaar is. Dat sommigen daar niet blij mee zijn, tja, dat mag in een democratie maar ik wil er wel op wijzen dat bijvoorbeeld Wilders een van de verliezers is van de laatste verkiezingen. Dus ja...wat is dan een winnaar die daarom moet meedoen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 30 mei 2021 @ 15:33:37 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199683760
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wilders ziet zijn stemmers als de enige eckte Nederlanders, vandaar zijn gelijkschakeling tussen "Nederland" en zijn gedachtengoed.
Niet alleen Wilders trekt die vreemde conclusie overigens, meerdere politici op rechts en politieke commentatoren koesteren deze misvatting. Op de een of andere manier heerst er een beeld dat links verloren heeft vanwege het 'woke'-gehalte bij linkse partijen, maar de linkse kiezer is voornamelijk uitgezwenkt naar D66, Volt en Bij1, die zijn echt niet minder 'woke' dan PvdA of SP.

De volksaard van de Nederlander is economisch liberaal en in tijden van crisis schiet de Nederlander in een een liberale reflex. De partijen die zich de afgelopen periode hebben geprofileerd als partijen voor de 'onderkant' van de samenleving (mensen met een lager inkomen, gezondheidstechnisch zwakkeren etc.), dus SP, GL, PvdA, PVV hebben verloren terwijl economisch rechtse partijen als FvD, VVD, Volt en D66 flinke winst behaalden. Recht doen aan de verkiezingen betekent dus vooral dat de aankomende steunpakketten richting werkgevers en grootbedrijf moeten zodat via het trickle-down effect het geld bij de rest van de samenleving terecht komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 30-05-2021 16:13:58 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_199684212
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Niet alleen Wilders trekt die vreemde conclusie overigens, meerdere politici op rechts en politieke commentatoren koesteren deze misvatting.
Ze steigeren omdat Hamer een heel dozijn aan progressieve organisaties laat aanrukken om mee te praten. Jij snapt natuurlijk ook wel dat dat het probleem is.

Door de eenzijdige vertegenwoordiging van die clubjes (in de volksmond ook wel links genoemd) en de sturende thema's is het voor veel mensen al wel klip en klaar dat Hamer oneigenlijke invloed wil uitoefenen op de formatie en het komende regeerakkoord.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2021 16:27:40 ]
  zondag 30 mei 2021 @ 16:46:04 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199684469
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze steigeren omdat Hamer een heel dozijn aan progressieve organisaties laat aanrukken om mee te praten. Jij snapt natuurlijk ook wel dat dat het probleem is.

Door de eenzijdige vertegenwoordiging van die clubjes (in de volksmond ook wel links genoemd) en de sturende thema's is het voor veel mensen al wel klip en klaar dat Hamer oneigenlijke invloed wil uitoefenen op de formatie en het komende regeerakkoord.
Ja, van die uitgebreide audiëntie van het maatschappelijk middenveld ben ik ook niet zo'n fan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199684482
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja, van die uitgebreide audiëntie van het maatschappelijk middenveld ben ik ook niet zo'n fan.
Als het bij het maatschappelijke middenveld bleef dan was er nog wat voor te zeggen.
pi_199685593
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze steigeren omdat Hamer een heel dozijn aan progressieve organisaties laat aanrukken om mee te praten. Jij snapt natuurlijk ook wel dat dat het probleem is.

Door de eenzijdige vertegenwoordiging van die clubjes (in de volksmond ook wel links genoemd) en de sturende thema's is het voor veel mensen al wel klip en klaar dat Hamer oneigenlijke invloed wil uitoefenen op de formatie en het komende regeerakkoord.
Tja, het is op verzoek van de Kamer dat die mensen langs komen. Nogmaals: dat is democratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199686928
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, het is op verzoek van de Kamer dat die mensen langs komen. Nogmaals: dat is democratie.
Obscure lobbyclubjes uitnodigen als informateur en de onderwerpen bepalen als informateur heeft niets met democratie te maken. In geen enkel verkiezingsprogramma stond dat stichting Urgenda aan zou schuiven bij de formatie, of Milieu Centraal, of de TU Delft of willekeurige andere van het lijstje; https://www.kabinetsforma(...)id-en-digitalisering

In de kamer is geen enkel democratisch debat geweest over de samenstelling van dit lijstje.
pi_199687196
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 19:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Obscure lobbyclubjes uitnodigen als informateur en de onderwerpen bepalen als informateur heeft niets met democratie te maken. In geen enkel verkiezingsprogramma stond dat stichting Urgenda aan zou schuiven bij de formatie, of Milieu Centraal, of de TU Delft of willekeurige andere van het lijstje; https://www.kabinetsforma(...)id-en-digitalisering

In de kamer is geen enkel democratisch debat geweest over de samenstelling van dit lijstje.
Er is in het laatste debat verzocht of er meer over de inhoud zou worden gepraat en er zijn ook wat groepen genoemd. Coalitie Y weet ik zeker, volgens mij werd ook gezegd dat er uit milieu/natuurhoek, omdat duurzaamheid nou eenmaal het belangrijkste thema van het moment is, wat langs moest komen. De rest komt wellicht uit de gesprekken met de lijsttrekkers, de thema's in elk geval wel. Dat ze ouderen heeft uitgenodigd na het gesprek met Coalitie Y is ook wel weer logisch. Ook heeft HTW wat suggesties gedaan.

Nogmaals: ik heb ook liever dat ze langs komen als er een potentiële coalitie zit, maar zulke clubs komen wel altijd langs tijdens de formatie en dat is prima.

Ik zie trouwens geen enkel obscuur clubje, zijn allemaal prima gesprekspartners waar regeringen veel vaker mee praten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199689078
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 19:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Obscure lobbyclubjes uitnodigen als informateur en de onderwerpen bepalen als informateur heeft niets met democratie te maken. In geen enkel verkiezingsprogramma stond dat stichting Urgenda aan zou schuiven bij de formatie, of Milieu Centraal, of de TU Delft of willekeurige andere van het lijstje; https://www.kabinetsforma(...)id-en-digitalisering

In de kamer is geen enkel democratisch debat geweest over de samenstelling van dit lijstje.
Dat klopt, het is een goed gebruik dat een verkenner de vrije hand heeft en achteraf verantwoording aflegt aan het parlement. Het zou toch te zot voor woorden zijn als iemand elke stap die hij zet eerst aan zijn leidinggevende moet voorleggen. Gaat bij mij op de werkvloer wel anders, en gelukkig in het geval van Hamer versus Kamer ook.
pi_199697006
Vandaag zijn Rutte en Kaag op bezoek geweest bij Hamer. Hoewel ze niets wilden melden over de inhoud van het gesprek, keek Rutte met een stralende glimlach naar Kaag en liepen ze later gezamenlijk samen over het Binnenhof.



Morgen gaan Kaag en Hoekstra op bezoek bij Hamer. Mij is niet helemaal duidelijk waarom Rutte daar niet bijzit, maar misschien is dat gesprek om de optie over links uit te sluiten?

twitter
pi_199697152
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:08 schreef Jojoke het volgende:
Morgen gaan Kaag en Hoekstra op bezoek bij Hamer. Mij is niet helemaal duidelijk waarom Rutte daar niet bijzit, maar misschien is dat gesprek om de optie over links uit te sluiten?

Of Rutte heeft wat anders te doen, hij schijnt een meer dan fulltime baan waarbij afspraken nogal vaak zijn agenda bepalen te hebben. De maandag houdt Rutte al jaren vrij voor overleg met de coalitiepartners.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199697753
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Of Rutte heeft wat anders te doen, hij schijnt een meer dan fulltime baan waarbij afspraken nogal vaak zijn agenda bepalen te hebben. De maandag houdt Rutte al jaren vrij voor overleg met de coalitiepartners.
Ik denk niet dat de takenpakketten van Rutte en Kaag het voor elkaar onderdoen. Kaag heeft ook 2 ministerschappen. Daarnaast neem ik aan dat Rutte de formatiegesprekken wel prioriteit geeft, want het is voor hem ook niet geheel onbelangrijk.
pi_199697786
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de takenpakketten van Rutte en Kaag het voor elkaar onderdoen. Kaag heeft ook 2 ministerschappen. Daarnaast neem ik aan dat Rutte de formatiegesprekken wel prioriteit geeft, want het is voor hem ook niet geheel onbelangrijk.
Dit overleg, georganiseerd door Moon, is ook best belangrijk: https://www.rijksoverheid(...)p4g-top-over-klimaat

Kaag heeft alleen een notaoverleg over christenvervolging staan: https://www.rijksoverheid(...)pen-tussen-de-wolven
Maar dat is door Vd Staaij, Voordewind en Van Helvert, die kunnen wel opschuiven.

Hoekstra heeft een overleg met de algemeen directeur MKB en een werkbezoek.
https://www.rijksoverheid(...)e+typen+activiteiten


Ik denk dat het best redelijk is om te zeggen dat Rutte het belangrijkste had staan en dat het best kan dat dat de reden is dat hij er niet bij is.

Maar het kan ook zijn dat Hamer weet van de vele ruzie tussen D66 en CDA in het kabinet en dat Hoekstra heeft aangegeven dat hij moeite heeft met in een kabinet stappen waar D66 belangrijker zal worden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hanca op 31-05-2021 19:16:17 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199698923
Minderheidskabinet is het beste voor Nederland.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 31 mei 2021 @ 20:19:36 #54
408813 crew  trein2000
pi_199698978
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:15 schreef goldback het volgende:
Minderheidskabinet is het beste voor Nederland.
Welke combinatie denk je aan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 31 mei 2021 @ 20:37:28 #55
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199699285
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:05 schreef Hanca het volgende:

Maar het kan ook zijn dat Hamer weet van de vele ruzie tussen D66 en CDA in het kabinet en dat Hoekstra heeft aangegeven dat hij moeite heeft met in een kabinet stappen waar D66 belangrijker zal worden.
Tja, Hamer van de PvdA (paar zeteltjes). Die gaat het kabinetsbeleid richting geven met hulp van erg linkse belangengroeperingen en daarna mogen andere partijen besluiten of ze in dat kabinet willen zitten. Het beleid voor de komende kabinetsperiode is allang bekend: het moet allemaal groener, internationaler, vluchtelingvriendelijker en inclusiever. Dat gedachtegoed is voornamelijk populair bij linksige partijen en hun kiezers, de linkse rakkertjes. En laten die nou géén meerderheid hebben behaald in maart.
  maandag 31 mei 2021 @ 20:45:03 #56
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199699418
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:15 schreef goldback het volgende:
Minderheidskabinet is het beste voor Nederland.
.
Ben ik ook voor. Laten GroenLinks en PvdA maar samen een kabinet vormen.
pi_199699433
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit overleg, georganiseerd door Moon, is ook best belangrijk: https://www.rijksoverheid(...)p4g-top-over-klimaat

Kaag heeft alleen een notaoverleg over christenvervolging staan: https://www.rijksoverheid(...)pen-tussen-de-wolven
Maar dat is door Vd Staaij, Voordewind en Van Helvert, die kunnen wel opschuiven.

Hoekstra heeft een overleg met de algemeen directeur MKB en een werkbezoek.
https://www.rijksoverheid(...)e+typen+activiteiten

Ik denk dat het best redelijk is om te zeggen dat Rutte het belangrijkste had staan en dat het best kan dat dat de reden is dat hij er niet bij is.

Maar het kan ook zijn dat Hamer weet van de vele ruzie tussen D66 en CDA in het kabinet en dat Hoekstra heeft aangegeven dat hij moeite heeft met in een kabinet stappen waar D66 belangrijker zal worden.
Zou dat overleg met Moon niet 's nachts zijn? Gezien het tijdverschil?

Hadden D66 en CDA dan zoveel ruzie in de afgelopen periode? Ik dacht dat het wel meeviel.

Misschien dat Kaag en Hoekstra morgen toelichten waarom ze gezamenlijk zijn uitgenodigd.
pi_199699559
twitter


Ook overleg tussen Kaag, Ploumen en Klaver morgen. Ik voel een VVD-D66-CDA-PvdA-GL poging aankomen, als Hoekstra niet dwars gaat liggen. Mijn intuïtie zegt me dat Rutte op dat punt vandaag heeft toegegeven.
pi_199699609
VVD met willekeurige partij.
pi_199699667
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:37 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Tja, Hamer van de PvdA (paar zeteltjes). Die gaat het kabinetsbeleid richting geven met hulp van erg linkse belangengroeperingen en daarna mogen andere partijen besluiten of ze in dat kabinet willen zitten. Het beleid voor de komende kabinetsperiode is allang bekend: het moet allemaal groener, internationaler, vluchtelingvriendelijker en inclusiever. Dat gedachtegoed is voornamelijk populair bij linksige partijen en hun kiezers, de linkse rakkertjes. En laten die nou géén meerderheid hebben behaald in maart.
De rechtse partijen hebben ook geen meerderheid gehaald (bruinrechts heeft zichzelf immers al buitenspel gezet), dus ze zullen het toch met elkaar moeten doen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 31 mei 2021 @ 21:03:21 #61
408813 crew  trein2000
pi_199699687
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De rechtse partijen hebben ook geen meerderheid gehaald (bruinrechts heeft zichzelf immers al buitenspel gezet), dus ze zullen het toch met elkaar moeten doen.
Er is gewoon een ruime rechtse meerderheid. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is wel gewoon hoe de feiten liggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Beste debater 2022 maandag 31 mei 2021 @ 21:04:49 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199699711
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is gewoon een ruime rechtse meerderheid. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is wel gewoon hoe de feiten liggen.
Die is er al decennia; en als je even wat dieper graaft kom je er ook snel achter waarom... heeft met klassieke rechtse standpunten weinig meer van doen, ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199699735
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De rechtse partijen hebben ook geen meerderheid gehaald (bruinrechts heeft zichzelf immers al buitenspel gezet), dus ze zullen het toch met elkaar moeten doen.
Roodlinks heeft zichzelf ook al buitenspel gezet. Klaver heeft al aangegeven, lang voor de verkiezingen, dat hij op bepaalde gebieden geen concessies wil doen.
pi_199699737
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is gewoon een ruime rechtse meerderheid. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is wel gewoon hoe de feiten liggen.
Leuk, maar als die samen geen kabinet kunnen vormen houdt het op. En even voor de goede orde: Het zijn onder andere de rechtse partijen (VVD, CDA en SGP bijv.) die tot die conclusie zijn gekomen, dat is niet een of andere machtsgreep van linkse partijen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tocadisco op 31-05-2021 21:16:07 ]
  maandag 31 mei 2021 @ 21:06:42 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199699741
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die is er al decennia; en als je even wat dieper graaft kom je er ook snel achter waarom... heeft met klassieke rechtse standpunten weinig meer van doen, ook.
Zeker wel, Nederland heeft en masse neoliberaal gestemd.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 maandag 31 mei 2021 @ 21:08:03 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199699766
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zeker wel, Nederland heeft en masse neoliberaal gestemd.
... iets zegt mij dat ze vooral rechts stemmen omdat dat sinds Fortuyn de hoek van de waarachtige Nederlander is, of zo. Heeft ook steevast een hoop te maken met immigratie en integratie. Neoliberalisme? Denk dat het gros van het electoraat niet eens weet wat dat is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 mei 2021 @ 21:09:30 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199699787
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Roodlinks heeft zichzelf ook al buitenspel gezet. Klaver heeft al aangegeven, lang voor de verkiezingen, dat hij op bepaalde gebieden geen concessies wil doen.
Maar Klaver is van Groenlinks.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:12:30 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199699839
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... iets zegt mij dat ze vooral rechts stemmen omdat dat sinds Fortuyn de hoek van de waarachtige Nederlander is, of zo. Heeft ook steevast een hoop te maken met immigratie en integratie. Neoliberalisme? Denk dat het gros van het electoraat niet eens weet wat dat is.
VVD, D66, FvD, Volt, JA21 zijn toch wel de grote winnaars van de verkiezingen, die zijn toch allemaal wel van de laissez-faire en kleine overheid. Linkse stemmers zijn uitgeweken naar D66 en Volt. De volksaard van de Nederlander is vrij rechts helaas en in tijden van onzekerheid schiet men in de liberale reflex 'want dat is goed voor de economie', VNO-NCW weet wat goed voor u is.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 31 mei 2021 @ 21:14:01 #69
408813 crew  trein2000
pi_199699862
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Leuk, maar als die samen geen kabinet kunnen vormen houdt het op.
Dat is een ander, overigens wel terecht, punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199700148
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hadden D66 en CDA dan zoveel ruzie in de afgelopen periode? Ik dacht dat het wel meeviel.
Nee, dat viel niet mee. Dit was/is een ruziekabinet en dat kwam puur door CDA en D66, met VVD en CU was er eigenlijk nooit ruzie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199700208
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is gewoon een ruime rechtse meerderheid. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is wel gewoon hoe de feiten liggen.
Dat is net hoe je kijkt. PVV is zeker geen traditionele rechtse partij. En op punten waar PVV rechts is, is CDA afgelopen periode dan weer flink naar links geschoven (met oa het kinderpardon). Ik denk dat er veel traditioneel rechtse punten helemaal geen meerderheid in de kamer hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199700270
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat viel niet mee. Dit was/is een ruziekabinet en dat kwam puur door CDA en D66, met VVD en CU was er eigenlijk nooit ruzie.
Tussen welke ministers was dat dan?
pi_199700854
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

VVD, D66, FvD, Volt, JA21 zijn toch wel de grote winnaars van de verkiezingen, die zijn toch allemaal wel van de laissez-faire en kleine overheid. Linkse stemmers zijn uitgeweken naar D66 en Volt. De volksaard van de Nederlander is vrij rechts helaas en in tijden van onzekerheid schiet men in de liberale reflex 'want dat is goed voor de economie', VNO-NCW weet wat goed voor u is.
Ach het slaat vast nog wel een keer om als mensen zien dat deze partijen geen antwoorden bieden voor hedendaagse problemen. Ze plakken hoogstens wat pleistertjes op onstoken wonden.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 06:57:24 #74
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199702317
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ach het slaat vast nog wel een keer om als mensen zien dat deze partijen geen antwoorden bieden voor hedendaagse problemen. Ze plakken hoogstens wat pleistertjes op onstoken wonden.
Denk je nu werkelijk dat mensen in de leugens van linkse partijen trappen? Een supergrote overheid, torenhoge uitkeringen, alle mogelijke zorg gratis voor iedereen, zoveel mogelijk vluchtelingen hierheen halen die allemaal een huis en uitkeringen krijgen ..... en tegelijkertijd het klimaatprobleem, stikstofprobleem, het woningnoodprobleem, etc oplossen door alle bedrijven torenhoge belastingen te laten betalen.Geloof jij nu echt dat dit populistisch gelul straks gaat aanslaan? Arme jongen.
pi_199702337
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 06:57 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat mensen in de leugens van linkse partijen trappen? Een supergrote overheid, torenhoge uitkeringen, alle mogelijke zorg gratis voor iedereen, zoveel mogelijk vluchtelingen hierheen halen die allemaal een huis en uitkeringen krijgen ..... en tegelijkertijd het klimaatprobleem, stikstofprobleem, het woningnoodprobleem, etc oplossen door alle bedrijven torenhoge belastingen te laten betalen.Geloof jij nu echt dat dit populistisch gelul straks gaat aanslaan? Arme jongen.
Sowieso zitten er een aantal onwerkbare tegenstellingen in de linkse visie. Hoe kun je bijvoorbeeld een soort totaal inclusiviteit nastreven en tegelijkertijd hele drommen aardsconservatief gelovige vluchtelingen het land binnen dwingen. Terwijl het socialisme ook nog eens staat voor atheïsme.
pi_199702349
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Sowieso zitten er een aantal onwerkbare tegenstellingen in de linkse visie. Hoe kun je bijvoorbeeld een soort totaal inclusiviteit nastreven en tegelijkertijd hele drommen aardsconservatief gelovige vluchtelingen het land binnen dwingen. Terwijl het socialisme ook nog eens staat voor atheïsme.
Er bestaan dus onwerkbare tegenstellingen in jouw fantasietjes over links. Dat is toch echt totaal wat anders.
pi_199702352
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Er bestaan dus onwerkbare tegenstellingen in jouw fantasietjes over links. Dat is toch echt totaal wat anders.
He jij bent toch die knul die beweert dat rechts al jarenlang niet meer met nazi's worden vergeleken. Dat dat 'al lang' achter ons ligt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 07:14:53 ]
pi_199702356
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Sowieso zitten er een aantal onwerkbare tegenstellingen in de linkse visie. Hoe kun je bijvoorbeeld een soort totaal inclusiviteit nastreven en tegelijkertijd hele drommen aardsconservatief gelovige vluchtelingen het land binnen dwingen. Terwijl het socialisme ook nog eens staat voor atheïsme.
Misschien is het verstandig je eens te verdiepen in wat linkse partijen willen, je hebt dat duidelijk niet begrepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199702358
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

He jij bent toch die knul die beweert dat rechts al jarenlang niet meer met nazi's worden vergeleken. Dat dat 'al lang' achter ons ligt
Volgens mij slaat je fantasie wederom op hol.
Maar al was het zo, wat doet dat dan af aan de constatering dat jij nogal domme dingen fantaseert over links om je maar af te kunnen zetten?
pi_199702418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Misschien is het verstandig je eens te verdiepen in wat linkse partijen willen, je hebt dat duidelijk niet begrepen.
In hoofdlijnen heeft hij prima begrepen wat oa PvdA en GroenLinks al decennia belijden.
pi_199702485
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Misschien is het verstandig je eens te verdiepen in wat linkse partijen willen, je hebt dat duidelijk niet begrepen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Volgens mij slaat je fantasie wederom op hol.
Maar al was het zo, wat doet dat dan af aan de constatering dat jij nogal domme dingen fantaseert over links om je maar af te kunnen zetten?
Ah op de man. Niet op de bal. Zo kennen we onze linkse kerkgangers weer

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 08:03:55 ]
pi_199702497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

In hoofdlijnen heeft hij prima begrepen wat oa PvdA en GroenLinks al decennia belijden.
Totale nonsens en dat weet jij ook best.

Waar staat hier dat GL hordes vluchtelingen wil binnenhalen? https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid

Er staat alleen dat ze aan het Verdrag van Dublin willen voldoen (het CDA pleit daar trouwens in zijn verkiezingsprogramma ook voor). Maar GL wil ook veel meer geld naar opvang in de regio, betere opvangkampen daar en meer geld in ontwikkelingssamenwerking. In feite willen ze dus de meeste prikkels om te vluchten wegnemen. Je zult dus minder vluchtelingen zien die moeten worden verdeeld via de verdeelsleutel.

Daarnaast mag ik toch hopen dat jij als CDA'er die opvangkampen aan de grenzen van Europa ook een schande vindt, zoals het nu gaat is toch helemaal geen optie als je ook maar iets om mensenrechten geeft?
Gelukkig hebben jullie jongeren en lokale en provinciale bestuurders het beter begrepen: https://www.trouw.nl/buit(...)-te-vangen~baf7dde9/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199702505
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]


[..]

Ah op de man. Niet op de bal. Zo kennen we onze linkse kerkgangers weer
Absoluut wel op de bal. Jij geeft aan wat jij denkt dat linkse partijen willen, ik geef aan dat wat jij denkt niet klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199702561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

In hoofdlijnen heeft hij prima begrepen wat oa PvdA en GroenLinks al decennia belijden.
Werkelijk? Kan je dat aan de hand van de partijprogramma’s of concrete standpunten van deze partijen ook toelichten?
pi_199702603
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Totale nonsens en dat weet jij ook best.
Wat grappig dat je nu plots het wil teruglezen in een partij schrijfsel terwijl je maanden en maanden hebt geroepen dat je af moet gaan op stemmingen in de Kamer.

En nee, ik weet donders goed waar GroenLinks voor staat en hoe zij hebben getracht zelf ook mensen te smokkelen vanuit Griekenland. Hoe ze keer op keer in de kamer pleiten om meer, meer, meer vluchtelingen op te nemen. Ik weet heel goed dat zij keer op keer de kant van de conservatieve islam kiezen en daarmee in tegenstrijd zijn met hun eigen inclusieve idealen die ze in woord belijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 08:39:38 ]
pi_199702714
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat grappig dat je nu plots het wil teruglezen in een partij schrijfsel terwijl je maanden en maanden hebt geroepen dat je af moet gaan op stemmingen in de Kamer.

En nee, ik weet donders goed waar GroenLinks voor staat en hoe zij hebben getracht zelf ook mensen te smokkelen vanuit Griekenland. Hoe ze keer op keer in de kamer pleiten om meer, meer, meer vluchtelingen op te nemen. Ik weet heel goed dat zij keer op keer de kant van de conservatieve islam kiezen en daarmee in tegenstrijd zijn met hun eigen inclusieve idealen die ze in woord belijden.
Mooi hoe je zelf in je onzin bent gaan geloven. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199702754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat grappig dat je nu plots het wil teruglezen in een partij schrijfsel terwijl je maanden en maanden hebt geroepen dat je af moet gaan op stemmingen in de Kamer.

En nee, ik weet donders goed waar GroenLinks voor staat en hoe zij hebben getracht zelf ook mensen te smokkelen vanuit Griekenland. Hoe ze keer op keer in de kamer pleiten om meer, meer, meer vluchtelingen op te nemen. Ik weet heel goed dat zij keer op keer de kant van de conservatieve islam kiezen en daarmee in tegenstrijd zijn met hun eigen inclusieve idealen die ze in woord belijden.
Je hebt dus geen flauw benul en lult dus gewoon de bekende vooroordelen na.
pi_199702801
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooi hoe je zelf in je onzin bent gaan geloven. :')
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je hebt dus geen flauw benul en lult dus gewoon de bekende vooroordelen na.
Wederom 2 inhoudelijke bijdragen. Pareltjes.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 08:58:57 ]
pi_199702808
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wederom 2 inhoudelijke bijdragen. Pareltjes.
Je slaat het inhoudelijke deel van de reactie van Hanca anders over...
pi_199702817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je slaat het inhoudelijke deel van de reactie van Hanca anders over...
Niet geheel zoals je zelf kan lezen. Bovendien vind ik het nogal hypocriet om aan te komen met een partij schrijfsel nadat maandenlang opgeroepen is niet naar verkiezingsprogramma's te kijken maar naar stemmingen in de Kamer. Zoveel hypocrisie ontneemt mij de zin om op het hele schrijfsel inhoudelijk te reageren.
pi_199702848
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niet geheel zoals je zelf kan lezen. Bovendien vind ik het nogal hypocriet om aan te komen met een partij schrijfsel nadat maandenlang opgeroepen is niet naar verkiezingsprogramma's te kijken maar naar stemmingen in de Kamer. Zoveel hypocrisie ontneemt mij de zin om op het hele schrijfsel inhoudelijk te reageren.
Ja, je gaf aan dat je vond dat hij in feite inconsequent of hypocriet zou zijn. Echter kan dat natuurlijk geen verdediging zijn voor jouw eigen standpunten.

Je ging verder niet in op de ingebrachte punten (of vond ze irrelevant ofzo?) en ging daarna door met herhalen dat jij vond dat je wel degelijk wist waar die partijen voor zouden staan op basis van wat voorbeelden. Je vult echter zelf in wat die partijen zouden willen bereiken daarmee: "hele drommen aardsconservatief gelovige vluchtelingen het land binnen dwingen"

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 01-06-2021 09:14:24 ]
pi_199703122
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

[..]

Wederom 2 inhoudelijke bijdragen. Pareltjes.
Wat wil je dan? Wederom het verkiezingsprogramma van b.v. GL of PvdA voorgeschoteld krijgen waar het gaat over immigratie of integratie?
Dat blijkt niet te werken, want je komt steeds opnieuw met deze verzinsels.

Daarom vroeg ik eerder al:
"Werkelijk? Kan je dat aan de hand van de partijprogramma’s of concrete standpunten van deze partijen ook toelichten?"

Want ik ben wel erg benieuwd waar je je op baseert. Want vooralsnog lijken het niet meer dan verzinsels.. Jij stelt wat, dus is het ook redelijk dat je onderbouwt lijkt me.
pi_199703125
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

[..]

Wederom 2 inhoudelijke bijdragen. Pareltjes.
Maar vind je je verzonnen argumentjes over wat linkse partijen volgens jou zouden doen ook niet zwaar vermoeiend worden eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199703136
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niet geheel zoals je zelf kan lezen. Bovendien vind ik het nogal hypocriet om aan te komen met een partij schrijfsel nadat maandenlang opgeroepen is niet naar verkiezingsprogramma's te kijken maar naar stemmingen in de Kamer. Zoveel hypocrisie ontneemt mij de zin om op het hele schrijfsel inhoudelijk te reageren.
Uit welke moties oid van GL blijkt dan b.v. dat ze
quote:
"hele drommen aardsconservatief gelovige vluchtelingen het land binnen dwingen"
pi_199703140
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar vind je je verzonnen argumentjes over wat linkse partijen volgens jou zouden doen ook niet zwaar vermoeiend worden eigenlijk?
Daar draait z'n frontpage natuurlijk al jaren op :P
pi_199703257
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar vind je je verzonnen argumentjes over wat linkse partijen volgens jou zouden doen ook niet zwaar vermoeiend worden eigenlijk?
Nope, omdat het, weliswaar lichtelijk overdreven, berust op waarheid. Voorbeelden te over, maar je moet ze wel willen zien en niet weg blijven kijken.
pi_199703367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope, omdat het, weliswaar lichtelijk overdreven, berust op waarheid. Voorbeelden te over, maar je moet ze wel willen zien en niet weg blijven kijken.
"Je moet ze willen zien", ofwel je verzint iets en projecteert dat op de linkse partijen...
Dit heeft natuurlijk niks met lichtelijk overdrijven of de waarheid te maken.
pi_199703393
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

"Je moet ze willen zien", ofwel je verzint iets en projecteert dat op de linkse partijen...
Dit heeft natuurlijk niks met lichtelijk overdrijven of de waarheid te maken.
Maar natuurlijk Karel, welterusten. Slaap rustig verder. Laat even weten wanneer je wakker geworden bent.
pi_199703428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar natuurlijk Karel, welterusten. Slaap rustig verder. Laat even weten wanneer je wakker geworden bent.
Als ik de rode pil heb geslikt die populair is in jouw kringen zeker?

Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat je gewoon ongefundeerd zit te trollen?
pi_199703630
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als ik de rode pil heb geslikt die populair is in jouw kringen zeker?

Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat je gewoon ongefundeerd zit te trollen?
Slik die pil en je ziet dat rechts-extremisme niet bestaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199703671
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope, omdat het, weliswaar lichtelijk overdreven, berust op waarheid. Voorbeelden te over, maar je moet ze wel willen zien en niet weg blijven kijken.
Oh, kom je weer met deze bullshit nadat je je claims niet hebt kunnen onderbouwen. We moeten gewoon geloven in verzonnen verhaaltjes dan snappen we het net als jij :')
Dit soort debieliteit is inderdaad waarom Nederland rechts blijft stemmen de onderbuik is heilig, kritisch denken slecht, de realiteit doet er niet toe enkel het geloof dat het allemaal goed komt als we vooral op de ingeslagen weg door blijven gaan.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:28:41 #102
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199706999
Hoekstra over formatie: verschil met PvdA en GroenLinks samen is groot
Hoekstra liet doorschemeren dat hij de combinatie van PvdA en GroenLinks samen in een kabinet niet ziet zitten.

https://nos.nl/artikel/23(...)links-samen-is-groot

Hoekstra is een verstandig man. Links sucks, links is waardeloos, links lost niks op. Klaver wordt door 90% van de VVD'ers waaronder ik intens gehaat, Ploumen ziet er uit alsof ze net de spruitjes heeft schoongemaakt maar niks kan betekenen voor Nederland. Links moet zijn mond houden want ze hebben dik verloren in maart.
pi_199707191
Natuurlijk vindt Wopper dat, hij werd immers aan alle kanten uitgekleed door Klaver tijdens dat verkiezingsdebatje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:42:39 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199707211
‘Ik heb eerder al gezegd: je moet kijken naar de inhoud. Er zijn grote zorgen over de middenklasse, over veiligheid, over hoe je het goed regelt voor de volgende generatie’, zei Hoekstra. ‘En dan is het verschil met ieder van die twee partijen – laat staan met die twee partijen samen– zeer groot.

Dat klopt, in tegenstelling tot het CDA willen GroenLinks en de PvdA namelijk wel beleid maken dat het goed regelt voor volgende generaties, voor de middenklasse, voor de veiligheid. Een gapend gat zit er tussen deze partijen en de ideologische en pragmatische leegte van het CDA.
pi_199707242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:28 schreef Subw00fer het volgende:
Hoekstra over formatie: verschil met PvdA en GroenLinks samen is groot
Hoekstra liet doorschemeren dat hij de combinatie van PvdA en GroenLinks samen in een kabinet niet ziet zitten.

https://nos.nl/artikel/23(...)links-samen-is-groot

Hoekstra is een verstandig man. Links sucks, links is waardeloos, links lost niks op. Klaver wordt door 90% van de VVD'ers waaronder ik intens gehaat, Ploumen ziet er uit alsof ze net de spruitjes heeft schoongemaakt maar niks kan betekenen voor Nederland. Links moet zijn mond houden want ze hebben dik verloren in maart.
Rechts veroorzaakt enkel problemen.

Daarnaast heeft rechts natuurlijk zelf hard verloren door in te zetten op instabiele (extreem)rechtse splinterclubjes waar niet mee samen valt te werken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199707245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:28 schreef Subw00fer het volgende:
Hoekstra over formatie: verschil met PvdA en GroenLinks samen is groot
Hoekstra liet doorschemeren dat hij de combinatie van PvdA en GroenLinks samen in een kabinet niet ziet zitten.

https://nos.nl/artikel/23(...)links-samen-is-groot

Hoekstra is een verstandig man. Links sucks, links is waardeloos, links lost niks op. Klaver wordt door 90% van de VVD'ers waaronder ik intens gehaat, Ploumen ziet er uit alsof ze net de spruitjes heeft schoongemaakt maar niks kan betekenen voor Nederland. Links moet zijn mond houden want ze hebben dik verloren in maart.
Wat voor geweldig alternatief is er voor deze partijen?
pi_199707257
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat voor geweldig alternatief is er voor deze partijen?
Ze motte gewoon alle buut'nlanders eruit schoppen!!11
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199707287
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ze motte gewoon alle buut'nlanders eruit schoppen!!11
Nou ja, als ik het me goed herinner vindt hij PVV en FvD ook niks en het CDA waar Omtzigt een rol speelt ook niet.
Maar de VVD heeft ook net niet genoeg zetels om alles alleen te doen. Dus ergens gaat het wat wringen :P
  dinsdag 1 juni 2021 @ 16:01:54 #109
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199707465
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat voor geweldig alternatief is er voor deze partijen?
CDA en VVD gaan dreigen met een coalitie met PVV en FvD dan binden de linkse partijen wel in en tekenen ze bij het kruisje.
pi_199707557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niet geheel zoals je zelf kan lezen. Bovendien vind ik het nogal hypocriet om aan te komen met een partij schrijfsel nadat maandenlang opgeroepen is niet naar verkiezingsprogramma's te kijken maar naar stemmingen in de Kamer. Zoveel hypocrisie ontneemt mij de zin om op het hele schrijfsel inhoudelijk te reageren.
Ik heb altijd geroepen dat je naar programma en stemmingen moet kijken. Jij kunt me vast een motie van GL laten zien waarin staat dat de regering haar best moet doen zo veel mogelijk vluchtelingen binnen te halen. Of klopt die leugen van je ook al niet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199707566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:01 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA en VVD gaan dreigen met een coalitie met PVV en FvD dan binden de linkse partijen wel in en tekenen ze bij het kruisje.
Nee, dan worden VVD en CDA in hun gezicht uitgelachen. Toe maar, dan zien we jullie volgende week weer met hangende pootjes aan tafel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199707591
En voor je JA21 als optie noemt: met zulke voorstellen maakt die partij zich totaal onmogelijk: https://solarmagazine.nl/(...)-stopzetten-subsidie
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199707906
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:01 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA en VVD gaan dreigen met een coalitie met PVV en FvD dan binden de linkse partijen wel in en tekenen ze bij het kruisje.
Geen serieus alternatief dus.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 16:45:06 #114
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199707910
- Mening is leuk, zodra je het als feiten poneert verwachten wij onderbouwing en die lever je niet -

[ Bericht 46% gewijzigd door Tijger_m op 01-06-2021 18:28:59 ]
pi_199708263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb altijd geroepen dat je naar programma en stemmingen moet kijken. Jij kunt me vast een motie van GL laten zien waarin staat dat de regering haar best moet doen zo veel mogelijk vluchtelingen binnen te halen. Of klopt die leugen van je ook al niet?
Je zal ook nog gewoon ontkennen dat GroenLinks tot twee maal toe illegaal vluchtelingen naar Nederland wou halen.
En ja, GroenLinks heeft, bij herhaling gepleit tot het vooral opnemen van vluchtelingen waar andere partijen voor opvang in de regio gingen. Wil dolgraag vluchtelingen overnemen van andere landen waar niemand daar trek in heeft. Mbt vluchtelingen, GroenLinks loopt altijd voorop om ze hierheen te halen. Daarvan wegkijken mag, maar verwacht niet dat ik mij aanpas aan jouw ontkenning.

Dus nee, ik ga niet jarenlang aan stemmingen in de tweede kamer doorsnuffelen zodat jij als je er met je neus bovenop gedrukt wordt gewoon weer wegkijkt of een zijpad in duikt. Ik hoef mijzelf namelijk niet te overtuigen, en jij hebt oogkleppen op mbt dit onderwerp.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 17:18:19 #116
408813 crew  trein2000
pi_199708327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:01 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA en VVD gaan dreigen met een coalitie met PVV en FvD dan binden de linkse partijen wel in en tekenen ze bij het kruisje.
Haha. Het CDA heft zichzelf nog liever op joh.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 1 juni 2021 @ 17:31:19 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199708424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:01 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA en VVD gaan dreigen met een coalitie met PVV en FvD dan binden de linkse partijen wel in en tekenen ze bij het kruisje.
_O- _O- _O-

I'm calling your bluff.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199708625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Haha. Het CDA heft zichzelf nog liever op joh.
De ledenvergadering waar dat in stemming wordt gebracht is gelijk de begrafenis.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 21:29:15 #119
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199711050
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Haha. Het CDA heft zichzelf nog liever op joh.
Voor het CDA is het de keuze tussen de grote en de kleine Satan, tussen Beëlzebub en Lucifer. Lastige keuze.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 21:34:54 #120
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199711130
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
- Mening is leuk, zodra je het als feiten poneert verwachten wij onderbouwing en die lever je niet -
Er bestaan geen feiten alleen interpretaties (F. Nietzsche)
pi_199711332
Het CDA sluit zichzelf uit op deze manier, het kabinet kan ook zonder hun gevormd worden
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 21:55:18 #122
408813 crew  trein2000
pi_199711420
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
Het CDA sluit zichzelf uit op deze manier, het kabinet kan ook zonder hun gevormd worden
Dat lijkt me in de praktijk lastig voorstelbaar. Dat wordt voor de VVD wel heel onaantrekkelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199711547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat lijkt me in de praktijk lastig voorstelbaar. Dat wordt voor de VVD wel heel onaantrekkelijk.
Als CDA weg loopt, dan heeft VVD de keus tussen geen kabinet en een kabinet over links. Optie 1 is ook erg onaantrekkelijk.

Maar het komt al goed, bij het CDA komen nu al deze signalen vandaan:

quote:
Ook bij het CDA, met van oudsher een grote boerenachterban, klinkt een ander geluid. “Het landbouwsysteem zoals het nu is, is uit de hand gelopen”, zegt Kamerlid Derk Boswijk. “Rentmeesterschap, een christelijke waarde, is bijzaak geworden.” Boswijk pleit voor een bredere blik op stikstof, waarbij de natuur verbetert en waarbij ook de boer profiteert. Daarvoor zullen boerenbedrijven minder intensief moeten werken. Veel boeren gingen de afgelopen decennia over op grootschalige productie, om nog iets te kunnen verdienen. Met alle kwalijke gevolgen van dien voor de natuur, door stikstof- en CO2-uitstoot.
https://www.trouw.nl/poli(...)&utm_source=copylink

Ik had het niet verwacht, maar het CDA begint de grote veeboeren los te laten en in te zien dat de gemiddelde boer beter af is bij een kleinere landbouw.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 22:09:57 #124
408813 crew  trein2000
pi_199711616
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als CDA weg loopt, dan heeft VVD de keus tussen geen kabinet en een kabinet over links. Optie 1 is ook erg onaantrekkelijk.
Weet ik niet. Ik denk dat dat bij de VVD achterban best wel eens goed kan vallen eerlijk gezegd. “Kijk wij hebben wel profiel, ook voor ons zijn er grenzen. We zijn een rechtse partij en gaan niet met uitsluitend links in zee.”
quote:
Maar het komt al goed, bij het CDA komen nu al deze signalen vandaan:
[..]

https://www.trouw.nl/poli(...)&utm_source=copylink

Ik had het niet verwacht, maar het CDA begint de grote veeboeren los te laten en in te zien dat de gemiddelde boer beter af is bij een kleinere landbouw.
Is Jaco Geurts al aan boord?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199711635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is Jaco Geurts al aan boord?
Geurts is zijn portefeuille kwijt: https://www.cda.nl/geurts
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199711651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:01 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA en VVD gaan dreigen met een coalitie met PVV en FvD dan binden de linkse partijen wel in en tekenen ze bij het kruisje.
Ik denk dat dat gebeurt nadat Mark Rutte een huwelijksaanzoek heeft gedaan aan Caroline van der Plas en zij terug zijn van hun huwelijksreis.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 22:14:36 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199711657
Gaat dan toch het linkse blok inbinden en gaan we voor VVD-D66-CDA-PVDA?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 22:14:48 #128
408813 crew  trein2000
pi_199711661
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Geurts is zijn portefeuille kwijt: https://www.cda.nl/geurts
Weet ik. Neemt niet weg dat ie kan gaan dwarsliggen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199711688
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:14 schreef Drekkoning het volgende:
Gaat dan toch het linkse blok inbinden en gaan we voor VVD-D66-CDA-PVDA?
Lijkt er nog niet op, toch? PvdA en GL zitten volgens mij vrij stevig aan elkaar en aan D66 vast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199711738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet ik. Neemt niet weg dat ie kan gaan dwarsliggen…
Klopt, maar dat moet hij dan al tijdens de onderhandelingen doen. En dan komt er wellicht een iets afgezwakte vorm, maar nu kunnen de andere partijen ook gewoon de CDA woordvoerder inzetten. Die woordvoerder zit bij de uitwerking van de onderhandelingen, Geurts niet. Die heeft dus maar te zorgen dat Geurts mee gaat. Geurts staat nu minder sterk dan bijvoorbeeld Voordewind vorige keer, die zelf mee praatte over vluchtelingen en naar verluidt een aantal keer die onderhandelingen terug naar de hoofdtafel heeft gestuurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 1 juni 2021 @ 22:20:34 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199711744
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt er nog niet op, toch? PvdA en GL zitten volgens mij vrij stevig aan elkaar en aan D66 vast.
Meer omdat bijvoorbeeld CDA zich ook tegen een links blok aan het verzetten is en de VVD daar ook in vindt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199711745
De meest voor de hand liggende uitkomst vind ik inmiddels nieuwe verkiezingen. Danwel direct, danwel via een voor de buhne geformeerde 5 partijen coalitie
pi_199711767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Meer omdat bijvoorbeeld CDA zich ook tegen een links blok aan het verzetten is en de VVD daar ook in vindt.
Ik heb het gevoel dat dat geschreeuw in de pers PvdA en GL alleen maar dichter bij elkaar brengt. Ze hadden ze op inhoud uit elkaar kunnen spelen, maar dat lijkt me na dat gedoe over de "linkse wolk" al dagen in de Telegraaf alleen maar moeilijker geworden.

CDA is niet per se nodig, 1 van GL en PvdA wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199711773
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De meest voor de hand liggende uitkomst vind ik inmiddels nieuwe verkiezingen. Danwel direct, danwel via een voor de buhne geformeerde 5 partijen coalitie
Wat een onzin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 22:25:56 #135
408813 crew  trein2000
pi_199711807
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De meest voor de hand liggende uitkomst vind ik inmiddels nieuwe verkiezingen. Danwel direct, danwel via een voor de buhne geformeerde 5 partijen coalitie
Welke verschuiving gaat dat te weeg brengen? Helpt ons geen steek verder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199711835
Wopper is gewoon nog steeds kwaad dat hij dat verkiezingsdebat met Klaver grandioos verloor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199711883
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:27 schreef xpompompomx het volgende:
Wopper is gewoon nog steeds kwaad dat hij dat verkiezingsdebat met Klaver grandioos verloor.
Dat viel wel mee. Ik snap dat de aanhang van Yasser dat zo graag ziet.

Dat Wopper over dat debat nog boos is lijkt mij een lachwekkend onrealistische voorstelling van zaken. Dan heb je werkelijk niet begrepen hoe het werkt in de politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 22:31:11 ]
pi_199712020
Of de oude coalitie wordt voortgezet. Een nieuw niet-aanvalsverdrag tussen Kaag en Segers aangaande softdrugs en voltooid leven, getekend onder het genot van een rijsttafel. Een minister minder voor CDA, een meer voor D66. Verder een regeerakkoord op hoofdlijnen en je bent klaar voor de komende periode.
pi_199712044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Welke verschuiving gaat dat te weeg brengen? Helpt ons geen steek verder.
Dat is wellicht zo. Hoewel minder vvd wel wat meer voor de hand ligt. Maar hoe de kaarten nu op tafel liggen zie ik geen normaal werkbare coalitie komen. Hopelijk zit ik er naast
pi_199712424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:40 schreef Magister_Artium het volgende:
Of de oude coalitie wordt voortgezet. Een nieuw niet-aanvalsverdrag tussen Kaag en Segers aangaande softdrugs en voltooid leven, getekend onder het genot van een rijsttafel. Een minister minder voor CDA, een meer voor D66. Verder een regeerakkoord op hoofdlijnen en je bent klaar voor de komende periode.
Ook nog best een optie inderdaad. En wellicht een aardige optie om de naweeën van dit kabinet (positief en negatief) terug te laten slaan op de coalitie. Daardoor verwacht ik ook niet dat het de hele periode uit zou zingen maar dat is geen onoverkomelijk bezwaar.
  woensdag 2 juni 2021 @ 05:05:42 #141
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713488
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:14 schreef Drekkoning het volgende:
Gaat dan toch het linkse blok inbinden en gaan we voor VVD-D66-CDA-PVDA?
Is voor mij acceptabel. Wat mij betreft gaat GroenLinks helemaal kapot en worden ze opgevreten door PvdA, d66 en Volt.
  woensdag 2 juni 2021 @ 05:48:13 #142
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik denk dat dat bij de VVD achterban best wel eens goed kan vallen eerlijk gezegd. “Kijk wij hebben wel profiel, ook voor ons zijn er grenzen. We zijn een rechtse partij en gaan niet met uitsluitend links in zee.”
VVD en CDA gaan never nooit niet met PvdA én GroenLinks een regering vormen. Dat zou kiezersbedrog betekenen want de linkse dwergjes halen samen nog niet de helft van het aantal VVD-stemmen. De weerstand bij die partijen tegen Klaver is zo verschrikkelijk groot.
pi_199713546
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 05:48 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

VVD en CDA gaan never nooit niet met PvdA én GroenLinks een regering vormen. Dat zou kiezersbedrog betekenen want de linkse dwergjes halen samen nog niet de helft van het aantal VVD-stemmen. De weerstand bij die partijen tegen Klaver is zo verschrikkelijk groot.
Ja maar, Klaver wilt zo graag.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 2 juni 2021 @ 06:38:42 #144
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713568
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:23 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Ja maar, Klaver wilt zo graag.
Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
pi_199713615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 05:05 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Is voor mij acceptabel. Wat mij betreft gaat GroenLinks helemaal kapot en worden ze opgevreten door PvdA, d66 en Volt.
Ja, dat weten we onderhand wel. :O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199713662
Vandaag schuift Segers dus aan bij Rutte en Hoekstra. Zonder Kaag dus. Ik verwacht eigenlijk dat hij gaat herhalen dat hij hooguit een minderheidskabinet wil helpen. Daarna komen Rutte, Ploumen en Klaver.

De impasse is nou wel interessant, wie beweegt er als eerst? PvdA en GL zijn mede door de Telegraaf vaster aan elkaar geketend dan ooit. Als PvdA zonder GL gaat, heeft de toch al niet heel erg populaire Ploumen wel heel veel uit te leggen, ik denk dat haar achterban dat niet pikt. CDA wordt al bijna verscheurd tussen de linker en de rechterflank, als die nu naar links gaan wordt het rechterdeel boos.
De meest logische optie is om te kiezen tussen CDA en de combinatie PvdA/GL. VVD-D66-CDA is wel echt een minderheidskabinet, VVD-D66-PvdA-GL is wel 75 zetels en kan dus ongewenste moties en debatten tegenhouden.

Ik denk dat pas als die 3 opties zijn besproken en geprobeerd, CU open staat om aan te schuiven bij de gesprekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199713690
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 05:48 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

VVD en CDA gaan never nooit niet met PvdA én GroenLinks een regering vormen. Dat zou kiezersbedrog betekenen want de linkse dwergjes halen samen nog niet de helft van het aantal VVD-stemmen. De weerstand bij die partijen tegen Klaver is zo verschrikkelijk groot.
Rutte begon in 2010 zijn periode als premier met gesprekken over Paars-plus. Dat was toen eerder zijn voorkeurscoalitie dan de coalitie die uiteindelijk Rutte-I vormde (het liefst zag hij VVD-CDA-PvdA toen). Ik zie eigenlijk niet zo waarom dat nu anders is. Rutte zei gister ook heel duidelijk niet dat hij niks ziet in de PvdA en GL combinatie, alleen dat hij zich de bezwaren van Hoekstra voor kan stellen. Dat is toch echt een heel stuk subtieler.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:51:20 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199713768
Het is ook raar om PvdA+GL als 'twee' partijen te zien en dús teveel. Ze zouden nu ook kunnen fuseren en dan heb je 1 partij met 17 zetels om mee te praten. Dat zou voor de inhoud van een evt regeerakkoord niet zo veel uitmaken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:55:02 #149
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713784
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte begon in 2010 zijn periode als premier met gesprekken over Paars-plus. Dat was toen eerder zijn voorkeurscoalitie dan de coalitie die uiteindelijk Rutte-I vormde (het liefst zag hij VVD-CDA-PvdA toen). Ik zie eigenlijk niet zo waarom dat nu anders is. Rutte zei gister ook heel duidelijk niet dat hij niks ziet in de PvdA en GL combinatie, alleen dat hij zich de bezwaren van Hoekstra voor kan stellen. Dat is toch echt een heel stuk subtieler.
Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:55:47 #150
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713790
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:51 schreef VoMy het volgende:
Het is ook raar om PvdA+GL als 'twee' partijen te zien en dús teveel. Ze zouden nu ook kunnen fuseren en dan heb je 1 partij met 17 zetels om mee te praten. Dat zou voor de inhoud van een evt regeerakkoord niet zo veel uitmaken.
Samen halen ze net de helft van het aantal VVD-zetels.
  woensdag 2 juni 2021 @ 07:56:12 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199713793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
Dan kunnen we er beter gelijk mee stoppen. Dan is er geen realistische meerderheid mogelijk.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:00:24 #152
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713804
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan kunnen we er beter gelijk mee stoppen. Dan is er geen realistische meerderheid mogelijk.
Het zou helpen als GroenLinks besluit om de mislukte verlosser Klaver opzij te zetten en hun plannen te matigen om daarmee een kabinet te vormen dat wel een kans van slagen heeft.
pi_199713827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:00 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Het zou helpen als GroenLinks besluit om de mislukte verlosser Klaver opzij te zetten en hun plannen te matigen om daarmee een kabinet te vormen dat wel een kans van slagen heeft.
Wat is er daadwerkelijk zo extreem aan die plannen?
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:07:01 #154
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199713830
Dan liever de CU als coalitiegenoot. Ik hoop alleen niet dat Nederland dan langzamerhand een theocratie wordt met Gilead als lichtend voorbeeld voor deze religieuze fanatici.

Let op, dit presenteer ik niet als een feit (volgens Hegel bestaat een feit niet, wel een interpretatie) maar als een persoonlijke angst. 8-)
pi_199713833
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
Maar bij Rutte valt dat dus wel mee, die heeft tot nu toe elk kabinet zeer prettig met GL samengewerkt. En die zag Paars-Plus 11 jaar geleden ook echt als een optie. En aangezien de VVD momenteel alleen bestaat uit Rutte en zijn loyale aanhangers, kan Rutte dus gewoon weer in een Paars-Plus kabinet stappen.

Trouwns, de meeste VVD kiezers hebben wel meer niveau dan De Telegraaf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:15:11 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199713872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Door de gedoogconstructie met de PVV heeft de VVD wel geleerd dat er niets te winnen valt door je te verbinden met activisten.
Niets behalve de 10 zetels extra bij de daaropvolgende verkiezingen en de 3 opeenvolgende verkiezingswinsten.
pi_199714041
quote:
11s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat is er daadwerkelijk zo extreem aan die plannen?
We zullen het waarschijnlijk wel nooit te weten komen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199714052
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar. :')

Nieuwe verkiezingen s.v.p. :)
pi_199714076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag :)
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199714114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag :)
Omdat hij anders niks heeft. Ik zie hem geen hoge bestuursfunctie of burgermeesterschap vervullen.
pi_199714138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag :)
Hij vertoont dan wel een erg afwachtende houding voor iemand die zo graag wil. Zelfs Wopke is wat dat betreft harder bijgedraaid.
  woensdag 2 juni 2021 @ 08:57:17 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199714173
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar. :')

Nieuwe verkiezingen s.v.p. :)
Waar heb je het over?
pi_199714193
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar. :')

Nieuwe verkiezingen s.v.p. :)
Om met een vergelijkbare uitslag als nu te komen? Wellicht dat D66 wat verliest (de hype dat Kaag premier kon worden is toch wel over) en links dus wat terug pakt. Ik denk dat bij nieuwe verkiezingen trouwens met name BBB, Bij1, JA21 en Volt flink winnen, er is nu bewezen dat dat geen verloren stem is. Ik zie niet in hoe de formatie daar mee op schiet.

Nog afgezien van het feit dat het totaal onbeschoft zou zijn als de politici tegen de stemmers zouden zeggen: jullie hebben het verkeerd gedaan, wij komen er zo niet uit, dus graag opnieuw.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199714298
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar. :')

Nieuwe verkiezingen s.v.p. :)
Nieuwe verkiezingen zijn tijd- en geldverspilling.
  woensdag 2 juni 2021 @ 09:16:11 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199714373
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Om met een vergelijkbare uitslag als nu te komen? Wellicht dat D66 wat verliest (de hype dat Kaag premier kon worden is toch wel over) en links dus wat terug pakt. Ik denk dat bij nieuwe verkiezingen trouwens met name BBB, Bij1, JA21 en Volt flink winnen, er is nu bewezen dat dat geen verloren stem is. Ik zie niet in hoe de formatie daar mee op schiet.

Nog afgezien van het feit dat het totaal onbeschoft zou zijn als de politici tegen de stemmers zouden zeggen: jullie hebben het verkeerd gedaan, wij komen er zo niet uit, dus graag opnieuw.

Eens ja, nieuwe verkiezingen gaan je echt geen steek verder helpen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199714378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen zijn tijd- en geldverspilling.
En nogal funest voor het vertrouwen in de politiek...
pi_199714434
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
Dit kun je natuurlijk integraal ook omgekeerd over het CDA zeggen: waarom zou je deze verkiezingsfaler belonen en welke democratische grondslag is er om iemand die 4 zetels verliest in het zadel te houden? En wie zijn zij om met hun nederlaag de coalitie-invulling te bepalen?

Allemaal totaal niet relevant natuurlijk, maar dat is het bij GroenLinks dus ook niet.
pi_199714481
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hij vertoont dan wel een erg afwachtende houding voor iemand die zo graag wil. Zelfs Wopke is wat dat betreft harder bijgedraaid.
Dan had je hem moeten zien tijdens en na die belangrijke debatten. Het slakkespoor staat er nog steeds. :D

Wopke durft nu wel, omdat Pieter langer weg blijft. Wat mij betreft mag Wopke ophoepelen. >:)
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199714500
Wat denken we trouwens van een minderheidskabinet zonder vaste gedoogpartner als uitkomst?

Zorgt ervoor dat VVD en CDA niet vast zitten aan een links blok en dat D66 niet wordt gehinderd door een CU die rondom thema's als voltooid leven de liturgische stellingen aan de nieuwpoortdeur spijkert, waardoor iedereen wat kan bereiken.

Er is al geoefend met het behalen van wisselende meerderheden in de EK de afgelopen jaren en aangezien het niet op de flank zit is aan beide kanten ruimte om meerderheden te zoeken.

Gaat de eindstreep natuurlijk niet halen, maar dat gaat het volgende kabinet sowieso niet doen gezin de enquêtes die eraan komen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 09:32:48 #170
408813 crew  trein2000
pi_199714533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Samen halen ze net de helft van het aantal VVD-zetels.
Dus? Maakt geen zak uit. Hooguit voor de verdeling van de poppetjes straks.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199714563
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:26 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dan had je hem moeten zien tijdens en na die belangrijke debatten. Het slakkespoor staat er nog steeds. :D

Wopke durft nu wel, omdat Pieter langer weg blijft. Wat mij betreft mag Wopke ophoepelen. >:)
En toen kwamen tegenvallende verkiezingen en was zijn enthousiasme om te regeren weg. Je beeld lijkt nogal vertroebeld...
pi_199714697
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En toen kwamen tegenvallende verkiezingen en was zijn enthousiasme om te regeren weg. Je beeld lijkt nogal vertroebeld...
Niet waar, hij wilde juist mee gaan regeren in de hoop dat GL weer zou opkrabbelen na de laatste nederlaag. Gaat het kabinet goed dan gaan de partijen ook goed. Klaver was een van de eerste die na de motie van wantrouwen Rutte weer steunde nog eerder dan de PvdA
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 2 juni 2021 @ 10:08:55 #173
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199714838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:22 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Dit kun je natuurlijk integraal ook omgekeerd over het CDA zeggen: waarom zou je deze verkiezingsfaler belonen en welke democratische grondslag is er om iemand die 4 zetels verliest in het zadel te houden? En wie zijn zij om met hun nederlaag de coalitie-invulling te bepalen?

Allemaal totaal niet relevant natuurlijk, maar dat is het bij GroenLinks dus ook niet.
CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
pi_199714872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
Wat is er nou precies extremistisch aan GL?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199714883
Of een club waarbij de leden een denkbeeldig vriendje in de hemel hebben dat niet is trouwens. _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199714991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
Plasterk is eerder zelf van het padje af dan dat Groenlinks dat is. Plasterk is ook zeker geen vooraanstaande PVDA'er meer. Hij heeft niks meer in te brengen bij de PVDA.
pi_199714995
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Of een club waarbij de leden een denkbeeldig vriendje in de hemel hebben dat niet is trouwens. _O- _O-
:')
Top argumenten weer.
pi_199715013
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:23 schreef papert het volgende:

[..]

Plasterk is eerder zelf van het padje af dan dat Groenlinks dat is. Plasterk is ook zeker geen vooraanstaande PVDA'er meer. Hij heeft niks meer in te brengen bij de PVDA.
Plasterk was waardeloos in de 2e kamer. Hij had beter in zijn lab kunnen blijven zitten in plaats van zich te laten verleiden tot de politiek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199715405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
Ik bestrijd niet dat het CDA relevanter is dan Groenlinks qua zetels, alleen was het gemaakte argument selectief winkelen door de gedachtegang dat een verliezer niet hoort te formeren wel op de een maar niet op de ander te plakken.

Plasterk is vooral bezig met zijn kernenergie stokpaard. Nu ben ik persoonlijk voor kernenergie maar de manier waarop hij de laatste tijd argumenteert is op zijn best lui en gemakzuchtig.
pi_199715464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 10:57 schreef tizitl2 het volgende:

[..]


Plasterk is vooral bezig met zijn kernenergie stokpaard. Nu ben ik persoonlijk voor kernenergie maar de manier waarop hij de laatste tijd argumenteert is op zijn best lui en gemakzuchtig.
Past ook goed bij de Telegraaf, bij die krant en veel lezers is kernenergie een ideologische keuze (vooral ook tegen duurzame energie) en geen rationele.
pi_199715747
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Past ook goed bij de Telegraaf, bij die krant en veel lezers is kernenergie een ideologische keuze (vooral ook tegen duurzame energie) en geen rationele.
Precies. Er wordt een valse tegenstelling gecreëerd. Het was ook erg schrijnend om te zien hoe in de verkiezingscampagne het klimaatvraagstuk gereduceerd werd tot: wel of geen kernenergie.

Terwijl het algemeen bekend is dat kernenergie alleen een onderdeel van de oplossing is, die bovendien over jaren pas in werking kan gaan. Natuurlijk is het niet gek om het in het totale plan van oplossingen mee te nemen, maar nu wordt kernenergie in rechtse kringen als de grote oplossing gezien. Zodat we er zelf niks voor hoeven te laten wat we graag doen.
pi_199715832
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Past ook goed bij de Telegraaf, bij die krant en veel lezers is kernenergie een ideologische keuze (vooral ook tegen duurzame energie) en geen rationele.
A lekker veilig in hokjes denken.
En de Volkskrant lezer rookt sigaar of pijp en doet mee aan de Postcodeloterij en de Trouw lezer stemt CDA en doet in de vrije tijd vaak aan fotografie en de AD lezer werkt in het onderwijs en speelt een instrument als hobby.
pi_199715934
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

A lekker veilig in hokjes denken.
En de Volkskrant lezer rookt sigaar of pijp en doet mee aan de Postcodeloterij en de Trouw lezer stemt CDA en doet in de vrije tijd vaak aan fotografie en de AD lezer werkt in het onderwijs en speelt een instrument als hobby.
Ik snap wat je zegt. En ook zeker alle Telegraaf lezers zijn niet hetzelfde.

Maar ben je het wel met me eens dat de Telegraaf als krant veel ideologischer geladen, en veel minder objectief is dan, Trouw, AD en Volkskrant?

Want dat is namelijk overduidelijk.
  woensdag 2 juni 2021 @ 11:43:46 #184
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199715954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

A lekker veilig in hokjes denken.
En de Volkskrant lezer rookt sigaar of pijp en doet mee aan de Postcodeloterij en de Trouw lezer stemt CDA en doet in de vrije tijd vaak aan fotografie en de AD lezer werkt in het onderwijs en speelt een instrument als hobby.
En een GroenLinkser draagt actievoerders die boeren terroriseren een warm hart toe.
pi_199716037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:42 schreef papert het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt. En ook zeker alle Telegraaf lezers zijn niet hetzelfde.

Maar ben je het wel met me eens dat de Telegraaf als krant veel ideologischer geladen, en veel minder objectief is dan, Trouw, AD en Volkskrant?

Want dat is namelijk overduidelijk.
Minimaal. Zo objectief vind ik AD en Volkskrant regelmatig niet. Trouw lees ik niet.

Het zijn vaak de columns die de smaak maken van een krant. En die zijn zelden objectief.

Ik als Telegraaf lezer heb op mijn vorige huis zonnepanelen laten leggen, op dit huis zal dat uiteindelijk ook wel gebeuren alhoewel het dak veel minder gunstig ligt. Als Telegraaf lezer ben ik bewust van diesel afgestapt naar een hybride auto. Als Telegraaf lezer heb ik bewust voor een energieklasse A huis gekozen en heb ik overal LED verlichting.

Onze energie deels uit kernenergie halen is voor mij een rationele keuze, energie heeft voor mij niets met ideologie te maken.
pi_199716081
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:28 schreef papert het volgende:
Terwijl het algemeen bekend is dat kernenergie alleen een onderdeel van de oplossing is, die bovendien over jaren pas in werking kan gaan. Natuurlijk is het niet gek om het in het totale plan van oplossingen mee te nemen, maar nu wordt kernenergie in rechtse kringen als de grote oplossing gezien. Zodat we er zelf niks voor hoeven te laten wat we graag doen.
Er is in het geval van kernenergie helaas aan beide kanten nogal eens sprake van een dogmatische houding: Aan de rechtse zijde is het argument te vaak "doe maar een kerncentrale en verder niets". Eraan voorbijgaand dat het bouwen en operationeel maken van een kerncentrale 15 jaar duurt waardoor er de komende tijd geen reductie plaatsvindt.

Of erger in de wat extremere kringen waarbij het idee van de potentiële bouw van een kerncentrale als stropop wordt gebruikt om andere klimaatmaatregelen niet te willen. Dit kenmerkt zich doordat mensen roepen dat ze kernenergie willen, maar vervolgens niets doen om de bouw daadwerkelijk te verwezenlijken of op te starten.

Bij links wil een deel om principiële redenen of angst niet aan kernenergie Gemakzuchtig redenerend dat het ook wel met windmolens en zon kan. Nu zijn wind en zon prachtig en nodig, maar de hoeveelheid land en potentieel is beperkt en er wordt hier aan voorbij gegaan dat je met elektrische auto's en een waterstoftransitie toch echt vele malen meer stroom nodig hebt dan nu het geval is.

Wat dat betreft zou een links-rechts kabinet niet eens zo slecht zijn mits er uitgeruild wordt, al ben ik bang dat een compromis uiteindelijk op geen kerncentrale voor GL en minder strenge stikstofregels voor het CDA zou uitdraaien waarmee we helemaal geen fluit opschieten.
pi_199716087
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

A lekker veilig in hokjes denken.
En de Volkskrant lezer rookt sigaar of pijp en doet mee aan de Postcodeloterij en de Trouw lezer stemt CDA en doet in de vrije tijd vaak aan fotografie en de AD lezer werkt in het onderwijs en speelt een instrument als hobby.
De Telegraaf is de Nederlandse krant die veruit het nadrukkelijkst politieke keuzes maakt. Dat is wat mij betreft geen enkel probleem maar ze zoeken daarmee veelal ook een bepaald publiek op.
Maken ze geen geheim van en het is ook geen nieuw idee of iets dergelijks.

Bij kranten als Volkskrant, Trouw, AD of NRC zit dat er ook wel een beetje in maar toch veel minder sterk en overheersend.
pi_199716104
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Bij kranten als Volkskrant, Trouw, AD of NRC zit dat er ook wel een beetje in maar toch veel minder sterk en overheersend.
Dat lijkt er maar net aan vanuit welke invalshoek je zelf kijkt.
pi_199716152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Minimaal. Zo objectief vind ik AD en Volkskrant regelmatig niet. Trouw lees ik niet.

Het zijn vaak de columns die de smaak maken van een krant. En die zijn zelden objectief.

Ik als Telegraaf lezer heb op mijn vorige huis zonnepanelen laten leggen, op dit huis zal dat uiteindelijk ook wel gebeuren alhoewel het dak veel minder gunstig ligt. Als Telegraaf lezer ben ik bewust van diesel afgestapt naar een hybride auto. Als Telegraaf lezer heb ik bewust voor een energieklasse A huis gekozen en heb ik overal LED verlichting.

Onze energie deels uit kernenergie halen is voor mij een rationele keuze, energie heeft voor mij niets met ideologie te maken.
Ik heb het ook niet over de telegraaf lezers. Maar over de telegraaf als krant. Media, en kranten, en de ontwikkelingen daarin, volg ik op de voet . En er is een vrij brede consensus dat de telegraaf steeds meer ideologisch geschreven wordt, en de Volkskrant juist van de linkse lijn aan het afwijken is. Die is (op enkele columnisten na) veel meer naar echts opgeschoven.

Het AD ken ik niet zo goed. Maar het is niet voor niks dat in de literatuur het AD en de Telegraaf als populaire kranten, en de Volkskrant en Trouw als kwaliteitskranten worden aangeduid.
pi_199716191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat lijkt er maar net aan vanuit welke invalshoek je zelf kijkt.
Dat is in dit geval niet waar. Vanuit elke invalshoek is de Telegraaf veel minder objectief dan de andere genoemde kranten. Ze hebben daardoor ook een grote politieke invloed. Het is de Nederlandse krant die verreweg de meeste kabinetsbesluiten heeft beïnvloed, of terug gedraaid.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:06:40 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199716236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:01 schreef papert het volgende:

[..]

Dat is in dit geval niet waar. Vanuit elke invalshoek is de Telegraaf veel minder objectief dan de andere genoemde kranten.
Wierd Duk is daar verslaggever. Dat zegt toch wel meer dan voldoende lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199716290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat lijkt er maar net aan vanuit welke invalshoek je zelf kijkt.
Kan je dat enigszins objectiveren? Die permanente campagnestand zie je toch nergens anders zo nadrukkelijk?
pi_199716348
Issue bij de Telegraaf is vooral dat ze de columns niet beperken tot de columnruimte, maar er regelmatig een soort vermenging van meningen en feiten als artikel op de voorpagina wordt geplaatst.

Andere kranten houden die 2 wat meer gescheiden waarbij de artikelen meer feitelijk zijn en de columns en commentaren opiniërend.

En dergelijke vermenging zie je weer wel bij bijvoorbeeld de correspondent.
pi_199716360
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Kan je dat enigszins objectiveren? Die permanente campagnestand zie je toch nergens anders zo nadrukkelijk?
Ik zie in heel veel kranten ideologie (daar hadden we het over) op wekelijkse basis terugkomen. Soms er dik bovenop, soms fijntjes verweven.

Spijtig als jij het niet ziet, maar maak er niet mijn probleem van. Dat is het namelijk niet.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:21:50 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199716375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
Issue bij de Telegraaf is vooral dat ze de columns niet beperken tot de columnruimte, maar er regelmatig een soort vermenging van meningen en feiten als artikel op de voorpagina wordt geplaatst.

Andere kranten houden die 2 wat meer gescheiden waarbij de artikelen meer feitelijk zijn en de columns en commentaren opiniërend.

En dergelijke vermenging zie je weer wel bij bijvoorbeeld de correspondent.
Precies dit ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:22:32 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199716382
Ah, het dagelijkse rondje: Lieg en verzin alles bij elkaar en doe daar uit de hoogte over is weer begonnen zie ik. Leuk leuk. Elke dag weer verrassend hetzelfde als de vorige dag.
Als deze wegkijker straks weer weg is, dan is het wel weer tijd voor een paar posts over de GroenLinks-terroristen waar niemand mee samen zou willen werken. Dat vind ik ook een erg leuke rubriek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:24:36 #197
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199716403
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:22 schreef VoMy het volgende:
Ah, het dagelijkse rondje: Lieg en verzin alles bij elkaar en doe daar uit de hoogte over is weer begonnen zie ik. Leuk leuk. Elke dag weer verrassend hetzelfde als de vorige dag.
Ontopic dan, wordt het niet eens tijd dat Hoekstra zijn partij eens een keer op één lijn weet te krijgen? Eerst was het depressieve Pietertje die de boel aan het ophouden was en ook nu ligt het gebrek aan voortgang in de formatie eigenlijk gewoon weer bij het CDA.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199716410
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
Issue bij de Telegraaf is vooral dat ze de columns niet beperken tot de columnruimte, maar er regelmatig een soort vermenging van meningen en feiten als artikel op de voorpagina wordt geplaatst.

Andere kranten houden die 2 wat meer gescheiden waarbij de artikelen meer feitelijk zijn en de columns en commentaren opiniërend.

En dergelijke vermenging zie je weer wel bij bijvoorbeeld de correspondent.
De correspondent is er dacht ik trouwens ook volledig open over dat ze enigszins opiniërend schrijven (wel met feitelijke onderbouwing met linkjes naar bronnen overigens), waar de Telegraaf dat een stuk minder is of is dat inmiddels veranderd?
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:28:11 #199
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199716452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
Issue bij de Telegraaf is vooral dat ze de columns niet beperken tot de columnruimte, maar er regelmatig een soort vermenging van meningen en feiten als artikel op de voorpagina wordt geplaatst.

Andere kranten houden die 2 wat meer gescheiden waarbij de artikelen meer feitelijk zijn en de columns en commentaren opiniërend.

En dergelijke vermenging zie je weer wel bij bijvoorbeeld de correspondent.
De Telegraaf is verworden tot een actiekrantje voor klimaatontkenners.

Deze beroemde kop van een artikel sloeg werkelijk alles:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bal-gaan-in-de-ban

Nederlanders zouden volgens dit actiekrantje nog maar maximaal 2 ballen gehakt per week MOGEN eten. :)
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:31:33 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199716482
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Ontopic dan, wordt het niet eens tijd dat Hoekstra zijn partij eens een keer op één lijn weet te krijgen? Eerst was het depressieve Pietertje die de boel aan het ophouden was en ook nu ligt het gebrek aan voortgang in de formatie eigenlijk gewoon weer bij het CDA.
Ja, maar kijk ook wat die Hoekstra zegt gisteren he. Dat het CDA en GroenLinks/PvdA erg ver uit elkaar zouden staan op het gebied van het land achterlaten voor toekomstige generaties. Hahaha, lachwekkend als je bedenkt dat ie vooral zichzelf daarmee neerzet als iemand met een schijthekel aan toekomstige generaties.
Ik snap het bezwaar tegen 2 partijen verder niet, het is vooral een gevoelskwestie volgens mij. Het is niet alsof 2 partijen samen linkser zijn dan de partijen los, dus in dat opzicht maakt het voor samenwerken niet uit. Ze zullen wel gewoon willen dat er slechts 1 partij in stapt zodat ze het land de komende 4 jaar met traditioneel CDA-beleid (lees: niet of verkeerd ingrijpen op de belangrijke thema's zodat Nederland langzaam verder wegrot) kunnen blijven besturen en dan die ene partij de schuld geven. Begrijpelijk dat GroenLinks/PvdA daar weinig voor voelen.

Hopelijk blijft het CDA gewoon uit de regering, dat is voor iedereen in het land beter. Wat Pieter Omtzigt doet, moet ie verder zelf weten. Zijn droompremier Hoekstra gaat nog niet echt lekker tot nu toe hahaha.
pi_199716505
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/

Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199716531
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 09:29 schreef tizitl2 het volgende:
Wat denken we trouwens van een minderheidskabinet zonder vaste gedoogpartner als uitkomst?

Zorgt ervoor dat VVD en CDA niet vast zitten aan een links blok en dat D66 niet wordt gehinderd door een CU die rondom thema's als voltooid leven de liturgische stellingen aan de nieuwpoortdeur spijkert, waardoor iedereen wat kan bereiken.

Er is al geoefend met het behalen van wisselende meerderheden in de EK de afgelopen jaren en aangezien het niet op de flank zit is aan beide kanten ruimte om meerderheden te zoeken.

Gaat de eindstreep natuurlijk niet halen, maar dat gaat het volgende kabinet sowieso niet doen gezin de enquêtes die eraan komen.
Bij VVD-D66-CDA zit D66 vast aan een conservatief duo, lijkt me voor Kaag een nachtmerrie-uitkomst. Die 2 conservatieve partijen kunnen dan steeds steun zoeken via SGP, JA21, CU (op bepaalde onderwerpen), Van Haga en Otten (eerste kamer).

Ik zou als ik Kaag was dan aansturen op VVD-D66 zonder CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199716534
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Ontopic dan, wordt het niet eens tijd dat Hoekstra zijn partij eens een keer op één lijn weet te krijgen? Eerst was het depressieve Pietertje die de boel aan het ophouden was en ook nu ligt het gebrek aan voortgang in de formatie eigenlijk gewoon weer bij het CDA.
Lekker neerbuigend op iemand spugen die een burn-out heeft. Het zegt echt alles over jouw persoonlijkheid. Zulke mensen als jou gun ik het van harte om het zelf eens te ervaren.

Het CDA zit wat de formatie betreft op 1 lijn; liever niet en als het dan toch moet zeker niet met PvdA en GroenLinks samen. Wat snap je daar niet van?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 12:36:30 ]
pi_199716555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik zie in heel veel kranten ideologie (daar hadden we het over) op wekelijkse basis terugkomen. Soms er dik bovenop, soms fijntjes verweven.

Spijtig als jij het niet ziet, maar maak er niet mijn probleem van. Dat is het namelijk niet.
Nu wordt ons verweten dat wij de ideologie niet zien in andere kranten, terwijl de ideologie in de Telegraaf gebaggetaliseert wordt. Dat is de ironie wel voorbij.

On-topic; helaas is de Telegraaf wel een machtsfactor, en laten vooral veel mensen binnen de VVD zich sterk beïnvloeden door de Telegraaf. Wat er in de Telegraaf staat heeft dus behoorlijk veel invloed op de formatie. Nog zo'n blunder als met de inkomst afhankelijke zorgpremie wil de VVD natuurlijk niet nog een keer.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:38:30 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199716578
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar kijk ook wat die Hoekstra zegt gisteren he. Dat het CDA en GroenLinks/PvdA erg ver uit elkaar zouden staan op het gebied van het land achterlaten voor toekomstige generaties. Hahaha, lachwekkend als je bedenkt dat ie vooral zichzelf daarmee neerzet als iemand met een schijthekel aan toekomstige generaties.
Ik snap het bezwaar tegen 2 partijen verder niet, het is vooral een gevoelskwestie volgens mij. Het is niet alsof 2 partijen samen linkser zijn dan de partijen los, dus in dat opzicht maakt het voor samenwerken niet uit. Ze zullen wel gewoon willen dat er slechts 1 partij in stapt zodat ze het land de komende 4 jaar met traditioneel CDA-beleid (lees: niet of verkeerd ingrijpen op de belangrijke thema's zodat Nederland langzaam verder wegrot) kunnen blijven besturen en dan die ene partij de schuld geven. Begrijpelijk dat GroenLinks/PvdA daar weinig voor voelen.

Hopelijk blijft het CDA gewoon uit de regering, dat is voor iedereen in het land beter. Wat Pieter Omtzigt doet, moet ie verder zelf weten. Zijn droompremier Hoekstra gaat nog niet echt lekker tot nu toe hahaha.
En zo'n combinatie zou prima kunnen met een dun akkoord op hoofdlijnen, maar blijkbaar zijn de partijen toch weer afgestapt van die 'nieuwe bestuurscultuur'. Surprise surprise.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199716631
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:36 schreef papert het volgende:

[..]

Nu wordt ons verweten dat wij de ideologie niet zien in andere kranten, terwijl de ideologie in de Telegraaf gebaggetaliseert wordt. Dat is de ironie wel voorbij.
Wat jij wil. Ik heb columns als benoemt als smaakmakers van een krant. De Telegraaf heeft er daar veel van. Andere kranten vaak minder, maar ook die zijn smaakmakers en sturen ook die kiezen vanuit een ideologie uit waar ze wel of niet over schrijven. Leuk hoor dat constante gekanker op de Telegraaf en andere kranten ophemelen als kwaliteitsmedia, maar het dient geen ander doel dan jezelf bevestigen in je eigen mening binnen je eigen kaders

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 12:42:34 ]
pi_199716633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:38 schreef Caland het volgende:

[..]

En zo'n combinatie zou prima kunnen met een dun akkoord op hoofdlijnen, maar blijkbaar zijn de partijen toch weer afgestapt van die 'nieuwe bestuurscultuur'. Surprise surprise.
Je kunt wel op hoofdlijnen afspraken maken, maar je hebt ook nog de ministerraad en de verhouding daarbinnen waarin tal van besluiten genomen worden. Als je het daar elke keer verliest zit je wel in een lastige positie.
pi_199716647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De correspondent is er dacht ik trouwens ook volledig open over dat ze enigszins opiniërend schrijven (wel met feitelijke onderbouwing met linkjes naar bronnen overigens), waar de Telegraaf dat een stuk minder is of is dat inmiddels veranderd?
DC is inderdaad heel open over de achtergrond en bespreekt dat ook. De T iets minder maar dergelijke reflecties passen ook niet echt bij die krant, maar om te beweren dat ze het onder de pet houden gaat ook wat te ver aangezien het er toch vrij dik bovenop ligt.
pi_199716683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/

Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Heb niet zoveel met de beginselen van de ChristenUnie. Maar als partij doen ze het wel heel goed. Er heerst blijkbaar een partijcultuur waar je hogerop komt als je integer bent, en niet door een grote bek, of veel bluf. Misschien is dat wel 1 van de redenen dat ze relatief veel voor elkaar krijgen. Het is fijn samenwerken met zo'n partij.

Ook in dit bericht, en tijdens de rest van de formatie (nacht van Rutte, weekend erna enz ) lijkt de ChristenUnie niet uit eigenbelang, maar in het landsbelang gedacht te hebben.

Daarom zie ik ze, mochten ze echt nodig zijn (de andere opties niet gelukt zijn) nog wel aanschuiven bij de formatie. Of zie jij dit anders?
pi_199716712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/

Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Ik denk dat ze eerst een poging doen met PvdA en Groenlinks. Als dat niet lukt, komt er een poging met Christenunie.

Ik zie niet zo snel een optie met alleen PvdA of Groenlinks. Hoe meer er aan PvdA en Groenlinks getrokken wordt, hoe meer ze elkaar zullen vasthouden. Daarnaast verwacht ik niet dat Ploumen en Klaver hele verschillende eisen hebben. Dus dat CDA en VVD moeite hebben om met 2 linkse partijen te onderhandelen is puur vanwege de beeldvorming.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:55:16 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199716799
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik heb columns als benoemt als smaakmakers van een krant. De Telegraaf heeft er daar veel van. Andere kranten vaak minder, maar ook die zijn smaakmakers en sturen ook die kiezen vanuit een ideologie uit waar ze wel of niet over schrijven. Leuk hoor dat constante gekanker op de Telegraaf en andere kranten ophemelen als kwaliteitsmedia, maar het dient geen ander doel dan jezelf bevestigen in je eigen mening binnen je eigen kaders
Het gaat niet om de columns, die zijn duidelijk afgekaderd en bijvoorbeeld de Volkskrant en Trouw hebben uitgebreide opinierende secties. De Telegraaf lardeert echter de nieuwsbrenging met suggestief taalgebruik en meningen.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 2 juni 2021 @ 12:55:29 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199716803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:38 schreef Caland het volgende:

[..]

En zo'n combinatie zou prima kunnen met een dun akkoord op hoofdlijnen, maar blijkbaar zijn de partijen toch weer afgestapt van die 'nieuwe bestuurscultuur'. Surprise surprise.
Het CDA kan zich natuurlijk never nooit goed profileren in zo'n kabinet met 5 partijen. Wat zou een ministersploegindeling zijn? Iets van 17 ministers, 5 VVD, 4 D66, 3 CDA, 2 PvdA, 2 Groenlinks. Zoiets? Het CDA verliest dan waarschijnlijk ook nog eens Financiën en, quelle horreur, wellicht gaat Milieu&Klimaat wel weg bij Landbouw. Jaco Geurts krijgt al een hartaanval (onder andere omdat ie zo ongezond eruit ziet) als er niet meer elke dag een megastal gebouwd mag worden, dus je krijgt sowieso opstanden vanuit de 'boerenachterban' die natuurlijk ruimbaan krijgen in de Telegraaf om hun gal te spuwen.
Wopke moet gewoon lekker 4 jaar de oppositie in, zodat de nodige keuzes gemaakt kunnen worden die noodzakelijk zijn maar waar je als CDA'er niet voor kan zijn, en dan over 4 jaar weer eens aan regeren denken. Na Paars is het homohuwelijk ook niet opeens weer teruggedraaid, terwijl dat met het CDA in de regering er toen nooit van was gekomen.
pi_199716806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:43 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

DC is inderdaad heel open over de achtergrond en bespreekt dat ook. De T iets minder maar dergelijke reflecties passen ook niet echt bij die krant, maar om te beweren dat ze het onder de pet houden gaat ook wat te ver aangezien het er toch vrij dik bovenop ligt.
He ligt er inderdaad heel dik bovenop. Maar door het niet te zeggen, kunnen mensen het blijven ontkennen. Dat zie je ook in dit topic.
Maar ook bijvoorbeeld een verslaggever als Wierd Duk ontkent publiekelijk dat hij ook maar enige vorm van ideologie bedrijft.

Het is wel jammer dat je daardoor eigenlijk alles wat in de telegraaf staat met een korreltje zout neemt, terwijl er ook best goede journalisten voor de krant werken. Dat zou de telegraaf als krant kunnen voorkomen door in columns de ruimte voor "de onderbuik" te hebben, maar de rest van de krant wat objectiever te schrijven. Maar daar hebben ze blijkbaar geen behoefte aan.
pi_199716910
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij VVD-D66-CDA zit D66 vast aan een conservatief duo, lijkt me voor Kaag een nachtmerrie-uitkomst. Die 2 conservatieve partijen kunnen dan steeds steun zoeken via SGP, JA21, CU (op bepaalde onderwerpen), Van Haga en Otten (eerste kamer).

Ik zou als ik Kaag was dan aansturen op VVD-D66 zonder CDA.
Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.

Een minderheidsoptie geeft voor D66 wel ruimte om medisch-ethische kwesties, softdrugsbeleid etc te regelen en daarin is de VVD toch wat minder conservatief dan het CDA (laat staan de CU).
pi_199716929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:45 schreef papert het volgende:

[..]

Heb niet zoveel met de beginselen van de ChristenUnie. Maar als partij doen ze het wel heel goed. Er heerst blijkbaar een partijcultuur waar je hogerop komt als je integer bent, en niet door een grote bek, of veel bluf. Misschien is dat wel 1 van de redenen dat ze relatief veel voor elkaar krijgen. Het is fijn samenwerken met zo'n partij.

Ook in dit bericht, en tijdens de rest van de formatie (nacht van Rutte, weekend erna enz ) lijkt de ChristenUnie niet uit eigenbelang, maar in het landsbelang gedacht te hebben.

Daarom zie ik ze, mochten ze echt nodig zijn (de andere opties niet gelukt zijn) nog wel aanschuiven bij de formatie. Of zie jij dit anders?
Als het nodig is zullen ze het wel doen. Maar ze zeggen nu terecht dat het eerst aan de 5 partijen is. Komen die er echt niet uit, dan zullen ze wel instappen inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:08:17 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199716963
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:
Bij VVD-D66-CDA zit D66 vast aan een conservatief duo, lijkt me voor Kaag een nachtmerrie-uitkomst. Die 2 conservatieve partijen kunnen dan steeds steun zoeken via SGP, JA21, CU (op bepaalde onderwerpen), Van Haga en Otten (eerste kamer).

Ik zou als ik Kaag was dan aansturen op VVD-D66 zonder CDA.
Dit lijkt mij ook. VVD wil graag met het CDA, maar D66 wil natuurlijk veel meer richting een progressieve coalitie - dus juist geen CDA. Tegenover het CDA moet dan een gelijksoortige club komen om te compenseren - PvdA+GL bijvoorbeeld. En dan ben je er al.
Zeker gezien het conservatieve, confessionele karakter van de vorige regering, zal Kaag ook vanwege de insteek van haar campagne voor vernieuwing en vooruitgang, niet in een conservatief blok instappen. Dat zou uitermate vreemd zijn.
pi_199716964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.

Een minderheidsoptie geeft voor D66 wel ruimte om medisch-ethische kwesties, softdrugsbeleid etc te regelen en daarin is de VVD toch wat minder conservatief dan het CDA (laat staan de CU).
Maar je kunt als CDA/VVD minister bij die 3 partijen constructie wel zeggen: kijk, ik heb een meerderheid gevonden via JA21, SGP, CU, Van Haga en/of Otten. Stem als D66 dan nog maar tegen die minister...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199716966
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.

Een minderheidsoptie geeft voor D66 wel ruimte om medisch-ethische kwesties, softdrugsbeleid etc te regelen en daarin is de VVD toch wat minder conservatief dan het CDA (laat staan de CU).
Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
pi_199716968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.

Een minderheidsoptie geeft voor D66 wel ruimte om medisch-ethische kwesties, softdrugsbeleid etc te regelen en daarin is de VVD toch wat minder conservatief dan het CDA (laat staan de CU).
CDA, VVD, PVV, FvD (+ afsplitsingen), SGP, Ja21 en BBB komen samen op 81 zetels uit, dus die meerderheid hebben ze in principe toch?
pi_199716998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:

[..]

Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
Onder andere, maar ik denk dat ze nu ook op (soft)drugsbeleid toch wel eens serieuze stappen willen zetten. Het wordt wel lichtelijk gênant als zelfs het oerconservatieve Montana inmiddels een liberaler wietbeleid dan ons heeft.
pi_199717015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

CDA, VVD, PVV, FvD (+ afsplitsingen), SGP, Ja21 en BBB komen samen op 81 zetels uit, dus die meerderheid hebben ze in principe toch?
In de situatie dat je een minderheidskabinet hebt met VVD-CDA-D66, en de VVD en het CDA gaan echt meerderheden zoeken, en krijgen met al deze partijen, dan is D66 er snel klaar mee natuurlijk. Dat snappen ze bij de VVD en het CDA ook wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 13:12:29 #222
408813 crew  trein2000
pi_199717020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook. VVD wil graag met het CDA, maar D66 wil natuurlijk veel meer richting een progressieve coalitie - dus juist geen CDA. Tegenover het CDA moet dan een gelijksoortige club komen om te compenseren - PvdA+GL bijvoorbeeld. En dan ben je er al.
Zeker gezien het conservatieve, confessionele karakter van de vorige regering, zal Kaag ook vanwege de insteek van haar campagne voor vernieuwing en vooruitgang, niet in een conservatief blok instappen. Dat zou uitermate vreemd zijn.
Aan de andere kant is GL voor de achterban van de VVD en CDA een nachtmerrie. We zitten in een aardige impasse zo langzamerhand.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199717023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:

[..]

Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 13:16:17 #224
408813 crew  trein2000
pi_199717056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).
Jij kunt mij als christen vast uitleggen waarom dat zo'n no-go is. Ik snap dat oprecht niet. Dat je het zelf niet wil is prima, ik respecteer dat. Maar waarom zou je het anderen die dat wel willen verbieden?
Ik wil dat graag begrijpen, maar ik snap dat echt niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199717062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Aan de andere kant is GL voor de achterban van de VVD en CDA een nachtmerrie. We zitten in een aardige impasse zo langzamerhand.
Biedt ook kansen toch? Laat een GroenLinkser het milieubeleid uitvoeren, waar ze toch niet onder uit kunnen omdat ze in het uiterste geval door een rechter ertoe gedwongen worden, en ze kunnen hun handen in onschuld wassen. Lijkt een betere optie dan dat jij als partij er door je achterban voor verantwoordelijk wordt gehouden.
pi_199717067
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:

[..]

Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
Met name voltooid leven en het softdrugsbeleid wat al decennia wacht op een oplossing, de verdere punten zijn leuk meegenomen.

En als een coalitie met PvdA en GL niet lukt weet je als D66 zeker dat dit alles in een coalitie met de CU er niet van zal gaan komen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 13:19:05 #227
408813 crew  trein2000
pi_199717078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Biedt ook kansen toch? Laat een GroenLinkser het milieubeleid uitvoeren, waar ze toch niet onder uit kunnen omdat ze in het uiterste geval door een rechter ertoe gedwongen worden, en ze kunnen hun handen in onschuld wassen. Lijkt een betere optie dan dat jij als partij er door je achterban voor verantwoordelijk wordt gehouden.
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.

Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199717093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).
Dan zie ik daar niet echt problemen mee komen bij de formatie. Ook niet dat het een grote factor is. Dat D66 geen voorkeur heeft voor voortzetting met VVD-CVD-ChristenUnie heeft denk meer te maken dat in die coalitie D66 zijn progressieve koers te weinig kan laten zien, dan met de ChristenUnie en de medisch ethische kwesties.

Bovendien is er campagne gemaakt met met de slogan "nieuw leiderschap". Dan is voortzetting van het huidige kabinet een beetje een verlies.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:23:22 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199717117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
pi_199717127
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.

Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:26:55 #231
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199717153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
Wel verdragen tekenen, afspraken maken, zoete praatjes houden, maar liever niets uitvoeren en dan boos worden dat rechters daar niet in mee gaan.
pi_199717154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
Al helemaal niet omdat zich dat vooral afspeelt in maatschappelijke sectoren waar een regering sowieso maar zeer beperkte invloed heeft, ze kunnen zich immers moeilijk met de inhoud van kranten of de onderzoeken van wetenschappers gaan bemoeien.
pi_199717184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij kunt mij als christen vast uitleggen waarom dat zo'n no-go is. Ik snap dat oprecht niet. Dat je het zelf niet wil is prima, ik respecteer dat. Maar waarom zou je het anderen die dat wel willen verbieden?
Ik wil dat graag begrijpen, maar ik snap dat echt niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:17 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Met name voltooid leven en het softdrugsbeleid wat al decennia wacht op een oplossing, de verdere punten zijn leuk meegenomen.

En als een coalitie met PvdA en GL niet lukt weet je als D66 zeker dat dit alles in een coalitie met de CU er niet van zal gaan komen.
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.

Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?

Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.

.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:33:21 #234
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199717217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/

Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Welke opties hebben ze dan: met 16 andere oppositiepartijen elkaar de tent uitvechten voor aandacht van de kiezer? Kiezers raken in de war van al die vele oppositiepartijen, straks halen ze alles en iedereen door elkaar. "Was het niet Segers die voorstelde om alle moskeeën in de fik te steken en moslims te verbieden een Koran in huis te hebben."

Nee, je kan beter een regeringspartij zijn, dat profileert goed.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:35:07 #235
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199717232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 13:37:59 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199717266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
Probeer eens iets dat raakvlakken heeft met de realiteit.
pi_199717272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
Weet je nou al wat er extremistisch is aan GL?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 13:58:41 #238
408813 crew  trein2000
pi_199717508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:29 schreef papert het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.

Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?

Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.

.
Wat mij betreft is de pil des doods bij de apotheek af te halen (na een wachttijd van enkele weken). Ik zie oprecht het probleem niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:54 #239
408813 crew  trein2000
pi_199717524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
Lastig juridisch verhaal. Maar je kunt het stelsel zo wijzigen dat de rechter niet zomaar aan verdragen kan toetsen. Naar Brits voorbeeld…

Dat kan, ik zeg niet dat we dat moeten doen overigens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 14:00:31 #240
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199717532
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.

Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Ja, we moeten het hebben van de verdedigers van de gehaktbal.

Komaan, het hele woke gedoe in Nederland is een (extreem) rechts talking point.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:00:42 #241
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199717539
quote:
5s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Weet je nou al wat er extremistisch is aan GL?
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.

De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:03:36 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199717568
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
De gemiddelde VVD'er heeft volgens jou het IQ van een wasmachine. Interessant, interessant.
pi_199717576
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.

De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
Wil jij svp even niet namens de gemiddelde VVD'er spreken :') Ik stem zelf weleens VVD maar begin altijd weer te twijfelen als figuren zoals jij 'VVD-dingen' gaan uitkramen.
pi_199717607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.

De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
De gemiddelde VVD-er is dus erg dom
Leuk om te weten _O-
pi_199717619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.

De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
Goed om te weten dat vrijwel alles uit je opsomming gewoon onzin is die niet staaft met de werkelijkheid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199717640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:29 schreef papert het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.

Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?

Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.
VVD wil volgens de eigen website naar legalisering van softdrugs toe en heeft de law en order figuren als Teeven wel goeddeels een functie elders aangeboden, dus daar zit het probleem niet zo. CDA is daar niet voor maar die draai zie ik ze nog wel maken, of het een vrije kwestie laten waarmee VVD en D66 het over links kunnen oplossen.

Even ter verduidelijking: ik probeer zaken uit D66 perspectief te zien, net zoals uit ander perspectieven. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook allemaal zelf onderschrijf. Wat softdrugsbeleid, stamcelonderzoek etc. wel wat betreft voltooid leven het ik ook reserveringen. Maar als je dat als D66 wilt regelen dan gaat dat niet met de CU.
pi_199718132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:09 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

VVD wil volgens de eigen website naar legalisering van softdrugs toe en heeft de law en order figuren als Teeven wel goeddeels een functie elders aangeboden, dus daar zit het probleem niet zo. CDA is daar niet voor maar die draai zie ik ze nog wel maken, of het een vrije kwestie laten waarmee VVD en D66 het over links kunnen oplossen.

Even ter verduidelijking: ik probeer zaken uit D66 perspectief te zien, net zoals uit ander perspectieven. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook allemaal zelf onderschrijf. Wat softdrugsbeleid, stamcelonderzoek etc. wel wat betreft voltooid leven het ik ook reserveringen. Maar als je dat als D66 wilt regelen dan gaat dat niet met de CU.
Dank.
Dat tweede begrijp ik, was ook meer een reactie op Trein dan op jou.

Ik wist niet dat de VVD daarover inmiddels van standpunt was veranderd. Dan lijkt het softdrugsbeleid wel iets wat komende kabinetsperiode geregeld moet kunnen worden.
  woensdag 2 juni 2021 @ 14:52:30 #248
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199718144
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goed om te weten dat vrijwel alles uit je opsomming gewoon onzin is die niet staaft met de werkelijkheid.
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
pi_199718171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Omdat de boeren in kwestie lompe tyfusmongolen zijn. De enige gevaarlijke gekken in deze waren de boeren, niet Klaver.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 02-06-2021 15:10:23 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:01:29 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199718258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Dan verwijs ik je vriendelijk naar de kwestie met het IQ van een wasmachine. Daarnaast stemmen boeren helemaal niet allemaal VVD en vormen ook binnen de VVD-stemmers niet een meerderheid.
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:24:54 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199718630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.

De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
In één post Bingo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 juni 2021 @ 15:25:52 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199718648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Ja, dit lijkt mij inderdaad een uiterst valide argument.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199718842
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij kunt mij als christen vast uitleggen waarom dat zo'n no-go is. Ik snap dat oprecht niet. Dat je het zelf niet wil is prima, ik respecteer dat. Maar waarom zou je het anderen die dat wel willen verbieden?
Ik wil dat graag begrijpen, maar ik snap dat echt niet.
Om dezelfde reden als de SP tegen is: men wil nu euthanasie inzetten tegen mensen die niet lijden. Tegen eenzaamheid en je nutteloos voelen dus. Er zijn de afgelopen jaren al tientallen verhalen in kranten gekomen van mensen van wie euthanasie is geweigerd en die daar nu blij mee zijn. Als het namelijk geen ondraaglijk lijden is, is het een tijdelijke fase die voorbij kan gaan.

Straks voelen ouderen zich gedwongen euthanasie te plegen, omdat ze het gevoel hebben dat ze anderen tot last zijn.


Er zijn andere oplossingen tegen eenzaamheid, tegen nutteloos voelen, tegen het idee hebben dat je anderen tot last bent. Ik ben tegen het aanmoedigen van zelfmoord omdat mensen denken dat de wereld beter is zonder hen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199718888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Om dezelfde reden als de SP tegen is: men wil nu euthanasie inzetten tegen mensen die niet lijden. Tegen eenzaamheid en je nutteloos voelen dus. Er zijn de afgelopen jaren al tientallen verhalen in kranten gekomen van mensen van wie euthanasie is geweigerd en die daar nu blij mee zijn. Als het namelijk geen ondraaglijk lijden is, is het een tijdelijke fase die voorbij kan gaan.

Straks voelen ouderen zich gedwongen euthanasie te plegen, omdat ze het gevoel hebben dat ze anderen tot last zijn.
Gebeurd andersom ook dan? Mensen die euthanasie hebben gepleegd en er later geen spijt van hadden?

Ik heb hier overigens nog nooit tientallen verhalen'' van in de krant gelezen, maar wie weet lees ik niet zo goed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 2 juni 2021 @ 15:45:47 #255
408813 crew  trein2000
pi_199718925
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Om dezelfde reden als de SP tegen is: men wil nu euthanasie inzetten tegen mensen die niet lijden. Tegen eenzaamheid en je nutteloos voelen dus. Er zijn de afgelopen jaren al tientallen verhalen in kranten gekomen van mensen van wie euthanasie is geweigerd en die daar nu blij mee zijn. Als het namelijk geen ondraaglijk lijden is, is het een tijdelijke fase die voorbij kan gaan.

Straks voelen ouderen zich gedwongen euthanasie te plegen, omdat ze het gevoel hebben dat ze anderen tot last zijn.

Er zijn andere oplossingen tegen eenzaamheid, tegen nutteloos voelen, tegen het idee hebben dat je anderen tot last bent. Ik ben tegen het aanmoedigen van zelfmoord omdat mensen denken dat de wereld beter is zonder hen.
Bedankt voor de uitleg!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199718954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg!
Ja, het is voor mij (en CU) ook helemaal niet per sé een standpunt uit de bijbel, al zit er natuurlijk wel achter dat iedereen evenveel waard is, ook de persoon die zich nutteloos voelt of die niet zo veel meer kan. En dat is wel bijbels (maar ook veel atheïsten vinden dat gelukkig).

Ik ben helemaal niet zo principieel tegen euthanasie bij ondraaglijk lijden. Daar heb ik best begrip voor. En zeer voor palliatieve sedatie, dat verlengen van leven dat zonder hulpmiddelen niet door zou gaan wat ze bijvoorbeeld in Italië doen vind ik verschrikkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199719138
Vindt de huidige praktijk op dat gebied wel prima eigenlijk, wellicht dat er nog een iets betere oplossing moet komen wat betreft de wilsbeschikking bij dementie. Persoonlijk zou ik in dat geval wel echt een uitweg willen aangezien het leven als alle rede verdwenen is en het niet meer mogelijk is je naasten te herkennen voor mij geen waarde heeft en alles wat mij als mens mezelf maakt dan wel onomkeerbaar achter me ligt.

Maar het zo normaliseren maakt het teveel een uitlaatklep voor tijdelijke problemen van mensen die wanhopig zijn en op een alternatieve manier geholpen kunnen worden.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:17:29 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199719252
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:06 schreef tizitl2 het volgende:
Maar het zo normaliseren maakt het teveel een uitlaatklep voor tijdelijke problemen van mensen die wanhopig zijn en op een alternatieve manier geholpen kunnen worden.
Dat is de angst, maar het is niet een gegeven dat het ook zo werkt. Zoveel bewijs is er niet dat het normaliseren van een gekozen levenseinde zorgt dat mensen op die manier de eeuwige oplossing kiezen voor tijdelijke problemen. En je helpt ook mensen er mee.
  woensdag 2 juni 2021 @ 16:51:27 #259
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199719621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 15:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dan verwijs ik je vriendelijk naar de kwestie met het IQ van een wasmachine. Daarnaast stemmen boeren helemaal niet allemaal VVD en vormen ook binnen de VVD-stemmers niet een meerderheid.
Houd maar op om GroenLinks te verdedigen. Deze partij heeft een onwrikbaar slecht image bij het weldenkend deel der natie.
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:36:26 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199720109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:51 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Houd maar op om GroenLinks te verdedigen. Deze partij heeft een onwrikbaar slecht image bij het weldenkend deel der natie.
Waar baseer je dat op dan? Want wat je net zei was daar in ieder geval geen bewijs voor.
pi_199720134
quote:
GroenLinks-leider Jesse Klaver denkt dat de formatie vastzit. Dat heeft hij vanmiddag gezegd na een gesprek met informateur Mariëtte Hamer, Mark Rutte (VVD) en Lilianne Ploumen (PvdA). Rutte wil niet zeggen dat de formatie vastzit, maar hij noemt de huidige situatie wel ‘complex’.
quote:
De weigering van de ChristenUnie én de moeilijkheden rond PvdA en GroenLinks maken de vorming van een nieuw kabinet problematisch. Informateur Hamer heeft tot komende zondag de tijd om te zeggen welke partijen met elkaar moeten gaan onderhandelen over een nieuw kabinet. Mogelijk heeft ze daar meer tijd voor nodig. Als VVD en CDA niet met PvdA en GroenLinks willen onderhandelen, lijkt een nieuwe stap in de formatie ver weg.
https://www.ad.nl/politie(...)ie-vastzit~a9c79ef0/
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:38:47 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199720138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:51 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Houd maar op om GroenLinks te verdedigen. Deze partij heeft een onwrikbaar slecht image bij het weldenkend deel der natie.
weldenkendheid, is dat zoiets als gesundes volksempfinden?
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:18:34 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199720581
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199720616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:51 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Houd maar op om GroenLinks te verdedigen. Deze partij heeft een onwrikbaar slecht image bij het weldenkend deel der natie.
Voorlopig heb ik daar nog geen bewijs van gezien
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:29:08 #265
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199720699
quote:
De Telegraaf :') hoe een redactie zo geobsedeerd kan zijn met links :')
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:30:00 #266
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199720707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 16:51 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Houd maar op om GroenLinks te verdedigen. Deze partij heeft een onwrikbaar slecht image bij het weldenkend deel der natie.
Wie of wat is het “weldenkend deel der nazi”?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199720727
quote:
Daar is helemaal nog geen aanleiding toe om dat te denken. In België begonnen de gesprekken zoals die nu gevoerd worden pas na een jaar. Maar goed, kennis hoeven we bij die bron niet te zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:32:10 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199720738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar is helemaal nog geen aanleiding toe om dat te denken. In België begonnen de gesprekken zoals die nu gevoerd worden pas na een jaar. Maar goed, kennis hoeven we bij die bron niet te zoeken.
Tja,

De T is de T
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199720788
quote:
Als ze samen willen regeren dan zou ik ook onderling overleg hebben. Even onderhandelen over de marges waarmee ze de onderhandelingen met VVD en CDA ingaan. c_/ Voor D66 is het betrekken van PvdA en GL bij de formatie de beste methode om het D66 verkiezingsprogramma te realiseren. Dus het is allemaal heel logisch. Formatiegenot *O*
pi_199720888
quote:
Dat weet ik niet. Maar fraai is het niet. Dit zal het wantrouwen bij VVD en CDA enkel vergroten.
Leuk fijn dat de Telegraaf er weer bovenop zat en ons op de hoogste stelt.
pi_199720955
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Maar fraai is het niet. Dit zal het wantrouwen bij VVD en CDA enkel vergroten.
Leuk fijn dat de Telegraaf er weer bovenop zat en ons op de hoogste stelt.
Hilarisch :D
pi_199721003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hilarisch :D
#nieuwleiderschap wordt schijnbaar in de achterkamertjes gevoerd. :Y
pi_199721028
quote:
84s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

#nieuwleiderschap wordt schijnbaar in de achterkamertjes gevoerd. :Y
Moppie, de fractievoorzitters van deze 3 partijen kunnen best met elkaar spreken over een mogelijke coalitie. Het hele vraagstuk in de afgelopen tijd ging over de macht van het kabinet en de tegenmacht van het parlement.
pi_199721051
quote:
84s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

#nieuwleiderschap wordt schijnbaar in de achterkamertjes gevoerd. :Y
Coalitieonderhandelingen zullen onder elk leiderschap in achterkamertjes worden gevoerd, anders is het gewoon beroerd leiderschap (of natuurlijk een dictatuur, dan hoef je niet te overleggen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199721060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Moppie, de fractievoorzitters van deze 3 partijen kunnen best met elkaar spreken over een mogelijke coalitie. Het hele vraagstuk in de afgelopen tijd ging over de macht van het kabinet en de tegenmacht van het parlement.
Ze kunnen idd prima met zijn drieën spreken. Over en alles en nog wat en waar ze maar willen.
Maar je denkt toch werkelijk niet dat dit lekker valt bij het CDA en de VVD? De indruk wekken dat 3 progressieve partijen al vast hun gezamenlijke blok voorbereiden voor de onderhandelingen.

Zitten we al niet maanden in een impasse omdat het vertrouwen er niet is? Yep, en deze domme actie zal enkel extra wantrouwen genereren.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:12:03 #276
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199721094
We moesten toch haast maken :') _O-
En dan al die ratten die al lang weg wilden zijn, maar nu nog demissionair moeten aanblijven
Denk aan Grapperhaus :')
Door hun eigen partij genoten keihard genaaid w/ *O*
pi_199721129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze kunnen idd prima met zijn drieën spreken. Over en alles en nog wat en waar ze maar willen.
Maar je denkt toch werkelijk niet dat dit lekker valt bij het CDA en de VVD? De indruk wekken dat 3 progressieve partijen al vast hun gezamenlijke blok voorbereiden voor de onderhandelingen.

Zitten we al niet maanden in een impasse omdat het vertrouwen er niet is? Yep, en deze domme actie zal enkel extra wantrouwen genereren.
Mevrouw Kaag zit niet om de hete brij heen te draaien. Ze heeft duidelijk gezegd wat ze wil en dat is een zo progressief mogelijk kabinet met PvdA en Groenlinks. Rutte mag blij zijn dat Kaag en Hoekstra hem niet lieten vallen. Doordat GL en PvdA vertrouwen hebben in Kaag is Rutte IV misschien mogelijk.
pi_199721181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze kunnen idd prima met zijn drieën spreken. Over en alles en nog wat en waar ze maar willen.
Maar je denkt toch werkelijk niet dat dit lekker valt bij het CDA en de VVD? De indruk wekken dat 3 progressieve partijen al vast hun gezamenlijke blok voorbereiden voor de onderhandelingen.

Zitten we al niet maanden in een impasse omdat het vertrouwen er niet is? Yep, en deze domme actie zal enkel extra wantrouwen genereren.
En als ze het niet openbaar doen, maar via zoom, is dat beter? Want iedereen weet al dat Kaag, Klaver en Ploumen overleggen, dat is geen nieuws.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:22:35 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199721199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Mevrouw Kaag zit niet om de hete brij heen te draaien. Ze heeft duidelijk gezegd wat ze wil en dat is een zo progressief mogelijk kabinet met PvdA en Groenlinks. Rutte mag blij zijn dat Kaag en Hoekstra hem niet lieten vallen. Doordat GL en PvdA vertrouwen hebben in Kaag is Rutte IV misschien mogelijk.
Haha, blij zijn? Als D66 de mogelijkheid had dan hadden ze de VVD alláng laten vallen natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:28:44 #280
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199721271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze kunnen idd prima met zijn drieën spreken. Over en alles en nog wat en waar ze maar willen.
Maar je denkt toch werkelijk niet dat dit lekker valt bij het CDA en de VVD? De indruk wekken dat 3 progressieve partijen al vast hun gezamenlijke blok voorbereiden voor de onderhandelingen.

Zitten we al niet maanden in een impasse omdat het vertrouwen er niet is? Yep, en deze domme actie zal enkel extra wantrouwen genereren.
Het is ook wel liefelijk om te denken dat er überhaupt een scenario mogelijk is dat CDA en VVD in zo'n coalitie gaan stappen. Er zit gewoon 1 linkse partij teveel bij, en als D66 niet zonder die twee wilt dan is het hun schuld, samen met de andere linkse partij, dat Nederland dan zo'n lange periode geen kabinet heeft. Niets meer, niets minder. Dat kost je aan het einde van de streep virtuele zetels.

Sowieso heeft Nederland voor een redelijke rechtse koer gestemd als je de zetels in de kamer bekijkt. Met 5 partijen regeren waarvan 3 aan de linkerkant van het politieke spectrum is echt een cocktail voor drama.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 19:29:19 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199721278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze kunnen idd prima met zijn drieën spreken. Over en alles en nog wat en waar ze maar willen.
Maar je denkt toch werkelijk niet dat dit lekker valt bij het CDA en de VVD? De indruk wekken dat 3 progressieve partijen al vast hun gezamenlijke blok voorbereiden voor de onderhandelingen.

Zitten we al niet maanden in een impasse omdat het vertrouwen er niet is? Yep, en deze domme actie zal enkel extra wantrouwen genereren.
Alsof de VVD niet met andere partijen praat, schei toch ui. Dit is de grotemensen wereld, daar praat men gewoon met elkaar achter de schermen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199721314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alsof de VVD niet met andere partijen praat, schei toch ui. Dit is de grotemensen wereld, daar praat men gewoon met elkaar achter de schermen.
Inderdaad. Het enige verschil is dat de Telegraaf hierover ophef probeert te veroorzaken.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:33:06 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199721324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

En als ze het niet openbaar doen, maar via zoom, is dat beter? Want iedereen weet al dat Kaag, Klaver en Ploumen overleggen, dat is geen nieuws.
En dat VVD+CDA vandaag bij Hamer zaten, en hier gezamenlijk evt een mening over hebben, is ook omdat die 2 zelf een blok (willen) vormen. Oftewel, er is niets aan de hand. Kinderachtig en schijnheilig doen gaat de formatie al helemaal niet verder helpen.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 19:33:32 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199721330
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Inderdaad. Het enige verschil is dat de Telegraaf hierover ophef probeert te veroorzaken.
What else is new?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199721335
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze kunnen idd prima met zijn drieën spreken. Over en alles en nog wat en waar ze maar willen.
Maar je denkt toch werkelijk niet dat dit lekker valt bij het CDA en de VVD? De indruk wekken dat 3 progressieve partijen al vast hun gezamenlijke blok voorbereiden voor de onderhandelingen.

Zitten we al niet maanden in een impasse omdat het vertrouwen er niet is? Yep, en deze domme actie zal enkel extra wantrouwen genereren.
Want mensen mogen pas met elkaar overleggen als de VVD daar toestemming voor heeft gegeven?

Nee hoor, zo werkt dat niet. Dit is een hele normale gang van zaken. Zou toch wat zijn als de grootste partij niet in zee zou willen gaan met partijen als die op voorhand elkaar gebeld hebben. Zo van jullie mogen een voor een bij ons op de koffie komen maar jullie mogen absoluut niet met elkaar.

Iedereen overlegt met elkaar. En dat gaat in achterkamertjes ja. Anders kun je niet tot compromissen komen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199721350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alsof de VVD niet met andere partijen praat, schei toch ui. Dit is de grotemensen wereld, daar praat men gewoon met elkaar achter de schermen.
Kan je mij even aantonen wanneer tijdens deze formatie VVD en CDA met elkaar hebben overlegd over de formatie, met zowel de onderhandelingsleiders als de secondanten? Hartstikke bedankt alvast.
pi_199721407
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je mij even aantonen wanneer tijdens deze formatie VVD en CDA met elkaar hebben overlegd over de formatie, met zowel de onderhandelingsleiders als de secondanten? Hartstikke bedankt alvast.
:')

Ja want Rutte en Hoekstra hebben elkaar sinds de verkiezingen uitsluitend gesproken onder toeziend oog van Tjeenk Willink of Hamer. Nog geen telefoontje of appje is er gepleegd. Dat doen alleen linkse partijen.

Kom nou toch zeg.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199721423
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')

Ja want Rutte en Hoekstra hebben elkaar sinds de verkiezingen uitsluitend gesproken onder toeziend oog van Tjeenk Willink of Hamer. Nog geen telefoontje of appje is er gepleegd. Dat doen alleen linkse partijen.

Kom nou toch zeg.
Toon maar aan dan. Dankjewel alvast.
pi_199721894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Toon maar aan dan. Dankjewel alvast.
Je denkt dat Rutte alleen met Kaag heeft gebeld en niet met zijn lievelingspartij CDA?
pi_199722000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Je denkt dat Rutte alleen met Kaag heeft gebeld en niet met zijn lievelingspartij CDA?
Ik wacht rustig op bewijs dat CDA en VVD in de achterkamertjes met elkaar gesproken hebben tijdens deze formatie periode. Alvast bedankt.
pi_199722821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Je denkt dat Rutte alleen met Kaag heeft gebeld en niet met zijn lievelingspartij CDA?
Laat gewoon lullen joh.


Ik wil ook wel bewijs zien dat er een grote theepot in een baan om de aarde zit. Maar ja
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199722862
Het is echt heel naïef om te denken dat al het overleg aan de formatie tafels plaatsvindt. Dat geldt voor alle partijen.

Rutte maakte er toch ook geen geheim van zelf bv met Omzigt te hebben gebeld, en met hem wilde afspreken voor een gesprek. Zulke dingen zijn niet tegen te houden, en ook helemaal niet zo erg.

Het ging hier eerder vandaag over de activistische kant van de Telegraaf, en dit is daar weer een voorbeeld van. Het is alleen nieuws omdat de Telegraaf het als nieuws brengt.
  donderdag 3 juni 2021 @ 09:02:57 #293
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199726939
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Inderdaad. Het enige verschil is dat de Telegraaf hierover ophef probeert te veroorzaken.
Telegraaf maakt zich nog steeds zorgen of de Nederlanders straks nog wel wekelijks hun balletje gehakt mogen eten.
pi_199727005
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:02 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Telegraaf maakt zich nog steeds zorgen of de Nederlanders straks nog wel wekelijks hun balletje gehakt mogen eten.
Als het aan GL ligt mogen we allleen nog maar maar couscous eten!!!11!!!EINZ!!! :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199727077
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar ik vond dit wel een interessant stukje:

quote:
Zonder camera’s erbij horen ze bij GroenLinks en PvdA van andere partijen dat het zo nog een week of twee, drie kan doorgaan. En dat er dan onderhandeld kan worden. Bij VVD en CDA kun je horen dat hun achterban een voorkeur heeft voor ‘bestuurderspartij’ PvdA en een afkeer van GroenLinks. Maar dat Klaver, die graag wil meeregeren, nu heel ‘bestuurlijk’ overkomt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210603
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 3 juni 2021 @ 09:49:49 #296
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199727404
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:20 schreef Hanca het volgende:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar ik vond dit wel een interessant stukje:
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210603
"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".

Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.

Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
pi_199727476
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".

Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.

Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
Je spreekt hier, wederom, vooral voor jezelf.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:20 #298
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199727515
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je spreekt hier, wederom, vooral voor jezelf.
Ik reageer op het artikel waar wordt gesproken over de afkeer van GroenLinks door de VVD-achterban.

Dus houd op met GroenLinks te verdedigen. Het gezonde verstand van de liberalen is krachtiger dan jouw gekwetter.
pi_199727559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:57 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ik reageer op het artikel waar wordt gesproken over de afkeer van GroenLinks door de VVD-achterban.
Waar je vervolgens weer van alles bij verzint.
quote:
Dus houd op met GroenLinks te verdedigen. Het gezonde verstand van de liberalen is krachtiger dan jouw gekwetter.
Is dat zoiets als het Gesundes Volksempfinden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199727566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

"VVD'ers hebben een afkeer van GroenLinks".

Dat is nogal zwak uitgedrukt. VVD'ers willen niet dat Nederland wordt volgeplemd met windmolens en AZC's op elke straathoek. VVD'ers willen dat boeren op een nette manier worden geholpen een transitie naar een duurzame economie te kunnen maken. VVD'ers willen dat klimaatmaatregelen betaalbaar zijn voor de gewone man; miljoenen mensen die hun huis uit moeten en onder bruggen moeten slapen omdat zij de kosten niet kunnen betalen is een no go. VVD'ers zien bedrijven als bron van welvaart en niet als vijanden van de samenleving. VVD'ers vinden heterosex normaal en zien queer en transgenders niet als dwingende norm. VVD'ers zijn trots op Nederland en haar cultuur. VVD'ers willen alleen vluchtelingen helpen en dan opvangen in de eigen regio. Voor bedriegers is geen plaats in dit land.

Kortom, de verschillen met GroenLinks zijn onoverbrugbaar. Een kabinet met deze linkse idioten kan er gewoon niet komen.
Je spreekt hier bepaald niet voor de gemiddelde VVDer. Ik ken meerdere VVDers en die afkeer van jou voor Klaver delen ze geen van allen. Ik denk dat jij eens moet stoppen te praten namens de VVDers, je wijkt namelijk nogal af van het gemiddelde daar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199727579
Vol
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')