En daarom is oppositie nu veel logischer. Als, zoals ook uit dit interview blijkt, mensen vragen waar de partij nog voor staat en wat het verschil is met VVD, moet je vooral even afstand nemen van de VVD en jezelf profileren.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mag die proberen natuurlijk, maar het komt niet erg geloofwaardig over van een partij die het gros van de afgelopen decennia heeft meegeregeerd (vaak als grootste coalitiepartij). Dus in al die maatschappelijke veranderingen waar ze nu zeggen zo'n hekel aan te hebben hebben ze zelf nog zo'n beetje de grootste hand gehad.
Kettingroker. Dan krijg je datquote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde laatst dat Koolmees pas 43 jaar is, ik dacht die is dik in de 60 of zo![]()
![]()
![]()
Maar je kunt jezelf toch niet profileren als je als partij je eigenlijk verleden niet erkent? Niet succesvol in ieder geval, want er is voor kiezers geen enkele reden om erop te vertrouwen dat je ook daadwerkelijk anders zult handelen als voorheen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarom is oppositie nu veel logischer. Als, zoals ook uit dit interview blijkt, mensen vragen waar de partij nog voor staat en wat het verschil is met VVD, moet je vooral even afstand nemen van de VVD en jezelf profileren.
Je kunt toch best erkennen dat je dingen in het verleden anders deed, maar nu niet meer zo wil doen? Buma deed dat bij het CDA vrij succcesvol in de oppositie.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar je kunt jezelf toch niet profileren als je als partij je eigenlijk verleden niet erkent? Niet succesvol in ieder geval, want er is voor kiezers geen enkele reden om erop te vertrouwen dat je ook daadwerkelijk anders zult handelen als voorheen.
Dat kan inderdaad, maar dat doen ze nou precies niet. Het verhaal is nooit dat "wij van het CDA een fout hebben gemaakt" maar er wordt altijd een abstracte boeman bij gesleept als het liberalisme of het individualisme. Al is dat overigens niet uniek aan het CDA hoor, ook de PvdA is daar heel goed in (al wijten zij alles aan het neoliberalisme) en die partij lukt het ook in de oppositie niet om weer relevant te worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt toch best erkennen dat je dingen in het verleden anders deed, maar nu niet meer zo wil doen? Buma deed dat bij het CDA vrij succcesvol in de oppositie.
Volgens mij is het momenteel best mogelijk om te zeggen dat je in de jaren 90/00 deels mee ging in de hype van het liberalisme, maar dat je daar weer van terug bent gekomen omdat individualisme nou eenmaal een waardeloze manier is om de samenleving vorm te geven. Al is het zo dat ter verdediging van het CDA best te zeggen valt dat de grootste liberale stappen onder Paars zijn gezet en Balkenende dat tij best heeft proberen te keren.
Ik heb deze week in een call gezeten met deze man en Ank Bijleveld-Schouten en ik heb toch vaak horen zeggen dat wij van het CDA fouten hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar dat doen ze nou precies niet. Het verhaal is nooit dat "wij van het CDA een fout hebben gemaakt" maar er wordt altijd een abstracte boeman bij gesleept als het liberalisme of het individualisme. Al is dat overigens niet uniek aan het CDA hoor, ook de PvdA is daar heel goed in (al wijten zij alles aan het neoliberalisme) en die partij lukt het ook in de oppositie niet om weer relevant te worden.
Mooi, maar ze zullen het toch echt ook extern moeten doen en niet alleen intern met leden van de partij.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb deze week in een call gezeten met deze man en Ank Bijleveld-Schouten en ik heb toch vaak horen zeggen dat wij van het CDA fouten hebben gemaakt.
Deze Van Rij en ook Hugo de Jonge heb ik toch wel vaker horen zeggen dat ze nu afstand nemen van het liberalisme en dat ze dat vroeger te weinig deden. Ik heb niet het idee dat het daar aan schort.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mooi, maar ze zullen het toch echt ook extern moeten doen en niet alleen intern met leden van de partij.
Ik heb het ook diverse keren in diverse programma's gehoord.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mooi, maar ze zullen het toch echt ook extern moeten doen en niet alleen intern met leden van de partij.
Hugo zit wel links in het CDA. Maar als ze geleerd hebben is dat mooiquote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze Van Rij en ook Hugo de Jonge heb ik toch wel vaker horen zeggen dat ze nu afstand nemen van het liberalisme en dat ze dat vroeger te weinig deden. Ik heb niet het idee dat het daar aan schort.
Ze nodigt ook een heleboel tamelijk vage figuren van het maatschappelijk veld uit. "Om te horen wat er leeft bij de bevolking". De vraag is vervolgens waarom we dan nog een parlement hebben? Kennelijk is het parlement niet meer in staat om die informatie te geven.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
En weer een weekje voorbij.
En nog niet concreet een stap verder met formeren.
Hamer neemt haar tijd alsof er geen demissionair kabinet is en alsof er geen grote dossiers dringend opgepakt moeten worden.
Roken en je mondje blijven volproppen. Dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde laatst dat Koolmees pas 43 jaar is, ik dacht die is dik in de 60 of zo![]()
![]()
![]()
Beter uit het ogen kijken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
![]()
![]()
En je inhoudelijke bezwaar tegen het punt wat Wilders wil maken?quote:Op zondag 30 mei 2021 14:05 schreef -XOR- het volgende:
[ twitter ]
Gekke Geertje, hopman van het verstandelijk beperkte smaldeel van Nederland (O nee, dat mag niet meer, je moet ze tegenwoordig 'echt rechts' noemen).
Je kunt geen inhouddelijk bezwaar maken tegen een punt dat geen inhoud heeft.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En je inhoudelijke bezwaar tegen het punt wat Wilders wil maken?
Maar dat heeft het wel degelijk. Of je het er mee eens bent is een tweede.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt geen inhouddelijk bezwaar maken tegen een punt dat geen inhoud heeft.
Wilders heeft zelf uitgesloten met Rutte in een kabinet te gaan.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En je inhoudelijke bezwaar tegen het punt wat Wilders wil maken?
Het enige belangrijke inhoudelijke punt dat Wilders tot nu toe heeft gemaakt is dat er minder Marokkanen moeten zijn in Nederland. Deze uitspraak is door een Nederlandse rechter inhoudelijk beoordeeld. Sindsdien gaat Wilders door het leven als een misdadiger, een crimineel. Zo inhoudelijk kan het dus zijn.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar dat heeft het wel degelijk. Of je het er mee eens bent is een tweede.
Zonder meer. Maar evengoed maakt hij een punt dat Hamer met allemaal links activistische clubjes aan tafel gaat terwijl de kiezer reeds gekozen heeft.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders heeft zelf uitgesloten met Rutte in een kabinet te gaan.
De kiezer heeft in meerderheid zo gekozen dat een VVD/D66/PvdA/GL coalitie tot de mogelijkheden behoort. VVD/ CDA/PVV/FvD+geloofsafvalligen/JA21 was ook een mogelijkheid geweest maar dat wil Wilders zelf niet.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zonder meer. Maar evengoed maakt hij een punt dat Hamer met allemaal links activistische clubjes aan tafel gaat terwijl de kiezer reeds gekozen heeft.
GL heeft verloren en PvdA heeft niets erbij na de megaklapper van de vorige verkiezingen.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De kiezer heeft in meerderheid zo gekozen dat een VVD/D66/PvdA/GL coalitie tot de mogelijkheden behoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |