Met name voltooid leven en het softdrugsbeleid wat al decennia wacht op een oplossing, de verdere punten zijn leuk meegenomen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:
[..]
Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Biedt ook kansen toch? Laat een GroenLinkser het milieubeleid uitvoeren, waar ze toch niet onder uit kunnen omdat ze in het uiterste geval door een rechter ertoe gedwongen worden, en ze kunnen hun handen in onschuld wassen. Lijkt een betere optie dan dat jij als partij er door je achterban voor verantwoordelijk wordt gehouden.
Dan zie ik daar niet echt problemen mee komen bij de formatie. Ook niet dat het een grote factor is. Dat D66 geen voorkeur heeft voor voortzetting met VVD-CVD-ChristenUnie heeft denk meer te maken dat in die coalitie D66 zijn progressieve koers te weinig kan laten zien, dan met de ChristenUnie en de medisch ethische kwesties.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.
Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Wel verdragen tekenen, afspraken maken, zoete praatjes houden, maar liever niets uitvoeren en dan boos worden dat rechters daar niet in mee gaan.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
Al helemaal niet omdat zich dat vooral afspeelt in maatschappelijke sectoren waar een regering sowieso maar zeer beperkte invloed heeft, ze kunnen zich immers moeilijk met de inhoud van kranten of de onderzoeken van wetenschappers gaan bemoeien.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij kunt mij als christen vast uitleggen waarom dat zo'n no-go is. Ik snap dat oprecht niet. Dat je het zelf niet wil is prima, ik respecteer dat. Maar waarom zou je het anderen die dat wel willen verbieden?
Ik wil dat graag begrijpen, maar ik snap dat echt niet.
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:17 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Met name voltooid leven en het softdrugsbeleid wat al decennia wacht op een oplossing, de verdere punten zijn leuk meegenomen.
En als een coalitie met PvdA en GL niet lukt weet je als D66 zeker dat dit alles in een coalitie met de CU er niet van zal gaan komen.
Welke opties hebben ze dan: met 16 andere oppositiepartijen elkaar de tent uitvechten voor aandacht van de kiezer? Kiezers raken in de war van al die vele oppositiepartijen, straks halen ze alles en iedereen door elkaar. "Was het niet Segers die voorstelde om alle moskeeën in de fik te steken en moslims te verbieden een Koran in huis te hebben."quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/
Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
Probeer eens iets dat raakvlakken heeft met de realiteit.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
Weet je nou al wat er extremistisch is aan GL?quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
Wat mij betreft is de pil des doods bij de apotheek af te halen (na een wachttijd van enkele weken). Ik zie oprecht het probleem niet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:29 schreef papert het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.
Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?
Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.
.
Lastig juridisch verhaal. Maar je kunt het stelsel zo wijzigen dat de rechter niet zomaar aan verdragen kan toetsen. Naar Brits voorbeeld…quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
Ja, we moeten het hebben van de verdedigers van de gehaktbal.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.
Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet je nou al wat er extremistisch is aan GL?
De gemiddelde VVD'er heeft volgens jou het IQ van een wasmachine. Interessant, interessant.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
Wil jij svp even niet namens de gemiddelde VVD'er sprekenquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.
De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
De gemiddelde VVD-er is dus erg domquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.
Goed om te weten dat vrijwel alles uit je opsomming gewoon onzin is die niet staaft met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
VVD wil volgens de eigen website naar legalisering van softdrugs toe en heeft de law en order figuren als Teeven wel goeddeels een functie elders aangeboden, dus daar zit het probleem niet zo. CDA is daar niet voor maar die draai zie ik ze nog wel maken, of het een vrije kwestie laten waarmee VVD en D66 het over links kunnen oplossen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:29 schreef papert het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.
Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?
Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.
Dank.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
VVD wil volgens de eigen website naar legalisering van softdrugs toe en heeft de law en order figuren als Teeven wel goeddeels een functie elders aangeboden, dus daar zit het probleem niet zo. CDA is daar niet voor maar die draai zie ik ze nog wel maken, of het een vrije kwestie laten waarmee VVD en D66 het over links kunnen oplossen.
Even ter verduidelijking: ik probeer zaken uit D66 perspectief te zien, net zoals uit ander perspectieven. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook allemaal zelf onderschrijf. Wat softdrugsbeleid, stamcelonderzoek etc. wel wat betreft voltooid leven het ik ook reserveringen. Maar als je dat als D66 wilt regelen dan gaat dat niet met de CU.
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed om te weten dat vrijwel alles uit je opsomming gewoon onzin is die niet staaft met de werkelijkheid.
Omdat de boeren in kwestie lompe tyfusmongolen zijn. De enige gevaarlijke gekken in deze waren de boeren, niet Klaver.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Dan verwijs ik je vriendelijk naar de kwestie met het IQ van een wasmachine. Daarnaast stemmen boeren helemaal niet allemaal VVD en vormen ook binnen de VVD-stemmers niet een meerderheid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |