Bij VVD-D66-CDA zit D66 vast aan een conservatief duo, lijkt me voor Kaag een nachtmerrie-uitkomst. Die 2 conservatieve partijen kunnen dan steeds steun zoeken via SGP, JA21, CU (op bepaalde onderwerpen), Van Haga en Otten (eerste kamer).quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:29 schreef tizitl2 het volgende:
Wat denken we trouwens van een minderheidskabinet zonder vaste gedoogpartner als uitkomst?
Zorgt ervoor dat VVD en CDA niet vast zitten aan een links blok en dat D66 niet wordt gehinderd door een CU die rondom thema's als voltooid leven de liturgische stellingen aan de nieuwpoortdeur spijkert, waardoor iedereen wat kan bereiken.
Er is al geoefend met het behalen van wisselende meerderheden in de EK de afgelopen jaren en aangezien het niet op de flank zit is aan beide kanten ruimte om meerderheden te zoeken.
Gaat de eindstreep natuurlijk niet halen, maar dat gaat het volgende kabinet sowieso niet doen gezin de enquêtes die eraan komen.
Lekker neerbuigend op iemand spugen die een burn-out heeft. Het zegt echt alles over jouw persoonlijkheid. Zulke mensen als jou gun ik het van harte om het zelf eens te ervaren.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ontopic dan, wordt het niet eens tijd dat Hoekstra zijn partij eens een keer op één lijn weet te krijgen? Eerst was het depressieve Pietertje die de boel aan het ophouden was en ook nu ligt het gebrek aan voortgang in de formatie eigenlijk gewoon weer bij het CDA.
Nu wordt ons verweten dat wij de ideologie niet zien in andere kranten, terwijl de ideologie in de Telegraaf gebaggetaliseert wordt. Dat is de ironie wel voorbij.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zie in heel veel kranten ideologie (daar hadden we het over) op wekelijkse basis terugkomen. Soms er dik bovenop, soms fijntjes verweven.
Spijtig als jij het niet ziet, maar maak er niet mijn probleem van. Dat is het namelijk niet.
En zo'n combinatie zou prima kunnen met een dun akkoord op hoofdlijnen, maar blijkbaar zijn de partijen toch weer afgestapt van die 'nieuwe bestuurscultuur'. Surprise surprise.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar kijk ook wat die Hoekstra zegt gisteren he. Dat het CDA en GroenLinks/PvdA erg ver uit elkaar zouden staan op het gebied van het land achterlaten voor toekomstige generaties. Hahaha, lachwekkend als je bedenkt dat ie vooral zichzelf daarmee neerzet als iemand met een schijthekel aan toekomstige generaties.
Ik snap het bezwaar tegen 2 partijen verder niet, het is vooral een gevoelskwestie volgens mij. Het is niet alsof 2 partijen samen linkser zijn dan de partijen los, dus in dat opzicht maakt het voor samenwerken niet uit. Ze zullen wel gewoon willen dat er slechts 1 partij in stapt zodat ze het land de komende 4 jaar met traditioneel CDA-beleid (lees: niet of verkeerd ingrijpen op de belangrijke thema's zodat Nederland langzaam verder wegrot) kunnen blijven besturen en dan die ene partij de schuld geven. Begrijpelijk dat GroenLinks/PvdA daar weinig voor voelen.
Hopelijk blijft het CDA gewoon uit de regering, dat is voor iedereen in het land beter. Wat Pieter Omtzigt doet, moet ie verder zelf weten. Zijn droompremier Hoekstra gaat nog niet echt lekker tot nu toe hahaha.
Wat jij wil. Ik heb columns als benoemt als smaakmakers van een krant. De Telegraaf heeft er daar veel van. Andere kranten vaak minder, maar ook die zijn smaakmakers en sturen ook die kiezen vanuit een ideologie uit waar ze wel of niet over schrijven. Leuk hoor dat constante gekanker op de Telegraaf en andere kranten ophemelen als kwaliteitsmedia, maar het dient geen ander doel dan jezelf bevestigen in je eigen mening binnen je eigen kadersquote:Op woensdag 2 juni 2021 12:36 schreef papert het volgende:
[..]
Nu wordt ons verweten dat wij de ideologie niet zien in andere kranten, terwijl de ideologie in de Telegraaf gebaggetaliseert wordt. Dat is de ironie wel voorbij.
Je kunt wel op hoofdlijnen afspraken maken, maar je hebt ook nog de ministerraad en de verhouding daarbinnen waarin tal van besluiten genomen worden. Als je het daar elke keer verliest zit je wel in een lastige positie.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
En zo'n combinatie zou prima kunnen met een dun akkoord op hoofdlijnen, maar blijkbaar zijn de partijen toch weer afgestapt van die 'nieuwe bestuurscultuur'. Surprise surprise.
DC is inderdaad heel open over de achtergrond en bespreekt dat ook. De T iets minder maar dergelijke reflecties passen ook niet echt bij die krant, maar om te beweren dat ze het onder de pet houden gaat ook wat te ver aangezien het er toch vrij dik bovenop ligt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De correspondent is er dacht ik trouwens ook volledig open over dat ze enigszins opiniërend schrijven (wel met feitelijke onderbouwing met linkjes naar bronnen overigens), waar de Telegraaf dat een stuk minder is of is dat inmiddels veranderd?
Heb niet zoveel met de beginselen van de ChristenUnie. Maar als partij doen ze het wel heel goed. Er heerst blijkbaar een partijcultuur waar je hogerop komt als je integer bent, en niet door een grote bek, of veel bluf. Misschien is dat wel 1 van de redenen dat ze relatief veel voor elkaar krijgen. Het is fijn samenwerken met zo'n partij.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/
Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Ik denk dat ze eerst een poging doen met PvdA en Groenlinks. Als dat niet lukt, komt er een poging met Christenunie.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Segers is in elk geval duidelijk: https://www.ad.nl/politie(...)ogelijk-is~a9c79ef0/
Ze gaan niet in een regering stappen, zeker niet zolang er nog andere opties zijn.
Het gaat niet om de columns, die zijn duidelijk afgekaderd en bijvoorbeeld de Volkskrant en Trouw hebben uitgebreide opinierende secties. De Telegraaf lardeert echter de nieuwsbrenging met suggestief taalgebruik en meningen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ik heb columns als benoemt als smaakmakers van een krant. De Telegraaf heeft er daar veel van. Andere kranten vaak minder, maar ook die zijn smaakmakers en sturen ook die kiezen vanuit een ideologie uit waar ze wel of niet over schrijven. Leuk hoor dat constante gekanker op de Telegraaf en andere kranten ophemelen als kwaliteitsmedia, maar het dient geen ander doel dan jezelf bevestigen in je eigen mening binnen je eigen kaders
Het CDA kan zich natuurlijk never nooit goed profileren in zo'n kabinet met 5 partijen. Wat zou een ministersploegindeling zijn? Iets van 17 ministers, 5 VVD, 4 D66, 3 CDA, 2 PvdA, 2 Groenlinks. Zoiets? Het CDA verliest dan waarschijnlijk ook nog eens Financiën en, quelle horreur, wellicht gaat Milieu&Klimaat wel weg bij Landbouw. Jaco Geurts krijgt al een hartaanval (onder andere omdat ie zo ongezond eruit ziet) als er niet meer elke dag een megastal gebouwd mag worden, dus je krijgt sowieso opstanden vanuit de 'boerenachterban' die natuurlijk ruimbaan krijgen in de Telegraaf om hun gal te spuwen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
En zo'n combinatie zou prima kunnen met een dun akkoord op hoofdlijnen, maar blijkbaar zijn de partijen toch weer afgestapt van die 'nieuwe bestuurscultuur'. Surprise surprise.
He ligt er inderdaad heel dik bovenop. Maar door het niet te zeggen, kunnen mensen het blijven ontkennen. Dat zie je ook in dit topic.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
DC is inderdaad heel open over de achtergrond en bespreekt dat ook. De T iets minder maar dergelijke reflecties passen ook niet echt bij die krant, maar om te beweren dat ze het onder de pet houden gaat ook wat te ver aangezien het er toch vrij dik bovenop ligt.
Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij VVD-D66-CDA zit D66 vast aan een conservatief duo, lijkt me voor Kaag een nachtmerrie-uitkomst. Die 2 conservatieve partijen kunnen dan steeds steun zoeken via SGP, JA21, CU (op bepaalde onderwerpen), Van Haga en Otten (eerste kamer).
Ik zou als ik Kaag was dan aansturen op VVD-D66 zonder CDA.
Als het nodig is zullen ze het wel doen. Maar ze zeggen nu terecht dat het eerst aan de 5 partijen is. Komen die er echt niet uit, dan zullen ze wel instappen inderdaad.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:45 schreef papert het volgende:
[..]
Heb niet zoveel met de beginselen van de ChristenUnie. Maar als partij doen ze het wel heel goed. Er heerst blijkbaar een partijcultuur waar je hogerop komt als je integer bent, en niet door een grote bek, of veel bluf. Misschien is dat wel 1 van de redenen dat ze relatief veel voor elkaar krijgen. Het is fijn samenwerken met zo'n partij.
Ook in dit bericht, en tijdens de rest van de formatie (nacht van Rutte, weekend erna enz ) lijkt de ChristenUnie niet uit eigenbelang, maar in het landsbelang gedacht te hebben.
Daarom zie ik ze, mochten ze echt nodig zijn (de andere opties niet gelukt zijn) nog wel aanschuiven bij de formatie. Of zie jij dit anders?
Dit lijkt mij ook. VVD wil graag met het CDA, maar D66 wil natuurlijk veel meer richting een progressieve coalitie - dus juist geen CDA. Tegenover het CDA moet dan een gelijksoortige club komen om te compenseren - PvdA+GL bijvoorbeeld. En dan ben je er al.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:
Bij VVD-D66-CDA zit D66 vast aan een conservatief duo, lijkt me voor Kaag een nachtmerrie-uitkomst. Die 2 conservatieve partijen kunnen dan steeds steun zoeken via SGP, JA21, CU (op bepaalde onderwerpen), Van Haga en Otten (eerste kamer).
Ik zou als ik Kaag was dan aansturen op VVD-D66 zonder CDA.
Maar je kunt als CDA/VVD minister bij die 3 partijen constructie wel zeggen: kijk, ik heb een meerderheid gevonden via JA21, SGP, CU, Van Haga en/of Otten. Stem als D66 dan nog maar tegen die minister...quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.
Een minderheidsoptie geeft voor D66 wel ruimte om medisch-ethische kwesties, softdrugsbeleid etc te regelen en daarin is de VVD toch wat minder conservatief dan het CDA (laat staan de CU).
Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, maar 2 partijen is wel erg smal als er al geen meerderheid is met 3. Het steun zoeken bij rechtse partijen kan inderdaad wel, maar die steun is alleen voldoende als D66 zelf al meestemt. Het is dus niet zo dat D66 met de mogelijkheid onder druk kan worden gezet.
Een minderheidsoptie geeft voor D66 wel ruimte om medisch-ethische kwesties, softdrugsbeleid etc te regelen en daarin is de VVD toch wat minder conservatief dan het CDA (laat staan de CU).
CDA, VVD, PVV, FvD (+ afsplitsingen), SGP, Ja21 en BBB komen samen op 81 zetels uit, dus die meerderheid hebben ze in principe toch?quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Onder andere, maar ik denk dat ze nu ook op (soft)drugsbeleid toch wel eens serieuze stappen willen zetten. Het wordt wel lichtelijk gênant als zelfs het oerconservatieve Montana inmiddels een liberaler wietbeleid dan ons heeft.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:
[..]
Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
In de situatie dat je een minderheidskabinet hebt met VVD-CDA-D66, en de VVD en het CDA gaan echt meerderheden zoeken, en krijgen met al deze partijen, dan is D66 er snel klaar mee natuurlijk. Dat snappen ze bij de VVD en het CDA ook wel.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
CDA, VVD, PVV, FvD (+ afsplitsingen), SGP, Ja21 en BBB komen samen op 81 zetels uit, dus die meerderheid hebben ze in principe toch?
Aan de andere kant is GL voor de achterban van de VVD en CDA een nachtmerrie. We zitten in een aardige impasse zo langzamerhand.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook. VVD wil graag met het CDA, maar D66 wil natuurlijk veel meer richting een progressieve coalitie - dus juist geen CDA. Tegenover het CDA moet dan een gelijksoortige club komen om te compenseren - PvdA+GL bijvoorbeeld. En dan ben je er al.
Zeker gezien het conservatieve, confessionele karakter van de vorige regering, zal Kaag ook vanwege de insteek van haar campagne voor vernieuwing en vooruitgang, niet in een conservatief blok instappen. Dat zou uitermate vreemd zijn.
Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:
[..]
Welke medisch ethische kwesties zou D66 willen regelen? Het afschaffen van de verplichte denktijd bij Abortus, een versoepeling van het recht op euthanasie en het ruimer toestaan van stamceltoepassingen? Of zijn er nog andere kwesties?
Jij kunt mij als christen vast uitleggen waarom dat zo'n no-go is. Ik snap dat oprecht niet. Dat je het zelf niet wil is prima, ik respecteer dat. Maar waarom zou je het anderen die dat wel willen verbieden?quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).
Biedt ook kansen toch? Laat een GroenLinkser het milieubeleid uitvoeren, waar ze toch niet onder uit kunnen omdat ze in het uiterste geval door een rechter ertoe gedwongen worden, en ze kunnen hun handen in onschuld wassen. Lijkt een betere optie dan dat jij als partij er door je achterban voor verantwoordelijk wordt gehouden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan de andere kant is GL voor de achterban van de VVD en CDA een nachtmerrie. We zitten in een aardige impasse zo langzamerhand.
Met name voltooid leven en het softdrugsbeleid wat al decennia wacht op een oplossing, de verdere punten zijn leuk meegenomen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:08 schreef papert het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Biedt ook kansen toch? Laat een GroenLinkser het milieubeleid uitvoeren, waar ze toch niet onder uit kunnen omdat ze in het uiterste geval door een rechter ertoe gedwongen worden, en ze kunnen hun handen in onschuld wassen. Lijkt een betere optie dan dat jij als partij er door je achterban voor verantwoordelijk wordt gehouden.
Dan zie ik daar niet echt problemen mee komen bij de formatie. Ook niet dat het een grote factor is. Dat D66 geen voorkeur heeft voor voortzetting met VVD-CVD-ChristenUnie heeft denk meer te maken dat in die coalitie D66 zijn progressieve koers te weinig kan laten zien, dan met de ChristenUnie en de medisch ethische kwesties.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 3 zijn wel de belangrijkste. En de eerste is nog wel bespreekbaar voor CU en CDA en de 3e kun je wellicht vrij geruisloos invoeren, maar die 2e is echt een no go voor iig de CU en volgens mij ook het CDA (en momenteel trouwens ook alle artsenverenigingen, D66 moet dus eens gaan luisteren naar het veld).
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.
Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Wel verdragen tekenen, afspraken maken, zoete praatjes houden, maar liever niets uitvoeren en dan boos worden dat rechters daar niet in mee gaan.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
Al helemaal niet omdat zich dat vooral afspeelt in maatschappelijke sectoren waar een regering sowieso maar zeer beperkte invloed heeft, ze kunnen zich immers moeilijk met de inhoud van kranten of de onderzoeken van wetenschappers gaan bemoeien.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij kunt mij als christen vast uitleggen waarom dat zo'n no-go is. Ik snap dat oprecht niet. Dat je het zelf niet wil is prima, ik respecteer dat. Maar waarom zou je het anderen die dat wel willen verbieden?
Ik wil dat graag begrijpen, maar ik snap dat echt niet.
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:17 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Met name voltooid leven en het softdrugsbeleid wat al decennia wacht op een oplossing, de verdere punten zijn leuk meegenomen.
En als een coalitie met PvdA en GL niet lukt weet je als D66 zeker dat dit alles in een coalitie met de CU er niet van zal gaan komen.
Welke opties hebben ze dan: met 16 andere oppositiepartijen elkaar de tent uitvechten voor aandacht van de kiezer? Kiezers raken in de war van al die vele oppositiepartijen, straks halen ze alles en iedereen door elkaar. "Was het niet Segers die voorstelde om alle moskeeën in de fik te steken en moslims te verbieden een Koran in huis te hebben."quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rechtse mensen die zich constant druk maken over 'het woke gebeuren', dat is ook wel weer een beetje kansloos. Daar moet je toch een coalitie niet van af laten hangen.
Probeer eens iets dat raakvlakken heeft met de realiteit.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
Weet je nou al wat er extremistisch is aan GL?quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:35 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Klaver vindt Rutte niet woke genoeg .... dus GroenLinks zal wel weer snel afhaken.
Wat mij betreft is de pil des doods bij de apotheek af te halen (na een wachttijd van enkele weken). Ik zie oprecht het probleem niet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:29 schreef papert het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.
Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?
Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.
.
Lastig juridisch verhaal. Maar je kunt het stelsel zo wijzigen dat de rechter niet zomaar aan verdragen kan toetsen. Naar Brits voorbeeld…quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zijn geen wetten die ons daartoe dwingen maar mensenrechtenverdragen, klimaatverdragen en ons lidmaatschap van de Europese Unie. Beetje drastisch om daar allemaal uit te stappen, voor zover dat überhaupt al kan, puur om te voorkomen dat we in actie moeten komen tegen klimaatverandering.
Ja, we moeten het hebben van de verdedigers van de gehaktbal.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de wet zo wijzigen dat we er niet toe gedwongen worden.
Verder gaat die afkeer natuurlijk veel verder dan alleen klimaat/milieu. Dat hele woke gebeuren en de standpunten op het gebied van migratie worden ook niet gepruimd.
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet je nou al wat er extremistisch is aan GL?
De gemiddelde VVD'er heeft volgens jou het IQ van een wasmachine. Interessant, interessant.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
Wil jij svp even niet namens de gemiddelde VVD'er sprekenquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.
De gemiddelde VVD'er heeft het volgende beeld van GroenLinks: Amsterdam volplempen met windmolens en een AZC op elke straathoek.
De gemiddelde VVD-er is dus erg domquote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Woke-religie, weg-met-ons-mentaliteit, haters van de Nederlandse cultuur, autopesters, klimaatextremisme, houding t.o.v. boeren en bedrijfsleven, belastingen, economische visie, historie van de partij (krakers, terroristen), etc.
Goed om te weten dat vrijwel alles uit je opsomming gewoon onzin is die niet staaft met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
VVD wil volgens de eigen website naar legalisering van softdrugs toe en heeft de law en order figuren als Teeven wel goeddeels een functie elders aangeboden, dus daar zit het probleem niet zo. CDA is daar niet voor maar die draai zie ik ze nog wel maken, of het een vrije kwestie laten waarmee VVD en D66 het over links kunnen oplossen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:29 schreef papert het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me af of de CU de grote tegenhouder is van de veranderingen in het gedoogbeleid die D66 wil. Op dat onderdeel staat ook de VVD en het CDA heel ver van D66 af.
Ook als Atheïst ben ik ook tegen een verdere verruiming van het euthanasie beleid. Het beleid gaat nu al zo ver dat mensen die jong zijn, en niet ziek zijn, maar wel door bv aanhoudende depressies uitzichtloos leiden, recht hebben op euthanasie Hoe veel verder zou je nog willen gaan?
Euthanasie is namelijk niet zuiver een individualistische keuze. Er hebben heel veel mensen mee te maken. Familie, artsen, verzorgenden, kennissen. Bovendien hoeft wat als individu als uitzichtloos leiden ervaren kan worden, niet perse uitzichtloos te zijn.
Dank.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
VVD wil volgens de eigen website naar legalisering van softdrugs toe en heeft de law en order figuren als Teeven wel goeddeels een functie elders aangeboden, dus daar zit het probleem niet zo. CDA is daar niet voor maar die draai zie ik ze nog wel maken, of het een vrije kwestie laten waarmee VVD en D66 het over links kunnen oplossen.
Even ter verduidelijking: ik probeer zaken uit D66 perspectief te zien, net zoals uit ander perspectieven. Dat wil niet zeggen dat ik dat ook allemaal zelf onderschrijf. Wat softdrugsbeleid, stamcelonderzoek etc. wel wat betreft voltooid leven het ik ook reserveringen. Maar als je dat als D66 wilt regelen dan gaat dat niet met de CU.
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed om te weten dat vrijwel alles uit je opsomming gewoon onzin is die niet staaft met de werkelijkheid.
Omdat de boeren in kwestie lompe tyfusmongolen zijn. De enige gevaarlijke gekken in deze waren de boeren, niet Klaver.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Dan verwijs ik je vriendelijk naar de kwestie met het IQ van een wasmachine. Daarnaast stemmen boeren helemaal niet allemaal VVD en vormen ook binnen de VVD-stemmers niet een meerderheid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:52 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom rijden in dit land dan boeren met tractoren rond met daarop een doodskist met erop geschreven de naam van Jesse Klaver? Kennelijk vinden meer mensen Klaver een gevaarlijke gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |