Dan kunnen we er beter gelijk mee stoppen. Dan is er geen realistische meerderheid mogelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
Het zou helpen als GroenLinks besluit om de mislukte verlosser Klaver opzij te zetten en hun plannen te matigen om daarmee een kabinet te vormen dat wel een kans van slagen heeft.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan kunnen we er beter gelijk mee stoppen. Dan is er geen realistische meerderheid mogelijk.
Wat is er daadwerkelijk zo extreem aan die plannen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Het zou helpen als GroenLinks besluit om de mislukte verlosser Klaver opzij te zetten en hun plannen te matigen om daarmee een kabinet te vormen dat wel een kans van slagen heeft.
Maar bij Rutte valt dat dus wel mee, die heeft tot nu toe elk kabinet zeer prettig met GL samengewerkt. En die zag Paars-Plus 11 jaar geleden ook echt als een optie. En aangezien de VVD momenteel alleen bestaat uit Rutte en zijn loyale aanhangers, kan Rutte dus gewoon weer in een Paars-Plus kabinet stappen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
Niets behalve de 10 zetels extra bij de daaropvolgende verkiezingen en de 3 opeenvolgende verkiezingswinsten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Door de gedoogconstructie met de PVV heeft de VVD wel geleerd dat er niets te winnen valt door je te verbinden met activisten.
We zullen het waarschijnlijk wel nooit te weten komen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er daadwerkelijk zo extreem aan die plannen?
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graagquote:Op woensdag 2 juni 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
Omdat hij anders niks heeft. Ik zie hem geen hoge bestuursfunctie of burgermeesterschap vervullen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag
Hij vertoont dan wel een erg afwachtende houding voor iemand die zo graag wil. Zelfs Wopke is wat dat betreft harder bijgedraaid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar.
Nieuwe verkiezingen s.v.p.
Om met een vergelijkbare uitslag als nu te komen? Wellicht dat D66 wat verliest (de hype dat Kaag premier kon worden is toch wel over) en links dus wat terug pakt. Ik denk dat bij nieuwe verkiezingen trouwens met name BBB, Bij1, JA21 en Volt flink winnen, er is nu bewezen dat dat geen verloren stem is. Ik zie niet in hoe de formatie daar mee op schiet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar.
Nieuwe verkiezingen zijn tijd- en geldverspilling.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
Eens ja, nieuwe verkiezingen gaan je echt geen steek verder helpen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om met een vergelijkbare uitslag als nu te komen? Wellicht dat D66 wat verliest (de hype dat Kaag premier kon worden is toch wel over) en links dus wat terug pakt. Ik denk dat bij nieuwe verkiezingen trouwens met name BBB, Bij1, JA21 en Volt flink winnen, er is nu bewezen dat dat geen verloren stem is. Ik zie niet in hoe de formatie daar mee op schiet.
Nog afgezien van het feit dat het totaal onbeschoft zou zijn als de politici tegen de stemmers zouden zeggen: jullie hebben het verkeerd gedaan, wij komen er zo niet uit, dus graag opnieuw.
En nogal funest voor het vertrouwen in de politiek...quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zijn tijd- en geldverspilling.
Dit kun je natuurlijk integraal ook omgekeerd over het CDA zeggen: waarom zou je deze verkiezingsfaler belonen en welke democratische grondslag is er om iemand die 4 zetels verliest in het zadel te houden? En wie zijn zij om met hun nederlaag de coalitie-invulling te bepalen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
Dan had je hem moeten zien tijdens en na die belangrijke debatten. Het slakkespoor staat er nog steeds.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij vertoont dan wel een erg afwachtende houding voor iemand die zo graag wil. Zelfs Wopke is wat dat betreft harder bijgedraaid.
Dus? Maakt geen zak uit. Hooguit voor de verdeling van de poppetjes straks.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Samen halen ze net de helft van het aantal VVD-zetels.
En toen kwamen tegenvallende verkiezingen en was zijn enthousiasme om te regeren weg. Je beeld lijkt nogal vertroebeld...quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:26 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Dan had je hem moeten zien tijdens en na die belangrijke debatten. Het slakkespoor staat er nog steeds.
Wopke durft nu wel, omdat Pieter langer weg blijft. Wat mij betreft mag Wopke ophoepelen.
Niet waar, hij wilde juist mee gaan regeren in de hoop dat GL weer zou opkrabbelen na de laatste nederlaag. Gaat het kabinet goed dan gaan de partijen ook goed. Klaver was een van de eerste die na de motie van wantrouwen Rutte weer steunde nog eerder dan de PvdAquote:Op woensdag 2 juni 2021 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En toen kwamen tegenvallende verkiezingen en was zijn enthousiasme om te regeren weg. Je beeld lijkt nogal vertroebeld...
CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:22 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit kun je natuurlijk integraal ook omgekeerd over het CDA zeggen: waarom zou je deze verkiezingsfaler belonen en welke democratische grondslag is er om iemand die 4 zetels verliest in het zadel te houden? En wie zijn zij om met hun nederlaag de coalitie-invulling te bepalen?
Allemaal totaal niet relevant natuurlijk, maar dat is het bij GroenLinks dus ook niet.
Wat is er nou precies extremistisch aan GL?quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
Plasterk is eerder zelf van het padje af dan dat Groenlinks dat is. Plasterk is ook zeker geen vooraanstaande PVDA'er meer. Hij heeft niks meer in te brengen bij de PVDA.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Of een club waarbij de leden een denkbeeldig vriendje in de hemel hebben dat niet is trouwens.
Plasterk was waardeloos in de 2e kamer. Hij had beter in zijn lab kunnen blijven zitten in plaats van zich te laten verleiden tot de politiek.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:23 schreef papert het volgende:
[..]
Plasterk is eerder zelf van het padje af dan dat Groenlinks dat is. Plasterk is ook zeker geen vooraanstaande PVDA'er meer. Hij heeft niks meer in te brengen bij de PVDA.
Ik bestrijd niet dat het CDA relevanter is dan Groenlinks qua zetels, alleen was het gemaakte argument selectief winkelen door de gedachtegang dat een verliezer niet hoort te formeren wel op de een maar niet op de ander te plakken.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Past ook goed bij de Telegraaf, bij die krant en veel lezers is kernenergie een ideologische keuze (vooral ook tegen duurzame energie) en geen rationele.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Plasterk is vooral bezig met zijn kernenergie stokpaard. Nu ben ik persoonlijk voor kernenergie maar de manier waarop hij de laatste tijd argumenteert is op zijn best lui en gemakzuchtig.
Precies. Er wordt een valse tegenstelling gecreëerd. Het was ook erg schrijnend om te zien hoe in de verkiezingscampagne het klimaatvraagstuk gereduceerd werd tot: wel of geen kernenergie.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Past ook goed bij de Telegraaf, bij die krant en veel lezers is kernenergie een ideologische keuze (vooral ook tegen duurzame energie) en geen rationele.
A lekker veilig in hokjes denken.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Past ook goed bij de Telegraaf, bij die krant en veel lezers is kernenergie een ideologische keuze (vooral ook tegen duurzame energie) en geen rationele.
Ik snap wat je zegt. En ook zeker alle Telegraaf lezers zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
A lekker veilig in hokjes denken.
En de Volkskrant lezer rookt sigaar of pijp en doet mee aan de Postcodeloterij en de Trouw lezer stemt CDA en doet in de vrije tijd vaak aan fotografie en de AD lezer werkt in het onderwijs en speelt een instrument als hobby.
En een GroenLinkser draagt actievoerders die boeren terroriseren een warm hart toe.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En de Volkskrant lezer rookt sigaar of pijp en doet mee aan de Postcodeloterij en de Trouw lezer stemt CDA en doet in de vrije tijd vaak aan fotografie en de AD lezer werkt in het onderwijs en speelt een instrument als hobby.
Minimaal. Zo objectief vind ik AD en Volkskrant regelmatig niet. Trouw lees ik niet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:42 schreef papert het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. En ook zeker alle Telegraaf lezers zijn niet hetzelfde.
Maar ben je het wel met me eens dat de Telegraaf als krant veel ideologischer geladen, en veel minder objectief is dan, Trouw, AD en Volkskrant?
Want dat is namelijk overduidelijk.
Er is in het geval van kernenergie helaas aan beide kanten nogal eens sprake van een dogmatische houding: Aan de rechtse zijde is het argument te vaak "doe maar een kerncentrale en verder niets". Eraan voorbijgaand dat het bouwen en operationeel maken van een kerncentrale 15 jaar duurt waardoor er de komende tijd geen reductie plaatsvindt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:28 schreef papert het volgende:
Terwijl het algemeen bekend is dat kernenergie alleen een onderdeel van de oplossing is, die bovendien over jaren pas in werking kan gaan. Natuurlijk is het niet gek om het in het totale plan van oplossingen mee te nemen, maar nu wordt kernenergie in rechtse kringen als de grote oplossing gezien. Zodat we er zelf niks voor hoeven te laten wat we graag doen.
De Telegraaf is de Nederlandse krant die veruit het nadrukkelijkst politieke keuzes maakt. Dat is wat mij betreft geen enkel probleem maar ze zoeken daarmee veelal ook een bepaald publiek op.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat lijkt er maar net aan vanuit welke invalshoek je zelf kijkt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij kranten als Volkskrant, Trouw, AD of NRC zit dat er ook wel een beetje in maar toch veel minder sterk en overheersend.
Ik heb het ook niet over de telegraaf lezers. Maar over de telegraaf als krant. Media, en kranten, en de ontwikkelingen daarin, volg ik op de voet . En er is een vrij brede consensus dat de telegraaf steeds meer ideologisch geschreven wordt, en de Volkskrant juist van de linkse lijn aan het afwijken is. Die is (op enkele columnisten na) veel meer naar echts opgeschoven.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Minimaal. Zo objectief vind ik AD en Volkskrant regelmatig niet. Trouw lees ik niet.
Het zijn vaak de columns die de smaak maken van een krant. En die zijn zelden objectief.
Ik als Telegraaf lezer heb op mijn vorige huis zonnepanelen laten leggen, op dit huis zal dat uiteindelijk ook wel gebeuren alhoewel het dak veel minder gunstig ligt. Als Telegraaf lezer ben ik bewust van diesel afgestapt naar een hybride auto. Als Telegraaf lezer heb ik bewust voor een energieklasse A huis gekozen en heb ik overal LED verlichting.
Onze energie deels uit kernenergie halen is voor mij een rationele keuze, energie heeft voor mij niets met ideologie te maken.
Dat is in dit geval niet waar. Vanuit elke invalshoek is de Telegraaf veel minder objectief dan de andere genoemde kranten. Ze hebben daardoor ook een grote politieke invloed. Het is de Nederlandse krant die verreweg de meeste kabinetsbesluiten heeft beïnvloed, of terug gedraaid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat lijkt er maar net aan vanuit welke invalshoek je zelf kijkt.
Wierd Duk is daar verslaggever. Dat zegt toch wel meer dan voldoende lijkt me.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:01 schreef papert het volgende:
[..]
Dat is in dit geval niet waar. Vanuit elke invalshoek is de Telegraaf veel minder objectief dan de andere genoemde kranten.
Kan je dat enigszins objectiveren? Die permanente campagnestand zie je toch nergens anders zo nadrukkelijk?quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat lijkt er maar net aan vanuit welke invalshoek je zelf kijkt.
Ik zie in heel veel kranten ideologie (daar hadden we het over) op wekelijkse basis terugkomen. Soms er dik bovenop, soms fijntjes verweven.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dat enigszins objectiveren? Die permanente campagnestand zie je toch nergens anders zo nadrukkelijk?
Precies dit ja.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
Issue bij de Telegraaf is vooral dat ze de columns niet beperken tot de columnruimte, maar er regelmatig een soort vermenging van meningen en feiten als artikel op de voorpagina wordt geplaatst.
Andere kranten houden die 2 wat meer gescheiden waarbij de artikelen meer feitelijk zijn en de columns en commentaren opiniërend.
En dergelijke vermenging zie je weer wel bij bijvoorbeeld de correspondent.
Ontopic dan, wordt het niet eens tijd dat Hoekstra zijn partij eens een keer op één lijn weet te krijgen? Eerst was het depressieve Pietertje die de boel aan het ophouden was en ook nu ligt het gebrek aan voortgang in de formatie eigenlijk gewoon weer bij het CDA.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:22 schreef VoMy het volgende:
Ah, het dagelijkse rondje: Lieg en verzin alles bij elkaar en doe daar uit de hoogte over is weer begonnen zie ik. Leuk leuk. Elke dag weer verrassend hetzelfde als de vorige dag.
De correspondent is er dacht ik trouwens ook volledig open over dat ze enigszins opiniërend schrijven (wel met feitelijke onderbouwing met linkjes naar bronnen overigens), waar de Telegraaf dat een stuk minder is of is dat inmiddels veranderd?quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
Issue bij de Telegraaf is vooral dat ze de columns niet beperken tot de columnruimte, maar er regelmatig een soort vermenging van meningen en feiten als artikel op de voorpagina wordt geplaatst.
Andere kranten houden die 2 wat meer gescheiden waarbij de artikelen meer feitelijk zijn en de columns en commentaren opiniërend.
De Telegraaf is verworden tot een actiekrantje voor klimaatontkenners.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
Ja, maar kijk ook wat die Hoekstra zegt gisteren he. Dat het CDA en GroenLinks/PvdA erg ver uit elkaar zouden staan op het gebied van het land achterlaten voor toekomstige generaties. Hahaha, lachwekkend als je bedenkt dat ie vooral zichzelf daarmee neerzet als iemand met een schijthekel aan toekomstige generaties.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ontopic dan, wordt het niet eens tijd dat Hoekstra zijn partij eens een keer op één lijn weet te krijgen? Eerst was het depressieve Pietertje die de boel aan het ophouden was en ook nu ligt het gebrek aan voortgang in de formatie eigenlijk gewoon weer bij het CDA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |