Dan kunnen we er beter gelijk mee stoppen. Dan is er geen realistische meerderheid mogelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
Het zou helpen als GroenLinks besluit om de mislukte verlosser Klaver opzij te zetten en hun plannen te matigen om daarmee een kabinet te vormen dat wel een kans van slagen heeft.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan kunnen we er beter gelijk mee stoppen. Dan is er geen realistische meerderheid mogelijk.
Wat is er daadwerkelijk zo extreem aan die plannen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:00 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Het zou helpen als GroenLinks besluit om de mislukte verlosser Klaver opzij te zetten en hun plannen te matigen om daarmee een kabinet te vormen dat wel een kans van slagen heeft.
Maar bij Rutte valt dat dus wel mee, die heeft tot nu toe elk kabinet zeer prettig met GL samengewerkt. En die zag Paars-Plus 11 jaar geleden ook echt als een optie. En aangezien de VVD momenteel alleen bestaat uit Rutte en zijn loyale aanhangers, kan Rutte dus gewoon weer in een Paars-Plus kabinet stappen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hanca, begrijp nu eens dat VVD'ers en CDA'ers GroenLinks en vooral voorman Klaver niet trekken.
Niets behalve de 10 zetels extra bij de daaropvolgende verkiezingen en de 3 opeenvolgende verkiezingswinsten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Door de gedoogconstructie met de PVV heeft de VVD wel geleerd dat er niets te winnen valt door je te verbinden met activisten.
We zullen het waarschijnlijk wel nooit te weten komen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er daadwerkelijk zo extreem aan die plannen?
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graagquote:Op woensdag 2 juni 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
Omdat hij anders niks heeft. Ik zie hem geen hoge bestuursfunctie of burgermeesterschap vervullen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag
Hij vertoont dan wel een erg afwachtende houding voor iemand die zo graag wil. Zelfs Wopke is wat dat betreft harder bijgedraaid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Ze mogen Klaver laten vallen. Ik vind hem 10x niets. Maar Klaver wilt zelf zo heel graag
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar.
Nieuwe verkiezingen s.v.p.
Om met een vergelijkbare uitslag als nu te komen? Wellicht dat D66 wat verliest (de hype dat Kaag premier kon worden is toch wel over) en links dus wat terug pakt. Ik denk dat bij nieuwe verkiezingen trouwens met name BBB, Bij1, JA21 en Volt flink winnen, er is nu bewezen dat dat geen verloren stem is. Ik zie niet in hoe de formatie daar mee op schiet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
En de linkse dromen van Kaag spatten zoals verwacht weer als een zeepbel uit elkaar.
Nieuwe verkiezingen zijn tijd- en geldverspilling.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:45 schreef Aurelius het volgende:
Eens ja, nieuwe verkiezingen gaan je echt geen steek verder helpen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om met een vergelijkbare uitslag als nu te komen? Wellicht dat D66 wat verliest (de hype dat Kaag premier kon worden is toch wel over) en links dus wat terug pakt. Ik denk dat bij nieuwe verkiezingen trouwens met name BBB, Bij1, JA21 en Volt flink winnen, er is nu bewezen dat dat geen verloren stem is. Ik zie niet in hoe de formatie daar mee op schiet.
Nog afgezien van het feit dat het totaal onbeschoft zou zijn als de politici tegen de stemmers zouden zeggen: jullie hebben het verkeerd gedaan, wij komen er zo niet uit, dus graag opnieuw.
En nogal funest voor het vertrouwen in de politiek...quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zijn tijd- en geldverspilling.
Dit kun je natuurlijk integraal ook omgekeerd over het CDA zeggen: waarom zou je deze verkiezingsfaler belonen en welke democratische grondslag is er om iemand die 4 zetels verliest in het zadel te houden? En wie zijn zij om met hun nederlaag de coalitie-invulling te bepalen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Waarom zou je deze linkse verliezer belonen? Wat is de democratische grondslag om deze verkiezingsfaler in het zadel te helpen? Ik verwacht dat Rutte en Hoekstra elkaar niet laten vallen en groenlinks buitenspel laten.
Dan had je hem moeten zien tijdens en na die belangrijke debatten. Het slakkespoor staat er nog steeds.quote:Op woensdag 2 juni 2021 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij vertoont dan wel een erg afwachtende houding voor iemand die zo graag wil. Zelfs Wopke is wat dat betreft harder bijgedraaid.
Dus? Maakt geen zak uit. Hooguit voor de verdeling van de poppetjes straks.quote:Op woensdag 2 juni 2021 07:55 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Samen halen ze net de helft van het aantal VVD-zetels.
En toen kwamen tegenvallende verkiezingen en was zijn enthousiasme om te regeren weg. Je beeld lijkt nogal vertroebeld...quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:26 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Dan had je hem moeten zien tijdens en na die belangrijke debatten. Het slakkespoor staat er nog steeds.
Wopke durft nu wel, omdat Pieter langer weg blijft. Wat mij betreft mag Wopke ophoepelen.![]()
Niet waar, hij wilde juist mee gaan regeren in de hoop dat GL weer zou opkrabbelen na de laatste nederlaag. Gaat het kabinet goed dan gaan de partijen ook goed. Klaver was een van de eerste die na de motie van wantrouwen Rutte weer steunde nog eerder dan de PvdAquote:Op woensdag 2 juni 2021 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En toen kwamen tegenvallende verkiezingen en was zijn enthousiasme om te regeren weg. Je beeld lijkt nogal vertroebeld...
CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 09:22 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit kun je natuurlijk integraal ook omgekeerd over het CDA zeggen: waarom zou je deze verkiezingsfaler belonen en welke democratische grondslag is er om iemand die 4 zetels verliest in het zadel te houden? En wie zijn zij om met hun nederlaag de coalitie-invulling te bepalen?
Allemaal totaal niet relevant natuurlijk, maar dat is het bij GroenLinks dus ook niet.
Wat is er nou precies extremistisch aan GL?quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:08 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
CDA is veel relevanter dan GroenLinks, in zetels en opvattingen. Ex-minister en vooraanstaande PvdA'er Ronald Plasterk heeft niet voor niks onlangs in de Telegraaf verklaard dat GroenLinks een collectie mafkezen is en dat de PvdA er verstandig aan doet deze extremisten los te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |