Volgens mij mag dat niet neequote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:39 schreef summer52 het volgende:
Telegraaf die de hele 2e rehearsal op YT zet. Mag dat wel?
Mogen die mensen geen mening hebben? We gaan echt naar een tijd toe waarin andersdenkenden gecanceld worden. Stop daarmee aub en laat ze lekker.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:44 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet nee
Die reacties eronder...ik word er weer zo verdrietig van. Wat bezielt mensen toch?
quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mogen die mensen geen mening hebben? We gaan echt naar een tijd toe waarin andersdenkenden gecanceld worden. Stop daarmee aub en laat ze lekker.
Nou en? Sta erboven. Als je denkt dat racisme etc ooit verbannen zal worden moet je nog even wakker wordenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:51 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind dit soort reacties inderdaad echt niet kunnen nee. Dat vind ik niet andersdenkend, maar racistisch en discriminerend.
Eens, ze mogen het best niet leuk vinden. Maar er zit zo onwijs veel haat achter. We hebben echt nog een lange weg te gaan.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:44 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Die reacties eronder...ik word er weer zo verdrietig van. Wat bezielt mensen toch?
Eens maar die haat wordt ook gevoed door het opdringerige vanuit de media. Laten we daar even mee stoppen. Denk dat iedereen het wel opgevallen is dat zowat iedere reclame een gemengd stel bevat (wat in werkelijkheid helemaal niet zo is) en meer van dat soort kwatsj. Racisme tegengaan begint bij opvoeding.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:55 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Eens, ze mogen het best niet leuk vinden. Maar er zit zo onwijs veel haat achter. We hebben echt nog een lange weg te gaan.
Ik kan daar echt niks mee, sorry. Ik vind discriminatie en racisme echt afschuwelijk. Dat zal ik nooit 'nou en' over kunnen denken.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nou en? Sta erboven. Als je denkt dat racisme etc ooit verbannen zal worden moet je nog even wakker worden
Ik lees ze niet meer, ik word er alleen maar ontzettend boos van, ik heb dan zin om heel hard te gaan schreeuwen en met dingen te gaan gooien en ja daar heb ik alleen mijzelf maar mee. Maar hoe bekrompen en zielig ben je om jezelf zo te etaleren bahquote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:44 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Ik ook en ook vaak meegemaakt. Meestal deel je dan een tikkie uit en probleem lost zichzelf op of je staat erboven en besteed er geen aandacht aan, want DAT is juist wat ze willen Maar van dat gedeug krijg ik OOK een slappe zak.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:59 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niks mee, sorry. Ik vind discriminatie en racisme echt afschuwelijk. Dat zal ik nooit 'nou en' over kunnen denken.
Ik ben locatiemanager op een van de vaccinatiestraten in onze regio en daar kwam een oud vrouwtje dat weigerde om gevaccineerd te worden door een van onze medewerkers met een hoofddoekje. Want 'ze had niks met zulke mensen'. Ik was echt woest.
En dat word ik dus van dit soort reacties ook. Het heeft me zo'n waardeloos machteloos gevoel.
Het is niet de hele. Mist een minuut. Toch?quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:39 schreef summer52 het volgende:
Telegraaf die de hele 2e rehearsal op YT zet. Mag dat wel?
Helemaal eens. Maar laten we het hier dan in elk geval zo min mogelijk aandacht geven en die belachelijke columns en reacties op video's niet hier nog eens een xtra platform te geven.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:59 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niks mee, sorry. Ik vind discriminatie en racisme echt afschuwelijk. Dat zal ik nooit 'nou en' over kunnen denken.
Ik ben locatiemanager op een van de vaccinatiestraten in onze regio en daar kwam een oud vrouwtje dat weigerde om gevaccineerd te worden door een van onze medewerkers met een hoofddoekje. Want 'ze had niks met zulke mensen'. Ik was echt woest.
En dat word ik dus van dit soort reacties ook. Het heeft me zo'n waardeloos machteloos gevoel.
Dat is ook de beste remediequote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar laten we het hier dan in elk geval zo min mogelijk aandacht geven en die belachelijke columns en reacties op video's niet hier nog eens een xtra platform te geven.
Hier lekker over z'n lied en de act en zijn songfestivalavontuur.
Het is geen wegkijken ofzo maar ik gun die lui die zulke reacties posten gewoon geen extra aandacht.
Natuurlijk mogen mensen een mening hebben. Maar zoals antisemitisme niet een mening is die je mag uitdragen is racisme dat ook niet. Dat is geen cancelen, maar het beschermen van een beschaafde samenleving. Dat onderscheid lijkt men bij extreemrechts niet zo te begrijpen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mogen die mensen geen mening hebben? We gaan echt naar een tijd toe waarin andersdenkenden gecanceld worden. Stop daarmee aub en laat ze lekker.
Denk ik ook.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:55 schreef ijs_beer het volgende:
Anyhow.
Goede 2e repetitie zo te zien? Heb er echt vetrouwen in dat ie toch wat hoger gaat eindigen dan over het algemeen verwacht wordt.
Vrijheid van meningsuiting. Links/rechts gelul ga ik niet in mee. Ik ben zelf half Joods. Het interesseert mij geen reet wat ze allemaal roepen. Iets met dikke huid, brede rug etc. Lekker genieten van het songfestival en laat ze lekker de vinketering krijgenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 17:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen mensen een mening hebben. Maar zoals antisemitisme niet een mening is die je mag uitdragen is racisme dat ook niet. Dat is geen cancelen, maar het beschermen van een beschaafde samenleving. Dat onderscheid lijkt men bij extreemrechts niet zo te begrijpen.
Top 15 moet lukken. Ook gezien het feit dat dit jaar er geen hele brede top is ala 2015. Er zit echt veel troep tussen, dus dat moet wel goedkomen.quote:
Wat vind jij een brede top? Ik vind dat er juist wel een vrij brede top is als je ziet hoe onbeslist het is.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Top 15 moet lukken. Ook gezien het feit dat dit jaar er geen hele brede top is ala 2015. Er zit echt veel troep tussen, dus dat moet wel goedkomen.
In 2015 (dat was wel een uitzondering) had je zo 10-12 liedjes die hadden kunnen winnen. Veel van die nummers worden nu ook nog gedraaid. Een Golden Boy doet het prima op feesten en partijen bijvoorbeeld. En dat werd dan 9de. Dit jaar zijn er misschien 2-3 liedjes die kans maken op de overwinning max.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:06 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat vind jij een brede top? Ik vind dat er juist wel een vrij brede top is als je ziet hoe onbeslist het is.
Ik tel er toch al 7 (waarbij Frankrijk en Itali dan de meeste kans maken). Itali, Frankrijk. Malta, IJsland, Bulgarije. Litouwen, Zwitserland.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In 2015 (dat was wel een uitzondering) had je zo 10-12 liedjes die hadden kunnen winnen. Veel van die nummers worden nu ook nog gedraaid. Een Golden Boy doet het prima op feesten en partijen bijvoorbeeld. En dat werd dan 9de. Dit jaar zijn er misschien 2-3 liedjes die kans maken op de overwinning max.
Ijsland valt enorm tegen als je de polls bekijkt. WIWIBLOGGS gaf 29 x punten door verschillende mensen. Die haalde het bij lange na niet. Idem voor Bulgarije en Litouwen. Zwitserland mist iets ofzo.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:51 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik tel er toch al 7 (waarbij Frankrijk en Itali dan de meeste kans maken). Itali, Frankrijk. Malta, IJsland, Bulgarije. Litouwen, Zwitserland.
Dat is toch logisch? Als je heel Nederland wil aanspreken met een reclame moet je een gemengd stel hebben. Logica 101quote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Eens maar die haat wordt ook gevoed door het opdringerige vanuit de media. Laten we daar even mee stoppen. Denk dat iedereen het wel opgevallen is dat zowat iedere reclame een gemengd stel bevat (wat in werkelijkheid helemaal niet zo is) en meer van dat soort kwatsj. Racisme tegengaan begint bij opvoeding.
De staging helpt de tweede helft van het nummer wel echt om meer catchy te worden maar het is inderdaad echt lastig te voorspellen wat dit lied gaat doen volgende week. Ik gun hem een goede plek!quote:Op zondag 16 mei 2021 09:30 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet catchy. Ik hoop op een top 10, maar ben bang dat het ergens achteraan eindigt.
Zaterdag tijdens de finale waarschijnlijk maar dan mis ik ook veel omdat het dan niet bij te houden is hier. Ik zie wel.quote:
Het hoeft ook niet bij te houden te zijn Achteraf teruglezen is juist ook leuk Dat je dacht dat iedereen sperpositief ergens over was en dat je dan ineens toch een kritische post tegenkomt ofzoquote:Op maandag 17 mei 2021 11:17 schreef Straadthont het volgende:
[..]
Zaterdag tijdens de finale waarschijnlijk maar dan mis ik ook veel omdat het dan niet bij te houden is hier. Ik zie wel.
Succes iig voor iedereen die een steentje bijdraagt!
Ik ken de sfeer van voorgaande jaren, echt wel leuk en lachen ja.quote:Op maandag 17 mei 2021 11:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet bij te houden te zijn Achteraf teruglezen is juist ook leuk Dat je dacht dat iedereen sperpositief ergens over was en dat je dan ineens toch een kritische post tegenkomt ofzo
Die hele krumper die in beeld springt maakt het gewoon awkward. Die kleurenexplosie had met een goed shot echt een gamechanger kunnen zijnquote:Op maandag 17 mei 2021 14:55 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het beter gaat doen dan de bookmakers denken.
Vind ik niet. Ik vind het wel mooi.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Die hele krumper die in beeld springt maakt het gewoon awkward. Die kleurenexplosie had met een goed shot echt een gamechanger kunnen zijn
22! en nu pas boven UKquote:
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:28 schreef Niels93 het volgende:
Ik vind zijn optreden die nu op YouTube staat mooi! Ze hebben daar iets krachtigs van gemaakt.
Ik denk dat dit helaas wel in het rechterrijtje beland, maar dat is niet erg. We mogen trots zijn op deze inzending, en dat is wat telt!
Sowieso, een krumper... Die hadden we een paar jaar geleden ook en dat was ook geen succesquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Die hele krumper die in beeld springt maakt het gewoon awkward. Die kleurenexplosie had met een goed shot echt een gamechanger kunnen zijn
De ene krumper is de andere niet. In deze context is de krumper prima op z'n plek. Sowieso valt deze staging veel meer op z'n plek dan die van Waylon. Ik vind het filmpje met de hele staging van Jeangu er mooi uitzien, stuwend en energiek.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Sowieso, een krumper... Die hadden we een paar jaar geleden ook en dat was ook geen succes
Toch zal ik mij altijd afvragen hoe Grow het had gedaan met een mooie staging.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:49 schreef Mlita het volgende:
Jeangu is gekozen vanwege zijn lied Grow en omdat hij een goede artiest is. Zo klaar met deze opmerkingen
Maar 'in deze context' is eigenlijk al teveel. Je moet je niet afvragen 'wat is dit nu weer?', en er pas na uitleg achter te komen dat het misschien hele mooie symboliek is. Als je zoiets wil dan moet het op de achtergrond zijn. Nu is het een hoofdrol die veel mensen niet gaan kunnen plaatsen. Ik vind het nu echt afbreuk doen aan de rest, omdat Jeangu verder wel echt een ontzettend krachtig gevoel overbrengt wat zijn nummer wel beter maakt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:26 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
De ene krumper is de andere niet. In deze context is de krumper prima op z'n plek. Sowieso valt deze staging veel meer op z'n plek dan die van Waylon. Ik vind het filmpje met de hele staging van Jeangu er mooi uitzien, stuwend en energiek.
Ik vind het juist wel iets toevoegen aan het hele verhaal, zoals het in beeld gebracht wordt. De krumper wordt spannend gentroduceerd, en gaat daarna op in het dansen van de zangers. Het voegt energie toe aan het nummer. En het feit dat het niet de geijkte showdanser is die je bij andere acts ziet, vind ik verfrissend. Het geeft smoel en identiteit aan de hele staging, zonder dat het er met de haren bijgesleept wordt, zoals, ik noem maar wat: wapperende boekpagina's in een woud van uitgeknipte bomen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:35 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar 'in deze context' is eigenlijk al teveel. Je moet je niet afvragen 'wat is dit nu weer?', en er pas na uitleg achter te komen dat het misschien hele mooie symboliek is. Als je zoiets wil dan moet het op de achtergrond zijn. Nu is het een hoofdrol die veel mensen niet gaan kunnen plaatsen. Ik vind het nu echt afbreuk doen aan de rest, omdat Jeangu verder wel echt een ontzettend krachtig gevoel overbrengt wat zijn nummer wel beter maakt.
Van die wapperende boekpagina's denk je ook; wtf? En dat heeft de krumper ook. Op deze manier voegt het alleen iets toe voor de mensen die weten wat het is. 80% van de anderen denkt 'freakshow' en ben je kwijt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:42 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel iets toevoegen aan het hele verhaal, zoals het in beeld gebracht wordt. De krumper wordt spannend gentroduceerd, en gaat daarna op in het dansen van de zangers. Het voegt energie toe aan het nummer. En het feit dat het niet de geijkte showdanser is die je bij andere acts ziet, vind ik verfrissend. Het geeft smoel en identiteit aan de hele staging, zonder dat het er met de haren bijgesleept wordt, zoals, ik noem maar wat: wapperende boekpagina's in een woud van uitgeknipte bomen.
Freakshow? Come on.... Dat is jouw invulling, maar niet die van 80% van de kijkers.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Van die wapperende boekpagina's denk je ook; wtf? En dat heeft de krumper ook. Op deze manier voegt het alleen iets toe voor de mensen die weten wat het is. 80% van de anderen denkt 'freakshow' en ben je kwijt.
Daarnaast denk ik dus dat ze de kleurenexplosie veel meer hadden moeten uitbuiten. Dat 'is' er nu maar gewoon opeens en dat had een vleugels/boom-moment kunnen zijn hoor! Dan krijg je dat catchy 'broko mi' en dan had er gewoon een zwik dansers omheen moeten staan die vrolijk dansen. Boodschap duidelijk, you can't break me, love and peace.
Gechargeerd misschien, maar punt is dat je in een goede act niet zulke beeldbepalende dingen moet hebben die niet in een oogopslag duidelijk zijn. Je wordt op zang beoordeeld door de jury en op de rest door het publiek. Het hoeft niet allemaal Disneyplak te zijn, maar ook niet zo onbegrijpelijk of bijzonder.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:00 schreef Aadrianus het volgende:
Freakshow? Come on.... Dat is jouw invulling, maar niet die van 80% van de kijkers.
Door te veronderstellen dat jury's beoordelen op zang en publiek op de rest, doe je het publiek in mijn ogen wel een beetje tekort. Zo kreeg Duncan van 7 jury's geen punten in de finale. Als jury's oordelen op zang dan had Duncan van die jury's op z'n minst punten moeten krijgen. Bij televoting kreeg Duncan wl punten uit alle landen. En in totaal van het publiek meer punten dan de jury's gaven, terwijl de performance toch vooral leunde op zang/lied. Ik heb eerder twijfels of sommige juryleden/ landen kundig en eerlijk oordelen over de zang/boodschap van een lied. Al is dat misschien een andere discussie dan het punt wat jij wilde maken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Gechargeerd misschien, maar punt is dat je in een goede act niet zulke beeldbepalende dingen moet hebben die niet in een oogopslag duidelijk zijn. Je wordt op zang beoordeeld door de jury en op de rest door het publiek. Het hoeft niet allemaal Disneyplak te zijn, maar ook niet zo onbegrijpelijk of bijzonder.
Dat is toch allang bewezen van niet? Er zijn toch uitgelekte filmpjes van menig juryberaad, veel alcohol, totaal niet luisteren naar de nummers en dan maar weer 'Zweden' invullen want Abba.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:36 schreef libranl het volgende:
[..]
Door te veronderstellen dat jury's beoordelen op zang en publiek op de rest, doe je het publiek in mijn ogen wel een beetje tekort. Zo kreeg Duncan van 7 jury's geen punten in de finale. Als jury's oordelen op zang dan had Duncan van die jury's op z'n minst punten moeten krijgen. Bij televoting kreeg Duncan wl punten uit alle landen. En in totaal van het publiek meer punten dan de jury's gaven, terwijl de performance toch vooral leunde op zang/lied. Ik heb eerder twijfels of sommige juryleden/ landen kundig en eerlijk oordelen over de zang/boodschap van een lied. Al is dat misschien een andere discussie dan het punt wat jij wilde maken.
Ja, ik bracht het nog voorzichtig. Het lijkt erop dat sommige landen bewust geen punten geven aan concurrenten. Of punten ruilen met andere landen. Wil alleen ook weer niet alle juryleden over n kam scheren, want er zullen genoeg zijn die wel serieus de liedjes/acts beoordelen. En de jury's moeten wel blijven, want als het aan het publiek had gelegen had Keiino het ESF2019 gewonnen.... Dat had ik ook weer overdreven gevonden. Dus ik vind de verdeling jury/ publiek op zich geen probleem. De uitspraak dat jury's oordelen op zang en publiek op de rest was ik het alleen niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:40 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is toch allang bewezen van niet? Er zijn toch uitgelekte filmpjes van menig juryberaad, veel alcohol, totaal niet luisteren naar de nummers en dan maar weer 'Zweden' invullen want Abba.
Ik ben het met je eens, hoor. Er moet absoluut een jury blijven en ik hoop dat de EBU de landen goed kan sturen in hoe de jury zich moet gedragen. Wat dat betreft ben ik blij dat er af en toe jurystemmen worden geschrapt, zoals 2 jaar geleden Wit-Rusland.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:50 schreef libranl het volgende:
[..]
Ja, ik bracht het nog voorzichtig. Het lijkt erop dat sommige landen bewust geen punten geven aan concurrenten. Of punten ruilen met andere landen. Wil alleen ook weer niet alle juryleden over n kam scheren, want er zullen genoeg zijn die wel serieus de liedjes/acts beoordelen. En de jury's moeten wel blijven, want als het aan het publiek had gelegen had Keiino het ESF2019 gewonnen.... Dat had ik ook weer overdreven gevonden. Dus ik vind de verdeling jury/ publiek op zich geen probleem. De uitspraak dat jury's oordelen op zang en publiek op de rest was ik het alleen niet helemaal mee eens.
Wat was de reden van bet schrappen van de stemmen toen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:53 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Er moet absoluut een jury blijven en ik hoop dat de EBU de landen goed kan sturen in hoe de jury zich moet gedragen. Wat dat betreft ben ik blij dat er af en toe jurystemmen worden geschrapt, zoals 2 jaar geleden Wit-Rusland.
Het liedje is ruk. Maar hij heeft het wel goed gebracht. Zingen kan hij wel.quote:Op zondag 23 mei 2021 08:47 schreef tompsv18 het volgende:
Ik lees overal dat hij het zo goed heeft gedaan, maar waarom dan? Lachwekkend slecht nummer en een 23e plek. Zonder directe plaatsing voor de finale had dit nooit de finale gehaald.
Volgend jaar maar weer wat fatsoenlijks sturen.
Als dat gewonnen, was de winnaar praktisch dezelfde geweest als de vorige, en hadden er een paar eenvormige edities gevolgd vol vet aangezette drama-nummers met hoge mannenstemmen.quote:Op zondag 23 mei 2021 01:17 schreef HiZ het volgende:
Ik vind dat Jeangu erg laag is geindigd.
Maar Itali was een terechte winnaar. Was echt opgetogen toen dat Zwitserse zeiknummer werd afgeserveerd.
Echt weer een stap naar het Sieneke tijdperk. We waren juist goed op weg met echte artiesten met goede liedjes.quote:Op zondag 23 mei 2021 08:47 schreef tompsv18 het volgende:
Ik lees overal dat hij het zo goed heeft gedaan, maar waarom dan? Lachwekkend slecht nummer en een 23e plek. Zonder directe plaatsing voor de finale had dit nooit de finale gehaald.
Geen slecht artiest, maar z'n muziek werkt gewoon niet.quote:Op zondag 23 mei 2021 09:36 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Echt weer een stap naar het Sieneke tijdperk. We waren juist goed op weg met echte artiesten met goede liedjes.
Nou dat. Goed gezegdquote:Op zondag 23 mei 2021 09:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Geen slecht artiest, maar z'n muziek werkt gewoon niet.
Omdat,als je kritisch bent, je gelijk als een racist wordt weggezetquote:Op zondag 23 mei 2021 08:47 schreef tompsv18 het volgende:
Dat was Madonna toch?quote:Op zondag 23 mei 2021 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sieneke zingt trouwens ook niet slecht, alleen dat liedje.... De enige die afgelopen jaren slecht zong was Trijntje.
Het liedje van de UK was toch niet slecht? Hier word ik wel blij van het liedjequote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef Greys het volgende:
Dit heeft volgens mij geen kont te maken met 'woke'. De UK kreeg gisteravond van publiek nul punten, Spanje en Duitsland ook, NL ook. Alle vier. Omdat die liedjes gewoon niet goed genoeg waren om eruit te springen tussen de rest, dus niet opvallend of goed genoeg om op te stemmen, om je telefoon voor te pakken.
Dat klopt denk ik wel, het was geen aandachtstrekker. Ik was tegen het einde van zijn optreden ook geswitcht naar Candy Crush. De vinger van Duitsland kon ik wel waarderen. Je zal als Duitse maar de hele dag met je arm omhoog moeten staan om gn obsceen gebaar te maken...quote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef Greys het volgende:
Dit heeft volgens mij geen kont te maken met 'woke'. De UK kreeg gisteravond van publiek nul punten, Spanje en Duitsland ook, NL ook. Alle vier. Omdat die liedjes gewoon niet goed genoeg waren om eruit te springen tussen de rest, dus niet opvallend of goed genoeg om op te stemmen, om je telefoon voor te pakken.
Als dat je hoofddoel is, heb je niks te zoeken op het ESF.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je moet je met 0 punten uit Europa ook maar eens afvragen of die zo belangrijke boodschap berhaupt is overgekomen.
Dat was natuurlijk de hele tijd het probleem. Als je zo’n matig liedje hebt, maakt de inhoud ook geen indruk.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je moet je met 0 punten uit Europa ook maar eens afvragen of die zo belangrijke boodschap berhaupt is overgekomen.
Het liedje was ook echt slecht, en die man leek wel een kroegzanger.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het liedje van de UK was toch niet slecht? Hier word ik wel blij van het liedje
Het is de performance wat deze dude genekt heeft. Of het gebrek daarvan.
QFT.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, ik vind Nederlandse volk zo fucking zuur. Al die negatieve reacties op Facebook op zijn slechte score, ik kan het zo slecht hebben. Ook elke keer dat broccoli gezeik
Echt mensen, het is niet meer grappig (voor zover het ooit geweest was).
Hij heeft z zijn best gedaan en dat zag je. Het lied werkte alleen niet mee. Ik vind al die negatieve reacties misplaatst.
helemaal mee eensquote:Op zondag 23 mei 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, ik vind Nederlandse volk zo fucking zuur. Al die negatieve reacties op Facebook op zijn slechte score, ik kan het zo slecht hebben. Ook elke keer dat broccoli gezeik
Hij heeft z zijn best gedaan en dat zag je. Het lied werkte alleen niet mee. Ik vind al die negatieve reacties misplaatst.
Teleurstellend en zuur na 2 jaar voorbereiden, uiteraard.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:45 schreef libranl het volgende:
Televote is echt teleurstellend. Vrijwel bij alle landen is Jeangu bij de laatste plekken geindigd. Landen die qua televote nog het meest bereid waren te stemmen waren Belgi (18e), Denemarken (19e) en Noorwegen en Duitsland (20e).
Het is inderdaad wel opvallend consequent hoe onze inzending niemand boeidequote:Op zondag 23 mei 2021 12:45 schreef libranl het volgende:
Televote is echt teleurstellend. Vrijwel bij alle landen is Jeangu bij de laatste plekken geindigd. Landen die qua televote nog het meest bereid waren te stemmen waren Belgi (18e), Denemarken (19e) en Noorwegen en Duitsland (20e).
Welkom in de echte wereld. Het lied is toch gewoon onderdeel van het totaalpakket? Dat was gewoon slecht, 11 punten, 23ste plek. Je best doe je maar op de basisschool.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lied was niet best nee. Maar zijn performance vond ik wl goed en dat hoort ook bij het totaalpakket. Om die kerel compleet neer te sabelen is gewoon niet nodig.quote:Op zondag 23 mei 2021 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld. Het lied is toch gewoon onderdeel van het totaalpakket? Dat was gewoon slecht, 11 punten, 23ste plek. Je best doe je maar op de basisschool.
Ik denk heel simpel dat zowel juryleden als publiek tien andere nummers beter vonden om hun punten aan te geven en aan de rest dus niet en dat kan ik me eigenlijk best voorstellen als je veel andere inzendingen hoorde en zag.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:25 schreef Sableheart het volgende:
En toch vind ik het lastig uit te leggen. Voor mijn gevoel was de kwaliteit van zowel lied als zanger gewoon goed, en verbeterde de staging het nummer. De 11 punten die we nu van de jury kregen zou ik van het publiek verwacht hebben, terwijl ik van de jury eerder een punt of 50 verwachtte.
Waarom valt dit dan zo ontzettend tegen? Was het genre niet mainstream genoeg? En dat daarom de juryleden, die in het algemeen meer in de popmuziek zitten, het ook links lieten liggen? Was het niet memorabel genoeg, en werd het daarom overwelmt door Italie dat er na kwam? Of is het simpelweg dat competent niet goed genoeg is op het festival?
Ik weet het niet, en dat maakt dit moeilijk te verwerken.
Bij mij ook niet zo. Ik had liever de sfeer van de clip vertaald gezien naar het podium.quote:Op zondag 23 mei 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
Het optreden van Jeangu maakte in mij geen enkele emotie los. En in ieder geval voor mij geldt dat ik een nummer pas mooi vind als ik er wat bij voel.
denk ik ookquote:Op zondag 23 mei 2021 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk heel simpel dat zowel juryleden als publiek tien andere nummers beter vonden om hun punten aan te geven en aan de rest dus niet en dat kan ik me eigenlijk best voorstellen als je veel andere inzendingen hoorde en zag.
Het was niet slcht, maar ook niet goed of memorabel genoeg om op te gaan stemmen.
Je mag van de jury ook verwachten dat ze er meer technisch naar kijken, en met de zangprestaties van Jeangu was niets mis, en dat kan ook niet iedereen zeggen.quote:Op zondag 23 mei 2021 13:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
We kregen anders wel jury punten uit Georgi en Bulgarije. Daar zijn ze waarschijnlijk een stuk meer woke dan in de rest van Europa.
Maw: ik vind dat een beetje een kul argument.
Je klacht was een stuk overtuigender geweest als je niet meteen daarvoor "woke" afkraakt.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat,als je kritisch bent, je gelijk als een racist wordt weggezet
Het was echt bagger!
Meen je dit nu serieus?quote:Op zondag 23 mei 2021 17:25 schreef sp3c het volgende:
dat woke gezeur moet je gewoon mee ophouden man
wat was 'de boodschap' hier nu dan?
'mij krijg je niet klein'
lijkt me niet zoveel mis mee hoor en activisme zie ik er al helemaal niet in
weet je wie dat exact 75 jaar geleden ook zeiden?
Altijdquote:
Geldt voor de meeste mensen.quote:Op zondag 23 mei 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
En in ieder geval voor mij geldt dat ik een nummer pas mooi vind als ik er wat bij voel.
Zanger is heel goed maar hij schrijft kutliedjes, vorig jaar dat niet doorging was ook al zo'n zeiklied.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:25 schreef Sableheart het volgende:
En toch vind ik het lastig uit te leggen. Voor mijn gevoel was de kwaliteit van zowel lied als zanger gewoon goed, en verbeterde de staging het nummer. De 11 punten die we nu van de jury kregen zou ik van het publiek verwacht hebben, terwijl ik van de jury eerder een punt of 50 verwachtte.
Waarom valt dit dan zo ontzettend tegen? Was het genre niet mainstream genoeg? En dat daarom de juryleden, die in het algemeen meer in de popmuziek zitten, het ook links lieten liggen? Was het niet memorabel genoeg, en werd het daarom overwelmt door Italie dat er na kwam? Of is het simpelweg dat competent niet goed genoeg is op het festival?
Ik weet het niet, en dat maakt dit moeilijk te verwerken.
Dat valt tekstueel reuze mee. Geen oproep tot geweld, geen directe politieke boodschap. Dus, nee. Anders hadden Zweden, Rusland, Finland en weet ik veel wie ook niet gemogen.quote:Op zondag 23 mei 2021 22:47 schreef Subw00fer het volgende:
In feite was het liedje een illegale inzending want het was een politieke verklaring, een statement.
Jeangu woont in Nederland. Bovendien zitten er geen beperkingen aan de Nationaliteiten die landen mogen inzenden. Voor San Marino stonden ook een Italilaanse/Ethiopische en Amerikaan op het podium. Of Stefania, die in Nederland woont, voor Griekenland.quote:Dit gaat totaal tegen de regels in van de organisatie. Bovendien is Suriname niet eens lid van Eurovision. Dubbel illegaal dus.
Het liedje is wel een politieke verklaring want het heeft een hoog BLM-gehalte.quote:Op zondag 23 mei 2021 22:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat valt tekstueel reuze mee. Geen oproep tot geweld, geen directe politieke boodschap. Dus, nee. Anders hadden Zweden, Rusland, Finland en weet ik veel wie ook niet gemogen.
[..]
Jeangu woont in Nederland. Bovendien mag een land inzenden wie of hij of zij wil. Voor San Marino stonden ook een Italilaanse/Ethiopische en Amerikaan op het podium.
Beide punten raken kant nog wal. Dat je het kut vindt, helemaal prima. 't is ook niet mijn ding, maar ga nou geen fabeltjes produceren.
Heb je de tekst eigenlijk wel gelezen? Welk deel daaruit vind je precies dat een diskwalificatie zou rechtvaardigen?quote:Op zondag 23 mei 2021 23:01 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Het liedje is wel een politieke verklaring want het heeft een hoog BLM-gehalte.
https://twitter.com/nytimes/status/1396211969242304512
Op de OS van 1968 werden Amerikaanse atleten nog gediskwalificeerd omdat zij duidelijk een political statement afgaven:
[ afbeelding ]
Nouja. Dan moet je een klacht indienen bij de EBU. Maar ik zeg je, het heeft de reglementen niet overtreden. Als ie had geroepen alle blanken motte dood, ja. Maar nu? Overdreven.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:01 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Het liedje is wel een politieke verklaring want het heeft een hoog BLM-gehalte.
https://twitter.com/nytimes/status/1396211969242304512
Op de OS van 1968 werden Amerikaanse atleten nog gediskwalificeerd omdat zij duidelijk een political statement afgaven:
[ afbeelding ]
Wat een aannames, het is echt weer niet te geloven. Maar goed:quote:Op zondag 23 mei 2021 23:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Heb je de tekst eigenlijk wel gelezen? Welk deel daaruit vind je precies dat een diskwalificatie zou rechtvaardigen?
Dit Kumbaya-lied is een politiek lied. Dus illegaal.quote:Skin as rich as a starlit night
Your rhythm is rebellion
They tried to drain you of your faith
But you are the rage that melts the chains
Nou wat een affreuze teksten.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:24 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Wat een aannames, het is echt weer niet te geloven. Maar goed:
[..]
Dit Kumbaya-lied is een politiek lied. Dus illegaal.
Tja, luister eens. Woke-mensen vinden dit een mooi lied. Maar ik dus niet. Ik vind het als conservatief-liberaal een grote schande voor Nederland.quote:
Prima, fijne avond nog.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:26 schreef ijs_beer het volgende:
Maar goed, dit is dus een discussie nover wat een wel of niet politiek vindt. Waarschijnlijk kunnen we daar eeuwig over soebatten. Zullen we 'm dan maar afronden? Onderwerp is vandaag wel behoorlijk uitgekauwd hier.
Hetzelfde.quote:
Een grote schande, toe maar. Het is me alleen niet duidelijk waarom. Ik ben niet woke, ik vind het ook niet echt een mooi lied, maar die boodschap... nee, geen enkel probleem mee. Als je al niet meer mag zingen dat je trots bent dat je voorouders zich hebben vrijgevochten, dan ben je geen liberaal hoor. Dan ben je extreemrechts.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:27 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Tja, luister eens. Woke-mensen vinden dit een mooi lied. Maar ik dus niet. Ik vind het als conservatief-liberaal een grote schande voor Nederland.
Maar hoezo lag BLM er voor heel Europa dik bovenop? De inspiratie komt uit de koloniale periode in Suriname, ok, maar de tekst is zeker op meerdere manieren interpreteren. Laat je niet op je kop zitten, wees trots op wie je bent, ze kunnen me niet breken (c.q. onze generatie of onze groep). Dat universele thema overstijgt godzijdank dat verschrikkelijk verdelende BLM (ik ben ook hartgrondig tegen identiteitspolitiek en BLM en dan met name het militant zogenaamde antiracisme (lees: vervalt juist in racisme, zie Isral voor het voorland)). Hij put nu eenmaal uit het Sranantongo waar hij helemaal vrij in is; ik vind het persoonlijk wel mooi. Tja, dat is gewaagd en maakt het minder toegankelijk, maar hoe veel televoters hebben daar nou eigenlijk last van als het toch niet om Engels gaat? Ik versta ook geen Oekraens maar toch is Shum een topnummer voor mij.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat,als je kritisch bent, je gelijk als een racist wordt weggezet
Het was echt bagger!
Vind je homo's op het Songfestival ook illegaal?quote:Op zondag 23 mei 2021 22:47 schreef Subw00fer het volgende:
In feite was het liedje een illegale inzending want het was een politieke verklaring, een statement. Dit gaat totaal tegen de regels in van de organisatie. Bovendien is Suriname niet eens lid van Eurovision. Dubbel illegaal dus.
Inderdaad grote winst voor Nederland van dit jaar, eindelijk eens een passendechoreografie en volledig gebruik van de visuals i.p.v. een zenuwachtig playback-hupsend bandje en een simpele klok, een veenlijk en fistpumpen, alleen maar inzoombeelden op een goede zangeres die het vooral moest hebben van de wapperende vlaggen vooraan het podium, krumping bij een rocknummer en wat dies meer zij.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
QFT.
Jeangu heeft in dat jaar gewoon niet ht nummer kunnen schrijven wat Grow vorige keer was. Dat was sowieso hoger geindigd, ben ik van overtuigd.
Verder was alles prima, zijn zang hoeven we ons niet over te klagen, hij was gewoon zuiver, hij stond de pers heel goed te woord, hij vertelde zijn eigen verhaal en ... de reactie van de pers op de staging was de beste sinds 2014. En dat laatste is zeker wat waard imo waar zijn heel vaak steken op laten vallen
Wat is het politieke hier dan?quote:Op zondag 23 mei 2021 22:47 schreef Subw00fer het volgende:
In feite was het liedje een illegale inzending want het was een politieke verklaring, een statement. Dit gaat totaal tegen de regels in van de organisatie. Bovendien is Suriname niet eens lid van Eurovision. Dubbel illegaal dus.
Nee natuurlijk niet. Maar politieke statements van de uiterst agressieve BLM movement met wellicht sponsoring van KOZP horen niet thuis op het gezellige ESF.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Vind je homo's op het Songfestival ook illegaal?
Het heeft kennelijk alles met BLM te maken. Zie:quote:Op maandag 24 mei 2021 02:07 schreef ikbenrond het volgende:
Dit nummer heeft inderdaad niks met BLM te maken.
Met dank aan Ilse DeLange, gok ik zo.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:58 schreef Andromache het volgende:
Dat het creatieve plan zo extreem goed aansloeg bij Duncan was geweldig, maar zie ik wel als een toevalstreffer.
De uiterst agressieve BLM movement, royal sadness _!quote:Op maandag 24 mei 2021 01:47 schreef Subw00fer het volgende:
Nee natuurlijk niet. Maar politieke statements van de uiterst agressieve BLM movement met wellicht sponsoring van KOZP horen niet thuis op het gezellige ESF.
Ach weet je, dat is jouw mening. Zitti e buoni ....quote:Op maandag 24 mei 2021 09:17 schreef speknek het volgende:
[..]
De uiterst agressieve BLM movement, royal sadness _!
De enige politieke statement was dat slavernij slecht is, als je dat niet vindt kunnen is er iets goed mis met je. Maar mensenrechten zijn natuurlijk geen politiek statement, en zeker niet voor het ESF dat opgericht is om inclusiviteit van volkeren te promoten.
Heerlijk, so seventies/eighties. Kunnen we volgend jaar Twisted Sister (of wat daar van over is) niet voor Nederland laten uitkomen?quote:Op maandag 24 mei 2021 10:25 schreef sp3c het volgende:
Slavernij is sowieso al een tijdje verboden dus dat lijkt me niet een hele geladen boodschap
Verder als je naar de tekst luisterde is het niet veel meer dan dit
En zeker niet meer dan de helft van de liedjes op dat festival dus dit lijkt me wel heel erg vergezocht hoor
Inderdaad, ik suggereer en opper van alles en nog wat dat het een lieve lust is ..... net als de aanhangers van BLM en KOZP in Nederland. Ik ben zo klaar met die lui en Jeangu was de druppel.quote:Op maandag 24 mei 2021 12:16 schreef sp3c het volgende:
Zal wel niet
Maar dit is geen politiek geladen boodschap toch?
En je suggestie dat het door KOZP gesponsord zou zijn komt voor mij al helemaal uit de lucht vallen, waar baseer je dit op?
Als het enkel zijn zwart geverfde dreads zijn dan heb ik ook nog wel een projectje op stapel staan waar ze aan mee mogen betalen
je hebt helemaal geen punt gemaaktquote:Op maandag 24 mei 2021 13:11 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik suggereer en opper van alles en nog wat dat het een lieve lust is ..... net als de aanhangers van BLM en KOZP in Nederland. Ik ben zo klaar met die lui en Jeangu was de druppel.
Maar het is goed zo, ik heb ook mijn punt gemaakt. Hoe dan ook, het blijft een kutlied muzikaal gezien net als vorig jaar. Hij is een goede zanger met een krachtige stem maar hij kan geen liedjes schrijven.
Nou dwing je mij toch om verder te gaan. Goed dan.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt helemaal geen punt gemaakt
je suggereert idd van alles maar bent niet goed in staat het hard te maken ... beetje zonde van iedereen zijn tijd zo
omdat Wit-Rusland het hele jaar demonstranten dood heeft staan trappenquote:Op maandag 24 mei 2021 13:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Nou dwing je mij toch om verder te gaan. Goed dan.
De internationale pers staat bol van de Nederlandse inzending die volgens hen (en mij) genspireerd is door BLM.
BLM = politiek
Politieke boodschappen zijn verboden door de organisatie
De Nederlandse inzending is naar mijn bescheiden mening dus illegaal
Waarom Nederland net als Wit-Rusland niet is geweigerd is mij een raadsel.
Heb ik al eerder gegeven. Delen van de tekst zijn zeer politiek beladen .... naar mijn zeer bescheiden mening.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarnaast vroeg ik je al eerder wat dan de politieke boodschap is hier maar daar kreeg ik geen antwoord op
wat is de politieke boodschap van die delen?quote:Op maandag 24 mei 2021 14:21 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Heb ik al eerder gegeven. Delen van de tekst zijn zeer politiek beladen .... naar mijn zeer bescheiden mening.
"Het is allemaal de schuld van de witte man" natuurlijk. BLM en KOZP zijn de hele dag bezig die boodschap te verkondigen.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is de politieke boodschap van die delen?
heb jij de goede songtekst wel voor je?quote:Op maandag 24 mei 2021 14:23 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
"Het is allemaal de schuld van de witte man" natuurlijk. BLM en KOZP zijn de hele dag bezig die boodschap te verkondigen.
Nederland vertelt een wenselijk verhaal en dan gelden ineens hele andere standaarden. Dat is ook waarom die BLM-demonstratie in Amsterdam vorig jaar ongestoord konden plaatsvinden, tijdens de coronapiek. Het was "te belangrijk", volgens Halsema.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
De internationale pers staat bol van de Nederlandse inzending die volgens hen (en mij) genspireerd is door BLM.
BLM = politiek
Welke interpretatie van de song heb jij dan? Wie heeft die ketenen van die zwarte man dan vastgemaakt? Een andere zwarte man, joden wellicht?quote:
Klopt, de woke-mensen zijn kennelijk niet wakker genoeg. Wij wel.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nederland vertelt een wenselijk verhaal en dan gelden ineens hele andere standaarden. Dat is ook waarom die BLM-demonstratie in Amsterdam vorig jaar ongestoord konden plaatsvinden, tijdens de coronapiek. Het was "te belangrijk", volgens Halsema.
De NL-inzending was nt subtiel genoeg verpakt.
Laat je niet knechten oidquote:Op maandag 24 mei 2021 14:29 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Welke interpretatie van de song heb jij dan? Wie heeft die ketenen van die zwarte man dan vastgemaakt? Een andere zwarte man, joden wellicht?
Dat is maar net hoe je het interpreteert. Wat Jeangu zingt klopt natuurlijk. Zijn voorouders waren slaven en hij zingt over de nieuwe tijd die voor hen aanbrak. In dit geval vind ik het feit dat hij het zingt overtuigen om het niet 'woke' te laten zijn. Het sluit natuurlijk wel aan bij BLM, maar dat is niet de intentie geweest denk ik.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nederland vertelt een wenselijk verhaal en dan gelden ineens hele andere standaarden. Dat is ook waarom die BLM-demonstratie in Amsterdam vorig jaar ongestoord konden plaatsvinden, tijdens de coronapiek. Het was "te belangrijk", volgens Halsema.
De NL-inzending was nt subtiel genoeg verpakt.
Hij heeft het over de zwarte man (Skin as rich as the starlit night).quote:Op maandag 24 mei 2021 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Laat je niet knechten oid
Hij heeft het nergens over de schuldvraag of de witte man
Als je er foto's van het bombardement op Rotterdam bij had geprojecteerd had het net zo goed gepast
Hij is ook best een donkere jongen hquote:Op maandag 24 mei 2021 14:41 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hij heeft het over de zwarte man (Skin as rich as the starlit night).
Over die zwarte man wordt gezegd:
They burned your heroes at the stake
But your voice will echo all their names
en verder
They tried to drain you of your faith
But you are the rage that melts the chains
Duidelijk dat de Amerikaanse BLM-boodschap er heel geniepig in deze tekst is geslopen.
Dan moeten er geen vragen aan mij gesteld worden waar ik geacht wordt op te antwoorden.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:44 schreef Andromache het volgende:
@:Subw00fer, BNW is verderop. Je grammofoonplaat is al weer een dag stuk.
blijft een kwestie van smaakquote:Op maandag 24 mei 2021 13:11 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik suggereer en opper van alles en nog wat dat het een lieve lust is ..... net als de aanhangers van BLM en KOZP in Nederland. Ik ben zo klaar met die lui en Jeangu was de druppel.
Maar het is goed zo, ik heb ook mijn punt gemaakt. Hoe dan ook, het blijft een kutlied muzikaal gezien net als vorig jaar. Hij is een goede zanger met een krachtige stem maar hij kan geen liedjes schrijven.
volgens mij interpreteert de buitenlandse pers dit zo, maar daarom nog geen BLM-protestsongquote:Op maandag 24 mei 2021 13:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
BLM = politiek
Dat black lives matter zijn in Nederland mensen van links tot rechts wel met elkaar eens. Dus zeer politiek is dat niet, hooguit zeer tegen het verkeerde been bij uiterst rechts denkend buikgevoel.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:21 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Heb ik al eerder gegeven. Delen van de tekst zijn zeer politiek beladen .... naar mijn zeer bescheiden mening.
Kijkend naar de tv stemmen voor NL en Zweden denk ik niet alleen tegen dat been hoor ...quote:Op maandag 24 mei 2021 17:06 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat black lives matter zijn in Nederland mensen van links tot rechts wel met elkaar eens. Dus zeer politiek is dat niet, hooguit zeer tegen het verkeerde been bij uiterst rechts denkend buikgevoel.
Het was een totale mislukking, Nederland is afgegaan als een gieter. Maar goed, die jongen heeft zijn best gedaan. De volgende keer zou ik wel wat subtieler zijn met de tekst.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:10 schreef sp3c het volgende:
De EU heeft er niet zo heel veel mee te maken
Mensen vonden het gewoon niet zo leuk, dat kan met muziek ... Volgende keer beter
Ok. Dit bijvoorbeeld?quote:
quote:Yeah, like, all the guns and the drugs
The bitches and the hoes and the gangs and the thugs
Even the protest outside, so sad, and so dumb
If a cop pulls you over, it's your fault if you run
Huh?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef sp3c het volgende:
Ligt een beetje aan de zanger en het liedje h?
Je kunt niet zo hier een stuk tekst neergooien en vragen of het goed isJe wilde minder subtiliteit in de tekst. Ik geef je een voorbeeld. Ik vraag wat je er van vindt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het lied nu toch vaker dan een paar keer gehoord. Vind het lied eerder irritanter (ge)worden na vaker luisteren, dan dat het er beter op wordt. Het staat wat mij betreft precies op de plek waar het hoort.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:10 schreef speknek het volgende:
Verder was, veel belangrijker, het liedje altijd gewoon vrij matig. Wel beter dan sommigen waar het onder eindigde, de score is wat geflatteerd, maar de hook moet je een paar keer horen, en die kans krijg je nooit op het ESC, zeker niet als geplaatst land.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef sp3c het volgende:
Ligt een beetje aan de zanger en het liedje h?
Je kunt niet zo hier een stuk tekst neergooien en vragen of het goed isHier, alle subtiliteit is weg. Tevreden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog helemaal niet gezegd wat ik zou willenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:51 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Je wilde minder subtiliteit in de tekst. Ik geef je een voorbeeld. Ik vraag wat je er van vindt?
Dat is dus waarom dit lied een totale mislukking was, Trump zou zeggen: "You failed." Je kan er elke interpretatie aan geven die je wil. De mijne is inmiddels bekend, ik ga die niet herhalen. Wat overblijft is een zwarte man met een androgyne uitstraling die heel vrolijk/gay een heel boos lied zingt. 99% van de mensen kan hier geen chocola van maken. Alleen de heel erg wakkere/woke mensen vinden het fantastisch. Maar ja, die zijn ook slimmer dan deze conservatieve liberaal. Ik begrijp toch niet veel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:00 schreef sp3c het volgende:
dus als zoals eerder gesuggereerd werd de boodschap is dat de boze witte man schuldig is aan alles dan moet je dat ook uitspreken, zovan 'als je me nog een keer aan de ketting legt boze witte gozer, dan steek ik die brocolli in je reet mang!!!!!'
blablablaquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:01 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Dat is dus waarom dit lied een totale mislukking was, Trump zou zeggen: "You failed." Je kan er elke interpretatie aan geven die je wil. De mijne is inmiddels bekend, ik ga die niet herhalen. Wat overblijft is een zwarte man met een androgyne uitstraling die heel vrolijk/gay een heel boos lied zingt. 99% van de mensen kan hier geen chocola van maken. Alleen de heel erg wakkere/woke mensen vinden het fantastisch. Maar ja, die zijn ook slimmer dan deze conservatieve liberaal. Ik begrijp toch niet veel.
Hierbij bevestigd.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
blablabla
ik vond het een leuk liedje en ik ben niet woke en de mensen hier die mij kennen zullen bevestigen dat ik ook niet heel wakker ben
Ik ook.. vond dat ook echt een prachtig lied. Ik luister het nog regelmatig.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef dollce het volgende:
Toch zou ik nog steeds wel graag willen weten/ willen zien hoe de staging voor "Grow" eruit had gezien.
Het enige dat we weten, is dat hij zou gaan wandelen (dus niet stil blijft staan op 1 plek).quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef dollce het volgende:
Toch zou ik nog steeds wel graag willen weten/ willen zien hoe de staging voor "Grow" eruit had gezien.
Het is iets 😀quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Het enige dat we weten, is dat hij zou gaan wandelen (dus niet stil blijft staan op 1 plek).
Maar ja, dan weet je nog weinig.
Voor een groene wand op een loopband?quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Het enige dat we weten, is dat hij zou gaan wandelen (dus niet stil blijft staan op 1 plek).
Maar ja, dan weet je nog weinig.
Als hij die rare buitenlandse liedjes waarvan maar weinigen begrijpen waar die beste man het over heeft thuis laat maar gewoon populaire Nederlands georinteerde liedjes zingt dan ben ik als conservatief liberale burger wel genteresseerd. Want tenslotte is hij een goede zanger. Dat heeft hij eerder bewezen:quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:01 schreef usagi414 het volgende:
Ook Jeangu gaat weer touren in december.
Te beginnen in Doornroosje, Nijmegen en daarna Breda, Utrecht, Groningen, Den Haag en Amsterdam
Kaarten vanaf vrijdag te koop.
https://www.instagram.com/p/CPVQxOpFuzP/?utm_source=ig_embed
quote:Op donderdag 27 mei 2021 05:21 schreef sp3c het volgende:
Denk dat iedereen kan leven met het idee dat je gewoon niet de doelgroep bent en geen kaartjes gaat kopen
Kan de man gewoon zijn eigen liedjes zingen, kunnen zijn fans gewoon naar zijn liedjes luisteren, kun jij lekker thuis de Andr Hazes playlist afdraaien en heeft iedereen een leuke avond
Die snorquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:27 schreef TDHS het volgende:
Ik heb een huis vol Lego en kwam dit online tegen:
https://rebrickable.com/m(...)ngu-macrooy/#details
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |