Die hele krumper die in beeld springt maakt het gewoon awkward. Die kleurenexplosie had met een goed shot echt een gamechanger kunnen zijnquote:Op maandag 17 mei 2021 14:55 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk nog steeds dat het beter gaat doen dan de bookmakers denken.![]()
![]()
![]()
Vind ik niet. Ik vind het wel mooi.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Die hele krumper die in beeld springt maakt het gewoon awkward. Die kleurenexplosie had met een goed shot echt een gamechanger kunnen zijn
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:28 schreef Niels93 het volgende:
Ik vind zijn optreden die nu op YouTube staat mooi! Ze hebben daar iets krachtigs van gemaakt.
Ik denk dat dit helaas wel in het rechterrijtje beland, maar dat is niet erg. We mogen trots zijn op deze inzending, en dat is wat telt!
Sowieso, een krumper... Die hadden we een paar jaar geleden ook en dat was ook geen succesquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Die hele krumper die in beeld springt maakt het gewoon awkward. Die kleurenexplosie had met een goed shot echt een gamechanger kunnen zijn
De ene krumper is de andere niet. In deze context is de krumper prima op z'n plek. Sowieso valt deze staging veel meer op z'n plek dan die van Waylon. Ik vind het filmpje met de hele staging van Jeangu er mooi uitzien, stuwend en energiek.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Sowieso, een krumper... Die hadden we een paar jaar geleden ook en dat was ook geen succes
Toch zal ik mij altijd afvragen hoe Grow het had gedaan met een mooie staging.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:49 schreef Mlita het volgende:
Jeangu is gekozen vanwege zijn lied Grow en omdat hij een goede artiest is. Zo klaar met deze opmerkingen
Maar 'in deze context' is eigenlijk al teveel. Je moet je niet afvragen 'wat is dit nu weer?', en er pas na uitleg achter te komen dat het misschien hele mooie symboliek is. Als je zoiets wil dan moet het op de achtergrond zijn. Nu is het een hoofdrol die veel mensen niet gaan kunnen plaatsen. Ik vind het nu echt afbreuk doen aan de rest, omdat Jeangu verder wel echt een ontzettend krachtig gevoel overbrengt wat zijn nummer wel beter maakt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:26 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
De ene krumper is de andere niet. In deze context is de krumper prima op z'n plek. Sowieso valt deze staging veel meer op z'n plek dan die van Waylon. Ik vind het filmpje met de hele staging van Jeangu er mooi uitzien, stuwend en energiek.
Ik vind het juist wel iets toevoegen aan het hele verhaal, zoals het in beeld gebracht wordt. De krumper wordt spannend geïntroduceerd, en gaat daarna op in het dansen van de zangers. Het voegt energie toe aan het nummer. En het feit dat het niet de geijkte showdanser is die je bij andere acts ziet, vind ik verfrissend. Het geeft smoel en identiteit aan de hele staging, zonder dat het er met de haren bijgesleept wordt, zoals, ik noem maar wat: wapperende boekpagina's in een woud van uitgeknipte bomen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:35 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar 'in deze context' is eigenlijk al teveel. Je moet je niet afvragen 'wat is dit nu weer?', en er pas na uitleg achter te komen dat het misschien hele mooie symboliek is. Als je zoiets wil dan moet het op de achtergrond zijn. Nu is het een hoofdrol die veel mensen niet gaan kunnen plaatsen. Ik vind het nu echt afbreuk doen aan de rest, omdat Jeangu verder wel echt een ontzettend krachtig gevoel overbrengt wat zijn nummer wel beter maakt.
Van die wapperende boekpagina's denk je ook; wtf? En dat heeft de krumper ook. Op deze manier voegt het alleen iets toe voor de mensen die weten wat het is. 80% van de anderen denkt 'freakshow' en ben je kwijt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:42 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel iets toevoegen aan het hele verhaal, zoals het in beeld gebracht wordt. De krumper wordt spannend geïntroduceerd, en gaat daarna op in het dansen van de zangers. Het voegt energie toe aan het nummer. En het feit dat het niet de geijkte showdanser is die je bij andere acts ziet, vind ik verfrissend. Het geeft smoel en identiteit aan de hele staging, zonder dat het er met de haren bijgesleept wordt, zoals, ik noem maar wat: wapperende boekpagina's in een woud van uitgeknipte bomen.
Freakshow? Come on.... Dat is jouw invulling, maar niet die van 80% van de kijkers.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:53 schreef Japepk het volgende:
[..]
Van die wapperende boekpagina's denk je ook; wtf? En dat heeft de krumper ook. Op deze manier voegt het alleen iets toe voor de mensen die weten wat het is. 80% van de anderen denkt 'freakshow' en ben je kwijt.
Daarnaast denk ik dus dat ze de kleurenexplosie veel meer hadden moeten uitbuiten. Dat 'is' er nu maar gewoon opeens en dat had een vleugels/boom-moment kunnen zijn hoor! Dan krijg je dat catchy 'broko mi' en dan had er gewoon een zwik dansers omheen moeten staan die vrolijk dansen. Boodschap duidelijk, you can't break me, love and peace.
Gechargeerd misschien, maar punt is dat je in een goede act niet zulke beeldbepalende dingen moet hebben die niet in een oogopslag duidelijk zijn. Je wordt op zang beoordeeld door de jury en op de rest door het publiek. Het hoeft niet allemaal Disneyplak te zijn, maar ook niet zo onbegrijpelijk of bijzonder.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:00 schreef Aadrianus het volgende:
Freakshow? Come on.... Dat is jouw invulling, maar niet die van 80% van de kijkers.
Door te veronderstellen dat jury's beoordelen op zang en publiek op de rest, doe je het publiek in mijn ogen wel een beetje tekort. Zo kreeg Duncan van 7 jury's geen punten in de finale. Als jury's oordelen op zang dan had Duncan van die jury's op z'n minst punten moeten krijgen. Bij televoting kreeg Duncan wél punten uit alle landen. En in totaal van het publiek meer punten dan de jury's gaven, terwijl de performance toch vooral leunde op zang/lied. Ik heb eerder twijfels of sommige juryleden/ landen kundig en eerlijk oordelen over de zang/boodschap van een lied. Al is dat misschien een andere discussie dan het punt wat jij wilde maken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Gechargeerd misschien, maar punt is dat je in een goede act niet zulke beeldbepalende dingen moet hebben die niet in een oogopslag duidelijk zijn. Je wordt op zang beoordeeld door de jury en op de rest door het publiek. Het hoeft niet allemaal Disneyplak te zijn, maar ook niet zo onbegrijpelijk of bijzonder.
Dat is toch allang bewezen van niet? Er zijn toch uitgelekte filmpjes van menig juryberaad, veel alcohol, totaal niet luisteren naar de nummers en dan maar weer 'Zweden' invullen want Abba.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:36 schreef libranl het volgende:
[..]
Door te veronderstellen dat jury's beoordelen op zang en publiek op de rest, doe je het publiek in mijn ogen wel een beetje tekort. Zo kreeg Duncan van 7 jury's geen punten in de finale. Als jury's oordelen op zang dan had Duncan van die jury's op z'n minst punten moeten krijgen. Bij televoting kreeg Duncan wél punten uit alle landen. En in totaal van het publiek meer punten dan de jury's gaven, terwijl de performance toch vooral leunde op zang/lied. Ik heb eerder twijfels of sommige juryleden/ landen kundig en eerlijk oordelen over de zang/boodschap van een lied. Al is dat misschien een andere discussie dan het punt wat jij wilde maken.
Ja, ik bracht het nog voorzichtig.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:40 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is toch allang bewezen van niet? Er zijn toch uitgelekte filmpjes van menig juryberaad, veel alcohol, totaal niet luisteren naar de nummers en dan maar weer 'Zweden' invullen want Abba.
Ik ben het met je eens, hoor. Er moet absoluut een jury blijven en ik hoop dat de EBU de landen goed kan sturen in hoe de jury zich moet gedragen. Wat dat betreft ben ik blij dat er af en toe jurystemmen worden geschrapt, zoals 2 jaar geleden Wit-Rusland.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:50 schreef libranl het volgende:
[..]
Ja, ik bracht het nog voorzichtig.Het lijkt erop dat sommige landen bewust geen punten geven aan concurrenten. Of punten ruilen met andere landen. Wil alleen ook weer niet alle juryleden over één kam scheren, want er zullen genoeg zijn die wel serieus de liedjes/acts beoordelen. En de jury's moeten wel blijven, want als het aan het publiek had gelegen had Keiino het ESF2019 gewonnen.... Dat had ik ook weer overdreven gevonden. Dus ik vind de verdeling jury/ publiek op zich geen probleem. De uitspraak dat jury's oordelen op zang en publiek op de rest was ik het alleen niet helemaal mee eens.
Wat was de reden van bet schrappen van de stemmen toen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:53 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Er moet absoluut een jury blijven en ik hoop dat de EBU de landen goed kan sturen in hoe de jury zich moet gedragen. Wat dat betreft ben ik blij dat er af en toe jurystemmen worden geschrapt, zoals 2 jaar geleden Wit-Rusland.
Het liedje is ruk. Maar hij heeft het wel goed gebracht. Zingen kan hij wel.quote:Op zondag 23 mei 2021 08:47 schreef tompsv18 het volgende:
Ik lees overal dat hij het zo goed heeft gedaan, maar waarom dan? Lachwekkend slecht nummer en een 23e plek. Zonder directe plaatsing voor de finale had dit nooit de finale gehaald.
Volgend jaar maar weer wat fatsoenlijks sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |