Heb je de tekst eigenlijk wel gelezen? Welk deel daaruit vind je precies dat een diskwalificatie zou rechtvaardigen?quote:Op zondag 23 mei 2021 23:01 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Het liedje is wel een politieke verklaring want het heeft een hoog BLM-gehalte.
https://twitter.com/nytimes/status/1396211969242304512
Op de OS van 1968 werden Amerikaanse atleten nog gediskwalificeerd omdat zij duidelijk een political statement afgaven:
[ afbeelding ]
Nouja. Dan moet je een klacht indienen bij de EBU. Maar ik zeg je, het heeft de reglementen niet overtreden. Als ie had geroepen alle blanken motte dood, ja. Maar nu? Overdreven.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:01 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Het liedje is wel een politieke verklaring want het heeft een hoog BLM-gehalte.
https://twitter.com/nytimes/status/1396211969242304512
Op de OS van 1968 werden Amerikaanse atleten nog gediskwalificeerd omdat zij duidelijk een political statement afgaven:
[ afbeelding ]
Wat een aannames, het is echt weer niet te geloven. Maar goed:quote:Op zondag 23 mei 2021 23:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Heb je de tekst eigenlijk wel gelezen? Welk deel daaruit vind je precies dat een diskwalificatie zou rechtvaardigen?
Dit Kumbaya-lied is een politiek lied. Dus illegaal.quote:Skin as rich as a starlit night
Your rhythm is rebellion
They tried to drain you of your faith
But you are the rage that melts the chains
Nou wat een affreuze teksten.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:24 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Wat een aannames, het is echt weer niet te geloven. Maar goed:
[..]
Dit Kumbaya-lied is een politiek lied. Dus illegaal.
Tja, luister eens. Woke-mensen vinden dit een mooi lied. Maar ik dus niet. Ik vind het als conservatief-liberaal een grote schande voor Nederland.quote:
Prima, fijne avond nog.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:26 schreef ijs_beer het volgende:
Maar goed, dit is dus een discussie nover wat een wel of niet politiek vindt. Waarschijnlijk kunnen we daar eeuwig over soebatten. Zullen we 'm dan maar afronden? Onderwerp is vandaag wel behoorlijk uitgekauwd hier.
Hetzelfde.quote:
Een grote schande, toe maar. Het is me alleen niet duidelijk waarom. Ik ben niet woke, ik vind het ook niet echt een mooi lied, maar die boodschap... nee, geen enkel probleem mee. Als je al niet meer mag zingen dat je trots bent dat je voorouders zich hebben vrijgevochten, dan ben je geen liberaal hoor. Dan ben je extreemrechts.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:27 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Tja, luister eens. Woke-mensen vinden dit een mooi lied. Maar ik dus niet. Ik vind het als conservatief-liberaal een grote schande voor Nederland.
Maar hoezo lag BLM er voor heel Europa dik bovenop? De inspiratie komt uit de koloniale periode in Suriname, ok, maar de tekst is zeker op meerdere manieren interpreteren. Laat je niet op je kop zitten, wees trots op wie je bent, ze kunnen me niet breken (c.q. onze generatie of onze groep). Dat universele thema overstijgt godzijdank dat verschrikkelijk verdelende BLM (ik ben ook hartgrondig tegen identiteitspolitiek en BLM en dan met name het militant zogenaamde antiracisme (lees: vervalt juist in racisme, zie Israël voor het voorland)). Hij put nu eenmaal uit het Sranantongo waar hij helemaal vrij in is; ik vind het persoonlijk wel mooi. Tja, dat is gewaagd en maakt het minder toegankelijk, maar hoe veel televoters hebben daar nou eigenlijk last van als het toch niet om Engels gaat? Ik versta ook geen Oekraïens maar toch is Shum een topnummer voor mij.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat,als je kritisch bent, je gelijk als een racist wordt weggezet
Het was echt bagger!
Vind je homo's op het Songfestival ook illegaal?quote:Op zondag 23 mei 2021 22:47 schreef Subw00fer het volgende:
In feite was het liedje een illegale inzending want het was een politieke verklaring, een statement. Dit gaat totaal tegen de regels in van de organisatie. Bovendien is Suriname niet eens lid van Eurovision. Dubbel illegaal dus.
Inderdaad grote winst voor Nederland van dit jaar, eindelijk eens een passendechoreografie en volledig gebruik van de visuals i.p.v. een zenuwachtig playback-hupsend bandje en een simpele klok, een veenlijk en fistpumpen, alleen maar inzoombeelden op een goede zangeres die het vooral moest hebben van de wapperende vlaggen vooraan het podium, krumping bij een rocknummer en wat dies meer zij.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
QFT.
Jeangu heeft in dat jaar gewoon niet hét nummer kunnen schrijven wat Grow vorige keer was. Dat was sowieso hoger geëindigd, ben ik van overtuigd.
Verder was alles prima, zijn zang hoeven we ons niet over te klagen, hij was gewoon zuiver, hij stond de pers heel goed te woord, hij vertelde zijn eigen verhaal en ... de reactie van de pers op de staging was de beste sinds 2014. En dat laatste is zeker wat waard imo waar zijn heel vaak steken op laten vallen
Wat is het politieke hier dan?quote:Op zondag 23 mei 2021 22:47 schreef Subw00fer het volgende:
In feite was het liedje een illegale inzending want het was een politieke verklaring, een statement. Dit gaat totaal tegen de regels in van de organisatie. Bovendien is Suriname niet eens lid van Eurovision. Dubbel illegaal dus.
Nee natuurlijk niet. Maar politieke statements van de uiterst agressieve BLM movement met wellicht sponsoring van KOZP horen niet thuis op het gezellige ESF.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Vind je homo's op het Songfestival ook illegaal?
Het heeft kennelijk alles met BLM te maken. Zie:quote:Op maandag 24 mei 2021 02:07 schreef ikbenrond het volgende:
Dit nummer heeft inderdaad niks met BLM te maken.
Met dank aan Ilse DeLange, gok ik zo.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:58 schreef Andromache het volgende:
Dat het creatieve plan zo extreem goed aansloeg bij Duncan was geweldig, maar zie ik wel als een toevalstreffer.
De uiterst agressieve BLM movement, royal sadness _!quote:Op maandag 24 mei 2021 01:47 schreef Subw00fer het volgende:
Nee natuurlijk niet. Maar politieke statements van de uiterst agressieve BLM movement met wellicht sponsoring van KOZP horen niet thuis op het gezellige ESF.
Ach weet je, dat is jouw mening. Zitti e buoni ....quote:Op maandag 24 mei 2021 09:17 schreef speknek het volgende:
[..]
De uiterst agressieve BLM movement, royal sadness _!
De enige politieke statement was dat slavernij slecht is, als je dat niet vindt kunnen is er iets goed mis met je. Maar mensenrechten zijn natuurlijk geen politiek statement, en zeker niet voor het ESF dat opgericht is om inclusiviteit van volkeren te promoten.
Heerlijk, so seventies/eighties. Kunnen we volgend jaar Twisted Sister (of wat daar van over is) niet voor Nederland laten uitkomen?quote:Op maandag 24 mei 2021 10:25 schreef sp3c het volgende:
Slavernij is sowieso al een tijdje verboden dus dat lijkt me niet een hele geladen boodschap
Verder als je naar de tekst luisterde is het niet veel meer dan dit
En zeker niet meer dan de helft van de liedjes op dat festival dus dit lijkt me wel heel erg vergezocht hoor
Inderdaad, ik suggereer en opper van alles en nog wat dat het een lieve lust is ..... net als de aanhangers van BLM en KOZP in Nederland. Ik ben zo klaar met die lui en Jeangu was de druppel.quote:Op maandag 24 mei 2021 12:16 schreef sp3c het volgende:
Zal wel niet
Maar dit is geen politiek geladen boodschap toch?
En je suggestie dat het door KOZP gesponsord zou zijn komt voor mij al helemaal uit de lucht vallen, waar baseer je dit op?
Als het enkel zijn zwart geverfde dreads zijn dan heb ik ook nog wel een projectje op stapel staan waar ze aan mee mogen betalen
je hebt helemaal geen punt gemaaktquote:Op maandag 24 mei 2021 13:11 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik suggereer en opper van alles en nog wat dat het een lieve lust is ..... net als de aanhangers van BLM en KOZP in Nederland. Ik ben zo klaar met die lui en Jeangu was de druppel.
Maar het is goed zo, ik heb ook mijn punt gemaakt. Hoe dan ook, het blijft een kutlied muzikaal gezien net als vorig jaar. Hij is een goede zanger met een krachtige stem maar hij kan geen liedjes schrijven.
Nou dwing je mij toch om verder te gaan. Goed dan.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt helemaal geen punt gemaakt
je suggereert idd van alles maar bent niet goed in staat het hard te maken ... beetje zonde van iedereen zijn tijd zo
omdat Wit-Rusland het hele jaar demonstranten dood heeft staan trappenquote:Op maandag 24 mei 2021 13:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Nou dwing je mij toch om verder te gaan. Goed dan.
De internationale pers staat bol van de Nederlandse inzending die volgens hen (en mij) geïnspireerd is door BLM.
BLM = politiek
Politieke boodschappen zijn verboden door de organisatie
De Nederlandse inzending is naar mijn bescheiden mening dus illegaal
Waarom Nederland net als Wit-Rusland niet is geweigerd is mij een raadsel.
Heb ik al eerder gegeven. Delen van de tekst zijn zeer politiek beladen .... naar mijn zeer bescheiden mening.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarnaast vroeg ik je al eerder wat dan de politieke boodschap is hier maar daar kreeg ik geen antwoord op
wat is de politieke boodschap van die delen?quote:Op maandag 24 mei 2021 14:21 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Heb ik al eerder gegeven. Delen van de tekst zijn zeer politiek beladen .... naar mijn zeer bescheiden mening.
"Het is allemaal de schuld van de witte man" natuurlijk. BLM en KOZP zijn de hele dag bezig die boodschap te verkondigen.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is de politieke boodschap van die delen?
heb jij de goede songtekst wel voor je?quote:Op maandag 24 mei 2021 14:23 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
"Het is allemaal de schuld van de witte man" natuurlijk. BLM en KOZP zijn de hele dag bezig die boodschap te verkondigen.
Nederland vertelt een wenselijk verhaal en dan gelden ineens hele andere standaarden. Dat is ook waarom die BLM-demonstratie in Amsterdam vorig jaar ongestoord konden plaatsvinden, tijdens de coronapiek. Het was "te belangrijk", volgens Halsema.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
De internationale pers staat bol van de Nederlandse inzending die volgens hen (en mij) geïnspireerd is door BLM.
BLM = politiek
Welke interpretatie van de song heb jij dan? Wie heeft die ketenen van die zwarte man dan vastgemaakt? Een andere zwarte man, joden wellicht?quote:
Klopt, de woke-mensen zijn kennelijk niet wakker genoeg. Wij wel.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nederland vertelt een wenselijk verhaal en dan gelden ineens hele andere standaarden. Dat is ook waarom die BLM-demonstratie in Amsterdam vorig jaar ongestoord konden plaatsvinden, tijdens de coronapiek. Het was "te belangrijk", volgens Halsema.
De NL-inzending was nét subtiel genoeg verpakt.
Laat je niet knechten oidquote:Op maandag 24 mei 2021 14:29 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Welke interpretatie van de song heb jij dan? Wie heeft die ketenen van die zwarte man dan vastgemaakt? Een andere zwarte man, joden wellicht?
Dat is maar net hoe je het interpreteert. Wat Jeangu zingt klopt natuurlijk. Zijn voorouders waren slaven en hij zingt over de nieuwe tijd die voor hen aanbrak. In dit geval vind ik het feit dat hij het zingt overtuigen om het niet 'woke' te laten zijn. Het sluit natuurlijk wel aan bij BLM, maar dat is niet de intentie geweest denk ik.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nederland vertelt een wenselijk verhaal en dan gelden ineens hele andere standaarden. Dat is ook waarom die BLM-demonstratie in Amsterdam vorig jaar ongestoord konden plaatsvinden, tijdens de coronapiek. Het was "te belangrijk", volgens Halsema.
De NL-inzending was nét subtiel genoeg verpakt.
Hij heeft het over de zwarte man (Skin as rich as the starlit night).quote:Op maandag 24 mei 2021 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Laat je niet knechten oid
Hij heeft het nergens over de schuldvraag of de witte man
Als je er foto's van het bombardement op Rotterdam bij had geprojecteerd had het net zo goed gepast
Hij is ook best een donkere jongen héquote:Op maandag 24 mei 2021 14:41 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Hij heeft het over de zwarte man (Skin as rich as the starlit night).
Over die zwarte man wordt gezegd:
They burned your heroes at the stake
But your voice will echo all their names
en verder
They tried to drain you of your faith
But you are the rage that melts the chains
Duidelijk dat de Amerikaanse BLM-boodschap er heel geniepig in deze tekst is geslopen.
Dan moeten er geen vragen aan mij gesteld worden waar ik geacht wordt op te antwoorden.quote:Op maandag 24 mei 2021 14:44 schreef Andromache het volgende:
@:Subw00fer, BNW is verderop. Je grammofoonplaat is al weer een dag stuk.
blijft een kwestie van smaakquote:Op maandag 24 mei 2021 13:11 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik suggereer en opper van alles en nog wat dat het een lieve lust is ..... net als de aanhangers van BLM en KOZP in Nederland. Ik ben zo klaar met die lui en Jeangu was de druppel.
Maar het is goed zo, ik heb ook mijn punt gemaakt. Hoe dan ook, het blijft een kutlied muzikaal gezien net als vorig jaar. Hij is een goede zanger met een krachtige stem maar hij kan geen liedjes schrijven.
volgens mij interpreteert de buitenlandse pers dit zo, maar daarom nog geen BLM-protestsongquote:Op maandag 24 mei 2021 13:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
BLM = politiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |