Als dat gewonnen, was de winnaar praktisch dezelfde geweest als de vorige, en hadden er een paar eenvormige edities gevolgd vol vet aangezette drama-nummers met hoge mannenstemmen.quote:Op zondag 23 mei 2021 01:17 schreef HiZ het volgende:
Ik vind dat Jeangu erg laag is geëindigd.
Maar Italië was een terechte winnaar. Was echt opgetogen toen dat Zwitserse zeiknummer werd afgeserveerd.
Echt weer een stap naar het Sieneke tijdperk. We waren juist goed op weg met echte artiesten met goede liedjes.quote:Op zondag 23 mei 2021 08:47 schreef tompsv18 het volgende:
Ik lees overal dat hij het zo goed heeft gedaan, maar waarom dan? Lachwekkend slecht nummer en een 23e plek. Zonder directe plaatsing voor de finale had dit nooit de finale gehaald.
Volgend jaar maar weer wat fatsoenlijks sturen.
Geen slecht artiest, maar z'n muziek werkt gewoon niet.quote:Op zondag 23 mei 2021 09:36 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Echt weer een stap naar het Sieneke tijdperk. We waren juist goed op weg met echte artiesten met goede liedjes.
Nou dat. Goed gezegdquote:Op zondag 23 mei 2021 09:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Geen slecht artiest, maar z'n muziek werkt gewoon niet.
Omdat,als je kritisch bent, je gelijk als een racist wordt weggezetquote:Op zondag 23 mei 2021 08:47 schreef tompsv18 het volgende:
Ik lees overal dat hij het zo goed heeft gedaan, maar waarom dan? Lachwekkend slecht nummer en een 23e plek. Zonder directe plaatsing voor de finale had dit nooit de finale gehaald.
Volgend jaar maar weer wat fatsoenlijks sturen.
Dat was Madonna toch?quote:Op zondag 23 mei 2021 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sieneke zingt trouwens ook niet slecht, alleen dat liedje.... De enige die afgelopen jaren slecht zong was Trijntje.
Het liedje van de UK was toch niet slecht? Hier word ik wel blij van het liedjequote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef Greys het volgende:
Dit heeft volgens mij geen kont te maken met 'woke'. De UK kreeg gisteravond van publiek nul punten, Spanje en Duitsland ook, NL ook. Alle vier. Omdat die liedjes gewoon niet goed genoeg waren om eruit te springen tussen de rest, dus niet opvallend of goed genoeg om op te stemmen, om je telefoon voor te pakken.
Dat klopt denk ik wel, het was geen aandachtstrekker. Ik was tegen het einde van zijn optreden ook geswitcht naar Candy Crush. De vinger van Duitsland kon ik wel waarderen. Je zal als Duitse maar de hele dag met je arm omhoog moeten staan om géén obsceen gebaar te maken...quote:Op zondag 23 mei 2021 10:15 schreef Greys het volgende:
Dit heeft volgens mij geen kont te maken met 'woke'. De UK kreeg gisteravond van publiek nul punten, Spanje en Duitsland ook, NL ook. Alle vier. Omdat die liedjes gewoon niet goed genoeg waren om eruit te springen tussen de rest, dus niet opvallend of goed genoeg om op te stemmen, om je telefoon voor te pakken.
Als dat je hoofddoel is, heb je niks te zoeken op het ESF.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je moet je met 0 punten uit Europa ook maar eens afvragen of die zo belangrijke boodschap überhaupt is overgekomen.
Dat was natuurlijk de hele tijd het probleem. Als je zo’n matig liedje hebt, maakt de inhoud ook geen indruk.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je moet je met 0 punten uit Europa ook maar eens afvragen of die zo belangrijke boodschap überhaupt is overgekomen.
Het liedje was ook echt slecht, en die man leek wel een kroegzanger.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het liedje van de UK was toch niet slecht? Hier word ik wel blij van het liedje
Het is de performance wat deze dude genekt heeft. Of het gebrek daarvan.
QFT.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, ik vind Nederlandse volk zo fucking zuur. Al die negatieve reacties op Facebook op zijn slechte score, ik kan het zo slecht hebben. Ook elke keer dat broccoli gezeik
Echt mensen, het is niet meer grappig (voor zover het ooit geweest was).
Hij heeft zó zijn best gedaan en dat zag je. Het lied werkte alleen niet mee. Ik vind al die negatieve reacties misplaatst.
helemaal mee eensquote:Op zondag 23 mei 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, ik vind Nederlandse volk zo fucking zuur. Al die negatieve reacties op Facebook op zijn slechte score, ik kan het zo slecht hebben. Ook elke keer dat broccoli gezeik
Hij heeft zó zijn best gedaan en dat zag je. Het lied werkte alleen niet mee. Ik vind al die negatieve reacties misplaatst.
Teleurstellend en zuur na 2 jaar voorbereiden, uiteraard.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:45 schreef libranl het volgende:
Televote is echt teleurstellend. Vrijwel bij alle landen is Jeangu bij de laatste plekken geëindigd. Landen die qua televote nog het meest bereid waren te stemmen waren België (18e), Denemarken (19e) en Noorwegen en Duitsland (20e).
Het is inderdaad wel opvallend consequent hoe onze inzending niemand boeidequote:Op zondag 23 mei 2021 12:45 schreef libranl het volgende:
Televote is echt teleurstellend. Vrijwel bij alle landen is Jeangu bij de laatste plekken geëindigd. Landen die qua televote nog het meest bereid waren te stemmen waren België (18e), Denemarken (19e) en Noorwegen en Duitsland (20e).
Welkom in de echte wereld. Het lied is toch gewoon onderdeel van het totaalpakket? Dat was gewoon slecht, 11 punten, 23ste plek. Je best doe je maar op de basisschool.quote:Op zondag 23 mei 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lied was niet best nee. Maar zijn performance vond ik wél goed en dat hoort ook bij het totaalpakket. Om die kerel compleet neer te sabelen is gewoon niet nodig.quote:Op zondag 23 mei 2021 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld. Het lied is toch gewoon onderdeel van het totaalpakket? Dat was gewoon slecht, 11 punten, 23ste plek. Je best doe je maar op de basisschool.
Ik denk heel simpel dat zowel juryleden als publiek tien andere nummers beter vonden om hun punten aan te geven en aan de rest dus niet en dat kan ik me eigenlijk best voorstellen als je veel andere inzendingen hoorde en zag.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:25 schreef Sableheart het volgende:
En toch vind ik het lastig uit te leggen. Voor mijn gevoel was de kwaliteit van zowel lied als zanger gewoon goed, en verbeterde de staging het nummer. De 11 punten die we nu van de jury kregen zou ik van het publiek verwacht hebben, terwijl ik van de jury eerder een punt of 50 verwachtte.
Waarom valt dit dan zo ontzettend tegen? Was het genre niet mainstream genoeg? En dat daarom de juryleden, die in het algemeen meer in de popmuziek zitten, het ook links lieten liggen? Was het niet memorabel genoeg, en werd het daarom overwelmt door Italie dat er na kwam? Of is het simpelweg dat competent niet goed genoeg is op het festival?
Ik weet het niet, en dat maakt dit moeilijk te verwerken.
Bij mij ook niet zo. Ik had liever de sfeer van de clip vertaald gezien naar het podium.quote:Op zondag 23 mei 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
Het optreden van Jeangu maakte in mij geen enkele emotie los. En in ieder geval voor mij geldt dat ik een nummer pas mooi vind als ik er wat bij voel.
denk ik ookquote:Op zondag 23 mei 2021 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk heel simpel dat zowel juryleden als publiek tien andere nummers beter vonden om hun punten aan te geven en aan de rest dus niet en dat kan ik me eigenlijk best voorstellen als je veel andere inzendingen hoorde en zag.
Het was niet slécht, maar ook niet goed of memorabel genoeg om op te gaan stemmen.
Je mag van de jury ook verwachten dat ze er meer technisch naar kijken, en met de zangprestaties van Jeangu was niets mis, en dat kan ook niet iedereen zeggen.quote:Op zondag 23 mei 2021 13:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
We kregen anders wel jury punten uit Georgië en Bulgarije. Daar zijn ze waarschijnlijk een stuk meer woke dan in de rest van Europa.
Maw: ik vind dat een beetje een kul argument.
Je klacht was een stuk overtuigender geweest als je niet meteen daarvoor "woke" afkraakt.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat,als je kritisch bent, je gelijk als een racist wordt weggezet
Het was echt bagger!
Meen je dit nu serieus?quote:Op zondag 23 mei 2021 17:25 schreef sp3c het volgende:
dat woke gezeur moet je gewoon mee ophouden man
wat was 'de boodschap' hier nu dan?
'mij krijg je niet klein'
lijkt me niet zoveel mis mee hoor en activisme zie ik er al helemaal niet in
weet je wie dat exact 75 jaar geleden ook zeiden?
Altijdquote:
Geldt voor de meeste mensen.quote:Op zondag 23 mei 2021 16:05 schreef Arizona het volgende:
En in ieder geval voor mij geldt dat ik een nummer pas mooi vind als ik er wat bij voel.
Zanger is heel goed maar hij schrijft kutliedjes, vorig jaar dat niet doorging was ook al zo'n zeiklied.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:25 schreef Sableheart het volgende:
En toch vind ik het lastig uit te leggen. Voor mijn gevoel was de kwaliteit van zowel lied als zanger gewoon goed, en verbeterde de staging het nummer. De 11 punten die we nu van de jury kregen zou ik van het publiek verwacht hebben, terwijl ik van de jury eerder een punt of 50 verwachtte.
Waarom valt dit dan zo ontzettend tegen? Was het genre niet mainstream genoeg? En dat daarom de juryleden, die in het algemeen meer in de popmuziek zitten, het ook links lieten liggen? Was het niet memorabel genoeg, en werd het daarom overwelmt door Italie dat er na kwam? Of is het simpelweg dat competent niet goed genoeg is op het festival?
Ik weet het niet, en dat maakt dit moeilijk te verwerken.
Dat valt tekstueel reuze mee. Geen oproep tot geweld, geen directe politieke boodschap. Dus, nee. Anders hadden Zweden, Rusland, Finland en weet ik veel wie ook niet gemogen.quote:Op zondag 23 mei 2021 22:47 schreef Subw00fer het volgende:
In feite was het liedje een illegale inzending want het was een politieke verklaring, een statement.
Jeangu woont in Nederland. Bovendien zitten er geen beperkingen aan de Nationaliteiten die landen mogen inzenden. Voor San Marino stonden ook een Italilaanse/Ethiopische en Amerikaan op het podium. Of Stefania, die in Nederland woont, voor Griekenland.quote:Dit gaat totaal tegen de regels in van de organisatie. Bovendien is Suriname niet eens lid van Eurovision. Dubbel illegaal dus.
Het liedje is wel een politieke verklaring want het heeft een hoog BLM-gehalte.quote:Op zondag 23 mei 2021 22:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat valt tekstueel reuze mee. Geen oproep tot geweld, geen directe politieke boodschap. Dus, nee. Anders hadden Zweden, Rusland, Finland en weet ik veel wie ook niet gemogen.
[..]
Jeangu woont in Nederland. Bovendien mag een land inzenden wie of hij of zij wil. Voor San Marino stonden ook een Italilaanse/Ethiopische en Amerikaan op het podium.
Beide punten raken kant nog wal. Dat je het kut vindt, helemaal prima. 't is ook niet mijn ding, maar ga nou geen fabeltjes produceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |