SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
veel leesplezier, probleem is dat degenen die het zouden moeten lezen het voor kennisgeving aannemen en het dan weer onderop de stapel leggenquote:Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef Noppie2000 het volgende:
Weet niet meer wat daar vorig jaar over werd gezet, maar zou er na de hele crisis nou een onafhankelijk onderzoek komen naar de beleidsvoering enzovoorts sinds het begin van de pandemie? Dat rapport wil ik wel eens lezen tegen die tijd
Ja. https://www.ftm.nl/artike(...)m_campaign=Eric-Smitquote:Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb dat werk even gemist wellicht. Was het iets specifieks?
Is er al een perscobingo?quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo en Mark zijn onderhand karikaturen van zichzelf geworden op die persco's.
het is dat het zo treurig is anders zou je erom kunnen lachenquote:Op dinsdag 13 april 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Inderdaad. Ik kijk niet meer, schenk een flinke bel wijn in en ga hier meelezen, stuk vermakelijker.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat vind ik een wat ongelukkige vergelijking, de muzikanten op de Titanic waren namelijk wel vaardig in hun beroep.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo is net als het orkest op de Titanic, terwijl het schip al in twee stukken is gebroken speelt hij vrolijk hetzelfde liedje af op zijn viool.
Een miljard, onrechtmatig. Van deze ellende zijn we nog lang niet af.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik zat er al op te wachten.
Ministerie stort 925 miljoen voor entreetesten: in strijd met de wet, en zonder toezicht
Ik had zelf liever die 55 euro ontvangen (925
Miljoen / 17 miljoen)
Iedereen heeft het over ingeeent, maar zij hebben maar een prik ontvangen? Een strategie die blijkbaar werkt dus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
En met welk doel dan vraag ik me af.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
925 miljoen ook echt. Strooigeld alsof het niks is.
Pomp dat in vaccins dan.
De ziekenhuizen stromen daar al leeg:quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
Nu is het wel zo dat je bij AZ, waar de meesten daar mee zijn gevaccineerd, al een tussenperiode van 12 weken heeft. 12 weken geleden was het net januariquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iedereen heeft het over ingeeent, maar zij hebben maar een prik ontvangen? Een strategie die blijkbaar werkt dus.
https://www.bbc.com/news/health-55274833quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iedereen heeft het over ingeeent, maar zij hebben maar een prik ontvangen? Een strategie die blijkbaar werkt dus.
Toverland weigert vooralsnog mee te doen aan deze dystopische onzin. Hopelijk volgen velen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
Zo'n gek idee is het niet. Goed onderdak vinden, deal maken voor 3 maanden huren, je quarantaine 10-daagse uitzitten en je zomer is gered. Helaas ook hier te veel praktische bezwaren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.
Jongeren die het geld en tijd hebben moeten dat gewoon doen.
In plaats van in testsamenlevingsland Nederland door te sukkelen gewoon terug naar normaal en van je zomer genieten.
Idd,terwijl de vaccins er gewoon zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef galantis het volgende:
[..]
En met welk doel dan vraag ik me af.
Dit ga je toch alleen maar doen als het uiteindelijk geld oplevert, doordat dit het geld van mensen weer aan het rollen brengt? Maar hoe wil je dat ooit doen met bijna een miljard aan initiële kosten?
Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Toverland weigert vooralsnog mee te doen aan deze dystopische onzin. Hopelijk volgen velen.
Dat is hun strategie inderdaad. En die werkt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:14 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/health-55274833
Hier hebben ze het over at least one dose.
In het geval van Toverland zijn er 500.000 bezoekers geweest, zonder (in ieder geval aantoonbare) besmettingshaard o.i.d.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
Misschien is dat het doel niet. Misschien is er een vrindje van een vrindje die hierbij betrokken is en er leuk geld aan kan verdienen. Anders kan ik het ook niet echt verklaren. Dat, of het is een sneu zoethoudertje om te verbloemen dat men op het gebied waar het er werkelijk toe doet (vaccinatie) flinkt faalt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef galantis het volgende:
[..]
En met welk doel dan vraag ik me af.
Dit ga je toch alleen maar doen als het uiteindelijk geld oplevert, doordat dit het geld van mensen weer aan het rollen brengt? Maar hoe wil je dat ooit doen met bijna een miljard aan initiële kosten?
Dat kan wel als je de gezondheidsraad buitenspel zet en er een politiek besluit van maakt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is hun strategie inderdaad. En die werkt.
Kuipers pleit daar nu ook voor. Maar blijkbaar kunnen we in Nederland niet afwijken van de gekozen koers.
En dan is praktisch ook nog eens niet uitvoerbaar. Heel leuk dat 189 mensen samenklonteren voor de incheckbalie wachtend op de uitslag van de sneltest. Allemaal uitvoerbaar bij deze aantallen, maar onwerkbaar als je gaat opschalen. Nog los van het feit dat het voor mij geen vakantie zou zijn op deze manier gevangen op een resort.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
Vraag mij wat..quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef capricia het volgende:
Zoals de planning en de inkoop van de EU er nu voor staat, heeft 70% van de EU burgers in september 2 prikken gehad (de grens voor groepsimmuniteit).
Daarmee lopen we 6 tot 8 weken achter op de VS.
Waarom zo'n hele testsamenleving inrichten?
Dit zijn hoopgevende signalen:quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vandaar ook die overweging tot verplichting denk ik. Welke commerciele instelling gaat nou uit zichzelf een dergelijke drempel opwerpen?quote:De branchevereniging voor dagattracties in Nederland, de Club van Elf, staat niet te springen om het systeem. ‘We experimenteren er nu wel mee, maar we hebben liever dat we onze gasten zonder coronatest kunnen ontvangen’, zegt voorzitter Mascha van Till-Taminiau, ook directeur van Walibi Holland. ‘We zien de bereidheid bij gasten afnemen. Er zijn toch veel mensen die het niet zien zitten om eerst een test te moeten doen voor een dagje uit. Wij zijn ervan overtuigd dat wij veilig bezoekers kunnen ontvangen, die test is niet nodig.’
In de open staten in de VS lijkt het er niet op iig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...
Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
Omdat er een enorme zak geld is toegezegd aan wat (bevriende) bedrijfjes.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef mij maar een vaccin, en neem de boot naar Engeland.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.
Jongeren die het geld en tijd hebben moeten dat gewoon doen.
In plaats van in testsamenlevingsland Nederland door te sukkelen gewoon terug naar normaal en van je zomer genieten.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
quote:En dat op de ochtend dat
@FTM_nl
meldt dat die pilot 925 miljoen euro kost en wij bij
@BNR
het verhaal hebben dat die testen wel eens permanent kunnen worden.
Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat er een enorme zak geld is toegezegd aan wat (bevriende) bedrijfjes.
Alleen de terrassen zijn nog open heb ik mij laten vertellen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mag je de UK gewoon in als je gevaccineerd bent?
Ga ik daar wel naar de kroeg.
Ik zou het wel weten als ik een vaccin had, serieus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mjah in de kop van het BNR-artikel staat het woord 'mogelijk' zelfs.. laten het even bij de feiten houden en niet vanuit emotie reageren. Doe ik ook graag hoor. Dus die Thomas loopt wel wat op de zaken vooruit.quote:
Britse mutantquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lukt nooit. Dat kunnen ze nooit vasthouden als de cijfers laag zijn en iedereen gevaccineerd is.quote:
https://www.trouw.nl/binn(...)angstesten~bf80c7df/quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
quote:Sneltestbedrijven spannen kort geding aan tegen Stichting Open Nederland om ‘oneerlijke concurrentie’ bij toegangstesten
Twintig testbedrijven spannen een kort geding aan tegen Stichting Open Nederland, die deze maand ruim 400 testevenementen organiseert. De stichting zou één bedrijf onterecht hebben voorgetrokken, om op kosten van de staat honderdduizenden toegangstesten uit te voeren.
Ja dat is tegen de stichting. Maar niet tegen de overheid die het exclusief aan open nederland gegund heeft.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)angstesten~bf80c7df/
[..]
Ik had hetzelfde gevoel toen ik vorig jaar in De Efteling was, dat was gewoon prima geregeld.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.
En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
Dat is niet tegen de overheid, maar tegen die stichting. Die stichting zal dat weinig boeien, aangezien ze zelf mogen bepalen hoe ze het geld uitgeven. Dan kost die rechtszaak een paar miljoen, nou en?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)angstesten~bf80c7df/
[..]
Willem Engel?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk. Nu? Terwijl we al aan het vaccineren zijn moet er voor diezelfde handeling toch een hele testtaart worden gebakken, en als smerig sausje eroverheen blijven ook nog eens andere alle maatregelen ter plekke in stand, want dat alle bezoekers negatief getest zijn is kennelijk nog niet genoeg risicoinperking. Dubbelop en buitenproportioneel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.
En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
Ja ik ben ook wel benieuwd. Is er informatie vanuit het kabinet gegeven wat ze er nu precies mee willen bereiken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef capricia het volgende:
Zoals de planning en de inkoop van de EU er nu voor staat, heeft 70% van de EU burgers in september 2 prikken gehad (de grens voor groepsimmuniteit).
Daarmee lopen we 6 tot 8 weken achter op de VS.
Waarom zo'n hele testsamenleving inrichten?
Vorig jaar zomer waren 110 positief geteste mensen op een dag (25 jun) en nu 8254 (11 apr)... wellicht dat dat iets verklaart, maar ik kan het mis hebben hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk. Nu? Terwijl we al aan het vaccineren zijn moet er voor diezelfde handeling toch een hele testtaart worden gebakken, en als smerig sausje eroverheen blijven ook nog eens andere alle maatregelen ter plekke in stand, want dat alle bezoekers negatief getest zijn is kennelijk nog niet genoeg risicoinperking. Dubbelop en buitenproportioneel.
Zo'n parlementaire enquête wordt ook een groot fiasco. Tot nu toe waren de onderwerpen redelijk omkaderd, zoals Fyra, Schipholramp, IRT, maar dit is te groot. Feitelijk heb je 10 onderwerpen of meer voor een eigen parlementaire enquête voorbereiding naar aanleiding van berichten uit het buitenland, beschermingsmiddelen, testbeleid, zorgcapaciteit, steun ondernemers, crisiscommunicatie en ga zo maar even door. Dat wordt een onderzoek zonder einde.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...
Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
Hoe meer tegenstand hoe beter. Dit is alleen om een paar mensen schatrijk van te laten worden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
Dat staat ook in die quote 'kunnen'quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mjah in de kop van het BNR-artikel staat het woord 'mogelijk' zelfs.. laten het even bij de feiten houden en niet vanuit emotie reageren. Doe ik ook graag hoor. Dus die Thomas loopt wel wat op de zaken vooruit.
Behalve dat helemaal niet zeker is of het werkelijk veilig was.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk.
LCPS gaat de laatste weken wel lekker opzichquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Wat is er wel op orde eigenlijk?
Iemand?
Het testen bij de GGD gaat wel aardig geloof ik, mag ook wel na een jaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
Als er aan de andere kant boetes/beperkingen etc. komen, of juist subsidies kan het gek lopen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lukt nooit. Dat kunnen ze nooit vasthouden als de cijfers laag zijn en iedereen gevaccineerd is.
Die bedrijven zijn ook niet achterlijk. Die snappen ook dat mensen minder gauw gaan komen dan.
Velen moeten het juist van de spontane uitstapjes hebben.
Ik lees alleen geruchten. Dat die testsamenleving semi-permanent zou zijn. Nou, dat kan ik me niet voorstellen. Dat mensen zich daar eindeloos aan blijven onderwerpen. Ook nadat iedereen gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik ben ook wel benieuwd. Is er informatie vanuit het kabinet gegeven wat ze er nu precies mee willen bereiken?
Zorg nou gewoon dat je een miljoen prikken per week zet, dan heb je die testbullshit helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer waren 110 positief geteste mensen op een dag en nu 8254... wellicht dat dat iets verklaart, maar ik kan het mis hebben hoor.
Het testen an sichquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
En deze zomer de kwetsbare allemaal wel een spuitje gehad kunnen hebben. Dus de druk op de zorg gigantisch ontlast.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat helemaal niet zeker is of het werkelijk veilig was.
Definieer op orde.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
En alles onttrekken aan het zicht. Stichting is niet WOB'en, beperkte parlementaire controle.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een miljard, onrechtmatig. Van deze ellende zijn we nog lang niet af.
En weet u nog, dat in januari/februari allerlei belangengroeperingen op de barricade gingen om voorrang te claimen?quote:Hoe meer kleine doelgroepen je benoemt in je vaccinatiestrategie, des te preciezer moet je planning zijn, weet hoogleraar logistiek Jan Fransoo. “En als er iets misgaat, heeft het ook meteen grote gevolgen. Als je de doelgroepen vergroot, is het makkelijker om door te schakelen bij tegenslagen, zoals nu bijvoorbeeld bij AstraZeneca.”
In het Verenigd Koninkrijk gaat het vaccineren al maanden als een trein. Dat komt enerzijds doordat ze daar over veel meer vaccins beschikken dan in Nederland, maar er is ook een andere oorzaak. “Ze hebben de strategie steeds simpel gehouden,” zegt Maarten Postma, hoogleraar global health economics in Groningen en tevens lid van de Britse Gezondheidsraad. “Ook in die raad is gesproken over uitzonderingen voor mensen met obesitas of voor vitale beroepen als brandweerlieden en docenten. Maar uiteindelijk hebben ze dat steeds niet gedaan, omdat het te ingewikkeld werd.
De Tweede Kamer is sowieso een lachertje gebleken in de hele coronacrisis.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
En alles onttrekken aan het zicht. Stichting is niet WOB'en, beperkte parlementaire controle.
Daarvoor ook welquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Tweede Kamer is sowieso een lachertje gebleken in de hele coronacrisis.
Precies, het moet nu echt simpeler gemaakt worden. Op leeftijdscohorten verdelen en het AstraZeneca vaccin beschikbaar maken voor iedereen die wil, zonder leeftijfdsdiscriminatie. Op die manier ben je er het snelst van af.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Om maar te laten zien dat je ook constructief kritisch kunt zijn: https://www.parool.nl/ned(...)her-aanpak~b249b348/
[..]
Is een goed teken, dat is schijnbaar groot nieuws is danquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef THEFXR het volgende:
OH HUGO, doe maar J$J pauzeren, is slecht.
Komen toch een paar op de IC na vaccinatie.
.
Fully Vaccinated Man In Critical Condition After Contracting COVID-19
https://www.ibtimes.com/f(...)ing-covid-19-3178988
Dat is de pest aan een poldercultuur zoals in Nederland en dat welke beslissing dan ook maar wordt aangevochten door allerlei groeperingen. Je zou je ook eens een keer achter de overheid kunnen scharen in zo'n crisis, maar iedereen blijft maar zijn eigen hachje verdedigen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Om maar te laten zien dat je ook constructief kritisch kunt zijn: https://www.parool.nl/ned(...)her-aanpak~b249b348/
[..]
En weet u nog, dat in januari/februari allerlei belangengroeperingen op de barricade gingen om voorrang te claimen?
IC's hebben het denk ik redelijk goed onder controle, goede administratie, verbetering in behandeling, niet te veel zeuren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
Hugo zn schoenen, want dat is het enige waar hij zich echt om bekommerd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
Klopt, applausmachine. Als na een jaar crisis, waarbij zoveel misgaat, een halfuurtje bij de avondklok je grootste wapenfeit is, dan weet je het wel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat een goede keuze, kiezen voor AZ (snelheid) of Pfizer/Moderna (betrouwbaarder, maar langer wachten).quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, het moet nu echt simpeler gemaakt worden. Op leeftijdscohorten verdelen en het AstraZeneca vaccin beschikbaar maken voor iedereen die wil, zonder leeftijfdsdiscriminatie. Op die manier ben je er het snelst van af.
Ergens verwacht ik ook dat een overheid (en de adviserende organen met al haar ervaring) daarboven gaat staan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is de pest aan een poldercultuur zoals in Nederland en dat welke beslissing dan ook maar wordt aangevochten door allerlei groeperingen. Je zou je ook eens een keer achter de overheid kunnen scharen in zo'n crisis, maar iedereen blijft maar zijn eigen hachje verdedigen.
Het begon met Gommers. Toen hij succes had, volgde de rest.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is de pest aan een poldercultuur zoals in Nederland en dat welke beslissing dan ook maar wordt aangevochten door allerlei groeperingen. Je zou je ook eens een keer achter de overheid kunnen scharen in zo'n crisis, maar iedereen blijft maar zijn eigen hachje verdedigen.
Ja maar dat heeft dus met die LCPS spreiding te maken denk ik.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
IC's hebben het denk ik redelijk goed onder controle, goede administratie, verbetering in behandeling, niet te veel zeuren.
Dit precies.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk. Nu? Terwijl we al aan het vaccineren zijn moet er voor diezelfde handeling toch een hele testtaart worden gebakken, en als smerig sausje eroverheen blijven ook nog eens andere alle maatregelen ter plekke in stand, want dat alle bezoekers negatief getest zijn is kennelijk nog niet genoeg risicoinperking. Dubbelop en buitenproportioneel.
Maar dat gaat niet gebeuren want AZ is al gediskwalificeerd voor 60-quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat een goede keuze, kiezen voor AZ (snelheid) of Pfizer/Moderna (betrouwbaarder, maar langer wachten).
De UK had dermate veel vaccins dat dat ook helemaal niet nodig was, die konden gelijk in 1 keer alles wat een beetje gammel en belangrijk was, als je weet dat sowieso al de belangrijke bulk kan doen dan hoef je inderdaad niet na te denken over kwetsbare groepen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En weet u nog, dat in januari/februari allerlei belangengroeperingen op de barricade gingen om voorrang te claimen?
Ik vraag mij oprecht af waarom zij hier niet op komen. Zo moeilijk zou het echt niet moeten zijn. Ik en mijn vrienden/familie halen zonder enig probleem het AZ vaccin maar vinden het geen probleem om te wachten op oudere groepen, maar als deze niet meer willen of durven en de vaccins ongebruikt blijven is het echt extreem frustrerend.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat een goede keuze, kiezen voor AZ (snelheid) of Pfizer/Moderna (betrouwbaarder, maar langer wachten).
Helaas hebben ze niet geluistert naar hun advies om juist als eerste te gaan vaccineren bij de groepen die op de IC komen, nu is de groep ouderen ook een heel heel heel stuk kleiner, maar er zijn ook veel groepen gevaccineerd waarbij dat niet had gehoeven.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:40 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja maar dat heeft dus met die LCPS spreiding te maken denk ik.
Voorlopig hebben we nog maar 2 dingen op orde dus.
In Nederland wil men over-eerlijk zijn, eerst de meest kwetsbaren, de mensen in kritieke beroepen, gezondheidsmedewerkers, et cetera. Er zou maar een gezonde 60-jarige eerder een vaccin krijgen dan een proestende 75-plusser. En het moet laagdrempelig, liefst bij de huisarts, want die kent de patiënt, bla bla bla.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het VK zat tijdens het begin in een totaal andere situatie. Het VK heeft ook de 'gok' aangedurfd om de tweede prik uit te stellen. Terwijl men hier nog aan het zeiken was over 'MAAR DE FABRIKANT ZEGT DRIE WEKEN!'. We zien nu hoe dit uitgepakt heeft.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
De UK had dermate veel vaccins dat dat ook helemaal niet nodig was, die konden gelijk in 1 keer alles wat een beetje gammel en belangrijk was, als je weet dat sowieso al de belangrijke bulk kan doen dan hoef je inderdaad niet na te denken over kwetsbare groepen.
Volgens mij hadden ze beter gewoon alles bij de GGD kunnen doen (eventueel + verpleegtehuizen). De rest zorgt maar dat ze bij de GGD komen. Desnoods per (WMO-)taxi.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:42 schreef skrn het volgende:
[..]
In Nederland wil men over-eerlijk zijn, eerst de meest kwetsbaren, de mensen in kritieke beroepen, gezondheidsmedewerkers, et cetera. Er zou maar een gezonde 60-jarige eerder een vaccin krijgen dan een proestende 75-plusser. En het moet laagdrempelig, liefst bij de huisarts, want die kent de patiënt, bla bla bla.
Ik snap er niks van, als de Efteling 50k bezoekers per dag kan ontvangen, kunnen prikstraten dat ook natuurlijk. En desnoods is het voor mensen zonder eigen auto wat moeilijker, of moeten ze een hele dag om touw, het boeit me steeds minder.
De Tweede Kamerleden hebben dan ook maar een paar ondersteunende medewerkers, terwijl die ministeries duizenden man groot zijn. David versus Goliath.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar gaat nog wel wat veranderen, denk ik.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet gebeuren want AZ is al gediskwalificeerd voor 60-
Ja, en in een crisis kijken we allemaal naar elkaar in Europa, behalve naar de UK, alleen in het geval van de britse variant.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het VK zat tijdens het begin in een totaal andere situatie. Het VK heeft ook de 'gok' aangedurfd om de tweede prik uit te stellen. Terwijl men hier nog aan het zeiken was over 'MAAR DE FABRIKANT ZEGT DRIE WEKEN!'. We zien nu hoe dit uitgepakt heeft.
Dit is toch niks bijzonders?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef THEFXR het volgende:
OH HUGO, doe maar J$J pauzeren, is slecht.
Komen toch een paar op de IC na vaccinatie.
.
Fully Vaccinated Man In Critical Condition After Contracting COVID-19
https://www.ibtimes.com/f(...)ing-covid-19-3178988
60 tot 90 mensen, waar je het voor doetquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:43 schreef zoost het volgende:
ANGST; ANGST ; ANGST. Wat moeten we nu? Overal loert het gevaar.
[ twitter ]
Wat er mis gaat weten we allemaal wel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas hebben ze niet geluistert naar hun advies om juist als eerste te gaan vaccineren bij de groepen die op de IC komen, nu is de groep ouderen ook een heel heel heel stuk kleiner, maar er zijn ook veel groepen gevaccineerd waarbij dat niet had gehoeven.
Zestigers zullen wel dolgraag het vaccin willen nu deze man dit soort rotzooi uitkraamt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:43 schreef zoost het volgende:
ANGST; ANGST ; ANGST. Wat moeten we nu? Overal loert het gevaar.
[ twitter ]
Toch proberen wij nederlanders altijd alles slim en efficient te doen. Maar het ontbreekt een beetje aan vergelijkingsmateriaal. Wij doen altijd heel veel moeite om vooral niet te veel te doen, want oh oh oh je zou maar eens een metertje te ver gelopen zijn terwijl het achteraf niet nodig bleek. Dat typeert ook onze corona aanpak, elke keer versoepelen als het ook maar even kan want je wilt geen minuut te lang dicht gezeten hebben of verstevigen als het iets minder gaat. Maar onze efficientie is een beetje gespeend van een vooruitziende blik en het mist ook het zekere voor het onzekere nemen. Daarnaast is het voor ons heel moeilijk te behappen dat we niet zo slim zijn en daarom maar gewoon grondig moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
De UK had dermate veel vaccins dat dat ook helemaal niet nodig was, die konden gelijk in 1 keer alles wat een beetje gammel en belangrijk was, als je weet dat sowieso al de belangrijke bulk kan doen dan hoef je inderdaad niet na te denken over kwetsbare groepen.
Nee het leger zou beter zijn. Die hebben dat ook met de mexicaanse griep gedaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze beter gewoon alles bij de GGD kunnen doen (eventueel + verpleegtehuizen). De rest zorgt maar dat ze bij de GGD komen. Desnoods per (WMO-)taxi.
Er gaan per dag 20 tot 30 mensen onder de zestig dood aan corona? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:45 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
60 tot 90 mensen, waar je het voor doetIn drie dagen heb je meer coronadoden man. Compleet waus
"De groep die op de ICs komt" is geen vaste groep, nu zien de ICs een behoorlijke toename van dertigers.. we kunnen niet voorspellen wie er op de ICs terecht komt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas hebben ze niet geluistert naar hun advies om juist als eerste te gaan vaccineren bij de groepen die op de IC komen, nu is de groep ouderen ook een heel heel heel stuk kleiner, maar er zijn ook veel groepen gevaccineerd waarbij dat niet had gehoeven.
Ja ik heb gisteren zitten zoeken, hoeveel mensen zijn er daar daadwerkelijk gevaccineerd?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee het leger zou beter zijn. Die hebben dat ook met de mexicaanse griep gedaan.
De uitrol van dat vaccin lag wat minder gecompliceerd. Dat was gewoon domweg volumes draaien.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee het leger zou beter zijn. Die hebben dat ook met de mexicaanse griep gedaan.
Mee eens, er zijn 80(?) priklokaties, de afstand is niet ver, en anders kom je met het OV of regelt de overheid maar een taxi.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze beter gewoon alles bij de GGD kunnen doen (eventueel + verpleegtehuizen). De rest zorgt maar dat ze bij de GGD komen. Desnoods per (WMO-)taxi.
Welnee, dan zou het testsamenleving-verdienmodel immers in gevaar komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:48 schreef TheVulture het volgende:
Het valt me trouwens nog mee dat de pleuris niet volledig is uitgebroken dat er bij die Fieldlab-tests een paar mensen besmet bleken te zijn ondanks negatieve test bij aanvang. Ik had wel verwacht dat er mensen waren opgestaan om ook dat dan maar te verbieden
Zou mij niets verbazen als je ook nog even een verklaring moet ondertekenen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Welnee, dan zou het testsamenleving-verdienmodel immers in gevaar komen.
We kunnen wel degelijk voorspellen welke groepen er het meest op de IC's komen. Alleen niet per individu nee.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"De groep die op de ICs komt" is geen vaste groep, nu zien de ICs een behoorlijke toename van dertigers.. we kunnen niet voorspellen wie er op de ICs terecht komt.
Duh, het is toch nog geen zomer? Deze zomer hebben we dezelfde besmettingsaantallen als vorig jaar, maar dan moeten we nu overal testen om binnen te komen, terwijl we hebben gezien dat dat dus nergens voor nodig is. Krankzinnig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer waren 110 positief geteste mensen op een dag (25 jun) en nu 8254 (11 apr)... wellicht dat dat iets verklaart, maar ik kan het mis hebben hoor.
Pas na 28 dagen, dit was nog daarvoor (want tussen besmetting en het ontwikkelen van symptomen zit even).quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
J$J beschermt 100% tegen zkh en overlijden, in dit gevall ff niet!
Nee hoorquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"De groep die op de ICs komt" is geen vaste groep, nu zien de ICs een behoorlijke toename van dertigers.. we kunnen niet voorspellen wie er op de ICs terecht komt.
Weken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:51 schreef Caland het volgende:
Nu weer die stichting die even 925 miljoen kan bijschrijven
Wat een ongekende shitstorm is dit toch inmiddels. Maar vanavond weer belerend het volk toespreken dat men zich wel nog een paar weken aan de regeltjes moet houden hoor!
De intekenformulieren zullen straks wel weer overal bij de balies liggen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou mij niets verbazen als je ook nog even een verklaring moet ondertekenen.
Misschien had hij nog niet genoeg immuniteit opgebouwd. Het duurt een paar weken toch?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
J$J beschermt 100% tegen zkh en overlijden, in dit gevall ff niet!
Weet niet of het een serieuze vraag is, maar op dit moment: testplicht bij binnenkomst, quarantaineplicht voor 10 dagen, met 2 tests tijdens de quarantaineperiode. Ook als je gevaccineerd bent. Je kunt halverwege betalen voor een test om de quarantainetijd te halveren, want er moet wel geld in het laatje komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En dan zul je zien dat hordes mensen dan toch gewoon gaan. Dat snap ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De intekenformulieren zullen straks wel weer overal bij de balies liggen.
Mag je gevaccineerd met een test, mondmasker, 1,5 meter, in een tijdslot, volgens de looproute naar binnen.
Gelukkig blijkt vooralsnog dat zowel onder dagjesmensen als studenten de animo niet bepaald groot is. Dat is enigszins hoopgevend.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dan zul je zien dat hordes mensen dan toch gewoon gaan. Dat snap ik dan weer niet.
Ik hoop eigenlijk dat de belangstelling zó tegenvalt, bedrijven massaal gaan afhaken, dat het hele testcircus in duigen valt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dan zul je zien dat hordes mensen dan toch gewoon gaan. Dat snap ik dan weer niet.
Dan zouden we het nu heel anders voorspellen dan bijvoorbeeld een half jaar geleden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We kunnen wel degelijk voorspellen welke groepen er het meest op de IC's komen. Alleen niet per individu nee.
Er zullen vanmiddag wel op magische wijze heel veel prikken bijkomen, anders staat Hugo vanavond weer voor lul.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:56 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of het Corona- dashboard nog up-to-date gaat worden vandaag.
Hugo's vaccinatiefalen is zo niet te controleren.
Tjah ik heb 10 dagen vakantie in Nederland geboekt, met in het achterhoofd dat alles gewoon open zou zijn net als vorig jaar. Had ik dit geweten dan had ik een week geboekt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor festivals, voetbal of vakantie wellicht maar niet voor de bios,uit eten, bar, museum of dierentuin.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zou prachtig zijn ja.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat de belangstelling zó tegenvalt, bedrijven massaal gaan afhaken, dat het hele testcircus in duigen valt.
Ik heb gisteren ook een bungalow met wat vrienden geboekt, voucher van vorig jaar moesten we wel activeren, maar we kunnen de boeking nog verplaatsen naar einde van dit jaar. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het goed komt en dat vakantie in eigen land wel moet lukken deze zomer.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:03 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Tjah ik heb 10 dagen vakantie in Nederland geboekt, met in het achterhoofd dat alles gewoon open zou zijn net als vorig jaar. Had ik dit geweten dan had ik een week geboekt.
Maar ja met 2 kleine kinderen wil je toch ook wat leuks doen...duivels dilemma
Ja dat hoop ik dus ook.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat de belangstelling zó tegenvalt, bedrijven massaal gaan afhaken, dat het hele testcircus in duigen valt.
Nouja ik zou dat wel doen voor bijvoorbeeld een collectie in de kunsthal die ik wel graag wilde zien, had bedacht te gaan maar toen ging de lockdown in. Sowieso is een looproute en afstand houden in een museum eigenlijk wel fijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat het zo inderdaad werkt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zullen vanmiddag wel op magische wijze heel veel prikken bijkomen, anders staat Hugo vanavond weer voor lul.
Dat gaat Hugo'tje echt niet accepteren. Dan zal er wel zoveel druk gezet worden dat het bijna niet anders kan, dan het negeren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo dat het normaal gaat worden, maar ik kan het me bijna niet voorstellen....Dat wordt dus lekker in de vakantie langs de teststraat om een dierentuin, pretpark, of buitenzwembad binnen te gaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook een bungalow met wat vrienden geboekt, voucher van vorig jaar moesten we wel activeren, maar we kunnen de boeking nog verplaatsen naar einde van dit jaar. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het goed komt en dat vakantie in eigen land wel moet lukken deze zomer.
Alle scenario's van LCPS laten nog een groei zien. Ik ben er niet echt gerust op.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Piek op de IC lijkt(!) toch wel momenteel gaande.
Weet het wel zeker, we missen 6 dagen aan huisarts gegevensquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:07 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat het zo inderdaad werkt.
Inmiddels missen we alle gegevens.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet het wel zeker, we missen 6 dagen aan huisarts gegevens
Dat staat hij sowieso.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zullen vanmiddag wel op magische wijze heel veel prikken bijkomen, anders staat Hugo vanavond weer voor lul.
Je merkt al dat de druk vanuit de maatschappij iets meer de overhand begint te nemen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:07 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo dat het normaal gaat worden, maar ik kan het me bijna niet voorstellen....Dat wordt dus lekker in de vakantie langs de teststraat om een dierentuin, pretpark, of buitenzwembad binnen te gaan.
Godver kan er zo kwaad om worden he, tis gewoon helemaal niet nodig![]()
![]()
Trap er niet in!quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet het wel zeker, we missen 6 dagen aan huisarts gegevens
Tja en als je daar aan meewerkt, dan wordt dat zo het nieuwe normaal. Gewoon NIET doen. Dan zijn ze er zo klaar mee.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:07 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo dat het normaal gaat worden, maar ik kan het me bijna niet voorstellen....Dat wordt dus lekker in de vakantie langs de teststraat om een dierentuin, pretpark, of buitenzwembad binnen te gaan.
![]()
Dit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja en als je daar aan meewerkt, dan wordt dat zo het nieuwe normaal. Gewoon NIET doen. Dan zijn ze er zo klaar mee.
Je kunt ook besluiten om het niet te doen. Je kinderen krijgen er niets van als ze niet naar dierentuin of pretpark kunnen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:07 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
![]()
Kunnen we wel hoor, maar er is geen wil. Want hugotje wil het op zijn eigen manier doen en blijft daar eigenwijs in volharden. Daarbij zit hij op een positie waarin hij zijn vriendjes en de vriendjes van mark fijn van bevorderen met leuke baantjes en geld, staat hij zelf fijn in de picture en kan hij doen en laten wat hij wil.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is hun strategie inderdaad. En die werkt.
Kuipers pleit daar nu ook voor. Maar blijkbaar kunnen we in Nederland niet afwijken van de gekozen koers.
I know.....maar je wilt toch ook wat leuks doen met de kinderen....en de vakantie is begin augustus, als het testbeleid dan nog niet afgeschaft is dan zal het de rest van de zomer wel blijven...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja en als je daar aan meewerkt, dan wordt dat zo het nieuwe normaal. Gewoon NIET doen. Dan zijn ze er zo klaar mee.
Ik vind het wel sneu voor de kinderenquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt ook besluiten om het niet te doen. Je kinderen krijgen er niets van als ze niet naar dierentuin of pretpark kunnen.
Zie hier een voorbeeld hoe het dus werkt. En dat is dezelfde druk die mensen voelen om zich dan maar te laten vaccineren. Is stuk makkelijker en goedkoper.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:18 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
I know.....maar je wilt toch ook wat leuks doen met de kinderen....en de vakantie is begin augustus, als het testbeleid dan nog niet afgeschaft is dan zal het de rest van de zomer wel blijven...
Sowieso heb je grote kans dat net over de grens dat test circus niet nodig hebt. Maar er wel heen mag.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:18 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
I know.....maar je wilt toch ook wat leuks doen met de kinderen....en de vakantie is begin augustus, als het testbeleid dan nog niet afgeschaft is dan zal het de rest van de zomer wel blijven...
Zijn toch ook kwaliteits momenten....het leven is al zo leeg op dit moment....quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het wel sneu voor de kinderen
Zitten vlakbij Duitsland, maar daar zijn ze toch nog gekker dan hier?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso heb je grote kans dat net over de grens dat test circus niet nodig hebt. Maar er wel heen mag.
Tuuriljk is dat sneu.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het wel sneu voor de kinderen
Ik deel je gevoelens.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:07 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
![]()
Afgelopen weekend was er iemand van het RIVM die wel een goed voorbeeld was van hoe het mis kan gaanquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:09 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Inmiddels missen we alle gegevens.
Ja, maar die prik is maar 1x (of misschien 2x keer). Liever dat dan de rest van het jaar in een dystopie te moeten leven die steeds erger wordt (remember vorige zomer? Geen mondmaskers buiten OV, geen avondklok, geen prettesten)quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zie hier een voorbeeld hoe het dus werkt. En dat is dezelfde druk die mensen voelen om zich dan maar te laten vaccineren. Is stuk makkelijker en goedkoper.
Waaruit blijkt dat dat zo is?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat je je ook negatief moet laten testen voor een zwembad, bios of theater?
quote:Ziekenhuizen, huisartsen en de GGD's hebben vorige week 318.850 doses van coronavaccins toegediend. Dat zijn er ruim 36 procent minder dan de half miljoen prikken die het demissionaire kabinet wilde laten zetten.
quote:Voor deze week wordt vooralsnog ingezet op een half miljoen prikken. In totaal zijn bijna 3,2 miljoen prikken gezet, 800.000 minder dan de 4 miljoen doses waar het kabinet op hoopte.
quote:In totaal heeft Nederland ruim 4,5 miljoen vaccindoses ontvangen. Drie op de tien prikken - zo'n 1,3 miljoen stuks - liggen echter nog in de voorraadkast.
Vooralsnog zie ik geen uitzonderingen of mildere quarantaine regels voor gevaccineerden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
In Luik bereiden horeca-uitbaters zich voor op een opening op 1 mei. De terrassen zullen dan ongeacht van wat het Overlegcomité beslist opengaan. Dat hebben velen beslist nadat de gouverneur van de provincie Hervé Jamar aangaf dat hij zich niet zou verzetten als de terrassen zouden opengaan op 1 mei.quote:De terrassen in Luik gaan open, 'ongeacht wat de lockdownregels zullen zijn'
Updated 3 min geleden
6 min geleden in BUITENLAND
LUIK - De gouverneur van de Belgische provincie Luik heeft aangekondigd dat hij zich niet zal verzetten als de horeca op 1 mei de terrassen opent, ongeacht van wat het Overlegcomité woensdag beslist.
quote:Voor de burgemeester van Luik is het openen van de terrassen de oplossing om een einde te maken aan de vele lockdownfeestjes.
,,De Luikse politie is moe.
Ze hebben steeds meer moeite om in te grijpen. Op de vraag of de politie zou ingrijpen op 1 mei antwoordde hij: ,,Voor de terrassen denk ik van niet."
quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar die prik is maar 1x (of misschien 2x keer). Liever dat dan de rest van het jaar in een dystopie te moeten leven die steeds erger wordt (remember vorige zomer? Geen mondmaskers buiten OV, geen avondklok, geen prettesten)
https://www.ad.nl/home/ex(...)g-kan-gaan~ab4d0a6b/quote:Als iedereen gevaccineerd is, laten we massaal alle coronamaatregelen vallen. Of niet?
Ab Osterhaus: ,,Absoluut niet. Ik denk dat alle maatregelen die er op dit moment zijn echt streng gehandhaafd moeten worden. We weten nog niet precies hoe goed die vaccins tegen verspreiding beschermen, dus ik denk dat die maatregelen tot nader order absoluut moeten worden opgevolgd.
Hoe het wordt opgezet kan me geen fuck schelen. Al wordt het een soort tribunaal setting met ieder zn eigen onderwerp en een dagenlang kruisverhoor van mark, hugo en ferd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo'n parlementaire enquête wordt ook een groot fiasco. Tot nu toe waren de onderwerpen redelijk omkaderd, zoals Fyra, Schipholramp, IRT, maar dit is te groot. Feitelijk heb je 10 onderwerpen of meer voor een eigen parlementaire enquête voorbereiding naar aanleiding van berichten uit het buitenland, beschermingsmiddelen, testbeleid, zorgcapaciteit, steun ondernemers, crisiscommunicatie en ga zo maar even door. Dat wordt een onderzoek zonder einde.
Ab kan een (vul aandoening naar keuze in) krijgen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/home/ex(...)g-kan-gaan~ab4d0a6b/
En laten we Jaap niet vergetenquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe het wordt opgezet kan me geen fuck schelen. Al wordt het een soort tribunaal setting met ieder zn eigen onderwerp en een dagenlang kruisverhoor van mark, hugo en ferd.
Waarom geven we die man nog een podium?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
[..]
Systematisch de keihard aangetoonde effectiviteit van de coronavaccins miskennen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was er iemand van het RIVM die wel een goed voorbeeld was van hoe het mis kan gaanHet ging over een analyse over het aantal mensen die door uitgestelde zorg overleden. Dat was data die een aantal ziekenhuizen aanleverde, de mevrouw in kwestie gaf aan dat dat soort data zeker niet duidelijk en betrouwbaar is voor een groot onderzoek, vervolgens legde ze uit dat ze een model nemen waar in het aantal zieke levensjaren wordt berekend en gekeken naar het effect van uitgestelde zorg op het aantal gezonde jaren reductie etc etc etc... Het was duidelijk een goed geschoolde statisticus die waarschijnlijk een geweldig goede statisistisch gemodelleerde studie met ditto resutlaten gaat maken waar we echt wel wat van leren, alleen gevraagde data is gewoon simpel te krijgen en laten zien en ook te duiden...
Soms heb ik het idee dat "wij" wetenschappers toch echt wel gaan voor de waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Het is echt zand in de ogen strooien en zaken complexer maken dan ze zijn.
Het is dan niet alleen dat er fouten gemaakt worden, er wordt moeilijk gedacht en men denkt dat we overal rekening mee kunnen houden, ook GGDs RIVMs etc spiegelen zich ditzelf voor, het is het maakbare wereld idee. Maar in de praktijk kun je een boel modelleren maar meestal gaan dingen zoals ze gaan, en die modellen zijn zo gebasseerd op kansen dat je daar niet zo precies op kunt handelen. Volgens mij doet onze regering wat veel van onze studenten doen namelijk ze kijken niet goed naar significatie. Ze proberen bij wijze van spreken te sturen op het getal 20.45939284932 terwijl het getal eigenlijk 20 + of - 5 is. Ze willen voorkomen om met een bazooka op een mug te schieten maar zijn met een lepel een olifant aan het doodslaan.
Een man die zelf structureel de avondklok negeert om aan te schuiven bij allerlei overbodige talkshows. Afvoeren die man in een dichtgeritst jasje.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom geven we die man nog een podium?
Ja, verwerpelijk hedonistisch gedrag!! ik ben blij dat je nog denkt in de geest van Calvijnquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuuriljk is dat sneu.
Van de andere kant zijn veel kinderen tegenwoordig wel gewend altijd ge-entertaint te worden. Er is op zich niets mis mee als dat eens een keer iets minder is.
Bericht is van begin januari. Maar verder met je eens.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Paar dagen terug was er een artikel die ging over fieldlabs die benoemde dat bioscopen ed enkel open konden met negatieve snel testen.quote:
Dan begrijp je de avondklok niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een man die zelf structureel de avondklok negeert om aan te schuiven bij allerlei overbodige talkshows. Afvoeren die man in een dichtgeritst jasje.
Ja, van mij ook. Maar hij zal niet de enige zijn die er zo tegenaan kijkt vrees ik.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ab kan een (vul aandoening naar keuze in) krijgen.
Graag ook de bedoeling en waarom exact zoiets noodzakelijk is nadat een kritisch aantal gevaccineerden is bereikt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Gaat een leuk debat worden. @:raptorix
Die half miljoen geplande prikken waren voor de vorige week. Deze week lijkt er helemaal geen prik gepland.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
[..]![]()
[..]![]()
![]()
Kansloos.
https://www.nu.nl/coronav(...)-weinig-geprikt.html
Hugo geniet van de macht en Jaap van Dissel ookquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Graag ook de bedoeling en waarom exact zoiets noodzakelijk is nadat een kritisch aantal gevaccineerden is bereikt.
Einddatum of bereikte vaccinatiegraad = stoppen met deze ongein. Of gewoon al na het vaccineren van de risicogroepen.
Niet alleen de tot stand koming, maar ook de inhoud. Hugo kan niet zomaar beslissen, daar is het parlement voor.
Omdat hij gelijk heeft.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vrees alleen dat hij niet de enige is die er zo over denkt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ah, je hebt gewoon een persoonlijke wrok....quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die begrijp ik heel goed.
Drankorgel Ab kan me gestolen worden.
Dat valt niet te bewijzen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat hij gelijk heeft.
Hij heeft vanaf het begin gezegd dat het zwalkende beleid van Nederland zal resulteren in een onnodig lange lockdown.
En daar zitten we inmiddels al maanden in.
Ik denk ook dat we dit soort uitspraken steeds vaker gaan zien richting de zomer. Waardoor de doelpalen wèèr verschuiven. Waardoor het oude normaal wederom uitgesteld wordt. Teveel instanties die relevant willen blijven en een overheid die hartstikke bang oogt en zich daardoor maar al te graag achter die instanties verschuilt. ‘tja, als zij het zeggen...’. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, van mij ook. Maar hij zal niet de enige zijn die er zo tegenaan kijkt vrees ik.
Gelukkig is het volk er ook nog om het niet zo ver te laten komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we dit soort uitspraken steeds vaker gaan zien richting de zomer. Waardoor de doelpalen wèèr verschuiven. Waardoor het oude normaal wederom uitgesteld wordt. Teveel instanties die relevant willen blijven en een overheid die hartstikke bang oogt en zich daardoor maar al te graag achter die instanties verschuilt. ‘tja, als zij het zeggen...’. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt.
Ik ben er bang voor. En anders staat vast het waterkanon en de romeo's klaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig is het volk er ook nog om het niet zo ver te laten komen.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat hij gelijk heeft.
Hij heeft vanaf het begin gezegd dat het zwalkende beleid van Nederland zal resulteren in een onnodig lange lockdown.
En daar zitten we inmiddels al maanden in.
Ah ja, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, verwerpelijk hedonistisch gedrag!! ik ben blij dat je nog denkt in de geest van Calvijn
Er zijn verdomd veel mensen die achter elke scheet van Mark of Hugo blijven staan. Ongeacht welk geur die scheet heeft.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het volk heeft gestemd op dit beleid.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daarnaast verzet Appie z'n doelpalen ook, als je interviews uit het verleden terug leest.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:34 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Ja de korte strenge lockdowns, die hebben in het buitenland ook goed gewerkt
Daar zijn we te passief voor denk ik.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ab kan wat mij betreft direct van de aardbodem verdwijnenquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ab kan een (vul aandoening naar keuze in) krijgen.
Alleen staan er dan wat meer mensen dan nu. Ik ook overigens, en dan weten we allemaal dat Mark en Hugo vrij snel mee zullen gaan in onze wensenquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. En anders staat vast het waterkanon en de romeo's klaar.
Inderdaad het grootste gedeelte vindt het blijkbaar allemaal wel primaquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het volk heeft gestemd op dit beleid.
Nee, corona was nauwelijks een verkiezingsdingetje. En dat was vrij slim van de huidige partijen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het volk heeft gestemd op dit beleid.
Ik denk het niet, niet als gaat gebeuren wat jij denkt dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zijn we te passief voor denk ik.
Veel mensen zullen er gewoon gebruik van maken omdat ze weer fatsoenlijk willen leven. Het kabinet zal dat zien als ‘mensen vinden het een geslaagd plan’ maar mensen maken er natuurlijk enkel gebruik van omdat het alternatief waarschijnlijk nog langer wachten is.
Ik heb op wel meer momenten verwacht dat er protesten zouden komen, maar naast overduidelijke ‘complotdenkers’ protesten gebeurde er maar weinig imo.
Helpt niet dat de overheid het mooi gespind heeft. Je bent al heel snel een wappie als je hun plannen niet ondersteund. Mensen behoren liever tot de zogenaamde deugers.
Ik kom je de hand schudden. Ook al vind je me een irritante usert.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alleen staan er dan wat meer mensen dan nu. Ik ook overigens, en dan weten we allemaal dat Mark en Hugo vrij snel mee zullen gaan in onze wensen
Hij wordt gezien als de duivel die verantwoordelijk is voor alle ellende waar we in zitten, terwijl hij geen rol speelt in de totstandkoming van de maatregelen en zich kritisch opstelt tegen die maatregelen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat valt niet te bewijzen.
En dat zegt tevens niet dat hij op andere vlakken dan maar automatisch ook gelijk heeft.
Het zou ook niet echt verstandig zijn als je puur en alleen bent gaan stemmen vanwege het coronabeleid.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, corona was nauwelijks een verkiezingsdingetje. En dat was vrij slim van de huidige partijen.
Tja bij elk statement zit de disclaimer als de cijfers het toelaten. Dat is geen doelpalen verschuiven dat is aangeven "we weten niet of het werkt, en we zien dan wel wat we dan doen", wat volgensmij ook vrijwel de enige manier is om de boel aan te pakken. Omdat je gewoon "wat moet proberen" en dat daar dan "wat uitkomt"...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we dit soort uitspraken steeds vaker gaan zien richting de zomer. Waardoor de doelpalen wèèr verschuiven. Waardoor het oude normaal wederom uitgesteld wordt. Teveel instanties die relevant willen blijven en een overheid die hartstikke bang oogt en zich daardoor maar al te graag achter die instanties verschuilt. ‘tja, als zij het zeggen...’. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt.
"Als de formatie rond is dan is heel corona voorbij" was de algemene tendens in VKZ. Nu gaat die formatie nog wel even duren, maar zelfs dan is dat een vrij wonderlijk standpunt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, corona was nauwelijks een verkiezingsdingetje. En dat was vrij slim van de huidige partijen.
Ik vind het wat te kort door de bocht om een zedenpreek te gaan houden. Momenteel missen de kinderen echt wel veel zaken die anders normaal zijn, avondvierdaagse, verjaardagsfeestjes, koningsdag, koningsspelen, klassenfeesten, schoolkamp, etc.. Ze merken echt wel wat van deze situatie, ook al doet iedereen zijn best om het zo prettig mogelijk voor hun te laten verlopen.quote:
Ja, Appie is ook lekker objectief gelukkig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij wordt gezien als de duivel die verantwoordelijk is voor alle ellende waar we in zitten, terwijl hij geen rol speelt in de totstandkoming van de maatregelen en zich kritisch opstelt tegen die maatregelen.
Maar mensen willen gewoon graag een zondebok waar ze alles op kunnen afschuiven en Ab heeft er geen problemen mee dat er kruiwagens met bagger over hem worden gegooid als hij zijn mening en expertise weer eens heeft geventileerd in een praatprogramma.
Dit in tegenstelling tot andere deskundigen die om die reden wel zijn afgehaakt.
Nee, niet strenge lockdowns An sich.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:34 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Ja de korte strenge lockdowns, die hebben in het buitenland ook goed gewerkt
Ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk het niet, niet als gaat gebeuren wat jij denkt dat gaat gebeuren.
Nee precies, corona is voorbij na deze zomer/herfst (voor 99% van de mensen). Verkiezingen gaan over de komende 4 jaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Het zou ook niet echt verstandig zijn als je puur en alleen bent gaan stemmen vanwege het coronabeleid.
Er zijn ook veel te veel mensen die zoiets hebben als 'ach we mogen tenminste weer wat, laten we er blij mee zijn'. Wat maakt zo'n test nou uit, je kunt weer naar een pretpark / evenement / etc. Beter dan niks.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel mensen zullen er gewoon gebruik van maken omdat ze weer fatsoenlijk willen leven. Het kabinet zal dat zien als ‘mensen vinden het een geslaagd plan’ maar mensen maken er natuurlijk enkel gebruik van omdat het alternatief waarschijnlijk nog langer wachten is.
Ik heb op wel meer momenten verwacht dat er protesten zouden komen, maar naast overduidelijke ‘complotdenkers’ protesten gebeurde er maar weinig imo.
Helpt niet dat de overheid het mooi gespind heeft. Je bent al heel snel een wappie als je hun plannen niet ondersteund. Mensen behoren liever tot de zogenaamde deugers.
Het volk heeft op een vrijwel dezelfde samenstelling kwa zetels en partijen gestemd. Daarmee vind je als volk dat het beleid (Eigenlijk was er maar één zichtbaar beleid, Corona regeerde het afgelopen jaar) een dikke prima is en dat we zo door moeten gaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is een beetje en-en met die testsamenleving. Je kunt er als overheid meerdere kanten mee op.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs ik ben er een beetje klaar meequote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Inderdaad het grootste gedeelte vindt het blijkbaar allemaal wel prima
Da's het leuke van deskundigen die niet zeggen wat men wil horen; die worden dan betwijfeld in hun objectiviteit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, Appie is ook lekker objectief gelukkig.
Het zijn ook niet alleen mensen he.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er zijn ook veel te veel mensen die zoiets hebben als 'ach we mogen tenminste weer wat, laten we er blij mee zijn'. Wat maakt zo'n test nou uit, je kunt weer naar een pretpark / evenement / etc. Beter dan niks.
Met als gevolg dat het testen in combinatie met activiteiten nog vele maanden kan worden verlengd, want de mensen zijn het nu toch gewend. Ik zie Hugo al preken ergens eind mei, dat de fieldlabs evenementen hebben laten zien dat het goed functioneert dus we gaan het nog even weer verlengen.
Ik hoop dat je gelijk hebt en Toverland geeft idd het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn ook niet alleen mensen he.
Toverland, toch een vrij groot park volgens mij, heeft vandaag al bekend gemaakt niet mee te doen aan de testsamenleving. Er waren ook al bedrijven in ik meen Friesland die hetzelfde hebben gezegd. En als straks blijkt dat men met de 'testsamenleving' de prijzen omhoog moet gooien omdat de regering het maar 1 maand wil betalen, en daardoor de omzet keldert, denk ik dat er veel bedrijven vrij snel om zijn. En dan is 'de geest uit de fles' om maar even een hier populaire term te gebruiken.
Ja, bizar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er zijn verdomd veel mensen die achter elke scheet van Mark of Hugo blijven staan. Ongeacht welk geur die scheet heeft.
Duid eens de extreem teruggelopen cijfers in de VS, het VK en Israël als "onduidelijk zou zijn" wat het effect van vaccinaties op de verspreiding is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het leuke van deskundigen die niet zeggen wat men wil horen; die worden dan betwijfeld in hun objectiviteit.
Ik hoop dat die beloofde 499k Pfizer vaccins per week ook echt komen nu.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
Over 3-4 miljoen vaccinaties moeten de IC's wel leeglopen.
Ik had gisteren al gepost hier, zelfs al zouden we geen millimeter versnellen met vaccineren, wat ik eigenlijk ondenkbaar vind, dan hebben we nog 78 dagen te gaan tot 1 juli (zomer d-day wat mij betreft) met 50K vaccinaties per dag zou je dan 3.9 miljoen vaccinaties erbij kunnen zetten, als je de strategie zo aanpast dat je vanaf nu alleen 1 prik zou doen muv de al afgesproken 2e prik, dan zou je dat makkelijk moeten kunnen halen.
Je hoeft maar 50K per dag te versnellen en je kan ineens 8 miljoen prikken gezet hebben.
Liever doe je 225K per dag, en dan kun je in dat tempo 16+ miljoen prikken gezet hebben.
Kortom de versnelling MOET nu echt komen en de zomer is nog te halen, maar we moeten niet nog 2 weken blijven tobben met aanmodderen.
Mijn grootste zorg is: wanneer schaffen ze het weer af? Het is net als met die mondkapjes, je kunt altijd wel een reden bedenken waarom je het toch nog weer een maandje wilt rekken. Want wanneer is de situatie 'onder controle'? Dat is arbitrair. Zeker als ze weer gaan beginnen over toekomstige virusvarianten en what have you.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is een beetje en-en met die testsamenleving. Je kunt er als overheid meerdere kanten mee op.
Mensen maken er gebruik van -> Het systeem werkt, laten we het verder uitrollen.
Mensen maken er geen gebruik van -> Huh, blijkbaar is de behoefte om dingen weer te mogen niet zo groot, mensen maken geen gebruik van de kansen op vrijheid die wij bieden, dus kan die lockdown ook nog wel wat langer.
Het is geen zedenpreek. Het is een feit: je hoeft er niet aan mee te doen. Dat is een keuze.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vind het wat te kort door de bocht om een zedenpreek te gaan houden. Momenteel missen de kinderen echt wel veel zaken die anders normaal zijn, avondvierdaagse, verjaardagsfeestjes, koningsdag, koningsspelen, klassenfeesten, schoolkamp, etc.. Ze merken echt wel wat van deze situatie, ook al doet iedereen zijn best om het zo prettig mogelijk voor hun te laten verlopen.
om dan te roepen dat ze ook wel zonder dierentuin kunnen omdat ze toch te veel vermaakt worden vindt ik eigenlijk niet zo leuk van je. Er zullen er best wel wat tussen zitten die in jouw ogen teveel verwend worden, maar dat rechtvaardigt niet je stelling in mijn ogen.
En ik vind het ook niet getuigen van verwend zijn als volwassen na een haf jaar wel eens toe zijn aan een koffie met appelgebak op een terras van de HEMA.
Graag. En ook de winkels en horeca.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:44 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou het mooi zijn als dierentuinen, musea en de terrassen gewoon op 1 mei zeggen, fuck it, we gaan open! Zoek het lekker uit met je testsamenleving. Net zoals in Luik.
Dit is trouwens ook waar. Het bod wat er ligt is voor bedrijven gewoon domweg niet goed genoeg. Kun je beter dicht blijven en steun trekken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn ook niet alleen mensen he.
Toverland, toch een vrij groot park volgens mij, heeft vandaag al bekend gemaakt niet mee te doen aan de testsamenleving. Er waren ook al bedrijven in ik meen Friesland die hetzelfde hebben gezegd. En als straks blijkt dat men met de 'testsamenleving' de prijzen omhoog moet gooien omdat de regering het maar 1 maand wil betalen, en daardoor de omzet keldert, denk ik dat er veel bedrijven vrij snel om zijn. En dan is 'de geest uit de fles' om maar even een hier populaire term te gebruiken.
Dat zegt de horeca al wel regelmatig, maar meestal trekken ze de keutel weer in na dreigende taal van ons demissionaire kabinet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:44 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou het mooi zijn als dierentuinen, musea en de terrassen gewoon op 1 mei zeggen, fuck it, we gaan open! Zoek het lekker uit met je testsamenleving. Net zoals in Luik.
Ik neem nog steeds aan dat de overheid nog wel enigszins in staat is om na te denken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is een beetje en-en met die testsamenleving. Je kunt er als overheid meerdere kanten mee op.
Mensen maken er gebruik van -> Het systeem werkt, laten we het verder uitrollen.
Mensen maken er geen gebruik van -> Huh, blijkbaar is de behoefte om dingen weer te mogen niet zo groot, mensen maken geen gebruik van de kansen op vrijheid die wij bieden, dus kan die lockdown ook nog wel wat langer.
Misschien moeten we trouwens ook blij zijn dat er over deze zaken wel gezeik komt, dat er gecontroleerd wordt en dat er kritiek komt. Ik kan me landen voorstellen waar dit soort misstanden ook gebeuren maar het gewoon niet aan het licht kan komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zelfs ik ben er een beetje klaar meeIk weet dat alles nieuw is en dat niemand dé oplossing weet, maar álles gaat gewoon verkeerd. Gezeik met testen, gezeik met vaccins, gezeik met alles. Ze zijn wat, twintig routekaarten verder? Ondertussen wordt bij elke persco gezegd dat we het nog even vol moeten houden, het eind is in zicht, hou je aan de maatregelen, en dat heb ik gewoon netjes gedaan en dat zal ik ook blijven doen. Maar nu dat gezeik met AZ en beloftes met vaccinaties die niet worden waargemaakt, het is echt niet te geloven.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Het zou ook niet echt verstandig zijn als je puur en alleen bent gaan stemmen vanwege het coronabeleid.
Verantwoordelijk voor alle ellende? Zo wordt hij gezien? Dit lijkt me een nogal boude bewering. Ik vind hem geen welkome toevoeging in de media wat het onderwerp corona betreft maar daar houdt het voor mij ook op.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij wordt gezien als de duivel die verantwoordelijk is voor alle ellende waar we in zitten, terwijl hij geen rol speelt in de totstandkoming van de maatregelen en zich kritisch opstelt tegen die maatregelen.
Maar mensen willen gewoon graag een zondebok waar ze alles op kunnen afschuiven en Ab heeft er geen problemen mee dat er kruiwagens met bagger over hem worden gegooid als hij zijn mening en expertise weer eens heeft geventileerd in een praatprogramma.
Dit in tegenstelling tot andere deskundigen die om die reden wel zijn afgehaakt.
Ik vind trouwens nogsteeds dat dat prikken gezet nummer niet te overzien is. Ik zou zo veel veel liever aantal vaccinaties zien.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
Ik had gisteren al gepost hier, zelfs al zouden we geen millimeter versnellen met vaccineren, wat ik eigenlijk ondenkbaar vind, dan hebben we nog 78 dagen te gaan tot 1 juli (zomer d-day wat mij betreft) met 50K vaccinaties per dag zou je dan 3.9 miljoen vaccinaties erbij kunnen zetten, als je de strategie zo aanpast dat je vanaf nu alleen 1 prik zou doen muv de al afgesproken 2e prik, dan zou je dat makkelijk moeten kunnen halen.
Je hoeft maar 50K per dag te versnellen en je kan ineens 8 miljoen prikken gezet hebben.
Liever doe je 225K per dag, en dan kun je in dat tempo 16+ miljoen prikken gezet hebben.
Kortom de versnelling MOET nu echt komen en de zomer is nog te halen, maar we moeten niet nog 2 weken blijven tobben met aanmodderen.
Precies dat. Er zal toch een keer een ondergrens bepaald moeten gaan worden van wat dan wél een acceptabel risico is. En dat zal ook vertaald moeten worden in heldere (en vooral eenduidige) communicatie daarover. Als het daar al niet te laat voor is inmiddels.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn grootste zorg is: wanneer schaffen ze het weer af? Het is net als met die mondkapjes, je kunt altijd wel een reden bedenken waarom je het toch nog weer een maandje wilt rekken. Want wanneer is de situatie 'onder controle'? Dat is arbitrair. Zeker als ze weer gaan beginnen over toekomstige virusvarianten en what have you.
Het probleem is, is dat je massa nodig hebt en volharding. Niet na de eerste boa je deuren dicht gooien en massa zodat er geen boa's, agenten genoeg zijn om te handhaven.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat zegt de horeca al wel regelmatig, maar meestal trekken ze de keutel weer in na dreigende taal van ons demissionaire kabinet.
Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:44 schreef 4-elements het volgende:
En middelbare scholen er ook bijquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Graag. En ook de winkels en horeca.
En niet zo lafjes als in Klazienaveen, maar alles in 1x.
Denk alleen dat ze gewoon rustig doorgaan met aanmodderen. Ze vaccineren amper meer dan in februari.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
Net zoals vorig jaar zomer bedoel je?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.
Pfizer heeft tot nu toe alles geleverd wat ze beloofd hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoop dat die beloofde 499k Pfizer vaccins per week ook echt komen nu.
Volgens mij kunnen de zaken die ik noemde gewoon veilig open. Gaat echt niet zorgen voor een stortvloed aan besmettingen. Niet gelijk de paniekkaart spelen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.
Je doelt op het artikel uit januari?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Duid eens de extreem teruggelopen cijfers in de VS, het VK en Israël als "onduidelijk zou zijn" wat het effect van vaccinaties op de verspreiding is.
Toen de piek van het aantal positief geteste mensen onder 100 lag en niet boven de 8000... Prima dat de boel weer open gaat maar niet op een nu arbitrair genoemde dag onafhankelijk van het aantal mensen met corona...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Net zoals vorig jaar zomer bedoel je?
Er is al een stortvloed aan besmettingen zonder dat ze open zijn...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de zaken die ik noemde gewoon veilig open. Gaat echt niet zorgen voor een stortvloed aan besmettingen. Niet gelijk de paniekkaart spelen.
Onder de 100 bij 5000 tests op een dag of iets in die richting, midden in augustus en vorig jaar rond deze tijd waren de winkels gewoon open zonder maskerplicht.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toen de piek van het aantal positief geteste mensen onder 100 lag en niet boven de 8000... Prima dat de boel weer open gaat maar niet op een nu arbitrair genoemde dag onafhankelijk van het aantal mensen met corona...
Ah, iemand post een artikel uit januari, dat had ik niet gezien. Dat heeft weinig discussiewaarde dan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:
Je doelt op het artikel uit januari?
Dat is beetje achterhaald denk je niet? Toen waren de vaccinaties net begonnen, nu zijn ze vergevorderd in die landen.
Wat denk je? Iedereen bezoekt elkaar nu thuis.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is al een stortvloed aan besmettingen zonder dat ze open zijn...
Ik word ook behoorlijk chagrijnig van dat hele testgebeuren. Flikker gewoon op met die meuk. Het is niet normaal en dat moet het ook zeker niet gaan worden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop echt dat dierentuinen, pretparken, musea, etc. niet aan dat hele testcircus gaan. Niet permanent iig zoals wordt gesuggereerd. Als tussentijdse oplossing, oké. We konden vorig jaar ook al veilig open zonder testcircus.
Het is precies het tegenovergestelde van de onschuldpresumptie. Je bent ziek totdat het tegendeel bewezen is... Wat is dit voor wereld.![]()
Wie het beste weer naar normaal gaat op dit moment is de VS. Laten we vooral hen volgen en als de bliksem meer vaccineren.
Oh, lees de sentimenten maar op Social media over hem.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Verantwoordelijk voor alle ellende? Zo wordt hij gezien? Dit lijkt me een nogal boude bewering. Ik vind hem geen welkome toevoeging in de media wat het onderwerp corona betreft maar daar houdt het voor mij ook op.
Hij stelt zich louter kritisch op tegen maatregelen om alleen maar strengere te propageren. Die rol heeft hij zichzelf inmiddels toegeëigend. Het ligt er zó dik bovenop. Compleet aan de sociaal-maatschappelijke complexiteit voorbijgaan en doen alsof coronabestrijding de grootste aspiratie is in het leven, tja dan kan ik me voorstellen dat je bagger over je heen krijgt, ook al heeft hij - gelukkig - totaal geen stem in het beleid.
Volgens mij is inmiddels wel bewezen dat je buiten nauwelijks mensen besmet. En als je binnen in een museum ook maar beperkt aantal mensen toelaat is er geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is al een stortvloed aan besmettingen zonder dat ze open zijn...
Activiteiten in de buitenlucht kunnen prima open, daarnaast komt het mooie weer eraan. Dat is gewoon een acceptabel risico dat je kunt nemen. Begin gewoon met de terrassen, mochten de cijfers oplopen (doen ze niet) kun je ze weer dicht gooien.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wordt alleen gebezigd door gekkies dit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
"Ik wil naar het museum."
"OH DUS JIJ WIL DAT DE ZORG OVERSTROOMT EN DAT WE HIER BERGAMO-TAFERELEN KRIJGEN???"
Wordt dit nu echt een jaarlijks ding?
En het mooie is dat het totaal onverifieerbaar is. Je kan onmogelijk achteraf stellen welke (set van) maatregel(en) tot welke inperking (of niet) heeft geleid, dus als je een complete lappendeken aan micromaatregelen hebt ingesteld zoals wij, zie dan nog maar een politicus die het risico wil nemen om één of meerdere losstaande daarvan op te heffen. Ook al kan je met gezond boerenverstand wel een hoogover risico-afweging maken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
"Ik wil naar het museum."
"OH DUS JIJ WIL DAT DE ZORG OVERSTROOMT EN DAT WE HIER BERGAMO-TAFERELEN KRIJGEN???"
Wordt dit nu echt een jaarlijks ding?
Als het zover komt wordt het echt tijd om te emigreren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
We hebben nu ook een jaar geen griep gehad. Wat denk je volgend jaar als dat weer terugkomt? Zou mij niets verbazen als daar ook maatregelen voor gaan gelden, ook testjes enzo.
De griepprik werkt niet?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
We hebben nu ook een jaar geen griep gehad. Wat denk je volgend jaar als dat weer terugkomt? Zou mij niets verbazen als daar ook maatregelen voor gaan gelden, ook testjes enzo.
Dat die griep keihard gaat toe slaan staat denk ik wel vast. Mensen hebben er totaal geen weerstand meer tegen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
Kortom "we" kunnen de effecten van het beleid niet goed voorspellen, we kunnen niet zeggen over 2 maanden is het weer open, hoe graag men ook perspectief wil... Het perspectief is als de cijfers laag zijn kunnen er dingen versoepeld worden. En dat is het perspectief... waarom wil men de hele tijd horen als vandaag x dan over drie weken y... dat kan gewoon niet. Zo moeilijk is het toch niet te accepteren dat biologische processen gewoon niet zo goed te sturen zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef xFriendx het volgende:
Het blijft ook een omgekeerde wereld. Ongetwijfeld krijgen 'we' weer de zwarte Piet toegespeeld (mag je dat nog zeggen?) dat de oplopende cijfers met name te wijten zijn aan de ongehoorzame burger. Maar zo gek is dat niet na zo lang wachten. En dat lange wachten ligt, zeker laatste tijd, vooral aan het faalbeleid van de overheid. Ik heb als ambtenaar al veel gezien maar dit slaat alles. Ik zie ook vaak dat de uitvoerenden vaak wel hun stinkende best doen, maar als hogerop men sneller wisselt van beleid dan Andre Hazes van scharreltje, dan kom je geen steek verder.
Het draagvlak zou zoveel hoger zijn als je een duidelijk concreet plan hebt. Dan zucht je nog een laatste maal als burger en weet je dat je er met bijvoorbeeld een maand, maximaal 2 vanaf bent. Nu blijft alles in het ongewisse. Dan nog die stomme testsamenleving. Ze zullen wel ook daar de schuld wel bij de burgers neerleggen als we er moeilijk over doen: 'als we het niet doen kunnen winkels en cafe's etc niet open en missen dan omzet en dat is jullie schuld'.
Nee....als je beleid goed was geweest had alles gewoon op tijd open gekund ZONDER regels en hadden ze nog meer omzet gehad.
Het is af en toe een flinke mix van boosheid en moedeloos zijn.
Tel daarbij op de vriendjespolitiek die nu plaatsvindt bij het geven van geld rondom die prettests en de leugens van 'na vaccinatie hebben we onze vrijheid terug' en toch een testsamenleving willen implementeren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Natuurlijk liggen de ziekenhuizen vol omdat we ons niet goed genoeg aan de regels houden. Simpele wiskunde. Daarom is draagvlak zo belangrijk. Duidelijkheid, transparantie en eerlijkheid geeft draagvlak.
Dit gedraai, dode mussen, gelieg en dingen na maanden nog niet op orde hebben, maakt dat mensen er schijt aan krijgen.
Dat laatste idd wel ja, maar voor bioscopen of musea... Donder toch op. Vorig jaar waren ze ook veilig open, leidde tot amper besmettingen. In de bioscoop netjes op 1,5-meter, vooraf reserveren, looplijnen, etc. was allemaal dikke prima, echt geen probleem.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik word ook behoorlijk chagrijnig van dat hele testgebeuren. Flikker gewoon op met die meuk. Het is niet normaal en dat moet het ook zeker niet gaan worden.
Al kan ik het mij bij een groot evenement of grote sportwedstrijd met enorm veel publiek nog wel voorstellen dat ze zoiets doen.
Onzin, korte strenge lockdowns bestaan nietquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee of dat in Nederland ooit haalbaar zou zijn geweest, maar landen die een vergelijkbaar beleid hebben zijn al lang en breed weer open, zonder vaccinatie.
Nee, die werkt niet. Zoek maar op Dick Bijl erover. Het baadt niet, maar het schaadt ook niet is zo'n beetje de conclusie.quote:
Ja zo ver was ik nog niet eens. Zoveel om boos over te zijnquote:Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tel daarbij op de vriendjespolitiek die nu plaatsvindt bij het geven van geld rondom die prettests en de leugens van 'na vaccinatie hebben we onze vrijheid terug' en toch een testsamenleving willen implementeren.
Met als dieptepunt die testvakantie naar Rhodos. Waarbij je niet eens het resort af mag. Zit je alsnog gevangen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat laatste idd wel ja, maar voor bioscopen of musea... Donder toch op. Vorig jaar waren ze ook veilig open, leidde tot amper besmettingen. In de bioscoop netjes op 1,5-meter, vooraf reserveren, looplijnen, etc. was allemaal dikke prima, echt geen probleem.
Ook die looplijnen en reserveren moeten gewoon tijdelijk zijn totdat we genoeg mensen hebben gevaccineerd en de ziekenhuizen niet meer volstromen. En dat moet gewoon kunnen de komende paar maanden als Hugo zijn shit op orde krijgt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat laatste idd wel ja, maar voor bioscopen of musea... Donder toch op. Vorig jaar waren ze ook veilig open, leidde tot amper besmettingen. In de bioscoop netjes op 1,5-meter, vooraf reserveren, looplijnen, etc. was allemaal dikke prima, echt geen probleem.
Vorig jaar in de dierentuin en pretparken rondgelopen met een tijdslot, dat beviel mij echt meer dan prima. Lekker rustig, alle ruimte en geen gedwongen gedoe. Dat kan nu ook gewoon.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel ja. Vorig jaar (vanaf de zomer) ook zeker. Maar het nu "testen" om het voor langere tijd te doen? Nee, echt niet. Vanaf juli/augustus moet dit gewoon niet meer nodig zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Al kan ik het mij bij een groot evenement of grote sportwedstrijd met enorm veel publiek nog wel voorstellen dat ze zoiets doen.
Wat mij betreft moeten we echt de hele club met mensen die nu bezig is met Corona, het hele OMT, Rutte en Hugo inclusief vervangen door een nieuwe club met frisse blik, we zitten echt in een tunnelvisie vast.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En tijdens het heen en terug vliegen meer kans op trombose dan met een prik.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Met als dieptepunt die testvakantie naar Rhodos. Waarbij je niet eens het resort af mag. Zit je alsnog gevangen.![]()
Ook van die tijdsloten moeten we af. Zo snel mogelijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Vorig jaar in de dierentuin en pretparken rondgelopen met een tijdslot, dat beviel mij echt meer dan prima. Lekker rustig, alle ruimte en geen gedwongen gedoe. Dat kan nu ook gewoon.
Hopelijk worden er vanavond eens wat serieuze vragen gesteld hierover. Een miljard euro besteden aan iets wat op papier alleen nodig zou zijn tussen nu en 1 juli.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn grootste zorg is: wanneer schaffen ze het weer af? Het is net als met die mondkapjes, je kunt altijd wel een reden bedenken waarom je het toch nog weer een maandje wilt rekken. Want wanneer is de situatie 'onder controle'? Dat is arbitrair. Zeker als ze weer gaan beginnen over toekomstige virusvarianten en what have you.
De hele zomer hebben we de politiek niet gezien vorig jaar. Behalve toen er shit aan de knikker was, met BLM en met Ferd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel ja. Vorig jaar (vanaf de zomer) ook zeker. Maar het nu "testen" om het voor langere tijd te doen? Nee, echt niet. Vanaf juli/augustus moet dit gewoon niet meer nodig zijn.
Stel je toch eens voor dat ze vorig jaar zomer (toen ze werkelijk geen reet hebben gedaan, Asscher moest ze toen nog oproepen voor een debat omdat ze vakantie hadden) dit op poten hadden gezet..
Mee eens. Het is nu gewoon te laat. Maar ben ergens best wel huiverig dat dit geen tijdelijk iets is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel ja. Vorig jaar (vanaf de zomer) ook zeker. Maar het nu "testen" om het voor langere tijd te doen? Nee, echt niet. Vanaf juli/augustus moet dit gewoon niet meer nodig zijn.
Stel je toch eens voor dat ze vorig jaar zomer (toen ze werkelijk geen reet hebben gedaan, Asscher moest ze toen nog oproepen voor een debat omdat ze vakantie hadden) dit op poten hadden gezet..
Bij voorkeur gewoon het FOK OMT.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten we echt de hele club met mensen die nu bezig is met Corona, het hele OMT, Rutte en Hugo inclusief vervangen door een nieuwe club met frisse blik, we zitten echt in een tunnelvisie vast.
Bij voorkeur met mensen uit het bedrijfsleven, crisismanagement, IT, etc.
Want het volk straft de politiek genadeloos af inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zorgen er samen wel voor dat dit tijdelijk gaat zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Mee eens. Het is nu gewoon te laat. Maar ben ergens best wel huiverig dat dit geen tijdelijk iets is.
Ja maar dat heb ik echt 1 miljoen keer liever dan die test onzin. Verder mag dat er na de zomer (liefst voor) wel vanaf ja.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook van die tijdsloten moeten we af. Zo snel mogelijk.
We zijn geen vaticaanstad die bezoek regulieren in mega drukte.
Dat soberso.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij voorkeur gewoon het FOK OMT.
Mag de hont dan ook mee naar de persco's?quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij voorkeur gewoon het FOK OMT.
Alleen kans op diegene van sbs, maarja, die wordt weer weggezet als tokkiewappie, want sbs.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk worden er vanavond eens wat serieuze vragen gesteld hierover. Een miljard euro besteden aan iets wat op papier alleen nodig zou zijn tussen nu en 1 juli.
Als je gewoon je vaccinatieproces op orde zou hebben gehad kan je dat wel. Zoveel mensen, zoveel tijd nodig om te prikken: x datum zijn we geprikt en kan je los --> perspectief. Het had wiskunde kunnen zijn ipv biologie nu het 1 grote desorganisatie is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kortom "we" kunnen de effecten van het beleid niet goed voorspellen, we kunnen niet zeggen over 2 maanden is het weer open, hoe graag men ook perspectief wil... Het perspectief is als de cijfers laag zijn kunnen er dingen versoepeld worden. En dat is het perspectief... waarom wil men de hele tijd horen als vandaag x dan over drie weken y... dat kan gewoon niet. Zo moeilijk is het toch niet te accepteren dat biologische processen gewoon niet zo goed te sturen zijn.
Als ik naar de huisarts moet voor een kwaal dan zegt hij toch ook doe x en dan is er een kans dat het voorbij is of we kijken verder. Dan ga je toch ook die huisarts niet aanmeten dat hij meer perspectief moet beiden en gewoon moet zeggen dat het over is over twee weken of maar iets anders voor moet schrijven waarbij het wel geneest.
Men behandeld dit probleem soms alsof het een kwestie is van iets harder werken/ iets beter je best doen en dan lost het sneller op. Maar zo werkt biologie niet.
Even drie beweringen die je vaak leest:quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt alleen gebezigd door gekkies dit.
Onzin.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het leuke van deskundigen die niet zeggen wat men wil horen; die worden dan betwijfeld in hun objectiviteit.
Dat laatste blijf ik me aan storen. Vorig jaar juni/juli hadden we 0 vaccinaties en zaten we vast een basis maatregelen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik neem nog steeds aan dat de overheid nog wel enigszins in staat is om na te denken.
Natuurlijk weten ze dat er een behoefte is om weer dingen te mogen. Daar wordt niet voor niets zo om geroepen de afgelopen maanden.
Die weten echt wel dat mensen zo wanhopig zijn dat ze zich gewoon laten testen elke keer.
Die mensen weten ook wel dat het alternatief (dat die dingen weer doorgaan zonder negatieve testen) waarschijnlijk betekent dat ze nog maanden moeten wachten.
Ik vrees van niet. Kijk een gemiddelde poll van de Telegraaf of de comments bij Nu.nl. Veel mensen blijven vierkant achter het gestuntel van onze politici staan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zorgen er samen wel voor dat dit tijdelijk gaat zijn.
Nee ik herinner me nog dat de persconferenties op vakantie waren terwijl je de positief getesten alweer vanaf begin augustus op zag lopen. Ferd moest nog opgetrommeld omdat de rest niet beschikbaar was.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De hele zomer hebben we de politiek niet gezien vorig jaar. Behalve toen er shit aan de knikker was, met BLM en met Ferd.
Maar goed, niks meer aan te doen nu...
50+ en risicogroepen eronder gevaccineerd en alles open is genoeg perspectief.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kortom "we" kunnen de effecten van het beleid niet goed voorspellen, we kunnen niet zeggen over 2 maanden is het weer open, hoe graag men ook perspectief wil... Het perspectief is als de cijfers laag zijn kunnen er dingen versoepeld worden. En dat is het perspectief... waarom wil men de hele tijd horen als vandaag x dan over drie weken y... dat kan gewoon niet. Zo moeilijk is het toch niet te accepteren dat biologische processen gewoon niet zo goed te sturen zijn.
Als ik naar de huisarts moet voor een kwaal dan zegt hij toch ook doe x en dan is er een kans dat het voorbij is of we kijken verder. Dan ga je toch ook die huisarts niet aanmeten dat hij meer perspectief moet beiden en gewoon moet zeggen dat het over is over twee weken of maar iets anders voor moet schrijven waarbij het wel geneest.
Men behandeld dit probleem soms alsof het een kwestie is van iets harder werken/ iets beter je best doen en dan lost het sneller op. Maar zo werkt biologie niet.
Telegraaf/Nu.nl volk is niet echt een representatief deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Kijk een gemiddelde poll van de Telegraaf of de comments bij Nu.nl. Veel mensen blijven vierkant achter het gestuntel van onze politici staan.
Ik wacht nog steeds op een serieus protest.
Ja bij het vaccinatie proces wel inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:05 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als je gewoon je vaccinatieproces op orde zou hebben gehad kan je dat wel. Zoveel mensen, zoveel tijd nodig om te prikken: x datum zijn we geprikt en kan je los --> perspectief. Het had wiskunde kunnen zijn ipv biologie nu het 1 grote desorganisatie is.
Het gaat niet om nu.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Kijk een gemiddelde poll van de Telegraaf of de comments bij Nu.nl. Veel mensen blijven vierkant achter het gestuntel van onze politici staan.
Ik wacht nog steeds op een serieus protest.
Lijkt mij niet meer dan terecht. Sowieso volkomen ridicuul dat dit plan niet in eerste instantie via de kamer(s) is gegaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Gaat een leuk debat worden. @:raptorix
Zelfs al wordt die vraag gesteld..er komt elke keer een ander antwoord. Ene keer is het nadat alle 60+‘ers gevaccineerd zijn, dan draait het weer om lege ziekenhuizen, dan zeggen ze weer dat vrijwel iedereen geprikt moet zijn, etc. Op andere moment benoemen ze potentiële nieuwe mutaties, dus dat ze daarom voorzichtiger willen zijn en dat de maatregelen daardoor gerekt gaan worden. Voor de zekerheid. Er komt geen antwoord waar we ze op dat moment echt voor af kunnen rekenen. Ze doen uitspraken met vele mitsen en maren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk worden er vanavond eens wat serieuze vragen gesteld hierover. Een miljard euro besteden aan iets wat op papier alleen nodig zou zijn tussen nu en 1 juli.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |