abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198984363
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er is al een stortvloed aan besmettingen zonder dat ze open zijn...
Wat denk je? Iedereen bezoekt elkaar nu thuis.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198984367
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop echt dat dierentuinen, pretparken, musea, etc. niet aan dat hele testcircus gaan. Niet permanent iig zoals wordt gesuggereerd. Als tussentijdse oplossing, oké. We konden vorig jaar ook al veilig open zonder testcircus.

Het is precies het tegenovergestelde van de onschuldpresumptie. Je bent ziek totdat het tegendeel bewezen is... Wat is dit voor wereld. :')

Wie het beste weer naar normaal gaat op dit moment is de VS. Laten we vooral hen volgen en als de bliksem meer vaccineren.
Ik word ook behoorlijk chagrijnig van dat hele testgebeuren. Flikker gewoon op met die meuk. Het is niet normaal en dat moet het ook zeker niet gaan worden.

Al kan ik het mij bij een groot evenement of grote sportwedstrijd met enorm veel publiek nog wel voorstellen dat ze zoiets doen.
Zonder wrijving geen glans
pi_198984368
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:48 schreef galantis het volgende:

[..]

Verantwoordelijk voor alle ellende? Zo wordt hij gezien? Dit lijkt me een nogal boude bewering. Ik vind hem geen welkome toevoeging in de media wat het onderwerp corona betreft maar daar houdt het voor mij ook op.
Hij stelt zich louter kritisch op tegen maatregelen om alleen maar strengere te propageren. Die rol heeft hij zichzelf inmiddels toegeëigend. Het ligt er zó dik bovenop. Compleet aan de sociaal-maatschappelijke complexiteit voorbijgaan en doen alsof coronabestrijding de grootste aspiratie is in het leven, tja dan kan ik me voorstellen dat je bagger over je heen krijgt, ook al heeft hij - gelukkig - totaal geen stem in het beleid.
Oh, lees de sentimenten maar op Social media over hem.
Alsof hij corona zelf heeft gebrouwen, zo tekeer gaat men.

Ab zijn voorstel was een korte strenge lockdown van enkele weken, gevolgd door een goed test beleid waarmee je nieuwe bronnen snel uitschakelt.
Geen idee of dat in Nederland ooit haalbaar zou zijn geweest, maar landen die een vergelijkbaar beleid hebben zijn al lang en breed weer open, zonder vaccinatie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:57:08 #254
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198984370
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er is al een stortvloed aan besmettingen zonder dat ze open zijn...
Volgens mij is inmiddels wel bewezen dat je buiten nauwelijks mensen besmet. En als je binnen in een museum ook maar beperkt aantal mensen toelaat is er geen enkel probleem.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:57:15 #255
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198984372
Natuurlijk liggen de ziekenhuizen vol omdat we ons niet goed genoeg aan de regels houden. Simpele wiskunde. Daarom is draagvlak zo belangrijk. Duidelijkheid, transparantie en eerlijkheid geeft draagvlak.

Dit gedraai, dode mussen, gelieg en dingen na maanden nog niet op orde hebben, maakt dat mensen er schijt aan krijgen. En dat gaat alleen maar erger worden als dat niet verandert
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198984375
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.
Activiteiten in de buitenlucht kunnen prima open, daarnaast komt het mooie weer eraan. Dat is gewoon een acceptabel risico dat je kunt nemen. Begin gewoon met de terrassen, mochten de cijfers oplopen (doen ze niet) kun je ze weer dicht gooien.

Stop eens met die angstzaaierij
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:57:58 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198984385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
"Ik wil naar het museum."

"OH DUS JIJ WIL DAT DE ZORG OVERSTROOMT EN DAT WE HIER BERGAMO-TAFERELEN KRIJGEN???"

Wordt dit nu echt een jaarlijks ding?
Wordt alleen gebezigd door gekkies dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198984392
We hebben nu ook een jaar geen griep gehad. Wat denk je volgend jaar als dat weer terugkomt? Zou mij niets verbazen als daar ook maatregelen voor gaan gelden, ook testjes enzo.
pi_198984413
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
"Ik wil naar het museum."

"OH DUS JIJ WIL DAT DE ZORG OVERSTROOMT EN DAT WE HIER BERGAMO-TAFERELEN KRIJGEN???"

Wordt dit nu echt een jaarlijks ding?
En het mooie is dat het totaal onverifieerbaar is. Je kan onmogelijk achteraf stellen welke (set van) maatregel(en) tot welke inperking (of niet) heeft geleid, dus als je een complete lappendeken aan micromaatregelen hebt ingesteld zoals wij, zie dan nog maar een politicus die het risico wil nemen om één of meerdere losstaande daarvan op te heffen. Ook al kan je met gezond boerenverstand wel een hoogover risico-afweging maken.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_198984414
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:58 schreef Discombobulate het volgende:
We hebben nu ook een jaar geen griep gehad. Wat denk je volgend jaar als dat weer terugkomt? Zou mij niets verbazen als daar ook maatregelen voor gaan gelden, ook testjes enzo.
Als het zover komt wordt het echt tijd om te emigreren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 11:59:19 #261
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198984415
quote:
De griepprik werkt niet?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198984416
quote:
Dat die griep keihard gaat toe slaan staat denk ik wel vast. Mensen hebben er totaal geen weerstand meer tegen. :7
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 11:59:32 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198984422
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef xFriendx het volgende:
Het blijft ook een omgekeerde wereld. Ongetwijfeld krijgen 'we' weer de zwarte Piet toegespeeld (mag je dat nog zeggen?) dat de oplopende cijfers met name te wijten zijn aan de ongehoorzame burger. Maar zo gek is dat niet na zo lang wachten. En dat lange wachten ligt, zeker laatste tijd, vooral aan het faalbeleid van de overheid. Ik heb als ambtenaar al veel gezien maar dit slaat alles. Ik zie ook vaak dat de uitvoerenden vaak wel hun stinkende best doen, maar als hogerop men sneller wisselt van beleid dan Andre Hazes van scharreltje, dan kom je geen steek verder.

Het draagvlak zou zoveel hoger zijn als je een duidelijk concreet plan hebt. Dan zucht je nog een laatste maal als burger en weet je dat je er met bijvoorbeeld een maand, maximaal 2 vanaf bent. Nu blijft alles in het ongewisse. Dan nog die stomme testsamenleving. Ze zullen wel ook daar de schuld wel bij de burgers neerleggen als we er moeilijk over doen: 'als we het niet doen kunnen winkels en cafe's etc niet open en missen dan omzet en dat is jullie schuld'.

Nee....als je beleid goed was geweest had alles gewoon op tijd open gekund ZONDER regels en hadden ze nog meer omzet gehad.

Het is af en toe een flinke mix van boosheid en moedeloos zijn.
Kortom "we" kunnen de effecten van het beleid niet goed voorspellen, we kunnen niet zeggen over 2 maanden is het weer open, hoe graag men ook perspectief wil... Het perspectief is als de cijfers laag zijn kunnen er dingen versoepeld worden. En dat is het perspectief... waarom wil men de hele tijd horen als vandaag x dan over drie weken y... dat kan gewoon niet. Zo moeilijk is het toch niet te accepteren dat biologische processen gewoon niet zo goed te sturen zijn.

Als ik naar de huisarts moet voor een kwaal dan zegt hij toch ook doe x en dan is er een kans dat het voorbij is of we kijken verder. Dan ga je toch ook die huisarts niet aanmeten dat hij meer perspectief moet beiden en gewoon moet zeggen dat het over is over twee weken of maar iets anders voor moet schrijven waarbij het wel geneest.

Men behandeld dit probleem soms alsof het een kwestie is van iets harder werken/ iets beter je best doen en dan lost het sneller op. Maar zo werkt biologie niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:00:09 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198984434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Natuurlijk liggen de ziekenhuizen vol omdat we ons niet goed genoeg aan de regels houden. Simpele wiskunde. Daarom is draagvlak zo belangrijk. Duidelijkheid, transparantie en eerlijkheid geeft draagvlak.

Dit gedraai, dode mussen, gelieg en dingen na maanden nog niet op orde hebben, maakt dat mensen er schijt aan krijgen.
Tel daarbij op de vriendjespolitiek die nu plaatsvindt bij het geven van geld rondom die prettests en de leugens van 'na vaccinatie hebben we onze vrijheid terug' en toch een testsamenleving willen implementeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198984436
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik word ook behoorlijk chagrijnig van dat hele testgebeuren. Flikker gewoon op met die meuk. Het is niet normaal en dat moet het ook zeker niet gaan worden.

Al kan ik het mij bij een groot evenement of grote sportwedstrijd met enorm veel publiek nog wel voorstellen dat ze zoiets doen.
Dat laatste idd wel ja, maar voor bioscopen of musea... Donder toch op. Vorig jaar waren ze ook veilig open, leidde tot amper besmettingen. In de bioscoop netjes op 1,5-meter, vooraf reserveren, looplijnen, etc. was allemaal dikke prima, echt geen probleem.
pi_198984442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Geen idee of dat in Nederland ooit haalbaar zou zijn geweest, maar landen die een vergelijkbaar beleid hebben zijn al lang en breed weer open, zonder vaccinatie.
Onzin, korte strenge lockdowns bestaan niet
pi_198984445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De griepprik werkt niet?
Nee, die werkt niet. Zoek maar op Dick Bijl erover. Het baadt niet, maar het schaadt ook niet is zo'n beetje de conclusie.
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:28 #268
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198984449
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tel daarbij op de vriendjespolitiek die nu plaatsvindt bij het geven van geld rondom die prettests en de leugens van 'na vaccinatie hebben we onze vrijheid terug' en toch een testsamenleving willen implementeren.
Ja zo ver was ik nog niet eens. Zoveel om boos over te zijn :{w
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:50 #269
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198984457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat laatste idd wel ja, maar voor bioscopen of musea... Donder toch op. Vorig jaar waren ze ook veilig open, leidde tot amper besmettingen. In de bioscoop netjes op 1,5-meter, vooraf reserveren, looplijnen, etc. was allemaal dikke prima, echt geen probleem.
Met als dieptepunt die testvakantie naar Rhodos. Waarbij je niet eens het resort af mag. Zit je alsnog gevangen. :') :N
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:01:58 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198984458
quote:

[..]

Ook die looplijnen en reserveren moeten gewoon tijdelijk zijn totdat we genoeg mensen hebben gevaccineerd en de ziekenhuizen niet meer volstromen. En dat moet gewoon kunnen de komende paar maanden als Hugo zijn shit op orde krijgt.
pi_198984460
Ik wordt echt kotsmisselijk van dat micro-managen en altijd overal maar controle over proberen te hebben.
pi_198984462
quote:

[..]

Vorig jaar in de dierentuin en pretparken rondgelopen met een tijdslot, dat beviel mij echt meer dan prima. Lekker rustig, alle ruimte en geen gedwongen gedoe. Dat kan nu ook gewoon.
pi_198984465
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Haags het volgende:

[..]

Op dit moment nog wel ja. Vorig jaar (vanaf de zomer) ook zeker. Maar het nu "testen" om het voor langere tijd te doen? Nee, echt niet. Vanaf juli/augustus moet dit gewoon niet meer nodig zijn.

Stel je toch eens voor dat ze vorig jaar zomer (toen ze werkelijk geen reet hebben gedaan, Asscher moest ze toen nog oproepen voor een debat omdat ze vakantie hadden) dit op poten hadden gezet..
pi_198984467
quote:

[..]

Wat mij betreft moeten we echt de hele club met mensen die nu bezig is met Corona, het hele OMT, Rutte en Hugo inclusief vervangen door een nieuwe club met frisse blik, we zitten echt in een tunnelvisie vast.

Bij voorkeur met mensen uit het bedrijfsleven, crisismanagement, IT, etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:02:52 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198984473
Ik proef toch wat onrust in de kudde hier.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')