Graag. En ook de winkels en horeca.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:44 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou het mooi zijn als dierentuinen, musea en de terrassen gewoon op 1 mei zeggen, fuck it, we gaan open! Zoek het lekker uit met je testsamenleving. Net zoals in Luik.
Dit is trouwens ook waar. Het bod wat er ligt is voor bedrijven gewoon domweg niet goed genoeg. Kun je beter dicht blijven en steun trekken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn ook niet alleen mensen he.
Toverland, toch een vrij groot park volgens mij, heeft vandaag al bekend gemaakt niet mee te doen aan de testsamenleving. Er waren ook al bedrijven in ik meen Friesland die hetzelfde hebben gezegd. En als straks blijkt dat men met de 'testsamenleving' de prijzen omhoog moet gooien omdat de regering het maar 1 maand wil betalen, en daardoor de omzet keldert, denk ik dat er veel bedrijven vrij snel om zijn. En dan is 'de geest uit de fles' om maar even een hier populaire term te gebruiken.
Dat zegt de horeca al wel regelmatig, maar meestal trekken ze de keutel weer in na dreigende taal van ons demissionaire kabinet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:44 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou het mooi zijn als dierentuinen, musea en de terrassen gewoon op 1 mei zeggen, fuck it, we gaan open! Zoek het lekker uit met je testsamenleving. Net zoals in Luik.
Ik neem nog steeds aan dat de overheid nog wel enigszins in staat is om na te denken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is een beetje en-en met die testsamenleving. Je kunt er als overheid meerdere kanten mee op.
Mensen maken er gebruik van -> Het systeem werkt, laten we het verder uitrollen.
Mensen maken er geen gebruik van -> Huh, blijkbaar is de behoefte om dingen weer te mogen niet zo groot, mensen maken geen gebruik van de kansen op vrijheid die wij bieden, dus kan die lockdown ook nog wel wat langer.
Misschien moeten we trouwens ook blij zijn dat er over deze zaken wel gezeik komt, dat er gecontroleerd wordt en dat er kritiek komt. Ik kan me landen voorstellen waar dit soort misstanden ook gebeuren maar het gewoon niet aan het licht kan komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zelfs ik ben er een beetje klaar meeIk weet dat alles nieuw is en dat niemand dé oplossing weet, maar álles gaat gewoon verkeerd. Gezeik met testen, gezeik met vaccins, gezeik met alles. Ze zijn wat, twintig routekaarten verder? Ondertussen wordt bij elke persco gezegd dat we het nog even vol moeten houden, het eind is in zicht, hou je aan de maatregelen, en dat heb ik gewoon netjes gedaan en dat zal ik ook blijven doen. Maar nu dat gezeik met AZ en beloftes met vaccinaties die niet worden waargemaakt, het is echt niet te geloven.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Het zou ook niet echt verstandig zijn als je puur en alleen bent gaan stemmen vanwege het coronabeleid.
Verantwoordelijk voor alle ellende? Zo wordt hij gezien? Dit lijkt me een nogal boude bewering. Ik vind hem geen welkome toevoeging in de media wat het onderwerp corona betreft maar daar houdt het voor mij ook op.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij wordt gezien als de duivel die verantwoordelijk is voor alle ellende waar we in zitten, terwijl hij geen rol speelt in de totstandkoming van de maatregelen en zich kritisch opstelt tegen die maatregelen.
Maar mensen willen gewoon graag een zondebok waar ze alles op kunnen afschuiven en Ab heeft er geen problemen mee dat er kruiwagens met bagger over hem worden gegooid als hij zijn mening en expertise weer eens heeft geventileerd in een praatprogramma.
Dit in tegenstelling tot andere deskundigen die om die reden wel zijn afgehaakt.
Ik vind trouwens nogsteeds dat dat prikken gezet nummer niet te overzien is. Ik zou zo veel veel liever aantal vaccinaties zien.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
Over 3-4 miljoen vaccinaties moeten de IC's wel leeglopen.
Ik had gisteren al gepost hier, zelfs al zouden we geen millimeter versnellen met vaccineren, wat ik eigenlijk ondenkbaar vind, dan hebben we nog 78 dagen te gaan tot 1 juli (zomer d-day wat mij betreft) met 50K vaccinaties per dag zou je dan 3.9 miljoen vaccinaties erbij kunnen zetten, als je de strategie zo aanpast dat je vanaf nu alleen 1 prik zou doen muv de al afgesproken 2e prik, dan zou je dat makkelijk moeten kunnen halen.
Je hoeft maar 50K per dag te versnellen en je kan ineens 8 miljoen prikken gezet hebben.
Liever doe je 225K per dag, en dan kun je in dat tempo 16+ miljoen prikken gezet hebben.
Kortom de versnelling MOET nu echt komen en de zomer is nog te halen, maar we moeten niet nog 2 weken blijven tobben met aanmodderen.
Precies dat. Er zal toch een keer een ondergrens bepaald moeten gaan worden van wat dan wél een acceptabel risico is. En dat zal ook vertaald moeten worden in heldere (en vooral eenduidige) communicatie daarover. Als het daar al niet te laat voor is inmiddels.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn grootste zorg is: wanneer schaffen ze het weer af? Het is net als met die mondkapjes, je kunt altijd wel een reden bedenken waarom je het toch nog weer een maandje wilt rekken. Want wanneer is de situatie 'onder controle'? Dat is arbitrair. Zeker als ze weer gaan beginnen over toekomstige virusvarianten en what have you.
Het probleem is, is dat je massa nodig hebt en volharding. Niet na de eerste boa je deuren dicht gooien en massa zodat er geen boa's, agenten genoeg zijn om te handhaven.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat zegt de horeca al wel regelmatig, maar meestal trekken ze de keutel weer in na dreigende taal van ons demissionaire kabinet.
Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:44 schreef 4-elements het volgende:
En middelbare scholen er ook bijquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Graag. En ook de winkels en horeca.
En niet zo lafjes als in Klazienaveen, maar alles in 1x.
Denk alleen dat ze gewoon rustig doorgaan met aanmodderen. Ze vaccineren amper meer dan in februari.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
Over 3-4 miljoen vaccinaties moeten de IC's wel leeglopen.
Ik had gisteren al gepost hier, zelfs al zouden we geen millimeter versnellen met vaccineren, wat ik eigenlijk ondenkbaar vind, dan hebben we nog 78 dagen te gaan tot 1 juli (zomer d-day wat mij betreft) met 50K vaccinaties per dag zou je dan 3.9 miljoen vaccinaties erbij kunnen zetten, als je de strategie zo aanpast dat je vanaf nu alleen 1 prik zou doen muv de al afgesproken 2e prik, dan zou je dat makkelijk moeten kunnen halen.
Je hoeft maar 50K per dag te versnellen en je kan ineens 8 miljoen prikken gezet hebben.
Liever doe je 225K per dag, en dan kun je in dat tempo 16+ miljoen prikken gezet hebben.
Kortom de versnelling MOET nu echt komen en de zomer is nog te halen, maar we moeten niet nog 2 weken blijven tobben met aanmodderen.
Net zoals vorig jaar zomer bedoel je?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.
Pfizer heeft tot nu toe alles geleverd wat ze beloofd hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoop dat die beloofde 499k Pfizer vaccins per week ook echt komen nu.
Volgens mij kunnen de zaken die ik noemde gewoon veilig open. Gaat echt niet zorgen voor een stortvloed aan besmettingen. Niet gelijk de paniekkaart spelen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Prachtig en dat dan eind juni de ICs overstromen, zorg ontploft en we hulp kunnen gaan ontvangen van duitsland heerlijk, echt een fijn vooruitzicht.
Je doelt op het artikel uit januari?quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Duid eens de extreem teruggelopen cijfers in de VS, het VK en Israël als "onduidelijk zou zijn" wat het effect van vaccinaties op de verspreiding is.
Toen de piek van het aantal positief geteste mensen onder 100 lag en niet boven de 8000... Prima dat de boel weer open gaat maar niet op een nu arbitrair genoemde dag onafhankelijk van het aantal mensen met corona...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Net zoals vorig jaar zomer bedoel je?
Er is al een stortvloed aan besmettingen zonder dat ze open zijn...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de zaken die ik noemde gewoon veilig open. Gaat echt niet zorgen voor een stortvloed aan besmettingen. Niet gelijk de paniekkaart spelen.
Onder de 100 bij 5000 tests op een dag of iets in die richting, midden in augustus en vorig jaar rond deze tijd waren de winkels gewoon open zonder maskerplicht.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toen de piek van het aantal positief geteste mensen onder 100 lag en niet boven de 8000... Prima dat de boel weer open gaat maar niet op een nu arbitrair genoemde dag onafhankelijk van het aantal mensen met corona...
Ah, iemand post een artikel uit januari, dat had ik niet gezien. Dat heeft weinig discussiewaarde dan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:
Je doelt op het artikel uit januari?
Dat is beetje achterhaald denk je niet? Toen waren de vaccinaties net begonnen, nu zijn ze vergevorderd in die landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |