Ik denk het niet, niet als gaat gebeuren wat jij denkt dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zijn we te passief voor denk ik.
Veel mensen zullen er gewoon gebruik van maken omdat ze weer fatsoenlijk willen leven. Het kabinet zal dat zien als ‘mensen vinden het een geslaagd plan’ maar mensen maken er natuurlijk enkel gebruik van omdat het alternatief waarschijnlijk nog langer wachten is.
Ik heb op wel meer momenten verwacht dat er protesten zouden komen, maar naast overduidelijke ‘complotdenkers’ protesten gebeurde er maar weinig imo.
Helpt niet dat de overheid het mooi gespind heeft. Je bent al heel snel een wappie als je hun plannen niet ondersteund. Mensen behoren liever tot de zogenaamde deugers.
Ik kom je de hand schudden. Ook al vind je me een irritante usert.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alleen staan er dan wat meer mensen dan nu. Ik ook overigens, en dan weten we allemaal dat Mark en Hugo vrij snel mee zullen gaan in onze wensen
Hij wordt gezien als de duivel die verantwoordelijk is voor alle ellende waar we in zitten, terwijl hij geen rol speelt in de totstandkoming van de maatregelen en zich kritisch opstelt tegen die maatregelen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat valt niet te bewijzen.
En dat zegt tevens niet dat hij op andere vlakken dan maar automatisch ook gelijk heeft.
Het zou ook niet echt verstandig zijn als je puur en alleen bent gaan stemmen vanwege het coronabeleid.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, corona was nauwelijks een verkiezingsdingetje. En dat was vrij slim van de huidige partijen.
Tja bij elk statement zit de disclaimer als de cijfers het toelaten. Dat is geen doelpalen verschuiven dat is aangeven "we weten niet of het werkt, en we zien dan wel wat we dan doen", wat volgensmij ook vrijwel de enige manier is om de boel aan te pakken. Omdat je gewoon "wat moet proberen" en dat daar dan "wat uitkomt"...quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we dit soort uitspraken steeds vaker gaan zien richting de zomer. Waardoor de doelpalen wèèr verschuiven. Waardoor het oude normaal wederom uitgesteld wordt. Teveel instanties die relevant willen blijven en een overheid die hartstikke bang oogt en zich daardoor maar al te graag achter die instanties verschuilt. ‘tja, als zij het zeggen...’. Maar laten we hopen dat het niet zo ver komt.
"Als de formatie rond is dan is heel corona voorbij" was de algemene tendens in VKZ. Nu gaat die formatie nog wel even duren, maar zelfs dan is dat een vrij wonderlijk standpunt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, corona was nauwelijks een verkiezingsdingetje. En dat was vrij slim van de huidige partijen.
Ik vind het wat te kort door de bocht om een zedenpreek te gaan houden. Momenteel missen de kinderen echt wel veel zaken die anders normaal zijn, avondvierdaagse, verjaardagsfeestjes, koningsdag, koningsspelen, klassenfeesten, schoolkamp, etc.. Ze merken echt wel wat van deze situatie, ook al doet iedereen zijn best om het zo prettig mogelijk voor hun te laten verlopen.quote:
Ja, Appie is ook lekker objectief gelukkig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij wordt gezien als de duivel die verantwoordelijk is voor alle ellende waar we in zitten, terwijl hij geen rol speelt in de totstandkoming van de maatregelen en zich kritisch opstelt tegen die maatregelen.
Maar mensen willen gewoon graag een zondebok waar ze alles op kunnen afschuiven en Ab heeft er geen problemen mee dat er kruiwagens met bagger over hem worden gegooid als hij zijn mening en expertise weer eens heeft geventileerd in een praatprogramma.
Dit in tegenstelling tot andere deskundigen die om die reden wel zijn afgehaakt.
Nee, niet strenge lockdowns An sich.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:34 schreef Jappie81 het volgende:
[..]Ja de korte strenge lockdowns, die hebben in het buitenland ook goed gewerkt
Ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op dinsdag 13 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk het niet, niet als gaat gebeuren wat jij denkt dat gaat gebeuren.
Nee precies, corona is voorbij na deze zomer/herfst (voor 99% van de mensen). Verkiezingen gaan over de komende 4 jaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Het zou ook niet echt verstandig zijn als je puur en alleen bent gaan stemmen vanwege het coronabeleid.
Er zijn ook veel te veel mensen die zoiets hebben als 'ach we mogen tenminste weer wat, laten we er blij mee zijn'. Wat maakt zo'n test nou uit, je kunt weer naar een pretpark / evenement / etc. Beter dan niks.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel mensen zullen er gewoon gebruik van maken omdat ze weer fatsoenlijk willen leven. Het kabinet zal dat zien als ‘mensen vinden het een geslaagd plan’ maar mensen maken er natuurlijk enkel gebruik van omdat het alternatief waarschijnlijk nog langer wachten is.
Ik heb op wel meer momenten verwacht dat er protesten zouden komen, maar naast overduidelijke ‘complotdenkers’ protesten gebeurde er maar weinig imo.
Helpt niet dat de overheid het mooi gespind heeft. Je bent al heel snel een wappie als je hun plannen niet ondersteund. Mensen behoren liever tot de zogenaamde deugers.
Het volk heeft op een vrijwel dezelfde samenstelling kwa zetels en partijen gestemd. Daarmee vind je als volk dat het beleid (Eigenlijk was er maar één zichtbaar beleid, Corona regeerde het afgelopen jaar) een dikke prima is en dat we zo door moeten gaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is een beetje en-en met die testsamenleving. Je kunt er als overheid meerdere kanten mee op.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs ik ben er een beetje klaar meequote:Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Inderdaad het grootste gedeelte vindt het blijkbaar allemaal wel prima
Da's het leuke van deskundigen die niet zeggen wat men wil horen; die worden dan betwijfeld in hun objectiviteit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, Appie is ook lekker objectief gelukkig.
Het zijn ook niet alleen mensen he.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef Ronald het volgende:
[..]
Er zijn ook veel te veel mensen die zoiets hebben als 'ach we mogen tenminste weer wat, laten we er blij mee zijn'. Wat maakt zo'n test nou uit, je kunt weer naar een pretpark / evenement / etc. Beter dan niks.
Met als gevolg dat het testen in combinatie met activiteiten nog vele maanden kan worden verlengd, want de mensen zijn het nu toch gewend. Ik zie Hugo al preken ergens eind mei, dat de fieldlabs evenementen hebben laten zien dat het goed functioneert dus we gaan het nog even weer verlengen.
Ik hoop dat je gelijk hebt en Toverland geeft idd het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het zijn ook niet alleen mensen he.
Toverland, toch een vrij groot park volgens mij, heeft vandaag al bekend gemaakt niet mee te doen aan de testsamenleving. Er waren ook al bedrijven in ik meen Friesland die hetzelfde hebben gezegd. En als straks blijkt dat men met de 'testsamenleving' de prijzen omhoog moet gooien omdat de regering het maar 1 maand wil betalen, en daardoor de omzet keldert, denk ik dat er veel bedrijven vrij snel om zijn. En dan is 'de geest uit de fles' om maar even een hier populaire term te gebruiken.
Ja, bizar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er zijn verdomd veel mensen die achter elke scheet van Mark of Hugo blijven staan. Ongeacht welk geur die scheet heeft.
Duid eens de extreem teruggelopen cijfers in de VS, het VK en Israël als "onduidelijk zou zijn" wat het effect van vaccinaties op de verspreiding is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het leuke van deskundigen die niet zeggen wat men wil horen; die worden dan betwijfeld in hun objectiviteit.
Ik hoop dat die beloofde 499k Pfizer vaccins per week ook echt komen nu.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
Over 3-4 miljoen vaccinaties moeten de IC's wel leeglopen.
Ik had gisteren al gepost hier, zelfs al zouden we geen millimeter versnellen met vaccineren, wat ik eigenlijk ondenkbaar vind, dan hebben we nog 78 dagen te gaan tot 1 juli (zomer d-day wat mij betreft) met 50K vaccinaties per dag zou je dan 3.9 miljoen vaccinaties erbij kunnen zetten, als je de strategie zo aanpast dat je vanaf nu alleen 1 prik zou doen muv de al afgesproken 2e prik, dan zou je dat makkelijk moeten kunnen halen.
Je hoeft maar 50K per dag te versnellen en je kan ineens 8 miljoen prikken gezet hebben.
Liever doe je 225K per dag, en dan kun je in dat tempo 16+ miljoen prikken gezet hebben.
Kortom de versnelling MOET nu echt komen en de zomer is nog te halen, maar we moeten niet nog 2 weken blijven tobben met aanmodderen.
Mijn grootste zorg is: wanneer schaffen ze het weer af? Het is net als met die mondkapjes, je kunt altijd wel een reden bedenken waarom je het toch nog weer een maandje wilt rekken. Want wanneer is de situatie 'onder controle'? Dat is arbitrair. Zeker als ze weer gaan beginnen over toekomstige virusvarianten en what have you.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is een beetje en-en met die testsamenleving. Je kunt er als overheid meerdere kanten mee op.
Mensen maken er gebruik van -> Het systeem werkt, laten we het verder uitrollen.
Mensen maken er geen gebruik van -> Huh, blijkbaar is de behoefte om dingen weer te mogen niet zo groot, mensen maken geen gebruik van de kansen op vrijheid die wij bieden, dus kan die lockdown ook nog wel wat langer.
Het is geen zedenpreek. Het is een feit: je hoeft er niet aan mee te doen. Dat is een keuze.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vind het wat te kort door de bocht om een zedenpreek te gaan houden. Momenteel missen de kinderen echt wel veel zaken die anders normaal zijn, avondvierdaagse, verjaardagsfeestjes, koningsdag, koningsspelen, klassenfeesten, schoolkamp, etc.. Ze merken echt wel wat van deze situatie, ook al doet iedereen zijn best om het zo prettig mogelijk voor hun te laten verlopen.
om dan te roepen dat ze ook wel zonder dierentuin kunnen omdat ze toch te veel vermaakt worden vindt ik eigenlijk niet zo leuk van je. Er zullen er best wel wat tussen zitten die in jouw ogen teveel verwend worden, maar dat rechtvaardigt niet je stelling in mijn ogen.
En ik vind het ook niet getuigen van verwend zijn als volwassen na een haf jaar wel eens toe zijn aan een koffie met appelgebak op een terras van de HEMA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |