Wat er mis gaat weten we allemaal wel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas hebben ze niet geluistert naar hun advies om juist als eerste te gaan vaccineren bij de groepen die op de IC komen, nu is de groep ouderen ook een heel heel heel stuk kleiner, maar er zijn ook veel groepen gevaccineerd waarbij dat niet had gehoeven.
Zestigers zullen wel dolgraag het vaccin willen nu deze man dit soort rotzooi uitkraamt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:43 schreef zoost het volgende:
ANGST; ANGST ; ANGST. Wat moeten we nu? Overal loert het gevaar.
[ twitter ]
Toch proberen wij nederlanders altijd alles slim en efficient te doen. Maar het ontbreekt een beetje aan vergelijkingsmateriaal. Wij doen altijd heel veel moeite om vooral niet te veel te doen, want oh oh oh je zou maar eens een metertje te ver gelopen zijn terwijl het achteraf niet nodig bleek. Dat typeert ook onze corona aanpak, elke keer versoepelen als het ook maar even kan want je wilt geen minuut te lang dicht gezeten hebben of verstevigen als het iets minder gaat. Maar onze efficientie is een beetje gespeend van een vooruitziende blik en het mist ook het zekere voor het onzekere nemen. Daarnaast is het voor ons heel moeilijk te behappen dat we niet zo slim zijn en daarom maar gewoon grondig moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
De UK had dermate veel vaccins dat dat ook helemaal niet nodig was, die konden gelijk in 1 keer alles wat een beetje gammel en belangrijk was, als je weet dat sowieso al de belangrijke bulk kan doen dan hoef je inderdaad niet na te denken over kwetsbare groepen.
Nee het leger zou beter zijn. Die hebben dat ook met de mexicaanse griep gedaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze beter gewoon alles bij de GGD kunnen doen (eventueel + verpleegtehuizen). De rest zorgt maar dat ze bij de GGD komen. Desnoods per (WMO-)taxi.
Er gaan per dag 20 tot 30 mensen onder de zestig dood aan corona? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:45 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
60 tot 90 mensen, waar je het voor doetIn drie dagen heb je meer coronadoden man. Compleet waus
"De groep die op de ICs komt" is geen vaste groep, nu zien de ICs een behoorlijke toename van dertigers.. we kunnen niet voorspellen wie er op de ICs terecht komt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas hebben ze niet geluistert naar hun advies om juist als eerste te gaan vaccineren bij de groepen die op de IC komen, nu is de groep ouderen ook een heel heel heel stuk kleiner, maar er zijn ook veel groepen gevaccineerd waarbij dat niet had gehoeven.
Ja ik heb gisteren zitten zoeken, hoeveel mensen zijn er daar daadwerkelijk gevaccineerd?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee het leger zou beter zijn. Die hebben dat ook met de mexicaanse griep gedaan.
De uitrol van dat vaccin lag wat minder gecompliceerd. Dat was gewoon domweg volumes draaien.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee het leger zou beter zijn. Die hebben dat ook met de mexicaanse griep gedaan.
Mee eens, er zijn 80(?) priklokaties, de afstand is niet ver, en anders kom je met het OV of regelt de overheid maar een taxi.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze beter gewoon alles bij de GGD kunnen doen (eventueel + verpleegtehuizen). De rest zorgt maar dat ze bij de GGD komen. Desnoods per (WMO-)taxi.
Welnee, dan zou het testsamenleving-verdienmodel immers in gevaar komen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:48 schreef TheVulture het volgende:
Het valt me trouwens nog mee dat de pleuris niet volledig is uitgebroken dat er bij die Fieldlab-tests een paar mensen besmet bleken te zijn ondanks negatieve test bij aanvang. Ik had wel verwacht dat er mensen waren opgestaan om ook dat dan maar te verbieden
Zou mij niets verbazen als je ook nog even een verklaring moet ondertekenen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Welnee, dan zou het testsamenleving-verdienmodel immers in gevaar komen.
We kunnen wel degelijk voorspellen welke groepen er het meest op de IC's komen. Alleen niet per individu nee.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"De groep die op de ICs komt" is geen vaste groep, nu zien de ICs een behoorlijke toename van dertigers.. we kunnen niet voorspellen wie er op de ICs terecht komt.
Duh, het is toch nog geen zomer? Deze zomer hebben we dezelfde besmettingsaantallen als vorig jaar, maar dan moeten we nu overal testen om binnen te komen, terwijl we hebben gezien dat dat dus nergens voor nodig is. Krankzinnig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer waren 110 positief geteste mensen op een dag (25 jun) en nu 8254 (11 apr)... wellicht dat dat iets verklaart, maar ik kan het mis hebben hoor.
Pas na 28 dagen, dit was nog daarvoor (want tussen besmetting en het ontwikkelen van symptomen zit even).quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
J$J beschermt 100% tegen zkh en overlijden, in dit gevall ff niet!
Nee hoorquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
"De groep die op de ICs komt" is geen vaste groep, nu zien de ICs een behoorlijke toename van dertigers.. we kunnen niet voorspellen wie er op de ICs terecht komt.
Weken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:51 schreef Caland het volgende:
Nu weer die stichting die even 925 miljoen kan bijschrijven
Wat een ongekende shitstorm is dit toch inmiddels. Maar vanavond weer belerend het volk toespreken dat men zich wel nog een paar weken aan de regeltjes moet houden hoor!
De intekenformulieren zullen straks wel weer overal bij de balies liggen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou mij niets verbazen als je ook nog even een verklaring moet ondertekenen.
Misschien had hij nog niet genoeg immuniteit opgebouwd. Het duurt een paar weken toch?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
J$J beschermt 100% tegen zkh en overlijden, in dit gevall ff niet!
Weet niet of het een serieuze vraag is, maar op dit moment: testplicht bij binnenkomst, quarantaineplicht voor 10 dagen, met 2 tests tijdens de quarantaineperiode. Ook als je gevaccineerd bent. Je kunt halverwege betalen voor een test om de quarantainetijd te halveren, want er moet wel geld in het laatje komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mag je de UK gewoon in als je gevaccineerd bent?
Ga ik daar wel naar de kroeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |