abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:58:19 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198982915


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:58:32 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198982919
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef Noppie2000 het volgende:
Weet niet meer wat daar vorig jaar over werd gezet, maar zou er na de hele crisis nou een onafhankelijk onderzoek komen naar de beleidsvoering enzovoorts sinds het begin van de pandemie? Dat rapport wil ik wel eens lezen tegen die tijd _O-
veel leesplezier, probleem is dat degenen die het zouden moeten lezen het voor kennisgeving aannemen en het dan weer onderop de stapel leggen
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:58:41 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982924
De komende 2 weken zijn ESSENTIEËL voor het beperken van het gevaar dat het virus met zich meebrengt.

Dus wij vragen U, hou nog even vol. Het licht aan het einde van de tunnel is bijna bereikt, met behulp van de vaccinatie. Daarmee zijn we al op de goede weg, maar het duurt nog even voordat IEDEREEN een prik heeft gehad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198982925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik heb dat werk even gemist wellicht. Was het iets specifieks?
Ja. https://www.ftm.nl/artike(...)m_campaign=Eric-Smit
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:59:13 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198982928
Hugo en Mark zijn onderhand karikaturen van zichzelf geworden op die persco's.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 10:00:28 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982940
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo en Mark zijn onderhand karikaturen van zichzelf geworden op die persco's.
Is er al een perscobingo?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:01:30 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198982949
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo en Mark zijn onderhand karikaturen van zichzelf geworden op die persco's.
het is dat het zo treurig is anders zou je erom kunnen lachen
pi_198982998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo en Mark zijn onderhand karikaturen van zichzelf geworden op die persco's.
Inderdaad. Ik kijk niet meer, schenk een flinke bel wijn in en ga hier meelezen, stuk vermakelijker.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198983011
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hugo is net als het orkest op de Titanic, terwijl het schip al in twee stukken is gebroken speelt hij vrolijk hetzelfde liedje af op zijn viool.
Dat vind ik een wat ongelukkige vergelijking, de muzikanten op de Titanic waren namelijk wel vaardig in hun beroep.
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 10:08:35 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198983012
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
pi_198983032
925 miljoen ook echt. Strooigeld alsof het niks is.
Pomp dat in vaccins dan.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 april 2021 @ 10:10:57 #13
408813 crew  trein2000
pi_198983037
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik zat er al op te wachten.

Ministerie stort 925 miljoen voor entreetesten: in strijd met de wet, en zonder toezicht

Ik had zelf liever die 55 euro ontvangen (925
Miljoen / 17 miljoen)
Een miljard, onrechtmatig. Van deze ellende zijn we nog lang niet af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198983043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
Iedereen heeft het over ingeeent, maar zij hebben maar een prik ontvangen? Een strategie die blijkbaar werkt dus.
pi_198983057
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
925 miljoen ook echt. Strooigeld alsof het niks is.
Pomp dat in vaccins dan.
En met welk doel dan vraag ik me af.
Dit ga je toch alleen maar doen als het uiteindelijk geld oplevert, doordat dit het geld van mensen weer aan het rollen brengt? Maar hoe wil je dat ooit doen met bijna een miljard aan initiële kosten?
I'll give you something to do
pi_198983060
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
De ziekenhuizen stromen daar al leeg:

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983061
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.

Jongeren die het geld en tijd hebben moeten dat gewoon doen.
In plaats van in testsamenlevingsland Nederland door te sukkelen gewoon terug naar normaal en van je zomer genieten.
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:13:52 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198983065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Iedereen heeft het over ingeeent, maar zij hebben maar een prik ontvangen? Een strategie die blijkbaar werkt dus.
Nu is het wel zo dat je bij AZ, waar de meesten daar mee zijn gevaccineerd, al een tussenperiode van 12 weken heeft. 12 weken geleden was het net januari
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 10:14:23 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198983072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Iedereen heeft het over ingeeent, maar zij hebben maar een prik ontvangen? Een strategie die blijkbaar werkt dus.
https://www.bbc.com/news/health-55274833

Hier hebben ze het over at least one dose.
pi_198983077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
In het VK hebben ze iedereen 50+, risicogroep, zorgmedewerker ingeënt eind van deze maand. Dan zullen de ziekenhuis significant dalen en is de stap om weer gewoon open te gaan. En niet voor alles een test te vragen. Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
Toverland weigert vooralsnog mee te doen aan deze dystopische onzin. Hopelijk volgen velen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:15:37 #21
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198983086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.

Jongeren die het geld en tijd hebben moeten dat gewoon doen.
In plaats van in testsamenlevingsland Nederland door te sukkelen gewoon terug naar normaal en van je zomer genieten.
Zo'n gek idee is het niet. Goed onderdak vinden, deal maken voor 3 maanden huren, je quarantaine 10-daagse uitzitten en je zomer is gered. Helaas ook hier te veel praktische bezwaren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198983088
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef galantis het volgende:

[..]

En met welk doel dan vraag ik me af.
Dit ga je toch alleen maar doen als het uiteindelijk geld oplevert, doordat dit het geld van mensen weer aan het rollen brengt? Maar hoe wil je dat ooit doen met bijna een miljard aan initiële kosten?
Idd,terwijl de vaccins er gewoon zijn.
Dan heb je gewoon de intentie het zo te houden of je bent een jaar te laat met een oplossing die toen al toegezegd is.
Linksom of rechtsom is het onzinnnig en geldverspilling.
pi_198983089
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Toverland weigert vooralsnog mee te doen aan deze dystopische onzin. Hopelijk volgen velen.
Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983097
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:14 schreef Momo het volgende:

[..]

https://www.bbc.com/news/health-55274833

Hier hebben ze het over at least one dose.
Dat is hun strategie inderdaad. En die werkt.

Kuipers pleit daar nu ook voor. Maar blijkbaar kunnen we in Nederland niet afwijken van de gekozen koers.
pi_198983104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
In het geval van Toverland zijn er 500.000 bezoekers geweest, zonder (in ieder geval aantoonbare) besmettingshaard o.i.d.

En on top: nu is een groot deel van de kwetsbaren wel voorzien van een spuitje.
pi_198983106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef galantis het volgende:

[..]

En met welk doel dan vraag ik me af.
Dit ga je toch alleen maar doen als het uiteindelijk geld oplevert, doordat dit het geld van mensen weer aan het rollen brengt? Maar hoe wil je dat ooit doen met bijna een miljard aan initiële kosten?
Misschien is dat het doel niet. Misschien is er een vrindje van een vrindje die hierbij betrokken is en er leuk geld aan kan verdienen. Anders kan ik het ook niet echt verklaren. Dat, of het is een sneu zoethoudertje om te verbloemen dat men op het gebied waar het er werkelijk toe doet (vaccinatie) flinkt faalt.
pi_198983107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is hun strategie inderdaad. En die werkt.

Kuipers pleit daar nu ook voor. Maar blijkbaar kunnen we in Nederland niet afwijken van de gekozen koers.
Dat kan wel als je de gezondheidsraad buitenspel zet en er een politiek besluit van maakt.
Dat hebben ze vaker gedaan, zie niet in waarom het niet zou kunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
En dan is praktisch ook nog eens niet uitvoerbaar. Heel leuk dat 189 mensen samenklonteren voor de incheckbalie wachtend op de uitslag van de sneltest. Allemaal uitvoerbaar bij deze aantallen, maar onwerkbaar als je gaat opschalen. Nog los van het feit dat het voor mij geen vakantie zou zijn op deze manier gevangen op een resort.
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:18:45 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198983120
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef capricia het volgende:
Zoals de planning en de inkoop van de EU er nu voor staat, heeft 70% van de EU burgers in september 2 prikken gehad (de grens voor groepsimmuniteit).

Daarmee lopen we 6 tot 8 weken achter op de VS.

Waarom zo'n hele testsamenleving inrichten?
Vraag mij wat..

Omdat er mensen geld aan willen verdienen? en vanwege 'veiligheid en gezondheid voor iedereen' en de enorm kleine kans dat na vaccinatie iemand nog besmettelijk kan zijn?

Maar waarom? Na vaccinatie kan je er niet meer ziek van worden en de 80% die er een haalt, beschermd die 20% ook wel.

Ik zie totaal geen toegevoegde waarde van een testsamenleving voor langer dan tussen vorig jaar en het halen van die 80%, behalve dan dat er iemand geld aan moet verdienen.

Dus we moeten dit niet accepteren als samenleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198983121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
Dit zijn hoopgevende signalen:

quote:
De branchevereniging voor dagattracties in Nederland, de Club van Elf, staat niet te springen om het systeem. ‘We experimenteren er nu wel mee, maar we hebben liever dat we onze gasten zonder coronatest kunnen ontvangen’, zegt voorzitter Mascha van Till-Taminiau, ook directeur van Walibi Holland. ‘We zien de bereidheid bij gasten afnemen. Er zijn toch veel mensen die het niet zien zitten om eerst een test te moeten doen voor een dagje uit. Wij zijn ervan overtuigd dat wij veilig bezoekers kunnen ontvangen, die test is niet nodig.’
Vandaar ook die overweging tot verplichting denk ik. Welke commerciele instelling gaat nou uit zichzelf een dergelijke drempel opwerpen?
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:19:01 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198983123
twitter


oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
pi_198983137
Voor wie de popcorn met huisarts Matthijs van der Poel nog even terug wil kijken

https://www.rtlxl.nl/prog(...)7e-a2a8-b6295b153a39
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983138
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...

Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198983144
Maar om even een beeld te schetsen; Ik reis inmiddels weer (zeer) regelmatig voor werk. Kost telkens minimaal ¤119,- voor een PCR test en een reiscertificaat :'). Ik (mijn werkgever)heb inmiddels al ¤ 2.300 aan tests uitgegeven!!
Leuk als de werkgever het allemaal overmaakt, maar als je zelf met je gezin op pad gaat wat minder en in ieder geval een flinke drempel. Het is echt totale waanzin.

Als je dalijk voor ieder wissewasje een (goedkopere) test moet laten doen, is dat wederom een extra semi-verplichting richting een vaccinatie. Ik kan me oprecht niet anders voorstellen dat dit de hele gedachtegang is achter een 'testsamenleving'. De vaccinatiegraad verhogen.

:r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 10:21:29 ]
pi_198983163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...

Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
In de open staten in de VS lijkt het er niet op iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 10:23:03 ]
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:23:08 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198983165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
Omdat er een enorme zak geld is toegezegd aan wat (bevriende) bedrijfjes.
pi_198983168
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.

Jongeren die het geld en tijd hebben moeten dat gewoon doen.
In plaats van in testsamenlevingsland Nederland door te sukkelen gewoon terug naar normaal en van je zomer genieten.
Geef mij maar een vaccin, en neem de boot naar Engeland.

Lekker hoor. :7
pi_198983180
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]

oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
quote:
En dat op de ochtend dat
@FTM_nl
meldt dat die pilot 925 miljoen euro kost en wij bij
@BNR
het verhaal hebben dat die testen wel eens permanent kunnen worden
.
pi_198983183
Mag je de UK gewoon in als je gevaccineerd bent?

Ga ik daar wel naar de kroeg.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 10:24:58 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198983185
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]

oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.

En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198983186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat er een enorme zak geld is toegezegd aan wat (bevriende) bedrijfjes.
Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 10:25:35 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198983194
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mag je de UK gewoon in als je gevaccineerd bent?

Ga ik daar wel naar de kroeg.
Alleen de terrassen zijn nog open heb ik mij laten vertellen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198983197
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mag je de UK gewoon in als je gevaccineerd bent?

Ga ik daar wel naar de kroeg.
Ik zou het wel weten als ik een vaccin had, serieus.
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:26:09 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198983200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

[..]

Mjah in de kop van het BNR-artikel staat het woord 'mogelijk' zelfs.. laten het even bij de feiten houden en niet vanuit emotie reageren. Doe ik ook graag hoor. Dus die Thomas loopt wel wat op de zaken vooruit.
pi_198983207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
Britse mutant
pi_198983210
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]


[..]

Lukt nooit. Dat kunnen ze nooit vasthouden als de cijfers laag zijn en iedereen gevaccineerd is.
Die bedrijven zijn ook niet achterlijk. Die snappen ook dat mensen minder gauw gaan komen dan.
Velen moeten het juist van de spontane uitstapjes hebben.
pi_198983212
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
https://www.trouw.nl/binn(...)angstesten~bf80c7df/
quote:
Sneltestbedrijven spannen kort geding aan tegen Stichting Open Nederland om ‘oneerlijke concurrentie’ bij toegangstesten

Twintig testbedrijven spannen een kort geding aan tegen Stichting Open Nederland, die deze maand ruim 400 testevenementen organiseert. De stichting zou één bedrijf onterecht hebben voorgetrokken, om op kosten van de staat honderdduizenden toegangstesten uit te voeren.
pi_198983223
quote:
Ja dat is tegen de stichting. Maar niet tegen de overheid die het exclusief aan open nederland gegund heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983226
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.

En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
Ik had hetzelfde gevoel toen ik vorig jaar in De Efteling was, dat was gewoon prima geregeld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198983231
quote:
Dat is niet tegen de overheid, maar tegen die stichting. Die stichting zal dat weinig boeien, aangezien ze zelf mogen bepalen hoe ze het geld uitgeven. Dan kost die rechtszaak een paar miljoen, nou en?

Het is hopen dat er een rechtszaak tegen de staat komt over de aanbesteding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')