abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198983106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef galantis het volgende:

[..]

En met welk doel dan vraag ik me af.
Dit ga je toch alleen maar doen als het uiteindelijk geld oplevert, doordat dit het geld van mensen weer aan het rollen brengt? Maar hoe wil je dat ooit doen met bijna een miljard aan initiële kosten?
Misschien is dat het doel niet. Misschien is er een vrindje van een vrindje die hierbij betrokken is en er leuk geld aan kan verdienen. Anders kan ik het ook niet echt verklaren. Dat, of het is een sneu zoethoudertje om te verbloemen dat men op het gebied waar het er werkelijk toe doet (vaccinatie) flinkt faalt.
pi_198983107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is hun strategie inderdaad. En die werkt.

Kuipers pleit daar nu ook voor. Maar blijkbaar kunnen we in Nederland niet afwijken van de gekozen koers.
Dat kan wel als je de gezondheidsraad buitenspel zet en er een politiek besluit van maakt.
Dat hebben ze vaker gedaan, zie niet in waarom het niet zou kunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:08 schreef Momo het volgende:
Kom op, voor een vliegreis of meerdaags festival nog te begrijpen, maar niet voor een dagje dierentuin.
En dan is praktisch ook nog eens niet uitvoerbaar. Heel leuk dat 189 mensen samenklonteren voor de incheckbalie wachtend op de uitslag van de sneltest. Allemaal uitvoerbaar bij deze aantallen, maar onwerkbaar als je gaat opschalen. Nog los van het feit dat het voor mij geen vakantie zou zijn op deze manier gevangen op een resort.
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:18:45 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198983120
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef capricia het volgende:
Zoals de planning en de inkoop van de EU er nu voor staat, heeft 70% van de EU burgers in september 2 prikken gehad (de grens voor groepsimmuniteit).

Daarmee lopen we 6 tot 8 weken achter op de VS.

Waarom zo'n hele testsamenleving inrichten?
Vraag mij wat..

Omdat er mensen geld aan willen verdienen? en vanwege 'veiligheid en gezondheid voor iedereen' en de enorm kleine kans dat na vaccinatie iemand nog besmettelijk kan zijn?

Maar waarom? Na vaccinatie kan je er niet meer ziek van worden en de 80% die er een haalt, beschermd die 20% ook wel.

Ik zie totaal geen toegevoegde waarde van een testsamenleving voor langer dan tussen vorig jaar en het halen van die 80%, behalve dan dat er iemand geld aan moet verdienen.

Dus we moeten dit niet accepteren als samenleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198983121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat elke andere grotere toko ook het voorbeeld van Toverland volgt.
Vorig jaar kon het zonder, waarom nu niet.
Dit zijn hoopgevende signalen:

quote:
De branchevereniging voor dagattracties in Nederland, de Club van Elf, staat niet te springen om het systeem. ‘We experimenteren er nu wel mee, maar we hebben liever dat we onze gasten zonder coronatest kunnen ontvangen’, zegt voorzitter Mascha van Till-Taminiau, ook directeur van Walibi Holland. ‘We zien de bereidheid bij gasten afnemen. Er zijn toch veel mensen die het niet zien zitten om eerst een test te moeten doen voor een dagje uit. Wij zijn ervan overtuigd dat wij veilig bezoekers kunnen ontvangen, die test is niet nodig.’
Vandaar ook die overweging tot verplichting denk ik. Welke commerciele instelling gaat nou uit zichzelf een dergelijke drempel opwerpen?
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:19:01 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198983123
twitter

oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198983137
Voor wie de popcorn met huisarts Matthijs van der Poel nog even terug wil kijken

https://www.rtlxl.nl/prog(...)7e-a2a8-b6295b153a39
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198983138
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...

Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198983144
Maar om even een beeld te schetsen; Ik reis inmiddels weer (zeer) regelmatig voor werk. Kost telkens minimaal ¤119,- voor een PCR test en een reiscertificaat :'). Ik (mijn werkgever)heb inmiddels al ¤ 2.300 aan tests uitgegeven!!
Leuk als de werkgever het allemaal overmaakt, maar als je zelf met je gezin op pad gaat wat minder en in ieder geval een flinke drempel. Het is echt totale waanzin.

Als je dalijk voor ieder wissewasje een (goedkopere) test moet laten doen, is dat wederom een extra semi-verplichting richting een vaccinatie. Ik kan me oprecht niet anders voorstellen dat dit de hele gedachtegang is achter een 'testsamenleving'. De vaccinatiegraad verhogen.

:r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 10:21:29 ]
pi_198983163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...

Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
In de open staten in de VS lijkt het er niet op iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 10:23:03 ]
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:23:08 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198983165
quote:

[..]

Omdat er een enorme zak geld is toegezegd aan wat (bevriende) bedrijfjes.
pi_198983168
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als ik geen kinderen had en niet met werk zat zou ik er mooi een paar maanden tussen uit gaan naar waar het wel gefixt is.

Jongeren die het geld en tijd hebben moeten dat gewoon doen.
In plaats van in testsamenlevingsland Nederland door te sukkelen gewoon terug naar normaal en van je zomer genieten.
Geef mij maar een vaccin, en neem de boot naar Engeland.

Lekker hoor. :7
pi_198983180
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]

quote:
En dat op de ochtend dat
@FTM_nl
meldt dat die pilot 925 miljoen euro kost en wij bij
@BNR
het verhaal hebben dat die testen wel eens permanent kunnen worden
.
pi_198983183
Mag je de UK gewoon in als je gevaccineerd bent?

Ga ik daar wel naar de kroeg.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 10:24:58 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198983185
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]

Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.

En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198983186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat er een enorme zak geld is toegezegd aan wat (bevriende) bedrijfjes.
Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 10:25:35 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198983194
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Alleen de terrassen zijn nog open heb ik mij laten vertellen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198983197
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Ik zou het wel weten als ik een vaccin had, serieus.
  dinsdag 13 april 2021 @ 10:26:09 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198983200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

[..]

Mjah in de kop van het BNR-artikel staat het woord 'mogelijk' zelfs.. laten het even bij de feiten houden en niet vanuit emotie reageren. Doe ik ook graag hoor. Dus die Thomas loopt wel wat op de zaken vooruit.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198983207
quote:

[..]

Britse mutant
pi_198983210
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

[..]

Lukt nooit. Dat kunnen ze nooit vasthouden als de cijfers laag zijn en iedereen gevaccineerd is.
Die bedrijven zijn ook niet achterlijk. Die snappen ook dat mensen minder gauw gaan komen dan.
Velen moeten het juist van de spontane uitstapjes hebben.
pi_198983212
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
https://www.trouw.nl/binn(...)angstesten~bf80c7df/
quote:
Sneltestbedrijven spannen kort geding aan tegen Stichting Open Nederland om ‘oneerlijke concurrentie’ bij toegangstesten

Twintig testbedrijven spannen een kort geding aan tegen Stichting Open Nederland, die deze maand ruim 400 testevenementen organiseert. De stichting zou één bedrijf onterecht hebben voorgetrokken, om op kosten van de staat honderdduizenden toegangstesten uit te voeren.
pi_198983223
quote:
Ja dat is tegen de stichting. Maar niet tegen de overheid die het exclusief aan open nederland gegund heeft.
pi_198983226
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.

En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
Ik had hetzelfde gevoel toen ik vorig jaar in De Efteling was, dat was gewoon prima geregeld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198983231
quote:
Dat is niet tegen de overheid, maar tegen die stichting. Die stichting zal dat weinig boeien, aangezien ze zelf mogen bepalen hoe ze het geld uitgeven. Dan kost die rechtszaak een paar miljoen, nou en?

Het is hopen dat er een rechtszaak tegen de staat komt over de aanbesteding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')