Willem Engel?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie de eerste rechtzaak gaat voeren tegen de overheid voor het overtreden van de aanbestedingsregels.
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk. Nu? Terwijl we al aan het vaccineren zijn moet er voor diezelfde handeling toch een hele testtaart worden gebakken, en als smerig sausje eroverheen blijven ook nog eens andere alle maatregelen ter plekke in stand, want dat alle bezoekers negatief getest zijn is kennelijk nog niet genoeg risicoinperking. Dubbelop en buitenproportioneel.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die snappen ook dat zij (en de uiteindelijke klanten) het financiele plaatje gaan moeten dragen, en dat vinden zij onverantwoord als het overbodig is.
En terecht. Ik was vorig jaar september in Toverland en ik vond het allemaal veilig geregeld. Had niet het idee dat ik een grote kans liep op een besmetting.
Ja ik ben ook wel benieuwd. Is er informatie vanuit het kabinet gegeven wat ze er nu precies mee willen bereiken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:55 schreef capricia het volgende:
Zoals de planning en de inkoop van de EU er nu voor staat, heeft 70% van de EU burgers in september 2 prikken gehad (de grens voor groepsimmuniteit).
Daarmee lopen we 6 tot 8 weken achter op de VS.
Waarom zo'n hele testsamenleving inrichten?
Vorig jaar zomer waren 110 positief geteste mensen op een dag (25 jun) en nu 8254 (11 apr)... wellicht dat dat iets verklaart, maar ik kan het mis hebben hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk. Nu? Terwijl we al aan het vaccineren zijn moet er voor diezelfde handeling toch een hele testtaart worden gebakken, en als smerig sausje eroverheen blijven ook nog eens andere alle maatregelen ter plekke in stand, want dat alle bezoekers negatief getest zijn is kennelijk nog niet genoeg risicoinperking. Dubbelop en buitenproportioneel.
Zo'n parlementaire enquête wordt ook een groot fiasco. Tot nu toe waren de onderwerpen redelijk omkaderd, zoals Fyra, Schipholramp, IRT, maar dit is te groot. Feitelijk heb je 10 onderwerpen of meer voor een eigen parlementaire enquête voorbereiding naar aanleiding van berichten uit het buitenland, beschermingsmiddelen, testbeleid, zorgcapaciteit, steun ondernemers, crisiscommunicatie en ga zo maar even door. Dat wordt een onderzoek zonder einde.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de parlementaire enquete waar we in retroperspectief volledig zijn ontspoord van intelligente lockdown naar de "angststrategie" van alles maar willen beteugelen, terwijl het aantal besmettingen er niet eens meer minder door wordt...
Ik durf te zeggen dat het aantal besmettingen niet eens meer hoger zou worden als je nu de winkels en de terrassen open zou gooien
Hoe meer tegenstand hoe beter. Dit is alleen om een paar mensen schatrijk van te laten worden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:19 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
oh ik zie hierboven al iets van toverland staan,. te laat dus
Dat staat ook in die quote 'kunnen'quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mjah in de kop van het BNR-artikel staat het woord 'mogelijk' zelfs.. laten het even bij de feiten houden en niet vanuit emotie reageren. Doe ik ook graag hoor. Dus die Thomas loopt wel wat op de zaken vooruit.
Behalve dat helemaal niet zeker is of het werkelijk veilig was.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik kan er met m'n verstand echt niet bij. Vorig jaar zomer: musea waren open. Je moest reserveren, je moest afstand houden, er waren looproutes. Dat was het. Was prima veilig te doen, was toen mijn indruk.
LCPS gaat de laatste weken wel lekker opzichquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Wat is er wel op orde eigenlijk?
Iemand?
Het testen bij de GGD gaat wel aardig geloof ik, mag ook wel na een jaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
Als er aan de andere kant boetes/beperkingen etc. komen, of juist subsidies kan het gek lopen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lukt nooit. Dat kunnen ze nooit vasthouden als de cijfers laag zijn en iedereen gevaccineerd is.
Die bedrijven zijn ook niet achterlijk. Die snappen ook dat mensen minder gauw gaan komen dan.
Velen moeten het juist van de spontane uitstapjes hebben.
Ik lees alleen geruchten. Dat die testsamenleving semi-permanent zou zijn. Nou, dat kan ik me niet voorstellen. Dat mensen zich daar eindeloos aan blijven onderwerpen. Ook nadat iedereen gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik ben ook wel benieuwd. Is er informatie vanuit het kabinet gegeven wat ze er nu precies mee willen bereiken?
Zorg nou gewoon dat je een miljoen prikken per week zet, dan heb je die testbullshit helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer waren 110 positief geteste mensen op een dag en nu 8254... wellicht dat dat iets verklaart, maar ik kan het mis hebben hoor.
Het testen an sichquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
En deze zomer de kwetsbare allemaal wel een spuitje gehad kunnen hebben. Dus de druk op de zorg gigantisch ontlast.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat helemaal niet zeker is of het werkelijk veilig was.
Definieer op orde.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Iemand?
En alles onttrekken aan het zicht. Stichting is niet WOB'en, beperkte parlementaire controle.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een miljard, onrechtmatig. Van deze ellende zijn we nog lang niet af.
En weet u nog, dat in januari/februari allerlei belangengroeperingen op de barricade gingen om voorrang te claimen?quote:Hoe meer kleine doelgroepen je benoemt in je vaccinatiestrategie, des te preciezer moet je planning zijn, weet hoogleraar logistiek Jan Fransoo. “En als er iets misgaat, heeft het ook meteen grote gevolgen. Als je de doelgroepen vergroot, is het makkelijker om door te schakelen bij tegenslagen, zoals nu bijvoorbeeld bij AstraZeneca.”
In het Verenigd Koninkrijk gaat het vaccineren al maanden als een trein. Dat komt enerzijds doordat ze daar over veel meer vaccins beschikken dan in Nederland, maar er is ook een andere oorzaak. “Ze hebben de strategie steeds simpel gehouden,” zegt Maarten Postma, hoogleraar global health economics in Groningen en tevens lid van de Britse Gezondheidsraad. “Ook in die raad is gesproken over uitzonderingen voor mensen met obesitas of voor vitale beroepen als brandweerlieden en docenten. Maar uiteindelijk hebben ze dat steeds niet gedaan, omdat het te ingewikkeld werd.
De Tweede Kamer is sowieso een lachertje gebleken in de hele coronacrisis.quote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
En alles onttrekken aan het zicht. Stichting is niet WOB'en, beperkte parlementaire controle.
Daarvoor ook welquote:Op dinsdag 13 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Tweede Kamer is sowieso een lachertje gebleken in de hele coronacrisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |