En tijdens het heen en terug vliegen meer kans op trombose dan met een prik.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Met als dieptepunt die testvakantie naar Rhodos. Waarbij je niet eens het resort af mag. Zit je alsnog gevangen.![]()
Ook van die tijdsloten moeten we af. Zo snel mogelijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Vorig jaar in de dierentuin en pretparken rondgelopen met een tijdslot, dat beviel mij echt meer dan prima. Lekker rustig, alle ruimte en geen gedwongen gedoe. Dat kan nu ook gewoon.
Hopelijk worden er vanavond eens wat serieuze vragen gesteld hierover. Een miljard euro besteden aan iets wat op papier alleen nodig zou zijn tussen nu en 1 juli.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn grootste zorg is: wanneer schaffen ze het weer af? Het is net als met die mondkapjes, je kunt altijd wel een reden bedenken waarom je het toch nog weer een maandje wilt rekken. Want wanneer is de situatie 'onder controle'? Dat is arbitrair. Zeker als ze weer gaan beginnen over toekomstige virusvarianten en what have you.
De hele zomer hebben we de politiek niet gezien vorig jaar. Behalve toen er shit aan de knikker was, met BLM en met Ferd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel ja. Vorig jaar (vanaf de zomer) ook zeker. Maar het nu "testen" om het voor langere tijd te doen? Nee, echt niet. Vanaf juli/augustus moet dit gewoon niet meer nodig zijn.
Stel je toch eens voor dat ze vorig jaar zomer (toen ze werkelijk geen reet hebben gedaan, Asscher moest ze toen nog oproepen voor een debat omdat ze vakantie hadden) dit op poten hadden gezet..
Mee eens. Het is nu gewoon te laat. Maar ben ergens best wel huiverig dat dit geen tijdelijk iets is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel ja. Vorig jaar (vanaf de zomer) ook zeker. Maar het nu "testen" om het voor langere tijd te doen? Nee, echt niet. Vanaf juli/augustus moet dit gewoon niet meer nodig zijn.
Stel je toch eens voor dat ze vorig jaar zomer (toen ze werkelijk geen reet hebben gedaan, Asscher moest ze toen nog oproepen voor een debat omdat ze vakantie hadden) dit op poten hadden gezet..
Bij voorkeur gewoon het FOK OMT.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten we echt de hele club met mensen die nu bezig is met Corona, het hele OMT, Rutte en Hugo inclusief vervangen door een nieuwe club met frisse blik, we zitten echt in een tunnelvisie vast.
Bij voorkeur met mensen uit het bedrijfsleven, crisismanagement, IT, etc.
Want het volk straft de politiek genadeloos af inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig is het volk er ook nog om het niet zo ver te laten komen.
We zorgen er samen wel voor dat dit tijdelijk gaat zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Mee eens. Het is nu gewoon te laat. Maar ben ergens best wel huiverig dat dit geen tijdelijk iets is.
Ja maar dat heb ik echt 1 miljoen keer liever dan die test onzin. Verder mag dat er na de zomer (liefst voor) wel vanaf ja.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook van die tijdsloten moeten we af. Zo snel mogelijk.
We zijn geen vaticaanstad die bezoek regulieren in mega drukte.
Dat soberso.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij voorkeur gewoon het FOK OMT.
Mag de hont dan ook mee naar de persco's?quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij voorkeur gewoon het FOK OMT.
Alleen kans op diegene van sbs, maarja, die wordt weer weggezet als tokkiewappie, want sbs.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk worden er vanavond eens wat serieuze vragen gesteld hierover. Een miljard euro besteden aan iets wat op papier alleen nodig zou zijn tussen nu en 1 juli.
Als je gewoon je vaccinatieproces op orde zou hebben gehad kan je dat wel. Zoveel mensen, zoveel tijd nodig om te prikken: x datum zijn we geprikt en kan je los --> perspectief. Het had wiskunde kunnen zijn ipv biologie nu het 1 grote desorganisatie is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kortom "we" kunnen de effecten van het beleid niet goed voorspellen, we kunnen niet zeggen over 2 maanden is het weer open, hoe graag men ook perspectief wil... Het perspectief is als de cijfers laag zijn kunnen er dingen versoepeld worden. En dat is het perspectief... waarom wil men de hele tijd horen als vandaag x dan over drie weken y... dat kan gewoon niet. Zo moeilijk is het toch niet te accepteren dat biologische processen gewoon niet zo goed te sturen zijn.
Als ik naar de huisarts moet voor een kwaal dan zegt hij toch ook doe x en dan is er een kans dat het voorbij is of we kijken verder. Dan ga je toch ook die huisarts niet aanmeten dat hij meer perspectief moet beiden en gewoon moet zeggen dat het over is over twee weken of maar iets anders voor moet schrijven waarbij het wel geneest.
Men behandeld dit probleem soms alsof het een kwestie is van iets harder werken/ iets beter je best doen en dan lost het sneller op. Maar zo werkt biologie niet.
Even drie beweringen die je vaak leest:quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt alleen gebezigd door gekkies dit.
Onzin.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's het leuke van deskundigen die niet zeggen wat men wil horen; die worden dan betwijfeld in hun objectiviteit.
Dat laatste blijf ik me aan storen. Vorig jaar juni/juli hadden we 0 vaccinaties en zaten we vast een basis maatregelen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik neem nog steeds aan dat de overheid nog wel enigszins in staat is om na te denken.
Natuurlijk weten ze dat er een behoefte is om weer dingen te mogen. Daar wordt niet voor niets zo om geroepen de afgelopen maanden.
Die weten echt wel dat mensen zo wanhopig zijn dat ze zich gewoon laten testen elke keer.
Die mensen weten ook wel dat het alternatief (dat die dingen weer doorgaan zonder negatieve testen) waarschijnlijk betekent dat ze nog maanden moeten wachten.
Ik vrees van niet. Kijk een gemiddelde poll van de Telegraaf of de comments bij Nu.nl. Veel mensen blijven vierkant achter het gestuntel van onze politici staan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zorgen er samen wel voor dat dit tijdelijk gaat zijn.
Nee ik herinner me nog dat de persconferenties op vakantie waren terwijl je de positief getesten alweer vanaf begin augustus op zag lopen. Ferd moest nog opgetrommeld omdat de rest niet beschikbaar was.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De hele zomer hebben we de politiek niet gezien vorig jaar. Behalve toen er shit aan de knikker was, met BLM en met Ferd.
Maar goed, niks meer aan te doen nu...
50+ en risicogroepen eronder gevaccineerd en alles open is genoeg perspectief.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kortom "we" kunnen de effecten van het beleid niet goed voorspellen, we kunnen niet zeggen over 2 maanden is het weer open, hoe graag men ook perspectief wil... Het perspectief is als de cijfers laag zijn kunnen er dingen versoepeld worden. En dat is het perspectief... waarom wil men de hele tijd horen als vandaag x dan over drie weken y... dat kan gewoon niet. Zo moeilijk is het toch niet te accepteren dat biologische processen gewoon niet zo goed te sturen zijn.
Als ik naar de huisarts moet voor een kwaal dan zegt hij toch ook doe x en dan is er een kans dat het voorbij is of we kijken verder. Dan ga je toch ook die huisarts niet aanmeten dat hij meer perspectief moet beiden en gewoon moet zeggen dat het over is over twee weken of maar iets anders voor moet schrijven waarbij het wel geneest.
Men behandeld dit probleem soms alsof het een kwestie is van iets harder werken/ iets beter je best doen en dan lost het sneller op. Maar zo werkt biologie niet.
Telegraaf/Nu.nl volk is niet echt een representatief deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Kijk een gemiddelde poll van de Telegraaf of de comments bij Nu.nl. Veel mensen blijven vierkant achter het gestuntel van onze politici staan.
Ik wacht nog steeds op een serieus protest.
Ja bij het vaccinatie proces wel inderdaad.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:05 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als je gewoon je vaccinatieproces op orde zou hebben gehad kan je dat wel. Zoveel mensen, zoveel tijd nodig om te prikken: x datum zijn we geprikt en kan je los --> perspectief. Het had wiskunde kunnen zijn ipv biologie nu het 1 grote desorganisatie is.
Het gaat niet om nu.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Kijk een gemiddelde poll van de Telegraaf of de comments bij Nu.nl. Veel mensen blijven vierkant achter het gestuntel van onze politici staan.
Ik wacht nog steeds op een serieus protest.
Lijkt mij niet meer dan terecht. Sowieso volkomen ridicuul dat dit plan niet in eerste instantie via de kamer(s) is gegaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:26 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Gaat een leuk debat worden. @:raptorix
Zelfs al wordt die vraag gesteld..er komt elke keer een ander antwoord. Ene keer is het nadat alle 60+‘ers gevaccineerd zijn, dan draait het weer om lege ziekenhuizen, dan zeggen ze weer dat vrijwel iedereen geprikt moet zijn, etc. Op andere moment benoemen ze potentiële nieuwe mutaties, dus dat ze daarom voorzichtiger willen zijn en dat de maatregelen daardoor gerekt gaan worden. Voor de zekerheid. Er komt geen antwoord waar we ze op dat moment echt voor af kunnen rekenen. Ze doen uitspraken met vele mitsen en maren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk worden er vanavond eens wat serieuze vragen gesteld hierover. Een miljard euro besteden aan iets wat op papier alleen nodig zou zijn tussen nu en 1 juli.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |