abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198967607

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 11-04-2021 22:23:40 ]
zie email 27 oktober
pi_198967619
Gloeiende
pi_198967637
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende: https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver :D
Goed dat de burgemeesters tegengas blijven geven, niet dat het kabinet er iets mee doet, maar wel een goed signaal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198967640
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je het niet hoort kun je het wel invullen denk ik. :')
Zo cynisch ben ik inmiddels wel.
Dat denk ik dus inderdaad ook. Als het een grote bron van besmettingen zou zijn geweest hadden we dat veel gehoord. Omdat het niet zo is en mensen toch sociale wezens zijn denk ik dat we het juist in ons voordeel moeten gebruiken en mensen zo minmogelijk dingen alleen moeten verbieden. Daarmee gok ik dat je besmettingen kunt voorkomen door contacten uit de thuis situatie te onttrekken.
pi_198967657
https://www.nu.nl/coronav(...)-te-versoepelen.html

Nice, burgemeesters van belangrijkste steden roepen weer publiekelijk op om de versoepelingen niet uit te stellen.

Steeds meer druk op het kabinet, top!

Burgemeesters, real OG 😎
#WeesGeenWhales
pi_198967670
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Ronald het volgende:

[..]

Goed dat de burgemeesters tegengas blijven geven, niet dat het kabinet er iets mee doet, maar wel een goed signaal.
De televaag is ook echt om als ik zo de voorpagina van de site bekijk. Die zitten inmiddels echt in het tegenkamp.
zie email 27 oktober
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2021 @ 22:29:11 #7
862 Arcee
Look closer
pi_198967680
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:26 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-te-versoepelen.html

Nice, burgemeesters van belangrijkste steden roepen weer publiekelijk op om de versoepelingen niet uit te stellen.

Alsof 1 week uitstel genoeg is.:')

Ik denk dat iedereen zou tekenen voor 28 april die versoepelingen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_198967683
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus inderdaad ook. Als het een grote bron van besmettingen zou zijn geweest hadden we dat veel gehoord. Omdat het niet zo is en mensen toch sociale wezens zijn denk ik dat we het juist in ons voordeel moeten gebruiken en mensen zo minmogelijk dingen alleen moeten verbieden. Daarmee gok ik dat je besmettingen kunt voorkomen door contacten uit de thuis situatie te onttrekken.
Je moet van doe het niet naar doe het veilig. Want doe het niet werkt niet meer. Dat zie je aan alles. En blijkbaar zien de burgemeester dat ook.

Het wachten is op de spreekwoordelijke deksel. Want die zit er echt wel aan te komen.
zie email 27 oktober
  zondag 11 april 2021 @ 22:29:34 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198967684
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar ik vind een sportwedstrijd ook belangrijk. Maar wel van een ander niveau dan onderwijs.
[..]

Toen was ik -10.
Serieus? :P Je komt vaak over als 40+ er :D
pi_198967702
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet van doe het niet naar doe het veilig. Want doe het niet werkt niet meer. Dat zie je aan alles. En blijkbaar zien de burgemeester dat ook.

Het wachten is op de spreekwoordelijke deksel. Want die zit er echt wel aan te komen.
Densel? Is dat net iets als met de Wal (of de Kade van een kanaal) en een schip?
#WeesGeenWhales
pi_198967718
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De televaag is ook echt om als ik zo de voorpagina van de site bekijk. Die zitten inmiddels echt in het tegenkamp.
Iedereen zou inmiddels in het tegenkamp moeten zitten; hoe kun je in vredesnaam een overheid blijven steunen die in haar ongekende incompetentie zo'n gigantische teringzooi weet te maken van het vaccinatiebeleid?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198967723
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Densel? Is dat net iets als met de Wal (of de Kade van een kanaal) en een schip?
Deksel.
zie email 27 oktober
  zondag 11 april 2021 @ 22:34:15 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198967730
Vanaf volgende week begint het echt lente te worden met temperaturen van 15-20 graden

Een week daarna heeft half Nederland vrij op koningsdag, met een beetje mazzel zijn de temperaturen dan iets verder opgelopen.

Wij van FOK! wensen de handhavers veel succes. Om nog maar niet te spreken van een mogelijk kampioenschap van Ajax na een zondagavondwedstrijd _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198967751
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:34 schreef Caland het volgende:
Vanaf volgende week begint het echt lente te worden met temperaturen van 15-20 graden

Een week daarna heeft half Nederland vrij op koningsdag, met een beetje mazzel zijn de temperaturen dan iets verder opgelopen.

Wij van FOK! wensen de handhavers veel succes. Om nog maar niet te spreken van een mogelijk kampioenschap van Ajax na een zondagavondwedstrijd _O-
Ik hoorde al dat die wedstrijd mogelijk naar voren gehaald zou worden ivm de avondklok.

Wij van FOK! wensen Femke Halsema veel succes.
zie email 27 oktober
  zondag 11 april 2021 @ 22:36:06 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198967752
quote:

Lukt ze niet idd.

Of volgende week zondag in Arnhem overdag. Wordt leuk :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 april 2021 @ 22:37:21 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198967774
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik hoorde al dat die wedstrijd mogelijk naar voren gehaald zou worden ivm de avondklok.

Wij van FOK! wensen Femke Halsema veel succes.
Ja naar kwart voor 7 inderdaad, maar neem aan dat in ieder geval de Amsterdamse Ajacieden dan wel een feestje gaan vieren. Al zijn dat er relatief weinig natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198967794
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja naar kwart voor 7 inderdaad, maar neem aan dat in ieder geval de Amsterdamse Ajacieden dan wel een feestje gaan vieren. Al zijn dat er relatief weinig natuurlijk.
Tütteren.
zie email 27 oktober
pi_198967797
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Deksel.
Ja sorry typefout.

Maar welke uitdrukking mis ik hier? XD

Hoe dan ook, als zelfs de belangrijkste burgemeesters ongeveer in opstand beginnen te komen nu, publiekelijk, voorzie ik ondanks die huilende ziekenhuisjes en omt leden toch écht die terrassen open gaan binnenkort.

En anders kan een burgemeester altijd nog publiekelijk aankondigen niet te handhaven natuurlijk, zij gaan immers over de politie in hun stad 😏
#WeesGeenWhales
pi_198967817
quote:

Nou ja, de burgemeesters die hier inmiddels dus ook niet meer achter staan kunnen natuurlijk ook geen extra politie inzetten...
#WeesGeenWhales
pi_198967824
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja sorry typefout.

Hoe dan ook, als zelfs de belangrijkste burgemeesters ongeveer in opstand beginnen te komen nu, publiekelijk, voorzie ik ondanks die huilende ziekenhuisjes en omt leden toch écht die terrassen open gaan binnenkort.

En anders kan een burgemeester altijd nog publiekelijk aankondigen niet te handhaven natuurlijk, zij gaan immers over de politie in hun stad 😏
Het deksel op de neus krijgen.

Oh en de burgemeester gaat over de openbare orde. Niet over de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde.
zie email 27 oktober
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2021 @ 22:42:03 #21
862 Arcee
Look closer
pi_198967832
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:03 schreef Djeez het volgende:

[..]

En daarom is het wel heel toevallig dat de natuur geen zin in de lente heeft. Het is nog altijd dik winter, gemiddeld 10 graden te koud. Er zit nog geen blad aan de bomen, laat staan bloesem. Mogelijk volgende temperaturen van net boven de 10 graden
Dit idd!

Het was goddomme in februari warmer. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_198967840
Ik lees in de NRC dat er cruciale weken aankomen. Ik ontplof zowat...
zie email 27 oktober
pi_198967891
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit idd!

[ afbeelding ]

Het was goddomme in februari warmer. :{
En het was zo raar dat we ongeveer een week daarna een kleine daling in de cijfers zagen :)

Hopen dat het lekkere weer weer snel terug komt.
  zondag 11 april 2021 @ 22:46:37 #24
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198967898
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
.....

:')
Tics van je petten.
pi_198967987
quote:
Twee cruciale weken...
  zondag 11 april 2021 @ 22:57:26 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198968006
Cruciaal voor wie of wat?
So we just called him Fred
pi_198968022
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:57 schreef Fred het volgende:
Cruciaal voor wie of wat?
M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.
  Redactie Frontpage zondag 11 april 2021 @ 23:02:28 #28
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198968056
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:59 schreef Cynicio het volgende:

[..]

M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dag
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 11 april 2021 @ 23:04:11 #29
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198968067
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja sorry typefout.

Vergeet het maar gerust.
pi_198968082
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dag
Maar Duitsland heeft ook 4x zoveel inwoners

Oh per dag, dacht per week :X

[ Bericht 12% gewijzigd door Houtenbeen op 11-04-2021 23:16:44 ]
pi_198968086
quote:

[..]

Gecorrigeerd voor Nederland is dat zo'n 200k per dag. Ja, ik maak mezelf maar meteen wakker uit die droom.
  zondag 11 april 2021 @ 23:08:16 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198968101
quote:
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.
pi_198968128
quote:

[..]

Er zijn afgelopen week twee dagen op rij meer dan 600.000 mensen "Bundesweit" gevaccineerd, bij het plaatselijke Impfzentrum stond volgens m'n vriendin donderdag op een gegeven moment een rij van 200 meter lang ofzo. In België heeft men in de voorbije week volgens mij ook al minimaal twee dagen op rij meer dan 110.000 mensen gevaccineerd. Het Rutte regime kraait al de victorie bij 59.000 vaccinaties op een dag. :')

Maar goed, Nederlanders stemmen massaal vvd, dus blijkbaar vindt men wegbezuinigde IC bedden en zorgpersoneel en hooguit sporadisch hier en daar eens een verdwaalde bejaarde een spuit jassen allemaal wel prima. Nog even volhouden dan maar! ^O^ :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198968131
quote:
Inmiddels de honderdste keer dat ik zo'n zin lees. We hebben nog steeds amper wat geleerd ook. Over vijf weken zijn de komende twee weken cruciaal; en over acht weken de daaropvolgende, etc. Gaat nog wel effe duren...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 11 april 2021 @ 23:11:19 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198968134
WTF is dit dan?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nt-caraibisch-eiland

Waarom mogen die meiden wel zeilen in de Caraïben en de rest van Nederland niet?
So we just called him Fred
pi_198968141
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.
De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.
  Redactie Frontpage zondag 11 april 2021 @ 23:14:38 #37
3926 crew  Djeez
pi_198968168
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:11 schreef Fred het volgende:
WTF is dit dan?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nt-caraibisch-eiland

Waarom mogen die meiden wel zeilen in de Caraïben en de rest van Nederland niet?
Ze doen aan zeilen. Dus geen Giovanni en Kimberley, maar Anne-Fleur en Roderick. Wie betaalt, bepaalt
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198968169
quote:

[..]

Willen, hopen, vermoeden, denken en verwachten kan ons demissionaire kabinet beter dan welke andere Europese regering dan ook, maar daadwerkelijk eens een keer vaart maken met vaccineren is meerdere bruggen te ver. Liever blijft men lekker zorgvuldig op zijn of haar luie reet zitten om nog maar weer eens wat te debatteren. Nog even volhouden maar!
  zondag 11 april 2021 @ 23:16:59 #39
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198968188
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:12 schreef maan_man het volgende:

[..]

De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.
ze gaan ook de vaccinatie veranderen :')
pi_198968203
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ze doen aan zeilen. Dus geen Giovanni en Kimberley, maar Anne-Fleur en Roderick. Wie betaalt, bepaalt
De jetset in Nederland blijft toch wel vakantie vieren.
Check it out
pi_198968267
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:18 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

De jetset in Nederland blijft toch wel vakantie vieren.
Niet alleen in Nederland; in Frankrijk prikken verscheidene ministers tijdens "fuck coronaparties" in exclusieve Parijse restaurants graag een vorkje mee. De jetset gangbangt, zuipt en gebruikt drugs in Dubai alsof er niet eens een pandemie bestaat.
pi_198968274
twitter

Juistem
zie email 27 oktober
pi_198968342
twitter
pi_198968360
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Men moet gewoon eerlijk zijn. Die constante worsten maken het wegen van de proportionaliteit heel lastig. Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal. Maar een avondklok van twee weken is echt wat anders dan een avondklok van drie maanden. Zeker met dubieus bewijs, dat eerste kun je met wat goede wil nog onder een zure appel scharen. Dat tweede niet.
zie email 27 oktober
  zondag 11 april 2021 @ 23:46:05 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198968395
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Men moet gewoon eerlijk zijn. Die constante worsten maken het wegen van de proportionaliteit heel lastig. Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal. Maar een avondklok van twee weken is echt wat anders dan een avondklok van drie maanden. Zeker met dubieus bewijs, dat eerste kun je met wat goede wil nog onder een zure appel scharen. Dat tweede niet.
Gelukkig kunnen we, welliswaar op afspraak, onze eiersnijders nog halen bij de Action :P
pi_198968412
quote:

[..]

Bepaalde bevolkingsgroepen hebben totaal maling aan de regels en gaan elkaar massaal opzoeken de komende maand. Er komt helemaal geen daling en de vaccinatie gaat ook niet opschieten. Er gebeurt helemaal niks.
Check it out
  zondag 11 april 2021 @ 23:51:57 #47
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198968433
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:48 schreef hjansen82 het volgende:
maling aan de regels
*meldt
Tics van je petten.
  zondag 11 april 2021 @ 23:53:15 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198968438
quote:
Recordaantal prikken op een dag gezet in VS

In de Verenigde Staten zijn gisteren zo'n 4,63 miljoen doses van een coronavaccin toegediend. Dat is een record, stelt Cyrus Shahpar, die verantwoordelijk is voor de coronadata.

Het vorige dagrecord van 4,1 miljoen prikken werd vorige week zaterdag behaald. Gisteren waren het er dus ruim 500.000 meer.

Ruim 45 procent van de Amerikanen van 18 jaar en ouder heeft inmiddels een dosis toegediend gekregen, blijkt uit gegevens van de Amerikaanse gezondheidsautoriteit CDC. Voor mensen van 65 jaar en ouder, is dat 78 procent.
Dat gaat wel snel daar
pi_198968450
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat gaat wel snel daar
Daar hebben ze wel beleid en een strategie.
Check it out
pi_198968467
Draagvlak en naleving zijn ook echt dood heb ik 't idee in mijn omgeving inclusief mijzelf. Grappig hoe we na een jaar nog geen snars geleerd hebben en we nog steeds een harde lockdown hebben.

Het wordt het gewoon maar uitzingen tot en met juli.
pi_198968479
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:55 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Daar hebben ze wel beleid en een strategie.
Wat zijn wij toch zwaar incompetent zeg. Te danken aan onze omhooggevallen schoolmeester Hugo.
pi_198968480
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Draagvlak en naleving zijn ook echt dood heb ik 't idee in mijn omgeving inclusief mijzelf. Grappig hoe we na een jaar nog geen snars geleerd hebben en we nog steeds een harde lockdown hebben.

Misschien ben ik te positief hoor. Maar als de burgemeesters zich echt serieus gaan roeren (even veiligheidsberaad morgen afwachten) dan kan dat best wel eens een doorbraak forceren.
zie email 27 oktober
pi_198968483
quote:

[..]

Dat gaat wel snel daar
Wat denk je waarom in Nederland zogenaamd "ineens" door een IT storing niet meer bekend is hoeveel mensen gevaccineerd zijn of wie precies gevaccineerd is? Men durft die gegevens niet meer te openbaren omdat het iedere dag duidelijker wordt dat die zogenaamd "zorgvuldige" vaccinatiecampagne een farce is.

Vanaf dag één van de pandemie was het duidelijk dat er vaccins ontwikkeld zouden worden tegen het virus en dat daar dus een vaccinatiecampagne mee gepaard zou gaan. Andere landen zijn zich daar al snel op gaan voorbereiden, in Nederland hebben de boven ons gestelden echter he-le-maal niets gedaan. Er zijn voor de vorm wat vaccins besteld, maar die werden vrijwel meteen cadeau gedaan aan de EU zodat men zelf weer lekker met hun luie reet achterover kon gaan leunen ipv een vaccinatiecampagne voor te gaan bereiden.
pi_198968485
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Juistem
Echt; wanneer komt die boodschap een keer binnen in Den Haag. Ik snap de woede van de horeca.
pi_198968488
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:12 schreef maan_man het volgende:

[..]

De haven is al 5 maanden in zicht :')
pi_198968494
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Misschien ben ik te positief hoor. Maar als de burgemeesters zich echt serieus gaan roeren (even veiligheidsberaad morgen afwachten) dan kan dat best wel eens een doorbraak forceren.
Die zijn het wel eens vaker oneens geweest en opeens worden ze dan toch weer stil. Denk niet dat het deze keer anders gaat zijn, maar ik hoop dat ze er wel degelijk een probleem van maken.
pi_198968496
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Echt; wanneer komt die boodschap een keer binnen in Den Haag. Ik snap de woede van de horeca.
Op dit punt snap ik de woede. Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt. Ik stel voor dat Mark en Hugo een halfuurtje gaan posten bij de poort van het Vondelpark als het lekker weer is...

Maar ik snap de woede ook op een ander punt. Namelijk het constant opschuiven. Want nu krijg je weer 'ach wat in nou een weekje'. Maar het telt op bij de vorige 17 aan harde lockdown en bovendien is die ene week ook geen harde toezegging. Je zou het manipulatief kunnen noemen.
zie email 27 oktober
pi_198968504
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die zijn het wel eens vaker oneens geweest en opeens worden ze dan toch weer stil. Denk niet dat het deze keer anders gaat zijn, maar ik hoop dat ze er wel degelijk een probleem van maken.
Oneens is een. Maar dit is wel next-level oneens hoor. Actief een statement er uit gooien namens de G4 nog voor de persco. Laten we even de teksten van Bruls morgenavond afwachten...
zie email 27 oktober
pi_198968505
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat zijn wij toch zwaar incompetent zeg. Te danken aan onze omhooggevallen schoolmeester Hugo.
De Jonge is hooguit exemplarisch. Wanneer de overheid dient als werkverschaffing voor aartsluie, volgevreten incapabelen ipv als instantie die een fatsoenlijk functionerende samenleving overeind houdt, krijg je een land als Nederland. Het vaccinatiedebacle is daar gewoon een logisch gevolg van.
pi_198968507
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Op dit punt snap ik de woede. Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt. Ik stel voor dat Mark en Hugo een halfuurtje gaan posten bij de poort van het Vondelpark als het lekker weer is...

Als de minister van Veiligheid en Justitie zich al niet de regels houdt, kun je dat van de burgers dan wel verwachten?
pi_198968511
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zou het? Ze scharen zich toch wel weer achter het OMT. En zo niet, dan sturen Marc Bonten en Marion Koopmans wel wat doem Tweetjes de lucht in en zijn ze een dag later te gast bij Op1 over dat dit allemaal not done is en dan oefenen ze weer macht uit en dan zegt Hugo van "Ja, maar Diederik, code zwart blabla" en alles blijft weer hetzelfde zoals nu. Ik vind het een rare machtsverhouding trouwens, OMT, media en regering.

Ik denk trouwens niet dat we ooit nog gaan verzwaren, dit is wel het verste hoe we gaan denk ik.
pi_198968513
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Als de minister van Veiligheid en Justitie zich al niet de regels houdt, kun je dat van de burgers dan wel verwachten?
Ja. Dat kan. Dat was toch echt een incident.
zie email 27 oktober
  maandag 12 april 2021 @ 00:10:55 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198968514
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:48 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Bepaalde bevolkingsgroepen hebben totaal maling aan de regels
:W
pi_198968515
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zou het? Ze scharen zich toch wel weer achter het OMT. En zo niet, dan sturen Marc Bonten en Marion Koopmans wel wat doem Tweetjes de lucht in en zijn ze een dag later te gast bij Op1 over dat dit allemaal not done is en dan oefenen ze weer macht uit en dan zegt Hugo van "Ja, maar Diederik, code zwart blabla" en alles blijft weer hetzelfde zoals nu. Ik vind het een rare machtsverhouding trouwens, OMT, media en regering.

Ik denk trouwens niet dat we ooit nog gaan verzwaren, dit is wel het verste hoe we gaan denk ik.
Over Twitter gesproken, de burgemeester van Breda is er ook wel klaar mee: https://mobile.twitter.com/PaulDepla
zie email 27 oktober
pi_198968518
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Dat kan. Dat was toch echt een incident.
  maandag 12 april 2021 @ 00:12:24 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198968520
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:59 schreef Discombobulate het volgende:

Dat zou mooi zijn, zou graag in augustus op vakantie gaan.
pi_198968523
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:11 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat wil je nu dan? De hele pandemieaanpak staken omdat Ferd moest trouwen? Je snapt zelf toch ook wel dat dat gewoon idioterie is?
zie email 27 oktober
pi_198968525
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit verwacht ik ook ja. Maar ik laat me graag positief verrassen.

quote:

[..]

Maar ik snap de woede ook op een ander punt. Namelijk het constant opschuiven. Want nu krijg je weer 'ach wat in nou een weekje'. Maar het telt op bij de vorige 17 aan harde lockdown en bovendien is die ene week ook geen harde toezegging. Je zou het manipulatief kunnen noemen.
:Y
pi_198968530
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat wil je nu dan? De hele pandemieaanpak staken omdat Ferd moest trouwen? Je snapt zelf toch ook wel dat dat gewoon idioterie is?
quote:

[..]

Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt.
pi_198968534
Het is afwachten of de burgemeesters doorbijten. Ik bedoel in theorie kan zo'n burgemeester gewoon zeggen: "Zolang de terrassen niet open zijn ga ik geen parken meer leegvegen, dat is niet uit te leggen."
Dan drijf je het op de spits, laat ze maar kiezen daar in den haag.
zie email 27 oktober
pi_198968536
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[..]

:?
zie email 27 oktober
pi_198968545
Ze laten gewoon weer vallen bij de burgemeesters dat ze de 28e gaan versoepelen. Een week er voor komen er weer wat doem berichten naar voren in de media (OMT wil relevant blijven) en tada; gewoon weer een uitstel.
pi_198968550
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:?
Nou ja dat zou dan wel een beetje dom zijn, jezelf niet aan de regels houden en er dan vanuit gaan dat alle burgers dat wel zouden doen.
pi_198968562
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze laten gewoon weer vallen bij de burgemeesters dat ze de 28e gaan versoepelen. Een week er voor komen er weer wat doem berichten naar voren in de media (OMT wil relevant blijven) en tada; gewoon weer een uitstel.
“De artsen in het ziekenhuis wisten niet wat ze hoorden toen er over mogelijke versoepelingen gesproken werd, zij staan nog elke dag in overlevingsmodus met de volle IC.”

:') :Z
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_198968566
quote:
Er is altijd wel een cijfer die op rood staat. Wat ze alleen niet door hebben dat veel mensen gewoon er klaar mee zijn. Ik kan niet wachten tot het weer mooi weer is alle parken vol en te druk waarschijnlijk en dan weer verbijsterd reageren in de media.
pi_198968567
quote:
Alleen lijkt het er dit keer op dat de burgemeesters dat ook in de gaten hebben. Dat zijn over het algemeen best competente lui (er zijn genoeg burgemeesters in Nederland die betere bestuurders zijn dan menig minister), die zijn ook niet gek.
zie email 27 oktober
pi_198968571
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er is altijd wel een cijfer die op rood staat. Wat ze alleen niet door hebben dat veel mensen gewoon er klaar mee zijn. Ik kan niet wachten tot het weer mooi weer is alle parken vol en te druk waarschijnlijk en dan weer verbijsterd reageren in de media.
En de Ramadan komt eraan
* Houtenbeen kijkt of er nog popcorn in huis ligt
pi_198968587
twitter
pi_198968588
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En de Ramadan komt eraan
* Houtenbeen kijkt of er nog popcorn in huis ligt
Dat is maar een klein gedeelte van de bevolking die daar aan doet. Er zijn veel meer mensen er klaar mee. Ik ging 21.50 even een vuilniszak buiten weg gooien en het leek wel spitsuur met de hoeveelheid fietsers, auto's en voetgangers. Daar zaten genoeg niet moslims tussen hoor.
pi_198968592
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen lijkt het er dit keer op dat de burgemeesters dat ook in de gaten hebben. Dat zijn over het algemeen best competente lui (er zijn genoeg burgemeesters in Nederland die betere bestuurders zijn dan menig minister), die zijn ook niet gek.
Ze zijn niet gek maar meer dan een oproep verwacht ik niet.
pi_198968596
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook niet helemaal waar gewoon media die weer is niet snappen hoe een vaccin precies werkt.
twitter

Hier een goeie uitleg.
pi_198968597
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ze zijn niet gek maar meer dan een oproep verwacht ik niet.
Drukzetten kan op vele manieren natuurlijk...
zie email 27 oktober
pi_198968598
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat is maar een klein gedeelte van de bevolking die daar aan doet. Er zijn veel meer mensen er klaar mee. Ik ging 21.50 even een vuilniszak buiten weg gooien en het leek wel spitsuur met de hoeveelheid fietsers, auto's en voetgangers. Daar zaten genoeg niet moslims tussen hoor.
Misschien moeten we allemaal gewoon om 21:30 aan de wandel gaan. Massaal. :+
pi_198968601
quote:

[..]

Je hoort ook steeds meer over huisfeestjes die zich of niks aantrekken van de avondklok of beginnen om 22 uur en eindigen om 4:30.
zie email 27 oktober
  maandag 12 april 2021 @ 00:30:31 #85
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198968609
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je hoort ook steeds meer over huisfeestjes die zich of niks aantrekken van de avondklok of beginnen om 22 uur en eindigen om 4:30.
Dat gebeurt gewoon al sinds de avondklok er is dat is niks van de laatste weken.
pi_198968611
quote:

[..]

Dat was ook al toen het vanaf 21:00 was. Toevallig zelf de eerste zaterdag van de avondklok rond die tijd huiswaarts gegaan. Echt volle bak, iedereen haast.
pi_198968614
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat gebeurt gewoon al sinds de avondklok er is dat is niks van de laatste weken.
Nou ja, dat gebeurt inderdaad al de hele tijd. Maar mijn n=1 observatie is wel dat het behoorlijk toeneemt.
zie email 27 oktober
pi_198968617
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daarom heb ik die avondklok ook nooit begrepen. Tot dat ik 28 a 30 was, was stappen of een feestje vaak iets van van 21.00/22.00 tot een uurtje of 5.00 duurde met de after borrel en al. Dus als ik jonger was geweest zag ik het eerdere als een motivatie dan een belemmering om eerlijk te zijn.
  maandag 12 april 2021 @ 00:34:33 #89
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198968627
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja, dat gebeurt inderdaad al de hele tijd. Maar mijn n=1 observatie is wel dat het behoorlijk toeneemt.
Gewoon lekker overdag zuipen van 13 tot 20 is veel beter vind ik zelf maar kan het ze niet kwalijk nemen.
pi_198968629
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Gewoon lekker overdag zuipen van 13 tot 20 is veel beter vind ik zelf maar kan het ze niet kwalijk nemen.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik individuen (op echte excessen na) helemaal niks meer kwalijk neem. Ik heb er echt begrip voor.
zie email 27 oktober
  maandag 12 april 2021 @ 00:39:00 #91
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198968647
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels zo ver dat ik individuen (op echte excessen na) helemaal niks meer kwalijk neem. Ik heb er echt begrip voor.
Als het een beetje lekker weer is kun je prima buiten op een afstandje een biertje drinken met een paar man daar zie ik echt geen kwaad in
pi_198968730
Ik dacht ik ken die man ergens van:

Na een tijdje viel het kwartje. Dat is onze dokter Piet van Herten die in januari zei:
quote:
"Och man, laat je niets wijsmaken. Er ligt niemand op de IC. De artsen faken alles. Voor iedere patiënt krijgen ze 20.000 euro. Maar zoiets wordt toch niet uitgezonden"
In dat verband is de roep om het aantal ic-bedden op te schalen wel wat raar. Hoe dan ook hij gaat nog altijd gezellig met zijn vrouw de boer op: https://www.weertdegekste(...)t-centrum-van-weert/.
pi_198968732
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:08 schreef maan_man het volgende:
Ik dacht ik ken die man ergens van:
[ afbeelding ]

Na een tijdje viel het kwartje. Dat is onze dokter Piet van Herten die in januari zei:
[..]

In dat verband is de roep om het aantal ic-bedden op te schalen wel wat raar. Hoe dan ook hij gaat nog altijd gezellig met zijn vrouw de boer op: https://www.weertdegekste(...)t-centrum-van-weert/.
Ik blijf het jammer vinden dat elk gematigd tegengeluid meteen gekaapt wordt door de wappies.
zie email 27 oktober
pi_198968741
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik blijf het jammer vinden dat elk gematigd tegengeluid meteen gekaapt wordt door de wappies.
Klopt, en dan ook nog iemand die in het BIG-register staat ingeschreven als arts. Je zou toch denken dat die iets verstandiger zijn.
pi_198968742
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:13 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, en dan ook nog iemand die in het BIG-register staat ingeschreven als arts. Je zou toch denken dat die iets verstandiger zijn.
Lijkt me een gevalletje voor de IGJ en daarna voor het tuchtcollege.
zie email 27 oktober
pi_198968751
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

quote:
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd gaat onderzoek doen naar uitlatingen van een homeopathisch arts uit Maasbree.

"We gaan eerst het gesprek met hem aan en gaan de zaak uitgebreid onderzoeken", laat een woordvoerder weten. In het uiterste geval kan er een tuchtzaak volgen.

https://www.1limburg.nl/o(...)ts-bij-coronaprotest
Daarna doodse stilte vanuit die kant.
pi_198968761
quote:

[..]

Daar heb ik ook veel moeite mee. Sommige mensen die best goeie argumenten hebben worden amper gehoord of meteen in het wappie kamp gegooid terwijl ze daar niet horen. Maar het wappie kamp grijpt helaas ook iedereen aan ook die daar niet in willen horen.
pi_198968798
quote:
Er gaat gewoon niets meer veranderen.

Het wordt tijd om zsm aan te vangen met een escape plan.
pi_198968837
quote:
Volgens Ad "Functie elders" Melkert. Ook weer de zoveelste uit de politieke kartel kliek. Hij zoekt het maar fijn uit met deze cruciale weken. Ze kunnen mooi de pot op met hun regels. Laat ze eens maar meer zorgpersoneel opleiden als ze het zo druk hebben. Ze hebben het zo druk, dat ze ook personeel sturen naar de Caribische eilanden.
Check it out
pi_198968979
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:59 schreef Cynicio het volgende:

[..]

We moeten standaard ruim boven de 500.000 zitten willen ze de miljoen prikken per week halen iets wat trouwens al het plan was om dat in april te halen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198969016
quote:
Dat is toevallig, in België komt er ook een cruciale week aan.
twitter
pi_198969025
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 05:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

We moeten standaard ruim boven de 500.000 zitten willen ze de miljoen prikken per week halen iets wat trouwens al het plan was om dat in april te halen.
500.000, dat zijn aantallen die ze in Duitsland op een dag verprikken. De Belgen hebben daar iets meer tijd voor nodig; 4 dagen. Nederland met zijn kolossale logistieke operatie met 23 frikandellenbusjes haalt dat aantal niet eens in een week. :')
pi_198969041
twitter
pi_198969158
Ik geloof echt dan er in Den Haag gekozen is voor die angst zaaien tactiek vanuit de media waar in Duitsland over gesproken werd.
Het is nooit de intentie om ergens voor juni te versoepelen. Daarom krijgen we keer op keer die salamitactiek van nog een maand, nog 2 weken...
pi_198969185
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik geloof echt dan er in Den Haag gekozen is voor die angst zaaien tactiek vanuit de media waar in Duitsland over gesproken werd.
Het is nooit de intentie om ergens voor juni te versoepelen. Daarom krijgen we keer op keer die salamitactiek van nog een maand, nog 2 weken...
Dat idee krijg je wel ja, doordat ze nu weer spreken over 28 april ALS de cijfers het toelaten.
  maandag 12 april 2021 @ 07:52:01 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969199
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 06:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat is toevallig, in België komt er ook een cruciale week aan.
[ twitter ]
Kom op jongens, nog even volhouden
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 april 2021 @ 07:59:23 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198969228
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 06:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Een negatieve test zegt niks
_O_
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:02:52 #108
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198969242
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Daardoor is er geen debat meer mogelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 12 april 2021 @ 08:06:54 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198969260
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

[..]

Je hebt de uitspraken van die homeopathische arts gehoord?? :D
Of bedoel je deze post anders dan ik nu denk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:08:40 #110
pi_198969270
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 08:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Je hebt de uitspraken van die homeopathische arts gehoord?? :D
Of bedoel je deze post anders dan ik nu denk?
Die eerste quote was een foutje
  maandag 12 april 2021 @ 08:08:50 #111
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198969272
Nog twee weekjes jongens.

Echt!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198969289
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:08 schreef DonDruiper het volgende:

Echt!
Ok ja als jij het zegt geloven we het!
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:17:11 #113
pi_198969309
quote:

Echt!
Natuurlijk niet. Ik vind het vooral ook gewoon erg dom dat ze dat roepen.
  maandag 12 april 2021 @ 08:17:41 #114
22565 asco
Los in deze tent
pi_198969312
quote:

Echt!
Ja, en nog 8 x 2 weekjes en de zomer is weer ver voorbij en begint "het feest" weer opnieuw.

Ja ja, vaccinaties blah blah. Ik geloof niets en niemand meer.
  maandag 12 april 2021 @ 08:17:53 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969313
Weer allemaal lege sporthallen _O_

Gooi dan gewoon de deur open voor iedereen die wil. Ongeacht leeftijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 april 2021 @ 08:19:28 #116
445514 DonDruiper
pi_198969321
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Komende twee weken zijn cruciaal!
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 12 april 2021 @ 08:19:50 #117
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198969324
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

[..]

Over debat gesproken: is er nu serieus geen enkele partij die ook maar een vraagteken durft te zetten bij keuzes van Rutte/De Jonge? Alleen Baudet, maar die slaat compleet door. Maar een serieuze noot bij bepaalde acties van MR/HdJ mogen toch wel gesteld worden.
pi_198969345
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 08:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Over debat gesproken: is er nu serieus geen enkele partij die ook maar een vraagteken durft te zetten bij keuzes van Rutte/De Jonge? Alleen Baudet, maar die slaat compleet door. Maar een serieuze noot bij bepaalde acties van MR/HdJ mogen toch wel gesteld worden.
Niet echt, maar we missen dan ook een officiële instantie naast het RIVM/OMT die de cijfers een "2nd opinion kan geven"/kan challengen".

Weliswaar zijn er belangengroepen binnen de maatschappij maar er is geen instantie die officieel tegengas kan geven.
Als het OMT/RIVM zegt dat de avondklok 25% besmettingen scheelt, of dat er begin april 1700 mensen op de IC liggen dan moeten we dat maar voor waarheid aannemen.

Het enige wat een andere politieke partij dan kan doen is zeggen we willen A/B/C niet en dan accepteren dat de IC overloopt bij wijze van.

Niemand kan aangeven we moeten niet A/B/C doen maar A/B/D want dat heeft een positief effect.
  maandag 12 april 2021 @ 08:25:12 #119
445514 DonDruiper
pi_198969346
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 08:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal 13 in een dozijn grijze muizen zonder ruggengraat.

Hoeven we niks van te verwachten.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 08:26:19 #120
5428 crew  miss_sly
pi_198969355
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind het niet slim om dat te hard te roepen, inderdaad, maar op zich zitten we denk ik best in de periode waarin de situatie echt ineens kan gaan veranderen. Als de ziekenhuizen minder gaan worden en het vaccineren goed doorzet (en de tijd van de grote getallen zou nu zo'n beetje moeten starten, toch?) dan kan 1 of 2 weken echt wel verschil maken, denk ik.

Maar daar nu al te hard over roepen, vind ik ook niet slim.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 april 2021 @ 08:27:42 #121
445514 DonDruiper
pi_198969368
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het niet slim om dat te hard te roepen, inderdaad, maar op zich zitten we denk ik best in de periode waarin de situatie echt ineens kan gaan veranderen. Als de ziekenhuizen minder gaan worden en het vaccineren goed doorzet (en de tijd van de grote getallen zou nu zo'n beetje moeten starten, toch?) dan kan 1 of 2 weken echt wel verschil maken, denk ik.

Laten we het hopen. Mijn vertrouwen in de hele gang van zaken is 0,0.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:29:16 #122
pi_198969384
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zeg je dat zodra de situatie er naar is. Of je zegt 'mocht het zo zijn dat de situatie beter wordt, dan kunnen we er over nadenken'. Ben eens wat pragmatischer, de verkiezingen zijn voorbij, dus mooie beloften hoeven niet meer.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 08:30:22 #123
5428 crew  miss_sly
pi_198969391
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Mijn vertrouwen in de hele gang van zaken is 0,0.
Ik snap best dat het vertrouwen van veel mensen niet heel groot is op het moment. En dat komt deels zeker door de poppetjes zelf, daar is ruimte voor verbetering. Het komt ook, denk ik, omdat de hele toestand al zo lang duurt. Mensen worden murw.

Ik blijf optimistisch.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 08:31:20 #124
5428 crew  miss_sly
pi_198969401
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan zeg je dat zodra de situatie er naar is. Of je zegt 'mocht het zo zijn dat de situatie beter wordt, dan kunnen we er over nadenken'. Ben eens wat pragmatischer, de verkiezingen zijn voorbij, dus mooie beloften hoeven niet meer.
Nou ja, ik zou sowieso eens kijken naar hun communicatie-adviseurs. Ik geloof dat die best aan vervanging toe zijn. Tenzij alles wat ze zeggen volledig uit eigen koker komt, dan is het tijd om communicatie-adviseurs aan te nemen :+
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:34:37 #125
pi_198969414
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou sowieso eens kijken naar hun communicatie-adviseurs. Ik geloof dat die best aan vervanging toe zijn. Tenzij alles wat ze zeggen volledig uit eigen koker komt, dan is het tijd om communicatie-adviseurs aan te nemen :+
Ik denk dat het wel bijna onmogelijk is om dit goed te doen. Als ze niks zeggen is er weer 'geen perspectief'.
pi_198969420
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het zijn allemaal 13 in een dozijn grijze muizen zonder ruggengraat.

Hoeven we niks van te verwachten.
En over de andere boeg, wat valt er voor ze te winnen?
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 08:37:49 #127
5428 crew  miss_sly
pi_198969425
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel bijna onmogelijk is om dit goed te doen. Als ze niks zeggen is er weer 'geen perspectief'.
Klopt, het zal zeker moeilijk zijn om het goed te doen, het juiste te zeggen. Maar zo vaak ze er nu naast zitten met hun boodschap, is heel erg pijnlijk. Dat kan echt stukken beter.
pi_198969444
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik was eerst echt boos op mensen die naar kantoor gingen terwijl er geen noodzaak voor was. Tegenwoordig veroordeel ik ze ook niet meer. Ik werk zelf nog steeds thuis, ben in oktober voor het laatst een dag op kantoor geweest, maar ik begrijp echt wel de mensen die het nodig hebben om naar kantoor te gaan, voor hun welzijn.
  maandag 12 april 2021 @ 08:42:57 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198969456
Goed om te zien dat Wout Weghorst ook kritisch is:

https://www.telegraaf.nl/(...)praken-wout-weghorst
pi_198969463
quote:

Echt!
Toch is dat voor het eerst wel het geval vrees ik, het goede nieuws is dat ik een hele licht trend zie in afname bezetting van 70+ op de IC, als dat het eerste lichtpuntje van de vaccinatie is, dan gaan we het redden, stijgt het de komende week door, dan niet...........
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198969475
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
Weer allemaal lege sporthallen _O_

Gooi dan gewoon de deur open voor iedereen die wil. Ongeacht leeftijd.
Is wel in het nieuws geweest geloof ik, maar ze zouden er eens een dag moeten filmen en daar dan een mooi montage met timestamps en zo van maken. Beelden van zo'n lege sporthal waar je nog net niet zo'n bosje droog gras door de zaal ziet waaien. Interviews met verveelde medewerkers. En dat dan een half uur voor de persco uitzenden en het Hugo onder z'n neus drukken.
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:47:23 #132
pi_198969492
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:42 schreef leolinedance het volgende:

Ik hecht niet zo'n sterke waarde aan een kneuzige voetbaltokkie die nooit heeft laten zien een grote hersencapaciteit te bevatten.

Al zouden Memphis en Babel het óók zeggen, dan nog zou ik er bijzonder weinig waarde aan hechten.

Ik baseer mij liever op de wetenschap.
pi_198969496
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:42 schreef leolinedance het volgende:

Wout Wappie Weghorst, het allitereert in ieder geval heerlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198969513
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wout Wappie.
Wappie Weghorst.

Klinkt als een figuur uit een stripverhaal. _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 12 april 2021 @ 08:50:38 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198969514
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die eerste quote was een foutje
Oh ik dacht al :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 08:51:01 #136
5428 crew  miss_sly
pi_198969520
quote:
Samenleving in Verenigd Koninkrijk grotendeels open
In het Verenigd Koninkrijk gaan vandaag alle winkels, kappers, sportscholen en terrassen weer open. De Britse premier Johnson spreekt van "een enorme stap" naar verlossing van coronabeperkingen.

Omdat het vaccinatieprogramma in het Verenigd Koninkrijk goed op schema ligt, kunnen de geplande versoepelingen vandaag worden doorgevoerd. Engeland werkt sinds februari met een routekaart; volgens die planning volgt er een nieuwe reeks van versoepelingen op 17 mei. Dan mogen onder meer de pubs weer open.

Premier Johnson roept iedereen op zich "verantwoordelijk" te gedragen, omdat twee op vijf volwassenen nog niet is ingeënt met het coronavaccin. Daarnaast moet een overgrote meerderheid nog de tweede prik ontvangen. Johnson heeft aangekondigd zijn eerste bezoek aan een pub garden nog even uit te stellen, uit respect voor de vrijdag overleden prins Philip.

De Britse branchevereniging voor pubs is blij met de heropening van de terrassen, maar nog niet tevreden. Naar schatting 40 procent van de Britse horeca heeft een terras of de mogelijkheid om buiten drankjes uit te serveren. Daarnaast mogen bezoekers niet aan de bar bestellen maar ze moeten op hun plek blijven zitten. "Dat is fijn voor de klant, maar voor ons lastig, want we zijn niet gewend aan bediening aan tafel", zegt een pubuitbater tegen Sky News.
NOS.nl liveblog

Het is ook niet gauw goed, he? Kunnen ze open, is het lastig om te bedienen aan tafel. Iedereen moet toch blijven zitten, dus dat bedienen moet niet al te lastig zijn, zou je denken.
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:51:45 #137
pi_198969528
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoe leuk ook, ik hoorde dat je mensen niet zomaar als wappie moet wegzetten om deze mening. Al heeft Weghorst mij in zijn Heracles-tijd al vaker doen verbazen (over wat lichtere onderwerpen). In VBL werd hij ook door de wat meer genuanceerde users flink verguisd.
pi_198969539
Vond wel mee wat Weghorst zei, feitelijk klopt het gewoon wat hij zegt.
  maandag 12 april 2021 @ 08:55:39 #139
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198969562
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:53 schreef raptorix het volgende:
Maar de mening dat corona vandaag geen grote bedreiging voor jezelf persoonlijk is, is taboe. Met name omdat je daarbij bewust voorbij gaat aan de mogelijke gevolgen voor jezelf later en anderen nu.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 08:57:15 #140
pi_198969571
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:53 schreef raptorix het volgende:
Ik ken de uitspraken verder niet, alleen dat hij blijkbaar vindt dat je 'kritisch moet zijn'.
Als je dan meteen als wappie wordt weggezet, is het debat wel failliet natuurlijk. Maar misschien heeft hij ook wel echt de mening dat vaccins het werk van de duivel zijn, dat kan ik niet inschatten.
pi_198969573
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:55 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Maar de mening dat corona vandaag geen grote bedreiging voor jezelf persoonlijk is, is taboe. Met name omdat je daarbij bewust voorbij gaat aan de mogelijke gevolgen voor jezelf later en anderen nu.
Je moet ook goed opletten met wat je zegt, zeker als je dat als bekende persoonlijkheid zegt, want het kan al heel snel verkeerd geïnterpreteerd worden.
pi_198969591
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ken de uitspraken verder niet, alleen dat hij blijkbaar vindt dat je 'kritisch moet zijn'.
Als je dan meteen als wappie wordt weggezet, is het debat wel failliet natuurlijk. Maar misschien heeft hij ook wel echt de mening dat vaccins het werk van de duivel zijn, dat kan ik niet inschatten.
Ik heb het heel even snel terug gezien, en kwam erop neer dat hij van mening is dat gezonde/jonge mensen geen gevaar lopen en dat vaccinatie niet nodig is, ben het daar in die strekking mee eens, en feitelijk is er niets op af te dingen, enige wat je in kunt brengen is dat je jongere mensen die gevaccineerd/besmet geweest zijn bijdragen aan een betere groepsimmuniteit.
  maandag 12 april 2021 @ 08:59:57 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969595
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

NOS.nl liveblog

Het is ook niet gauw goed, he? Kunnen ze open, is het lastig om te bedienen aan tafel. Iedereen moet toch blijven zitten, dus dat bedienen moet niet al te lastig zijn, zou je denken.
Je onderschat de (massaliteit van de) Britse pubcultuur dan een beetje gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 09:01:10 #144
5428 crew  miss_sly
pi_198969605
quote:
10s.gif Op maandag 12 april 2021 08:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Je onderschat de (massaliteit van de) Britse pubcultuur dan een beetje gok ik.
Ik onderschat niets. Als je maanden dicht bent geweest, en je gaat weer open, maak je daar wat van en ga je niet miepen dat het moeilijk is.
pi_198969606
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

NOS.nl liveblog

Nooit in pubs geweest zeker?! Die mensen komen normaliter nooit achter de bar vandaan en hebben geen ‘serveersters’ zoals Nederlanders het hebben.

Is ook maar uitspraak van een persoon. Komt heus wel goed bij een aantal pubs.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 09:01:37 #146
pi_198969609
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb het heel even snel terug gezien, en kwam erop neer dat hij van mening is dat gezonde/jonge mensen geen gevaar lopen en dat vaccinatie niet nodig is, ben het daar in die strekking mee eens, en feitelijk is er niets op af te dingen, enige wat je in kunt brengen is dat je jongere mensen die gevaccineerd/besmet geweest zijn bijdragen aan een betere groepsimmuniteit.
Als vaccinaties niet bijdragen aan minder verspreiding van het virus zou je inderdaad kunnen discussieren over het vaccineren van jonge mensen, mits het daardoor ook zo is dat bij schrappen van maatregelen de IC's niet vol komen te liggen.

Dat laatste is op dit moment sterk te betwijfelen.
pi_198969620
quote:

[..]

'Stel je eens voor dat er een virus is dat zo dodelijk is, dat je je moet laten testen om te weten of je het hebt'

Feitelijk niets op af te dingen, natuurlijk.
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:05:31 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969631
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik onderschat niets. Als je maanden dicht bent geweest, en je gaat weer open, maak je daar wat van en ga je niet miepen dat het moeilijk is.
De enige die hier aan het miepen is ben jij hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 12 april 2021 @ 09:06:35 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969638
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 09:01 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nooit in pubs geweest zeker?! Die mensen komen normaliter nooit achter de bar vandaan en hebben geen ‘serveersters’ zoals Nederlanders het hebben.

Ja dat, is echt een heel andere cultuur. Sowieso veel minder terrassen daar al is dat ook ingegeven door het weer natuurlijk :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198969646
twitter

twitter

twitter
pi_198969653
twitter
  maandag 12 april 2021 @ 09:08:58 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969661
quote:

[..]

Dat gezonde jonge mensen geen gevaar lopen klopt niet helemaal.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/

Daarom erger ik me steen en been aan het langzame vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 april 2021 @ 09:09:42 #153
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969669
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

De uitzonderingen zijn nieuwswaardig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198969677
quote:

[..]

Geen paniek, dat soort artikelen wordt door de overheid opgelegd aan redacteurs van nieuwssites om zo de angst er in te houden bij de burger en de maatregelen te steunen.
In Southern Sun
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 09:10:55 #155
5428 crew  miss_sly
pi_198969681
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 09:01 schreef RipCity het volgende:

[..]

Natuurlijk komt het wel goed, want ze zullen wat graag open willen.

Het gaat me er om dat er ook daar moeilijk gedaan wordt, terwijl je ook in mogelijkheden kunt denken. Ik vind zelfs dat je in mogelijkheden moet denken als je je bedrijf wil redden. En miepen dat het moeilijk is, tja, dat vind ik weinig constructief.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 09:11:41 #156
5428 crew  miss_sly
pi_198969688
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 09:05 schreef Caland het volgende:

[..]

De enige die hier aan het miepen is ben jij hoor.
Ik miep niet, ik constateer.
  maandag 12 april 2021 @ 09:13:05 #157
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969702
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geen paniek, dat soort artikelen wordt door de overheid opgelegd aan redacteurs van nieuwssites om zo de angst er in te houden bij de burger en de maatregelen te steunen.
Onzin is een deur verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198969705
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik miep niet, ik constateer.
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat me er om.
Ik vind zelfs
dat vind ik weinig constructief.
Je miept :P
  maandag 12 april 2021 @ 09:13:34 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969707
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 09:09 schreef Caland het volgende:

[..]

De uitzonderingen zijn nieuwswaardig
Het zal je maar overkomen.
pi_198969711
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als er exclusiviteit aan de nos gegeven wordt over het besluit van de gezondheidsraad, sta ik echt nergens meer van te kijken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198969716
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vooral als het van fabeltjeskrant AD komt.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 09:14:34 #162
5428 crew  miss_sly
pi_198969718
quote:
10s.gif Op maandag 12 april 2021 09:13 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Je miept :P
Dan lijkt het me tijd het topic maar op te doeken. Alles hier betreft meningen. En een topic louter gevuld met gemiep is niet heel constructief.
pi_198969722
quote:

[..]

Het zal je maar overkomen.
Tja, deze mensen fietsten waarschijnlijk dagelijks, of stappen zonder nadenken in de auto. Drinken alcohol, roken wellicht. Allemaal risico's op (blijvende) schade.
pi_198969723
quote:

[..]

Was het maar onzin ;(. Dit is gewoon hoe hier over media wordt gedacht.

quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vooral als het van fabeltjeskrant AD komt.
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:16:10 #165
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969732
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Bron?
pi_198969734
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Die Maurice van den Bosch in nogal een pannekoek, die had daadwerkelijk geen idee dat het vaccinatie probleem komt omdat we te weinig vaccins hadden, als bestuurder van een Ziekenhuis zou je toch iets betere kennis verwachten.
pi_198969747
quote:

[..]

Angstporno voor de liefhebbers. Iedereen < 50 heeft niet / nauwelijks iets te vrezen. Vaccinatie voor deze groep is dus ook onzin.
pi_198969749
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bron?
Bron
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:18:47 #169
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969758
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bron
Dit is geen bron op zich.
pi_198969763
quote:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.
  maandag 12 april 2021 @ 09:19:24 #171
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969766
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Angstporno voor de liefhebbers. Iedereen < 50 heeft niet / nauwelijks iets te vrezen. Vaccinatie voor deze groep is dus ook onzin.
Waar moet ik bang voor zijn precies?
pi_198969772
https://nos.nl/artikel/23(...)lingen-uitstelt.html

Ad Melkert, de beste premier die we nooit gehad hebben. In 2002 hebben we hem massaal afgewezen, maar nu is deze fout van ons gelukkig gecorrigeerd en is hij alsnog de baas van het land.

Iedere mongool snapt natuurlijk dat het vertragen van deze versoepelingen met een weekje niet ineens de ziekenhuizen gaat redden. Of dat het wel versoepelen ineens voor code zwart zou hebben gezorgd. Het is puur voor het symbool. Voor de "Oef jongens, dit is wel heel veel in één keer" roepers.

Je hoort ook niemand van de zorg meer zeuren over salarisverhoging. Zolang de rest van het land maar op slot gaat, zijn ze ook tevreden. Mensen zijn zo makkelijk tegen elkaar op te zetten.
pi_198969774
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 12 april 2021 @ 09:20:44 #174
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_198969776
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 06:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
:') x oneindig
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_198969778
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar moet ik bang voor zijn precies?
Voor het killervirus dat vooral jonge mensen treft.
pi_198969781
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is geen bron op zich.
Voor hoe hier (in dit topic, die topicreeks) over de media wordt gedacht lijken me deze topics een aardige bron.
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:21:22 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969782
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.
Laat ik het zo zeggen ik heb meer vertrouwen in de media dan de overheid of bepaalde internetsites. Zeker als het om media gaat die zich door de jaren heen bewezen hebben.
pi_198969787
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Niet is een groot woord, maar ik zou het laag noemen, 10 procent op de IC's is jonger dan 50.
  maandag 12 april 2021 @ 09:22:52 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969795
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef zoost het volgende:

[..]

Voor het killervirus dat vooral jonge mensen treft.
Dat is jou post niet het mijne. Ik ben niet bang voor het corona virus.
pi_198969798
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen ik heb meer vertrouwen in de media dan de overheid of bepaalde internetsites. Zeker als het om media gaat die zich door de jaren heen bewezen hebben.
Ik baseer me liever op de mening van mensen die "en" geen belangen hebben, maar wel in het veld werken, de media schrijven maar over wat iemand roept.
pi_198969801
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet is een groot woord, maar ik zou het laag noemen, 10 procent op de IC's is jonger dan 50.
Dat zijn dus 70 personen (nu) op de 17 miljoen. Ik vind dat wel onder "niet / nauwelijks" mogen vallen. ;-)
pi_198969803
quote:

[..]

Dat gaat wel snel daar
Ze prikken 100 keer meer dan Nederland terwijl ze 20 keer zoveel inwoners hebben. Dat is dus per hoofd van de bevolking 5 keer zo snel. Wij zouden dan 250.000 prikken per dag moeten zetten.
pi_198969805
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Als zoiets in de uk in de sun staat nemen we het ook niet serieus.
Vind dit dat we na een jaar clickbait, pauperkrantjes als het AD of de telegraaf zo serieus moeten nemen.

Dat is net of je naar shownieuws kijkt voor het nieuws.
  maandag 12 april 2021 @ 09:24:22 #184
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969807
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik baseer me liever op de mening van mensen die "en" geen belangen hebben, maar wel in het veld werken, de media schrijven maar over wat iemand roept.
Meningen zijn niet relevant.
pi_198969809
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het AD heeft zich wel bewezen. De krant van de Oliebollentest en de Haringtest. Dat kunnen er toch maar weinig zeggen.
pi_198969817
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:23 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat zijn dus 70 personen (nu) op de 17 miljoen. Ik vind dat wel onder "niet / nauwelijks" mogen vallen. ;-)
Dat is IC he ;)
Maar goed mee eens hoor, de kans op andere problemen als 50minner zijn een stuk groter, wat dacht je van lachgas gebruik ;)
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 09:27:02 #187
5428 crew  miss_sly
pi_198969827
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef Vasilevski het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lingen-uitstelt.html

Ad Melkert, de beste premier die we nooit gehad hebben. In 2002 hebben we hem massaal afgewezen, maar nu is deze fout van ons gelukkig gecorrigeerd en is hij alsnog de baas van het land.

Iedere mongool snapt natuurlijk dat het vertragen van deze versoepelingen met een weekje niet ineens de ziekenhuizen gaat redden. Of dat het wel versoepelen ineens voor code zwart zou hebben gezorgd. Het is puur voor het symbool. Voor de "Oef jongens, dit is wel heel veel in één keer" roepers.

Je hoort ook niemand van de zorg meer zeuren over salarisverhoging. Zolang de rest van het land maar op slot gaat, zijn ze ook tevreden. Mensen zijn zo makkelijk tegen elkaar op te zetten.
Waarom vinden zorgmedewerkers het belangrijk dat de rest van het land op slot is dan dat ze een salarisverhoging zouden krijgen?
pi_198969828
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Meningen zijn niet relevant.
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
pi_198969830
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is IC he ;)
Maar goed mee eens hoor, de kans op andere problemen als 50minner zijn een stuk groter, wat dacht je van lachgas gebruik ;)
Autorijden schijnt ook onveilig te zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198969845
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Haha die is gewoon zuur dat RTL die scoop niet kreeg. Dit is toch gewoon hoe het werkt, lijkt me weinig mis mee. Als hij zelf die scoop had gekregen had je 'm niet gehoord.
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:29:52 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_198969846
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt heel ernstig, maar dan blijkt die "actualiteitenrubriek" het 8 uur journaal te zijn. C'mon son. Natuurlijk willen ze dat de boodschap helder in het journaal komt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198969862
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het AD heeft zich wel bewezen. De krant van de Oliebollentest en de Haringtest. Dat kunnen er toch maar weinig zeggen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/

Ook zo een parel.

quote:
Dertig jaar- en op de ic

In vergelijking met de vorige coronagolven ziet Van Dijk een verschil in de leeftijd van de patiënten. „Dat zijn geen 80-plussers meer. Natuurlijk liggen er ook een paar oudere mensen, maar de mensen die ik zie, zijn heel vaak onder de 60: vijftigers, veertigers, dertigers. Om je een beeld te geven: vandaag hebben we vier mensen van in de 30 op de ic liggen. Mensen zonder medische voorgeschiedenis. Er liggen zwangere vrouwen tussen. We moeten af van het beeld dat dit virus alleen mensen treft die bijna in het verpleeghuis zitten.”
Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....
pi_198969863
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha die is gewoon zuur dat RTL die scoop niet kreeg. Dit is toch gewoon hoe het werkt, lijkt me weinig mis mee. Als hij zelf die scoop had gekregen had je 'm niet gehoord.
Voor dit soort zaken hoort er geen scoop te zijn.
Persbericht aan alle media, klaar.
pi_198969875
Boys and girls: dominee Arie B. is mad.

https://www.mediacourant.(...)t-is-onbegrijpelijk/
pi_198969877
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor dit soort zaken hoort er geen scoop te zijn.
Persbericht aan alle media, klaar.
Dit vind ik dan weer een beetje naïef.
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:35:27 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198969883
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:34 schreef RipCity het volgende:

in dit geval eens met Arie
  maandag 12 april 2021 @ 09:35:47 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198969885
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook zo een parel.
[..]

Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....
26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
pi_198969888
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:34 schreef RipCity het volgende:

Arie heeft weel snel zijn handje opgehouden, 27.888 aan steun :)
pi_198969900
quote:

In de kop van het artikel;
Tienduizenden jonge, gezonde mensen gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
Maar in het artikel;
quote:
Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
De definitie van 'jonge mensen' wordt wel steeds verder opgeschoven in coronatijd als het toevallig zo uitkomt he ? :')
Volgens Sanquin bloedonderzoek hebben 3,8 miljoen Nederlanders al Corona gehad
Onder de 18 en boven de 65 hebben ze niet meegenomen in het onderzoek, en ook niet mensen die pas corona hadden gehad
Dus >5 miljoen is heel aannemelijk

Voor verreweg de meesten is Corona redelijk onschuldig, deze paniekzaaierij is nergens voor nodig
  maandag 12 april 2021 @ 09:38:08 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969904
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor hoe hier (in dit topic, die topicreeks) over de media wordt gedacht lijken me deze topics een aardige bron.
Maar een gedachte en meningen zijn geen bronnen. Met feitelijke informatie.
pi_198969910
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:

[..]

26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)uik-van-lachgas.html
pi_198969923
quote:

[..]

26 op 2-3 miljoen
pi_198969926
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Hebben deze mensen het virus ook bewust uit een buisje geïnhaleerd?
In Southern Sun
  maandag 12 april 2021 @ 09:40:38 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198969928
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Arie heeft weel snel zijn handje opgehouden, 27.888 aan steun :)
dat zegt toch helemaal niets
pi_198969937
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar een gedachte en meningen zijn geen bronnen. Met feitelijke informatie.
Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
In Southern Sun
pi_198969939
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
Media zijn gewoon geen primaire bron voor een complex onderwerp als jonge mensen met blijvende symptomen na een besmetting. Ze kunnen individuen interviewen die er mee te kampen hebben (of die dat zelf zeggen, maar nooit positief getest zijn voor corona). Ze kunnen een huisarts interviewen die 'denkt' dat tienduizenden een reële schatting is en dan denken lezers dat dat een feit is in plaats van een mening (nou vooruit, een 'schatting').

Intussen komt er uit het genoemde 'internationaal onderzoek' ook een ander beeld naar voren:

twitter

Zelfs als je de cijfers opkrikt door "self-reported" symptomen te vragen van een "self-selected" groep, dan heb je nog een heel ander beeld dan dat er tienduizenden jongeren zijn die levenslang arbeidsongeschikt raken of iets dergelijks. En is het wel degelijk sterk gelinkt aan hogere leeftijd en hoger BMI (en vrouw zijn). En gelinkt aan mensen die in eerste instantie sowieso een zwaarder ziektebeeld van Covid hebben. Dus niet dat de kans supergroot is dat Covid voor jou een griepje is maar dat je vervolgens ineens voor de rest van je leven een menselijk wrak bent.

Symptomen als vermoeidheid en hoofdpijn kun je sowieso alle kanten mee op natuurlijk. Longcovid wordt zo een soort fibromyalgie. Pijntjes, vermoeidheid, stress. En dat is dan opeens een ziekte waardoor je zielig bent. Lotgenotengroepen op de Feesboek van mensen die ook zielig zijn. Een sterke lobby met emotionele media-artikelen. En zo is het ineens the gift that keeps on giving met vergaande maatschappelijke gevolgen en treinladingen aan geld. Laten we het nu eerst maar eens bewijzen voordat we er beleid op gaan maken.
  maandag 12 april 2021 @ 09:43:26 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198969962
quote:

[..]

Dat is bizar weinig natuurlijk

Al is bizar niet het goede woord aangezien nu al een tijdje duidelijk is dat het jonge mensen nauwelijks treft
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198969984
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Precies, een deel van de klachten zijn ook psycho somatisch
https://www.livescience.c(...)utm_campaign=dlvr.it
quote:
Interestingly, more than 40% of participants reported experiencing depression and anxiety prior to their COVID-19 diagnosis, suggesting this may be a risk factor for long COVID, the authors said.
pi_198969987
quote:

[..]

Jonge mensen met waarschijnlijk onderliggend lijden en/of veel te dik
  maandag 12 april 2021 @ 09:46:33 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198969997
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
Ik snap het.
  maandag 12 april 2021 @ 09:47:28 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970009
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
pi_198970012
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
Ik denk weer minder dan vorige week.
pi_198970016
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook zo een parel.
[..]

Om hoeveel % van de besmette 20/30'ers gaat het dan tov percentage besmet?
En hoeveel daarvan zonder medische voorgeschiedenis.

Denk dat dit wel belangrijk is met oog op de boel open wanneer 50+ gevaccineerd is en iederee. Eronder die in aanmerking komt voor de griepprik.

Hebben we het met de groep "gezond" van <50, waarvan een groot deel al besmet is geweest nog genoeg potentiële IC cases over om langere duur van de maatregelen te rechtvaardigen?
Lijkt mij niet maar ben wel benieuwd hoe het statistisch gezien zit.
pi_198970022
quote:
Kom nou, dat is niets op gehele bevolking
Probeer de zaken wel in perspectief te zien, en laat je geen angst aan praten
Hoeveel dertigers hebben er vorig jaar te horen gekregen dat ze kanker hebben ?
Hoeveel dertigers zijn er vorig jaar overleden in ene verkeersongeluk ?
  maandag 12 april 2021 @ 09:49:39 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198970029
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
  maandag 12 april 2021 @ 09:49:59 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970034
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk weer minder dan vorige week.
Zou toch wel treurig zijn. Half april intussen, waar blijft die opschaling.
pi_198970042
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
  maandag 12 april 2021 @ 09:50:40 #218
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198970045
De media kunnen prima rapporteren over allerlei gevolgen van corona, voor jong en oud, dat betekent echter niet dat je daar als individu je leven naar moet inrichten. Als het gebeurt en zij vertellen er over dat is dat natuurlijk prima. Ik denk dat het imago van sommige media een beetje geraakt wordt door de vertekenende koppen waarbij een indrukt wordt gewekt die, na het lezen van het artikelel of de bron, een stuk genuanceerder ligt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198970047
Het beleid van Hugo deed me trouwens aan dit filmpje denken :)

twitter
pi_198970062
Wel mooie dynamiek:

- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
pi_198970064
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom vinden zorgmedewerkers het belangrijk dat de rest van het land op slot is dan dat ze een salarisverhoging zouden krijgen?
Neemt de druk op hun werk wat af.

Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.

Het hele klappen voor de zorg.

Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198970102
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Neemt de druk op hun werk wat af.

Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.

Het hele klappen voor de zorg.

Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
  maandag 12 april 2021 @ 09:55:47 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198970103
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
pi_198970116
quote:
17s.gif Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel mooie dynamiek:

- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
pi_198970120
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.

https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Misschien moet je gewoon een lezen waar we het over hadden.
  Redactie Frontpage maandag 12 april 2021 @ 09:59:49 #226
3926 crew  Djeez
pi_198970143
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
pi_198970144
quote:
7s.gif Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
Dat staat los van dit verhaal lijkt me.

Neem aan dat de zorg ook wel een vakbond heeft die daarover gaat.
pi_198970148
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
We werden een avondklok ingerommeld met doemscenario`s over wachtende ambulances in Londen die hun patienten niet kwijt konden
Maar wat ze er niet bij vertellen is dat dit zowat standaard is elke winter in de UK....
Net als dat in Nederland de ziekenhuizen elke winter vol liggen bij een griepgolf...

Hier 2018 https://www.bbc.com/news/health-42572116
Patients 'dying in hospital corridors'
2019 https://www.theguardian.c(...)half-an-hour-or-more
quote:
Patients have been delayed inside ambulances for at least 30 minutes almost 1.5 million times over the past three years due to waiting for hospital handovers, information provided to Labour has shown, with the party saying it was “damning evidence” of a crisis in the NHS.

In more than 280,000 of these cases, people were delayed for more than 60 minutes, according to figures provided by freedom of information requests to ambulance trusts in England.
AD in 2018 https://www.ad.nl/economi(...)iek-worden~a3ceefdb/
quote:
In Engeland kun je maar beter niet ziek worden
Patiënten die op de grond liggen bij gebrek aan bedden,een tekort aan ambulances en 50.000 geschrapte operaties. Artsen, ziekenhuisdirecteuren en patiënten slaan alarm in Groot-Brittannië: het zorgsysteem is zwaar overbelast.

Elke dokter heeft voorbeelden van hoe de crisis de patiënten raakt, zegt hij. ,,Laatst belde een oudere man een ambulance omdat hij veel moeite had met ademen. Met deze hulpvraag moet de ziekenauto er binnen acht minuten zijn. Na ruim vier uur was de ambulance er nog niet, en belde de man terug: hij kon nu echt bijna niet meer ademen. Helaas was er nog steeds geen ambulance beschikbaar.''

Gelukkig kon een familielid hem toen naar het ziekenhuis rijden, vervolgt Harrop. ,,Bij de receptie zakte hij in elkaar. We brachten hem met spoed naar een operatiekamer, intubeerden hem en konden zo ternauwernood zijn leven redden. Als hij een paar minuten later was gekomen, weet ik zeker dat hij dood was geweest. Dit kan echt niet, in een rijk land als het onze.''
  maandag 12 april 2021 @ 10:00:20 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970150
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
pi_198970156
quote:

[..]

twitter

pi_198970168
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Niet toevallig onder behandeling van internist ?
pi_198970177
Hugo de Jonghe is gespierd. Hij is gebouwd als Hugh Jackman.

twitter
pi_198970181
quote:

[..]

Mee eens. Kabinet heeft de versoepelingen nooit belooft. Alleen aangegeven dat ze erover gepraat hebben en advies gaan inwinnen bij het OMT. Media maakt ervan dat de versoepelingen er aan kwamen, heb al mensen een toast zien uitbrengen dat we weer open mochten. En tja dan blijkt het toch niet te kunnen. Volkomen terecht overigens op basis van de cijfers.

Maar zoals je zelf ook al aangeeft. Ik denk idd dat buitenactiviteiten vrijwel geen kwaad kunnen. Richt je daar dan ook op. Leg het uit en promoot de buitenactiviteiten. Pretparken weer open, sportvelden weer open (kleedkamers/kantines dicht uiteraard) en terrassen gecontroleerd weer open.

Laat gemeentes zoveel mogelijk meedenken om het buiten sporten voor elkaar te krijgen. Volleybal kan ook buiten. Kijk of groepslessen yoga/aerobics etc ook weer buiten mogen. Ziet alles er ineens weer een stuk rooskleuriger uit zonder groot risico.
pi_198970183
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
Ook dat met die verplichte winkelwagens is zwaar overdreven
Ik was rond oud&nieuw in Zweden op vakantie, verplichte winkelwagens deden ze niet aan in de supermarkten en mondkapjes al helemaal niet
En daar sterven ze niet als ratten daardoor hoor
pi_198970198
quote:
14s.gif Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.html

Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop het :) Want het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
  Redactie Games maandag 12 april 2021 @ 10:06:00 #236
181272 crew  Noppie2000
pi_198970206
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop het :) Want het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
'Leuk, mag, doen we verder niets mee, doei'

Zoiets.
pi_198970207
quote:

[..]

Dat ze dat AZ gewoon opmaken aan iedereen die dat wil. Eerst boven de 60, hebben we daarna nog over dan iedereen die het wil. We zijn de beroerdste niet.
pi_198970213
quote:

[..]

Dat gaat vermoedelijk niets veranderen.
Beter hadden ze gewoon wat langer vergaderd dan met stoom en kokend water dit besloten, ze hadden zich een te korte deadline gegeven als je het mij vraagt.
  maandag 12 april 2021 @ 10:07:18 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970219
quote:
"Wat gaat er gebeuren als er bijwerkingen bij het Janssen-vaccin worden gemeld?"
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198970223
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.

Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.

De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.

Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
pi_198970227
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Natuurlijk dan is de chaos helemaal compleet.
pi_198970229
quote:

[..]

Zeker veel maar is dat met corona of door corona op de IC?
pi_198970237
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.

Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
pi_198970252
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:08 schreef raptorix het volgende:
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.

Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe persco moeten geven als ze iets te melden hebben.
  maandag 12 april 2021 @ 10:09:56 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970254
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.

Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.

De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.

Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
Als het mis gaat of dreigt te gaan bij heropening van x, weet je in elk geval dat bepaalde maatregelen wel werken. Nu hebben we na meer dan een jaar nog steeds geen idee.
pi_198970262
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
In Southern Sun
pi_198970265
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.

Overigens gaan wij met het voetbalteam vanaf woensdag weer trainen. Officieel met groepjes van 4 op het veld, al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo lopen. Wel de afspraak dat we aangekleed arriveren zodat we niet blijven hangen in de kleedkamers.

Het is lente, het wordt mooi weer. Laat de 30-ers (en de rest) gewoon weer lekker buiten hun ding doen.
pi_198970269
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
En je routekaart baseren op wetenschappelijke inzichten, het is ook niet zo moeilijk, mensen lopen de ziekte (uit me hoofd), voor 60 procent op het werk en thuis op, dan moet je daar je beleid naar maken.
pi_198970283
pi_198970285
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/
pi_198970319
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.

Overigens gaan wij met het voetbalteam vanaf woensdag weer trainen. Officieel met groepjes van 4 op het veld, al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo lopen. Wel de afspraak dat we aangekleed arriveren zodat we niet blijven hangen in de kleedkamers.

Het is lente, het wordt mooi weer. Laat de 30-ers (en de rest) gewoon weer lekker buiten hun ding doen.
Het zal wel zwaar zijn om te zien hoeveel uit jullie team het niet gehaald hebben. Is er een herdenking georganiseerd vanuit de club?
pi_198970321
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.
De verhaaltjes van Hugo met zijn hoopdenken hoef ik niet te zien, die vertelt hij maar lekker in de kroeg.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:17:41 #253
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198970335
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.
De verhaaltjes van Hugo met zijn hoopdenken hoef ik niet te zien, die vertelt hij maar lekker in de kroeg.
Kan niet, die is dicht.
pi_198970347
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Correct.
In Southern Sun
pi_198970379
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedere week Hugo... the horror :o Zijn zinnen vertrekken maar komen nooit op de plaats van bestemming aan. Eén grote woordenbrij zonder kop en staart. Gooi er een kwartje in en je krijgt een uur lang geluid zonder betekenis. Hoe heeft die man ooit onderwijzer kunnen zijn? Die kinderen moeten daar iets aan over hebben gehouden.
pi_198970411
quote:

[..]

Jansen is het zelfde soort vaccin als AZ toch?
In de VS waren ook al berichten over soortgelijke bijwerkingen.
Ligt voor de hand dat we hetzelfde probleem gaan krijgen toch? Uiteindelijk moet dat risico maar genomen gaan wordeb dan.
Tenzij je 6 maanden langer in lockdown wil.
pi_198970418
Ik kan me zo ergeren aan zijn intonatie. Die gaat van hoog naar laag in elke zin. Alsof hij kinderen een verhaaltje voorleest. En dan komt er inderdaad een brij nietszeggende woorden uit.
Wat kan ik me ergeren aan die man. Wat soms ook wel een genot is.
pi_198970421
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.
pi_198970437
Wat ik ook vreemd vind is dat er deze week geen technische briefing van het RIVM is, die word normaal gedaan in de ochtend voor het debat, dat is deze week donderdag, zullen ze de praatjes van de Japen zat zijn?
pi_198970439
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.
Vergeet "met de haven in zicht" niet.
pi_198970441
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En we strijden met zijn allen tegen een onzichtbare vijand!
pi_198970455
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nautische metaforen... :r

We varen op experts.

De haven is in zicht.

Het dondert en het bliksemt
en het regent meters bier
Het wordt dus pompen of verzuipen
dat is de enige manier
Om de juiste koers te varen
met de wind in onze rug
Geniet met volle teugen
zulk een tijd komt nooit terug
pi_198970472
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ja of: al een hoop mensen droegen hun steentje bij, doet u ook mee?

Of in Hugo termen. Beste mensen. Zie het als volgt. Het vaccin is als het ware een steen. Van één vaccinatie, één steen daar kijkt het virus niet van op. Daarmee schrik je het virus niet af. Er zijn meerdere steentjes nodig. En u draagt die bij. Samen dragen we ons steentje bij. En van die meerdere steentjes, stapelen we met elkaar een mooie muur. Met onze zorgmedewerkers als het cement. Als we nog even volhouden is die muur hoog en sterk genoeg om het virus buiten de deur te houden. We bouwen als het ware een muur van vaccinaties om onze samenleving heen waarmee we ons tegen corona wapenen.
Gevold door nog een half uur aan slap gelul

Ik ben stiekem zijn speech-schrijver.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 12-04-2021 10:35:43 ]
pi_198970528
Zijn wij eigenlijk Coronawatchers B-) B-) B-)
Ik ga echt in een zwart gat vallen als dit voorbij is.
  maandag 12 april 2021 @ 10:36:31 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970537
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
Wat ik ook vreemd vind is dat er deze week geen technische briefing van het RIVM is, die word normaal gedaan in de ochtend voor het debat, dat is deze week donderdag, zullen ze de praatjes van de Japen zat zijn?
Misschien heeft Jaap een weekje vrij.
pi_198970544
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk Jacco wel een keer willen zien, wat een nerd is dat :)
pi_198970554
Dit krijg je nu ook. Iedereen die Astra neemt helemaal para als ze beetje hoofdpijn krijgen:

&E departments are being swamped by people who have developed mild side-effects from the AstraZeneca vaccine amid concerns the jab causes blood clots.

Emergency doctors told the Health Service Journal (HSJ) that a growing number of people are presenting to A&E units after having the jab.

Some have been advised to go to hospital by GPs.

Dr Katherine Henderson, the president of the Royal College of Emergency Medicine, confirmed this was the case to the Guardian.

“It’s definitely a thing,” she said.“Colleagues across England are reporting this. All A&E departments are seeing an increase in the number of people reporting concerns after having the AstraZeneca vaccine.

“We are seeing people with mild headaches and persistent headaches but who are otherwise alright.”

Dr Henderson added that emergency departments and GPs are getting “a lot of queries” and thinks it’s an “understandable reaction by the public.”

“I can understand why people are anxious. If they are worried they need to get advice”, she said.

One A&E consultant told the HSJ: “We have seen huge numbers of AstraZeneca jab-associated headaches being sent in and, like all [emergency departments], we’re scrabbling to cobble together some guidance so as to sensibly reduce the number needing investigation. I gather some units are really, really struggling with this.”

It comes after the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI) decided to restrict the jab to people over 30.

Nineteen people have died from rare blood clotting in the UK after taking the jab.

Countries around the world have restricted its use in younger people, including Australia and Germany.

On Friday, the European Medicines Authority (EMA) said it was investigating after five people who had the AstraZeneca jab developed capillary leak syndrome.

The rare condition results in blood leaking from tiny vessels into muscles which can cause a sudden drop in blood pressure. If left untreated this can cause organ failure.

However, the regulator said is it not yet clear whether there is a causal association between the jab and any blood conditions.
  maandag 12 april 2021 @ 10:40:21 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198970583
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of hij ligt aan de beademing *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198970600
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja of: al een hoop mensen droegen hun steentje bij, doet u ook mee?

Of in Hugo termen. Beste mensen. Zie het als volgt. Het vaccin is als het ware een steen. Van één vaccinatie, één steen daar kijkt het virus niet van op. Daarmee schrik je het virus niet af. Er zijn meerdere steentjes nodig. En u draagt die bij. Samen dragen we ons steentje bij. En van die meerdere steentjes, stapelen we met elkaar een mooie muur. Met onze zorgmedewerkers als het cement. Als we nog even volhouden is die muur hoog en sterk genoeg om het virus buiten de deur te houden. We bouwen als het ware een muur van vaccinaties om onze samenleving heen waarmee we ons tegen corona wapenen.
Gevold door nog een half uur aan slap gelul

Ik ben stiekem zijn speech-schrijver.
Dat gaat je goed af!
pi_198970606
twitter

:D
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:45:40 #271
Dick Laurent Is Dead
pi_198970638
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:
Zijn wij eigenlijk Coronawatchers B-) B-) B-)
Ik ga echt in een zwart gat vallen als dit voorbij is.
Ik niet. Voor mij zal het echt letterlijk zijn als het einde vd film The Truman Show:

pi_198970640
twitter

Vandaag gaan we weer groeien helaas..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 april 2021 @ 10:48:08 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198970663
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Heb je weer een spannende website open staan O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Games maandag 12 april 2021 @ 10:48:30 #274
181272 crew  Noppie2000
pi_198970667
quote:
[ twitter ]

Oh nee, wat erg...
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:49:20 #275
Dick Laurent Is Dead
pi_198970680
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:48 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Oh nee, wat erg...
Jeetje. Daar gaat m'n dag idd.
  maandag 12 april 2021 @ 10:51:17 #276
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198970696
quote:
[ twitter ]

Vandaag gaan kunnen we weer groeien helaas..
Of staat het nu al vast als een huis dat het pas weer op 19 april kan gaan dalen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198970745
quote:
[ twitter ]

Prima cijfers weer!
pi_198970747
Maar hoe moet het nu met de meivakantie dan?
pi_198970751
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef byah het volgende:
Maar hoe moet het nu met de meivakantie dan?
Die begint 1 Juni, of medio Juni, bron: Hugo.
pi_198970752
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:42 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

:D
twitter

Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje. :D Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.

Ik vraag me oprecht af wat het nut is van deze tests. Je laat een hoop mensen in een bubbel zitten en verder mogen ze niks. Geen contact met de lokale bevolking, geen toestemming om het resort te verlaten. De uitkomst staat al vast, er zullen geen tot weinig besmettingen uit komen. Aangezien dat voor veel mensen niet de gewenste langetermijntoekomst van toerisme is, wat testen we hier dan eigenlijk?

Het zou interessanter zijn om de mensen wel te testen maar verder hun gang te laten gaan, denk dat je dan nog wel wat verrassende resultaten zou krijgen. Anders zou ik liever gewoon zelf een ticket boeken naar een warm land.
pi_198970764
Eigenlijk doen wij het echt absurd slecht qua besmettingen. Al zes maanden lang bovenaan alle lijstjes.

De lockdown is simpelweg niet hard genoeg.
pi_198970769
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
Ook geen vaccinatieupdate?
  maandag 12 april 2021 @ 10:58:58 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970779
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[ twitter ]

Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje. :D Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.

Ik vraag me oprecht af wat het nut is van deze tests. Je laat een hoop mensen in een bubbel zitten en verder mogen ze niks. Geen contact met de lokale bevolking, geen toestemming om het resort te verlaten. De uitkomst staat al vast, er zullen geen tot weinig besmettingen uit komen. Aangezien dat voor veel mensen niet de gewenste langetermijntoekomst van toerisme is, wat testen we hier dan eigenlijk?

Het zou interessanter zijn om de mensen wel te testen maar verder hun gang te laten gaan, denk dat je dan nog wel wat verrassende resultaten zou krijgen. Anders zou ik liever gewoon zelf een ticket boeken naar een warm land.
Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.

Vooral veel bezigheidstherapie denk ik voor de bureautjes die dit soort onderzoeken doen.
pi_198970792
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ook geen vaccinatieupdate?
Die kunnen ze niet meer geven, omdat de cijfers ontbreken, men kan dus alleen schatten :')
pi_198970796
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.

Vooral veel bezigheidstherapie denk ik voor de bureautjes die dit soort onderzoeken doen.
In Israel zitten ze op 86 besmettingen per dag. Dus inderdaad mosterd na de maaltijd over 2 maanden.

Het is een corrupte boevenbende dat subsidies opstrijkt.
pi_198970800
Maar er is een officiele kamervraag gestelt hoe het nu zit, dat moet Hugo voor 12 uur geven.
pi_198970809
quote:
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers.
Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.

Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert.
Precies, er wordt bij elke mogelijke versoepeling gejammerd "ja maar de IC`s"
Maar kijk nu eens HOE en WAAR die mensen die op de IC liggen besmet zijn geraakt, welke onderliggende klachten hebben ze, welke etnische achtergrond etc
Daar moet je beleid op maken, en niet algehele maatregelen afkondigen waar je een heel land mee lam legt.
Wat is het voor een waanzin dat er geen buitenactiviteiten mogen zijn als daar niemand bij besmet wordt ?
Waarom met grof geweld demonstraties neerslaan met volksgezondheid als excuus, als daar niemand bij besmet wordt ?

We zagen het vorig jaar bij de 1e golf, de bejaarden in de tehuizen stierven achter elkaar, werd NIETS aan gedaan
Geen verplichte mondkapjes voor personeel zoals in Duitsland al wel zo was in de ouderenzorg, geen onderzoeken, geen betere ventilatie, niets...
Sta met een paar man buiten en je wordt opgezocht door agenten en bekeurd voor samenscholing
Maar denk maar niet dat er een strafrechterlijk onderzoek is geweest in een verpleegtehuis als binnen een week er vele sterven
Niemand die onderzoekt of de directie nalatig was, niemand die onderzoekt of het personeel de juiste PBM`s droeg

Buiten waar het gevaar op besmetting nihil is, wordt er fanatiek gehandhaaft en gecontroleerd
Maar binnen waar zo`n beetje alle besmettingen zijn, daar is nagenoeg geen controle
Absurd
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:01:58 #288
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198970810
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk doen wij het echt absurd slecht qua besmettingen. Al zes maanden lang bovenaan alle lijstjes.

De lockdown is simpelweg niet hard genoeg.
Groepsimmuniteit incoming
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198970811
quote:

[..]

Dan komt er gewoon een stop ja. Maakt niet uit dat we maanden extra in lockdown moeten vanwege te weinig vaccins. Kunnen we langer genieten van de test samenleving! Goed dat ze daar mee begonnen zijn dus!
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:02:38 #290
Dick Laurent Is Dead
pi_198970817
quote:

[..]

[ twitter ]

DIT. Wat de fuck is het nut van vakantie als het zo moet??
Naja ik weet dat er een bepaalde type volk is wat ook pre-corona dit "soort" vakanties deed. Dus naar een of ander Grieks of Turks mega all inclusive resort gaan, daar tien dagen letterlijk niet vanaf komen en jezelf volvreten van het unlimited buffet en je handdoek elke dag op dezelfde tyfus strandstoel aan het zwembad leggen om in de zon te gaan bakken. Maar niet iedereen gaat zo op vakantie!!!

Ik wil vrij rondrijden / ontdekken, random rare local dorpjes bezoeken. Een of ander slecht restaurant in waar voornamelijk locals zitten en kijken wat voor rare shit ze op de menukaart hebben die ik moet ontcijferen.
En het liefst wil ik zo min mogelijk medelanders tegenkomen op mijn reis. Dat is vakantie voor mij. O-)
pi_198970843
quote:

[..]

Er gaat vooral heel veel geld naar die bureautjes. Wat wij komende jaren allemaal mogen terugbetalen.
Hoor je niemand over, want geld=gratis ofzo :{
  maandag 12 april 2021 @ 11:04:48 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970846
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Naja ik weet dat er een bepaalde type volk is wat ook pre-corona dit "soort" vakanties deed. Dus naar een of ander Grieks of Turks mega all inclusive resort gaan, daar tien dagen letterlijk niet vanaf komen en jezelf volvreten van het unlimited buffet en je handdoek elke dag op dezelfde tyfus strandstoel aan het zwembad leggen om in de zon te gaan bakken. Maar niet iedereen gaat zo op vakantie!!!

Ik wil vrij rondrijden / ontdekken, random rare local dorpjes bezoeken. Een of ander slecht restaurant in waar voornamelijk locals zitten en kijken wat voor rare shit ze op de menukaart hebben die ik moet ontcijferen.
En het liefst wil ik zo min mogelijk medelanders tegenkomen op mijn reis. Dat is vakantie voor mij. O-)
Als landen gewoon zo snel mogelijk het merendeel van hun burgers vaccineren zijn al die testvakanties en -evenementen totaal overbodig.
  maandag 12 april 2021 @ 11:05:38 #293
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970857
quote:
Dat is vakantie voor mij.
Ja en voor iemand anders is dat wat jij omschreef als dat dat voor 'bepaalde types' is. Wat voor types bedoel je daar precies mee?

Leven en laten leven hoor. Ik zie het probleem niet als iemand daar bewust voor kiest dus ik zie je probleem niet behalve dat je je waarschijnlijk even wat beter voelt dan die 'bepaalde types'
pi_198970863
quote:

[..]

Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht. Ik zat op de terugweg vanuit Tenerife tussen een groep van 20 man of zo. Toch ietsje meer dan het aantal mensen dat in Nederland officieel samen buiten mag zijn. :D En op een bestemming die (i.t.t. Griekenland) verder niet in lockdown zit, wel met een aantal maatregelen (groepsbeperking horeca, avondklok 23u, strengere mondkapjesplicht, enz.).

Eigenlijk zou je juist die mensen moeten laten volgen door gedragsexperts en enquêtes laten invullen, niet de mensen die zich vrijwillig laten opsluiten in een resort. Kijken hoe ze zuipen in de kroeg, buiten sporten, mengen met de bevolking, weet ik veel wat. En wat dat voor gevolgen heeft qua corona. Dat zou ik oprecht interessante data vinden.
pi_198970877
quote:

[..]

Ja, dit.

Sowieso is dit allemaal zo onnodig. Over 2 maanden zouden de kwetsbaren wel gevaccineerd moeten zijn en dan heb je lekkerder weer. Dan zou je ook gewoon normaal (of in ieder geval zoals vorige zomer) weg moeten kunnen. En toch zoveel geld dat er ingepompt wordt. En aandacht. Misschien eerst eens je vaccinatie proces vloeiend laten lopen.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:10:09 #296
Dick Laurent Is Dead
pi_198970904
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja en voor iemand anders is dat wat jij omschreef als dat dat voor 'bepaalde types' is. Wat voor types bedoel je daar precies mee?

Leven en laten leven hoor. Ik zie het probleem niet als iemand daar bewust voor kiest dus ik zie je probleem niet behalve dat je je waarschijnlijk even wat beter voelt dan die 'bepaalde types'
Neuh, maar als dat jouw conclusie is dan vind ik dat verder prima hoor. Ik heb nooit gezegd dat mensen dat niet mogen doen, het verschil zit hem in het feit dat er nu een soort test opgezet wordt die door het nieuws wordt uitgelicht waarin gesproken wordt over hoe "WE" moeten leren hoe het straks weer "veilig" kan.
Met andere woorden, alsof dit de mainstream vorm van vakantie-vieren zal gaan worden. En ja, daar verzet ik mij tegen.
pi_198970907
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die kunnen ze niet meer geven, omdat de cijfers ontbreken, men kan dus alleen schatten :')
Serieus? Zijn ze nu al het overzicht kwijt?
pi_198970908
quote:

[..]

[ twitter ]
"veilig en verantwoord" :r :r mag van mij straks ook wel op het lijstje van de verbannen kreten, naast "vanwege corona" etc.
quote:

Een ieder met ook maar een greintje eigenwaarde in zijn lijf gaat hier toch echt niet aan meedoen, zou je zeggen.
I'll give you something to do
  maandag 12 april 2021 @ 11:11:27 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198970911
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht. Ik zat op de terugweg vanuit Tenerife tussen een groep van 20 man of zo. Toch ietsje meer dan het aantal mensen dat in Nederland officieel samen buiten mag zijn. :D En op een bestemming die (i.t.t. Griekenland) verder niet in lockdown zit, wel met een aantal maatregelen (groepsbeperking horeca, avondklok 23u, strengere mondkapjesplicht, enz.).

Eigenlijk zou je juist die mensen moeten laten volgen door gedragsexperts en enquêtes laten invullen, niet de mensen die zich vrijwillig laten opsluiten in een resort. Kijken hoe ze zuipen in de kroeg, buiten sporten, mengen met de bevolking, weet ik veel wat. En wat dat voor gevolgen heeft qua corona. Dat zou ik oprecht interessante data vinden.
Hele probleem van die testevents, als je bij voorbaat al allerlei risico's uit het experiment haalt, krijg je natuurlijk nooit fatsoenlijke data.
  maandag 12 april 2021 @ 11:11:32 #300
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198970912
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Neuh, maar als dat jouw conclusie is dan vind ik dat verder prima hoor
Wat bedoel je dan precies met 'bepaalde types' . Roept bij mij een negatieve ondertoon op.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 11:13:51 #301
Dick Laurent Is Dead
pi_198970940
quote:
2s.gif Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan precies met 'bepaalde types' . Roept bij mij een negatieve ondertoon op.
Mensen die van kant en klare maaltijden houden, zo goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')