SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 11-04-2021 22:23:40 ]zie email 27 oktober
Goed dat de burgemeesters tegengas blijven geven, niet dat het kabinet er iets mee doet, maar wel een goed signaal.quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende: https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver
![]()
Dat denk ik dus inderdaad ook. Als het een grote bron van besmettingen zou zijn geweest hadden we dat veel gehoord. Omdat het niet zo is en mensen toch sociale wezens zijn denk ik dat we het juist in ons voordeel moeten gebruiken en mensen zo minmogelijk dingen alleen moeten verbieden. Daarmee gok ik dat je besmettingen kunt voorkomen door contacten uit de thuis situatie te onttrekken.quote:Op zondag 11 april 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je het niet hoort kun je het wel invullen denk ik.
Zo cynisch ben ik inmiddels wel.
De televaag is ook echt om als ik zo de voorpagina van de site bekijk. Die zitten inmiddels echt in het tegenkamp.quote:Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Goed dat de burgemeesters tegengas blijven geven, niet dat het kabinet er iets mee doet, maar wel een goed signaal.
Alsof 1 week uitstel genoeg is.:')quote:Op zondag 11 april 2021 22:26 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-te-versoepelen.html
Nice, burgemeesters van belangrijkste steden roepen weer publiekelijk op om de versoepelingen niet uit te stellen.
Je moet van doe het niet naar doe het veilig. Want doe het niet werkt niet meer. Dat zie je aan alles. En blijkbaar zien de burgemeester dat ook.quote:Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus inderdaad ook. Als het een grote bron van besmettingen zou zijn geweest hadden we dat veel gehoord. Omdat het niet zo is en mensen toch sociale wezens zijn denk ik dat we het juist in ons voordeel moeten gebruiken en mensen zo minmogelijk dingen alleen moeten verbieden. Daarmee gok ik dat je besmettingen kunt voorkomen door contacten uit de thuis situatie te onttrekken.
Serieus?quote:Op zondag 11 april 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar ik vind een sportwedstrijd ook belangrijk. Maar wel van een ander niveau dan onderwijs.
[..]
Toen was ik -10.
Densel? Is dat net iets als met de Wal (of de Kade van een kanaal) en een schip?quote:Op zondag 11 april 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet van doe het niet naar doe het veilig. Want doe het niet werkt niet meer. Dat zie je aan alles. En blijkbaar zien de burgemeester dat ook.
Het wachten is op de spreekwoordelijke deksel. Want die zit er echt wel aan te komen.
Iedereen zou inmiddels in het tegenkamp moeten zitten; hoe kun je in vredesnaam een overheid blijven steunen die in haar ongekende incompetentie zo'n gigantische teringzooi weet te maken van het vaccinatiebeleid?quote:Op zondag 11 april 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De televaag is ook echt om als ik zo de voorpagina van de site bekijk. Die zitten inmiddels echt in het tegenkamp.
Deksel.quote:Op zondag 11 april 2021 22:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Densel? Is dat net iets als met de Wal (of de Kade van een kanaal) en een schip?
Ik hoorde al dat die wedstrijd mogelijk naar voren gehaald zou worden ivm de avondklok.quote:Op zondag 11 april 2021 22:34 schreef Caland het volgende:
Vanaf volgende week begint het echt lente te worden met temperaturen van 15-20 graden
Een week daarna heeft half Nederland vrij op koningsdag, met een beetje mazzel zijn de temperaturen dan iets verder opgelopen.
Wij van FOK! wensen de handhavers veel succes. Om nog maar niet te spreken van een mogelijk kampioenschap van Ajax na een zondagavondwedstrijd
Lukt ze niet idd.quote:Op zondag 11 april 2021 22:34 schreef Caland het volgende:
Vanaf volgende week begint het echt lente te worden met temperaturen van 15-20 graden
Een week daarna heeft half Nederland vrij op koningsdag, met een beetje mazzel zijn de temperaturen dan iets verder opgelopen.
Wij van FOK! wensen de handhavers veel succes. Om nog maar niet te spreken van een mogelijk kampioenschap van Ajax na een zondagavondwedstrijd
Ja naar kwart voor 7 inderdaad, maar neem aan dat in ieder geval de Amsterdamse Ajacieden dan wel een feestje gaan vieren. Al zijn dat er relatief weinig natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoorde al dat die wedstrijd mogelijk naar voren gehaald zou worden ivm de avondklok.
Wij van FOK! wensen Femke Halsema veel succes.
Tütteren.quote:Op zondag 11 april 2021 22:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja naar kwart voor 7 inderdaad, maar neem aan dat in ieder geval de Amsterdamse Ajacieden dan wel een feestje gaan vieren. Al zijn dat er relatief weinig natuurlijk.
Ja sorry typefout.quote:
Nou ja, de burgemeesters die hier inmiddels dus ook niet meer achter staan kunnen natuurlijk ook geen extra politie inzetten...quote:Op zondag 11 april 2021 22:34 schreef Caland het volgende:
Het deksel op de neus krijgen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja sorry typefout.
Maar welke uitdrukking mis ik hier? XD
Hoe dan ook, als zelfs de belangrijkste burgemeesters ongeveer in opstand beginnen te komen nu, publiekelijk, voorzie ik ondanks die huilende ziekenhuisjes en omt leden toch écht die terrassen open gaan binnenkort.
En anders kan een burgemeester altijd nog publiekelijk aankondigen niet te handhaven natuurlijk, zij gaan immers over de politie in hun stad 😏
Dit idd!quote:Op zondag 11 april 2021 22:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
En daarom is het wel heel toevallig dat de natuur geen zin in de lente heeft. Het is nog altijd dik winter, gemiddeld 10 graden te koud. Er zit nog geen blad aan de bomen, laat staan bloesem. Mogelijk volgende temperaturen van net boven de 10 graden
En het was zo raar dat we ongeveer een week daarna een kleine daling in de cijfers zagenquote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit idd!
[ afbeelding ]
Het was goddomme in februari warmer.
.....quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees in de NRC dat er cruciale weken aankomen. Ik ontplof zowat...
Twee cruciale weken...quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.quote:
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dagquote:Op zondag 11 april 2021 22:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.
Vergeet het maar gerust.quote:Op zondag 11 april 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja sorry typefout.
Maar welke uitdrukking mis ik hier? XD
Hoe dan ook, als zelfs de belangrijkste burgemeesters ongeveer in opstand beginnen te komen nu, publiekelijk, voorzie ik ondanks die huilende ziekenhuisjes en omt leden toch écht die terrassen open gaan binnenkort.
En anders kan een burgemeester altijd nog publiekelijk aankondigen niet te handhaven natuurlijk, zij gaan immers over de politie in hun stad 😏
Maar Duitsland heeft ook 4x zoveel inwonersquote:Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dag
Gecorrigeerd voor Nederland is dat zo'n 200k per dag. Ja, ik maak mezelf maar meteen wakker uit die droom.quote:Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog weinig. Volgens mijn vad3, die in Duitsland woont, prikken ze er inmiddels 1 miljoen per dag
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
Er zijn afgelopen week twee dagen op rij meer dan 600.000 mensen "Bundesweit" gevaccineerd, bij het plaatselijke Impfzentrum stond volgens m'n vriendin donderdag op een gegeven moment een rij van 200 meter lang ofzo. In België heeft men in de voorbije week volgens mij ook al minimaal twee dagen op rij meer dan 110.000 mensen gevaccineerd. Het Rutte regime kraait al de victorie bij 59.000 vaccinaties op een dag.quote:Op zondag 11 april 2021 23:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Inmiddels de honderdste keer dat ik zo'n zin lees. We hebben nog steeds amper wat geleerd ook. Over vijf weken zijn de komende twee weken cruciaal; en over acht weken de daaropvolgende, etc. Gaat nog wel effe duren...quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.quote:Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.
Ze doen aan zeilen. Dus geen Giovanni en Kimberley, maar Anne-Fleur en Roderick. Wie betaalt, bepaaltquote:Op zondag 11 april 2021 23:11 schreef Fred het volgende:
WTF is dit dan?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nt-caraibisch-eiland
Waarom mogen die meiden wel zeilen in de Caraïben en de rest van Nederland niet?
Willen, hopen, vermoeden, denken en verwachten kan ons demissionaire kabinet beter dan welke andere Europese regering dan ook, maar daadwerkelijk eens een keer vaart maken met vaccineren is meerdere bruggen te ver. Liever blijft men lekker zorgvuldig op zijn of haar luie reet zitten om nog maar weer eens wat te debatteren. Nog even volhouden maar!quote:Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er komen cruciale weken aan. Het kabinet hoopt dat snel een daling inzet, die versoepelingen mogelijk maakt, én het kabinet wil het vaccinatietempo fors verhogen. Tot nu toe werden vooral de alleroudsten gevaccineerd. Omdat zij zelden werden opgenomen op de IC, deden de vaccinaties weinig om de druk op de zorg te verlichten. Dat moet nu gaan veranderen.
ze gaan ook de vaccinatie veranderenquote:Op zondag 11 april 2021 23:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.
De jetset in Nederland blijft toch wel vakantie vieren.quote:Op zondag 11 april 2021 23:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze doen aan zeilen. Dus geen Giovanni en Kimberley, maar Anne-Fleur en Roderick. Wie betaalt, bepaalt
Niet alleen in Nederland; in Frankrijk prikken verscheidene ministers tijdens "fuck coronaparties" in exclusieve Parijse restaurants graag een vorkje mee. De jetset gangbangt, zuipt en gebruikt drugs in Dubai alsof er niet eens een pandemie bestaat.quote:Op zondag 11 april 2021 23:18 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De jetset in Nederland blijft toch wel vakantie vieren.
Men moet gewoon eerlijk zijn. Die constante worsten maken het wegen van de proportionaliteit heel lastig. Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal. Maar een avondklok van twee weken is echt wat anders dan een avondklok van drie maanden. Zeker met dubieus bewijs, dat eerste kun je met wat goede wil nog onder een zure appel scharen. Dat tweede niet.quote:
Gelukkig kunnen we, welliswaar op afspraak, onze eiersnijders nog halen bij de Actionquote:Op zondag 11 april 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Men moet gewoon eerlijk zijn. Die constante worsten maken het wegen van de proportionaliteit heel lastig. Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal. Maar een avondklok van twee weken is echt wat anders dan een avondklok van drie maanden. Zeker met dubieus bewijs, dat eerste kun je met wat goede wil nog onder een zure appel scharen. Dat tweede niet.
Bepaalde bevolkingsgroepen hebben totaal maling aan de regels en gaan elkaar massaal opzoeken de komende maand. Er komt helemaal geen daling en de vaccinatie gaat ook niet opschieten. Er gebeurt helemaal niks.quote:Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat gaat wel snel daarquote:Recordaantal prikken op een dag gezet in VS
In de Verenigde Staten zijn gisteren zo'n 4,63 miljoen doses van een coronavaccin toegediend. Dat is een record, stelt Cyrus Shahpar, die verantwoordelijk is voor de coronadata.
Het vorige dagrecord van 4,1 miljoen prikken werd vorige week zaterdag behaald. Gisteren waren het er dus ruim 500.000 meer.
Ruim 45 procent van de Amerikanen van 18 jaar en ouder heeft inmiddels een dosis toegediend gekregen, blijkt uit gegevens van de Amerikaanse gezondheidsautoriteit CDC. Voor mensen van 65 jaar en ouder, is dat 78 procent.
Wat zijn wij toch zwaar incompetent zeg. Te danken aan onze omhooggevallen schoolmeester Hugo.quote:Op zondag 11 april 2021 23:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel beleid en een strategie.
Misschien ben ik te positief hoor. Maar als de burgemeesters zich echt serieus gaan roeren (even veiligheidsberaad morgen afwachten) dan kan dat best wel eens een doorbraak forceren.quote:Op zondag 11 april 2021 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Draagvlak en naleving zijn ook echt dood heb ik 't idee in mijn omgeving inclusief mijzelf. Grappig hoe we na een jaar nog geen snars geleerd hebben en we nog steeds een harde lockdown hebben.
Het wordt het gewoon maar uitzingen tot en met juli.
Wat denk je waarom in Nederland zogenaamd "ineens" door een IT storing niet meer bekend is hoeveel mensen gevaccineerd zijn of wie precies gevaccineerd is? Men durft die gegevens niet meer te openbaren omdat het iedere dag duidelijker wordt dat die zogenaamd "zorgvuldige" vaccinatiecampagne een farce is.quote:
De haven is al 5 maanden in zichtquote:Op zondag 11 april 2021 23:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
De komende weken zijn cruciaal, nog even volhouden, de eindstreep is in zicht, niet verslappen met de eindmeet in zicht, de laatste loodjes,.... zijn termen die je vanaf november rondom iedere persconferentie hoort terugkomen. Daarom maken ze op mij niet meer heel veel indruk.
Die zijn het wel eens vaker oneens geweest en opeens worden ze dan toch weer stil. Denk niet dat het deze keer anders gaat zijn, maar ik hoop dat ze er wel degelijk een probleem van maken.quote:Op maandag 12 april 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien ben ik te positief hoor. Maar als de burgemeesters zich echt serieus gaan roeren (even veiligheidsberaad morgen afwachten) dan kan dat best wel eens een doorbraak forceren.
Op dit punt snap ik de woede. Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt. Ik stel voor dat Mark en Hugo een halfuurtje gaan posten bij de poort van het Vondelpark als het lekker weer is...quote:Op maandag 12 april 2021 00:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt; wanneer komt die boodschap een keer binnen in Den Haag. Ik snap de woede van de horeca.
Oneens is een. Maar dit is wel next-level oneens hoor. Actief een statement er uit gooien namens de G4 nog voor de persco. Laten we even de teksten van Bruls morgenavond afwachten...quote:Op maandag 12 april 2021 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die zijn het wel eens vaker oneens geweest en opeens worden ze dan toch weer stil. Denk niet dat het deze keer anders gaat zijn, maar ik hoop dat ze er wel degelijk een probleem van maken.
De Jonge is hooguit exemplarisch. Wanneer de overheid dient als werkverschaffing voor aartsluie, volgevreten incapabelen ipv als instantie die een fatsoenlijk functionerende samenleving overeind houdt, krijg je een land als Nederland. Het vaccinatiedebacle is daar gewoon een logisch gevolg van.quote:Op maandag 12 april 2021 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat zijn wij toch zwaar incompetent zeg. Te danken aan onze omhooggevallen schoolmeester Hugo.
Als de minister van Veiligheid en Justitie zich al niet de regels houdt, kun je dat van de burgers dan wel verwachten?quote:Op maandag 12 april 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op dit punt snap ik de woede. Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt. Ik stel voor dat Mark en Hugo een halfuurtje gaan posten bij de poort van het Vondelpark als het lekker weer is...
Zou het? Ze scharen zich toch wel weer achter het OMT. En zo niet, dan sturen Marc Bonten en Marion Koopmans wel wat doem Tweetjes de lucht in en zijn ze een dag later te gast bij Op1 over dat dit allemaal not done is en dan oefenen ze weer macht uit en dan zegt Hugo van "Ja, maar Diederik, code zwart blabla" en alles blijft weer hetzelfde zoals nu. Ik vind het een rare machtsverhouding trouwens, OMT, media en regering.quote:Op maandag 12 april 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien ben ik te positief hoor. Maar als de burgemeesters zich echt serieus gaan roeren (even veiligheidsberaad morgen afwachten) dan kan dat best wel eens een doorbraak forceren.
Ja. Dat kan. Dat was toch echt een incident.quote:Op maandag 12 april 2021 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als de minister van Veiligheid en Justitie zich al niet de regels houdt, kun je dat van de burgers dan wel verwachten?
quote:Op zondag 11 april 2021 23:48 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Bepaalde bevolkingsgroepen hebben totaal maling aan de regels
Over Twitter gesproken, de burgemeester van Breda is er ook wel klaar mee: https://mobile.twitter.com/PaulDeplaquote:Op maandag 12 april 2021 00:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou het? Ze scharen zich toch wel weer achter het OMT. En zo niet, dan sturen Marc Bonten en Marion Koopmans wel wat doem Tweetjes de lucht in en zijn ze een dag later te gast bij Op1 over dat dit allemaal not done is en dan oefenen ze weer macht uit en dan zegt Hugo van "Ja, maar Diederik, code zwart blabla" en alles blijft weer hetzelfde zoals nu. Ik vind het een rare machtsverhouding trouwens, OMT, media en regering.
Ik denk trouwens niet dat we ooit nog gaan verzwaren, dit is wel het verste hoe we gaan denk ik.
quote:Op maandag 12 april 2021 00:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dat kan. Dat was toch echt een incident.
Dat zou mooi zijn, zou graag in augustus op vakantie gaan.quote:Op zondag 11 april 2021 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Draagvlak en naleving zijn ook echt dood heb ik 't idee in mijn omgeving inclusief mijzelf. Grappig hoe we na een jaar nog geen snars geleerd hebben en we nog steeds een harde lockdown hebben.
Het wordt het gewoon maar uitzingen tot en met juli.
Wat wil je nu dan? De hele pandemieaanpak staken omdat Ferd moest trouwen? Je snapt zelf toch ook wel dat dat gewoon idioterie is?quote:
Dit verwacht ik ook ja. Maar ik laat me graag positief verrassen.quote:Op maandag 12 april 2021 00:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou het? Ze scharen zich toch wel weer achter het OMT. En zo niet, dan sturen Marc Bonten en Marion Koopmans wel wat doem Tweetjes de lucht in en zijn ze een dag later te gast bij Op1 over dat dit allemaal not done is en dan oefenen ze weer macht uit en dan zegt Hugo van "Ja, maar Diederik, code zwart blabla" en alles blijft weer hetzelfde zoals nu. Ik vind het een rare machtsverhouding trouwens, OMT, media en regering.
quote:Op maandag 12 april 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op dit punt snap ik de woede. Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt. Ik stel voor dat Mark en Hugo een halfuurtje gaan posten bij de poort van het Vondelpark als het lekker weer is...
Maar ik snap de woede ook op een ander punt. Namelijk het constant opschuiven. Want nu krijg je weer 'ach wat in nou een weekje'. Maar het telt op bij de vorige 17 aan harde lockdown en bovendien is die ene week ook geen harde toezegging. Je zou het manipulatief kunnen noemen.
quote:Op maandag 12 april 2021 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil je nu dan? De hele pandemieaanpak staken omdat Ferd moest trouwen? Je snapt zelf toch ook wel dat dat gewoon idioterie is?
quote:Op maandag 12 april 2021 00:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Men gaat constant uit van een soort papieren werkelijkheid waarin iedereen zich keurig aan de regels houdt.
Nou ja dat zou dan wel een beetje dom zijn, jezelf niet aan de regels houden en er dan vanuit gaan dat alle burgers dat wel zouden doen.quote:
“De artsen in het ziekenhuis wisten niet wat ze hoorden toen er over mogelijke versoepelingen gesproken werd, zij staan nog elke dag in overlevingsmodus met de volle IC.”quote:Op maandag 12 april 2021 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze laten gewoon weer vallen bij de burgemeesters dat ze de 28e gaan versoepelen. Een week er voor komen er weer wat doem berichten naar voren in de media (OMT wil relevant blijven) en tada; gewoon weer een uitstel.
Er is altijd wel een cijfer die op rood staat. Wat ze alleen niet door hebben dat veel mensen gewoon er klaar mee zijn. Ik kan niet wachten tot het weer mooi weer is alle parken vol en te druk waarschijnlijk en dan weer verbijsterd reageren in de media.quote:Op maandag 12 april 2021 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze laten gewoon weer vallen bij de burgemeesters dat ze de 28e gaan versoepelen. Een week er voor komen er weer wat doem berichten naar voren in de media (OMT wil relevant blijven) en tada; gewoon weer een uitstel.
Alleen lijkt het er dit keer op dat de burgemeesters dat ook in de gaten hebben. Dat zijn over het algemeen best competente lui (er zijn genoeg burgemeesters in Nederland die betere bestuurders zijn dan menig minister), die zijn ook niet gek.quote:Op maandag 12 april 2021 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
En de Ramadan komt eraanquote:Op maandag 12 april 2021 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is altijd wel een cijfer die op rood staat. Wat ze alleen niet door hebben dat veel mensen gewoon er klaar mee zijn. Ik kan niet wachten tot het weer mooi weer is alle parken vol en te druk waarschijnlijk en dan weer verbijsterd reageren in de media.
Dat is maar een klein gedeelte van de bevolking die daar aan doet. Er zijn veel meer mensen er klaar mee. Ik ging 21.50 even een vuilniszak buiten weg gooien en het leek wel spitsuur met de hoeveelheid fietsers, auto's en voetgangers. Daar zaten genoeg niet moslims tussen hoor.quote:Op maandag 12 april 2021 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En de Ramadan komt eraan
* Houtenbeen kijkt of er nog popcorn in huis ligt
Ze zijn niet gek maar meer dan een oproep verwacht ik niet.quote:Op maandag 12 april 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen lijkt het er dit keer op dat de burgemeesters dat ook in de gaten hebben. Dat zijn over het algemeen best competente lui (er zijn genoeg burgemeesters in Nederland die betere bestuurders zijn dan menig minister), die zijn ook niet gek.
Dit is ook niet helemaal waar gewoon media die weer is niet snappen hoe een vaccin precies werkt.quote:
Drukzetten kan op vele manieren natuurlijk...quote:Op maandag 12 april 2021 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze zijn niet gek maar meer dan een oproep verwacht ik niet.
Misschien moeten we allemaal gewoon om 21:30 aan de wandel gaan. Massaal.quote:Op maandag 12 april 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is maar een klein gedeelte van de bevolking die daar aan doet. Er zijn veel meer mensen er klaar mee. Ik ging 21.50 even een vuilniszak buiten weg gooien en het leek wel spitsuur met de hoeveelheid fietsers, auto's en voetgangers. Daar zaten genoeg niet moslims tussen hoor.
Je hoort ook steeds meer over huisfeestjes die zich of niks aantrekken van de avondklok of beginnen om 22 uur en eindigen om 4:30.quote:Op maandag 12 april 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is maar een klein gedeelte van de bevolking die daar aan doet. Er zijn veel meer mensen er klaar mee. Ik ging 21.50 even een vuilniszak buiten weg gooien en het leek wel spitsuur met de hoeveelheid fietsers, auto's en voetgangers. Daar zaten genoeg niet moslims tussen hoor.
Dat gebeurt gewoon al sinds de avondklok er is dat is niks van de laatste weken.quote:Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hoort ook steeds meer over huisfeestjes die zich of niks aantrekken van de avondklok of beginnen om 22 uur en eindigen om 4:30.
Dat was ook al toen het vanaf 21:00 was. Toevallig zelf de eerste zaterdag van de avondklok rond die tijd huiswaarts gegaan. Echt volle bak, iedereen haast.quote:Op maandag 12 april 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt inderdaad al de hele tijd. Maar mijn n=1 observatie is wel dat het behoorlijk toeneemt.quote:Op maandag 12 april 2021 00:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon al sinds de avondklok er is dat is niks van de laatste weken.
Daarom heb ik die avondklok ook nooit begrepen. Tot dat ik 28 a 30 was, was stappen of een feestje vaak iets van van 21.00/22.00 tot een uurtje of 5.00 duurde met de after borrel en al. Dus als ik jonger was geweest zag ik het eerdere als een motivatie dan een belemmering om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hoort ook steeds meer over huisfeestjes die zich of niks aantrekken van de avondklok of beginnen om 22 uur en eindigen om 4:30.
Gewoon lekker overdag zuipen van 13 tot 20 is veel beter vind ik zelf maar kan het ze niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 12 april 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt inderdaad al de hele tijd. Maar mijn n=1 observatie is wel dat het behoorlijk toeneemt.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik individuen (op echte excessen na) helemaal niks meer kwalijk neem. Ik heb er echt begrip voor.quote:Op maandag 12 april 2021 00:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Gewoon lekker overdag zuipen van 13 tot 20 is veel beter vind ik zelf maar kan het ze niet kwalijk nemen.
Als het een beetje lekker weer is kun je prima buiten op een afstandje een biertje drinken met een paar man daar zie ik echt geen kwaad inquote:Op maandag 12 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo ver dat ik individuen (op echte excessen na) helemaal niks meer kwalijk neem. Ik heb er echt begrip voor.
In dat verband is de roep om het aantal ic-bedden op te schalen wel wat raar. Hoe dan ook hij gaat nog altijd gezellig met zijn vrouw de boer op: https://www.weertdegekste(...)t-centrum-van-weert/.quote:"Och man, laat je niets wijsmaken. Er ligt niemand op de IC. De artsen faken alles. Voor iedere patiënt krijgen ze 20.000 euro. Maar zoiets wordt toch niet uitgezonden"
Ik blijf het jammer vinden dat elk gematigd tegengeluid meteen gekaapt wordt door de wappies.quote:Op maandag 12 april 2021 01:08 schreef maan_man het volgende:
Ik dacht ik ken die man ergens van:
[ afbeelding ]
Na een tijdje viel het kwartje. Dat is onze dokter Piet van Herten die in januari zei:
[..]
In dat verband is de roep om het aantal ic-bedden op te schalen wel wat raar. Hoe dan ook hij gaat nog altijd gezellig met zijn vrouw de boer op: https://www.weertdegekste(...)t-centrum-van-weert/.
Klopt, en dan ook nog iemand die in het BIG-register staat ingeschreven als arts. Je zou toch denken dat die iets verstandiger zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik blijf het jammer vinden dat elk gematigd tegengeluid meteen gekaapt wordt door de wappies.
Lijkt me een gevalletje voor de IGJ en daarna voor het tuchtcollege.quote:Op maandag 12 april 2021 01:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, en dan ook nog iemand die in het BIG-register staat ingeschreven als arts. Je zou toch denken dat die iets verstandiger zijn.
quote:Op maandag 12 april 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me een gevalletje voor de IGJ en daarna voor het tuchtcollege.
Daarna doodse stilte vanuit die kant.quote:De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd gaat onderzoek doen naar uitlatingen van een homeopathisch arts uit Maasbree.
"We gaan eerst het gesprek met hem aan en gaan de zaak uitgebreid onderzoeken", laat een woordvoerder weten. In het uiterste geval kan er een tuchtzaak volgen.
https://www.1limburg.nl/o(...)ts-bij-coronaprotest
Daar heb ik ook veel moeite mee. Sommige mensen die best goeie argumenten hebben worden amper gehoord of meteen in het wappie kamp gegooid terwijl ze daar niet horen. Maar het wappie kamp grijpt helaas ook iedereen aan ook die daar niet in willen horen.quote:Op maandag 12 april 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik blijf het jammer vinden dat elk gematigd tegengeluid meteen gekaapt wordt door de wappies.
Er gaat gewoon niets meer veranderen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
Volgens Ad "Functie elders" Melkert. Ook weer de zoveelste uit de politieke kartel kliek. Hij zoekt het maar fijn uit met deze cruciale weken. Ze kunnen mooi de pot op met hun regels. Laat ze eens maar meer zorgpersoneel opleiden als ze het zo druk hebben. Ze hebben het zo druk, dat ze ook personeel sturen naar de Caribische eilanden.quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
We moeten standaard ruim boven de 500.000 zitten willen ze de miljoen prikken per week halen iets wat trouwens al het plan was om dat in april te halen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
M.i. is het cruciaal dat we dat prikdoel een keer halen. Volgende week moeten we gewoon weer de 400k en het liefst 500k aantikken.
Dat is toevallig, in België komt er ook een cruciale week aan.quote:Op zondag 11 april 2021 22:42 schreef trein2000 het volgende:
500.000, dat zijn aantallen die ze in Duitsland op een dag verprikken. De Belgen hebben daar iets meer tijd voor nodig; 4 dagen. Nederland met zijn kolossale logistieke operatie met 23 frikandellenbusjes haalt dat aantal niet eens in een week.quote:Op maandag 12 april 2021 05:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
We moeten standaard ruim boven de 500.000 zitten willen ze de miljoen prikken per week halen iets wat trouwens al het plan was om dat in april te halen.
Dat idee krijg je wel ja, doordat ze nu weer spreken over 28 april ALS de cijfers het toelaten.quote:Op maandag 12 april 2021 07:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik geloof echt dan er in Den Haag gekozen is voor die angst zaaien tactiek vanuit de media waar in Duitsland over gesproken werd.
Het is nooit de intentie om ergens voor juni te versoepelen. Daarom krijgen we keer op keer die salamitactiek van nog een maand, nog 2 weken...
Kom op jongens, nog even volhoudenquote:Op maandag 12 april 2021 06:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is toevallig, in België komt er ook een cruciale week aan.
[ twitter ]
quote:Op maandag 12 april 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt me een gevalletje voor de IGJ en daarna voor het tuchtcollege.
Daardoor is er geen debat meer mogelijk.quote:Op maandag 12 april 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken van die homeopathische arts gehoord??quote:Op maandag 12 april 2021 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Daardoor is er geen debat meer mogelijk.
Die eerste quote was een foutjequote:Op maandag 12 april 2021 08:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken van die homeopathische arts gehoord??![]()
Of bedoel je deze post anders dan ik nu denk?
Natuurlijk niet. Ik vind het vooral ook gewoon erg dom dat ze dat roepen.quote:
Ja, en nog 8 x 2 weekjes en de zomer is weer ver voorbij en begint "het feest" weer opnieuw.quote:
Komende twee weken zijn cruciaal!quote:Op maandag 12 april 2021 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik vind het vooral ook gewoon erg dom dat ze dat roepen.
Over debat gesproken: is er nu serieus geen enkele partij die ook maar een vraagteken durft te zetten bij keuzes van Rutte/De Jonge? Alleen Baudet, maar die slaat compleet door. Maar een serieuze noot bij bepaalde acties van MR/HdJ mogen toch wel gesteld worden.quote:Op maandag 12 april 2021 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Daardoor is er geen debat meer mogelijk.
Niet echt, maar we missen dan ook een officiële instantie naast het RIVM/OMT die de cijfers een "2nd opinion kan geven"/kan challengen".quote:Op maandag 12 april 2021 08:19 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Over debat gesproken: is er nu serieus geen enkele partij die ook maar een vraagteken durft te zetten bij keuzes van Rutte/De Jonge? Alleen Baudet, maar die slaat compleet door. Maar een serieuze noot bij bepaalde acties van MR/HdJ mogen toch wel gesteld worden.
Het zijn allemaal 13 in een dozijn grijze muizen zonder ruggengraat.quote:Op maandag 12 april 2021 08:19 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Over debat gesproken: is er nu serieus geen enkele partij die ook maar een vraagteken durft te zetten bij keuzes van Rutte/De Jonge? Alleen Baudet, maar die slaat compleet door. Maar een serieuze noot bij bepaalde acties van MR/HdJ mogen toch wel gesteld worden.
Ik vind het niet slim om dat te hard te roepen, inderdaad, maar op zich zitten we denk ik best in de periode waarin de situatie echt ineens kan gaan veranderen. Als de ziekenhuizen minder gaan worden en het vaccineren goed doorzet (en de tijd van de grote getallen zou nu zo'n beetje moeten starten, toch?) dan kan 1 of 2 weken echt wel verschil maken, denk ik.quote:Op maandag 12 april 2021 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik vind het vooral ook gewoon erg dom dat ze dat roepen.
Laten we het hopen. Mijn vertrouwen in de hele gang van zaken is 0,0.quote:Op maandag 12 april 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het niet slim om dat te hard te roepen, inderdaad, maar op zich zitten we denk ik best in de periode waarin de situatie echt ineens kan gaan veranderen. Als de ziekenhuizen minder gaan worden en het vaccineren goed doorzet (en de tijd van de grote getallen zou nu zo'n beetje moeten starten, toch?) dan kan 1 of 2 weken echt wel verschil maken, denk ik.
Maar daar nu al te hard over roepen, vind ik ook niet slim.
Dan zeg je dat zodra de situatie er naar is. Of je zegt 'mocht het zo zijn dat de situatie beter wordt, dan kunnen we er over nadenken'. Ben eens wat pragmatischer, de verkiezingen zijn voorbij, dus mooie beloften hoeven niet meer.quote:Op maandag 12 april 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het niet slim om dat te hard te roepen, inderdaad, maar op zich zitten we denk ik best in de periode waarin de situatie echt ineens kan gaan veranderen. Als de ziekenhuizen minder gaan worden en het vaccineren goed doorzet (en de tijd van de grote getallen zou nu zo'n beetje moeten starten, toch?) dan kan 1 of 2 weken echt wel verschil maken, denk ik.
Maar daar nu al te hard over roepen, vind ik ook niet slim.
Ik snap best dat het vertrouwen van veel mensen niet heel groot is op het moment. En dat komt deels zeker door de poppetjes zelf, daar is ruimte voor verbetering. Het komt ook, denk ik, omdat de hele toestand al zo lang duurt. Mensen worden murw.quote:Op maandag 12 april 2021 08:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Mijn vertrouwen in de hele gang van zaken is 0,0.
Nou ja, ik zou sowieso eens kijken naar hun communicatie-adviseurs. Ik geloof dat die best aan vervanging toe zijn. Tenzij alles wat ze zeggen volledig uit eigen koker komt, dan is het tijd om communicatie-adviseurs aan te nemenquote:Op maandag 12 april 2021 08:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan zeg je dat zodra de situatie er naar is. Of je zegt 'mocht het zo zijn dat de situatie beter wordt, dan kunnen we er over nadenken'. Ben eens wat pragmatischer, de verkiezingen zijn voorbij, dus mooie beloften hoeven niet meer.
Ik denk dat het wel bijna onmogelijk is om dit goed te doen. Als ze niks zeggen is er weer 'geen perspectief'.quote:Op maandag 12 april 2021 08:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou sowieso eens kijken naar hun communicatie-adviseurs. Ik geloof dat die best aan vervanging toe zijn. Tenzij alles wat ze zeggen volledig uit eigen koker komt, dan is het tijd om communicatie-adviseurs aan te nemen
En over de andere boeg, wat valt er voor ze te winnen?quote:Op maandag 12 april 2021 08:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het zijn allemaal 13 in een dozijn grijze muizen zonder ruggengraat.
Hoeven we niks van te verwachten.
Klopt, het zal zeker moeilijk zijn om het goed te doen, het juiste te zeggen. Maar zo vaak ze er nu naast zitten met hun boodschap, is heel erg pijnlijk. Dat kan echt stukken beter.quote:Op maandag 12 april 2021 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel bijna onmogelijk is om dit goed te doen. Als ze niks zeggen is er weer 'geen perspectief'.
Ik was eerst echt boos op mensen die naar kantoor gingen terwijl er geen noodzaak voor was. Tegenwoordig veroordeel ik ze ook niet meer. Ik werk zelf nog steeds thuis, ben in oktober voor het laatst een dag op kantoor geweest, maar ik begrijp echt wel de mensen die het nodig hebben om naar kantoor te gaan, voor hun welzijn.quote:Op maandag 12 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo ver dat ik individuen (op echte excessen na) helemaal niks meer kwalijk neem. Ik heb er echt begrip voor.
Toch is dat voor het eerst wel het geval vrees ik, het goede nieuws is dat ik een hele licht trend zie in afname bezetting van 70+ op de IC, als dat het eerste lichtpuntje van de vaccinatie is, dan gaan we het redden, stijgt het de komende week door, dan niet...........quote:
Is wel in het nieuws geweest geloof ik, maar ze zouden er eens een dag moeten filmen en daar dan een mooi montage met timestamps en zo van maken. Beelden van zo'n lege sporthal waar je nog net niet zo'n bosje droog gras door de zaal ziet waaien. Interviews met verveelde medewerkers. En dat dan een half uur voor de persco uitzenden en het Hugo onder z'n neus drukken.quote:Op maandag 12 april 2021 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
Weer allemaal lege sporthallen
Gooi dan gewoon de deur open voor iedereen die wil. Ongeacht leeftijd.
Ik hecht niet zo'n sterke waarde aan een kneuzige voetbaltokkie die nooit heeft laten zien een grote hersencapaciteit te bevatten.quote:Op maandag 12 april 2021 08:42 schreef leolinedance het volgende:
Goed om te zien dat Wout Weghorst ook kritisch is:
https://www.telegraaf.nl/(...)praken-wout-weghorst
Wout Wappie Weghorst, het allitereert in ieder geval heerlijk.quote:Op maandag 12 april 2021 08:42 schreef leolinedance het volgende:
Goed om te zien dat Wout Weghorst ook kritisch is:
https://www.telegraaf.nl/(...)praken-wout-weghorst
Wout Wappie.quote:Op maandag 12 april 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wout Wappie Weghorst, het allitereert in ieder geval heerlijk.
Oh ik dacht alquote:Op maandag 12 april 2021 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die eerste quote was een foutje
NOS.nl liveblogquote:Samenleving in Verenigd Koninkrijk grotendeels open
In het Verenigd Koninkrijk gaan vandaag alle winkels, kappers, sportscholen en terrassen weer open. De Britse premier Johnson spreekt van "een enorme stap" naar verlossing van coronabeperkingen.
Omdat het vaccinatieprogramma in het Verenigd Koninkrijk goed op schema ligt, kunnen de geplande versoepelingen vandaag worden doorgevoerd. Engeland werkt sinds februari met een routekaart; volgens die planning volgt er een nieuwe reeks van versoepelingen op 17 mei. Dan mogen onder meer de pubs weer open.
Premier Johnson roept iedereen op zich "verantwoordelijk" te gedragen, omdat twee op vijf volwassenen nog niet is ingeënt met het coronavaccin. Daarnaast moet een overgrote meerderheid nog de tweede prik ontvangen. Johnson heeft aangekondigd zijn eerste bezoek aan een pub garden nog even uit te stellen, uit respect voor de vrijdag overleden prins Philip.
De Britse branchevereniging voor pubs is blij met de heropening van de terrassen, maar nog niet tevreden. Naar schatting 40 procent van de Britse horeca heeft een terras of de mogelijkheid om buiten drankjes uit te serveren. Daarnaast mogen bezoekers niet aan de bar bestellen maar ze moeten op hun plek blijven zitten. "Dat is fijn voor de klant, maar voor ons lastig, want we zijn niet gewend aan bediening aan tafel", zegt een pubuitbater tegen Sky News.
Hoe leuk ook, ik hoorde dat je mensen niet zomaar als wappie moet wegzetten om deze mening. Al heeft Weghorst mij in zijn Heracles-tijd al vaker doen verbazen (over wat lichtere onderwerpen). In VBL werd hij ook door de wat meer genuanceerde users flink verguisd.quote:Op maandag 12 april 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wout Wappie Weghorst, het allitereert in ieder geval heerlijk.
Maar de mening dat corona vandaag geen grote bedreiging voor jezelf persoonlijk is, is taboe. Met name omdat je daarbij bewust voorbij gaat aan de mogelijke gevolgen voor jezelf later en anderen nu.quote:Op maandag 12 april 2021 08:53 schreef raptorix het volgende:
Vond wel mee wat Weghorst zei, feitelijk klopt het gewoon wat hij zegt.
Ik ken de uitspraken verder niet, alleen dat hij blijkbaar vindt dat je 'kritisch moet zijn'.quote:Op maandag 12 april 2021 08:53 schreef raptorix het volgende:
Vond wel mee wat Weghorst zei, feitelijk klopt het gewoon wat hij zegt.
Je moet ook goed opletten met wat je zegt, zeker als je dat als bekende persoonlijkheid zegt, want het kan al heel snel verkeerd geïnterpreteerd worden.quote:Op maandag 12 april 2021 08:55 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maar de mening dat corona vandaag geen grote bedreiging voor jezelf persoonlijk is, is taboe. Met name omdat je daarbij bewust voorbij gaat aan de mogelijke gevolgen voor jezelf later en anderen nu.
Ik heb het heel even snel terug gezien, en kwam erop neer dat hij van mening is dat gezonde/jonge mensen geen gevaar lopen en dat vaccinatie niet nodig is, ben het daar in die strekking mee eens, en feitelijk is er niets op af te dingen, enige wat je in kunt brengen is dat je jongere mensen die gevaccineerd/besmet geweest zijn bijdragen aan een betere groepsimmuniteit.quote:Op maandag 12 april 2021 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken de uitspraken verder niet, alleen dat hij blijkbaar vindt dat je 'kritisch moet zijn'.
Als je dan meteen als wappie wordt weggezet, is het debat wel failliet natuurlijk. Maar misschien heeft hij ook wel echt de mening dat vaccins het werk van de duivel zijn, dat kan ik niet inschatten.
Je onderschat de (massaliteit van de) Britse pubcultuur dan een beetje gok ik.quote:Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS.nl liveblog
Het is ook niet gauw goed, he? Kunnen ze open, is het lastig om te bedienen aan tafel. Iedereen moet toch blijven zitten, dus dat bedienen moet niet al te lastig zijn, zou je denken.
Ik onderschat niets. Als je maanden dicht bent geweest, en je gaat weer open, maak je daar wat van en ga je niet miepen dat het moeilijk is.quote:Op maandag 12 april 2021 08:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Je onderschat de (massaliteit van de) Britse pubcultuur dan een beetje gok ik.
Nooit in pubs geweest zeker?! Die mensen komen normaliter nooit achter de bar vandaan en hebben geen ‘serveersters’ zoals Nederlanders het hebben.quote:Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS.nl liveblog
Het is ook niet gauw goed, he? Kunnen ze open, is het lastig om te bedienen aan tafel. Iedereen moet toch blijven zitten, dus dat bedienen moet niet al te lastig zijn, zou je denken.
Als vaccinaties niet bijdragen aan minder verspreiding van het virus zou je inderdaad kunnen discussieren over het vaccineren van jonge mensen, mits het daardoor ook zo is dat bij schrappen van maatregelen de IC's niet vol komen te liggen.quote:Op maandag 12 april 2021 08:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het heel even snel terug gezien, en kwam erop neer dat hij van mening is dat gezonde/jonge mensen geen gevaar lopen en dat vaccinatie niet nodig is, ben het daar in die strekking mee eens, en feitelijk is er niets op af te dingen, enige wat je in kunt brengen is dat je jongere mensen die gevaccineerd/besmet geweest zijn bijdragen aan een betere groepsimmuniteit.
'Stel je eens voor dat er een virus is dat zo dodelijk is, dat je je moet laten testen om te weten of je het hebt'quote:Op maandag 12 april 2021 08:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het heel even snel terug gezien, en kwam erop neer dat hij van mening is dat gezonde/jonge mensen geen gevaar lopen en dat vaccinatie niet nodig is, ben het daar in die strekking mee eens, en feitelijk is er niets op af te dingen, enige wat je in kunt brengen is dat je jongere mensen die gevaccineerd/besmet geweest zijn bijdragen aan een betere groepsimmuniteit.
De enige die hier aan het miepen is ben jij hoor.quote:Op maandag 12 april 2021 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik onderschat niets. Als je maanden dicht bent geweest, en je gaat weer open, maak je daar wat van en ga je niet miepen dat het moeilijk is.
Ja dat, is echt een heel andere cultuur. Sowieso veel minder terrassen daar al is dat ook ingegeven door het weer natuurlijkquote:Op maandag 12 april 2021 09:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nooit in pubs geweest zeker?! Die mensen komen normaliter nooit achter de bar vandaan en hebben geen ‘serveersters’ zoals Nederlanders het hebben.
Is ook maar uitspraak van een persoon. Komt heus wel goed bij een aantal pubs.
Dat gezonde jonge mensen geen gevaar lopen klopt niet helemaal.quote:Op maandag 12 april 2021 08:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
De uitzonderingen zijn nieuwswaardigquote:Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat gezonde jonge mensen geen gevaar lopen klopt niet helemaal.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
Daarom erger ik me steen en been aan het langzame vaccineren.
Geen paniek, dat soort artikelen wordt door de overheid opgelegd aan redacteurs van nieuwssites om zo de angst er in te houden bij de burger en de maatregelen te steunen.quote:Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het wel goed, want ze zullen wat graag open willen.quote:Op maandag 12 april 2021 09:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nooit in pubs geweest zeker?! Die mensen komen normaliter nooit achter de bar vandaan en hebben geen ‘serveersters’ zoals Nederlanders het hebben.
Is ook maar uitspraak van een persoon. Komt heus wel goed bij een aantal pubs.
Ik miep niet, ik constateer.quote:Op maandag 12 april 2021 09:05 schreef Caland het volgende:
[..]
De enige die hier aan het miepen is ben jij hoor.
Onzin is een deur verder.quote:Op maandag 12 april 2021 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen paniek, dat soort artikelen wordt door de overheid opgelegd aan redacteurs van nieuwssites om zo de angst er in te houden bij de burger en de maatregelen te steunen.
quote:
Je mieptquote:Op maandag 12 april 2021 09:10 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat me er om.
Ik vind zelfs
dat vind ik weinig constructief.
Het zal je maar overkomen.quote:
Als er exclusiviteit aan de nos gegeven wordt over het besluit van de gezondheidsraad, sta ik echt nergens meer van te kijken.quote:
Vooral als het van fabeltjeskrant AD komt.quote:Op maandag 12 april 2021 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen paniek, dat soort artikelen wordt door de overheid opgelegd aan redacteurs van nieuwssites om zo de angst er in te houden bij de burger en de maatregelen te steunen.
Dan lijkt het me tijd het topic maar op te doeken. Alles hier betreft meningen. En een topic louter gevuld met gemiep is niet heel constructief.quote:
Tja, deze mensen fietsten waarschijnlijk dagelijks, of stappen zonder nadenken in de auto. Drinken alcohol, roken wellicht. Allemaal risico's op (blijvende) schade.quote:
Was het maar onzinquote:
quote:Op maandag 12 april 2021 09:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vooral als het van fabeltjeskrant AD komt.
Bron?quote:Op maandag 12 april 2021 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Was het maar onzin. Dit is gewoon hoe hier over media wordt gedacht.
[..]
Die Maurice van den Bosch in nogal een pannekoek, die had daadwerkelijk geen idee dat het vaccinatie probleem komt omdat we te weinig vaccins hadden, als bestuurder van een Ziekenhuis zou je toch iets betere kennis verwachten.quote:
Angstporno voor de liefhebbers. Iedereen < 50 heeft niet / nauwelijks iets te vrezen. Vaccinatie voor deze groep is dus ook onzin.quote:Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bronquote:
Dit is geen bron op zich.quote:
Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.quote:Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar moet ik bang voor zijn precies?quote:Op maandag 12 april 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Angstporno voor de liefhebbers. Iedereen < 50 heeft niet / nauwelijks iets te vrezen. Vaccinatie voor deze groep is dus ook onzin.
Voor hoe hier (in dit topic, die topicreeks) over de media wordt gedacht lijken me deze topics een aardige bron.quote:
Laat ik het zo zeggen ik heb meer vertrouwen in de media dan de overheid of bepaalde internetsites. Zeker als het om media gaat die zich door de jaren heen bewezen hebben.quote:Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.
Niet is een groot woord, maar ik zou het laag noemen, 10 procent op de IC's is jonger dan 50.quote:Op maandag 12 april 2021 09:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Angstporno voor de liefhebbers. Iedereen < 50 heeft niet / nauwelijks iets te vrezen. Vaccinatie voor deze groep is dus ook onzin.
Dat is jou post niet het mijne. Ik ben niet bang voor het corona virus.quote:Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef zoost het volgende:
[..]
Voor het killervirus dat vooral jonge mensen treft.
Ik baseer me liever op de mening van mensen die "en" geen belangen hebben, maar wel in het veld werken, de media schrijven maar over wat iemand roept.quote:Op maandag 12 april 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen ik heb meer vertrouwen in de media dan de overheid of bepaalde internetsites. Zeker als het om media gaat die zich door de jaren heen bewezen hebben.
Dat zijn dus 70 personen (nu) op de 17 miljoen. Ik vind dat wel onder "niet / nauwelijks" mogen vallen. ;-)quote:Op maandag 12 april 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet is een groot woord, maar ik zou het laag noemen, 10 procent op de IC's is jonger dan 50.
Ze prikken 100 keer meer dan Nederland terwijl ze 20 keer zoveel inwoners hebben. Dat is dus per hoofd van de bevolking 5 keer zo snel. Wij zouden dan 250.000 prikken per dag moeten zetten.quote:
Als zoiets in de uk in de sun staat nemen we het ook niet serieus.quote:Op maandag 12 april 2021 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Was het maar onzin. Dit is gewoon hoe hier over media wordt gedacht.
[..]
Meningen zijn niet relevant.quote:Op maandag 12 april 2021 09:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik baseer me liever op de mening van mensen die "en" geen belangen hebben, maar wel in het veld werken, de media schrijven maar over wat iemand roept.
Het AD heeft zich wel bewezen. De krant van de Oliebollentest en de Haringtest. Dat kunnen er toch maar weinig zeggen.quote:Op maandag 12 april 2021 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen ik heb meer vertrouwen in de media dan de overheid of bepaalde internetsites. Zeker als het om media gaat die zich door de jaren heen bewezen hebben.
Dat is IC hequote:Op maandag 12 april 2021 09:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat zijn dus 70 personen (nu) op de 17 miljoen. Ik vind dat wel onder "niet / nauwelijks" mogen vallen. ;-)
Waarom vinden zorgmedewerkers het belangrijk dat de rest van het land op slot is dan dat ze een salarisverhoging zouden krijgen?quote:Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef Vasilevski het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lingen-uitstelt.html
Ad Melkert, de beste premier die we nooit gehad hebben. In 2002 hebben we hem massaal afgewezen, maar nu is deze fout van ons gelukkig gecorrigeerd en is hij alsnog de baas van het land.
Iedere mongool snapt natuurlijk dat het vertragen van deze versoepelingen met een weekje niet ineens de ziekenhuizen gaat redden. Of dat het wel versoepelen ineens voor code zwart zou hebben gezorgd. Het is puur voor het symbool. Voor de "Oef jongens, dit is wel heel veel in één keer" roepers.
Je hoort ook niemand van de zorg meer zeuren over salarisverhoging. Zolang de rest van het land maar op slot gaat, zijn ze ook tevreden. Mensen zijn zo makkelijk tegen elkaar op te zetten.
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.quote:
Autorijden schijnt ook onveilig te zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is IC he![]()
Maar goed mee eens hoor, de kans op andere problemen als 50minner zijn een stuk groter, wat dacht je van lachgas gebruik
Haha die is gewoon zuur dat RTL die scoop niet kreeg. Dit is toch gewoon hoe het werkt, lijkt me weinig mis mee. Als hij zelf die scoop had gekregen had je 'm niet gehoord.quote:
Dat klinkt heel ernstig, maar dan blijkt die "actualiteitenrubriek" het 8 uur journaal te zijn. C'mon son. Natuurlijk willen ze dat de boodschap helder in het journaal komt.quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/quote:Op maandag 12 april 2021 09:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het AD heeft zich wel bewezen. De krant van de Oliebollentest en de Haringtest. Dat kunnen er toch maar weinig zeggen.
Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....quote:Dertig jaar- en op de ic
In vergelijking met de vorige coronagolven ziet Van Dijk een verschil in de leeftijd van de patiënten. „Dat zijn geen 80-plussers meer. Natuurlijk liggen er ook een paar oudere mensen, maar de mensen die ik zie, zijn heel vaak onder de 60: vijftigers, veertigers, dertigers. Om je een beeld te geven: vandaag hebben we vier mensen van in de 30 op de ic liggen. Mensen zonder medische voorgeschiedenis. Er liggen zwangere vrouwen tussen. We moeten af van het beeld dat dit virus alleen mensen treft die bijna in het verpleeghuis zitten.”
Voor dit soort zaken hoort er geen scoop te zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 09:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha die is gewoon zuur dat RTL die scoop niet kreeg. Dit is toch gewoon hoe het werkt, lijkt me weinig mis mee. Als hij zelf die scoop had gekregen had je 'm niet gehoord.
Dit vind ik dan weer een beetje naïef.quote:Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor dit soort zaken hoort er geen scoop te zijn.
Persbericht aan alle media, klaar.
in dit geval eens met Ariequote:Op maandag 12 april 2021 09:34 schreef RipCity het volgende:
Boys and girls: dominee Arie B. is mad.
https://www.mediacourant.(...)t-is-onbegrijpelijk/
26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.quote:Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/
Ook zo een parel.
[..]
Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....
Arie heeft weel snel zijn handje opgehouden, 27.888 aan steunquote:Op maandag 12 april 2021 09:34 schreef RipCity het volgende:
Boys and girls: dominee Arie B. is mad.
https://www.mediacourant.(...)t-is-onbegrijpelijk/
In de kop van het artikel;quote:Op maandag 12 april 2021 09:08 schreef Megumi het volgende:
De definitie van 'jonge mensen' wordt wel steeds verder opgeschoven in coronatijd als het toevallig zo uitkomt he ?quote:Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
Maar een gedachte en meningen zijn geen bronnen. Met feitelijke informatie.quote:Op maandag 12 april 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor hoe hier (in dit topic, die topicreeks) over de media wordt gedacht lijken me deze topics een aardige bron.
Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.quote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
26 op 2-3 miljoenquote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
26 dertigers vind ik best veel, toch echt jonge mensen wiens leven nu aan een draadje hangt.
Hebben deze mensen het virus ook bewust uit een buisje geïnhaleerd?quote:Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)uik-van-lachgas.html
dat zegt toch helemaal nietsquote:Op maandag 12 april 2021 09:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Arie heeft weel snel zijn handje opgehouden, 27.888 aan steun
Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?quote:Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar een gedachte en meningen zijn geen bronnen. Met feitelijke informatie.
Media zijn gewoon geen primaire bron voor een complex onderwerp als jonge mensen met blijvende symptomen na een besmetting. Ze kunnen individuen interviewen die er mee te kampen hebben (of die dat zelf zeggen, maar nooit positief getest zijn voor corona). Ze kunnen een huisarts interviewen die 'denkt' dat tienduizenden een reële schatting is en dan denken lezers dat dat een feit is in plaats van een mening (nou vooruit, een 'schatting').quote:Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
Dat is bizar weinig natuurlijkquote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies, een deel van de klachten zijn ook psycho somatischquote:Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er langer last van hebben, echter bij dit soort zaken ben ik altijd skeptisch, gooi een bepaald niet nader te noemen/meten ziekte beeld in de media, en je zult zien dat je binnen no time duizenden mensen hebben die zich in een beeld herkennen, ik kan je een hele trits van ziektes opnoemen die ook afnamen toen het minder in de media kwam.
quote:Interestingly, more than 40% of participants reported experiencing depression and anxiety prior to their COVID-19 diagnosis, suggesting this may be a risk factor for long COVID, the authors said.
Jonge mensen met waarschijnlijk onderliggend lijden en/of veel te dikquote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap het.quote:Op maandag 12 april 2021 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die post van mij was cynisch. Omdat bepaalde users in dit topic écht zo over media denken. Snap je 'm?
Ik denk weer minder dan vorige week.quote:Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd hoeveel prikken we deze week weer hopen te zetten.
Om hoeveel % van de besmette 20/30'ers gaat het dan tov percentage besmet?quote:Op maandag 12 april 2021 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-goed~ad451fd5/
Ook zo een parel.
[..]
Technisch zou het best kloppen, echter dit is gewoon niet zoals het is. Op dit moment is 3.5% van de mensen op de IC jonger dan 40 jaar. 26 dertigers en 4 twintigers, in heel Nederland.....
Kom nou, dat is niets op gehele bevolkingquote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.quote:Op maandag 12 april 2021 09:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is 1 op 85.961 en minder dan het aantal jongeren dat door Lachgas een dwarslaesie oploopt.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)uik-van-lachgas.html
Zou toch wel treurig zijn. Half april intussen, waar blijft die opschaling.quote:Op maandag 12 april 2021 09:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk weer minder dan vorige week.
Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.quote:Op maandag 12 april 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Irrelevant heeft helemaal niets met corona te maken.
Neemt de druk op hun werk wat af.quote:Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom vinden zorgmedewerkers het belangrijk dat de rest van het land op slot is dan dat ze een salarisverhoging zouden krijgen?
Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.quote:Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Neemt de druk op hun werk wat af.
Meestal is (de vraag om) een salarisverhoging ook vanwege de drukte op het werk wat zwaar weegt.
Het hele klappen voor de zorg.
Als je ziet dat de overheid je steunt dan zul je wel voorzichtig zijn om ook nog eens een salarisverhoging te vragen.
Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.quote:Op maandag 12 april 2021 09:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom om een idee te krijgen over welke aantallen we het hebben.
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.quote:Op maandag 12 april 2021 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel mooie dynamiek:
- Kabinet zegt niets over versoepelingen.
- Er wordt geschreeuwd om perspectief.
- Er wordt heel voorzichtig gezegd dat als de besmettingen goed dalen, er enige versoepelingen mogelijk zijn.
- Er komt geen substantiële daling in aantal besmettingen.
- Versoepelingen komen er niet.
- Mensen zijn woedend dat ze zijn blij gemaakt met een dode mus.
- Begin weer bij punt 1.
Misschien moet je gewoon een lezen waar we het over hadden.quote:Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op deze website van het RIVM lees ik althans dat het in Nederland om drie gevallen zou gaan trombose in combinatie met het AstraZeneca vaccin. Geen vergelijking dus.
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Dat staat los van dit verhaal lijkt me.quote:Op maandag 12 april 2021 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heel misschien werken mensen ook wel in de zorg omdat ze de gezondheid van andere mensen willen verbeteren. Zou een motivatie kunnen zijn, weet het verder ook niet hoor.
We werden een avondklok ingerommeld met doemscenario`s over wachtende ambulances in Londen die hun patienten niet kwijt kondenquote:Op maandag 12 april 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ik baseer mijn conclusies dan ook deels op eigen data onderzoek, deels op mensen die gewoon vertellen hoe het in de praktijk er voor staat, goed voorbeeld is Marcel Levi, die destijds uitlegde waarom de ziekenhuizen in Londen het zo zwaar hadden, dat was een heel stuk minder paniekerig dan het destijds in de pers werd afgeschilderd.
AD in 2018 https://www.ad.nl/economi(...)iek-worden~a3ceefdb/quote:Patients have been delayed inside ambulances for at least 30 minutes almost 1.5 million times over the past three years due to waiting for hospital handovers, information provided to Labour has shown, with the party saying it was “damning evidence” of a crisis in the NHS.
In more than 280,000 of these cases, people were delayed for more than 60 minutes, according to figures provided by freedom of information requests to ambulance trusts in England.
quote:In Engeland kun je maar beter niet ziek worden
Patiënten die op de grond liggen bij gebrek aan bedden,een tekort aan ambulances en 50.000 geschrapte operaties. Artsen, ziekenhuisdirecteuren en patiënten slaan alarm in Groot-Brittannië: het zorgsysteem is zwaar overbelast.
Elke dokter heeft voorbeelden van hoe de crisis de patiënten raakt, zegt hij. ,,Laatst belde een oudere man een ambulance omdat hij veel moeite had met ademen. Met deze hulpvraag moet de ziekenauto er binnen acht minuten zijn. Na ruim vier uur was de ambulance er nog niet, en belde de man terug: hij kon nu echt bijna niet meer ademen. Helaas was er nog steeds geen ambulance beschikbaar.''
Gelukkig kon een familielid hem toen naar het ziekenhuis rijden, vervolgt Harrop. ,,Bij de receptie zakte hij in elkaar. We brachten hem met spoed naar een operatiekamer, intubeerden hem en konden zo ternauwernood zijn leven redden. Als hij een paar minuten later was gekomen, weet ik zeker dat hij dood was geweest. Dit kan echt niet, in een rijk land als het onze.''
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.
En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.
Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers. Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.
En: Als we weer 25% minder capaciteit hebben gaan we weer dingen toelaten, op die manier kun je beleid verdedigen.
Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert. Niet voor niets zijn bedrijven als Google en SpaceX zo succesvol vanwege het principe van: Fail often, Fail fast, iets fout doen is niet erg, zo lang je er maar zo snel mogelijk mee stopt.
Niet toevallig onder behandeling van internist ?quote:Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
Mee eens. Kabinet heeft de versoepelingen nooit belooft. Alleen aangegeven dat ze erover gepraat hebben en advies gaan inwinnen bij het OMT. Media maakt ervan dat de versoepelingen er aan kwamen, heb al mensen een toast zien uitbrengen dat we weer open mochten. En tja dan blijkt het toch niet te kunnen. Volkomen terecht overigens op basis van de cijfers.quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook dat met die verplichte winkelwagens is zwaar overdrevenquote:Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.htmlquote:Op maandag 12 april 2021 09:59 schreef Djeez het volgende:
Net bij de huisarts geweest. I, 41 jaar en zwaar astmatisch, zou namelijk op de reservelijst staan voor een vaccin.Maar is niet mogelijk, want onder de 60 en dus geen AZ. Heb aangeboden dat ik dat vaccin sowieso wil, ben niet bang voor trombose. Maar mogen ze niet geven, want dan zijn ze strafbaar
'Leuk, mag, doen we verder niets mee, doei'quote:Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-van-afkeuring.html
Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop hetWant het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
Dat ze dat AZ gewoon opmaken aan iedereen die dat wil. Eerst boven de 60, hebben we daarna nog over dan iedereen die het wil. We zijn de beroerdste niet.quote:Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het goed is komen de huisartsen vandaag met een motie van afkeuring, ik hoop hetWant het zou mooi zijn als AZ beschikbaar zou zijn voor een grotere groep.
Dat gaat vermoedelijk niets veranderen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?quote:"Wat gaat er gebeuren als er bijwerkingen bij het Janssen-vaccin worden gemeld?"
Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Winkels zijn al 4 maanden niet normaal meer open, gaat toch nergens over. Vorig jaar hadden we zo'n mooi systeem met mandjes en karretjes voor een maximaal aantal mensen binnen. Afstand houden, we hebben nu mondkapjes, kan volgens mij echt prima.
Natuurlijk dan is de chaos helemaal compleet.quote:Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Zeker veel maar is dat met corona of door corona op de IC?quote:Op maandag 12 april 2021 09:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe persco moeten geven als ze iets te melden hebben.quote:Op maandag 12 april 2021 10:08 schreef raptorix het volgende:
Overigens snap ik niet waarom er nu zo negatief gereageerd werd, in de vorige persco was ik blij dat men eindelijk eens zei: We gaan ons minder focussen op besmettingen en meer op de ziekenhuiscijfers, en dat wanneer dat het toe laat we tussentijds onze inzichten aanpassen. Op dit moment is d situatie er niet beter op geworden, weliswaar lijkt mij een zwart scenario uitgesloten, maar de situatie is code rood, de IC cijfers lopen nog steeds op, en essentiële behandelingen moeten uitgesteld worden.
Kijk nu eens naar zaken die werken, bijvoorbeeld zoveel mogelijk thuiswerken en voorkomen van binnenshuis contact, kap met snippertjes zoals avondklok en bezoekaantallen. Daarnaast focus je in deze fase weer op probleem haarden, je ziet er nu een 6 tal in Nederland, ga daar actief beleid voeren, je ziet nu bijvoorbeeld duidelijke brandhaarden in Rotteredam, Amsterdam en de steden in de Bible belt. Wellicht misschien toch eens naar de kerken kijken?
Als het mis gaat of dreigt te gaan bij heropening van x, weet je in elk geval dat bepaalde maatregelen wel werken. Nu hebben we na meer dan een jaar nog steeds geen idee.quote:Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze zijn op het punt gekomen dat ze bang zijn om te falen.
Stel dat je nu iets (gedeeltelijk) open zou gooien en het gaat mis dan weet de regering dat ze het volk nog meer tegen zich zal krijgen.
De cijfers zijn leidend en zolang die boven bepaalde waardes blijven zal alles dicht blijven.
Wel bizar dat ze ons telkens met een dooie vis blij proberen te maken (aangezien je niet kunt voorspellen wanneer iets verbetert, ook wel een dingetje van het OMT).
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.quote:Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.quote:
En je routekaart baseren op wetenschappelijke inzichten, het is ook niet zo moeilijk, mensen lopen de ziekte (uit me hoofd), voor 60 procent op het werk en thuis op, dan moet je daar je beleid naar maken.quote:Op maandag 12 april 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dat ze sowieso pas een nieuwe perco moeten geven als ze iets te melden hebben.
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/quote:Op maandag 12 april 2021 10:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, maar dan krijg je al vrij snel weer 'ze communiceren niets en bieden geen perspectief', helaas.
Het zal wel zwaar zijn om te zien hoeveel uit jullie team het niet gehaald hebben. Is er een herdenking georganiseerd vanuit de club?quote:Op maandag 12 april 2021 10:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom lekker de teamsporten buiten weer toelaten. Kleedkamers en de kantine nog even dichthouden, dan moet dit prima lukken.
Overigens gaan wij met het voetbalteam vanaf woensdag weer trainen. Officieel met groepjes van 4 op het veld, al zal dat in de praktijk natuurlijk niet zo lopen. Wel de afspraak dat we aangekleed arriveren zodat we niet blijven hangen in de kleedkamers.
Het is lente, het wordt mooi weer. Laat de 30-ers (en de rest) gewoon weer lekker buiten hun ding doen.
Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.quote:Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/
Kan niet, die is dicht.quote:Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.
De verhaaltjes van Hugo met zijn hoopdenken hoef ik niet te zien, die vertelt hij maar lekker in de kroeg.
Correct.quote:Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het alternatief is een persco waarin ze niks te melden hebben/
Iedere week Hugo... the horrorquote:Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou het liefst gewoon elke week een persco hebben waar een statusupdate word gegeven met duidelijke duiding.
De verhaaltjes van Hugo met zijn hoopdenken hoef ik niet te zien, die vertelt hij maar lekker in de kroeg.
Jansen is het zelfde soort vaccin als AZ toch?quote:Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al een tijdje af. Gaan we dan ook weer een stop-and-go beleid er op maken?
Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.quote:
Vergeet "met de haven in zicht" niet.quote:Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.
En we strijden met zijn allen tegen een onzichtbare vijand!quote:Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vergeet "met de haven in zicht" niet.
Nautische metaforen...quote:Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vergeet "met de haven in zicht" niet.
Ja of: al een hoop mensen droegen hun steentje bij, doet u ook mee?quote:Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe metafoor voor de komende persconferentie? Na de “brandjes uittrappen” en “het schip bijsturen” heeft Hugo nu een gigantische puinhoop gecreëerd.
Misschien heeft Jaap een weekje vrij.quote:Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
Wat ik ook vreemd vind is dat er deze week geen technische briefing van het RIVM is, die word normaal gedaan in de ochtend voor het debat, dat is deze week donderdag, zullen ze de praatjes van de Japen zat zijn?
Ik had eigenlijk Jacco wel een keer willen zien, wat een nerd is datquote:Op maandag 12 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien heeft Jaap een weekje vrij.
Of hij ligt aan de beademingquote:Op maandag 12 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien heeft Jaap een weekje vrij.
Dat gaat je goed af!quote:Op maandag 12 april 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja of: al een hoop mensen droegen hun steentje bij, doet u ook mee?
Of in Hugo termen. Beste mensen. Zie het als volgt. Het vaccin is als het ware een steen. Van één vaccinatie, één steen daar kijkt het virus niet van op. Daarmee schrik je het virus niet af. Er zijn meerdere steentjes nodig. En u draagt die bij. Samen dragen we ons steentje bij. En van die meerdere steentjes, stapelen we met elkaar een mooie muur. Met onze zorgmedewerkers als het cement. Als we nog even volhouden is die muur hoog en sterk genoeg om het virus buiten de deur te houden. We bouwen als het ware een muur van vaccinaties om onze samenleving heen waarmee we ons tegen corona wapenen.
Gevold door nog een half uur aan slap gelul
Ik ben stiekem zijn speech-schrijver.
Ik niet. Voor mij zal het echt letterlijk zijn als het einde vd film The Truman Show:quote:Op maandag 12 april 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:
Zijn wij eigenlijk Coronawatchers![]()
![]()
![]()
Ik ga echt in een zwart gat vallen als dit voorbij is.
Heb je weer een spannende website open staanquote:Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Vandaag gaan we weer groeien helaas..
Oh nee, wat erg...quote:Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Of staat het nu al vast als een huis dat het pas weer op 19 april kan gaan dalen?quote:Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Vandaag gaan kunnen we weer groeien helaas..
Prima cijfers weer!quote:Op maandag 12 april 2021 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Die begint 1 Juni, of medio Juni, bron: Hugo.quote:Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef byah het volgende:
Maar hoe moet het nu met de meivakantie dan?
quote:
Ook geen vaccinatieupdate?quote:Op maandag 12 april 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
Wat ik ook vreemd vind is dat er deze week geen technische briefing van het RIVM is, die word normaal gedaan in de ochtend voor het debat, dat is deze week donderdag, zullen ze de praatjes van de Japen zat zijn?
Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje.Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.
Ik vraag me oprecht af wat het nut is van deze tests. Je laat een hoop mensen in een bubbel zitten en verder mogen ze niks. Geen contact met de lokale bevolking, geen toestemming om het resort te verlaten. De uitkomst staat al vast, er zullen geen tot weinig besmettingen uit komen. Aangezien dat voor veel mensen niet de gewenste langetermijntoekomst van toerisme is, wat testen we hier dan eigenlijk?
Het zou interessanter zijn om de mensen wel te testen maar verder hun gang te laten gaan, denk dat je dan nog wel wat verrassende resultaten zou krijgen. Anders zou ik liever gewoon zelf een ticket boeken naar een warm land.
Die kunnen ze niet meer geven, omdat de cijfers ontbreken, men kan dus alleen schattenquote:
In Israel zitten ze op 86 besmettingen per dag. Dus inderdaad mosterd na de maaltijd over 2 maanden.quote:Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.
Vooral veel bezigheidstherapie denk ik voor de bureautjes die dit soort onderzoeken doen.
Precies, er wordt bij elke mogelijke versoepeling gejammerd "ja maar de IC`s"quote:Op maandag 12 april 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:
Het is allemaal niet zo moeilijk de ENIGE reden van de maatregelen zijn de volle ziekenhuizen en IC's, dus de ENIGE reden waarop je je wilt baseren zijn de ziekenhuiscijfers.
Op het moment dat die bomvol liggen en nog volop stijgen, dan moet je gewoon als overheid zeggen: Kijk dit zijn de cijfers, kijk zelf maar hoe het ervoor staat.
Echter de problemen zijn ontstaan omdat men vast blijft houden aan maatregelen die nooit gewerkt hebben, men is te trots om te zeggen: We hadden buitenactiviteiten nooit moeten verbieden. Echter we zijn nu op een punt aangekomen waarbij het te beschamend zou zijn, en dan krijg je dit prachtig zwalkende beleid waar iedereen maar wat roep toetert.
Groepsimmuniteit incomingquote:Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk doen wij het echt absurd slecht qua besmettingen. Al zes maanden lang bovenaan alle lijstjes.
De lockdown is simpelweg niet hard genoeg.
Dan komt er gewoon een stop ja. Maakt niet uit dat we maanden extra in lockdown moeten vanwege te weinig vaccins. Kunnen we langer genieten van de test samenleving! Goed dat ze daar mee begonnen zijn dus!quote:Op maandag 12 april 2021 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
DIT. Wat de fuck is het nut van vakantie als het zo moet??quote:Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje.Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.
Ik vraag me oprecht af wat het nut is van deze tests. Je laat een hoop mensen in een bubbel zitten en verder mogen ze niks. Geen contact met de lokale bevolking, geen toestemming om het resort te verlaten. De uitkomst staat al vast, er zullen geen tot weinig besmettingen uit komen. Aangezien dat voor veel mensen niet de gewenste langetermijntoekomst van toerisme is, wat testen we hier dan eigenlijk?
Het zou interessanter zijn om de mensen wel te testen maar verder hun gang te laten gaan, denk dat je dan nog wel wat verrassende resultaten zou krijgen. Anders zou ik liever gewoon zelf een ticket boeken naar een warm land.
Er gaat vooral heel veel geld naar die bureautjes. Wat wij komende jaren allemaal mogen terugbetalen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer ging half Europa gewoon op vakantie toen er nog niet eens vaccins waren. Maar een jaar later moeten we opeens 'testvakanties' doen.
Vooral veel bezigheidstherapie denk ik voor de bureautjes die dit soort onderzoeken doen.
Als landen gewoon zo snel mogelijk het merendeel van hun burgers vaccineren zijn al die testvakanties en -evenementen totaal overbodig.quote:Op maandag 12 april 2021 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
DIT. Wat de fuck is het nut van vakantie als het zo moet??
Naja ik weet dat er een bepaalde type volk is wat ook pre-corona dit "soort" vakanties deed. Dus naar een of ander Grieks of Turks mega all inclusive resort gaan, daar tien dagen letterlijk niet vanaf komen en jezelf volvreten van het unlimited buffet en je handdoek elke dag op dezelfde tyfus strandstoel aan het zwembad leggen om in de zon te gaan bakken. Maar niet iedereen gaat zo op vakantie!!!
Ik wil vrij rondrijden / ontdekken, random rare local dorpjes bezoeken. Een of ander slecht restaurant in waar voornamelijk locals zitten en kijken wat voor rare shit ze op de menukaart hebben die ik moet ontcijferen.
En het liefst wil ik zo min mogelijk medelanders tegenkomen op mijn reis. Dat is vakantie voor mij.
Ja en voor iemand anders is dat wat jij omschreef als dat dat voor 'bepaalde types' is. Wat voor types bedoel je daar precies mee?quote:
Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht. Ik zat op de terugweg vanuit Tenerife tussen een groep van 20 man of zo. Toch ietsje meer dan het aantal mensen dat in Nederland officieel samen buiten mag zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dit.quote:Op maandag 12 april 2021 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
DIT. Wat de fuck is het nut van vakantie als het zo moet??
Naja ik weet dat er een bepaalde type volk is wat ook pre-corona dit "soort" vakanties deed. Dus naar een of ander Grieks of Turks mega all inclusive resort gaan, daar tien dagen letterlijk niet vanaf komen en jezelf volvreten van het unlimited buffet en je handdoek elke dag op dezelfde tyfus strandstoel aan het zwembad leggen om in de zon te gaan bakken. Maar niet iedereen gaat zo op vakantie!!!
Ik wil vrij rondrijden / ontdekken, random rare local dorpjes bezoeken. Een of ander slecht restaurant in waar voornamelijk locals zitten en kijken wat voor rare shit ze op de menukaart hebben die ik moet ontcijferen.
En het liefst wil ik zo min mogelijk medelanders tegenkomen op mijn reis. Dat is vakantie voor mij.
Neuh, maar als dat jouw conclusie is dan vind ik dat verder prima hoor. Ik heb nooit gezegd dat mensen dat niet mogen doen, het verschil zit hem in het feit dat er nu een soort test opgezet wordt die door het nieuws wordt uitgelicht waarin gesproken wordt over hoe "WE" moeten leren hoe het straks weer "veilig" kan.quote:Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja en voor iemand anders is dat wat jij omschreef als dat dat voor 'bepaalde types' is. Wat voor types bedoel je daar precies mee?
Leven en laten leven hoor. Ik zie het probleem niet als iemand daar bewust voor kiest dus ik zie je probleem niet behalve dat je je waarschijnlijk even wat beter voelt dan die 'bepaalde types'
Serieus? Zijn ze nu al het overzicht kwijt?quote:Op maandag 12 april 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die kunnen ze niet meer geven, omdat de cijfers ontbreken, men kan dus alleen schatten
"veilig en verantwoord"quote:
Een ieder met ook maar een greintje eigenwaarde in zijn lijf gaat hier toch echt niet aan meedoen, zou je zeggen.quote:Lekker een week opgesloten zitten maar dan met lekker weer en met een restaurantje.Nog even een maandje volhouden (jaja) en dan kan dat hier ook, maar goed.
Hele probleem van die testevents, als je bij voorbaat al allerlei risico's uit het experiment haalt, krijg je natuurlijk nooit fatsoenlijke data.quote:Op maandag 12 april 2021 11:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het grappige is dat er zat Nederlanders 'onder de radar' gewoon lekker op vakantie gaan zonder media-aandacht. Ik zat op de terugweg vanuit Tenerife tussen een groep van 20 man of zo. Toch ietsje meer dan het aantal mensen dat in Nederland officieel samen buiten mag zijn.En op een bestemming die (i.t.t. Griekenland) verder niet in lockdown zit, wel met een aantal maatregelen (groepsbeperking horeca, avondklok 23u, strengere mondkapjesplicht, enz.).
Eigenlijk zou je juist die mensen moeten laten volgen door gedragsexperts en enquêtes laten invullen, niet de mensen die zich vrijwillig laten opsluiten in een resort. Kijken hoe ze zuipen in de kroeg, buiten sporten, mengen met de bevolking, weet ik veel wat. En wat dat voor gevolgen heeft qua corona. Dat zou ik oprecht interessante data vinden.
Wat bedoel je dan precies met 'bepaalde types' . Roept bij mij een negatieve ondertoon op.quote:Op maandag 12 april 2021 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neuh, maar als dat jouw conclusie is dan vind ik dat verder prima hoor
Mensen die van kant en klare maaltijden houden, zo goed?quote:Op maandag 12 april 2021 11:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan precies met 'bepaalde types' . Roept bij mij een negatieve ondertoon op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |