SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Thanks! Hopelijk ben ik nu niks vergeten in de planning.quote:Op zondag 11 april 2021 18:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik hoot anders toch steeds meer gekuiden van zgn stoplichtsystemen.
Als er plaats is, dan ben je alsnog welkom. Ook al heb je niet 4 uur van tevoren gereserveerd.
Succes met verhuizen in deze tijden!
Ja heb je de zolderkamer bij paps en mams leuk ingericht met spulletjes van de Hornbach? Met je virtuele vrienden kun je toch niks leuks gaan doen in de echte wereldquote:Op zondag 11 april 2021 18:27 schreef leolinedance het volgende:
Je gaat er wel aan wennen hé. Die avondklok bestaat voor mij niet meer en dat gaat prima! En dat ze mijn Hornbach bestelling voor me klaarzetten bij de auto is ook top.
Hoop geld bespaard door geen uitjes enzo dus huis en tuin zijn spik en span. De bbq ook al meermaals aangehad met vrienden. De bierwinkels hebben meer keuze dan ooit. Er is zo veel lekker eten te bestellen. Geen reistijd voor werk, dus tijd over.
Eigenlijk is het wel prima zo!
Ik voorspel van niet, het is zo een beetje de slechts mogelijke groep.......quote:Op zondag 11 april 2021 18:31 schreef SilverEyes het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd of en hoe we de Ramadan terug gaan zien in de cijfers. Ik hoop dat het gewoon een 'dampiek' 'Hemelvaartpiek' etc wordt: niets te merken.
Mocht dat niet zo zijn, dan kan dat ook weer een extra belasting zijn voor de IC
Not really the point.quote:Op zondag 11 april 2021 18:32 schreef leolinedance het volgende:
Lekker boeiend die terrassen. Ik heb mijn eigen terras, met lekkerdere drankjes en een stuk goedkoper.
Ja want stel dat mensen op een terras gaan zitten met 1.5 meter afstand zeg.. einde van de wereldquote:
Geen idee waar je het over hebt knul, maar mij bevalt het wel.quote:Op zondag 11 april 2021 18:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja heb je de zolderkamer bij paps en mams leuk ingericht met spulletjes van de Hornbach? Met je virtuele vrienden kun je toch niks leuks gaan doen in de echte wereld
Zoiets als 2 per winkel?quote:Op zondag 11 april 2021 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Thanks! Hopelijk ben ik nu niks vergeten in de planning.
Het ligt heel erg aan de winkel en manager denk ik. Ik was laatst in de supermarkt, daarnaast zit een boekenwinkel. Ik bedacht daar ter plekke dat ik daar iets wou hebben, maar wel gevraagd maar dat moest absoluut via de website reserveren. Aan de andere kant zou ik ook niet willen dat hun daarvoor in de problemen komen. Liefst zo snel mogelijk de winkels weer gewoon open, met een redelijke strenge max aantal klanten.
Prima, de uitbaters zullen na het lezen van dit standpunt ook inzien dat hun vraag om versoepelingen niet relevant is.quote:Op zondag 11 april 2021 18:32 schreef leolinedance het volgende:
Lekker boeiend die terrassen. Ik heb mijn eigen terras, met lekkerdere drankjes en een stuk goedkoper.
En volgende week weer klagen als het Vondelpark vol zit.quote:Op zondag 11 april 2021 18:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja want stel dat mensen op een terras gaan zitten met 1.5 meter afstand zeg.. einde van de wereld
https://www.parool.nl/wer(...)ten-plaats~b6eabf7e/
Misschien moeten ze die idioten die daar elke keer toe oproepen eens aanpakken, zijn van die lui die ook illegale feesten organiseren, wat een malloten.quote:Op zondag 11 april 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En volgende week weer klagen als het Vondelpark vol zit.
Precies, echt geen enkel greintje visie of overzicht op het grote plaatje.quote:Op zondag 11 april 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En volgende week weer klagen als het Vondelpark vol zit.
Voor een kleine kledingzaak ja. Anders natuurlijk meer. Maar niet weer met 100 man in action of kruidvat. Gewoon een redelijk alternatief.quote:
Eigenlijk hebben we dus gewoon teveel bejaardenquote:Op zondag 11 april 2021 18:30 schreef raptorix het volgende:
300.000 dat is dus het aantal prikken wat je nodig hebt om de groep 76 jarigen te vaccineren, dan heb je beetje gevoel hoe traag het gaat.
Juist niet, ik juich grote feesten in de buitenlucht toe, dat iedereen maar eens laat zien dat het wel genoeg is nu.quote:Op zondag 11 april 2021 18:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moeten ze die idioten die daar elke keer toe oproepen eens aanpakken, zijn van die lui die ook illegale feesten organiseren, wat een malloten.
Gewoon het plasketting systeem, per bezoeker 1 kralenketting bij de de deur, je mag alleen met een kralenketting in de winkel zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 18:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor een kleine kledingzaak ja. Anders natuurlijk meer. Maar niet weer met 100 man in action of kruidvat. Gewoon een redelijk alternatief.
Zal ik je wat vertellen over de 75 jarigen?quote:Op zondag 11 april 2021 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben we dus gewoon teveel bejaarden
D66 werkt aan een oplossing daarvoorquote:Op zondag 11 april 2021 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben we dus gewoon teveel bejaarden
quote:Op zondag 11 april 2021 18:43 schreef Evertjan het volgende:
[..]
D66 werkt aan een oplossing daarvoor
Ik ben gisteren met dochter wezen winkelen, het schiet zijn doel echt totaal voorbij. Per saldo waren we langer in de stad dan we wilden, omdat we tussen onze winkelafspraken doelloos moesten wachtenquote:Op zondag 11 april 2021 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Thanks! Hopelijk ben ik nu niks vergeten in de planning.
Het ligt heel erg aan de winkel en manager denk ik. Ik was laatst in de supermarkt, daarnaast zit een boekenwinkel. Ik bedacht daar ter plekke dat ik daar iets wou hebben, maar wel gevraagd maar dat moest absoluut via de website reserveren. Aan de andere kant zou ik ook niet willen dat hun daarvoor in de problemen komen. Liefst zo snel mogelijk de winkels weer gewoon open, met een redelijke strenge max aantal klanten.
de 1e lichting van de babyboom generatiequote:Op zondag 11 april 2021 18:45 schreef raptorix het volgende:
74 en 75 jarigen is de grootste ouderengroep, dat vreet aan onze voorraad vaccins.
Want dat werkt ook echt.quote:Op zondag 11 april 2021 18:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies, echt geen enkel greintje visie of overzicht op het grote plaatje.
Gewoon verbieden en kijken waar het schip strandt.
Zo deden ze dat bij ons bij de schoenenwinkel, tot de lockdown. Een schoenlepel meenemen die bij de ingang stond, waren ze op dan moest je even wachten. De meeste winkels deden dat met mandjes en dat werkte hier prima.quote:Op zondag 11 april 2021 18:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon het plasketting systeem, per bezoeker 1 kralenketting bij de de deur, je mag alleen met een kralenketting in de winkel zijn.
Opvolgingsbereidheid is er gewoon niet meer. Terecht ook, want het duurt te lang.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef josja het volgende:
Jezus wat een cijfers... en echt, hoe dan? Waar zit iedereen elkaar for fuck's sake te besmetten? Hopeloos dit.
En die morele appellen van Hugo zijn ook nogal hol geworden. Als hij zelf keer op keer niet levertquote:Op zondag 11 april 2021 18:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opvolgingsbereidheid is er gewoon niet meer. Terecht ook, want het duurt te lang.
Dat probleem was op voorhand bekent en daar is ook instructie op afgegeven.quote:Op zondag 11 april 2021 18:50 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurvrouw heeft corona gehad paar maanden terug. Heeft een maand geleden vaccin gehad en is gister opnieuw uitgenodigd voor een vaccin door de huisarts.
Wat een ongelofelijke bende is het ook..
We hebben geen centraal register. We weten het niet...quote:Op zondag 11 april 2021 18:50 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurvrouw heeft corona gehad paar maanden terug. Heeft een maand geleden vaccin gehad en is gister opnieuw uitgenodigd voor een vaccin door de huisarts.
je moet toch ook 2 keer een prik krijgen?quote:Op zondag 11 april 2021 18:50 schreef DonDruiper het volgende:
Maakt het niet minder amateuristischquote:Op zondag 11 april 2021 18:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat probleem was op voorhand bekent en daar is ook instructie op afgegeven.
veel beter ga je naar het Amerikaanse systeem laat de mensen die een prik willen zelf bellen/regelen met de GGD. Skip gewoon die hele onzin met brieven en huisartsenquote:Op zondag 11 april 2021 18:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maakt het niet minder amateuristisch
niet als je het al gehad hebtquote:Op zondag 11 april 2021 18:52 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je moet toch ook 2 keer een prik krijgen?
Eens, maar als dat zo langzamerhand een gegeven is, waarom dan stug volharden in niets mag en alles blijft dicht? Daar komt toch een keer opstand van zou je denken.quote:Op zondag 11 april 2021 18:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opvolgingsbereidheid is er gewoon niet meer. Terecht ook, want het duurt te lang.
Niet als je de afgelopen 6 maanden Corona gehad hebt.quote:Op zondag 11 april 2021 18:52 schreef Evertjan het volgende:
huisarts.
je moet toch ook 2 keer een prik krijgen?
Maar dat is niet zorgvuldig!quote:Op zondag 11 april 2021 18:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
veel beter ga je naar het Amerikaanse systeem laat de mensen die een prik willen zelf bellen/regelen met de GGD. Skip gewoon die hele onzin met brieven en huisartsen
Omdat ze zo ver van de samenleving af staan.quote:Op zondag 11 april 2021 18:55 schreef josja het volgende:
[..]
Eens, maar als dat zo langzamerhand een gegeven is, waarom dan stug volharden in niets mag en alles blijft dicht? Daar komt toch een keer opstand van zou je denken.
dat is een positief ietsquote:Op zondag 11 april 2021 18:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben geen centraal register. We weten het niet...
En het vertrouwen in Rutte is er de laatste paar weken ook niet beter op gewordenquote:Op zondag 11 april 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En die morele appellen van Hugo zijn ook nogal hol geworden. Als hij zelf keer op keer niet levert
Doe mij maar die Britse/Israëlische/Amerikaanse onzorgvuldigheidquote:
Hahahaquote:Op zondag 11 april 2021 19:04 schreef Newby6781 het volgende:
Geen enkele versoepeling haha
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-tot-zeker-28-april
Is er iets met Rutte gebeurt dan? Daar heb ik geen herinnering aan.quote:Op zondag 11 april 2021 19:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
En het vertrouwen in Rutte is er de laatste paar weken ook niet beter op geworden
Hoe moet je zulke bestuurders nog serieus nemen.
Niet natuurlijk. Wat een dwaasquote:Op zondag 11 april 2021 19:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
En het vertrouwen in Rutte is er de laatste paar weken ook niet beter op geworden
Ik hoop dat er (ondanks het AZ debacle) nu toch een flinke stijging gaat komen in het aantal vaccinaties. Er gaan toch echt wel mooie hoeveelheden Pfizer komen. Hoe meer vaccins er beschikbaar zijn, hoe makkelijker de verdeling is en hoe minder rigide de procedure rondom afspraken zou moeten zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik begrijp dat er nog wat AZ-prikken niet bij de cijfers zitten, maar als ik de rest optel van de laatste 7 dagen kom ik op ~370K. Tenzij dinsdag niet 55K maar 90K was, dan is het net boven de ~400K.
Hebben ze daar niet dat huisvrouwengepiep over dat mensen niet durven?quote:Op zondag 11 april 2021 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK +1730 besmettingen +7 doden.
Ze lachen zich daar om een breuk om zoveel vaccinatie-incompetentie in de EU.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 50-54 1.283.000 55-59 1.251.000 60-64 1.118.000 65-69 996.000 70-74 941.000 75-79 634.000 80-84 435.000 85-90 257.000 90+ 130.000 |
De 'experts' daar die meer aandacht hebben gekregen het afgelopen jaar dan ze ooit hebben durven, kunnen moeilijk accepteren dat het voorbij is. Afgelopen. Klaar.quote:Op zondag 11 april 2021 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK +1730 besmettingen +7 doden.
Ze lachen zich daar om een breuk om zoveel vaccinatie-incompetentie in de EU.
Bier en pubs in het algemeen in het vooruitzicht trekt daar iedereen wel over de streep, als er al twijfel wasquote:Op zondag 11 april 2021 19:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hebben ze daar niet dat huisvrouwengepiep over dat mensen niet durven?
We hebben nog een lange weg te gaanquote:Op zondag 11 april 2021 19:14 schreef raptorix het volgende:
Net eens gekeken hoe groot die cohorten zijn:
[ code verwijderd ]
Pfffffffffff
Ja en daarna moeten we het over Hemelvaart heen tillen. En Pinksteren. En het EK voetbal. Enz enz.quote:Op zondag 11 april 2021 19:16 schreef maan_man het volgende:
Het enige wat ik mij kan voorstellen, maar dan moeten ze het gewoon eerlijk zeggen, is dat ze de heropening over koningsdag heen tillen. Dan is die week te verklaren. Al ga ik nergens meer van uit.
Ik het het gevoel dat het besmettingen gaat voorkomen. Als kinderen niet meer van school naar opa en oma gaan. Want dat is echt schering en inslag op de BSO dagen.quote:
Klopt, zoals ik zeg ik ga nergens van uit.quote:Op zondag 11 april 2021 19:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja en daarna moeten we het over Hemelvaart heen tillen. En Pinksteren. En het EK voetbal. Enz enz.
Feliciteer mij maar vast.. ik ben op Koningsdag jarig.quote:Op zondag 11 april 2021 19:16 schreef maan_man het volgende:
Het enige wat ik mij kan voorstellen, maar dan moeten ze het gewoon eerlijk zeggen, is dat ze de heropening over koningsdag heen tillen. Dan is die week te verklaren. Al ga ik nergens meer van uit.
Je zou bijna iets van een demonstratie op poten zetten. Maar dat wordt binnen no-time gekaapt door figuren als Engel, en daar heb ik echt geen zin in.quote:Op zondag 11 april 2021 19:18 schreef Newby6781 het volgende:
Avondklok genot gaat verder. We zitten komende jaren nog wel vast aan maatregelen als het aan peppi en kokkie ligt
Bijna een kwart tot de helft gaat naar de noodopvang, en er is nog geen enkele melding in het nieuws geweest. Ik denk dat het een veilige versoepeling is die netto beter resultaat oplevert.quote:Op zondag 11 april 2021 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik het het gevoel dat het besmettingen gaat voorkomen. Als kinderen niet meer van school naar opa en oma gaan. Want dat is echt schering en inslag op de BSO dagen.
Daar zit wat in, dan zou ik ook gelijk naar de prikstraat rennen.quote:Op zondag 11 april 2021 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bier en pubs in het algemeen in het vooruitzicht trekt daar iedereen wel over de streep, als er al twijfel was
Over kerst heen tillen. Over Pasen. Over Koningsdag. Over de hele meivakantie tot half mei. Hou toch op.quote:Op zondag 11 april 2021 19:16 schreef maan_man het volgende:
Dan kunnen we het gelijk over de meivakantie heen tillen! En dan is de zomervakantie ook al dicht bij! Weet je wat? We versoepelen in september!quote:Op zondag 11 april 2021 19:16 schreef maan_man het volgende:
Eens.quote:Op zondag 11 april 2021 19:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bijna een kwart tot de helft gaat naar de noodopvang, en er is nog geen enkele melding in het nieuws geweest. Ik denk dat het een veilige versoepeling is die netto beter resultaat oplevert.
Nu ik het zo neer typ lijkt het zo raar dat ik het maar eens nazoek, er zal toch echt wel 1 melding zijn geweest?
Nee, dan moeten we zorgen dat we geen onnodige risico's nemen, want de R zit dan weer in de maand, winter is coming met alle risico's van dienquote:Op zondag 11 april 2021 19:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan kunnen we het gelijk over de meivakantie heen tillen! En dan is de zomervakantie ook al dicht bij! Weet je wat? We versoepelen in september!
Daar kiezen opa en oma toch echt zelf voor.quote:Op zondag 11 april 2021 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Liever op de BSO dan bij opa en oma.
Waarom? Ik ben daar in m’n hele schoolcarrière 2 dagen geweest.quote:Op zondag 11 april 2021 19:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen wel ja.
Niet vanzelf.quote:Op zondag 11 april 2021 19:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Over kerst heen tillen. Over Pasen. Over Koningsdag. Over de hele meivakantie tot half mei. Hou toch op.
Straks weer over Pinksteren. Wanneer houdt het op?
Ho ho, dat is de start van het academisch jaar. jij durft!quote:Op zondag 11 april 2021 19:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan kunnen we het gelijk over de meivakantie heen tillen! En dan is de zomervakantie ook al dicht bij! Weet je wat? We versoepelen in september!
Voor kruisbesmettingen is het wel van belang, anders komen zieke kindjes bij Opa en Oma en dat wil je voorkomen.quote:Op zondag 11 april 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben daar in m’n hele schoolcarrière 2 dagen geweest.
Maar los daar van. Je moet het afwegen in het grote plaatje. School is van zeer groot belang. Ik heb niet de indruk dat dat voor de bso ook geldt...
Lichtend voorbeeld hoor dat Australië. Laten we afspreken dat dat land nooit meer als voorbeeld mag dienen, behalve hoe het niet moet.quote:Tienduizenden Australiërs zitten een jaar na het begin van de pandemie nog steeds vast in het buitenland. Het lukt ze niet om naar huis te gaan, een gevolg van het keiharde coronabeleid van de Australische overheid.
Daarmee handelt de Australische regering in strijd met de mensenrechten, zegt de internationale mensenrechtenadvocaat Geoffrey Robertson. Hij staat een groep gestrande Australiërs bij die een zaak heeft aangespannen tegen de Australische regering bij het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties. Hij beroept zich op het Internationale Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten.
Dat is idd een rommel.quote:Op zondag 11 april 2021 18:50 schreef DonDruiper het volgende:
Oh ja! 1 december dan? Oh nee dan wacht Sinterklaas.quote:Op zondag 11 april 2021 19:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ho ho, dat is de start van het academisch jaar. jij durft!
Puur qua besmettingen ja.quote:Op zondag 11 april 2021 19:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor kruisbesmettingen is het wel van belang, anders komen zieke kindjes bij Opa en Oma en dat wil je voorkomen.
Ik heb het al vaker gezegd, mijn vriendin werkt op een bso. Bezetting is inmiddels rond de 40% met "noodopvang". Waar eerst ouders het nog zelf probeerden te rooien, werken met de kinderen thuis en verlof opnemen, is dat sinds maart al veranderd. Verlof is op, werk eist dat je gewoon werkt na maanden coulance dus je moet wat.quote:Op zondag 11 april 2021 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik het het gevoel dat het besmettingen gaat voorkomen. Als kinderen niet meer van school naar opa en oma gaan. Want dat is echt schering en inslag op de BSO dagen.
Mijjn voetbal academie is dan juist net klaarquote:Op zondag 11 april 2021 19:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
De vaccinaties hebben de aankomende 3 weken ook geen invloed op de besmettings/ziekenhuis cijfers.quote:Op zondag 11 april 2021 19:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, door als opa en oma te zeggen: Joh, ik loop risico, ik vind het geen goed idee.quote:Op zondag 11 april 2021 19:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor kruisbesmettingen is het wel van belang, anders komen zieke kindjes bij Opa en Oma en dat wil je voorkomen.
Ik zie dit dus ook.quote:Op zondag 11 april 2021 19:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, mijn vriendin werkt op een bso. Bezetting is inmiddels rond de 40% met "noodopvang". Waar eerst ouders het nog zelf probeerden te rooien, werken met de kinderen thuis en verlof opnemen, is dat sinds maart al veranderd. Verlof is op, werk eist dat je gewoon werkt na maanden coulance dus je moet wat.
En dat wat is 9 van de 10 keer de grootouders. Niet handig, maar je wordt er toe gedwongen.
Komt dinsdag goed, Hugo voelt de pijn ook dus dat gaat hij delen met je.quote:Op zondag 11 april 2021 19:26 schreef Noek het volgende:
Zo frustrerend dit, kan t niet eens uitleggen.
0 steun, nog geen euro en zo lopen kutten met de vaccins. Nog geen eens een sorry, niks.
Met hun solidariteit
Het is ook gewoon kut.quote:Op zondag 11 april 2021 19:26 schreef Noek het volgende:
Zo frustrerend dit, kan t niet eens uitleggen.
0 steun, nog geen euro en zo lopen kutten met de vaccins. Nog geen eens een sorry, niks.
Met hun solidariteit
Ik heb in Limburg een artikel gevonden over besmetting op de noodopvang. Blijkbaar gaat het dus beter bij een BSO dan de basisschool.quote:Op zondag 11 april 2021 19:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, mijn vriendin werkt op een bso. Bezetting is inmiddels rond de 40% met "noodopvang". Waar eerst ouders het nog zelf probeerden te rooien, werken met de kinderen thuis en verlof opnemen, is dat sinds maart al veranderd. Verlof is op, werk eist dat je gewoon werkt na maanden coulance dus je moet wat.
En dat wat is 9 van de 10 keer de grootouders. Niet handig, maar je wordt er toe gedwongen.
Die gaat niet meer schijnen. Die lente wordt ook al maanden belooft maar ik gok dat er pas in juni is.quote:Op zondag 11 april 2021 19:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De vaccinaties hebben de aankomende 3 weken ook geen invloed op de besmettings/ziekenhuis cijfers.
Het enige wat misschien invloed gaat hebben is dat de zon wat gaan schijnen, want over 3 weken zitten we echt niet ineens wel op 1500 besmettingen/is het aantal op de IC gehalveerd.
Opa en oma zijn gevaccineerd. Of zouden gevaccineerd moeten zijn, beter gezegd.quote:Op zondag 11 april 2021 19:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs de zon laat ons in de steek...quote:Op zondag 11 april 2021 19:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die gaat niet meer schijnen. Die lente wordt ook al maanden belooft maar ik gok dat er pas in juni is.
Die van mij al wel, dus laatst weer op bezoek gehadquote:Op zondag 11 april 2021 19:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Opa en oma zijn gevaccineerd. Of zouden gevaccineerd moeten zijn, beter gezegd.
Het probleem is dat de marges klein zijn, we zitten u al met een nijpend tekort aan IC plekken, het word geen code zwart maar er zal nog meer moeten worden uitgesteld, en dat zijn geen simpele operaties maar zaken die ook zeer urgent zijn. Ik verwacht dat we qua IC de 1000 zullen gaan aantikken.quote:Op zondag 11 april 2021 19:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De vaccinaties hebben de aankomende 3 weken ook geen invloed op de besmettings/ziekenhuis cijfers.
Het enige wat misschien invloed gaat hebben is dat de zon wat gaan schijnen, want over 3 weken zitten we echt niet ineens wel op 1500 besmettingen/is het aantal op de IC gehalveerd.
Hoe ver zijn we daarmee eigenlijk. Per wanneer is 50+ gevaccineerd?quote:Op zondag 11 april 2021 19:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Opa en oma zijn gevaccineerd. Of zouden gevaccineerd moeten zijn, beter gezegd.
Bovendien gebeurt dat "mengen" van kinderen toch wel. Mijn zoontje speelt ook gewoon thuis (bij ons of daar) met zijn bso vriendjes... De bso dicht heeft volgens mij alleen maar negatieve effecten.quote:Op zondag 11 april 2021 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dit dus ook.
En dat werkt gewoon averechts op de besmettingen en dus de cijfers.
BSO open voorkomt dit dus juist.
Als Sint Juttemis weer in het land is.quote:Op zondag 11 april 2021 19:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe ver zijn we daarmee eigenlijk. Per wanneer is 50+ gevaccineerd?
Tot en met geboortejaar 1951 mag nu een afspraak maken. Dus dat zijn 70 plussers.quote:Op zondag 11 april 2021 19:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als Pasen, Pinksteren EN kerst op 1 dag vallen.quote:Op zondag 11 april 2021 19:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Zo een kortzichtig beleid.quote:
Echt he, denk niet voor juli in ieder geval.quote:Op zondag 11 april 2021 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Sint Juttemis weer in het land is.
Als ik kijk naar mijn neefje, die speelt bij alle buurtkinderen, van alle scholen, zowel binnen als buiten,quote:Op zondag 11 april 2021 19:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Bovendien gebeurt dat "mengen" van kinderen toch wel. Mijn zoontje speelt ook gewoon thuis (bij ons of daar) met zijn bso vriendjes... De bso dicht heeft volgens mij alleen maar negatieve effecten.
Zodat we met zn allen weer snel weer leuke dingen kunnen doen..quote:Op zondag 11 april 2021 19:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Komt dinsdag goed, Hugo voelt de pijn ook dus dat gaat hij delen met je.
Ik hoop het ook. Mijn vader is begin 70 en krijgt volgende week of de week daarop een uitnodiging als het goed is.quote:Op zondag 11 april 2021 19:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Tot en met geboortejaar 1951 mag nu een afspraak maken. Dus dat zijn 70 plussers.
Volgens de Jonge hebben in juni alle 50 plussers tenminste 1 prik gehad. Zou mooi zijn als hij een keer gelijk had
Dan doen ook genoeg grootouders, tot hun grote verdriet, want het gemis is groot.quote:Op zondag 11 april 2021 19:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, door als opa en oma te zeggen: Joh, ik loop risico, ik vind het geen goed idee.
Voor het grote geheel.quote:Als opa en oma er zelf voor kiezen accepteren ze blijkbaar het risico. Waarom willen wij dat dan anders maken?
En daarom irriteer ik me mateloos aan dat telkens voorliegen op de persconferenties.quote:Op zondag 11 april 2021 19:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat de marges klein zijn, we zitten u al met een nijpend tekort aan IC plekken, het word geen code zwart maar er zal nog meer moeten worden uitgesteld, en dat zijn geen simpele operaties maar zaken die ook zeer urgent zijn. Ik verwacht dat we qua IC de 1000 zullen gaan aantikken.
Dan mag hij al bellen voor een afspraak, toch?quote:Op zondag 11 april 2021 19:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Mijn vader is begin 70 en krijgt volgende week of de week daarop een uitnodiging als het goed is.
In alle opzichten een risicopatient dus ben benieuwd.
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-makenquote:Op zondag 11 april 2021 19:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Mijn vader is begin 70 en krijgt volgende week of de week daarop een uitnodiging als het goed is.
Kijk jij nog? Ik niet meer. Lees het wel terug via de NOS liveblog.quote:
Alles lekt toch uit. Ik kom meer om te rellen.quote:Op zondag 11 april 2021 19:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Kijk jij nog? Ik niet meer. Lees het wel terug via de NOS liveblog.
Daarnaast is 60-65 nu ook al aan de beurt.quote:Op zondag 11 april 2021 19:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Tot en met geboortejaar 1951 mag nu een afspraak maken. Dus dat zijn 70 plussers.
Volgens de Jonge hebben in juni alle 50 plussers tenminste 1 prik gehad. Zou mooi zijn als hij een keer gelijk had
Maar ja, we hebben te maken met "kan even niet" Hugo en Mark, gesouffleerd door Japie "alles dicht".quote:Op zondag 11 april 2021 19:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn neefje, die speelt bij alle buurtkinderen, van alle scholen, zowel binnen als buiten,
En ze rouleren ook wat met ouders zodat iedereen af en toe kan werken. Een uitgebreid cluster aan contacten dus.
Dus ik denk ook dat een BSO geen extra besmettingen gaat opleveren.
Ik wel, altijd vol verbazing. Hoe iemand ongevraagd een afspraak met mij maakt.quote:Op zondag 11 april 2021 19:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Waar staat dat?quote:Op zondag 11 april 2021 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarnaast is 60-65 nu ook al aan de beurt.
Al tijden niet meer. Vroeger op de basisschool kwam het wel eens voor dat de hele klas streng werd toegesproken door een boze juf vanwege iets wat een handjevol kinderen had gedaan. Dit voelt ongeveer hetzelfde, met als voornaamste verschil dat de leraren Rutte en De Jonge ook zelf een rommeltje van het lokaal hebben gemaakt.quote:Op zondag 11 april 2021 19:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik zal er eens achteraan gaan. Wellicht kan het sneller idd.quote:Op zondag 11 april 2021 19:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dan mag hij al bellen voor een afspraak, toch?
Klopt inderdaadquote:Op zondag 11 april 2021 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat we ongevraagd een afspraak met je mogen maken hadden we laatst afgesproken toch?quote:Op zondag 11 april 2021 19:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik wel, altijd vol verbazing. Hoe iemand ongevraagd een afspraak met mij maakt.
Al vanaf half februari zelfsquote:Op zondag 11 april 2021 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
- Was uw handen stukquote:Op zondag 11 april 2021 19:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Overigens net weer op het nieuws.. nog even een paar weken doorbijten
Via de huisartsen loopt dit, met AZ.quote:Op zondag 11 april 2021 19:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Hij hoeft niet te wachten op een uitnodiging of brief als hij de "goede" leeftijd heeftquote:Op zondag 11 april 2021 19:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zal er eens achteraan gaan. Wellicht kan het sneller idd.
quote:Online een afspraak maken
Bent u geboren in of vóór 1951 dan kunt u via dit portaal een afspraak maken.
Ja nog even volhouden tot half juni(!). Het is verdorie net april.quote:Op zondag 11 april 2021 19:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Gewoon doen, en als de afspraak over 4 weken is gewoon nog een paar keer bellen, mijn moeder kon er 3 weken af krijgen door een paar keer te bellen. Gewoon vragen om de snelste mogelijkheid ongeacht lokatie, misschien dat je dan een half uur moet rijden maar who cares.quote:Op zondag 11 april 2021 19:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus mijn ouders van 68 en 64 kunnen bellen met de huisarts?quote:Op zondag 11 april 2021 19:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Via de huisartsen loopt dit, met AZ.
[..]
Hij hoeft niet te wachten op een uitnodiging of brief als hij de "goede" leeftijd heeft![]()
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken
[..]
Ik ben er nooit geweest als kind. Maar dat wil niet zeggen dat het voor andere mensen wel belangrijk is.quote:Op zondag 11 april 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben daar in m’n hele schoolcarrière 2 dagen geweest.
Maar los daar van. Je moet het afwegen in het grote plaatje. School is van zeer groot belang. Ik heb niet de indruk dat dat voor de bso ook geldt...
Nee.quote:Op zondag 11 april 2021 19:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus mijn ouders van 68 en 64 kunnen bellen met de huisarts?
Zonder dat je enige inbreng hebt. En dat al meer dan een jaar.quote:Op zondag 11 april 2021 19:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik wel, altijd vol verbazing. Hoe iemand ongevraagd een afspraak met mij maakt.
En 40-45?quote:Op zondag 11 april 2021 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij geen digid alleen. Maar zal wel fixen dat hij deze week gevaccineerd kan worden. Hoe eerder hoe beter.quote:Op zondag 11 april 2021 19:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon doen, en als de afspraak over 4 weken is gewoon nog een paar keer bellen, mijn moeder kon er 3 weken af krijgen door een paar keer te bellen. Gewoon vragen om de snelste mogelijkheid ongeacht lokatie, misschien dat je dan een half uur moet rijden maar who cares.
Idd proberen.quote:Op zondag 11 april 2021 19:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oke helder.quote:Op zondag 11 april 2021 19:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee.
Je ouder van 64 wordt opgeroepen door de huisarts. Maar je kunt er altijd een belletje aan wagen.
Je ouder van 68 moet wachten tot de GGD zijn geboortejaar vrijgeven en kan dan via de GGD een afspraak maken.
Je hoort een brief te krijgen.quote:Op zondag 11 april 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke helder.
Fijne communicatie trouwens. Ik vernam gisteren via dit topic dat 1951 aan de beurt was dus gelijk afspraak gemaakt voor schoonvader.
Anders gehad ik het niet geweten.
Maar o wee als wij ongevraagd alvast een vaccinatieafspraak willen maken terwijl wij nog niet aan de beurt zijnquote:Op zondag 11 april 2021 19:54 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zonder dat je enige inbreng hebt. En dat al meer dan een jaar.
Je hoort inderdaad een brief te krijgen (tenminste de oproepen van de GGD gaan per brief), maar ook als je de brief nog niet ontvangen hebt, kun je al een afspraak maken als jouw jaar is vrijgegeven.quote:
Vorige week werd aangegeven dat mensen met geboortejaar '47 en '48 een afspraak mochten maken, alvorens het arriveren van de brief.quote:
Hij hoeft niet op de brief te wachten maar kan nu meteen al een afspraak maken. Het beste online want de wachttijd aan de foon is aanzienlijk. Hij krijgt dan een bevestigingsmail waarin in een link zit waarmee je de gezondheidsverklaring kunt downloaden en uitprinten. Die verklaring moet hij in vullen op de prikdag en meenemen. Als hij medicatie gebruikt kan hij daar van de apotheek een lijst van krijgen die heeft hij ook nodig.quote:Op zondag 11 april 2021 19:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hier ook nog even op reageren. Die grafieken vallen me inderdaad nogal tegenquote:Op zondag 11 april 2021 19:36 schreef raptorix het volgende:
Voor als je beetje indruk wilt krijgen hoe het gaat, dit zijn de IC besmetting per leeftijd, feitelijk zakt er gewoon helemaal niks, met een beetje goede wil kun je een kleine trend zien bij 70+ maar dat is marginaaal:
https://docs.google.com/s(...)58772350&single=true
ah als oudere niet, of als 30 plusser ?quote:Op zondag 11 april 2021 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
Als jongere ben je mooi even twee jaar kwijt van wat door velen wordt beschouwd als de 'mooiste tijd van het leven'.
Dat is idd beter. Staat daar ook in welk vaccin je krijgt? Nu weet ik niet hoe het met 70+ zit maar alle 60+ers in mijn familie willen absoluut geen astrazeneca maar pfizer/moderna.quote:Op zondag 11 april 2021 20:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij hoeft niet op de brief te wachten maar kan nu meteen al een afspraak maken. Het beste online want de wachttijd aan de foon is aanzienlijk. Hij krijgt dan een bevestigingsmail waarin in een link zit waarmee je de gezondheidsverklaring kunt downloaden en uitprinten. Die verklaring moet hij in vullen op de prikdag en meenemen. Als hij medicatie gebruikt kan hij daar van de apotheek een lijst van krijgen die heeft hij ook nodig.
Solidair aan elkaar, tot straks de rekening komt.quote:Op zondag 11 april 2021 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
Als jongere ben je mooi even twee jaar kwijt van wat door velen wordt beschouwd als de 'mooiste tijd van het leven'.
Mwoah, ik wee niet, gevoelsmatig zit ik liever nu in lockdown (ik ben nu 41) dan toen ik een jaar of 17, 18 wasquote:Op zondag 11 april 2021 20:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah als oudere niet, of als 30 plusser ?
Dat beslaat toch een relatief langere periode van de gemiddelde levensloop.quote:Op zondag 11 april 2021 20:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Andere EU landen zijn toch ook verder dan onsquote:Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Confetti het volgende:
Israel vandaag 86........besmettingen![]()
De vaccinaties uit handen geven aan de EU, om politieke redenen, is niets anders dan doodslag.
Ja, maar hier doen we het "zorgvuldig".quote:Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Confetti het volgende:
De vaccinaties uit handen geven aan de EU, om politieke redenen, is niets anders dan doodslag.
gelukkig is er geen keuze en als ze Pfizer/Moderna willen lekker achteraan sluiten.....quote:Op zondag 11 april 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is idd beter. Staat daar ook in welk vaccin je krijgt? Nu weet ik niet hoe het met 70+ zit maar alle 60+ers in mijn familie willen absoluut geen astrazeneca maar pfizer/moderna.
Komt door alle negatieve media aandacht van de laatste tijd helaas.
Misschien, maar zit zelf nú beter m'n vel dan toen ik nog een jongere was. Ik was altijd al 'anders'quote:Op zondag 11 april 2021 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
gelul, dat verwaterd op termijn dan toch ook gewoon ?quote:Op zondag 11 april 2021 20:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat beslaat toch een relatief langere periode van de gemiddelde levensloop.
Hugo laat morgen weer 23 frikandellenbusjes rijden.quote:Op zondag 11 april 2021 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar hier doen we het "zorgvuldig".
Ja het staat in de bevestiging. Zo ver ik weet krijg je op dit moment nog steeds een afspraak voor pfizer. en de vervolg afspraak ook met pfizer. Je krijgt meteen 2 afspraken.quote:Op zondag 11 april 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is idd beter. Staat daar ook in welk vaccin je krijgt? Nu weet ik niet hoe het met 70+ zit maar alle 60+ers in mijn familie willen absoluut geen astrazeneca maar pfizer/moderna.
Komt door alle negatieve media aandacht van de laatste tijd helaas.
quote:U krijgt twee injecties met het Comirnaty-vaccin van BioNTech/Pfizer. Tussen beide vaccinaties zitten ongeveer 35 tot 42 dagen.
Natuurlijk. Maar ik vind een sportwedstrijd ook belangrijk. Maar wel van een ander niveau dan onderwijs.quote:Op zondag 11 april 2021 19:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben er nooit geweest als kind. Maar dat wil niet zeggen dat het voor andere mensen wel belangrijk is.
Toen was ik -10.quote:Daarnaast kun je 30 jaar geleden moeilijk vergelijken met nu.
Iedereen raakt twee jaar kwijt.quote:Op zondag 11 april 2021 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
Ook. Maar ook binnen de EU zijn we niet meer dan een middenmoter.quote:Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Confetti het volgende:
Vergeet niet de achterlijke dooddoener: “dan kunnen we straks weer meer.”quote:Op zondag 11 april 2021 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
- Was uw handen stuk
- We doen dit samen
- Corona is nog niet klaar met ons
- Avondklok gaat er als eerste af
Ookal zijn wij nog lang niet zo ver, toch word ik wel heel blij van dit soort berichten. Bewijs dat vaccinatie gewoon werkt. Dat de uitweg er is. En dan we er wel komen. (dat dat gaat in het tempo van een Trabant met 3 lekke banden laat ik dan even buiten beschouwingquote:Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Confetti het volgende:
Solidariteit.quote:Op zondag 11 april 2021 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
Zullen we eerst eens beginnen met oprechte excuses vanuit het CDA voor Hugo de Jonge? Wat een ongehoorde prutsers is dat.quote:Op zondag 11 april 2021 20:21 schreef groenen het volgende:
Gezien de cijfers (IC en besmettingen) is deze verlenging terecht.
Het zou de heren wel sieren om te beginnen met oprechte excuses voor de vaccinatiestrategie, mede namens de EU. Deze fuck up is puur een resultaat daarvan en kost levens.
Nee natuurlijk niet haha, hoe kom je zo naar.quote:Op zondag 11 april 2021 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Solidariteit.
Eens kijken of dat de ook de geldende moraal blijft de komende 10 jaar, wanneer de rekening betaald moet worden.
Ik had deze jaren liever gemist later in m'n leven.quote:Op zondag 11 april 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen raakt twee jaar kwijt.
Al vind ik dat wel iets te overdreven verwoord voor m'n eigen situatie (ga niet oordelen over andermans situatie). Ik ben fel tegen de meeste maatregelen en tegen de huidige gang van zaken, maar als ik terugkijk naar 2020/2021 zal ik niet specifiek denken dat ik twee jaren kwijt ben geraakt. Vorige zomer konden we gewoon twee keer op vakantie en ik ga er nog steeds ergens vanuit dat er deze zomer ook wel iets mogelijk gaat zijn (en hopelijk in de herfst/winter ook gewoon - als we dan niet weer massaal dicht gaan...). Veel restaurants bezorgen tegenwoordig, dus dat was ook een schrale troost. Een fantastische partner en ook nog eens vele hobby's die we gelukkig binnen konden uitvoeren. Stukken wandelen kon ook nog gewoon. In theorie kunnen we overal naar toe reizen in NL.
Mis ik dingen? Sure. Ik heb talloze vakanties moeten annuleren. Normaal gingen we elke twee maanden wel een keer weg. Levensstijl is dus wel wat omgegooid en dat is zonde. We gingen vaak uit eten en de bios, dat missen we ook. We missen het contact met veel familieleden. Vrienden bezoeken gingen gelukkig gewoon door; alle partijen wilden daar gewoon mee doorgaan.
Maar door de lockdown zijn we wel eerder verhuisd dan gepland. Wat onwijs fijn is. En we hebben het mooie Duitsland ontdekt; terwijl we in een normaal jaar veel liever naar andere landen waren gegaan. Hadden we dat toch even gemist. Al die dingen zou ik niet willen missen ook.
Hugo is wel heel erg als hij in zijn eentje meerdere prutsers isquote:Op zondag 11 april 2021 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we eerst eens beginnen met oprechte excuses vanuit het CDA voor Hugo de Jonge? Wat een ongehoorde prutsers is dat.
De man die 23 busjes laten rondrijden een "enorme logistieke operatie" noemt.quote:Op zondag 11 april 2021 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we eerst eens beginnen met oprechte excuses vanuit het CDA voor Hugo de Jonge? Wat een ongehoorde prutsers is dat.
Ditquote:Op zondag 11 april 2021 20:25 schreef trein2000 het volgende:
Eens kijken of dat de ook de geldende moraal blijft de komende 10 jaar, wanneer de rekening betaald moet worden.
23 ritjes. De lokale koerier hier doet er een veelvoudquote:Op zondag 11 april 2021 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man die 23 busjes laten rondrijden een "enorme logistieke operatie" noemt.![]()
Ik liet die tweet van onze Hugo aan een vriend me lezen, die toevallig logistiek doet bij een grote medicijnfabrikant en die hield het bijna niet meer toen hij het las.
Oh echt wel. Graag mijn leven van januari 2020 terug, dank u wel.quote:Op zondag 11 april 2021 20:31 schreef nostra het volgende:
Dit zou je toch allemaal voor geen goud willen missen.
Ik ook. Ik ben alleenstaande vrijgezel. Vind het knap lastig en ben ook best wel depressief weer. Als ik bijvoorbeeld naar m'n vrienden kijk die een vriendin hebben dan hebben zij het toch echt veel en veel makkelijker. Of als mensen een gezinnetje hebben. Dan mis ik die jaren ook veel en veel liever later in m'n leven.quote:Op zondag 11 april 2021 20:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik had deze jaren liever gemist later in m'n leven.
Wat postnl rondom kerst doet is een enorme logistieke operatie. 23ritjes zijn dat niet. ;')quote:Op zondag 11 april 2021 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
23 ritjes. De lokale koerier hier doet er een veelvoud
Nogal wiedes, het was dan ook weer eens niet zo'n tactische opmerking van Hugo.quote:Op zondag 11 april 2021 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh echt wel. Graag mijn leven van januari 2020 terug, dank u wel.
Of wat dacht je van de logistiek van ketens als AH of Jumbo...quote:Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat postnl rondom kerst doet is een enorme logistieke operatie. 23ritjes zijn dat niet. ;')
Ja, en dat bedoel ik dus telkens met 'gebrek aan ambitie'.quote:Op zondag 11 april 2021 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man die 23 busjes laten rondrijden een "enorme logistieke operatie" noemt.![]()
Ik liet die tweet van onze Hugo aan een vriend me lezen, die toevallig logistiek doet bij een grote medicijnfabrikant en die hield het bijna niet meer toen hij het las.
Hier nog één, wel heb ik het geluk dat ik voor mijn werk nog wel mensen zie, maar vooral de weekenden waren bij mij altijd wel gevuld van vrijdagavond tot en met zondagavond. Daar is niks meer van over. En ik begrijp best dat we niet kunnen versoepelen, aangezien de ziekenhuizen helemaal vol liggen. De avondklok eraf zou wel helpen om in het weekend weer met vrienden af te spreken, en vanaf volgend weekend gaat dat ook weer gebeuren. Ik neem die 90 euro wel voor lief dan, de groeten.quote:Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben alleenstaande vrijgezel. Vind het knap lastig en ben ook best wel depressief weer. Als ik bijvoorbeeld naar m'n vrienden kijk die een vriendin hebben dan hebben zij het toch echt veel en veel makkelijker. Of als mensen een gezinnetje hebben. Dan mis ik die jaren ook veel en veel liever later in m'n leven.
Mijn sociale leven met vrienden is voor mij het belangrijkste wat er is.
Dat zou wel leuk zijn om eens een keer te horen: sorry mensen, we fucken de boel zelf ook regelmatig op.quote:Op zondag 11 april 2021 20:21 schreef groenen het volgende:
Gezien de cijfers (IC en besmettingen) is deze verlenging terecht.
Het zou de heren wel sieren om te beginnen met oprechte excuses voor de vaccinatiestrategie, mede namens de EU. Deze fuck up is puur een resultaat daarvan en kost levens.
Ik lees op Hugo zijn feed alleen maar oraties over records, maximale vaccinaties en minimale voorraden, dus ik zou daar heel weinig van verwachten.quote:Op zondag 11 april 2021 20:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zou wel leuk zijn om eens een keer te horen: sorry mensen, we fucken de boel zelf ook regelmatig op.
In plaats van elke keer dat vingertje wijzen naar het volk.
En ondertussen wel 700 miljoen naar FieldLabs en 20 miljard in een groeifonds.quote:Op zondag 11 april 2021 20:40 schreef GemMagic het volgende:
Ach ja.. de solidariteit zal gelden tot het moment er betaalt moet worden..
Rutte zal wel verdedigen dat juist nu het Nederlands investeringsklimaat aantrekkelijk moeten houden, dat het even doorbijten is, maar dat wij, de Nederlanders, met z'n alle deze lasten moeten en kunnen terugbetalen. Uiteraard onder het genot van onze bijdrage aan het EU coronaherstelfonds en toeziend hoe andere zuid-Europese landen zich ondanks alle beloftes weten los te maken van de beloofde herstructuringen, fluitend een basisinkomen invoeren en hun uitstaande 'waarde' papieren bij de ECB oneindig gratis mogen verlengen.
We hebben het allemaal al eens gezien en het zal wel weer opnieuw gebeuren. Een mogelijke escape is je vermogen investeren in zo laag mogelijke maandlasten zodat je op papier weinig kunt bezitten icm een laag inkomen uit arbeid.. anders ga je gewoon veel bijdragen aan alle herstelkosten.
Hey geinig om het ´keiharde klap in ons gezicht´ een keer niet van een zorgmedewerker te horen.quote:Horeca kwaad over uitstel versoepelingen: ''Klap in ons gezicht'
Dat het kabinet heeft besloten versoepelingen zoals het openen van de terrassen met zeker een week uit te stellen is 'opnieuw een keiharde klap in het gezicht van horecaondernemers.' Dat stelt Koninklijke Horeca Nederland (KHN) in een reactie.
De organisatie zegt al maanden aan te geven dat de terrassen veilig open kunnen. Recent onderzoek zou dit aantonen.
Als er per 28 april versoepelingen worden doorgevoerd, dan wil KHN niet met alleen terrassen worden 'afgescheept', aldus de organisatie. "De horeca moet dan haar deuren kunnen openen volgens fase 1 van de KHN-horecaroutekaart, dus ook binnen. In de plannen die klaarliggen, heeft KHN gekeken naar wat veilig kan."
KHN wil al 6 maanden vanalles, met hun eigen heilige routekaartquote:CATSHUIS | Uit het Catshuis overleg is naar buiten gekomen dat de opening van terrassen en de opheffing van de avondklok voorlopig met een week worden uitgesteld tot 28 april. Opnieuw een grote teleurstelling voor horecaondernemers. Als er per 28 april versoepelingen worden doorgevoerd, dan wil KHN niet met alleen terrassen worden afgescheept. De horeca moet dan haar deuren kunnen openen via fase 1 van de KHN-horecaroutekaart, dus ook binnen!
Nu ze weer in het zadel gestemd zijn, gaan ze dat al helemaal niet meer doen.quote:Op zondag 11 april 2021 20:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zou wel leuk zijn om eens een keer te horen: sorry mensen, we fucken de boel zelf ook regelmatig op.
In plaats van elke keer dat vingertje wijzen naar het volk.
Tja ik snap ze wel. Volgende week mooi weer. Parken weer vol en dan mag jij niet open.quote:Op zondag 11 april 2021 20:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Hey geinig om het ´keiharde klap in ons gezicht´ een keer niet van een zorgmedewerker te horen.
Kun je niet gewoon blijven slapen? Ik blijf gewoon meestal bij vrienden slapen in het weekend. Maandag tot en met zaterdag is bij mij altijd vrij depressief. Zaterdagavond ga ik dan naar vrienden en dan voel ik me zondag altijd voldaan en een stuk gelukkiger. Het is eigenlijk het enige wat ik nog heb nu. En ik heb het echt hard nodig want anders geraak je echt eenzaam.quote:Op zondag 11 april 2021 20:37 schreef XSbig het volgende:
[..]
Hier nog één, wel heb ik het geluk dat ik voor mijn werk nog wel mensen zie, maar vooral de weekenden waren bij mij altijd wel gevuld van vrijdagavond tot en met zondagavond. Daar is niks meer van over. En ik begrijp best dat we niet kunnen versoepelen, aangezien de ziekenhuizen helemaal vol liggen. De avondklok eraf zou wel helpen om in het weekend weer met vrienden af te spreken, en vanaf volgend weekend gaat dat ook weer gebeuren. Ik neem die 90 euro wel voor lief dan, de groeten.
Welnee, KHN roept dat ook al maandenquote:Op zondag 11 april 2021 20:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Hey geinig om het ´keiharde klap in ons gezicht´ een keer niet van een zorgmedewerker te horen.
Hé, kom op! Je corpulente, 83-jarige, kettingrokende buurman Henk blijft nu mooi langer in levenquote:Op zondag 11 april 2021 20:10 schreef PzKpfw het volgende:
Blijft bizar dat jij zo jong bent. No offence verder, maar je komt echt over als een heer van middelbare leeftijdquote:
Nationaal Groeifondsquote:Op zondag 11 april 2021 20:42 schreef XSbig het volgende:
[..]
En ondertussen wel 700 miljoen naar FieldLabs en 20 miljard in een groeifonds.
Neo-liberalisme Genot
Je merkt na wat sociaal contact idd dat je wat energie krijgt.quote:Op zondag 11 april 2021 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon blijven slapen? Ik blijf gewoon meestal bij vrienden slapen in het weekend. Maandag tot en met zaterdag is bij mij altijd vrij depressief. Zaterdagavond ga ik dan naar vrienden en dan voel ik me zondag altijd voldaan en een stuk gelukkiger. Het is eigenlijk het enige wat ik nog heb nu. En ik heb het echt hard nodig want anders geraak je echt eenzaam.
Oh wacht, trein2000 staat voor geboortejaar en niet voor de treinserie? Ha, TIL.quote:Op zondag 11 april 2021 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijft bizar dat jij zo jong bent. No offence verder, maar je komt echt over als een heer van middelbare leeftijd
Zeker ik ook, maar ik vrees eigenlijk het ergste voor ze op 28 april.quote:Op zondag 11 april 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja ik snap ze wel. Volgende week mooi weer. Parken weer vol en dan mag jij niet open.
Wat denk je zelf?! De rekening wordt volledig bij de groep onder de 50 gelegd. De boomers, die we dankzij de lockdown massaal het leven hebben gered, zullen niets merken van de grootste economische crisis sinds 100 jaarquote:Op zondag 11 april 2021 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Solidariteit.
Ik ook. Alhoewel ik net bij de nos zag dat de winkels stilletjes gesneuveld zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 20:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeker ik ook, maar ik vrees eigenlijk het ergste voor ze op 28 april.
Zal ongetwijfeld wel kunnen, maar dat wil ik zelf niet. Ik wil gewoon weg wanneer ik zelf wil.quote:Op zondag 11 april 2021 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon blijven slapen? Ik blijf gewoon meestal bij vrienden slapen in het weekend. Maandag tot en met zaterdag is bij mij altijd vrij depressief. Zaterdagavond ga ik dan naar vrienden en dan voel ik me zondag altijd voldaan en een stuk gelukkiger. Het is eigenlijk het enige wat ik nog heb nu. En ik heb het echt hard nodig want anders geraak je echt eenzaam.
Oh kom op, zeg.quote:Op zondag 11 april 2021 20:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?! De rekening wordt volledig bij de groep onder de 50 gelegd. De boomers, die we dankzij de lockdown massaal het leven hebben gered, zullen niets merken van de grootste economische crisis sinds 100 jaar
Opa, oma, mag ik bij jullie eten vandaag? Er is niets meer over door alle lastenverzwaringen.quote:Op zondag 11 april 2021 20:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?! De rekening wordt volledig bij de groep onder de 50 gelegd. De boomers, die we dankzij de lockdown massaal het leven hebben gered, zullen niets merken van de grootste economische crisis sinds 100 jaar
Die 0.1% van alle besmettingen moeten we vooral niet willen faciliteren.quote:Op zondag 11 april 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja ik snap ze wel. Volgende week mooi weer. Parken weer vol en dan mag jij niet open.
Klinkt als een willekeurige FOK!kerquote:Op zondag 11 april 2021 20:59 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Iedereen is toch wel verschillend daarin.
Als ik puur naar mezelf kijk, en wil echt niet zielig overkomen hoor, heb ik er achteraf gezien niet heel veel last van. Enige waar ik echt last van heb is geen werk en hoop toch echt snel weer aan het werk te kunnen. Maar los van dat is het bij mij altijd gewoon hetzelfde gebleven. Ik heb nooit vrienden gehad (ja als puber en schoolperiodes) en heb nooit wat met uitgaan gehad (begin van mijn horecatijd wel gedaan maar dat was ook na een tijd wel over). Ik ben altijd wel iemand geweest die liever gewoon alleen is of echt een paar mensen om me heen. Zo doe ik bijvoorbeeld lekker in de middag een stuk fietsen of als slecht weer is gamen terwijl mijn broertje dan normaal gesproken op terras zit met vrienden of die gaat sowieso wel de deur uit. Die is gewoon veel meer sociaal bezig en dat boeit mij eerlijk gezegd niet zo. Maar snap wel dat het voor andere die het gewend waren wel lastig is nu.
Wat ik ook al ergens las. Dit is typisch een maatregel om de welwillenden nog even wat extra aan te pakken. Ipv de onwelwillenden aan te pakken.quote:Op zondag 11 april 2021 21:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Die 0.1% van alle besmettingen moeten we vooral niet willen faciliteren.
Persoonlijk kon ik mij in de eerste lockdown gewoon goed vermaken, ik kom juist extra lezen wat toch een van mijn grootste hobby’s is.quote:Op zondag 11 april 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:
Weet je wat het is. Ik ben ook verre van het meest sociale type wat er is. Maar zo lang elke dag hetzelfde. Helemaal niemand spontaan spreken, alles moeten regisseren, gaat toch behoorlijk aan je vreten.
Goed omschreven. Vergeet ook niet dat dit week 17 van de harde lockdown was. Dat is een kwart jaar! Ik vind het totaal niet gek dat iedereen er doorheen zit.quote:Op zondag 11 april 2021 21:08 schreef XSbig het volgende:
[..]
Persoonlijk kon ik mij in de eerste lockdown gewoon goed vermaken, ik kom juist extra lezen wat toch een van mijn grootste hobby’s is.
Maar nu heb ik toch wel weer zin om van zaterdagmiddag bij de lokale voetbalclub, tot zaterdagavond in de lokale kroeg bezopen te zijn om vervolgens op zondag te gaan staan vloeken op de tribune bij Feyenoord.
En het feit dat die vaccinaties wat ‘de enige uitweg’ zou zijn, nog steeds niet op gang komen schept echt elke dag meer vertrouwen weg hier.
Ja dan is het makkelijker te behappen, alleen klote wat betreft werk. Is toch een steunsysteem. Voor de mensen die ieder weekend continu sociaal bezig waren, is dit een lastige tijd. Iedereen die al vrij op zichzelf was en zichzelf prima kon vermaken trekt dit veel makkelijker (tenzij de eenzaamheid toeneemt). Voor hen zijn sociale verplichtingen misschien toch wel stressvol en is deze periode juist fijn.quote:Op zondag 11 april 2021 20:59 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Iedereen is toch wel verschillend daarin.
Als ik puur naar mezelf kijk, en wil echt niet zielig overkomen hoor, heb ik er achteraf gezien niet heel veel last van. Enige waar ik echt last van heb is geen werk en hoop toch echt snel weer aan het werk te kunnen. Maar los van dat is het bij mij altijd gewoon hetzelfde gebleven. Ik heb nooit vrienden gehad (ja als puber en schoolperiodes) en heb nooit wat met uitgaan gehad (begin van mijn horecatijd wel gedaan maar dat was ook na een tijd wel over). Ik ben altijd wel iemand geweest die liever gewoon alleen is of echt een paar mensen om me heen. Zo doe ik bijvoorbeeld lekker in de middag een stuk fietsen of als slecht weer is gamen terwijl mijn broertje dan normaal gesproken op terras zit met vrienden of die gaat sowieso wel de deur uit. Die is gewoon veel meer sociaal bezig en dat boeit mij eerlijk gezegd niet zo. Maar snap wel dat het voor andere die het gewend waren wel lastig is nu.
Dat zijn toch wat minder spannende fases uit het leven.quote:Op zondag 11 april 2021 20:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ja Koningsdag kan wel een dingetje worden dit jaar, als het lekker weer is dan.quote:Op zondag 11 april 2021 21:17 schreef THEFXR het volgende:
soms is de waarheid hard!
https://www.geenstijl.nl/(...)geen-versoepelingen/
https://www.geenstijl.nl/(...)-ik-wil-astrazeneca/
Ik zou rekenen op uitstel = afstel.quote:Op zondag 11 april 2021 21:20 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar een week uitstel dus. Betekent dat dat ze nu ineens in een week kunnen bepalen of het de goede kant op gaat i.p.v. de normale drie weken?
Nee natuurlijk niet. Pappen en nathouden dit. Wordt gewoon juni voor er weer iets kan...quote:Op zondag 11 april 2021 21:20 schreef Mallerd01 het volgende:
Maar een week uitstel dus. Betekent dat dat ze nu ineens in een week kunnen bepalen of het de goede kant op gaat i.p.v. de normale drie weken?
Ik ben benieuwd hoe dat na volgende week gaat zijn dan als het weer gaat veranderen naar zon en redelijke temperaturen i.p.v. sneeuw en storm...quote:Op zondag 11 april 2021 21:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zou rekenen op uitstel = afstel.
Het kabinet zit weer in de zachte heelmeestermode, dus reken op stinkende wonden.
Ik ben daar helemaal niet benieuwd naar, ik weet dat namelijk prima.quote:Op zondag 11 april 2021 21:23 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dat na volgende week gaat zijn dan als het weer gaat veranderen naar zon en redelijke temperaturen i.p.v. sneeuw en storm...
Dan besluiten wat burgemeesters dat het een goed idee is om stadsparken af te sluiten wegens drukte en her en der wat parken schoon te vegen/ontruimen wegens drukte.quote:Op zondag 11 april 2021 21:23 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dat na volgende week gaat zijn dan als het weer gaat veranderen naar zon en redelijke temperaturen i.p.v. sneeuw en storm...
De ME zal er vast weer lekker op los mogen timmeren, na opdracht van de burgemeesters.quote:Op zondag 11 april 2021 21:20 schreef Haags het volgende:
Ja Koningsdag kan wel een dingetje worden dit jaar, als het lekker weer is dan.
Overijverige boa's, gesloten parken, "aso"-roepende politici...quote:Op zondag 11 april 2021 21:23 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
De groep 70-75 is ook pas marginaal gevaccineerd.quote:Op zondag 11 april 2021 19:36 schreef raptorix het volgende:
Voor als je beetje indruk wilt krijgen hoe het gaat, dit zijn de IC besmetting per leeftijd, feitelijk zakt er gewoon helemaal niks, met een beetje goede wil kun je een kleine trend zien bij 70+ maar dat is marginaaal:
https://docs.google.com/s(...)58772350&single=true
Tsja, Nederlanders stemmen nog altijd massaal op politici van derdewereldniveau, dan mag het ook geen verbazing wekken dat nederlandje op het vlak van bestuurlijke competentie en overheden een derdewereldland is.quote:Op zondag 11 april 2021 19:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dood door nalatigheid/wanbeleid.quote:Op zondag 11 april 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hugo is een moordenaar en ik zii er aan te denken om volgende week een klacht te gaan indienen.
Dat is het probleem ook. Je had hem misschien wel kunnen hebben als hij zn beloftes waar maakte.quote:Op zondag 11 april 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En die morele appellen van Hugo zijn ook nogal hol geworden. Als hij zelf keer op keer niet levert
Ik wacht op de eerste burgemeester die gewoon een paar terrassen met het argument “extreme drukte in parken” een ontheffing geeft.quote:Op zondag 11 april 2021 21:25 schreef Fred het volgende:
[..]
De ME zal er vast weer lekker op los mogen timmeren, na opdracht van de burgemeesters.
Mensen naar de parken en bossen, schande sprekende burgemeesters, toegang tot parken en bossen sterk beperkt of helemaal afgesloten.quote:Op zondag 11 april 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar helemaal niet benieuwd naar, ik weet dat namelijk prima.
Van de NOS blog dus die zien de bui al hangen.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wacht op de eerste burgemeester die gewoon een paar terrassen met het argument “extreme drukte in parken” een ontheffing geeft.
quote:Burgemeesters verzoeken kabinet 'dringend' tot heropenen buitenruimtes
De burgemeesters van Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht doen een "dringend" verzoek aan het kabinet om de buitenruimten, inclusief de terrassen, te heropenen. "In de dichtbevolkte gebieden hebben inwoners de buitenruimte hard nodig", stellen ze in een gezamenlijke verklaring.
De burgemeesters vrezen dat handhaving onhaalbaar wordt en dat "het lokale gezag ongewild tegenover zijn eigen inwoners" komt te staan. Juist om besmettingen te voorkomen moeten de buitenruimtes op een beheerste manier worden heropend, vinden ze. Dat zou ook goed zijn voor de geloofwaardigheid van het coronabeleid.
Eerder vanavond liet een woordvoerder van het demissionaire kabinet weten dat er komende dinsdag geen versoepelingen van de coronamaatregelen worden aangekondigd per 21 april. Afgelopen week werd gesproken over het schrappen van de avondklok en het openen van terrassen en winkels over anderhalve week.
In België werden in de afgelopen dagen geregeld meer dan 110.000 mensen per dag gevaccineerd, failed state nederlandje haalt met pijn en moeite de helft van dat aantal.quote:Op zondag 11 april 2021 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik begrijp dat er nog wat AZ-prikken niet bij de cijfers zitten, maar als ik de rest optel van de laatste 7 dagen kom ik op ~370K. Tenzij dinsdag niet 55K maar 90K was, dan is het net boven de ~400K.
Probleem is ook wel het gebrek aan alternatieven, 5-10 jaar terug had je figuren als Roemer, Samsom, Buma, Pechtold. Allemaal goede politici. Nu heb je Mark Rutte, Mark Rutte light en een top diplomaat die de wetten van de politiek nog moet leren.quote:Op zondag 11 april 2021 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, Nederlanders stemmen nog altijd massaal op politici van derdewereldniveau, dan mag het ook geen verbazing wekken dat nederlandje op het vlak van bestuurlijke competentie en overheden een derdewereldland is.
Briljante quote hierin gelezen: "Pandemie is een anagram van Nepmedia"quote:Op zondag 11 april 2021 21:17 schreef THEFXR het volgende:
soms is de waarheid hard!
https://www.geenstijl.nl/(...)geen-versoepelingen/
https://www.geenstijl.nl/(...)-ik-wil-astrazeneca/
Ik denk dat je lang kan wachten: eigen volk laten meppen levert minder gedoe op met Ferd.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik wacht op de eerste burgemeester die gewoon een paar terrassen met het argument “extreme drukte in parken” een ontheffing geeft.
Mooi, laat het maar lekker rommelen tussen de lokale en de landelijke politiek. Beetje een ander geluid vanuit de hoek van de burgemeesters is prima.quote:Op zondag 11 april 2021 21:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van de NOS blog dus die zien de bui al hangen.
[..]
Minus die schande sprekende burgemeesters gok ik. Die zijn ook wel klaar met het uitvoeren van kansloos beleid. Dat merk je aan alles.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mensen naar de parken en bossen, schande sprekende burgemeesters, toegang tot parken en bossen sterk beperkt of helemaal afgesloten.
Sinds wanneer werken burgemeesters voor Ferd?quote:Op zondag 11 april 2021 21:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk dat je lang kan wachten: eigen volk laten meppen levert minder gedoe op met Ferd.
quote:KHN heeft vernomen dat de opening van terrassen en de opheffing van de avondklok voorlopig met een week worden uitgesteld tot 28 april. Uitermate teleurstellend en opnieuw een keiharde klap in het gezicht van horecaondernemers, aldus KHN.
Het is onbegrijpelijk dat door een falend overheidsbeleid en (opnieuw) een vertraging in het rijksvaccinatieprogramma er na 13 maanden nog steeds nauwelijks stappen worden gezet om de economie weer op gang te brengen. KHN volgt uiteraard de ontwikkelingen op de voet en de volksgezondheid staat ook bij horecaondernemers op 1, maar de horeca kan én wil echt veilig en verantwoord open. De horeca kan onderdeel zijn van de oplossing: KHN geeft al maanden aan dat er meer mogelijk is, dat de terrassen veilig open kunnen – recent onderzoek toont dit ook aan - en dat er ook mogelijkheden zijn om met de KHN-horecaroutekaart de horeca veilig en verantwoord stapsgewijs te openen.
Buiten én binnen versoepelen
Als er per 28 april versoepelingen worden doorgevoerd, dan wil KHN niet met alleen terrassen worden afgescheept, zodat de belofte van het kabinet om de epidemiologische ruimte eerlijk te verdelen onder de branches ook waargemaakt wordt. De horeca moet dan haar deuren kunnen openen volgens fase 1 van de KHN-horecaroutekaart, dus ook binnen. In de plannen die klaarliggen, heeft KHN gekeken naar wat veilig kan én zo min mogelijk schade toebrengt aan de economie.
Financiële compensatie noodzakelijk
Tot een volledige heropening van de horeca blijft financiële compensatie keihard noodzakelijk. Zodat horecaondernemers hun vaste lasten kunnen betalen en werknemers zo veel mogelijk kunnen doorbetalen en in dienst kunnen houden. Dit is absoluut noodzakelijk om te voorkomen dat – met de finish in zicht – er veel ontslagen zullen vallen en veel horecazaken op korte termijn omvallen. De komende dagen gaat KHN opnieuw in gesprek met het kabinet om te kijken hoe er zo snel mogelijk kan worden gewerkt aan een verantwoorde branche brede opening van de horeca volgens de KHN routekaart.
De politie voert ook maar uit wat de burgemeester opdraagt. Als je vind dat het politieoptreden belachelijk is moet je bij de burgemeester zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 21:42 schreef Fred het volgende:
De politie heeft maar weer eens een poppetje gestuurd naar Humberto om uit te leggen dat het heel normaal is om eigen volk het ziekenhuis in te meppen.
Sinds ze de aanvoerder zijn van de plaatselijke politie en de politie is onder gebracht bij Justitie ipv BiZa.quote:Op zondag 11 april 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
Sinds wanneer werken burgemeesters voor Ferd?
Dat de grootste faalhazen van afgelopen zomer nu de voice of reason blijken te zijn...quote:Op zondag 11 april 2021 21:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van de NOS blog dus die zien de bui al hangen.
[..]
Onder meer "mijn" burgemeester Broertjes zegt zinnige dingen. Dit soort uitspraken staan wat dichter bij de werkelijkheid dan het zoveelste holle praatje van Rutte & co.quote:Op zondag 11 april 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minus die schande sprekende burgemeesters gok ik. Die zijn ook wel klaar met het uitvoeren van kansloos beleid. Dat merk je aan alles.
Dat maakt het nog gekker dat een agent het op tv moet verdedigen.quote:Op zondag 11 april 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
De politie voert ook maar uit wat de burgemeester opdraagt. Als je vind dat het politieoptreden belachelijk is moet je bij de burgemeester zijn.
De burgemeester heeft het gezag over de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde. Daar heeft Ferd precies niks over te zeggen. En over de rechtspositie van de burgemeesters ook niet. Want dat ligt bij de lekkende verkenner.quote:Op zondag 11 april 2021 21:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Sinds ze de aanvoerder zijn van de plaatselijke politie en de politie is onder gebracht bij Justitie ipv BiZa.
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.
Ze kunnen wbt de sluiting van publieke plaatsen gewoon een ontheffing geven.quote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef Drekkoning het volgende:
Wie handhaven die gedwongen sluitingen? Dat zijn toch allemaal dwangsommen etc? Kunnen burgemeesters niet gewoon aangeven niet meer te handhaven?
Hugo gaat niet om, die is passe, pieker me suf hoe we hem weg kunnen krijgen #faalhaasquote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.
Volgens mij kent de coronawet niet de mogelijk om een ontheffing te verlenen, maar ze kunnen natuurlijk wel besluiten om hun handhavingscapaciteit anders in te zetten en dit ook communiceren.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zegt al langer zinnige dingen. Maar goed, dat is dan ook geen beroepspoliticus. Niet dat ik bij voorbaat alle beroepspolitici wil diskwalificeren, maar als jij jaren een “gewone” baan gehad hebt dan heb je waarschijnlijk wel wat meer feeling met de samenleving...quote:Op zondag 11 april 2021 21:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Onder meer "mijn" burgemeester Broertjes zegt zinnige dingen. Dit soort uitspraken staan wat dichter bij de werkelijkheid dan het zoveelste holle praatje van Rutte & co.
en de avondklok daarvoor moet overtreden!quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat maakt het nog gekker dat een agent het op tv moet verdedigen.
Mja je leest steeds meer geluiden van morrende burgermeesters.quote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.
De politie wordt betaald door Ferd, hè. Daar zal hij vast ook wel een vinger in de pap voor terug willen hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef trein2000 het volgende:
De burgemeester heeft het gezag over de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde. Daar heeft Ferd precies niks over te zeggen.
Ik heb het gecheckt, de burgemeester kan ontheffing geven van de sluiting van publieke plaatsen.quote:Op zondag 11 april 2021 21:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij kent de coronawet niet de mogelijk om een ontheffing te verlenen, maar ze kunnen natuurlijk wel besluiten om hun handhavingscapaciteit anders in te zetten en dit ook communiceren.
Ik verwijs kortheidshalve naar de ontstaansgeschiedenis van de nationale politie...quote:Op zondag 11 april 2021 21:50 schreef Fred het volgende:
[..]
De politie wordt betaald door Ferd, hè. Daar zal hij vast ook wel een vinger in de pap voor terug willen hebben.
Ferd is ook degene die er last van heeft in de tweede kamer als er teveel burgers het ziekenhuis in worden geslagen door de ME.
Probleem is denk ik wel dat geen enkele burgemeester dat op eigen houtje durft want het wordt dan een stormloop op die stad natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen wbt de sluiting van publieke plaatsen gewoon een ontheffing geven.
Dan coördineer je dat toch even?quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is denk ik wel dat geen enkele burgemeester dat op eigen houtje durft want het wordt dan een stormloop op die stad natuurlijk.
En wat worden de VS hier vaak als "derdewereldland" afgedaan. De zus van m'n vriendin woont met haar man en kinderen in Seattle, afgelopen week lagen de uitnodigingen om een vaccinatieafspraak te maken bij hun in de brievenbus. Zij is begin dertig, hij is dit weekend 40 geworden...quote:Op zondag 11 april 2021 19:56 schreef Oriente het volgende:
De VS is een enorme shitshow geweest maar inmiddels zijn daar 183.5 miljoen prikken gezet. (1e en 2e prikken)
Van de 65+'ers is daar bijna 78% minstens met 1 dosis gevaccineerd als ik het goed gelezen heb. Komt nog bij dat ze daar bijna 5 miljoen prikken per dag zetten.
Wij hebben er weinig aan, maar het is toch een soort van iets positiefs. En er wonen vast ook FOK!kers in de VS (of familie/vrienden)
Meer info:
https://www.reddit.com/r/(...)on_doses_of_covid19/
Moet dan wel landelijk, maar zou top zijnquote:
Interessante ontwikkeling.quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html
Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver
En daarom is het wel heel toevallig dat de natuur geen zin in de lente heeft. Het is nog altijd dik winter, gemiddeld 10 graden te koud. Er zit nog geen blad aan de bomen, laat staan bloesem. Mogelijk volgende temperaturen van net boven de 10 gradenquote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.
De mensen zijn echt niet meer te houden als het dadelikk aanhoudend mooi weer blijft.
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...quote:Op zondag 11 april 2021 22:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moet dan wel landelijk, maar zou top zijn
Oeps verkeerde quotequote:Op zondag 11 april 2021 21:51 schreef Fred het volgende:
[..]
En zonder mondkapje op minder dan 1,5m van andere mensen komt.
Wat wouden ze doen? De burgemeester naar huis sturen?quote:Op zondag 11 april 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...
Menig gemeenteraadslid heeft zelf ook belangen in het lokale bedrijfsleven, dus die zullen ook wel blij zijn met meer open.quote:Op zondag 11 april 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...
Moeten ze wel eerst advies vragen aan de GGD:quote:Op zondag 11 april 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het gecheckt, de burgemeester kan ontheffing geven van de sluiting van publieke plaatsen.
Wat een circus.quote:Voordat de burgemeester een beslissing neemt omtrent de verlening van een ontheffing als bedoeld in het tweede lid, onder a of b, vraagt hij advies aan de gemeentelijke gezondheidsdienst.
Totdat besmettingen in de gemeente oplopen en het dus politiek wordt. Dan schreeuwen raadsleden moord en brand.quote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Menig gemeenteraadslid heeft zelf ook belangen in het lokale bedrijfsleven, dus die zullen ook wel blij zijn met meer open.
Dat lees ik eerder als: Hou er rekening mee dat er 28 april ook niet versoepeld wordt.quote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen in de televaag: Virologen: ’Weekje uitstel gaat verschil niet maken’
https://www.telegraaf.nl/(...)-verschil-niet-maken
Nu met lockdown lopen ze ook op...quote:Op zondag 11 april 2021 22:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Totdat besmettingen in de gemeente oplopen en het dus politiek wordt. Dan schreeuwen raadsleden moord en brand.
Ja. Dus? Oh u bent het er niet mee eens? Jammer. Ik doe het toch.quote:Op zondag 11 april 2021 22:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst advies vragen aan de GGD:
[..]
Wat een circus.
Of misschien helpen de maatregelen niet 100%. Mensen zullen toch moeten werken e.d. Je kunt het land niet volledig stil leggen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Nu met lockdown lopen ze ook op...
Misschien wel omdat mensen ongecontroleerd samenkomen zonder handhaving op de maatregelen.
Ja ik ook.quote:Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lees ik eerder als: Hou er rekening mee dat er 28 april ook niet versoepeld wordt.
Is Ab weer bezig jaquote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen in de televaag: Virologen: ’Weekje uitstel gaat verschil niet maken’
Denk dat een week wel veel verschil kan maken, we gaan natuurlijk meer prikken en denk dat het weer (en dat we daarom een week daling hadden) ook een grote rol kan hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Nee, klopt. Daarom dat het ook een circus is. Je weet al wat het advies wordt, maar je moet het toch vragen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dus? Oh u bent het er niet mee eens? Jammer. Ik doe het toch.
Stel voor dat die burgemeesters dan ook daad bij het woord voegen en niet handhaven op drinkende/picknickende/feestende mensen in parken en binnensteden.quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html
Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver
Of het nou koningsdag is of niet zou niets uit moeten maken, want ik gok dat als de terrassen open gaan ze toch wel vol zitten (max toegestane capaciteit).quote:Op zondag 11 april 2021 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Burgemeesters pleiten dan voor zsm of wellicht iets eerder de terrassen open ivm Koningsdag. Wat denk je zelf?
Deze week zitten we toch weer rond de 400k prikken? Dat zou toch wel harder moeten gaan ondertussen?quote:Op zondag 11 april 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat een week wel veel verschil kan maken, we gaan natuurlijk meer prikken en denk dat het weer (en dat we daarom een week daling hadden) ook een grote rol kan hebben.
Dat zeker ja. Ik ben alweer een tijdje aan het kickboksen met de groep nu, lekker sparren op een veldje in het park. De plaatselijke politiechef doet gewoon gezellig mee. Het is mooi geweestquote:Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Nu met lockdown lopen ze ook op...
Misschien wel omdat mensen ongecontroleerd samenkomen zonder handhaving op de maatregelen.
Er gaan eerder mensen door ME romeo's uit de natuur geknuppeld worden dan dat er eindelijk eens op een grotemensentempo gevaccineerd gaat worden in Rutte's failed state.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mensen naar de parken en bossen, schande sprekende burgemeesters, toegang tot parken en bossen sterk beperkt of helemaal afgesloten.
Dat zou ook veel harder moeten gaan en het zou mooi zijn als we in de groep 60-70 ook veel vaccins zetten van AstraZeneca! Liever morgen 400k prikken, dan die prikken uitgesmeerd over een hele week. Want elke prik die je eerder zet voorkomt mogelijk een nieuwe besmetting (op dit moment nog) in een risicogroep.quote:Op zondag 11 april 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze week zitten we toch weer rond de 400k prikken? Dat zou toch wel harder moeten gaan ondertussen?
Ik zou dat als burgemeester ook gewoon zeggen. Wij vertikken het om tegenover de burger te komen te staan op deze manier. Wij zien het belang van de pandemie en zullen de coronamaatregelen blijven handhaven. Maar parken ontruimen en dat werk gaan wij niet meer doen, zeker niet met geweld. Wij voelen ons tot deze stap genoodzaakt omdat onze noodkreten keer op keer genegeerd worden. De situatie is gewoon onhoudbaar, normaal mensenlijk gedrag wordt gecriminaliseerd. Wij als burgemeesters hebben ook een verantwoordelijkheid naar onze burgers toe.quote:Op zondag 11 april 2021 22:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Stel voor dat die burgemeesters dan ook daad bij het woord voegen en niet handhaven op drinkende/picknickende/feestende mensen in parken en binnensteden.
Wij zijn ook alweer een maandje aan het voetballen ja, wel alleen trainen natuurlijk maar voornamelijk 30+quote:Op zondag 11 april 2021 22:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat zeker ja. Ik ben alweer een tijdje aan het kickboksen met de groep nu, lekker sparren op een veldje in het park. De plaatselijke politiechef doet gewoon gezellig mee. Het is mooi geweest
De basisschoolleraar is slechts geïnteresseerd in beeldvormingquote:Op zondag 11 april 2021 22:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik werk dus zelf op een Hogeschool maar wij zijn echt het spoor bijster qua hoe en wat er versoepeld gaat worden, als er al versoepeld gaat worden. Heb echt soms het idee dat er echt totaal niet nagedacht wordt over hoe maatregelen in de praktijk moeten werken (wat waarschijnlijk ook het geval is)
voor veel mensen misschien maar voor mij de beste en spannendste periode in mijn leven !quote:Op zondag 11 april 2021 21:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat zijn toch wat minder spannende fases uit het leven.
Sinds januari of zo zijn ze gaan vragen aan mensen die een test afnemen waar ze denken dat ze besmet raken. Ik zou dat als burgemeester ontzettend graag willen weten, of het serieus zin heeft om te handhaven op dit. Ik gok eerlijk gezegd dat we gewoon massaal de regels aan ons laars lappen en besmet raken op het werk, in familie settings etc. Parken en alles buiten zijn denk ik het probleem niet, want dan hadden we het allang gehoord en zelfs uit het buitenland kwamen al genoeg berichten vorig jaar dat er amper besmettingen waren in de buitenlucht.quote:Op zondag 11 april 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou dat als burgemeester ook gewoon zeggen. Wij vertikken het om tegenover de burger te komen te staan op deze manier. Wij zien het belang van de pandemie en zullen de coronamaatregelen blijven handhaven. Maar parken ontruimen en dat werk gaan wij niet meer doen, zeker niet met geweld. Wij voelen ons tot deze stap genoodzaakt omdat onze noodkreten keer op keer genegeerd worden. De situatie is gewoon onhoudbaar, normaal mensenlijk gedrag wordt gecriminaliseerd. Wij als burgemeesters hebben ook een verantwoordelijkheid naar onze burgers toe.
Zet ze maar voor het blok. Moet je eens kijken hoe snel dan de boel in beweging komt.
Als je het niet hoort kun je het wel invullen denk ik.quote:Op zondag 11 april 2021 22:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sinds januari of zo zijn ze gaan vragen aan mensen die een test afnemen waar ze denken dat ze besmet raken. Ik zou dat als burgemeester ontzettend graag willen weten, of het serieus zin heeft om te handhaven op dit. Ik gok eerlijk gezegd dat we gewoon massaal de regels aan ons laars lappen en besmet raken op het werk, in familie settings etc. Parken en alles buiten zijn denk ik het probleem niet, want dan hadden we het allang gehoord en zelfs uit het buitenland kwamen al genoeg berichten vorig jaar dat er amper besmettingen waren in de buitenlucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |