Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.
Ze kunnen wbt de sluiting van publieke plaatsen gewoon een ontheffing geven.quote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef Drekkoning het volgende:
Wie handhaven die gedwongen sluitingen? Dat zijn toch allemaal dwangsommen etc? Kunnen burgemeesters niet gewoon aangeven niet meer te handhaven?
Hugo gaat niet om, die is passe, pieker me suf hoe we hem weg kunnen krijgen #faalhaasquote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.
Volgens mij kent de coronawet niet de mogelijk om een ontheffing te verlenen, maar ze kunnen natuurlijk wel besluiten om hun handhavingscapaciteit anders in te zetten en dit ook communiceren.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wacht op de eerste burgemeester die gewoon een paar terrassen met het argument “extreme drukte in parken” een ontheffing geeft.
Die zegt al langer zinnige dingen. Maar goed, dat is dan ook geen beroepspoliticus. Niet dat ik bij voorbaat alle beroepspolitici wil diskwalificeren, maar als jij jaren een “gewone” baan gehad hebt dan heb je waarschijnlijk wel wat meer feeling met de samenleving...quote:Op zondag 11 april 2021 21:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Onder meer "mijn" burgemeester Broertjes zegt zinnige dingen. Dit soort uitspraken staan wat dichter bij de werkelijkheid dan het zoveelste holle praatje van Rutte & co.
en de avondklok daarvoor moet overtreden!quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat maakt het nog gekker dat een agent het op tv moet verdedigen.
Mja je leest steeds meer geluiden van morrende burgermeesters.quote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.
De politie wordt betaald door Ferd, hè. Daar zal hij vast ook wel een vinger in de pap voor terug willen hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef trein2000 het volgende:
De burgemeester heeft het gezag over de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde. Daar heeft Ferd precies niks over te zeggen.
Ik heb het gecheckt, de burgemeester kan ontheffing geven van de sluiting van publieke plaatsen.quote:Op zondag 11 april 2021 21:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij kent de coronawet niet de mogelijk om een ontheffing te verlenen, maar ze kunnen natuurlijk wel besluiten om hun handhavingscapaciteit anders in te zetten en dit ook communiceren.
Ik verwijs kortheidshalve naar de ontstaansgeschiedenis van de nationale politie...quote:Op zondag 11 april 2021 21:50 schreef Fred het volgende:
[..]
De politie wordt betaald door Ferd, hè. Daar zal hij vast ook wel een vinger in de pap voor terug willen hebben.
Ferd is ook degene die er last van heeft in de tweede kamer als er teveel burgers het ziekenhuis in worden geslagen door de ME.
Probleem is denk ik wel dat geen enkele burgemeester dat op eigen houtje durft want het wordt dan een stormloop op die stad natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen wbt de sluiting van publieke plaatsen gewoon een ontheffing geven.
Dan coördineer je dat toch even?quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is denk ik wel dat geen enkele burgemeester dat op eigen houtje durft want het wordt dan een stormloop op die stad natuurlijk.
En wat worden de VS hier vaak als "derdewereldland" afgedaan. De zus van m'n vriendin woont met haar man en kinderen in Seattle, afgelopen week lagen de uitnodigingen om een vaccinatieafspraak te maken bij hun in de brievenbus. Zij is begin dertig, hij is dit weekend 40 geworden...quote:Op zondag 11 april 2021 19:56 schreef Oriente het volgende:
De VS is een enorme shitshow geweest maar inmiddels zijn daar 183.5 miljoen prikken gezet. (1e en 2e prikken)
Van de 65+'ers is daar bijna 78% minstens met 1 dosis gevaccineerd als ik het goed gelezen heb. Komt nog bij dat ze daar bijna 5 miljoen prikken per dag zetten.
Wij hebben er weinig aan, maar het is toch een soort van iets positiefs. En er wonen vast ook FOK!kers in de VS (of familie/vrienden)
Meer info:
https://www.reddit.com/r/(...)on_doses_of_covid19/
Moet dan wel landelijk, maar zou top zijnquote:
Interessante ontwikkeling.quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html
Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver
En daarom is het wel heel toevallig dat de natuur geen zin in de lente heeft. Het is nog altijd dik winter, gemiddeld 10 graden te koud. Er zit nog geen blad aan de bomen, laat staan bloesem. Mogelijk volgende temperaturen van net boven de 10 gradenquote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.
De mensen zijn echt niet meer te houden als het dadelikk aanhoudend mooi weer blijft.
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...quote:Op zondag 11 april 2021 22:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moet dan wel landelijk, maar zou top zijn
Oeps verkeerde quotequote:Op zondag 11 april 2021 21:51 schreef Fred het volgende:
[..]
En zonder mondkapje op minder dan 1,5m van andere mensen komt.
Wat wouden ze doen? De burgemeester naar huis sturen?quote:Op zondag 11 april 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...
Menig gemeenteraadslid heeft zelf ook belangen in het lokale bedrijfsleven, dus die zullen ook wel blij zijn met meer open.quote:Op zondag 11 april 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |