Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.
Ze kunnen wbt de sluiting van publieke plaatsen gewoon een ontheffing geven.quote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef Drekkoning het volgende:
Wie handhaven die gedwongen sluitingen? Dat zijn toch allemaal dwangsommen etc? Kunnen burgemeesters niet gewoon aangeven niet meer te handhaven?
Hugo gaat niet om, die is passe, pieker me suf hoe we hem weg kunnen krijgen #faalhaasquote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.
Volgens mij kent de coronawet niet de mogelijk om een ontheffing te verlenen, maar ze kunnen natuurlijk wel besluiten om hun handhavingscapaciteit anders in te zetten en dit ook communiceren.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wacht op de eerste burgemeester die gewoon een paar terrassen met het argument “extreme drukte in parken” een ontheffing geeft.
Die zegt al langer zinnige dingen. Maar goed, dat is dan ook geen beroepspoliticus. Niet dat ik bij voorbaat alle beroepspolitici wil diskwalificeren, maar als jij jaren een “gewone” baan gehad hebt dan heb je waarschijnlijk wel wat meer feeling met de samenleving...quote:Op zondag 11 april 2021 21:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Onder meer "mijn" burgemeester Broertjes zegt zinnige dingen. Dit soort uitspraken staan wat dichter bij de werkelijkheid dan het zoveelste holle praatje van Rutte & co.
en de avondklok daarvoor moet overtreden!quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat maakt het nog gekker dat een agent het op tv moet verdedigen.
Mja je leest steeds meer geluiden van morrende burgermeesters.quote:Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet. Eigenlijk moet je dat even min of meer gecoördineerd doen, dan gaat Hugo wel om.
De politie wordt betaald door Ferd, hè. Daar zal hij vast ook wel een vinger in de pap voor terug willen hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef trein2000 het volgende:
De burgemeester heeft het gezag over de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde. Daar heeft Ferd precies niks over te zeggen.
Ik heb het gecheckt, de burgemeester kan ontheffing geven van de sluiting van publieke plaatsen.quote:Op zondag 11 april 2021 21:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij kent de coronawet niet de mogelijk om een ontheffing te verlenen, maar ze kunnen natuurlijk wel besluiten om hun handhavingscapaciteit anders in te zetten en dit ook communiceren.
Ik verwijs kortheidshalve naar de ontstaansgeschiedenis van de nationale politie...quote:Op zondag 11 april 2021 21:50 schreef Fred het volgende:
[..]
De politie wordt betaald door Ferd, hè. Daar zal hij vast ook wel een vinger in de pap voor terug willen hebben.
Ferd is ook degene die er last van heeft in de tweede kamer als er teveel burgers het ziekenhuis in worden geslagen door de ME.
Probleem is denk ik wel dat geen enkele burgemeester dat op eigen houtje durft want het wordt dan een stormloop op die stad natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen wbt de sluiting van publieke plaatsen gewoon een ontheffing geven.
Dan coördineer je dat toch even?quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is denk ik wel dat geen enkele burgemeester dat op eigen houtje durft want het wordt dan een stormloop op die stad natuurlijk.
En wat worden de VS hier vaak als "derdewereldland" afgedaan. De zus van m'n vriendin woont met haar man en kinderen in Seattle, afgelopen week lagen de uitnodigingen om een vaccinatieafspraak te maken bij hun in de brievenbus. Zij is begin dertig, hij is dit weekend 40 geworden...quote:Op zondag 11 april 2021 19:56 schreef Oriente het volgende:
De VS is een enorme shitshow geweest maar inmiddels zijn daar 183.5 miljoen prikken gezet. (1e en 2e prikken)
Van de 65+'ers is daar bijna 78% minstens met 1 dosis gevaccineerd als ik het goed gelezen heb. Komt nog bij dat ze daar bijna 5 miljoen prikken per dag zetten.
Wij hebben er weinig aan, maar het is toch een soort van iets positiefs. En er wonen vast ook FOK!kers in de VS (of familie/vrienden)
Meer info:
https://www.reddit.com/r/(...)on_doses_of_covid19/
Moet dan wel landelijk, maar zou top zijnquote:
Interessante ontwikkeling.quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html
Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver
En daarom is het wel heel toevallig dat de natuur geen zin in de lente heeft. Het is nog altijd dik winter, gemiddeld 10 graden te koud. Er zit nog geen blad aan de bomen, laat staan bloesem. Mogelijk volgende temperaturen van net boven de 10 gradenquote:Op zondag 11 april 2021 21:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval begrepen van de horeca ondernemers uit Venray dat hun burgermeester wel zoiets van plan is ja. Om nog enigszins de controle te kunnen houden.
De mensen zijn echt niet meer te houden als het dadelikk aanhoudend mooi weer blijft.
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...quote:Op zondag 11 april 2021 22:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moet dan wel landelijk, maar zou top zijn
Oeps verkeerde quotequote:Op zondag 11 april 2021 21:51 schreef Fred het volgende:
[..]
En zonder mondkapje op minder dan 1,5m van andere mensen komt.
Wat wouden ze doen? De burgemeester naar huis sturen?quote:Op zondag 11 april 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...
Menig gemeenteraadslid heeft zelf ook belangen in het lokale bedrijfsleven, dus die zullen ook wel blij zijn met meer open.quote:Op zondag 11 april 2021 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gaan gemeenteraden hier en daar niet iets van vinden? Burgemeester kan niet zomaar zijn gang gaan...
Moeten ze wel eerst advies vragen aan de GGD:quote:Op zondag 11 april 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het gecheckt, de burgemeester kan ontheffing geven van de sluiting van publieke plaatsen.
Wat een circus.quote:Voordat de burgemeester een beslissing neemt omtrent de verlening van een ontheffing als bedoeld in het tweede lid, onder a of b, vraagt hij advies aan de gemeentelijke gezondheidsdienst.
Totdat besmettingen in de gemeente oplopen en het dus politiek wordt. Dan schreeuwen raadsleden moord en brand.quote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Menig gemeenteraadslid heeft zelf ook belangen in het lokale bedrijfsleven, dus die zullen ook wel blij zijn met meer open.
Dat lees ik eerder als: Hou er rekening mee dat er 28 april ook niet versoepeld wordt.quote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen in de televaag: Virologen: ’Weekje uitstel gaat verschil niet maken’
https://www.telegraaf.nl/(...)-verschil-niet-maken
Nu met lockdown lopen ze ook op...quote:Op zondag 11 april 2021 22:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Totdat besmettingen in de gemeente oplopen en het dus politiek wordt. Dan schreeuwen raadsleden moord en brand.
Ja. Dus? Oh u bent het er niet mee eens? Jammer. Ik doe het toch.quote:Op zondag 11 april 2021 22:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst advies vragen aan de GGD:
[..]
Wat een circus.
Of misschien helpen de maatregelen niet 100%. Mensen zullen toch moeten werken e.d. Je kunt het land niet volledig stil leggen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Nu met lockdown lopen ze ook op...
Misschien wel omdat mensen ongecontroleerd samenkomen zonder handhaving op de maatregelen.
Ja ik ook.quote:Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lees ik eerder als: Hou er rekening mee dat er 28 april ook niet versoepeld wordt.
Is Ab weer bezig jaquote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen in de televaag: Virologen: ’Weekje uitstel gaat verschil niet maken’
Denk dat een week wel veel verschil kan maken, we gaan natuurlijk meer prikken en denk dat het weer (en dat we daarom een week daling hadden) ook een grote rol kan hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Nee, klopt. Daarom dat het ook een circus is. Je weet al wat het advies wordt, maar je moet het toch vragen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dus? Oh u bent het er niet mee eens? Jammer. Ik doe het toch.
Stel voor dat die burgemeesters dan ook daad bij het woord voegen en niet handhaven op drinkende/picknickende/feestende mensen in parken en binnensteden.quote:Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ving-onhaalbaar.html
Burgemeesters vier grote steden: ‘handhaving onhaalbaar’. Dinsdagavond is ineens nog ver
Of het nou koningsdag is of niet zou niets uit moeten maken, want ik gok dat als de terrassen open gaan ze toch wel vol zitten (max toegestane capaciteit).quote:Op zondag 11 april 2021 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Burgemeesters pleiten dan voor zsm of wellicht iets eerder de terrassen open ivm Koningsdag. Wat denk je zelf?
Deze week zitten we toch weer rond de 400k prikken? Dat zou toch wel harder moeten gaan ondertussen?quote:Op zondag 11 april 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat een week wel veel verschil kan maken, we gaan natuurlijk meer prikken en denk dat het weer (en dat we daarom een week daling hadden) ook een grote rol kan hebben.
Dat zeker ja. Ik ben alweer een tijdje aan het kickboksen met de groep nu, lekker sparren op een veldje in het park. De plaatselijke politiechef doet gewoon gezellig mee. Het is mooi geweestquote:Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Nu met lockdown lopen ze ook op...
Misschien wel omdat mensen ongecontroleerd samenkomen zonder handhaving op de maatregelen.
Er gaan eerder mensen door ME romeo's uit de natuur geknuppeld worden dan dat er eindelijk eens op een grotemensentempo gevaccineerd gaat worden in Rutte's failed state.quote:Op zondag 11 april 2021 21:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mensen naar de parken en bossen, schande sprekende burgemeesters, toegang tot parken en bossen sterk beperkt of helemaal afgesloten.
Dat zou ook veel harder moeten gaan en het zou mooi zijn als we in de groep 60-70 ook veel vaccins zetten van AstraZeneca! Liever morgen 400k prikken, dan die prikken uitgesmeerd over een hele week. Want elke prik die je eerder zet voorkomt mogelijk een nieuwe besmetting (op dit moment nog) in een risicogroep.quote:Op zondag 11 april 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze week zitten we toch weer rond de 400k prikken? Dat zou toch wel harder moeten gaan ondertussen?
Ik zou dat als burgemeester ook gewoon zeggen. Wij vertikken het om tegenover de burger te komen te staan op deze manier. Wij zien het belang van de pandemie en zullen de coronamaatregelen blijven handhaven. Maar parken ontruimen en dat werk gaan wij niet meer doen, zeker niet met geweld. Wij voelen ons tot deze stap genoodzaakt omdat onze noodkreten keer op keer genegeerd worden. De situatie is gewoon onhoudbaar, normaal mensenlijk gedrag wordt gecriminaliseerd. Wij als burgemeesters hebben ook een verantwoordelijkheid naar onze burgers toe.quote:Op zondag 11 april 2021 22:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Stel voor dat die burgemeesters dan ook daad bij het woord voegen en niet handhaven op drinkende/picknickende/feestende mensen in parken en binnensteden.
Wij zijn ook alweer een maandje aan het voetballen ja, wel alleen trainen natuurlijk maar voornamelijk 30+quote:Op zondag 11 april 2021 22:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat zeker ja. Ik ben alweer een tijdje aan het kickboksen met de groep nu, lekker sparren op een veldje in het park. De plaatselijke politiechef doet gewoon gezellig mee. Het is mooi geweest
De basisschoolleraar is slechts geïnteresseerd in beeldvormingquote:Op zondag 11 april 2021 22:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik werk dus zelf op een Hogeschool maar wij zijn echt het spoor bijster qua hoe en wat er versoepeld gaat worden, als er al versoepeld gaat worden. Heb echt soms het idee dat er echt totaal niet nagedacht wordt over hoe maatregelen in de praktijk moeten werken (wat waarschijnlijk ook het geval is)
voor veel mensen misschien maar voor mij de beste en spannendste periode in mijn leven !quote:Op zondag 11 april 2021 21:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat zijn toch wat minder spannende fases uit het leven.
Sinds januari of zo zijn ze gaan vragen aan mensen die een test afnemen waar ze denken dat ze besmet raken. Ik zou dat als burgemeester ontzettend graag willen weten, of het serieus zin heeft om te handhaven op dit. Ik gok eerlijk gezegd dat we gewoon massaal de regels aan ons laars lappen en besmet raken op het werk, in familie settings etc. Parken en alles buiten zijn denk ik het probleem niet, want dan hadden we het allang gehoord en zelfs uit het buitenland kwamen al genoeg berichten vorig jaar dat er amper besmettingen waren in de buitenlucht.quote:Op zondag 11 april 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou dat als burgemeester ook gewoon zeggen. Wij vertikken het om tegenover de burger te komen te staan op deze manier. Wij zien het belang van de pandemie en zullen de coronamaatregelen blijven handhaven. Maar parken ontruimen en dat werk gaan wij niet meer doen, zeker niet met geweld. Wij voelen ons tot deze stap genoodzaakt omdat onze noodkreten keer op keer genegeerd worden. De situatie is gewoon onhoudbaar, normaal mensenlijk gedrag wordt gecriminaliseerd. Wij als burgemeesters hebben ook een verantwoordelijkheid naar onze burgers toe.
Zet ze maar voor het blok. Moet je eens kijken hoe snel dan de boel in beweging komt.
Als je het niet hoort kun je het wel invullen denk ik.quote:Op zondag 11 april 2021 22:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sinds januari of zo zijn ze gaan vragen aan mensen die een test afnemen waar ze denken dat ze besmet raken. Ik zou dat als burgemeester ontzettend graag willen weten, of het serieus zin heeft om te handhaven op dit. Ik gok eerlijk gezegd dat we gewoon massaal de regels aan ons laars lappen en besmet raken op het werk, in familie settings etc. Parken en alles buiten zijn denk ik het probleem niet, want dan hadden we het allang gehoord en zelfs uit het buitenland kwamen al genoeg berichten vorig jaar dat er amper besmettingen waren in de buitenlucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |