SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Nee joh. Mensen de parken uit knuppelen! Dat staat lekker daadkrachtig. Dat helpt pas echt! Aldus sommigen hier.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Des te meer reden waarom ze in de buitenlucht meer mogelijk moeten gaan maken. Spreid de drukte.
Mijn ma krijgt ook binnenkort AZ. Maar haar woorden waren letterlijk:quote:Op zondag 11 april 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
M'n moeder kan vrijdag d'r eerste prik krijgen
Het is wel AstraZeneca
Ze gaan nu het aantal gemaakte afspraken hypen. 400k afspraken gemaakt gister!quote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef Noordzijde het volgende:
46.000 prikken. Hoe dan? Ik dacht dat het priktempo begin april fors omhoog zou gaan. Hoe gaat Hugo dit weer uitleggen?
Hij heeft wel weer een excuus, gok ik zo. Mensen bellen niet, kunnen niet met een pc overweg, willen niet, hebben prikangst. Zoiets.quote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef Noordzijde het volgende:
46.000 prikken. Hoe dan? Ik dacht dat het priktempo begin april fors omhoog zou gaan. Hoe gaat Hugo dit weer uitleggen?
Moeder vandaag de 2e gehad, de kans op een ton in de staat is 20x groter dan bijwerkingen van het vaccin.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn ma krijgt ook binnenkort AZ. Maar haar woorden waren letterlijk:
Achja, als ik omval dan val ik maar om. Alles is beter dan hoe ik nu heb moeten leven al meer dan een jaar als een soort kluizenaar.Ik snap haar attitude wel.
Ja, de mijne wil het ook gewoon hebben, hoor. Beter dan niks.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Achja, als ik omval dan val ik maar om. Alles is beter dan hoe ik nu heb moeten leven al meer dan een jaar als een soort kluizenaar.Ik snap haar attitude wel.
Een optimistische gok is een stuk of 40 tot 50k over een week.quote:Op zondag 11 april 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel AZ-cijfers ontbreken er nog bij de vaccinatie-cijfers? Zijn dat enkele duizenden of wellicht nog wel iets meer?
Lekker man, beetje op mensen vegen die simpele regels niet kunnen opvolgen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee joh. Mensen de parken uit knuppelen! Dat staat lekker daadkrachtig. Dat helpt pas echt! Aldus sommigen hier.
Die 400k afspraken zijn ook pas eind april/begin mei, tel daar nog 2 weken bij op voordat het vaccin maximaal effectief is en je zit haast in juniquote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze gaan nu het aantal gemaakte afspraken hypen. 400k afspraken gemaakt gister!
Als dat gaat tegenvallen wordt het 500k uitnodigingen verstuurd!
Juni toch?quote:Op zondag 11 april 2021 15:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Die 400k afspraken zijn ook pas eind april/begin mei, tel daar nog 2 weken bij op voordat het vaccin maximaal effectief is en je zit haast in juni![]()
Is dat een gok? of zit er ook iets van onderbouwing bijquote:Op zondag 11 april 2021 15:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Een optimistische gok is een stuk of 40 tot 50k over een week.
Het gaat wel om de helft van t aantal in persoon want 200k kreeg 2 afspraken waarvan de 1ste in april en de 2e in mei plaats gaat vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze gaan nu het aantal gemaakte afspraken hypen. 400k afspraken gemaakt gister!
Als dat gaat tegenvallen wordt het 500k uitnodigingen verstuurd!
Wijze moeder heb je.quote:Op zondag 11 april 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.quote:Op zondag 11 april 2021 15:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Die 400k afspraken zijn ook pas eind april/begin mei, tel daar nog 2 weken bij op voordat het vaccin maximaal effectief is en je zit haast in juni![]()
Huh, is dat zo? Ik dacht dat bescherming na 2 weken al in werking trad...quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.
Als ik in juni een shot J&J zou kunnen krijgen, ben ik eerder immuun dan m'n moeder.
Volgens mij is de effectiviteit van AZ na de 1e prik gelijk aan die van JJ, die tweede prik is echt een booster.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met AZ is het helemaal lang. M'n moeder krijgt dus a.s. vrijdag de eerste prik. Tweede volgt dan 3 maanden later begin juli. Dus half juli is het ingewerkt.
Als ik in juni een shot J&J zou kunnen krijgen, ben ik eerder immuun dan m'n moeder.
Nee joh, in engeland is het eerste effect pas over 2 weken te verwachttenquote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, is dat zo? Ik dacht dat bescherming na 2 weken al in werking trad...
AZ was altijd 11 weken, maar dat is niet zo verontrustend hoor, het is niet zo dat je pas na 11 weken dan ook bescherming hebt, je hebt nog MEER bescherming, 1 prik zorgt sowieso al voor dat je veel minder ziek kunt worden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de effectiviteit na een enkele prik is eigenlijk. Ik ging ervan uit dat je pas na de tweede prik echt immuun bent.quote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In de UK zet men Pfizer trouwens ook pas na 10 weken.quote:Op zondag 11 april 2021 15:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee joh, in engeland is het eerste effect pas over 2 weken te verwachtten
Na de eerste prik ben je al voor een significant deel beschermd. De tweede prik voegt daar hoogstens 15% aan toe.quote:Op zondag 11 april 2021 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de effectiviteit na een enkele prik is eigenlijk. Ik ging ervan uit dat je pas na de tweede prik echt immuun bent.
Ja en dat is dus een probleemquote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
8200 na een regenachtige zaterdag. Nou, dat versoepelen zal wel weer even in de wacht gezet worden. Aangezien het qua opnames ook niet lekker loopt
Maar echt iedereen heeft schijt aan die regels en gaat lekker op pad. Die drukte op de wegen ook. Merk eigenlijk geen verschil meer met pre-corona.
En dan moeten de mooie, zonnige dagen nog komen. En het EK.
Kan gebeuren als je pech hebt. Gelukkig heb je met een vaccinatie wel een veel milder ziekteverloop.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Een kennis van mij werkt in de zorg, eerste vaccinatie AZ een paar weken geleden gehad. En heeft nu Corona.
Dat is mogelijk jaquote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Een kennis van mij werkt in de zorg, eerste vaccinatie AZ een paar weken geleden gehad. En heeft nu Corona.
Klap in het gezicht van het vaccinatiepaspoort.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan word je een soort van transgender, sta je geregistereerd als ziek geweest/gevaccineerd.quote:Op zondag 11 april 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van het vaccinatiepaspoort.
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.quote:
Soort van sprinklersysteem, het voorkomt de brand niet maar smoort het vrij snel.quote:Op zondag 11 april 2021 16:00 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kan gebeuren als je pech hebt. Gelukkig heb je met een vaccinatie wel een veel milder ziekteverloop.
De verwachting is dat als je zelf gevaccineerd bent, en je een besmetting oploopt, je ook veel minder virusdeeltjes afstoot, dus in die zin werkt vaccineren twee kanten op.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Soort van sprinklersysteem, het voorkomt de brand niet maar smoort het vrij snel.
Ik vraag me trouwens wat anders af. Kan het zo zijn dat je bij personen die gevaccineerd zijn en geen klachten hebt alsnog regelmatig een besmetting vindt?
Een kippenhok.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat krijg je als je die leden bij elkaar optelt?
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.quote:
Bij mij? Why?quote:Op zondag 11 april 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
@:dondraper verzaakt nu, die moet morgen bij @:Molo verantwoording af komen leggen waar hij was (zeker keukendivisie voetbal!).
Ik vraag me idd weleens af of als we weer eens teruggaan naar een simpele set met basis regels ipv allerlei micro management het naleven van de regels beter gaat.quote:Op zondag 11 april 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.
Yupquote:Op zondag 11 april 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het groeiende probleem dat de papieren werkelijkheid verder en verder verwijderd is van de daadwerkelijke.
Je moet het beleid daar op aanpassen. Spreid de drukte. Voorkom excessen.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.
Niet leuk om te horen, maar ik denk dat de rek nu wel het kantelpunt heeft bereikt. Mensen willen gewoon weer dingen gaan doen na een half(!) jaar lockdown.quote:Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is het nog op te lossen? Ik denk niet dat je mensen nog weer terugkrijgt naar 'blijf binnen en zie niemand', tenzij met een 24/7 klok oid. De angst is weg, het duurt te lang en het gaat beter weer worden. Vrijwel niemand trapt ook meer in de 'nog even volhouden' en 'als we nu streng zijn mogen we straks meer' argumenten, Dus wat dan? Laat mensen meer dingen buiten doen lijkt me, als je niet wil kiezen voor het leger in de straten en dichtgelaste voordeuren.
En dit bedoelen de epidemiologen met het is niet gelijk over nadat je gevaccineerd bent. Na de eerste vaccinatie heb je zo'n 50-60 procent bescherming, na de tweede vaccinatie 75-85, wat betekent dat 40-50% nog steeds corona kan krijgen na de eerste vaccinatie en 15-25% na de tweede vaccinatie. Uiteindelijk verdwijnt het door groepsimmuniteit maar dat duurt nog maanden nadat iedereen gevaccineerd is.quote:Op zondag 11 april 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Is ook zo dan ben je al beschermt tegen erg ziek worden en ziekenhuis opname. Je kunt nog wel covid krijgen maar dan in een heel milde vorm.quote:Op zondag 11 april 2021 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat kan allemaal meespelen en ook het testen van nauwe contacten na 5 dagen kan meespelen. Ik heb van iemand gehoord over een bouwproject waar een schilder positief was getest. Al zijn directe collega's in quarantaine en na 5 dagen getest. 8 positieve tests, waarvan 0 met klachten. Toen er nog onvoldoende test waren en je moest gewoon 10 dagen in quarantaine blijven, waren die 8 niet naar voren gekomen in de cijfers.quote:Op zondag 11 april 2021 15:51 schreef belanov het volgende:
Bij een positieve zelftest word je geacht naar een GGD-teststraat te gaan om je ook daar te laten testen neem ik aan. Dat kan aardig meespelen in een toenemend aantal positieve testen en het percentage positief.
Hoe zit dat bij de testen van pilots van de Keukenhof enzo, tellen die mee in de reguliere cijfers? Of moet je na een positieve test dan ook nog naar de GGD, in dat geval geldt hetzelfde als bij de zelftesten.
Ik heb wel net zo'n grauwe grijze kop als hij maar dat is ook het enigequote:
Kroegen openquote:
Ik ben voor een deel een van die klootzakken. Ik heb maanden achter elkaar alleen maar thuis gewerkt, maar na een tijdje begon het thuiswerken me heel erg te demotiveren. Ik werk nu alweer 2 maanden op kantoor.quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat we op het punt zijn aanbeland waar het meerendeel zich gewoon niet of nauwelijks meer aan de regels houdt, omdat het gewoon niet meer vol te houden is om constant binnen te zitten.
In principe hoef je niet constant binnen te zitten, vandaar dat ik eerder denk dat het merendeel zich niet aan de regels houdt omdat ze toch niet tot lagere cijfers, en dus versoepelingen, leiden.quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat we op het punt zijn aanbeland waar het meerendeel zich gewoon niet of nauwelijks meer aan de regels houdt, omdat het gewoon niet meer vol te houden is om constant binnen te zitten.
De helft komt niet meer opdagen voor AZquote:Op zondag 11 april 2021 15:39 schreef Noordzijde het volgende:
Dit dus maar wat me het meest stoort is de test samenleving waar dik aan verdient wordt.quote:Op zondag 11 april 2021 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
In principe hoef je niet constant binnen te zitten, vandaar dat ik eerder denk dat het merendeel zich niet aan de regels houdt omdat ze toch niet tot lagere cijfers, en dus versoepelingen, leiden.
Tel daar bij op dat de vaccinaties al 4 maanden een zooitje zijn qua planning en uitvoering en mensen geloven het ondertussen wel.
Ik begin er juist aan te wennen eigenlijkquote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Maar dat doen ze wel heel zorgvuldigquote:Op zondag 11 april 2021 16:41 schreef Noek het volgende:
Oh well, er komt iig weer beter weer aan als antivirus software.
We moeten het van moeder Natuur gaan hebben want de overheid zuigt stierenballen.
Ik houd het prima vol, maar leuk is anders.quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Zeg dat maar tegen de familie van de doden dagelijks.quote:
Ik ga elke dag naar buiten, waarom blijf je binnen zitten ?quote:Op zondag 11 april 2021 16:31 schreef XSbig het volgende:
Vrijwel iedereen die ik ken is relaxter met de regels aan het omgaan omdat het anders niet vol te houden is.quote:Op zondag 11 april 2021 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
In principe hoef je niet constant binnen te zitten, vandaar dat ik eerder denk dat het merendeel zich niet aan de regels houdt omdat ze toch niet tot lagere cijfers, en dus versoepelingen, leiden.
Tel daar bij op dat de vaccinaties al 4 maanden een zooitje zijn qua planning en uitvoering en mensen geloven het ondertussen wel.
Ik hou het zelf nog aardig vol, mijn vriend minder, die werkt inmiddels ook weer veel op kantoor.quote:Op zondag 11 april 2021 16:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik houd het prima vol, maar leuk is anders.
Als ik op een willekeurig moment naar buiten kijk zie ik dat mijn buren er meer moeite mee hebben. Of het interesseert ze niet (meer), want ja 'het is familie, die zijn niet ziek'.
Is dat zo? Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben, maar daar is-ie.quote:Op zondag 11 april 2021 16:37 schreef halfway het volgende:
In de VS kun je in de supermarkt terecht voor een Vaccinatie, Europa is gewoon een lachertje.
Mooi! Maar wel bijzonder dat dat nog 2,5 week moet duren.quote:Op zondag 11 april 2021 16:44 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld en kan de 28e haar 1e prik halen
Dit ja. Je kan toch prima naar buiten. Ik stap vaak lekker op de fiets en dan gewoon even lekker een ritje en daarna lekker even zitten ergens. Ik ga echt niet heel de dag binnen zitten nee en zeker niet als de zon lekker schijnt.quote:Op zondag 11 april 2021 16:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ga elke dag naar buiten, waarom blijf je binnen zitten ?
Moet je alsnog een afspraak hebbenquote:Op zondag 11 april 2021 16:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is dat zo? Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben, maar dat is-ie.
Dit zijn de meest degelijke foto's van stappende Engelsen die ik ooit gezien hebquote:
Enige checks en zulks rondom een medische handeling en toediening van een medicament vind ik ook wel prettig jaquote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moet je alsnog een afspraak hebbenis niet zo dat je binnen kunt lopen en een vaccin krijgt
Dit is absoluut niet representatief neequote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit zijn de meest degelijke foto's van stappende Engelsen die ik ooit gezien heb
Ja, dat doet het ook. Mijn man werkt nog thuis, baalt er van, maar het is niet anders. Hopelijk kan hij in de zomer ook weer die kant op.quote:Op zondag 11 april 2021 16:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hou het zelf nog aardig vol, mijn vriend minder, die werkt inmiddels ook weer veel op kantoor.
Het wisselt echt van persoon tot persoon
Geheel offtopic maar ik kreeg op YouTube de suggestie om eens naar een realityserie te kijken over uitsmijters in Engeland. Wat een volk loopt daar zeg...quote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit zijn de meest degelijke foto's van stappende Engelsen die ik ooit gezien heb
Lekker man, en die EU lui maar denken dat ze korting zouden krijgen als we lang genoeg zouden wachten met de inkoop van vaccinsquote:Op zondag 11 april 2021 16:37 schreef halfway het volgende:
In de VS kun je in de supermarkt terecht voor een Vaccinatie, Europa is gewoon een lachertje.
Was van de week op het nieuws, kan zo snel geen artikel vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 16:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is dat zo? Nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben, maar daar is-ie.
Dat begrijp ik. Maar zie je dat hier snel gebeuren?quote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moet je alsnog een afspraak hebbenis niet zo dat je binnen kunt lopen en een vaccin krijgt
Ik zocht eerst op British Drunk Slag, maar dat werd gelijk het betere pijp en leiding werk, dus denk zoek even andersquote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi hèquote:Op zondag 11 april 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Geheel offtopic maar ik kreeg op YouTube de suggestie om eens naar een realityserie te kijken over uitsmijters in Engeland. Wat een volk loopt daar zeg...
Hehe, ik had wat Britse collega's die lui zijn knettergek op met drank op, wij hebben nog zoiets: Ga me een beetje gedragen met collega's erbij, die lui niet, compleet naar de gallemiezen, fysiek ruzie zoeken met de baas en handtastelijk naar de vrouwelijke collega's, vinden ze daar helemaal mooi, en op maandag op kantoor is er niets gebeurtquote:Op zondag 11 april 2021 16:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Geheel offtopic maar ik kreeg op YouTube de suggestie om eens naar een realityserie te kijken over uitsmijters in Engeland. Wat een volk loopt daar zeg...
Op steeds meer plaatsen in de VS is die afspraak niet meer nodig. Ik heb berichten uit zowel Californië als Florida gelezen waarin iedereen die wil geprikt kan worden zonder registratie.quote:Op zondag 11 april 2021 16:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Goed nieuws!quote:Op zondag 11 april 2021 16:44 schreef
Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld en kan de 28e haar 1e prik halen
Door huisartsen zijn er ook allerlei lokaties al afgehuurd om te prikken, hier was het een kerk en een zwembad.quote:Op zondag 11 april 2021 16:50 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar zie je dat hier snel gebeuren?
Klinkt als het advocatenkantoor waar vriendin van me werktquote:Op zondag 11 april 2021 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hehe, ik had wat Britse collega's die lui zijn knettergek op met drank op, wij hebben nog zoiets: Ga me een beetje gedragen met collega's erbij, die lui niet, compleet naar de gallemiezen, fysiek ruzie zoeken met de baas en handtastelijk naar de vrouwelijke collega's, vinden ze daar helemaal mooi, en op maandag op kantoor is er niets gebeurt
Misschien moeten wij die Amerikanen even aardig aankijken een vragen of ze niet wat naar hier kunnen versturen, volgens mij nemen toch zat mensen hun prik daar niet.quote:Op zondag 11 april 2021 16:55 schreef halfway het volgende:
Hebbes. Wallmart.
Wel op afspraak, maar ze doen het toch maar
https://www.walmart.com/cp/flu-shots-immunizations/1228302
Ja, mn moeder wordt via de huisarts geprikt, maar wel in een sporthal.quote:Op zondag 11 april 2021 16:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door huisartsen zijn er ook allerlei lokaties al afgehuurd om te prikken, hier was het een kerk en een zwembad.
Kloptquote:Op zondag 11 april 2021 16:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door huisartsen zijn er ook allerlei lokaties al afgehuurd om te prikken, hier was het een kerk en een zwembad.
Een stuk minder dan door Covid, dat is één ding dat zeker is.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Ga eerst kijken hoeveel doden gaan vallen door de vaccinaties.
Hadden we je toch al vertelt? Dat op dit moment niet de vaccins het probleem zijn maar de bulldozers om de massagraven te delven.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Lijkenzakken stapelen op de straten, gok ik.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat er weinig te lekken valt.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog niks gelekt vanuot het Catshuis overleg?
als men ruzie gaat maken over wie er aan de beurt is dan zie ik dat wel gebeuren ja.quote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
Nieuwe bestuurstijl.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja want wereldwijd is er nog nauwelijks data beschikbaar over vaccinaties die zijn toegediendquote:Op zondag 11 april 2021 17:02 schreef quirina het volgende:
aub nog een maandje aankijken, niet versoepelen. het gaat niet goed met de intensive care opnameaantallen, reguliere zorg is opnieuw uitgesteld.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Waar hoop jij op?quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Lege of volle dat is de vraag!quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Lijkenzakken stapelen op de straten, gok ik.
''Hou vol''.quote:Op zondag 11 april 2021 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Die ene ligt wel netjes op 1,5 meter afstand van die anderequote:
Voor mijzelf is het voor nu wel okay. Ik heb zelf e.e.a. in gang gezet zodat ik op dit moment in een situatie zit waar ik mee kan leven en mee vooruit kan. Zonder afhankelijk te zijn van restricties van de overheid.quote:
Moet dat wijf in die rode jurk haar geld nog krijgen wegens bewezen diensten of wat?quote:
Die variant gebruikt vast en zeker net als de Britten zelf geen zonnebrandcrème en gaat kapót aan de zonquote:
Werd Appie nou aangekondigd al Vinoloog? Of hoor ik dat nou verkeerdquote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
Ab loopt weer te oreren bij de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)-zorgelijke-situatie.
Hij heeft het over het nog meerdere maanden volhouden van de maatregelen. Ook zegt hij dat terrassen met extra maatregelen misschien wel weer open zouden kunnen, maar hij is bang voor het signaal dat hiermee wordt afgegeven, waardoor mensen denken dat wij er al zijn.
Als bang bent voor hoe mensen de versoepelingen opvatten, terwijl de versoepeling op zich best kan, dan kunnen wij de komende maanden niks.
Ja. Terrassen en buiten sporten. Maar ik vrees met grote vrezen dat dat er niet van gaat komen deze ronde.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor mijzelf is het voor nu wel okay.
Ik hoop dat voor bepaalde groepen ondernemers het rad weer mag gaan draaien, waar dat voor lange tijd (nagenoeg) stil stond.
Ab moeten ze gewoon een dwangbuis aan doen en naar een gesticht brengen. Daar komt alleen maar onzin uit.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
Ab loopt weer te oreren bij de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)-zorgelijke-situatie.
Hij heeft het over het nog meerdere maanden volhouden van de maatregelen. Ook zegt hij dat terrassen met extra maatregelen misschien wel weer open zouden kunnen, maar hij is bang voor het signaal dat hiermee wordt afgegeven, waardoor mensen denken dat wij er al zijn.
Als bang bent voor hoe mensen de versoepelingen opvatten, terwijl de versoepeling op zich best kan, dan kunnen wij de komende maanden niks.
Eens. Buiten vinden er nauwelijks besmettingen plaats. En mensen kunnen eenvoudig 1,5m van elkaar zitten.quote:Op zondag 11 april 2021 16:45 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ook al zijn de cijfers hoog toch vind ik dat ze wel gewoon moeten doorzetten met de terrassen open gooien. Besmettingen buiten zijn zo klein en dan gun je de horeca toch ook weer wat meer. Maarja die zullen wederom wel weer moeten wachten.
Gevalletje: schoenmaker blijf bij je leest.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
En als therapie moet hij al die 7 miljoen Mexicaanse Griep spuiten uit de verpakking halen en leeggieten.quote:Op zondag 11 april 2021 17:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ab moeten ze gewoon een dwangbuis aan doen en naar een gesticht brengen. Daar komt alleen maar onzin uit.
Ik kijk ze al een poosje niet meer.quote:Op zondag 11 april 2021 17:13 schreef THEFXR het volgende:
Perco kijken is een "waste of time" of "comedy"
Als dat al een argument is inderdaad..quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
De vragen na afloop zijn het leukste, dan gaat Hugo dingen beloven, en dan weet je ongeveer wat we niet gaan halen of mogen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik kijk ze al een poosje niet meer.
Verzwaren hoeft niet persee invloed te hebben op cijfers he? Buitensport, Terassen en BSO's leveren betere resultaten op.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef opreis het volgende:
Ben wel benieuwd naar de presco. De cijfers zeggen verzwaren. De bevolking wil versoepelen. Hoe langer het duurt des te meer neig ik persoonlijk naar een eigen risico model, helemaal als de zorgverleners zelf gevaccineerd zijn en de ruimte krijgen om ook zorg te weigeren...
Maar dat is praktisch en (grond)wettelijk onmogelijk.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef opreis het volgende: Hoe langer het duurt des te meer neig ik persoonlijk naar een eigen risico model, helemaal als de zorgverleners zelf gevaccineerd zijn en de ruimte krijgen om ook zorg te weigeren...
Dat is het hem nu juist, ik kan het niet meer aanhoren, Hugo die een aantal dingen belooft.quote:Op zondag 11 april 2021 17:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vragen na afloop zijn het leukste, dan gaat Hugo dingen beloven, en dan weet je ongeveer wat we niet gaan halen of mogen.
Dat is wel het idee natuurlijkquote:Op zondag 11 april 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verzwaren hoeft niet persee invloed te hebben op cijfers he? Buitensport, Terassen en BSO's leveren betere resultaten op.
Wij hopen dan weer op versoepelingen buiten. Waar iedereen wat aan heeft. En wat ook nog positief kan bijdragen aan de cijfers imo.quote:Op zondag 11 april 2021 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Terrassen en buiten sporten. Maar ik vrees met grote vrezen dat dat er niet van gaat komen deze ronde.
Hopelijk gaat de BSO open.
Vorige keer was wel grappig: tot 2 keer toe een persoonlijke aanval naar journalisten die hem in het nauw wisten te drijven.quote:Op zondag 11 april 2021 17:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vragen na afloop zijn het leukste, dan gaat Hugo dingen beloven, en dan weet je ongeveer wat we niet gaan halen of mogen.
Hoezo? Als er 10 doktoren zijn en 1000 patienten. Bij wie kan je dan terecht als 1 van de 1000 patienten als 1 van die 10 dokteren er niet aan toe komt om jou te behandelen? Waar ga je dat recht halenquote:Op zondag 11 april 2021 17:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is praktisch en (grond)wettelijk onmogelijk.
Ik hoop dat ze die gok durven te nemen. Kan echt een goed idee zijn om buiten wat meer te promoten.quote:Op zondag 11 april 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verzwaren hoeft niet persee invloed te hebben op cijfers he? Buitensport, Terassen en BSO's leveren betere resultaten op.
Alles open, gaat niet gebeuren maar toch. Ik zei met kerst al, dat de lockdown tot 1 juni zou duren. Maar zelfs daar begin ik nu aan te twijfelen. Misschien wel pas 1 juli.quote:
Die Marokanse van de Trouw hakt altijd lekker op hem inquote:Op zondag 11 april 2021 17:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Vorige keer was wel grappig: tot 2 keer toe een persoonlijke aanval naar journalisten die hem in het nauw wisten te drijven.
Benieuwd wat we deze keer gaan zien.
10 minuten Ab kan ik niet handelen. maar ik kan zo ook wel raden wat ie aan het oreren is. bang voor het 'verkeerde signaal' vind ik wel echt een baggerargument, dan kan er inderdaad voorlopig helemaal niets. Probeer gewoon eens wat uit; zoals we het nu doen zet ook geen zoden meer aan de dijk.quote:Op zondag 11 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
Dat is geen gok hoor, is van de week nog officieel onderzoek naar buiten gekomen dat er nauwelijks besmettingen zijn in buitenlucht, als in 1000 keer minder risico dan binnen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die gok durven te nemen. Kan echt een goed idee zijn om buiten wat meer te promoten.
Dan doe je het anders als je verkiezingen kunt organiseren, dan kun je ook vaccineren in drie dagen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En supermarkten hier zijn ook compléét anders dan in de VS
Zijn er véél meer hier, klein, niet geschikt voor zoiets als vaccineren.
Is niet echt een logische uitrol hier in Nederland.
Die zijn toch voor een deel al gevaccineerd, juist wel bij hun dumpen zou ik zeggenquote:Op zondag 11 april 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is geen gok hoor, is van de week nog officieel onderzoek naar buiten gekomen dat er nauwelijks besmettingen zijn in buitenlucht, als in 1000 keer minder risico dan binnen.
De BSO open zorgt ervoor dat die kindjes niet bij Opa en Oma van rond de 65/70 worden gedumpt.
Nee, ik weet dat het geen gok is. Buiten versoepelen is een onwijs goed idee.quote:Op zondag 11 april 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is geen gok hoor, is van de week nog officieel onderzoek naar buiten gekomen dat er nauwelijks besmettingen zijn in buitenlucht, als in 1000 keer minder risico dan binnen.
De BSO open zorgt ervoor dat die kindjes niet bij Opa en Oma van rond de 65/70 worden gedumpt.
Gaat niet gebeuren, maar is wat voor te zeggen. Helemaal als er nog meer van die vaccinatie bibberaars komen voor de andere merken vaccinatie. Nu is alleen AZ de gebeten hond, maar ik vrees dat er voor de andere vaccins ook een irrationele angst gaat ontstaan.quote:Op zondag 11 april 2021 17:25 schreef opreis het volgende:
Ben wel benieuwd naar de presco. De cijfers zeggen verzwaren. De bevolking wil versoepelen. Hoe langer het duurt des te meer neig ik persoonlijk naar een eigen risico model, helemaal als de zorgverleners zelf gevaccineerd zijn en de ruimte krijgen om ook zorg te weigeren...
65/70 is helaas nog maar weinig gevaccineerd, en dat is grootste groep op de IC...quote:Op zondag 11 april 2021 17:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zijn toch voor een deel al gevaccineerd, juist wel bij hun dumpen zou ik zeggen
Zucht, schiet ook echt niet op met dat vaccineren hequote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
65/70 is helaas nog maar weinig gevaccineerd, en dat is grootste groep op de IC...
Die lui vinden wat dat betreft alles een gok, echter de zaken waar ze echt 100% invloed op hebben maken ze een puinzoon van, over wanbeleid gesproken.quote:Op zondag 11 april 2021 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat het geen gok is. Buiten versoepelen is een onwijs goed idee.
Maar het is duidelijk dat de overheid/het OMT het wel een gok vind.
Ah, ik begreep je verkeerd. Dacht dat je met eigen risico bedoelde dat je mee mag doen met evenementen maar dan geen zorg meer zou krijgen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 april 2021 17:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo? Als er 10 doktoren zijn en 1000 patienten. Bij wie kan je dan terecht als 1 van de 1000 patienten als 1 van die 10 dokteren er niet aan toe komt om jou te behandelen? Waar ga je dat recht halen
Volgens mij zijn nu de 72 jarigen aan de beurt en zijn er afspraken gemaakt te met 69.quote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zucht, schiet ook echt niet op met dat vaccineren he
Yups.quote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die lui vinden wat dat betreft alles een gok, echter de zaken waar ze echt 100% invloed op hebben maken ze een puinzoon van, over wanbeleid gesproken.
M'n vader is van 1957 en volgende week zondag al aan de beurtquote:Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn nu de 72 jarigen aan de beurt en zijn er afspraken gemaakt te met 69.
Super verrast.quote:
Niet echt verrassend, de alles dicht tunnelvisie is het enige wat ze kunnen en gaan ze ook niet meer veranderen.quote:
Afspraken lopen t/m geboortejaar 1951. Mijn broers (uit 1950) hebben afgesproken en dat wordt 21 april de eerste prik.quote:Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn nu de 72 jarigen aan de beurt en zijn er afspraken gemaakt te met 69.
Nee, ik bedoel dat je zelf verantwoordelijk bent dat je afstand houdt van mensen en zorgt dat je geen corona op loopt. En wanneer je wel bij elkaar wil komen, en dus het risico neemt om corona op te lopen je niet raar moet kijken als er geen plek meer is in het ziekenhuis (als de ruimte er nog wel is dan mag je uiteraard nog wel gewoon behandeld worden)quote:Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ik begreep je verkeerd. Dacht dat je met eigen risico bedoelde dat je mee mag doen met evenementen maar dan geen zorg meer zou krijgen bijvoorbeeld.
Letterlijk geen enkele versoepeling? Pfff.quote:Op zondag 11 april 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Alle versoepelingen uitgesteld dat meldt de rvd.
De meeste ouders hebben al vier maanden geen opvang voor of na school voor hun kinderen en dat is redelijk ingewikkeld met werk te regelen voor velen.quote:
Kunnen ze die persconferntie ook wel aflasten als ze toch alles nu al naar buiten brengen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
Alle versoepelingen uitgesteld dat meldt de rvd.
Ik doelde ook specifiek op supermarktenquote:Op zondag 11 april 2021 17:33 schreef halfway het volgende:
[..]
Dan doe je het anders als je verkiezingen kunt organiseren, dan kun je ook vaccineren in drie dagen.
Het is een kwestie van willen.
Je kunt 100 redenen verzinnen waarom iets niet kan of 1 waarom iets wel kan.
Ik moest lachenquote:Op zondag 11 april 2021 17:39 schreef Evenstar het volgende:
Zouden ze weer wijzen naar de burgers of een keer toegeven dat het hun eigen beleid is qua vaccineren waardoor men nu niet kan versoepelen.
Volgende week weer lekker klagen over volle parken. Man man man, ze komen steeds verder af te staan van de realiteit op deze manier.quote:Op zondag 11 april 2021 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Letterlijk geen enkele versoepeling? Pfff.
Helemaal niks? Jezusquote:
Naja ik heb het idee dat we een paar maanden geleden met dit soort cijfers weer een sluiting van de scholen (of verdere vervroeging van de avondklok)zouden kunnen verwachten. In dat opzicht zou niet verzwaren al een soort van verlichting zijn. (al is het de vraag of de cijfers dan nog verder stijgen en wat ze daar dan weer op vinden)quote:Op zondag 11 april 2021 17:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, maar is wat voor te zeggen. Helemaal als er nog meer van die vaccinatie bibberaars komen voor de andere merken vaccinatie. Nu is alleen AZ de gebeten hond, maar ik vrees dat er voor de andere vaccins ook een irrationele angst gaat ontstaan.
Dat wordt weer een saaie koningsdag dan!quote:Op zondag 11 april 2021 17:41 schreef Canadre het volgende:
Een week verlengd toch? Oorspronkelijk zou het tot 21 April zijn.
Oh geeft niks. Gewoon weer een kwart jaar wachten.quote:Het kabinet hoopt dat in de zomerperiode weinig tot geen beperkingen meer hoeven te gelden.
Ik hoop het voor de ouders die dit nodig hebben van wel. Ik heb zelf het contract per 1 mei opgezegd en heb al mijn werkzaamheden er omheen gebouwd. Was wel een dingetje, 8 jaar lang nagenoeg fulltime gebruik van gemaakt.quote:Op zondag 11 april 2021 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Terrassen en buiten sporten. Maar ik vrees met grote vrezen dat dat er niet van gaat komen deze ronde.
Hopelijk gaat de BSO open.
Uitstellen en uitstellen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Pisces29 het volgende:
Het kabinet hoopt dat in de zomerperiode weinig tot geen beperkingen meer hoeven te gelden.
Oh geeft niks. Gewoon weer een kwart jaar wachten.
Idd. Misschien gewoon tot aan de herfst. Wel zo veilig.quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Jason22 het volgende:
28 april nu pas op zijn vroegst versoepelingen. Als ze slim zijn, schuiven ze het nog even op tot na de meivakantie.
De houdsbaarheiddatum is nu toch wel ver overschreden wat mij betreft. Ik begrijp best dat je niet letterlijk alles eraf gooit, maar in ieder geval tot in mei de avondklok, horeca potdicht, en in de angstige "kan niet"-modus blijven hangen. Visieloos, dat vind ik het.quote:Op zondag 11 april 2021 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgende week weer lekker klagen over volle parken. Man man man, ze komen steeds verder af te staan van de realiteit op deze manier.
Weekendje corona rust.quote:Op zondag 11 april 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
@:dondraper verzaakt nu, die moet morgen bij @:Molo verantwoording af komen leggen waar hij was (zeker keukendivisie voetbal!).
Ja of tot na Bevrijdingsdag! Tot na de zomervakantie!quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Jason22 het volgende:
28 april nu pas op zijn vroegst versoepelingen. Als ze slim zijn, schuiven ze het nog even op tot na de meivakantie.
Die versoepelingen? Die komen absoluut niet eerder dan 1 juli. Expres na de langste dag, om zo de hardleerse bevolking te straffen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:42 schreef Jason22 het volgende:
Mja, zou wat zijn he.quote:Op zondag 11 april 2021 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moest lachenOverheid en zelfreflectie tonen.
Ik hoop dat het heel snel warm weer wordt. Wens ik ze veel succes met alle parken, élke dag weer die drukte.quote:Op zondag 11 april 2021 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uitstellen en uitstellen.
En omdat het in kleine stapjes gaat telkens accepteren we het gewoon met z'n allen. Helaas.
Nee joh. Er bestaat een kans dat de piek dan nog niet is bereikt. Of er is een dreigende mutatie ontstaan op de zuidpool die extra gevaarlijk is voor mensen die pinguïns lief vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 17:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ook april kan de prullenbak in. Op naar mei, even kijken of er dan meer mag.
Exactamundo. Alhoewel. Als ze nu gewoon aankondigen dat op de 28ste de terrassen, winkels en avondklok versoepeld worden dan kan dat wel eens een verstandige zet zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De houdsbaarheiddatum is nu toch wel ver overschreden wat mij betreft. Ik begrijp best dat je niet letterlijk alles eraf gooit, maar in ieder geval tot in mei de avondklok, horeca potdicht, en in de angstige "kan niet"-modus blijven hangen. Visieloos, dat vind ik het.
Maar op 1 september moeten we sowieso weer in lockdown, want dan wordt het weer herfst.quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of tot na Bevrijdingsdag! Tot na de zomervakantie!
Oeiquote:Op zondag 11 april 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee joh. Er bestaat een kans dat de piek dan nog niet is bereikt. Of er is een dreigende mutatie ontstaan op de zuidpool die extra gevaarlijk is voor mensen die pinguïns lief vinden.
Idd.quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of tot na Bevrijdingsdag! Tot na de zomervakantie!
Even volhouden nog! Dan kan er straks weer meer!quote:Op zondag 11 april 2021 17:46 schreef Momo het volgende:
Persoonlijk had ik gehoopt dat de winkels wel weer open zouden zijn, laatste week van april ga ik verhuizen. Nu kun je niet meer zo maar even naar de winkel voor nog wat verf, schroef of een stoel. Ook op veel producten een paar weken levertijd zucht. Andere mensen met kinderen zullen weer tegen andere dingen aanlopen...
Kan dat nog dan?quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, zou wat zijn he.
Ik snap op zich dat er echt geen ruimte is om te versoepelen. Cijfers in het UMCU zijn ook belachelijk hoog op dit moment. Ja, burgers luisteren niet meer, maar beleid is echt om te janken. Dat is het al sinds maart 2020, maar nu zijn ze de controle echt kwijt en komen steeds verder af te staan van de realiteit.
Derde wereldlanden die het beter hebben geregeld dan Europaquote:Op zondag 11 april 2021 16:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moeten wij die Amerikanen even aardig aankijken een vragen of ze niet wat naar hier kunnen versturen, volgens mij nemen toch zat mensen hun prik daar niet.
Ik denk dat ze meer mensen in het gareel zouden krijgen om nog even door te bijten als we als bevolking zijnde ook echt konden zien dat ze zelf goed werk leveren. Dat de vaccinaties opschieten, etc.quote:Op zondag 11 april 2021 17:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, zou wat zijn he.
Ik snap op zich dat er echt geen ruimte is om te versoepelen. Cijfers in het UMCU zijn ook belachelijk hoog op dit moment. Ja, burgers luisteren niet meer, maar beleid is echt om te janken. Dat is het al sinds maart 2020, maar nu zijn ze de controle echt kwijt en komen steeds verder af te staan van de realiteit.
Idd onze eigen schuld.quote:Op zondag 11 april 2021 17:47 schreef polderturk het volgende:
Maatregelen 2 weken verlengd.
Is ons eigen schuld.
De laatste loodjes wegen het zwaarts.quote:Op zondag 11 april 2021 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Hou vol''.
''Ziekenhuizen liggen te vol, en het OMT zegt dat het onverstandig is om nu al...''
''Over drie weken gaan we opnieuw beoordelen of we jullie dan weer lekker kunnen maken met een dode mus''
''We vinden het allemaal zo vervelend''.
En dan nog wat smoesjes over het trage vaccinatie tempo en natuurlijk wat promoot praatjes voor die fantastische testsamenleving.
Ach kom, hebben sommigen na dik een jaar nog steeds deze zelfkastijdende houding?quote:Op zondag 11 april 2021 17:47 schreef polderturk het volgende:
Maatregelen 2 weken verlengd.
Is ons eigen schuld.
Wat maakt dat ene weekje uit qua risico? Waarom is dat doorslaggevend?quote:Op zondag 11 april 2021 17:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Volgende worst die wordt voorgehouden 28 april
Goed gezegdquote:Op zondag 11 april 2021 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer mensen in het gareel zouden krijgen om nog even door te bijten als we als bevolking zijnde ook echt konden zien dat ze zelf goed werk leveren. Dat de vaccinaties opschieten, etc.
En ik denk oprecht dat meer buiten opties ook meer draagvlak zal geven. Dat dat ook nog eens goed zal zijn voor het aantal besmettingen. In plaats daarvan kiezen ze er dus voor om door te gaan met micro managen. Alle cynische gevoelens even aan de kant...ik vind dit toch oprecht jammer en ik vind het schandalig met hoeveel fouten ze telkens weg komen.
Ja een week later zal de IC volledig onder controle zijn. Uhhuh.quote:Op zondag 11 april 2021 17:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
KROEGEN OPEN.quote:Op zondag 11 april 2021 17:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Kunnen beter zeggen dat ze gaan versoepelen als ze hun zooi een keer op orde hebben en vaccinatie gaat opschieten.quote:Op zondag 11 april 2021 17:50 schreef Tijn het volgende:
Superlogisch dat het vanaf 28 april wel zou kunnen, maar vanaf 21 april niet. Gaat echt wat worden, ik heb er vertrouwen in.
Dan kunnen zien of de piek geweest is oid.quote:Op zondag 11 april 2021 17:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat maakt dat ene weekje uit qua risico? Waarom is dat doorslaggevend?
Om de boel rustig te houden, het volk gewoon weer iets voor houden.quote:Op zondag 11 april 2021 17:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach kom, hebben sommigen na dik een jaar nog steeds deze zelfkastijdende houding?
[..]
Wat maakt dat ene weekje uit qua risico? Waarom is dat doorslaggevend?
Volgens mij roepen o.a. wij tweeën al sinds november/december dat ze mensen meer naar buiten moeten laten gaan. Blijft belachelijk dat je niet buiten mag afspreken als je netjes op 1,5m blijft.quote:Op zondag 11 april 2021 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer mensen in het gareel zouden krijgen om nog even door te bijten als we als bevolking zijnde ook echt konden zien dat ze zelf goed werk leveren. Dat de vaccinaties opschieten, etc.
En ik denk oprecht dat meer buiten opties ook meer draagvlak zal geven. Dat dat ook nog eens goed zal zijn voor het aantal besmettingen. In plaats daarvan kiezen ze er dus voor om door te gaan met micro managen. Alle cynische gevoelens even aan de kant...ik vind dit toch oprecht jammer en ik vind het schandalig met hoeveel fouten ze telkens weg komen.
Ik las vakantie.quote:Op zondag 11 april 2021 17:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kunnen beter zeggen dat ze gaan versoepelen als ze hun zooi een keer op orde hebben en vaccinatie gaat opschieten.
Weten we in ieder geval waar we aan toe zijn tot 2031.quote:Op zondag 11 april 2021 17:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kunnen beter zeggen dat ze gaan versoepelen als ze hun zooi een keer op orde hebben en vaccinatie gaat opschieten.
Persoonlijk hoor ik liever niks dan dit soort gedoe. Dan heb je gewoon geen teleurstelling.quote:Op zondag 11 april 2021 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
''Versoepelingen rond pasen''![]()
''Versoepelingen op 21 april''![]()
''Versoepelingen op 28 april''
In een ver verleden had je van die strenge lui die zichzelf met een riempje sloegen als ze hadden gezondigd. Lijdzaam "beperkt ons, we zijn ongehoorzaam geweest!" smeken lijkt het corona-equivalent ervan.quote:
Typisch zoals Ad Melkert, weet je wat die nou doet?quote:Op zondag 11 april 2021 17:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In een ver verleden had je van die strenge lui die zichzelf met een riempje sloegen als ze hadden gezondigd. Lijdzaam "beperkt ons, we zijn ongehoorzaam geweest!" smeken lijkt het corona-equivalent ervan.
Een maand te vroeg?quote:Arts-microbioloog Andreas Voss van het Radboudumc in Nijmegen stelde eerder in gesprek met NU.nl al dat de heropening "puur vanuit de medische kant" een maand te vroeg komt.
na koningsdag in elk gevalquote:Op zondag 11 april 2021 17:50 schreef Evenstar het volgende:
Mogelijk wel vanaf 28 april, ja want in die week gaan wij opeens 6 miljoen vaccins zetten en is het probleem opgelost
En bijna de laagste vaccinatiegraad van de EUquote:Op zondag 11 april 2021 17:59 schreef raptorix het volgende:
Inmiddels zijn wij zo een beetje het land met de langste lockdown/maatregelen.
Avondklokje van 2 weken wordt 3 maandenquote:Op zondag 11 april 2021 18:00 schreef Jason22 het volgende:
We gaan in ieder geval de magische grens van 3 maanden avondklok halen
Daar lijkt het wel op ja... als er dagelijks ondanks alle maatregelen nog 8000 man besmet raken is de conclusie dat een hoop mensen zich niet aan de basisregels houdenquote:
Maar wij hebben ons dan nooit hoeven te verantwoorden wat we buiten gingen doen. Zoals in Italië.quote:Op zondag 11 april 2021 17:59 schreef raptorix het volgende:
Inmiddels zijn wij zo een beetje het land met de langste lockdown/maatregelen.
Behalve van 21.00 tot 04.30quote:Op zondag 11 april 2021 18:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar wij hebben ons dan nooit hoeven te verantwoorden wat we buiten gingen doen. Zoals in Italië.
Heb ik ook. Ondanks dat er geen letterlijke beloftes gedaan zijn ga je (ik tenminste) onbewust toch weer een beetje hoop krijgen, die vervolgens wederom de grond in wordt geboord. Stop er mee, dagen roepen. Keer op keer teleurgesteld worden maakt mensen of murw of opstandig.quote:Op zondag 11 april 2021 17:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Persoonlijk hoor ik liever niks dan dit soort gedoe. Dan heb je gewoon geen teleurstelling.
Nee die gingen lekker met de hele familie in het appartement feesten.quote:Op zondag 11 april 2021 18:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar wij hebben ons dan nooit hoeven te verantwoorden wat we buiten gingen doen. Zoals in Italië.
Hoe heet jullie Hugo?quote:Op zondag 11 april 2021 18:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
1 juni gaan we dus ook niet redden
Lekker boeiend. Alsof je iets kunt doen momenteel.quote:
Twee weken! Even volhouden hoor, dan mogen we straks weer meer!quote:Op zondag 11 april 2021 18:00 schreef Jason22 het volgende:
We gaan in ieder geval de magische grens van 3 maanden avondklok halen
Inderdaad, klaar mee nu.quote:Op zondag 11 april 2021 16:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet leuk om te horen, maar ik denk dat de rek nu wel het kantelpunt heeft bereikt. Mensen willen gewoon weer dingen gaan doen na een half(!) jaar lockdown.
quote:Op zondag 11 april 2021 18:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
1 Juni kunnen we allemaal onze eerste prik hebben gehad.
Uiterst manipulatieve tacktiek ja.quote:Op zondag 11 april 2021 18:07 schreef maan_man het volgende:
Iedereen lekker houden met van die niet hard toezeggingen, zoals nu weer 28 maart, begint echt walgelijk te worden.
Ik heb mijn pijlen inmiddels gericht op 1 juli 2023. Mogelijk zijn dan net de kwetsbare personen ingeënt en kunnen we eindelijk versoepelenquote:Op zondag 11 april 2021 17:49 schreef Haags het volgende:
Ik sla die persco ook maar over, en de volgende ook, en die daarna ook. Misschien hebben ze in december 2022 eens een keer een interessante persco met versoepelingen of zo.
Ja, dat blijf je zeggen, maar dat klopt gewoon niet. Door het te herhalen gaat het niet opeens kloppen.quote:Op zondag 11 april 2021 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over na vaccinatie he. Voor de rest lullen we in rondjes want er is na vaccinatie geen reden keer om je te laten testen. Gewoon niet. Alle reden weg.
'Ik heb er het jaar niet bijgezet....'quote:
Ze schatten inderdaad continu het gedrag van ons te positief in.quote:Op zondag 11 april 2021 18:07 schreef maan_man het volgende:
Iedereen lekker houden met van die niet hard toezeggingen, zoals nu weer 28 maart, begint echt walgelijk te worden.
Ja, precies, de komende twee weken zijn cruciaal.quote:Op zondag 11 april 2021 18:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Twee weken! Even volhouden hoor, dan mogen we straks weer meer!
Is altijd al onder voorbehoud geweest en als ze niets in het vooruitzicht stellen loopt men weer te janken dat er geen perspectief isquote:Op zondag 11 april 2021 18:07 schreef maan_man het volgende:
Pasen zal er niks mee te maken hebben gehad inderdaadquote:Op zondag 11 april 2021 18:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gewoon een administratief trucje. Elke keer vlak voor de persconferentie stijgen de cijfers hard.
Ik hoot anders toch steeds meer gekuiden van zgn stoplichtsystemen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:46 schreef Momo het volgende:
Persoonlijk had ik gehoopt dat de winkels wel weer open zouden zijn, laatste week van april ga ik verhuizen. Nu kun je niet meer zo maar even naar de winkel voor nog wat verf, schroef of een stoel. Ook op veel producten een paar weken levertijd zucht. Andere mensen met kinderen zullen weer tegen andere dingen aanlopen...
Hadden ze maar wat meer mogelijkheden moeten bieden om er met Pasen op uit te gaan.quote:Op zondag 11 april 2021 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pasen zal er niks mee te maken hebben gehad inderdaad
Hugo heeft ze een nieuwe maan belooft over 28 dagen, maar ze geloven niet dat er een nieuwe maan komt nu Hugo dat heeft gezegt.quote:
Je kunt niet verwachten dat mensen meer dan een jaar binnen blijven. Als je dan bijna alles sluit, dan wordt het op bepaalde plaatsen druk. Als je wel iets mag afhalen tijdens de weekendwandelingen, dan gaat iedereen zich verzamelen rondom de drie bankjes van de gemeenten, terwijl er een terras met veel potentiele zitplaatsen leeg is.quote:Op zondag 11 april 2021 18:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze schatten inderdaad continu het gedrag van ons te positief in.
Maar ik ben niet teleurgesteld dat er geen versoepelingen komen. Wel dat we het met elkaar niet voor elkaar krijgen om essentiële hart en kanker operaties door te laten gaan.
We leggen de verantwoordelijkheid compleet buiten onszelf. Maar kijk naar hoe druk het overal is en men de regels maar laat gaan. Het komt uit de lengte of de breedte. We vinden dat het allemaal moet kunnen, prima, maar dat is dan type versoepeling waar je voor kiest. Je iets beter aan de regels houden had misschien wel voor lucht gezorgd, maar dit is blijkbaar hoe we het doen als land.
Perspectief moet wel reëel zijn en niet een leugen om mensen rustig te houden.quote:Op zondag 11 april 2021 18:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Is altijd al onder voorbehoud geweest en als ze niets in het vooruitzicht stellen loopt men weer te janken dat er geen perspectief is
Men kon gewoon sleetje rijden.quote:Op zondag 11 april 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hadden ze maar wat meer mogelijkheden moeten bieden om er met Pasen op uit te gaan.
Hadden "ze" voor jou dan een puzzeltocht moeten uitzetten ofzo?quote:Op zondag 11 april 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hadden ze maar wat meer mogelijkheden moeten bieden om er met Pasen op uit te gaan.
Gelukkig werkt die avondklok prima. Cijfers gaan alleen nog maar omlaag sinds die er is.quote:Op zondag 11 april 2021 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moest lachenOverheid en zelfreflectie tonen.
Waarom moet de fout de hele tijd bij de burger gelegd worden?quote:Op zondag 11 april 2021 18:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze schatten inderdaad continu het gedrag van ons te positief in.
Maar ik ben niet teleurgesteld dat er geen versoepelingen komen. Wel dat we het met elkaar niet voor elkaar krijgen om essentiële hart en kanker operaties door te laten gaan.
We leggen de verantwoordelijkheid compleet buiten onszelf. Maar kijk naar hoe druk het overal is en men de regels maar laat gaan. Het komt uit de lengte of de breedte. We vinden dat het allemaal moet kunnen, prima, maar dat is dan type versoepeling waar je voor kiest. Je iets beter aan de regels houden had misschien wel voor lucht gezorgd, maar dit is blijkbaar hoe we het doen als land.
Zo snel?quote:Op zondag 11 april 2021 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pasen zal er niks mee te maken hebben gehad inderdaad
Kan ik 1 vaan die landen hebben? Liefst 1 zonder Hugo en Jaap.quote:Op zondag 11 april 2021 18:23 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd wat er straks nog open kan gaan.
Hier staan inmiddels 10 landen leeg op de hoofdstraat.
Ja zijn we toch weer 300.000 prikken verder in die 7 dagen.quote:Op zondag 11 april 2021 17:50 schreef Tijn het volgende:
Superlogisch dat het vanaf 28 april wel zou kunnen, maar vanaf 21 april niet. Gaat echt wat worden, ik heb er vertrouwen in.
Het kan hard gaan ineens (in positieve zin dus).quote:Op zondag 11 april 2021 18:25 schreef falling_away het volgende:
Nou ja ik ben geen fan van Hugo maar ik vind het 1 juli vs begin juli verhaal niet zo boeiend.
Alsof begin juli wel echt gaat lukken (zo wel dan petje af trouwens).
Toch merk je het niet echt. Besmettingen blijven hoog.quote:Op zondag 11 april 2021 18:24 schreef halfway het volgende:
Binnen blijven is niet de oplossing, vaccineren of immuun worden door een besmetting wel, wij zitten nu 1:3.
Dat scheelt zo'n 600 bemestingen.quote:Op zondag 11 april 2021 18:26 schreef raptorix het volgende:
300.000 prikken, voor jullie idee, weet je hoeveel dat is?
Nu al, waarom denk je dat de stijgingen lang niet zo hard meer oplopen in de ziekenhuizen?quote:Op zondag 11 april 2021 18:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch merk je het niet echt. Besmettingen blijven hoog.
Vanaf welk percentage zou je de invloed echt moeten zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |